Jessner U. Linguistic awareness in multilinguals: English as a third language. (2006) ISBN:9780748619139, 2761852
Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[2761852]
  1. Doiz A et al. What does 'international university' mean at a European bilingual university? The role of languages and culture. (2014) LANGUAGE AWARENESS 0965-8416 23 1-2 172-186
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255390] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255390, Kapcsolat: 24255390
  2. Henry A. The motivational effects of crosslinguistic awareness: Developing third language pedagogies to address the negative impact of the L2 on the L3 self-concept. (2014) INNOVATION IN LANGUAGE LEARNING AND TEACHING 1750-1229 1750-1237 8 1 1-19
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24255359] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24255359, Kapcsolat: 24255391
  3. Cedden G et al. The impact of a third language on executive control processes. (2014) INTERNATIONAL JOURNAL OF BILINGUALISM 1367-0069 1756-6878 18 6 558-569
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[24422498] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24422498, Kapcsolat: 24395492
  4. Agnihotri RK. Multilinguality, education and harmony. (2014) INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM 1479-0718 1747-7530 11 3 364-379
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255392] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255392, Kapcsolat: 24255392
  5. Deconinck J. Looking for form-meaning motivation in new L2 words: A think-aloud study among proficient learners of English. (2014) ENGLISH TEXT CONSTRUCTION 1874-8767 1874-8775 7 2 249-280
    Folyóiratcikk/Tudományos[24395493] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24395493, Kapcsolat: 24395493
  6. Mady C. Learning French as a second official language in Canada: Comparing monolingual and bilingual students at Grade 6. (2014) INTERNATIONAL JOURNAL OF BILINGUAL EDUCATION AND BILINGUALISM 1367-0050 1747-7522 17 3 330-344
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255360] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255360, Kapcsolat: 24255393
  7. Melo-Pfeifer S. Intercomprehension between Romance Languages and the role of English: a study of multilingual chat rooms. (2014) INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM 1479-0718 1747-7530 11 1 120-137
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255394] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255394, Kapcsolat: 24255394
  8. MacKenzie I. English as a lingua franca: Theorizing and teaching English. (2014) ISBN:9781315890081
    Könyv[24395494] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24395494, Kapcsolat: 24395494
  9. Otwinowska A. Does multilingualism influence plurilingual awareness of Polish teachers of English?. (2014) INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM 1479-0718 1747-7530 11 1 97-119
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255395] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255395, Kapcsolat: 24255395
  10. Planchon A et al. A diplomatic advantage? The effects of bilingualism and formal language training on language aptitude amongst Australian diplomatic officers. (2014) LANGUAGE AWARENESS 0965-8416 23 3 203-219
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255396] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255396, Kapcsolat: 24255396
  11. Tullock BD et al. The role of previously learned languages in the thought processes of multilingual writers at the deutsche schule barcelona. (2013) RESEARCH IN THE TEACHING OF ENGLISH 0034-527X 1943-2348 47 4 420-441
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255363] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255363, Kapcsolat: 24255397
  12. Brito KS. The promotion of multilingual competence at school: Encouraging possibilities. (2013) CALIDOSCOPIO 1679-8740 2177-6202 11 1 63-69
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255398] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255398, Kapcsolat: 24255398
  13. Thompson AS. The interface of language aptitude and multilingualism: Reconsidering the bilingual/multilingual dichotomy. (2013) MODERN LANGUAGE JOURNAL 0026-7902 1540-4781 97 3 685-701
    Folyóiratcikk[23604258] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23604258, Kapcsolat: 24255399
  14. Cenoz J. The influence of bilingualism on third language acquisition: Focus on multilingualism. (2013) LANGUAGE TEACHING 1475-3049 0261-4448 46 1 71-86
    Folyóiratcikk[23606503] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606503, Kapcsolat: 24255400
  15. Kupisch T. Generic reference in adult German bilinguals: How bilinguals deal with variation. (2013) STUDIA LINGUISTICA: A JOURNAL OF GENERAL LINGUISTICS 0039-3193 67 1 1-27
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255401] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255401, Kapcsolat: 24255401
  16. Birch BM. English grammar pedagogy: A global perspective. (2013) ISBN:9780203838747
    Könyv[24395496] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24395496, Kapcsolat: 24395496
  17. Safont-Jordà M-P. Early stages of trilingual pragmatic development. A longitudinal study of requests in Catalan, Spanish and English. (2013) JOURNAL OF PRAGMATICS 0378-2166 59 68-80
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255402] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255402, Kapcsolat: 24255402
