Nagy I et al. Experiences of Reactor Noise Diagnostics Applying Parametric Spectral-analysis Methods. (1988) PROGRESS IN NUCLEAR ENERGY 0149-1970 21 725-733, 1095871
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1095871]
  1. Tran Dinh. Autoregresszív mozgó átlagú analízis alkalmazása a reaktordiagnosztikai mérések kiértékelésére. (1991)
    Disszertáció/Kandidátus (Disszertáció)/Tudományos[20434071] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 20434071, Kapcsolat: 20436523
  2. SUDA N et al. REACTOR NOISE-ANALYSIS RECENT RESEARCH ACTIVITIES IN JAPAN. (1989) JOURNAL OF NUCLEAR SCIENCE AND TECHNOLOGY 0022-3131 1881-1248 26 1 39-51
    Folyóiratcikk[21369222] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21369222, Kapcsolat: 20436521
EDELMAYER A. A knowledge-based signal-symbol processing approach for change detection. (1990) Megjelent: 11th IFAC World Congress pp. 168-173, 1125631
Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[1125631]
  1. K B Konstantinov et al. Real-Time Qualitative Analysis of the Temporal Shapes of (Bio)process Variables. (1992) American Institute of Chemical Engineers 38 11 1703-1715
    Folyóiratcikk[20503747] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503747, Kapcsolat: 20503747
József Bokor et al. Analysis of multiple model method for change detection of AR processes. (1990) COMPUTERS AND MATHEMATICS WITH APPLICATIONS 0898-1221 1873-7668 19 1 115-121, 1120644
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1120644]
  1. Fazekas I et al. Some properties of the Hellinger transform and its application in classification problems. (1996) COMPUTERS AND MATHEMATICS WITH APPLICATIONS 0898-1221 1873-7668 31 8 107-116
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1286071] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 1286071, Kapcsolat: 20331539
BOKOR J. Knowledge-Based noise analysis: a promising tool for early failure detection in nuclear power plants. (1991) Megjelent: Preprints of the IFAC/IMACS-Symposium on Fault Detection, Supervision and Safety for Technical Processes. SAFEPROCESS-91 pp. 73-80, 1125653
Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[1125653]
  1. Szabó G. Nagy megbízhatóságú elektronikus közlekedési alrendszerek RAMS paramétereinek kezelése. (2008)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[20851098] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20851098, Kapcsolat: 20851098
Palkovics L et al. Design of active suspension system in the presence of physical parametric uncertainties. (1993) Megjelent: Proceedings of The American Control Conference pp. 696-700, 9188
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[9188]
  1. Azmi Hadi. "State Dependent Robust Adaptive Controller Design for Nonlinear System in Presence of Disturbances. (2016) Majlesi journal of mechatronic systems 2423-5334 5 1 1-8
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[26442215] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26442215, Kapcsolat: 26442215
  2. Azmi H. Robust adaptive fault tolerant controller design for active suspension system in the presence of physical parametric uncertainties. (2016) Megjelent: 2016 24th Iranian Conference on Electrical Engineering, ICEE 2016 pp. 1266-1271
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[27062098] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27062098, Kapcsolat: 27062098
  3. H M Soliman et al. Robust controller design for active suspensions using particle swarm optimization. (2008) INTERNATIONAL JOURNAL OF MODELLING, IDENTIFICATION AND CONTROL 1746-6172 1746-6180 5 1 66-76
    Folyóiratcikk[20503814] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503814, Kapcsolat: 20503814
  4. Zhang L et al. Object-oriented landing gear model in a PC-based flight simulator. (2008) SIMULATION MODELLING PRACTICE AND THEORY 1569-190X 16 9 1514-1532
    Folyóiratcikk[20671257] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20671257, Kapcsolat: 20671257
  5. Yousefi A. Low order robust controllers for active vehicle suspensions. (2007) Megjelent: Proceedings of the IEEE International Conference on Control Applications pp. 693-698
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[27062100] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27062100, Kapcsolat: 27062100
  6. Li Li et al. Advanced motion control and sensing for intelligent vehicles. (2007)
