Takacs Z K et al. Effect of temporal contiguity of picture/text on preschoolers’ vocabulary learning. (2013), 2922464
Egyéb/Nem besorolt (Egyéb)/Tudományos[2922464]
  1. Schwab Frank et al. Television Is Still "Easy" and Print Is Still "Tough"? More Than 30 Years of Research on the Amount of Invested Mental Effort. (2018) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 9
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27570922] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27570922, Kapcsolat: 29549804
  2. Bus AG et al. Affordances and limitations of electronic storybooks for young children's emergent literacy. (2015) DEVELOPMENTAL REVIEW 0273-2297 35 79-97
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2895835] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2895835, Kapcsolat: 29549805
Takacs ZK et al. Can the computer replace the adult for storybook reading? A meta-analysis on the effects of multimedia stories as compared to sharing print stories with an adult. (2014) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 5, 2895836
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2895836]
  1. Neuman Susan B. et al. Scaffolding Attention and Partial Word Learning Through Interactive Coviewing of Educational Media: An Eye-Tracking Study With Low-Income Preschoolers. (2020) JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 0022-0663 1939-2176 112 6 1100-1110
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31743028] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31743028, Kapcsolat: 29655447
  2. Neuman Susan B. et al. Quick, incidental word learning in educational media: all contexts are not equal. (2020) EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT 1042-1629 1556-6501
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31508423] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31508423, Kapcsolat: 29280560
  3. Javora Ondrej et al. Is contextual animation needed in multimedia learning games for children? An eye tracker study. (2020) JOURNAL OF COMPUTER ASSISTED LEARNING 0266-4909 1365-2729
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31743029] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31743029, Kapcsolat: 29655448
  4. Sung H.-Y. et al. “The screen shows movement – movement is interesting!” exploring effects of multimedia stories on preschool children’s story comprehension and enjoyment. (2019)
    Egyéb/Tudományos[30824487] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824487, Kapcsolat: 28329097
  5. Hassinger-Das Brenna et al. The Four Pillars of Learning: e-Books Past, Present, and Future. (2019) Megjelent: Reading in the Digital Age: Young Children’s Experiences with E-books pp. 11-21
    Könyvrészlet/Tudományos[30824504] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824504, Kapcsolat: 28329122
  6. Kucirkova N. et al. Systematic review of young children's writing on screen: what do we know and what do we need to know. (2019)
    Egyéb/Tudományos[30824488] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824488, Kapcsolat: 28329098
  7. Kucirkova Natalia et al. Systematic review of young children's writing on screen: what do we know and what do we need to know. (2019) LITERACY 1741-4350 1741-4369 53 4 216-225
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31080247] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31080247, Kapcsolat: 28664944
  8. Hoel Trude et al. Organizing Shared Digital Reading in Groups: Optimizing the Affordances of Text and Medium. (2019) AERA Open 2332-8584 5 4
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31080217] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31080217, Kapcsolat: 28664950
  9. Neuman Susan B. et al. Learning Vocabulary From Educational Media: The Role of Pedagogical Supports for Low-Income Preschoolers. (2019) JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 0022-0663 1939-2176 111 1 32-44
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30508015] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30508015, Kapcsolat: 28018270
  10. Eisen Sierra et al. Learning from Apps and Objects: The Human Touch. (2019) MIND BRAIN AND EDUCATION 1751-2271 1751-228X
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31080248] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31080248, Kapcsolat: 28664947
  11. Courage Mary. From print to digital: The medium is only part of the message. (2019) Megjelent: Reading in the Digital Age: Young Children’s Experiences with E-books pp. 23-43
    Könyvrészlet/Tudományos[30824499] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824499, Kapcsolat: 28329115