  18. Marshall S et al. 2B or not 2B plurilingual? Navigating languages literacies, and plurilingual competence in postsecondary education in Canada. (2013) TESOL QUARTERLY 0039-8322 1545-7249 47 3 472-499
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255403] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255403, Kapcsolat: 24255403
  19. Jedynak M et al. The issue of gender in multiple language acquisition. (2012) BRNO STUDIES IN ENGLISH 0524-6881 1805-0867 38 1 5-22
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255404] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255404, Kapcsolat: 24255404
  20. Soler EA. Teachability and bilingualism effects on third language learners' pragmatic knowledge. (2012) INTERCULTURAL PRAGMATICS 1612-295X 1613-365X 9 4 511-541
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255405] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255405, Kapcsolat: 24255405
  21. Torresan P. Strategic use of L1: Reflections and experiences. (2012) QUADERNI D'ITALIANISTICA: OFFICIAL JOURNAL OF THE CANADIAN SOCIETY FOR ITALIAN STUDIES 0226-8043 33 2 219-244
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255406] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255406, Kapcsolat: 24255406
  22. Marx N. Reading across the Germanic languages: Is equal access just wishful thinking?. (2012) INTERNATIONAL JOURNAL OF BILINGUALISM 1367-0069 1756-6878 16 4 467-483
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255407] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255407, Kapcsolat: 24255407
  23. Gabryś-Barker D et al. Multilingual learning stories: Threshold, stability and change. (2012) INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM 1479-0718 1747-7530 9 4 367-384
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255408] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255408, Kapcsolat: 24255408
  24. MacKenzie I. English as a lingua franca in Europe: bilingualism and multicompetence. (2012) INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM 1479-0718 1747-7530 9 1 83-100
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255409] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255409, Kapcsolat: 24255409
  25. Hobbs RD. Diverse multilingual researchers contribute language acquisition components to an integrated model of education. (2012) INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM 1479-0718 1747-7530 9 3 204-234
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24255410] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24255410, Kapcsolat: 24255410
  26. Martin B. Coloured language: identity perception of children in bilingual programmes. (2012) LANGUAGE AWARENESS 0965-8416 21 1-2 33-56
    Folyóiratcikk[23604261] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23604261, Kapcsolat: 24255411
  27. García-Mayo MP. Cognitive approaches to L3 acquisition. (2012) JOURNAL OF ENGLISH STUDIES 1576-6357 1695-4300 12 1 129-146
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255412] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255412, Kapcsolat: 24255412
  28. Griva E et al. Assessment of metalinguistic awareness and strategy use of young EFL learners. (2012) Megjelent: Language Acquisition pp. 87-116
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[24255413] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255413, Kapcsolat: 24255413
  29. Pinto MA et al. Argumentative abilities in metacognition and in metalinguistics: A study on university students. (2012) EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION 0256-2928 1878-5174 27 1 35-58
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255414] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255414, Kapcsolat: 24255414
  30. Caruana S et al. Using a holistic approach to explore language attitudes in two multilingual contexts: The Basque Country and Malta. (2011) LINGUISTIC INSIGHTS: STUDIES IN LANGUAGE AND COMMUNICATION 1424-8689 136 39-60
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255415] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255415, Kapcsolat: 24255415
  31. Goldsmith J. The Handbook of Phonological Theory, Second Edition. (2011) ISBN:9781405157681
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[23618007] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23618007, Kapcsolat: 24255416
  32. de Angelis G. Teachers' beliefs about the role of prior language knowledge in learning and how these influence teaching practices. (2011) INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM 1479-0718 1747-7530 8 3 216-234
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255417] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255417, Kapcsolat: 24255417
  33. Dalton-Puffer C et al. Research on language teaching and learning in Austria (2004-2009). (2011) LANGUAGE TEACHING 1475-3049 0261-4448 44 2 181-211
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255378] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255378, Kapcsolat: 24255419
  34. Melo-Pfeifer S. Researchers' multilingual awareness in an international research team. (2011) LINGUISTIC INSIGHTS: STUDIES IN LANGUAGE AND COMMUNICATION 1424-8689 136 135-163
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255418] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255418, Kapcsolat: 24255418
  35. Bono M et al. Language negotiation in multilingual learning environments. (2011) INTERNATIONAL JOURNAL OF BILINGUALISM 1367-0069 1756-6878 15 3 291-309