    Könyv[20503815] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503815, Kapcsolat: 20503815
  7. Li L et al. Advanced motion control and sensing for intelligent vehicles. (2007) ISBN:0387444076; 9780387444079
    Könyv[23893434] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23893434, Kapcsolat: 26442209
  8. Yousefi A et al. Low order robust controllers for active vehicle suspensions. (2006) Megjelent: 2006 IEEE International Conference on Control Applications pp. 693-698
    Egyéb konferenciaközlemény[20436608] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20436608, Kapcsolat: 20436608
  9. A M Amani et al. A QFT Approach to Robust Control of Automobiles Active Suspension. (2004) Megjelent: Proc. 5th Asian Control Conference pp. 604-610
    Egyéb konferenciaközlemény[20503816] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503816, Kapcsolat: 20503816
  10. Amani A. Performance Improvement of Active Suspension System using H2/Hinf Technique. (2003)
    Könyv[20137764] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20137764, Kapcsolat: 20137764
  11. Elbeheiry EM. Effects of Small Travel Speed Variations on Active Vibration Control in Modern Vehicles. (2000) JOURNAL OF SOUND AND VIBRATION 0022-460X 1095-8568 232 5 857-875
    Folyóiratcikk[20267676] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20267676, Kapcsolat: 20267676
  12. Colyer RE et al. Soft Modelling And Fuzzy Logic Control of Wheeled Skid-steer Electric Vehicles With Steering Prioritisation. (1999) INTERNATIONAL JOURNAL OF APPROXIMATE REASONING 0888-613X 1873-4731 22 1-2 31-52
    Folyóiratcikk[20267675] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20267675, Kapcsolat: 20267675
  13. Abdesselam Aomar. Effects of Hydraulic Servo-Actuator Anomalies on Aircraft Dynamics. (1999)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[22819570] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22819570, Kapcsolat: 20503817
  14. T Gajdar. Robust and sliding mode control for railway wheelset.. (1996) Megjelent: 1996 IEEE IECON 22nd International Conference on Industrial Electronics, Control, and Instrumentation pp. 1-8
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[26442206] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26442206, Kapcsolat: 26442206
  15. T Gajdár et al. Active and semi-active control of uncertain railway wheelset. (1995) Megjelent: Proceedings IEEE 21st International Conference on Industrial Electronics pp. 69-74
    Egyéb konferenciaközlemény[20503818] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503818, Kapcsolat: 20503818
  16. Gajdar T et al. Active Wheelset Design in the Presence of Physical Parameter Uncertainties. (1994) Megjelent: Proceedings of the 4th Mini Conference on Vehicle System Dynamics, Identification and Anomalies (VSDIA '94) pp. 546-554
    Könyvrészlet[11169206] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 11169206, Kapcsolat: 11169206
  17. Venhovens P. Optimal Control of Vehicle Suspensions. (1993)
    Disszertáció/Nem besorolt (Disszertáció)/Tudományos[11169209] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 11169209, Kapcsolat: 11169209
Soumelidis A. Toward an Intelligent Evolutionary Signal Processing Based Failure Monitoring And Diagnostic System For Complex Plants. (1994) Megjelent: Safeprocess'94. IFAC Symposium on Fault Detection, Supervision And Safety For Technical Processes pp. 760-765, 1093920
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[1093920]
  1. Efendic H. Data-based structural analysis, modeling and fault diagnosis in complex industrial plants. (2009) Megjelent: Preprints of the 7th IFAC Symposium on fault detection, supervision and safety of technical processes. SAFEPROCESS 2009 pp. 396-401
    Egyéb konferenciaközlemény[20660246] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20660246, Kapcsolat: 20660246
Palkovics L et al. Adaptive on line identification for heavy-truck stability control. (1995) Megjelent: Proceedings 14th IAVSD symposium on dynamics of vehicles on roads and tracks. pp. 44-46, 9155
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[9155]
  1. Jeppesen P et al. Real-time fault identification in an active roll control system. (2002) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 37 360-371
    Folyóiratcikk[20671282] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20671282, Kapcsolat: 20438368
