Palkovics L. Effect of the Controller Parameters on the Steerability of the Four Wheel Steered Car. (1992) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 21 1 109-128, 9094
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[9094]
  1. Zhang Zhen. Stabilization of Chaos in Electric Vehicle Steering Systems Using Induction Motor. (2013) Megjelent: 2013 IEEE INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON INDUSTRIAL ELECTRONICS (ISIE)
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[25008472] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25008472, Kapcsolat: 25008472
  2. Wang W. Virtual prototype co-simulation of 4WS vehicle. (2011) Advance Materials Research 328 330 408-411
    Folyóiratcikk[22533406] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22533406, Kapcsolat: 22533406
  3. Fijalkowski B. Automotive Mechatronics: Operational and Practical Issues. (2011) Megjelent: Intelligent Systems Control and Automation Science and Engineering p. 3
    Könyvrészlet[22613828] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22613828, Kapcsolat: 22613828
  4. Bári G. Application of active anti roll bar systems for enchancing yaw stability. (2008) Megjelent: Proceedings of the Mini Conference on Vehicle System Dynamics, Identification and Anomalies pp. 353-362
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[22548177] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22548177, Kapcsolat: 22548177
  5. Zhang Jie. A fuzzy control strategy and optimization for four wheel steering system. (2007) Megjelent: 2007 IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON VEHICULAR ELECTRONICS AND SAFETY, PROCEEDINGS pp. 213-218
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[25008473] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25008473, Kapcsolat: 25008473
  6. Will JD. Side-slip compensation modeling for off-road vehicles. (2002) Megjelent: 4th IFAC Symposium on Intelligent Autonomous Vehicles (IAV 2001) pp. 351-356
    Egyéb konferenciaközlemény[22613842] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22613842, Kapcsolat: 22613842
  7. Hu HY et al. Stability and Hopf bifurcation of four-wheel-steering vehicles involving driver's delay. (2000) NONLINEAR DYNAMICS 0924-090X 22 4 361-374
    Folyóiratcikk[11168862] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 11168862, Kapcsolat: 11168862
  8. Hu HY. Stability and Hopf bifurcation of a four-wheel-steering vehicle involving driver's delay. (2000) Megjelent: SOLID MECHANICS AND ITS APPLICATIONS pp. 95-104
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[25008474] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25008474, Kapcsolat: 25008474
  9. Hirano Y. Development of robust active rear steering control for automobile. (1997) JSME INTERNATIONAL JOURNAL SERIES C-MECHANICAL SYSTEMS MACHINE 40 2 231-238
    Folyóiratcikk[11168865] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 11168865, Kapcsolat: 11168865
  10. Hirano Y. Development of robust active rear steering control. (1996) Megjelent: Proceedings of AVEC'96, Aachen, 24-28 June pp. 359-357
    Könyvrészlet[11168875] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 11168875, Kapcsolat: 11168875
  11. Cai B. Neural networks, fuzzy logic and optimal control for vehicle active systems with four-wheel steering and active suspension. (1995) Fortschritt-Bericht, VDI Verlag, Reihe 12 12 196 p. 30
    Folyóiratcikk[11168880] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 11168880, Kapcsolat: 11168880
  12. Young H. Design of optimal four-wheel steering system. (1995) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 24 9 661-682
    Folyóiratcikk[11168878] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 11168878, Kapcsolat: 11168878
  13. Athanasios V. Über Fuzzy-Logic in der Fahrzeug-Querdynamik. (1994) Fortschr.-Ber. VDI Reihe 12 (Düsseldorf: VDI-Verlag ) 12 232 p. 11
    Folyóiratcikk[11168882] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 11168882, Kapcsolat: 11168882
Palkovics L et al. Investigation on Stability and Possible Chaotic Motions in the Controlled Wheel Suspension System. (1992) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 21 1 269-296, 9093
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[9093]
  1. Guo Qin et al. Delay-induced transitions in the birhythmic biological model under joint noise sources. (2019) PHYSICA A - STATISTICAL MECHANICS AND ITS APPLICATIONS 0378-4371 525 337-348