  12. Segal-Drori O. et al. Electronic Book for Promoting Emergent Math: A Comparison Between Kindergarteners at Risk for Learning Disabilities and With Typical Development. (2019)
    Egyéb/Tudományos[30824486] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824486, Kapcsolat: 28329096
  13. Segal-Drori O. et al. Electronic Book for Promoting Emergent Math: A Comparison Between Kindergarteners at Risk for Learning Disabilities and With Typical Development. (2019) JOURNAL OF EDUCATIONAL COMPUTING RESEARCH 0735-6331 1541-4140 57 4 954-977
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30805514] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30805514, Kapcsolat: 28664952
  14. Strouse Gabrielle A et al. Educational and Fun? Parent Versus Preschooler Perceptions and Co-Use of Digital and Print Media. (2019) AERA Open 2332-8584 5 3 p. 2332858419861085
    Folyóiratcikk/Tudományos[30824508] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824508, Kapcsolat: 28329125
  15. Strouse Gabrielle A. et al. Educational and Fun? Parent Versus Preschooler Perceptions and Co-Use of Digital and Print Media. (2019) AERA Open 2332-8584 5 3
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31080230] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31080230, Kapcsolat: 28664951
  16. Tønnessen Elise et al. Designing Dialogs Around Picture Book Apps. (2019) Megjelent: Reading in the Digital Age: Young Children’s Experiences with E-books pp. 197-215
    Könyvrészlet/Tudományos[30824501] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824501, Kapcsolat: 28329119
  17. Samudra Preeti G et al. Coviewing Educational Media: Does Coviewing Help Low-Income Preschoolers Learn Auditory and Audiovisual Vocabulary Associations?. (2019) AERA Open 2332-8584 5 2 p. 2332858419853238
    Folyóiratcikk/Tudományos[30824516] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824516, Kapcsolat: 28329138
  18. Samudra Preeti G. et al. Coviewing Educational Media: Does Coviewing Help Low-Income Preschoolers Learn Auditory and Audiovisual Vocabulary Associations?. (2019) AERA Open 2332-8584 5 2
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31583640] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31583640, Kapcsolat: 29426643
  19. Kucirkova Natalia. Children's Reading With Digital Books: Past Moving Quickly to the Future. (2019) CHILD DEVELOPMENT PERSPECTIVES 1750-8592 1750-8606 13 4 208-214
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31080216] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31080216, Kapcsolat: 28664949
  20. Kucirkova Natalia. Children’s reading with digital books: past moving quickly to the future. (2019) CHILD DEVELOPMENT PERSPECTIVES 1750-8592 1750-8606
    Folyóiratcikk/Tudományos[30824498] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824498, Kapcsolat: 28329113
  21. Sung Hui-Yun. Adult mediation of preschool children's use of mobile technologies in public libraries in Taiwan: A socio-cultural perspective. (2019) JOURNAL OF LIBRARIANSHIP AND INFORMATION SCIENCE 0961-0006 51 1 196-207
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30557901] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30557901, Kapcsolat: 28018269
  22. Altun Dilek. The Efficacy of Multimedia Stories in Preschoolers' Explicit and Implicit Story Comprehension. (2018) EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL 1082-3301 1573-1707 46 6 629-642
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30317470] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30317470, Kapcsolat: 27718346
  23. Cleaver Samantha et al. Read with Me: Engaging Your Young Child in Active Reading. (2018) ISBN:1475836716
    Könyv/Tudományos[30824524] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824524, Kapcsolat: 28329156
  24. Brom Cyril et al. How effective is emotional design? A meta-analysis on facial anthropomorphisms and pleasant colors during multimedia learning. (2018) EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW 1747-938X 1878-0385 25 100-119
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30557911] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30557911, Kapcsolat: 28018271
  25. Pfost Maximilian et al. Electronic Storybooks and Interactive Audio Pens:Facets of Use. (2018) FRUHE BILDUNG 2191-9186 7 1 40-47
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27318777] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27318777, Kapcsolat: 27318777
  26. Brunow David. Effect of Text-to-speech and Human Reader on Listening Comprehension for Students with Learning Disabilities. (2018)
    Egyéb/Tudományos[30824521] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824521, Kapcsolat: 28329146
