Lovas László et al. Mechanical behaviour simulation for synchromesh mechanism improvements. (2006) PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART D-JOURNAL OF AUTOMOBILE ENGINEERING 0954-4070 220 7 919-945, 2633761
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2633761]
  1. Nejad Ali et al. Study of a synchronizer mechanism through multibody dynamic analysis. (2019) PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART D-JOURNAL OF AUTOMOBILE ENGINEERING 0954-4070 233 6 1601-1613
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31057774] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31057774, Kapcsolat: 28628053
  2. Bao Chunjiang et al. Multi-Stage Gear Shifting Control Scheme for Electric Mechanical Transmission: Design and Experiment. (2019) IEEE ACCESS 2169-3536 7 95576-95584
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31057771] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31057771, Kapcsolat: 28628049
  3. Huang Hua et al. Model-based gear-shift optimization for an automated manual transmission. (2019) PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART D-JOURNAL OF AUTOMOBILE ENGINEERING 0954-4070 233 12 3199-3208
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31057768] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31057768, Kapcsolat: 28628043
  4. Lin Shusen et al. Gearshift performance improvement for an electromagnetic gearshift system based on optimized active disturbance rejection control method. (2019) ADVANCES IN MECHANICAL ENGINEERING 1687-8132 1687-8140 11 2
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31057769] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31057769, Kapcsolat: 28628046
  5. Mo Wenwei et al. Dynamic analysis and control for an electric vehicle with harpoon-shift synchronizer. (2019) MECHANISM AND MACHINE THEORY 0094-114X 133 750-766
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30564611] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30564611, Kapcsolat: 28029142
  6. Chai Benben et al. Compound optimal control for shift processes of a two-speed automatic mechanical transmission in electric vehicles. (2019) PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART D-JOURNAL OF AUTOMOBILE ENGINEERING 0954-4070 233 8 2213-2231
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31057772] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31057772, Kapcsolat: 28628051
  7. Li Liang et al. Sensor fault-tolerant control for gear-shifting engaging process of automated manual transmission. (2018) MECHANICAL SYSTEMS AND SIGNAL PROCESSING 0888-3270 99 790-804
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27113723] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27113723, Kapcsolat: 27113723
  8. Wang Xiangyu et al. Position and Force Switching Control for Gear Engagement of Automated Manual Transmission Gear-Shift Process. (2018) JOURNAL OF DYNAMIC SYSTEMS MEASUREMENT AND CONTROL-TRANSACTIONS OF THE ASME 0022-0434 140 8
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27606744] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27606744, Kapcsolat: 27606744
  9. Alizadeh Hossein et al. Modeling, analysis and constrained control of wet cone clutch systems: A synchromesh case study. (2018) MECHATRONICS 0957-4158 49 92-104
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27351638] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27351638, Kapcsolat: 27351638
  10. Wang Xiangyu et al. Dual-Loop Self-Learning Fuzzy Control for AMT Gear Engagement: Design and Experiment. (2018) IEEE TRANSACTIONS ON FUZZY SYSTEMS 1063-6706 26 4 1813-1822
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27606743] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27606743, Kapcsolat: 27606743
  11. Mo Wenwei et al. A novel shift control concept for multi-speed electric vehicles. (2018) MECHANICAL SYSTEMS AND SIGNAL PROCESSING 0888-3270 112 171-193
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27628443] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27628443, Kapcsolat: 27628443
  12. Blokhin Aleksandr. MULTISTAGE MECHANICAL TRANSMISSIONS WITH AUTOMATIC CONTROL FOR ADVANCED TRUCKS AND BUSES. (2017) ACTA MECHANICA ET AUTOMATICA 1898-4088 2300-5319 11 4 260-266
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27085244] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27085244, Kapcsolat: 27085244