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255420] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255420, Kapcsolat: 24255420
  36. Varcasia C. Introduction. (2011) LINGUISTIC INSIGHTS: STUDIES IN LANGUAGE AND COMMUNICATION 1424-8689 136 7-16
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255421] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255421, Kapcsolat: 24255421
  37. Doiz A et al. Internationalisation, multilingualism and English-medium instruction. (2011) WORLD ENGLISHES 0883-2919 30 3 345-359
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24255422] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24255422, Kapcsolat: 24255422
  38. Cenoz J et al. Focus on Multilingualism: A Study of Trilingual Writing. (2011) MODERN LANGUAGE JOURNAL 0026-7902 1540-4781 95 3 356-369
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23606529] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606529, Kapcsolat: 24255423
  39. Koike DA et al. First and Second Language Pragmatics in Third Language Oral and Written Modalities. (2011) FOREIGN LANGUAGE ANNALS 0015-718X 1944-9720 44 1 80-104
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255424] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255424, Kapcsolat: 24255424
  40. Kahn-Horwitz J et al. Acquiring the complex English orthography: A triliteracy advantage?. (2011) JOURNAL OF RESEARCH IN READING 0141-0423 1467-9817 34 1 136-156
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255425] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255425, Kapcsolat: 24255425
  41. Gentil G. A biliteracy agenda for genre research. (2011) JOURNAL OF SECOND LANGUAGE WRITING 1060-3743 20 1 6-23
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255426] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255426, Kapcsolat: 24255426
  42. Falk Y et al. The study of the role of the background languages in third language acquisition. The state of the art. (2010) IRAL-INTERNATIONAL REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS IN LANGUAGE TEACHING 0019-042X 1613-4141 48 2-3 185-219
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255427] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255427, Kapcsolat: 24255427
  43. Marx N et al. Pushing the positive: Encouraging phonological transfer from L2 to L3. (2010) INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM 1479-0718 1747-7530 7 1 4-18
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255428] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255428, Kapcsolat: 24255428
  44. Bertin J-C. Preface. (2010) Second Lang. Distance Lrng. and Teach.: Theor. Perspectives and Didactic Ergonom. xi-xix
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255429] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255429, Kapcsolat: 24255429
  45. Moore D. Multilingual literacies and third script acquisition: Young Chinese children in French immersion in Vancouver, Canada. (2010) INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM 1479-0718 1747-7530 7 4 322-342
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255431] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255431, Kapcsolat: 24255431
  46. Dewaele J-M. Multilingualism and affordances: Variation in self-perceived communicative competence and communicative anxiety in French L1, L2, L3 and L4. (2010) IRAL-INTERNATIONAL REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS IN LANGUAGE TEACHING 0019-042X 1613-4141 48 2-3 105-129
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255430] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255430, Kapcsolat: 24255430
  47. Simon E et al. Laryngeal systems in Dutch, English, and German: A contrastive phonological study on second and third language acquisition. (2010) JOURNAL OF GERMANIC LINGUISTICS 1470-5427 1475-3014 22 4 403-424
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255432] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255432, Kapcsolat: 24255432
  48. Wrembel M. L2-accented speech in L3 production. (2010) INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM 1479-0718 1747-7530 7 1 75-90
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255433] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255433, Kapcsolat: 24255433
  49. Wagner L et al. Development in Children's Comprehension of Linguistic Register. (2010) CHILD DEVELOPMENT 0009-3920 1467-8624 81 6 1678-1686
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255434] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255434, Kapcsolat: 24255434
  50. Gut U. Cross-linguistic influence in L3 phonological acquisition. (2010) INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM 1479-0718 1747-7530 7 1 19-38
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255435] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255435, Kapcsolat: 24255435
  51. Ceginskas V. Being 'the strange one' or 'like everybody else': School education and the negotiation of multilingual identity. (2010) INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM 1479-0718 1747-7530 7 3 211-224
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255436] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255436, Kapcsolat: 24255436
  52. Roehr K et al. The status of metalinguistic knowledge in instructed adult L2 learning. (2009) LANGUAGE AWARENESS 0965-8416 18 2 165-181
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255437] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255437, Kapcsolat: 24255437