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30887944] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30887944, Kapcsolat: 28402635
  2. Tong Lin-Jun et al. Bifurcation Analysis of a Quarter Car Vehicle System. (2019) JOURNAL OF THE CHINESE SOCIETY OF MECHANICAL ENGINEERS 0257-9731 40 4 423-429
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30887943] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30887943, Kapcsolat: 28402634
  3. Della Rossa Fabio et al. Straight ahead running of a nonlinear car and driver model - new nonlinear behaviours highlighted. (2018) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 56 Munich 753-768
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27319453] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27319453, Kapcsolat: 27319453
  4. Guo Qin et al. Stochastic Bifurcations in a Birhythmic Biological Model with Time-Delayed Feedbacks. (2018) INTERNATIONAL JOURNAL OF BIFURCATION AND CHAOS 0218-1274 1793-6551 28 4
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27572324] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27572324, Kapcsolat: 27572324
  5. Jin Meng-Shi et al. Experiment-based identification of time delays in linear systems. (2017) ACTA MECHANICA SINICA 0567-7718 33 2 429-439
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26753119] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26753119, Kapcsolat: 26753119
  6. Shin Donghoon et al. Motorized vehicle active suspension damper control with dynamic friction and actuator delay compensation for a better ride quality. (2016) PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART D-JOURNAL OF AUTOMOBILE ENGINEERING 0954-4070 230 8 1074-1089
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26042763] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26042763, Kapcsolat: 26042763
  7. Song Yongduan et al. Low-Cost Adaptive Fault-Tolerant Approach for Semiactive Suspension Control of High-Speed Trains. (2016) IEEE TRANSACTIONS ON INDUSTRIAL ELECTRONICS 0278-0046 63 11 7084-7093
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26395853] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26395853, Kapcsolat: 26395853
  8. Chen Long-Xiang et al. Time delay control of hysteretic composite plate. (2015) SMART MATERIALS AND STRUCTURES 0964-1726 1361-665X 24 4
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24891266] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24891266, Kapcsolat: 24891266
  9. Jin Yanfei. Delay-independent stability of moments of a linear oscillator with delayed state feedback and parametric white noise. (2015) PROBABILISTIC ENGINEERING MECHANICS 0266-8920 41 115-120
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25326944] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25326944, Kapcsolat: 25326944
  10. Della Rossa F et al. Bifurcation analysis of a car and driver model. (2014) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 52 142-156
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[24521786] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24521786, Kapcsolat: 24521786
  11. Mastinu G. Nonlinear dynamics of a road vehicle running into a curve. (2012) UNDERSTANDING COMPLEX SYSTEMS 1860-0832 2012 125-153
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25327398] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327398, Kapcsolat: 25327398
  12. Zhang J. Failure effects of tilting control system on train. (2012) APPLIED MECHANICS AND MATERIALS 1660-9336 1662-7482 152-154 1122-1126
    Folyóiratcikk/Tudományos[25327399] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327399, Kapcsolat: 25327399
  13. Shen Y-J. Dynamic analysis of a SDOF semi-active suspension system with time-delay. (2012) ZHENGDONG YU CHONGJI/JOURNAL OF VIBRATION AND SHOCK 1000-3835 31 24 38-40
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25327400] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327400, Kapcsolat: 25327400
  14. Della Rossa F et al. Bifurcation analysis of an automobile model negotiating a curve. (2012) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 50 10 1539-1562
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[24521787] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24521787, Kapcsolat: 24521787
  15. Li G-J et al. Modeling and simulation of railway vehicles' lateral semi-active suspension based on fuzzy control. (2011) XITONG FANGZHEN XUEBAO / JOURNAL OF SYSTEM SIMULATION 1004-731X 23 8 1634-1638