  27. Hill Jennifer. Effective educational technologies by child developmental stage. (2018)
    Egyéb/Tudományos[30824518] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824518, Kapcsolat: 28329143
  28. Shamir Adina et al. Educational electronic book activity supports language retention among children at risk for learning disabilities. (2018) EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES 1360-2357 1573-7608 23 3 1231-1252
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27570929] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27570929, Kapcsolat: 27570929
  29. Mirus Gene et al. Developing Language and (Pre) literacySkills in Deaf Preschoolers through Shared Reading Activities with Bimodal-Bilingual eBooks. (2018) Journal of Multilingual Education Research 2153-4799 8 1 p. 10
    Folyóiratcikk/Tudományos[30824510] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824510, Kapcsolat: 28329131
  30. Kucirkova Natalia. Children’s agency and reading with story-apps: considerations of design, behavioural and social dimensions. (2018) QUALITATIVE RESEARCH IN PSYCHOLOGY 1478-0887 1478-0895 1-25
    Folyóiratcikk/Tudományos[30824522] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824522, Kapcsolat: 28329152
  31. Xu Bing. The Effectiveness of Media Platforms on Reading Comprehension: A Meta-analysis. (2017) Megjelent: 25TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTERS IN EDUCATION (ICCE 2017) pp. 638-643
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[27570930] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27570930, Kapcsolat: 27570930
  32. Strouse GA et al. Parent-toddler behavior and language differ when reading electronic and print picture books. (2017) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 8 MAY
    Folyóiratcikk/Tudományos[26658449] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26658449, Kapcsolat: 26658449
  33. Dantas Taisa et al. Lectura literaria juvenil: Los clubes de lectura como entornos de investigación [Young literary reading: book clubs as research settings]. (2017) OCNOS-REVISTA DE ESTUDIOS SOBRE LA LECTURA 1885-446X 16 2 60-74
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27084640] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27084640, Kapcsolat: 27084640
  34. Wauters L et al. Interactive reading with young deaf and hardof-hearing children in ebooks versus print books. (2017) JOURNAL OF DEAF STUDIES AND DEAF EDUCATION 1081-4159 1465-7325 22 2 243-252
    Folyóiratcikk/Tudományos[26658450] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26658450, Kapcsolat: 26658450
  35. Richter Anna et al. Comparing electronic and paper storybooks for preschoolers: Attention, engagement, and recall. (2017) JOURNAL OF APPLIED DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY 0193-3973 48 92-102
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26568389] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26568389, Kapcsolat: 26447910
  36. Kucirkova Natalia. An integrative framework for studying, designing and conceptualising interactivity in children's digital books. (2017) BRITISH EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL 0141-1926 1469-3518 43 6 1168-1185
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27084639] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27084639, Kapcsolat: 27100213
  37. Downey C et al. Storytime with hue: An innovative approach to storytelling where storytellers control a dynamic lighting environment. (2016) Megjelent: 10th Anniversary Conference on Tangible Embedded and Embodied Interaction, TEI 2016 pp. 422-427
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[26129488] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26129488, Kapcsolat: 26129488
  38. Cartmill E. Mind the Gap Assessing and Addressing the Word Gap in Early Education. (2016) Policy Insights from the Behavioral and Brain Sciences 2372-7322 2 3 185-193
    Folyóiratcikk/Tudományos[26129491] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26129491, Kapcsolat: 26129491
  39. Yaman Fatih et al. Integrating Mobile Applications into Hearing Impaired Children's Literacy Instuction. (2016) EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE 1300-1337 41 188 153-174
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26395234] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26395234, Kapcsolat: 26395234
  40. Yuill N et al. Curling up with a good e-book: Mother-child shared story reading on screen or paper affects embodied interaction and warmth. (2016) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 7 DEC
    Folyóiratcikk/Tudományos[26447911] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26447911, Kapcsolat: 26447911