  13. Li Jinning. Modelling and simulation of synchronization and engagement for self-energizing synchronizer with multibody dynamics. (2017) ADVANCES IN MECHANICAL ENGINEERING 1687-8132 1687-8140 9 3
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26753121] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26753121, Kapcsolat: 26753121
  14. Mousavi Mir et al. Estimation of Synchromesh Frictional Torque and Output Torque in a Clutchless Automated Manual Transmission of a Parallel Hybrid Electric Vehicle. (2017) IEEE TRANSACTIONS ON VEHICULAR TECHNOLOGY 0018-9545 66 7 5531-5539
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26753120] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26753120, Kapcsolat: 26753120
  15. Walker Paul et al. Dynamics and Control of Clutchless Automated Manual Transmissions for Electric Vehicles. (2017) JOURNAL OF VIBRATION AND ACOUSTICS-TRANSACTIONS OF THE ASME 1048-9002 139 6
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27085245] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27085245, Kapcsolat: 27085245
  16. Berbyuk Viktor. TOWARDS PARETO OPTIMIZATION OF PERFORMANCE OF A GENERIC SYNCHRONIZER OF TRANSMISSION SYSTEMS. (2016) Megjelent: INTERNATIONAL DESIGN ENGINEERING TECHNICAL CONFERENCES AND COMPUTERS AND INFORMATION IN ENGINEERING CONFERENCE, 2015, VOL 10
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[26229815] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26229815, Kapcsolat: 26229815
  17. Chen Hongxu et al. Modeling and Analysis of Gear-Shifting Process of Motor-Transmission Coupled Drive System. (2016) JOURNAL OF COMPUTATIONAL AND NONLINEAR DYNAMICS 1555-1415 1555-1423 11 2
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25802940] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25802940, Kapcsolat: 25802940
  18. Chen Hongxu et al. Modeling and analysis of engaging process of automated mechanical transmissions. (2016) MULTIBODY SYSTEM DYNAMICS 1384-5640 37 4 345-369
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26042772] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26042772, Kapcsolat: 26042772
  19. Min Gyeonghwi et al. Development of a gear fork control algorithm to improve the shift quality of a dual-clutch transmission. (2016) PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART D-JOURNAL OF AUTOMOBILE ENGINEERING 0954-4070 230 11 1477-1487
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26229814] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26229814, Kapcsolat: 26229814
  20. Tahmasebi Rana. Robust Gear Shifting Force Control of a Solenoid Actuator in an Automated Manual Transmission of an Electric Vehicle via mu-Synthesis. (2015) Megjelent: IEEE VEHICLE POWER
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[27113724] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27113724, Kapcsolat: 27113724
  21. Huang H et al. Multi-domain modelling and simulation of an automated manual transmission system based on Modelica. (2015) International Journal of Simulation and Process Modelling 10 3 253-264
    Folyóiratcikk/Tudományos[25327150] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327150, Kapcsolat: 25327150
  22. Li Hongkui et al. Modelling and analysis of the synchronization process for a wet dual-clutch transmission. (2015) PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART D-JOURNAL OF AUTOMOBILE ENGINEERING 0954-4070 229 14 1981-1995
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25326939] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25326939, Kapcsolat: 25326939
  23. Lin Shusen et al. Improving the gearshifts events in automated manual transmission by using an electromagnetic actuator. (2015) PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART C-JOURNAL OF MECHANICAL ENGINEERING SCIENCE 0954-4062 229 9 1548-1561
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25326940] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25326940, Kapcsolat: 25326940
  24. Walker PD et al. Transmission of Engine Harmonics to Synchronizer Mechanisms in Dual Clutch Transmissions. (2014) JOURNAL OF VIBRATION AND ACOUSTICS-TRANSACTIONS OF THE ASME 1048-9002 136 5
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[24522748] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24522748, Kapcsolat: 24522748