  2. Winkler C et al. Rollover of Heavy Commercial Vehicles. (2000) ISBN:0768006260
    Könyv[20438367] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20438367, Kapcsolat: 20438367
Palkovics L. Adaptive identification for heavy-truck stability control. (1996) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 25 S 502-518, 9085
Folyóiratcikk/Konferenciaközlemény (Folyóiratcikk)/Tudományos[9085]
  1. Chen L-K et al. Jackknife prevention for articulated vehicles using model reference adaptive control. (2011) PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART D-JOURNAL OF AUTOMOBILE ENGINEERING 0954-4070 225 D1 28-42
    Folyóiratcikk[22709507] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22709507, Kapcsolat: 22709507
  2. Chen LK et al. Investigation of jack-knife prevention in an articulated scaled vehicle. (2008) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 46 765-777
    Folyóiratcikk[20671283] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20671283, Kapcsolat: 20671283
  3. Jeppesen P et al. Real-time fault identification in an active roll control system. (2002) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 37 360-371
    Folyóiratcikk[20671282] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20671282, Kapcsolat: 20671282
  4. Christopher B et al. Rollover of Heavy Commercial Vehicles. (2000)
    Könyv[11168605] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 11168605, Kapcsolat: 11168605
  5. C Winkler. Rollover of heavy commercial vehicles. (2000)
    Könyv[20503737] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503737, Kapcsolat: 20503737
  6. Abdesselam Aomar. Effects of Hydraulic Servo-Actuator Anomalies on Aircraft Dynamics. (1999)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[22819570] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22819570, Kapcsolat: 20503738
Gáspár P et al. Iterative LQG controller design in uncertain parameter system. (1997) Megjelent: ROCOND 97 Robust control design : a proceedings volume from the 2nd IFAC Symposium pp. 443-448, 9130
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[9130]
  1. B Kulcsár. LQG/LTR controller design for an aircarft model. (2000) PERIODICA POLYTECHNICA-TRANSPORTATION ENGINEERING 0303-7800 1587-3811 28 131-142
    Folyóiratcikk[20503810] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503810, Kapcsolat: 20503810
Michelberger P et al. Iterative identification and control design for uncertain parameter suspension system. (1997) Megjelent: 8th IFAC/IFIP/IFORS Symposium on Transportation Systems pp. 464-469, 9133
Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[9133]
  1. A Taghavipour. Control‐relevant parameter estimation application to a model‐based PHEV power management system. (2017) OPTIMAL CONTROL APPLICATIONS & METHODS 0143-2087 1099-1514 38 6 1148-1167
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27045871] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27045871, Kapcsolat: 27045871
  2. H J Ahn et al. Frequency domain control-relevant identification of MIMO AMB rigid rotor. (2003) AUTOMATICA 0005-1098 299-307
    Folyóiratcikk[20503813] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503813, Kapcsolat: 20503813
Soumelidis A et al. Automatic detection of the lane departure of vehicles. (1997) Megjelent: 8th IFAC/IFIP/IFORS Symposium on Transportation Systems pp. 1096-1101, 161118
Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[161118]
  1. Mistry Vipul. Survey: Vision based road detection techniques. (2014) INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTER SCIENCE & INFORMATION TECHNOLOGY 0975-4660 0975-3826 5 3 4741-4747
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26441174] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26441174, Kapcsolat: 26441174
  2. Parvin Nurjahan. Robust Curved Road Boundary Identification Using Hierarchical Clustering. (2013)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[26441241] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26441241, Kapcsolat: 26441241
  3. Helala MA. Road Boundary Detection in Challenging Scenarios. (2012) Megjelent: 2012 IEEE NINTH INTERNATIONAL CONFERENCE ON ADVANCED VIDEO AND SIGNAL-BASED SURVEILLANCE (AVSS) pp. 428-433
    Könyvrészlet[22927310] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22927310, Kapcsolat: 22927310