    Folyóiratcikk/Tudományos[25327401] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327401, Kapcsolat: 25327401
  16. Fijalkowski B. Automotive Mechatronics: Operational and Practical Issues. (2011) Megjelent: Intelligent Systems Control and Automation Science and Engineering p. 3
    Könyvrészlet[22613852] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22613852, Kapcsolat: 22613852
  17. Li JY et al. A simple algorithm for testing the stability of periodic solutions of some nonlinear oscillators with large time delay. (2011) SCIENCE CHINA-TECHNOLOGICAL SCIENCES 1674-7321 1869-1900 54 8 2033-2043
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[24521788] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24521788, Kapcsolat: 24521788
  18. Wu G et al. Review on the application of chaos theory in automobile nonlinear system. (2010) JIXIE GONGCHENG XUEBAO / CHINESE JOURNAL OF MECHANICAL ENGINEERING 0577-6686 46 10 81-87
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[22533403] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22533403, Kapcsolat: 22533403
  19. El-Bassiouny A et al. Resonances of a nonlinear single-degree-of-freedom system with time delay in linear feedback control. (2010) ZEITSCHRIFT FUR NATURFORSCHUNG SECTION A-A JOURNAL OF PHYSICAL SCIENCES 0932-0784 65 5 357-368
    Folyóiratcikk[22548133] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22548133, Kapcsolat: 22548133
  20. El-Bassiouny AF. Resonances of a nonlinear SDOF system with time-delay in linear feedback control: Article number 015007. (2010) PHYSICA SCRIPTA-TOPICAL ISSUES 0281-1847 vol:81 Issue:1 p. 015007
    Folyóiratcikk[21065471] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21065471, Kapcsolat: 21065471
  21. Hegazy UH. Single-mode response and control of a hinged-hinged flexible beam. (2009) ARCHIVE OF APPLIED MECHANICS 0939-1533 Vol:79 issue:4 p. 335-345
    Folyóiratcikk[21065469] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21065469, Kapcsolat: 21065469
  22. Ding J-M et al. Fuzzy control of lateral semi-active suspension system for high-speed train. (2009) JOURNAL OF TRAFFIC AND TRANSPORTATION ENGINEERING 2328-2142 9 2 74-78
    Folyóiratcikk/Tudományos[25327402] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327402, Kapcsolat: 25327402
  23. Cao J et al. State of the art in vehicle active suspension adaptive control systems based on intelligent methodologies. (2008) IEEE TRANSACTIONS ON INTELLIGENT TRANSPORTATION SYSTEMS 1524-9050 9 3 392-405
    Folyóiratcikk/Tudományos[25327403] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327403, Kapcsolat: 25327403
  24. Wang ZH et al. Calculation of the rightmost characteristic root of retarded time-delay systems via Lambert W function. (2008) JOURNAL OF SOUND AND VIBRATION 0022-460X 1095-8568 318 4-5 757-767
    Folyóiratcikk[20449974] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20449974, Kapcsolat: 25327404
  25. El-Bassiouny AF. Vibration control of a cantilever beam with time delay state feedback. (2006) ZEITSCHRIFT FUR NATURFORSCHUNG SECTION A-A JOURNAL OF PHYSICAL SCIENCES 0932-0784 61 12 629-640
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[24521793] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24521793, Kapcsolat: 24521793
  26. Ren Y. Vehicle semi-active suspension techniques and its applications. (2006) ZHENGDONG YU CHONGJI/JOURNAL OF VIBRATION AND SHOCK 1000-3835 25 3 162-165
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[22548139] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22548139, Kapcsolat: 22548139
  27. El-Bassiouny AF. Stability and oscillation of two coupled duffing equations with time delay state feedback. (2006) PHYSICA SCRIPTA-TOPICAL ISSUES 0281-1847 74 726-735
    Folyóiratcikk[20374049] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20374049, Kapcsolat: 20579296
  28. El-Bassiouny AF. Single-mode control and chaos of cantilever beam under primary and principal parametric excitations, Chaos Solitons & Fractals. (2006) CHAOS SOLITONS & FRACTALS 0960-0779 30 5 1098-1121
    Folyóiratcikk[20081059] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20081059, Kapcsolat: 20579298
  29. Mántaras D et al. Ride comfort performance of different active suspension systems. (2006) INTERNATIONAL JOURNAL OF VEHICLE DESIGN 0143-3369 40 1-3 106-125
    Folyóiratcikk[22548142] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22548142, Kapcsolat: 22548142