  41. Strouse G A et al. Are Prompts Provided by Electronic Books as Effective for Teaching Preschoolers a Biological Concept as Those Provided by Adults?. (2016) EARLY EDUCATION & DEVELOPMENT 1040-9289 1556-6935 27 8 1190-1204
    Folyóiratcikk/Tudományos[26129490] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26129490, Kapcsolat: 26129490
  42. Schram D. Hoe maakbaar is de lezer?: De doorgaande leeslijn in wetenschappelijk perspectief. (2015) ISBN:9789463010092
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[2922183] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2922183, Kapcsolat: 29550114
  43. McBride C. Children's literacy development: A cross-cultural perspective on learning to read and write: Second edition. (2015) ISBN:9781317909767
    Könyv/Tudományos[26129479] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26129479, Kapcsolat: 26129489
  44. Kirk Adaya et al. Audience, content, media: A literature review about factors to consider when designing technology based asthma education programs for children. (2015) JOURNAL OF CHILD AND ADOLESCENT BEHAVIOR 2375-4494 3 5 247-254
    Folyóiratcikk/Tudományos[25568281] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25568281, Kapcsolat: 25568281
Bus AG et al. Affordances and limitations of electronic storybooks for young children's emergent literacy. (2015) DEVELOPMENTAL REVIEW 0273-2297 35 79-97, 2895835
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2895835]
  1. Huber Brittany et al. Young children's contingent interactions with a touchscreen influence their memory for spatial and narrative content. (2020) MEDIA PSYCHOLOGY 1521-3269 23 4 552-578
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31508431] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31508431, Kapcsolat: 29280547
  2. Elimelech Adi et al. Using a Digital Spelling Game for Promoting Alphabetic Knowledge of Preschoolers: The Contribution of Auditory and Visual Supports. (2020) READING RESEARCH QUARTERLY 0034-0553 1936-2722 55 2 235-250
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31508441] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31508441, Kapcsolat: 29280552
  3. Altun Dilek. Twice Upon a Mind: Preschoolers' Narrative Processing of Electronic and Printed Stories. (2020) EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL 1082-3301 1573-1707
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31509431] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31509431, Kapcsolat: 29280551
  4. Kucirkova Natalia. Toward Reciprocity and Agency in Students' Digital Reading. (2020) READING TEACHER 0034-0561 1936-2714 73 6 825-831
    Folyóiratcikk/Ismertetés (Folyóiratcikk)/Tudományos[31508435] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31508435, Kapcsolat: 29280548
  5. Wong Kevin M. The Promise of Educational Media for Dual Language Learners’ L1 and L2 Vocabulary Development. (2020)
    Disszertáció/Tudományos[31564988] [Import]
    Független, Idéző: 31564988, Kapcsolat: 29395030
  6. Son Seung-Hee Claire et al. The Influence of Interactive Features in Storybook Apps on Children's Reading Comprehension and Story Enjoyment. (2020) ELEMENTARY SCHOOL JOURNAL 0013-5984 1554-8279 120 3 422-454
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31508442] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31508442, Kapcsolat: 29280554
  7. Segers Eliane et al. The Impact of the Digital Home Environment on Kindergartners’ Language and Early Literacy. (2020) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 11 p. 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31678819] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31678819, Kapcsolat: 29550371
  8. Skibbe Lori E. et al. The Access to Literacy Assessment System for Phonological Awareness: An Adaptive Measure of Phonological Awareness Appropriate for Children With Speech and/or Language Impairment. (2020) LANGUAGE SPEECH AND HEARING SERVICES IN SCHOOLS 0161-1461 51 4 1124-1138
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31743025] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31743025, Kapcsolat: 29655441
  9. Parrish Julie. Text-Influenced Expressions of Understanding: Differences in Kindergartners’ Discourse and Written Retellings of Traditional and Digital Texts During Buddy Reading. (2020)
    Egyéb/Nem besorolt (Egyéb)/Tudományos[31564998] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31564998, Kapcsolat: 29395041
  10. Neumann Michelle M.. Teacher Scaffolding of Preschoolers' Shared Reading With a Storybook App and a Printed Book. (2020) JOURNAL OF RESEARCH IN CHILDHOOD EDUCATION 0256-8543 2150-2641 34 3 367-384