  4. Helala Mohamed. Road boundary detection in challenging scenarios. (2012) Megjelent: 2012 IEEE 9th International Conference on Advanced Video and Signal-Based Surveillance (AVSS) pp. 1-8
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[26441218] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26441218, Kapcsolat: 26441218
  5. Kastrinaki V et al. A survey of video processing techniques for traffic applications. (2003) IMAGE AND VISION COMPUTING 0262-8856 21 4 359-381
    Folyóiratcikk[10277174] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 10277174, Kapcsolat: 10277174
  6. Kovács GL et al. Organization and technology management issues of joint European projects in a factory and in a research institute. (1997) HUMAN SYSTEMS MANAGEMENT 0167-2533 1875-8703 16 3 231-242
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[161277] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 161277, Kapcsolat: 26441274
SZABOLCSI R et al. Flight Control System Synthesis for the Aero-elastic Jet Fighter Aircraft. (1997) Megjelent: ROCOND 97 Robust control design : a proceedings volume from the 2nd IFAC Symposium pp. 453-458, 1165662
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[1165662]
  1. Szász István et al. Az F-16 repülőgép hosszirányú mozgásának irányítása Hinf/mu szabályozóval. (2002) REPÜLÉSTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK (1997-TŐL) 1417-0604 1789-770X XIV 1 113-125
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24204267] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24204267, Kapcsolat: 24204267
  2. Kulcsár Balázs. LQ Servo ang LQG/LTR Controller Design for An Aircraft Model. (2000) REPÜLÉSTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK (1997-TŐL) 1417-0604 1789-770X XIII 2 különszám 67-76
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24204211] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24204211, Kapcsolat: 24204220
  3. Kulcsár Baalázs. LQG/LTR controller design for an aircraft model. (2000) PERIODICA POLYTECHNICA-TRANSPORTATION ENGINEERING 0303-7800 1587-3811 28 1-2 131-142
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26143870] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26143870, Kapcsolat: 20503840
  4. Abdesselam Aomar. Effects of Hydraulic Servo-Actuator Anomalies on Aircraft Dynamics. (1999)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[22819570] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22819570, Kapcsolat: 22752763
Bokor J. Reliability Analysis of Protection Systems in Npp Applying Fault-tree Analysis Method.. (1998) Megjelent: Computarized Reactor Protection And Safeety Related Systems in Nuclear Power Plants. Proceedings of a Specialists' Meeting pp. 91-104, 1093973
Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[1093973]
  1. T Fülep. Design methods os safety-critical systems and their application in electronic brake systems. (2008)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[20503812] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503812, Kapcsolat: 20503812
Gaspar P et al. Iterative design of vehicle combinations for stability enhancement. (1998) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 29 Suppl. 1 451-461, 9082
Folyóiratcikk/Konferenciaközlemény (Folyóiratcikk)/Tudományos[9082]
  1. M Weigel et al. A driver model for a truck-semitrailer combination. (2004) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 41 321-331
    Folyóiratcikk[20503731] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503731, Kapcsolat: 20503731
  2. P Ailer. Modeling and nonlinear control of a low-power gas turbine. (2003)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[20503732] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503732, Kapcsolat: 20503732
Gáspár P et al. Iterative model-based mixed H2/hinfinity control design. (1998) Megjelent: UKACC International Conference on Control '98 pp. 652-657, 1093969
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[1093969]
  1. Shaqarin T. et al. A nonlinear quarter-car active suspension design based on feedback linearisation and H∞ control. (2018) International Journal of Vehicle Noise and Vibration 1479-148X 1479-1471 14 1 1-15
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30356317] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30356317, Kapcsolat: 27758124