  30. Shen YJ. Nonlinear dynamics of an oscillator under semi-active control. (2006) DYNAMICS OF CONTINUOUS DISCRETE AND IMPULSIVE SYSTEMS-SERIES B-APPLICATIONS 1492-8760 13E 24-28
    Folyóiratcikk/Konferenciaközlemény (Folyóiratcikk)[24521791] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24521791, Kapcsolat: 24521791
  31. Li SH et al. Investigation on chaotic motion in hysteretic non-linear suspension system with multi-frequency excitations. (2006) MECHANICS RESEARCH COMMUNICATIONS 0093-6413 31 2 229-236
    Folyóiratcikk[20579300] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20579300, Kapcsolat: 20579300
  32. El-Bassiouny AF. Fundamental and subharmonic resonances of harmonically oscillation with time delay state feedback. (2006) SHOCK AND VIBRATION 1070-9622 13 65-83
    Folyóiratcikk[20024696] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20024696, Kapcsolat: 20131824
  33. Maccari A. Vibration control for two nonlinearly coupled and parametrically excited van der Pol oscillators. (2005) PHYSICA SCRIPTA-TOPICAL ISSUES 0281-1847 72 2-3 112-118
    Folyóiratcikk[20131828] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20131828, Kapcsolat: 20131828
  34. Marzocca P et al. Time-delay effects on linear/nonlinear feedback control of simple aeroelastic systems. (2005) Journal of Guidance Control and Dynamic 28 1 53-62
    Folyóiratcikk[20131880] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20131880, Kapcsolat: 20131880
  35. Shen Y. Main resonance of a nonlinear oscillator under semi-active control. (2005) Megjelent: DETC2005: ASME International Design Engineering Technical Conferences and Computers and Information in Engineering Conference pp. 2135-2139
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[25327405] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327405, Kapcsolat: 25327405
  36. Shen Y et al. Dynamic analysis of a nonlinear system under semi-active control. (2005) Zhendong Gongcheng Xuebao/Journal of Vibration Engineering 1004-4523 18 2 219-222
    Folyóiratcikk[22548146] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22548146, Kapcsolat: 22548146
  37. Verros G et al. Design optimization of quarter-car models with passive and semi-active suspensions under random road excitation. (2005) JOURNAL OF VIBRATION AND CONTROL 1077-5463 1741-2986 11 5 581-606
    Folyóiratcikk[21088935] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21088935, Kapcsolat: 20131873
  38. Librescu L et al. Aeroelasticity of 2-D lifting surfaces with time-delayed feedback control. (2005) JOURNAL OF FLUIDS AND STRUCTURES 0889-9746 20 2 197-215
    Folyóiratcikk[12145476] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 12145476, Kapcsolat: 20131877
  39. Marzocca P et al. Nonlinear time delayed feedback control of aeroelastic systems: A functional approach. (2003) Megjelent: 44th AIAA/ASME/ASCE/AHS/ASC Structures, Structural Dynamics, and Materials Conference pp. 4284-4294
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[25327407] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327407, Kapcsolat: 25327407
  40. Librescu L et al. Time delay aeroelastic feedback control of 2-D lifting surfaces. (2002) Megjelent: ASME International Mechanical Engineering Congress and Exposition, Proceedings pp. 39-50
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[25327409] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327409, Kapcsolat: 25327409
  41. Ji JC et al. Resonances of a non-linear s.d.o.f. system with two time-delays in linear feedback control. (2002) JOURNAL OF SOUND AND VIBRATION 0022-460X 1095-8568 253 5 985-1000
    Folyóiratcikk[11168808] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 11168808, Kapcsolat: 11168808
  42. Margolis D. The stability of trailing arm suspensions in heavy trucks. (2001) INTERNATIONAL JOURNAL OF VEHICLE DESIGN 0143-3369 25 3 211-229
    Folyóiratcikk[11168822] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 11168822, Kapcsolat: 11168822
  43. MacCari A. The response of a parametrically excited van der Pol oscillator to a time delay state feedback. (2001) NONLINEAR DYNAMICS 0924-090X 26 105-119
    Folyóiratcikk[12144457] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 12144457, Kapcsolat: 11168817
  44. Vahidi A et al. Predictive time-delay control of vehicle suspensions. (2001) JOURNAL OF VIBRATION AND CONTROL 1077-5463 1741-2986 7 1195-1211