  25. Chen H. Synthesis and verification of motor-transmission shift controller for electric vehicles. (2014) Megjelent: 5th IEEE/ACM International Conference on Cyber-Physical Systems, ICCPS 2014 pp. 25-35
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[25327151] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327151, Kapcsolat: 25327151
  26. Yang C. Shift Performance Test and Analysis of Multipurpose Vehicle. (2014) ADVANCES IN MECHANICAL ENGINEERING 1687-8132 1687-8140 2014
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24522749] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24522749, Kapcsolat: 24522749
  27. Alizadeh HV et al. Robust control of synchromesh friction in an electric vehicle's clutchless automated manual transmission. (2014) Megjelent: 2014 IEEE Conference on Control Applications, CCA 2014 pp. 611-616
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[25327152] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327152, Kapcsolat: 25327152
  28. Yu HL. Research on Gear Shifting Process without Disengaging Clutch for a Parallel Hybrid Electric Vehicle Equipped with AMT. (2014) MATHEMATICAL PROBLEMS IN ENGINEERING 1024-123X 1563-5147 2014
    Folyóiratcikk[23969530] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23969530, Kapcsolat: 23969530
  29. Zhang H. Modelica based modeling of automotive transmission. (2014) Megjelent: 2014 IEEE Transportation Electrification Conference and Expo, ITEC Asia-Pacific 2014
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[25327153] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327153, Kapcsolat: 25327153
  30. Walker Paul. INFLUENCE OF ENGINE HARMONICS ON SYNCHRONISER MECHANISM DYNAMICS. (2014) Megjelent: PROCEEDINGS OF THE ASME INTERNATIONAL MECHANICAL ENGINEERING CONGRESS AND EXPOSITION, 2013, VOL 4A
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[25327139] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327139, Kapcsolat: 25327139
  31. Lin Shusen et al. Gearshift control system development for direct-drive automated manual transmission based on a novel electromagnetic actuator. (2014) MECHATRONICS 0957-4158 24 8 1214-1222
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24891256] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24891256, Kapcsolat: 24891256
  32. Lin S et al. Gearshift control for AMT based on a 2-DOF electromagnetic actuator. (2014) NONGYE JIXIE XUEBAO/TRANSACTIONS OF THE CHINESE SOCIETY OF AGRICULTURAL MACHINERY 1000-1298 45 4 14-21
    Folyóiratcikk/Tudományos[25327154] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327154, Kapcsolat: 25327154
  33. Alizadeh HV. Constrained control of the synchromesh operating state in an electric vehicle's clutchless automated manual transmission. (2014) Megjelent: 2014 IEEE Conference on Control Applications, CCA 2014 pp. 623-628
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[25327155] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327155, Kapcsolat: 25327155
  34. Lin S. Research on gearshift piecewise control for AMT based on a 2-DOF electromagnetic actuator. (2013) Zhongguo Jixie Gongcheng/China Mechanical Engineering 24 15 2076-2080+2087
    Folyóiratcikk[23969527] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23969527, Kapcsolat: 23969527
  35. Zhong Z. An experimental study on synchronizing process of synchronizer. (2013) APPLIED MECHANICS AND MATERIALS 1660-9336 1662-7482 336-338 1532-1539
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23969526] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23969526, Kapcsolat: 23969526
  36. Adhitya M et al. A new control strategy of wet Dual Clutch Transmission (DCT) clutch and synchronizer for seamless gear preselect. (2013) SAE INTERNATIONAL JOURNAL OF PASSENGER CARS-MECHANICAL SYSTEMS 1946-3995 1946-4002 6 2
    Folyóiratcikk[23969528] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23969528, Kapcsolat: 23969528
  37. Chang S et al. AMT gearshift system based on direct-drive technology. (2013) Journal of Nanjing University of Science and Technology 1005-9830 37 6 934-940
    Folyóiratcikk[23969525] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23969525, Kapcsolat: 23969525
  38. Zito G. AMT control for parallel hybrid electric vehicles. (2013) LECTURE NOTES IN ELECTRICAL ENGINEERING 1876-1100 1876-1119 193 LNEE VOL. 5 457-468