  2. Fergani S et al. A LPV/H1 fault tolerant control of vehicle roll dynamics under semi-active damper malfunction. (2014) Megjelent: Proceedings of American Control Conference (ACC-2014) pp. 1-6
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[24460423] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24460423, Kapcsolat: 24460423
  3. Kim Kyongsoo. "Feedforward control approach to precision trajectory design and tracking: Theory and application to nano-mechanical property mapping using Scanning Probe Microscope. (2009)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[26442252] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26442252, Kapcsolat: 26442252
  4. Poussot-Vassal Charles. Robust LPV multivariable Automotive Global Chassis Control.. (2008)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[26442037] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26442037, Kapcsolat: 26442251
  5. K S Kim et al. Model-less Inversion-based Iterative Control for Output Tracking: Piezo Actuator Example. (2008) Megjelent: 2008 American Control Conference, ACC p. 1
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[20503804] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 20503804, Kapcsolat: 20503804
  6. Kyong-Soo Kim et al. Model-less Inversion-based Iterative Control for Output Tracking: Piezo Actuator Example. (2008) Megjelent: 2008 American Control Conference, ACC pp. 1-6
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[20795624] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 20795624, Kapcsolat: 20795624
  7. C Poussot-Vassal. Commande Robuste LPV Multivariable de Chassis Automobile. (2008)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[20503766] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503766, Kapcsolat: 20503805
  8. C Poussot-Vassal et al. A Self Tuning Suspension Controller for Multi-body Quarter Vehicle Model. (2008) Megjelent: Proc. of the 17th World Congress p. 1
    Egyéb konferenciaközlemény[20503806] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503806, Kapcsolat: 20503806
  9. Poussot-Vassal C et al. Contrôle Robuste LPV: Application aux Véhicules Automobiles. (2007) Megjelent: 2nd Journées Doctorales / Journées Nationales. MACS (JDMACS)
    Egyéb konferenciaközlemény[20438401] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20438401, Kapcsolat: 20438401
  10. Poussot-Vassal C et al. A self tuning LPV/Hinf Suspension Controller for a Multi-body Quarter Vehicle Model. (2007) Megjelent: 20th Symposium of the International Association for Vehicle System Dynamics (IAVSD)
    Egyéb konferenciaközlemény[20438402] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20438402, Kapcsolat: 20438402
  11. Poussot-Vassal C et al. A LPV/Hinf Semi-active Suspension Based Full Vehicle Attitude Controlle. (2007) Megjelent: Conference on System and Control (CSC)
    Egyéb konferenciaközlemény[20438398] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20438398, Kapcsolat: 20438398
  12. S Tao et al. Mixed H2/Hinf Controller Design for Active Hydro-pneumatic Suspensions. (2005) SAE International 1
    Folyóiratcikk[20503807] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503807, Kapcsolat: 20503807
  13. Y Zhang et al. A Practical and Effective Approach to Active Suspension Control. (2005) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 43 5 305-330
    Folyóiratcikk[20503808] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503808, Kapcsolat: 20503808
  14. M Gäfvert et al. A novel semi-empirical tyre model for combined slips. (2005) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 43 5 351-384
    Folyóiratcikk[20503809] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503809, Kapcsolat: 20503809
  15. Liu SJ et al. Automobile Active Suspension System With Fuzzy Control. (2004) JOURNAL OF CENTRAL SOUTH UNIVERSITY OF TECHNOLOGY 1005-9784 1993-0666 11 2 206-209
    Folyóiratcikk[20267883] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20267883, Kapcsolat: 20267883
  16. Amani A et al. Performance Improvement of Active Suspension System using H2/Hinf Technique. (2003) Megjelent: 2003 IEEE Conference on Control Applications
    Egyéb konferenciaközlemény[20438395] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20438395, Kapcsolat: 20438395
  17. Zhang YS et al. A Simple Novel Approach to Active Vibration Isolation With Electrohydraulic Actuation. (2003) JOURNAL OF DYNAMIC SYSTEMS MEASUREMENT AND CONTROL-TRANSACTIONS OF THE ASME 0022-0434 125 1 125-128