    Folyóiratcikk[11168819] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 11168819, Kapcsolat: 11168819
  45. Verros G et al. Dynamics of vehicles with semi-active suspensions exhibiting wheel hop. (2001) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 35 135-148
    Folyóiratcikk[21088938] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21088938, Kapcsolat: 11168811
  46. Verros G et al. Dynamics of semi-actively controlled vehicles involving wheel hop. (2001) Megjelent: 18th Biennial Conference on Mechanical Vibration and Noise pp. 2593-2601
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[25327410] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327410, Kapcsolat: 25327410
  47. Wang ZH et al. Dimensional reduction for nonlinear time-delayed systems composed of stiff and soft substructures. (2001) NONLINEAR DYNAMICS 0924-090X 25 4 317-331
    Folyóiratcikk[12145655] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 12145655, Kapcsolat: 11168814
  48. Wang ZH et al. Stability switches of time-delayed dynamic systems with unknown parameters. (2000) JOURNAL OF SOUND AND VIBRATION 0022-460X 1095-8568 233 2 215-233
    Folyóiratcikk[12145736] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 12145736, Kapcsolat: 11168831
  49. Hu HY et al. Nonlinear dynamics of controlled mechanical systems with time delays. (2000) PROGRESS IN NATURAL SCIENCE 1002-0071 10 801-811
    Folyóiratcikk[12144461] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 12144461, Kapcsolat: 11168828
  50. Verros G et al. Dynamics of vehicles with semi-active suspensions exhibiting wheel hop. (2000) Megjelent: 20th International Congress of Theoretical and Applied Mechanics pp. 135-145
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[25327411] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327411, Kapcsolat: 25327411
  51. Verros G et al. Control and dynamics of quarter-car models with dual-rate damping. (2000) JOURNAL OF VIBRATION AND CONTROL 1077-5463 1741-2986 6 7 1045-1063
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[106055] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 106055, Kapcsolat: 11168824
  52. Wang ZH et al. Robust stability test for dynamic systems with short delays by using Pade approximation. (1999) NONLINEAR DYNAMICS 0924-090X 18 3 275-287
    Folyóiratcikk[12145768] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 12145768, Kapcsolat: 11168837
  53. Wang ZH et al. Delay-independent stability of retarded dynamic systems of multiple degrees of freedom. (1999) JOURNAL OF SOUND AND VIBRATION 0022-460X 1095-8568 226 1 57-81
    Folyóiratcikk[12145753] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 12145753, Kapcsolat: 11168834
  54. Hu HY et al. Stability estimation of high dimensional vibrating systems under state delay feedback control. (1998) JOURNAL OF SOUND AND VIBRATION 0022-460X 1095-8568 214 3 497-511
    Folyóiratcikk[12145804] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 12145804, Kapcsolat: 11168840
  55. Hu HY et al. Stability analysis of damped SDOF systems with two time delays in state feedback. (1998) JOURNAL OF SOUND AND VIBRATION 0022-460X 1095-8568 214 2 213-225
    Folyóiratcikk[12145808] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 12145808, Kapcsolat: 11168844
  56. Hu HY et al. Resonances of a harmonically forced duffing oscillator with time delay state feedback. (1998) NONLINEAR DYNAMICS 0924-090X 15 311-327
    Folyóiratcikk[12144476] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 12144476, Kapcsolat: 11168850
  57. Kim C et al. A sliding mode controller for vehicle active suspension systems with non-linearities. (1998) PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART D- 212 79-92
    Folyóiratcikk[11168847] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 11168847, Kapcsolat: 11168847
  58. Hrovat D. Survey of advanced suspension developments and related optimal control. (1997) AUTOMATICA 0005-1098 33 10 1781-1817
    Folyóiratcikk[23893569] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23893569, Kapcsolat: 11168854
  59. Elbeheiry EM et al. Optimal control of vehicle random vibration with constrained suspension deflection. (1996) JOURNAL OF SOUND AND VIBRATION 0022-460X 1095-8568 5 189 547-564
    Folyóiratcikk[11168856] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 11168856, Kapcsolat: 11168856
  60. Sekar P et al. Chaos in mechanical systems - A review. (1995) SADHANA-ACADEMY PROCEEDINGS IN ENGINEERING SCIENCES 0256-2499 0973-7677 20 2-4 529-582