  53. Cummins J. Bilingual and Immersion Programs. (2009) Megjelent: The Handbook of Language Teaching pp. 159-181
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[24255438] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255438, Kapcsolat: 24255438
  54. De Bot K. Introduction: Second language development as a dynamic process. (2008) MODERN LANGUAGE JOURNAL 0026-7902 1540-4781 92 2 166-178
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2505605] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2505605, Kapcsolat: 24255439
  55. Bono M et al. Aspects contractuels dans la gestion des interactions plurilingues en contexte universitaire. (2008) CANADIAN MODERN LANGUAGE REVIEW-REVUE CANADIENNE DES LANGUES VIVANTES 0008-4506 1710-1131 65 2 221-248
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255440] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255440, Kapcsolat: 24255440
  56. Jarvis S. Crosslinguistic influence in language and cognition. (2007) ISBN:0203935926
    Könyv[24395501] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24395501, Kapcsolat: 24395501
Jessner U. A DST model of multilingualism and the role of metalinguistic awareness. (2008) MODERN LANGUAGE JOURNAL 0026-7902 1540-4781 92 2 270-283, 2761855
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2761855]
  1. Gurzynski-Weiss Laura. Special issue: Investigating the dynamic nature of learner individual differences in L2 learning. (2020) STUDIES IN SECOND LANGUAGE LEARNING AND TEACHING 2083-5205 2084-1965 10 1 15-19
    Folyóiratcikk/Ismertetés (Folyóiratcikk)/Tudományos[31498907] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31498907, Kapcsolat: 29273959
  2. Thompson Amy S.. My many selves are still me: Motivation and multilingualism. (2020) STUDIES IN SECOND LANGUAGE LEARNING AND TEACHING 2083-5205 2084-1965 10 1 159-176
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31506631] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31506631, Kapcsolat: 29273955
  3. Troha Jasmina et al. Multilingual Awareness in L3 English and German Class in Primary School. (2020) CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE 1848-5189 1848-5197 1846-1204 22 2 451-485
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31506633] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31506633, Kapcsolat: 29273957
  4. Henry Alastair. Learner-environment adaptations in multiple language learning: casing the ideal multilingual self as a system functioning in context. (2020) INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM 1479-0718 1747-7530
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31498900] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31498900, Kapcsolat: 29273953
  5. Serafini Ellen J.. Further exploring the dynamicity, situatedness, and emergence of the self: The key role of context. (2020) STUDIES IN SECOND LANGUAGE LEARNING AND TEACHING 2083-5205 2084-1965 10 1 133-157
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31498889] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31498889, Kapcsolat: 29273961
  6. Gopalakrishnan Anuradha. Ecological perspectives on implementing multilingual pedagogies in adult foreign language classrooms - a comparative case study. (2020) INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM 1479-0718 1747-7530
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31243693] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31243693, Kapcsolat: 29273958
  7. Beisbart Claus. Complexity in Multilingualism (Research). (2020) LANGUAGE LEARNING 0023-8333 1467-9922
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31498897] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31498897, Kapcsolat: 29273952
  8. Yang Yu-Fen et al. Using a Bilingual Concordancer for Text Revisions in EFL Writing. (2019) EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETY 1176-3647 1436-4522 22 1 106-119
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31106790] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31106790, Kapcsolat: 28713554
  9. Odugu Desmond I. et al. Transitional multilingual education policies in Africa: necessary compromise or strategic impediment?. (2019) LANGUAGE AND EDUCATION 0950-0782 1747-7581 33 3 263-281
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31106789] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31106789, Kapcsolat: 28713553
  10. Calafato Raees. The non-native speaker teacher as proficient multilingual: A critical review of research from 2009-2018. (2019) LINGUA 0024-3841 227
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31106786] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31106786, Kapcsolat: 28713549
  11. Lu Xiuchuan et al. Simultaneous learning of English and Spanish in China: A Q-method study on motivation. (2019) REVISTA SIGNOS 0035-0451 0718-0934 52 100 381-406
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31058434] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 31058434, Kapcsolat: 28713548
  12. Mady Callie et al. Novice Teachers' Perspectives on the Use of Languages in French as a Second Language Classes That Include English Language Learners. (2019) BROCK EDUCATION-A JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH AND PRACTICE 1183-1189 28 2 82-95
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31106788] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31106788, Kapcsolat: 28713551