    Folyóiratcikk[20267882] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20267882, Kapcsolat: 20267882
  18. Zhang Y et al. A Practical And Effective Approach to Active Suspension Control. (2002) Megjelent: Proceedings of the 6th International Symposium on Advanced Vehicle Control, AVEC'02 p. X
    Könyvrészlet/Nem besorolt (Könyvrészlet)[20267881] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20267881, Kapcsolat: 20267881
SZABÓ G. Probabilistic dependability analysis of adaptive functions: a fault-tree based approach and its applications in transportation. (1998) PERIODICA POLYTECHNICA-TRANSPORTATION ENGINEERING 0303-7800 1587-3811 26 187-200, 1165497
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1165497]
  1. Fülep Tímea. Design methods of safety-critical systems and their application in electronic brake systems. (2007)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[24700180] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24700180, Kapcsolat: 24700180
GÁSPÁR P. Automatic Fault-Tree Generation as a Part of a Complex Development System. (1999) Megjelent: Elektro ’99 : 3rd international scientific conference pp. 19-24, 1165650
Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[1165650]
  1. Mukherjee S. Automated Fault Tree Generation: Bridging Reliability with Text Mining. (2007) Megjelent: Reliability and Maintainability Symposium, RAMS '07 pp. 83-88
    Egyéb konferenciaközlemény[20795522] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20795522, Kapcsolat: 20795522
  2. S A Zonouz. An Automated Fuzzy Time-To-Failure Tree Generation Approach for FPGA-Based Fault-Tolerant Designs. (2006) Megjelent: IEEE 26th Int. Conference on Distributed Computing Systems p. 1
    Egyéb konferenciaközlemény[20503831] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503831, Kapcsolat: 20503831
  3. Torres V. Patterns of probabilistic evaluation of the maintenance. (2004) Megjelent: IJM Cancun 2004 pp. 1-14
    Egyéb konferenciaközlemény[24700605] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24700605, Kapcsolat: 24700605
  4. A Torres. Generación de Patrones de Evaluación Probabilista d el Mantenimiento. (2004) Ingeniería Mecánica. Tecnología y Desarrollo 7 2 65-73
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24700598] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24700598, Kapcsolat: 24700598
Gáspár P. Closed-loop identification using generalized orthonormal basis functions. (1999) Megjelent: Proceedings of the 38th IEEE Conference on Decision and Control, Phoenix pp. 3210-3211, 1093976
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[1093976]
  1. Tufa Lemma. System Identification Using Orthonormal Basis Filters. (2012) Megjelent: "Frontiers in Advanced Control Systems", pp. 253-276
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[26442304] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26442304, Kapcsolat: 26442304
  2. Tufa L et al. Closed-loop identification of systems with uncertain time delays using ARX–OBF structure. (2011) JOURNAL OF PROCESS CONTROL 0959-1524 21 1148-1154
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[21836816] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21836816, Kapcsolat: 21836816
  3. Tufa L et al. Closed-loop system identification using OBF-ARMAX model. (2010) JOURNAL OF APPLIED SCIENCES 1812-5654 1812-5662 10 24 3175-3182
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[21138845] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21138845, Kapcsolat: 21138845
  4. E Taheri. Kautz-based adaptive control. (2008) Megjelent: 3rd International Symposium on Communications p. 1
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[20503801] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 20503801, Kapcsolat: 20503801
  5. S Amjad et al. Closed loop identification with model predictive control: a case study. (2003) Megjelent: SICE 2003 Annual Conference p. 1
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[20503802] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 20503802, Kapcsolat: 20503802
Gáspár P et al. Iterative model based H2/H∞ synthesis for active suspension system. (1999) LECTURE NOTES IN CONTROL AND INFORMATION SCIENCES 0170-8643 243 205-216, 1093981