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31509426] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31509426, Kapcsolat: 29280544
  11. Grolig Lorenz. Shared Storybook Reading and the Development of Oral Language Skills. (2020)
    Disszertáció/Tudományos[31564983] [Import]
    Független, Idéző: 31564983, Kapcsolat: 29395025
  12. Al Ghurair Noura et al. Schemes of eStories for Children with Social Communication Difficulties. (2020) Advances in Human-Computer Interaction 1687-5893 2020
    Folyóiratcikk/Tudományos[31564954] [Import]
    Független, Idéző: 31564954, Kapcsolat: 29394990
  13. Al Ghurair Noura et al. Schemes of eStories for Children with Social Communication Difficulties. (2020) Advances in Human-Computer Interaction 1687-5893 2020
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31743021] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31743021, Kapcsolat: 29655438
  14. Neuman Susan B. et al. Scaffolding Attention and Partial Word Learning Through Interactive Coviewing of Educational Media: An Eye-Tracking Study With Low-Income Preschoolers. (2020) JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 0022-0663 1939-2176 112 6 1100-1110
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31743028] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31743028, Kapcsolat: 29655446
  15. Abdelhadi Soaad M. Responses to hotspots during parent–child shared reading of eBook. (2020) International Journal of Child-Computer Interaction 2212-8689 23 p. 100164
    Folyóiratcikk/Tudományos[31564946] [Import]
    Független, Idéző: 31564946, Kapcsolat: 29394975
  16. Neuman Susan B. et al. Quick, incidental word learning in educational media: all contexts are not equal. (2020) EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT 1042-1629 1556-6501
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31508423] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31508423, Kapcsolat: 29280537
  17. Eutsler Lauren et al. Print or iPad? Young Children’s Text Type Shared Reading Preference and Behaviors in Comparison to Parent Predictions and At-home Practices. (2020) LITERACY RESEARCH AND INSTRUCTION 1938-8071 1938-8063 1-22
    Folyóiratcikk/Tudományos[31564926] [Import]
    Független, Idéző: 31564926, Kapcsolat: 29394938
  18. Eutsler Lauren et al. Print or iPad? Young Children's Text Type Shared Reading Preference and Behaviors in Comparison to Parent Predictions and At-home Practices. (2020) LITERACY RESEARCH AND INSTRUCTION 1938-8071 1938-8063 59 4 324-345
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31743023] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31743023, Kapcsolat: 29655439
  19. Xu Ying et al. Press, swipe and read: Do interactive features facilitate engagement and learning with e‐Books ?. (2020) JOURNAL OF COMPUTER ASSISTED LEARNING 0266-4909 1365-2729 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31571650] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31571650, Kapcsolat: 29655444
  20. Gaudreau Caroline et al. Preschoolers Benefit Equally From Video Chat, Pseudo-Contingent Video, and Live Book Reading: Implications for Storytime During the Coronavirus Pandemic and Beyond. (2020) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 11
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31743027] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31743027, Kapcsolat: 29655445
  21. Umarji Osman et al. Opening the black box: user-log analyses of children’s e-Book reading and associations with word knowledge. (2020) READING AND WRITING 0922-4777 1573-0905 1-31
    Folyóiratcikk/Tudományos[31564934] [Import]
    Független, Idéző: 31564934, Kapcsolat: 29394953
  22. Umarji Osman et al. Opening the black box: user-log analyses of children's e-Book reading and associations with word knowledge. (2020) READING AND WRITING 0922-4777 1573-0905
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31729642] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31729642, Kapcsolat: 29655443
  23. Nicholas Maria. Mothers' interactions with two-year-olds when reading printed and electronic texts. (2020)
    Egyéb/Tudományos[31566049] [Import]
    Független, Idéző: 31566049, Kapcsolat: 29396701
  24. Meskill Carla et al. Mediating digital screens with very young emerging bilinguals. (2020) BILINGUAL RESEARCH JOURNAL 1523-5882 1523-5890 43 2 137-156
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31509433] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31509433, Kapcsolat: 29280555
  25. Lee Sung Hee. Learning vocabulary from e-book reading and recorded word explanation for low-income elementary students with and without reading difficulties. (2020) READING AND WRITING 0922-4777 1573-0905 33 3 691-717