    Folyóiratcikk/Tudományos[25327413] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327413, Kapcsolat: 25327413
  61. Elbeherey E. Advanced Ground Vehicle Suspesnsion Systems. (1995) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 24 231-258
    Folyóiratcikk[11168859] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 11168859, Kapcsolat: 11168859
El-Gindy M et al. POSSIBLE APPLICATION OF ARTIFICIAL NEURAL NETWORKS TO VEHICLE DYNAMICS AND CONTROL - A LITERATURE-REVIEW. (1993) INTERNATIONAL JOURNAL OF VEHICLE DESIGN 0143-3369 14 5/6 592-614, 9091
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[9091]
  1. Fraikin Nicolas et al. A fast and accurate hybrid simulation model for the large-scale testing of automated driving functions. (2019) PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART D-JOURNAL OF AUTOMOBILE ENGINEERING 0954-4070
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30887942] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30887942, Kapcsolat: 28402633
  2. Wang Jianfeng et al. Neural Network Identification of a Racing Car Tire Model. (2018) JOURNAL OF ENGINEERING 2314-4912 2314-4904
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27571619] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27571619, Kapcsolat: 27571619
  3. Boada Beatriz et al. Sideslip angle estimator based on ANFIS for vehicle handling and stability. (2015) JOURNAL OF MECHANICAL SCIENCE AND TECHNOLOGY 1738-494X 1976-3824 29 4 1473-1481
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25802480] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25802480, Kapcsolat: 25802480
  4. Boada M et al. Neural-empirical tyre model based on recursive lazy learning under combined longitudional and lateral slip conditions. (2011) INTERNATIONAL JOURNAL OF AUTOMOTIVE TECHNOLOGY 1229-9138 12 6 821-829
    Folyóiratcikk[22533233] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22533233, Kapcsolat: 22533233
  5. Rutherford S et al. Modelling nonlinear vehicle dynamics with neural networks. (2010) INTERNATIONAL JOURNAL OF VEHICLE DESIGN 0143-3369 53 4 260-287
    Folyóiratcikk[22533238] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22533238, Kapcsolat: 22533238
  6. Boada M et al. Application of neural networks for estimation of tyre/road forces. (2010) Megjelent: ASME International Mechanical Engineering Congress and Exposition, part A pp. 427-433
    Egyéb konferenciaközlemény[22533244] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22533244, Kapcsolat: 22533244
  7. Cao Ming. APPLICATIONS OF ARTIFICIAL NEURAL NETWORKS ON GROUND VEHICLE SYSTEM - MODELING AND DIAGNOSTICS: A LITERATURE SURVEY. (2009) TRANSPORTATION SYSTEMS 17 407-425
    Folyóiratcikk[22613784] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22613784, Kapcsolat: 22613784
  8. Li P. Torque observer modelling for vehicle transmission shifting processing based on neural networks. (2008) Megjelent: Proceedings of the 17th IFAC World Congress pp. 16039-16044
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[22543421] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22543421, Kapcsolat: 22543421
  9. Cao M. Applications of artificial neural networks on ground vehicle system- Modeling and diagnostics: A literature survey. (2008) Megjelent: ASME International Mechanical Engineering Congress and Exposition
    Egyéb konferenciaközlemény[22533247] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22533247, Kapcsolat: 22533247
  10. Ivanov R et al. Influence of normal tyre forces on a vehicle's critical speed. (2007) PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART D-JOURNAL OF AUTOMOBILE ENGINEERING 0954-4070 221 1 13-23
    Folyóiratcikk[22543646] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22543646, Kapcsolat: 22543646
  11. Cao M et al. Experimental characterization and gray-boksz modeling of spool-type automotive variable-force-solenoid valves with circular flow ports and notches.. (2006) JOURNAL OF DYNAMIC SYSTEMS MEASUREMENT AND CONTROL-TRANSACTIONS OF THE ASME 0022-0434 128 3 636-654
    Folyóiratcikk[20579215] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20579215, Kapcsolat: 20579215
  12. MacCari A. Vibration control for two nonlinearly coupled and parametrically excited van der Pol oscillators. (2005) PHYSICA SCRIPTA 0031-8949 1402-4896 72 112-118