  13. Berthele Raphael et al. Multilingual boost vs. cognitive abilities: testing two theories of multilingual language learning in a primary school context. (2019) INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM 1479-0718 1747-7530
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31106787] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31106787, Kapcsolat: 28713550
  14. Chen Hsueh Chu et al. L3 phonology: contributions of L1 and L2 to L3 pronunciation learning by Hong Kong speakers. (2019) INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM 1479-0718 1747-7530 16 4 492-512
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31106785] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31106785, Kapcsolat: 28713547
  15. Dahm Rebecca et al. The role of mother tongue literacy in language learning and mathematical learning: is there a multilingual benefit for both?. (2018) INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM 1479-0718 1747-7530 15 2 194-213
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27303062] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27303062, Kapcsolat: 27303062
  16. Stadt Rosalinde et al. The influence of L2 English on L3 French acquisition in bilingual education. (2018) DUTCH JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS 2211-7245 2211-7253 7 2 227-245
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30570972] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30570972, Kapcsolat: 28039169
  17. Iakovleva Tatiana et al. The Expression of Upward Motion by Russian Speakers Acquiring French or English as a Foreign Language. (2018) MODERN LANGUAGE JOURNAL 0026-7902 1540-4781 102 2 416-430
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27555247] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27555247, Kapcsolat: 27555247
  18. Krulatz Anna et al. Multilinguals and extensive reading: Two multilinguality portraits of learners of Norwegian. (2018) READING IN A FOREIGN LANGUAGE 0264-2425 1539-0578 30 1 29-47
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27555436] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27555436, Kapcsolat: 27555249
  19. Mady Callie. Multilingual immigrants' French and English acquisition in Grade 6 French immersion: evidence as means to improve access. (2018) LANGUAGE AND INTERCULTURAL COMMUNICATION 1470-8477 18 2 204-224
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27303063] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27303063, Kapcsolat: 27303063
  20. El Euch. LANGUAGE APTITUDE AND METALINGUISTIC AWARENESS : SEPARATE OR OVERLAPPING CONSTRUCTS ? EVIDENCE FROM BILINGUALS AND TRILINGUALS. (2018) RIVISTA DI PSICOLINGUISTICA APPLICATA 1592-1328 18 1 9-31
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27555250] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27555250, Kapcsolat: 27555250
  21. Woll Nina. Investigating dimensions of metalinguistic awareness: what think-aloud protocols revealed about the cognitive processes involved in positive transfer from L2 to L3. (2018) LANGUAGE AWARENESS 0965-8416 27 Vienna 167-185
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27555251] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27555251, Kapcsolat: 27555251
  22. Kopeckova Romana. Exploring metalinguistic awareness in L3 phonological acquisition: the case of young instructed learners of Spanish in Germany. (2018) LANGUAGE AWARENESS 0965-8416 27 Vienna 153-166
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27555252] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27555252, Kapcsolat: 27555252
  23. Sunde Anne Mette et al. Effects of English L2 on Norwegian L1. (2018) NORDIC JOURNAL OF LINGUISTICS 0332-5865 1502-4717 41 3 275-307
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30570974] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30570974, Kapcsolat: 28039172
  24. Hirosh Zoya et al. Direct and indirect effects of multilingualism on novel language learning: An integrative review. (2018) PSYCHONOMIC BULLETIN & REVIEW 1069-9384 1531-5320 25 3 892-916
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27555248] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27555248, Kapcsolat: 27555248
  25. Milicevic Maja et al. Translation Between L2 Acquisition and L1 Attrition: Anaphora Resolution in Italian by English-Italian Trainee Translators. (2017) APPLIED LINGUISTICS 0142-6001 1477-450X 38 1 21-42
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26556263] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26556263, Kapcsolat: 26556263
  26. Green David W. Trajectories to third-language proficiency. (2017) INTERNATIONAL JOURNAL OF BILINGUALISM 1367-0069 1756-6878 21 6 718-733
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27072899] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27072899, Kapcsolat: 27072899
  27. Woll Nina. The multilingual experience Can individual factors related to multilingual usage predict metalinguistic awareness?. (2017) DUTCH JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS 2211-7245 2211-7253 6 1 77-99
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27072900] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27072900, Kapcsolat: 27072900
  28. Candry Sarah et al. Metalinguistic awareness in L2 vocabulary acquisition: which factors influence learners' motivations of form-meaning connections?. (2017) LANGUAGE AWARENESS 0965-8416 26 3 226-243
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27303064] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27303064, Kapcsolat: 27303064