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31508436] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31508436, Kapcsolat: 29280550
  26. Qaiser Zara. Early Childhood Education and Care and the Use of Digital Media in Informal Environments. (2020)
    Egyéb/Tudományos[31564975] [Import]
    Független, Idéző: 31564975, Kapcsolat: 29395015
  27. Qaiser Zara. Early Childhood Education and Care and the Use of Digital Media in Informal Environments. (2020) BERKELEY REVIEW OF EDUCATION 1947-5578 9 2
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31743026] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31743026, Kapcsolat: 29655442
  28. Hutton John S. et al. Differences in functional brain network connectivity during stories presented in audio, illustrated, and animated format in preschool-age children. (2020) BRAIN IMAGING AND BEHAVIOR 1931-7557 14 1 130-141
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31509422] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31509422, Kapcsolat: 29280539
  29. Eng Cassondra M. et al. Contingent Responsivity in E-Books Modeled From Quality Adult-Child Interactions: Effects on Children's Learning and Attention. (2020) DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY 0012-1649 56 2 285-297
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31509424] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31509424, Kapcsolat: 29280541
  30. Marble-Flint Karissa J. et al. Comprehension Scores Among Young Neurotypical Children and Children With Autism: Paper and iPad (R) Storybooks. (2020) JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION TECHNOLOGY 0162-6434 2381-3121
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31509429] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31509429, Kapcsolat: 29280545
  31. Simsek Zeynep Ceren et al. Comparing the effects of different book reading techniques on young children's language development. (2020) READING AND WRITING 0922-4777 1573-0905
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31743024] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31743024, Kapcsolat: 29655440
  32. Danaei Delneshin et al. Comparing reading comprehension between children reading augmented reality and print storybooks. (2020) COMPUTERS & EDUCATION 0360-1315 1873-782X 153
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31508428] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31508428, Kapcsolat: 29280542
  33. Liu Baogen et al. Associations between young children’s print fixations during book reading and their early literacy skills. (2020) Journal of Chinese Writing Systems 2513-8502 4 1 45-56
    Folyóiratcikk/Tudományos[31564960] [Import]
    Független, Idéző: 31564960, Kapcsolat: 29394998
  34. Troseth Georgene L. et al. An enhanced eBook facilitates parent-child talk during shared reading by families of low socioeconomic status. (2020) EARLY CHILDHOOD RESEARCH QUARTERLY 0885-2006 1873-7706 50 45-58
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31080212] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31080212, Kapcsolat: 28664890
  35. Huber B. et al. Young children’s contingent interactions with a touchscreen influence their memory for spatial and narrative content. (2019)
    Egyéb/Tudományos[30824569] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824569, Kapcsolat: 28329202
  36. Danielson K. et al. Vocabulary in educational media for preschoolers: a content analysis of word selection and screen-based pedagogical supports. (2019)
    Egyéb/Tudományos[30824561] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824561, Kapcsolat: 28329192
  37. Danielson Katie et al. Vocabulary in educational media for preschoolers: a content analysis of word selection and screen-based pedagogical supports. (2019) JOURNAL OF CHILDREN AND MEDIA 1748-2798 1748-2801 13 3 345-362
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31080233] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31080233, Kapcsolat: 28664917
  38. Elimelech A. et al. Using a Digital Spelling Game for Promoting Alphabetic Knowledge of Preschoolers: The Contribution of Auditory and Visual Supports. (2019)
    Egyéb/Tudományos[30824571] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824571, Kapcsolat: 28329204
  39. Sung H.-Y. et al. “The screen shows movement – movement is interesting!” exploring effects of multimedia stories on preschool children’s story comprehension and enjoyment. (2019)
    Egyéb/Tudományos[30824562] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824562, Kapcsolat: 28329193