    Folyóiratcikk[12144436] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 12144436, Kapcsolat: 20124121
  13. Marzocca P et al. Time-delay effects on linear/nonlinear feedback control of simple aeroelastic systems. (2005) JOURNAL OF GUIDANCE CONTROL AND DYNAMICS 0731-5090 1533-3884 28 1 53-62
    Folyóiratcikk[12145483] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 12145483, Kapcsolat: 20124129
  14. Verros G et al. Design optimization of quarter-car models with passive and semi-active suspensions under random road excitation. (2005) JOURNAL OF VIBRATION AND CONTROL 1077-5463 1741-2986 11 5 581-606
    Folyóiratcikk[21088935] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21088935, Kapcsolat: 20124122
  15. Librescu L et al. Aeroelasticity of 2-D lifting surfaces with time-delayed feedback control. (2005) JOURNAL OF FLUIDS AND STRUCTURES 0889-9746 20 2 197-215
    Folyóiratcikk[12145476] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 12145476, Kapcsolat: 20124127
  16. Cao M. On testing and modeling automotive spool-type hydraulic valve with circular flow ports. (2004) Megjelent: 2004 International Mechanical Engineering Congress and Exposition pp. 147-161
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[22543688] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22543688, Kapcsolat: 22543688
  17. Cao M et al. A hybrid neural network approach for the development of friction component dynamic model. (2004) JOURNAL OF DYNAMIC SYSTEMS MEASUREMENT AND CONTROL-TRANSACTIONS OF THE ASME 0022-0434 126 1 144-153
    Folyóiratcikk[20124131] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20124131, Kapcsolat: 20124131
  18. Cao M. Advanced hybrid neural network automotive friction component model for powertrain system dynamic analysis: Part 1: model development. (2004) Proceedings of theInstitution of MechanicalEngineers Part D-Journal of Automobile Engineering 218 D8 831-843
    Folyóiratcikk[20124130] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20124130, Kapcsolat: 20124130
  19. Cao M et al. Application of neural network friction component model in automotive drivetrain simulations. (2001) JOURNAL OF MECHANICAL DESIGN 1050-0472 1050-0472 112 13 p. 25
    Folyóiratcikk[22543811] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22543811, Kapcsolat: 22543811
  20. Cao M et al. Neural network based automotive clutch model for dynamic engagement analysis with variable time steps. (2000) JOURNAL OF MECHANICAL DESIGN 1050-0472 1050-0472 106 141-147
    Folyóiratcikk[22544007] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22544007, Kapcsolat: 22544007
  21. Omar T et al. Artificial neural networks for modelling dynamics of impacting bodies and vehicles. (2000) PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART K-JOURNAL OF MULTI-BODY DYNAMICS 1464-4193 214 3 133-142
    Folyóiratcikk[22545981] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22545981, Kapcsolat: 22545981
  22. Ren W et al. The Applications of Artificial Neural Networks to the Vehicle Tyre Characteristics. (1999) XITONG FANGZHEN XUEBAO / JOURNAL OF SYSTEM SIMULATION 1004-731X 11 3 185-189+209
    Folyóiratcikk[22543168] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22543168, Kapcsolat: 22545983
  23. Watanabe Y et al. Mechanical and control design of a variable geometry active suspension system. (1999) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 32 2-3 217-235
    Folyóiratcikk[11168740] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 11168740, Kapcsolat: 11168740
  24. Parvataneni V. Hybrid neural network for modeling automotive clutches. (1999) Megjelent: American Society of Mechanical Engineers, Dynamic Systems and Control Division pp. 255-263
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[22545987] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22545987, Kapcsolat: 22545987
  25. Omar T et al. Vehicle crash modelling using recurrent neural networks. (1998) MATHEMATICAL AND COMPUTER MODELLING 0895-7177 1872-9479 28 9 31-42
    Folyóiratcikk[11168743] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 11168743, Kapcsolat: 11168743
  26. Omar T. Crash analysis of two vehicles in frontal impact using adaptive artificial neural networks. (1998) Megjelent: Proceedings of ASME Winter Annual Meeting, Transportation Safety Session pp. 115-129
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[22545985] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22545985, Kapcsolat: 22545985
2020-01-29 09:56