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1093981]
  1. Tar JK et al. Cognitive Control Initiative. (2012) Megjelent: 3RD IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON COGNITIVE INFOCOMMUNICATIONS (COGINFOCOM 2012) pp. 579-584
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[2149782] []
    Független, Idéző: 2149782, Kapcsolat: 26448697
  2. Tar József. Adaptive Control of Smooth Nonlinear Systems Based on Lucid Geometric Interpretation. (2012)
    Disszertáció/MTA Doktora (Disszertáció)/Tudományos[27046061] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27046061, Kapcsolat: 26448684
  3. Tar József. Sima nemlineáris rendszerek adaptív szabályozása szemléletes geometriai interpretáció alapján. (2011)
    Disszertáció/MTA Doktora (Disszertáció)/Tudományos[27139587] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27139587, Kapcsolat: 26448685
  4. József K. Fixed Point Transformations in the Adaptive Control of Fractional-order MIMO Systems. (2009) Megjelent: Robot Motion and Control pp. 103-113
    Könyvrészlet[20875672] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20875672, Kapcsolat: 20875672
  5. Nagy S et al. Computational relaxed TP model transformation: restricting the computation to subspaces of the dynamic model.. (2009) ASIAN JOURNAL OF CONTROL 1561-8625 11 5 461-475
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[166246] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 166246, Kapcsolat: 20948445
  6. Tar József. "Application of local deformations in adaptive control—A comparative survey.". (2009) Megjelent: Computational Cybernetics, 2009. ICCC 2009. IEEE International Conference on. IEEE, 2009. pp. 1-8
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[26448693] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26448693, Kapcsolat: 26448693
  7. Tar JK. Application of local deformations in adaptive control - a comparative survey.. (2009) Megjelent: ICCC-2009 IEEE 7th International conference on computational cybernetics pp. 25-38
    Egyéb konferenciaközlemény[20883871] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20883871, Kapcsolat: 20883871
  8. Matszangosz Á et al. Numerical convex hull manipulation under tensor product transformation based control design. (2008) Megjelent: ICCC 2008. IEEE 6th international conference on computational cybernetics pp. 169-172
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[165892] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 165892, Kapcsolat: 20795436
  9. Petres Z. Polytopic Decomposition of Linear Parameter-Varying Models by Tensor-Product Model Transformation. (2007)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[2625364] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2625364, Kapcsolat: 20503796
  10. J Tar. Geometric approach to nonlinear adaptive control. (2007) Megjelent: 4th International Symposium on Applied Computational Ilntelligence and Informatics p. 1
    Egyéb konferenciaközlemény[20503797] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503797, Kapcsolat: 20503797
Gáspár P et al. Multiobjective control design using an identified model. (1999) Megjelent: 1999 European Control Conference, ECC 1999 pp. 1-6, 1093983
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[1093983]
  1. S Amjad. Closed loop identification with model predictive control: a case study. (2003) Megjelent: SICE 2003 Annual Conference p. 1
    Egyéb konferenciaközlemény[20503799] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503799, Kapcsolat: 20503799
Gáspár P et al. On-line system verification applying an automatic fault-tree generation method integrated into development tools. (1999) Megjelent: Safety and reliability. Proceedings of ESREL '99. - the tenth European conference. Munich, 1999 pp. 809-814, 162032
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[162032]
  1. F Tajarrod et al. F. Tajarrod, and G. Latif-Shabgahi, A Novel Methodology for Synthesis of Fault Trees from MATLAB-Simulink Model. (2008) WORLD ACADEMY OF SCIENCE ENGINEERING AND TECHNOLOGY 2010-376X 2010-3778 41 1-6
    Folyóiratcikk[21126994] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21126994, Kapcsolat: 21126994
SZABÓ G et al. Fault-tree analysis of system functionality modeled as binary adaptive functions. (1999) Megjelent: Safety and reliability. Proceedings of ESREL '99. - the tenth European conference. Munich, 1999 pp. 1033-1038, 1165592