  29. Henry Alastair. L2 Motivation and Multilingual Identities. (2017) MODERN LANGUAGE JOURNAL 0026-7902 1540-4781 101 3 548-565
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26910976] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26910976, Kapcsolat: 26910976
  30. Serafini Ellen J. Exploring the Dynamic Long-Term Interaction Between Cognitive and Psychosocial Resources in Adult Second Language Development at Varying Proficiency. (2017) MODERN LANGUAGE JOURNAL 0026-7902 1540-4781 101 2 369-390
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27555438] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27555438, Kapcsolat: 26741282
  31. Hofer Barbara. Emergent multicompetence at the primary level: a dynamic conception of multicompetence. (2017) LANGUAGE AWARENESS 0965-8416 26 2 96-112
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26910978] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26910978, Kapcsolat: 26910978
  32. Rutgers Dieuwerke et al. Bilingual education and L3 learning: metalinguistic advantage or not?. (2017) INTERNATIONAL JOURNAL OF BILINGUAL EDUCATION AND BILINGUALISM 1367-0050 1747-7522 20 7 788-806
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26910977] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26910977, Kapcsolat: 26910977
  33. Thompson Amy S et al. Foreign language anxiety in Turkey: the role of multilingualism. (2016) JOURNAL OF MULTILINGUAL AND MULTICULTURAL DEVELOPMENT 0143-4632 1747-7557 37 2 115-130
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26022810] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26022810, Kapcsolat: 26022810
  34. Mitits Lydia et al. Exploring language learning strategy transfer between Greek L2 and English FL in case of early adolescent multilinguals. (2016) INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM 1479-0718 1747-7530 13 3 292-314
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26022811] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26022811, Kapcsolat: 26022811
  35. Dong Jihua. A dynamic systems theory approach to development of listening strategy use and listening performance. (2016) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 63 149-165
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26380603] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26380603, Kapcsolat: 26380527
  36. Karimi-Aghdam Saeed. A dialectical reading of Dynamic Systems Theory: Transcending socialized cognition and cognized social dualism in L2 studies. (2016) LANGUAGE AND SOCIOCULTURAL THEORY 2051-9699 3 1 55-82
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26022990] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26022990, Kapcsolat: 26022812
  37. de Bot Kees et al. What is special about L3 processing?. (2015) BILINGUALISM-LANGUAGE AND COGNITION 1366-7289 1469-1841 18 2 130-144
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24789105] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24789105, Kapcsolat: 24789105
  38. Falk Ylva et al. The role of L1 explicit metalinguistic knowledge in L3 oral production at the initial state. (2015) BILINGUALISM-LANGUAGE AND COGNITION 1366-7289 1469-1841 18 2 227-235
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24789106] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24789106, Kapcsolat: 24789106
  39. Perez-Vidal Carmen et al. The linguistic impact of a CLIL Science programme: An analysis measuring relative gains. (2015) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 54 80-90
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25323960] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25323960, Kapcsolat: 25323960
  40. Ecke Peter. Parasitic vocabulary acquisition, cross-linguistic influence, and lexical retrieval in multilinguals. (2015) BILINGUALISM-LANGUAGE AND COGNITION 1366-7289 1469-1841 18 2 145-162
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24789107] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24789107, Kapcsolat: 24789107
  41. Haim Orly. Investigating Transfer of Academic Proficiency Among Trilingual Immigrant Students: A Holistic Tri-Directional Approach. (2015) MODERN LANGUAGE JOURNAL 0026-7902 1540-4781 99 4 696-717
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25323961] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25323961, Kapcsolat: 25323961
  42. Henry A. The motivational effects of crosslinguistic awareness: Developing third language pedagogies to address the negative impact of the L2 on the L3 self-concept. (2014) INNOVATION IN LANGUAGE LEARNING AND TEACHING 1750-1229 1750-1237 8 1 1-19
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24255359] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24255359, Kapcsolat: 24255359
  43. Waninge F et al. Motivational dynamics in language learning: Change, stability and context. (2014) MODERN LANGUAGE JOURNAL 0026-7902 1540-4781 98 3 704-721
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2807888] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2807888, Kapcsolat: 24255447
  44. Mady C. Learning French as a second official language in Canada: Comparing monolingual and bilingual students at Grade 6. (2014) INTERNATIONAL JOURNAL OF BILINGUAL EDUCATION AND BILINGUALISM 1367-0050 1747-7522 17 3 330-344
    Folyóiratcikk/Tudományos[24255360] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24255360, Kapcsolat: 24255360
2020-10-24 08:51