  40. Sung H.-Y. et al. “The screen shows movement – movement is interesting!” exploring effects of multimedia stories on preschool children’s story comprehension and enjoyment. (2019) LIBRARY HI TECH 0737-8831 37 2 168-182
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30805515] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30805515, Kapcsolat: 28664912
  41. Brito R. et al. Technologies and children up to 8 years old: What changes in one year?. (2019)
    Egyéb/Tudományos[30824570] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824570, Kapcsolat: 28329203
  42. Mangen A. et al. Shared, dialogue-based reading with books vs tablets in early childhood education and care: Protocol for a mixed-methods intervention study. (2019)
    Egyéb/Tudományos[30824567] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824567, Kapcsolat: 28329200
  43. Mangen A. et al. Shared, dialogue-based reading with books vs tablets in early childhood education and care: Protocol for a mixed-methods intervention study. (2019) INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH 0883-0355 1873-538X 97 88-98
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30805522] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30805522, Kapcsolat: 28664899
  44. Altun D.. Preschoolers’ Emergent Motivations to Learn Reading: A Grounded Theory Study. (2019)
    Egyéb/Tudományos[30824574] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824574, Kapcsolat: 28329207
  45. Altun Dilek. Preschoolers' Emergent Motivations to Learn Reading: A Grounded Theory Study. (2019) EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL 1082-3301 1573-1707 47 4 427-443
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31080240] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31080240, Kapcsolat: 28664928
  46. Hoel Trude et al. Organizing Shared Digital Reading in Groups: Optimizing the Affordances of Text and Medium. (2019) AERA Open 2332-8584 5 4
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31080217] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31080217, Kapcsolat: 28664896
  47. Quinn M. et al. Moving beyond tracing: The nature, availability and quality of digital apps to support children’s writing. (2019)
    Egyéb/Tudományos[30824572] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824572, Kapcsolat: 28329205
  48. See K.T. et al. Motivation of parents towards reading multilingual eBooks to pre-school children. (2019)
    Egyéb/Tudományos[30824566] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824566, Kapcsolat: 28329197
  49. Sun He et al. Motion and Sound in Animated Storybooks for Preschoolers' Visual Attention and Mandarin Language Learning: An Eye-Tracking Study With Bilingual Children. (2019) AERA Open 2332-8584 5 2
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31243686] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31243686, Kapcsolat: 29426642
  50. Neuman Susan B. et al. Learning Vocabulary From Educational Media: The Role of Pedagogical Supports for Low-Income Preschoolers. (2019) JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 0022-0663 1939-2176 111 1 32-44
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30508015] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30508015, Kapcsolat: 28018261
  51. Wang X.C. et al. ‘iPad has everything!’: how young children with diverse linguistic backgrounds in Malta and the U.S. process multimodal digital text. (2019)
    Egyéb/Tudományos[30824568] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824568, Kapcsolat: 28329201
  52. Wang X. Christine et al. 'iPad has everything!': how young children with diverse linguistic backgrounds in Malta and the U.S. process multimodal digital text. (2019) EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE 0300-4430 1476-8275
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31080242] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31080242, Kapcsolat: 28664932
  53. Kucirkova Natalia. How Could Children's Storybooks Promote Empathy? A Conceptual Framework Based on Developmental Psychology and Literary Theory. (2019) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 10
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30557902] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30557902, Kapcsolat: 28018256
  54. Kolb A. et al. Extensive reading in primary EFL: Can story apps do the trick?. (2019) Megjelent: Early Instructed Second Language Acquisition: Pathways to Competence pp. 153-167
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[30805520] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30805520, Kapcsolat: 28329198
2021-02-24 18:49