Kinek használ az évvesztés?

Hámori, Sz [Hámori, Szilvia (Közgazdaságtan), szerző] Közgazdaságtudományi Intézet (MTA KRTK); Köllő, J [Köllő, János (Munkagazdaságtan), szerző] Közgazdaságtudományi Intézet (MTA KRTK)

Magyar nyelvű Tudományos Szakcikk (Folyóiratcikk)
Megjelent: KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 58 (2) pp. 133-157 2011
  • IV. Agrártudományok Osztálya: A
  • Demográfiai Osztályközi Állandó Bizottság: A hazai
  • Gazdaságtudományi Doktori Minősítő Bizottság: A hazai
  • Nemzetközi és Fejlődéstanulmányok Doktori Bizottság: A hazai
  • Politikatudományi Bizottság: A hazai
  • Regionális Tudományok Bizottsága: A hazai
  • Szociológiai Tudományos Bizottság: A hazai
  • Állam- és Jogtudományi Bizottság: C hazai
Tanulmányunkban a beiskolázási életkor és a negyedik, illetve nyolcadik osztályosok teszteredményeinek összefüggését vizsgáljuk az országos kompetenciamérés 2006. évi hulláma alapján, a figyelmet az iskolázatlan, illetve diplomás anyák gyermekeire összpontosítva. Az instrumentális változók módszerével becsült eredmények arra utalnak, hogy az évvesztes, hétévesen beiskolázott gyermekek összességben jobban teljesítenek a kompetenciaméréseken, mint hatévesen beiskolázott társaik. A késleltetésből fakadó előny lényegesen nagyobb az általános iskolát végzett, mint a diplomás anyák gyermekei körében, de mértéke az iskolai pályafutás alatt csökken.
Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
2021-12-05 18:45