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[1165592]
  1. U Peil. Lebensdauerverlängerung von Bauwerken mit Hilfe von Bauwerksüberwachung. (2003) BAUTECHNIK 0932-8351 1437-0999 80 9 614-630
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26440347] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26440347, Kapcsolat: 26440347
SZABÓ G et al. Practical treatment-methods for adaptive components in fault-tree analysis. (1999) Megjelent: Annual Reliability and Maintainability Symposium 1999: Proceedings pp. 97-114, 1165652
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[1165652]
  1. Mohammed Sabri. Evaluation of the reliability indices 400 Kv Iraqi Super Grid. (2013) International Journal of Enhanced Research in Science Technology & Engineering, 2319-7463 2 10 47-53
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25001976] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25001976, Kapcsolat: 25001976
  2. R Adler. Determining Configuration Probabilities of Safety-Critical Adaptive Systems. (2007) Megjelent: 21st International Conference on Advanced Information Networking and Applications Workshops
    Egyéb konferenciaközlemény[20503833] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503833, Kapcsolat: 20503833
  3. Fülep Tímea. Design methods of safety-critical systems and their application in electronic brake systems. (2007)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[24700523] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24700523, Kapcsolat: 24700523
  4. U Peil. Life cycle prolongation of buildings via monitoring. (2003) BAUTECHNIK 0932-8351 1437-0999 80 9 614-630
    Folyóiratcikk[20503834] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503834, Kapcsolat: 20503834
  5. M Krasich. Use of fault tree analysis for evaluation of system reliability improvements in design phase. (2000) Megjelent: Annual Reliability and Maintainability Symposium
    Egyéb konferenciaközlemény[20503835] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503835, Kapcsolat: 20503835
  6. A Bobbio et al. Exploiting Petri Nets to Support Fault Tree Based Dependability Analysis. (1999) Megjelent: Proc. 8th International Workshop on Petri Nets and Performance Models pp. 146-155
    Egyéb konferenciaközlemény[20503836] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503836, Kapcsolat: 20503836
SZÁSZI I. Robust servo control design using the Hinf/mu method. (1999) PERIODICA POLYTECHNICA-TRANSPORTATION ENGINEERING 0303-7800 1587-3811 27 1-2 3-16, 1165498
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1165498]
  1. G D Yin et al. A study on mu -synthesis control for four-wheel steering system to enhance vehicle lateral stability. (2011) JOURNAL OF DYNAMIC SYSTEMS MEASUREMENT AND CONTROL-TRANSACTIONS OF THE ASME 0022-0434 133 1 1-6
    Folyóiratcikk[21311983] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21311983, Kapcsolat: 21311983
  2. G Yin et al. Improving Handling Stability Performance of Four-Wheel Steering Vehicle via mu-Synthesis Robust Control. (2007) IEEE TRANSACTIONS ON VEHICULAR TECHNOLOGY 0018-9545 56 5 2432-2439
    Folyóiratcikk[20503723] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503723, Kapcsolat: 20503723
  3. Weidong Zhang. Algebraic solution to H2 control problems. I. The scalar case. (2006) Industrial and Engineering Chemistriy Research 45 21 7151-7162
    Folyóiratcikk[20503724] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503724, Kapcsolat: 20503724
  4. Vanek B et al. Practical approach to real-time trajectory tracking of UAVformations. (2005) Megjelent: ACC: Proceedings of the 2005 American Control Conference, Vols 1-7 pp. 122-127
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[1176982] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 1176982, Kapcsolat: 20503725
  5. P Ailer. Modeling and nonlinear control of a low-power gas turbine. (2003)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[20503732] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503732, Kapcsolat: 20503726
  6. Kollár L. Dynamics of delayed piecewise linear systems. (2003) Megjelent: Fifth Mississippi State Conference on Differential Equations and Computational Simulations p. 163
    Egyéb konferenciaközlemény[20503727] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20503727, Kapcsolat: 20503727
2020-01-29 08:49