    Folyóiratcikk/Tudományos[25327157] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25327157, Kapcsolat: 25327157
  39. Walker P et al. Investigation of synchroniser engagement in dual clutch transmission equipped powertrains. (2012) JOURNAL OF SOUND AND VIBRATION 0022-460X 1095-8568 331 6 1398-1412
    Folyóiratcikk[23969519] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23969519, Kapcsolat: 23969519
  40. Walker P et al. Engagement and control of synchroniser mechanisms in dual clutch transmissions. (2012) MECHANICAL SYSTEMS AND SIGNAL PROCESSING 0888-3270 26 1 320-332
    Folyóiratcikk[23969520] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23969520, Kapcsolat: 23969520
  41. Walker P. Simulations of drag torque affecting synchronisers in a dual clutch transmission. (2011) JAPAN JOURNAL OF INDUSTRIAL AND APPLIED MATHEMATICS 0916-7005 28 1 119-140
    Folyóiratcikk[23969522] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23969522, Kapcsolat: 23969522
  42. Jiang M. Multi-domain modeling and simulation of AMT based on modelica. (2011) Megjelent: SAE 2011 World Congress and Exhibition
    Egyéb konferenciaközlemény[23969521] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23969521, Kapcsolat: 23969521
  43. Smith O. SIMULATING SYNCHRONISER STICK-SLIP BEHAVIOUR FOR SUPERIOR GEARBOX PERFORMANCE. (2009) Megjelent: PROCEEDINGS OF THE STLE/ASME INTERNATIONAL JOINT TRIBOLOGY CONFERENCE 2008 pp. 221-223
    Egyéb konferenciaközlemény[23969524] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23969524, Kapcsolat: 23969524
G Bóka et al. Engagement capability of face dog clutches on heavy duty automated mechanical transmissions with transmission brake. (2010) PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART D-JOURNAL OF AUTOMOBILE ENGINEERING 0954-4070 224 D9 1125-1139, 2655269
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2655269]
  1. Ren Xin et al. Sensor Fault-tolerant Control for Gear-shifting Engaging Process of Electric-drive Mechanical Transmission. (2018) Megjelent: ICCMA 2018: PROCEEDINGS OF THE 6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON CONTROL, MECHATRONICS AND AUTOMATION pp. 21-28
    Könyvrészlet/Tudományos[30565448] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30565448, Kapcsolat: 28030335
  2. Wang Yuanlong et al. Finite element analysis and experimental investigations of the back case of a transmission with a central brake. (2015) PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART D-JOURNAL OF AUTOMOBILE ENGINEERING 0954-4070 229 12 1611-1627
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25326936] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25326936, Kapcsolat: 25326936
  3. Chengwu Duan. Analytical Study of a Dog Clutch in Automatic Transmission Application. (2014) SAE INTERNATIONAL JOURNAL OF PASSENGER CARS-MECHANICAL SYSTEMS 1946-3995 1946-4002 7 3 1-8
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24173648] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24173648, Kapcsolat: 24173648
  4. Adhitya M et al. A new control strategy of wet Dual Clutch Transmission (DCT) clutch and synchronizer for seamless gear preselect. (2013) SAE INTERNATIONAL JOURNAL OF PASSENGER CARS-MECHANICAL SYSTEMS 1946-3995 1946-4002 6 2 535-551
    Folyóiratcikk[24004200] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24004200, Kapcsolat: 24004200
Gergely Bóka et al. Face dog clutch engagement at low mismatch speed. (2010) PERIODICA POLYTECHNICA-TRANSPORTATION ENGINEERING 0303-7800 1587-3811 38 1 29-35, 2658046
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2658046]
  1. R Camilleri. The Value of a Clutch Mechanism in Electric Vehicles. (2013) Megjelent: The 27th International Electric Vehicle Symposium and Exhibition pp. 1-11
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[24174950] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24174950, Kapcsolat: 24174950
  2. JunQiang Xi et al. Research on Shifting Control Method of Positive Independent Mechanical Split Path Transmission for the Starting Gear. (2013) MATHEMATICAL PROBLEMS IN ENGINEERING 1024-123X 1563-5147 2013 1-10
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24173668] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24173668, Kapcsolat: 24173668
2020-01-29 10:10