Stepan G. Dynamics of balancing. (2004) Megjelent: Proceedings of First Hungarian Conference on Biomechanics pp. 415-422, 2037192
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[2037192]
  1. Bretz Károly. HUMÁN ERŐKIFEJTÉS, KOORDINÁCIÓ ÉS A TREMOR MÉRÉSTECHNIKÁJA. (2010)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[22531539] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22531539, Kapcsolat: 22531539
  2. BRETZ KJ. INFLUENCE OF STRESS ON HAND TREMOR AND BODY SWAY. (2005) Megjelent: 12TH PHD MINI-SYMPOSIUM pp. 30-31
    Egyéb konferenciaközlemény[22531538] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22531538, Kapcsolat: 22531538
Takács D et al. Dynamic contact problem of rolling elastic wheels. (2007) Megjelent: Sixth International Conference on Mathematical Problems and Engineering and Aerospace Sciences pp. 1-8, 2645327
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[2645327]
  1. Lu J et al. Analysis of shimmy characteristic based on temperature effects and steering linkage clearance for vehicle. (2013) TRANSACTIONS OF THE CHINESE SOCIETY OF AGRICULTURAL ENGINEERING / NONGYE GONGCHENG XUEBAO 1002-6819 29 14 74-81
    Folyóiratcikk[24094151] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24094151, Kapcsolat: 24094151
Takács D et al. Stability of towed wheels with elastic steering mechanism and shimmy damper. (2007) PERIODICA POLYTECHNICA-MECHANICAL ENGINEERING 0324-6051 1587-379X 51 2 99-103, 235883
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[235883]
  1. Bonfe M. Discussion on: "State Feedback Fuzzy Adaptive Control for Active Shimmy Damping". (2011) EUROPEAN JOURNAL OF CONTROL 0947-3580 17 4 394-396
    Folyóiratcikk[23327956] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23327956, Kapcsolat: 22016059
  2. A Bibó et al. Spatial and temporal separation in overdamped systems. (2010) PERIODICA POLYTECHNICA-CIVIL ENGINEERING 0553-6626 1587-3773 54 2 89-94
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2654788] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 2654788, Kapcsolat: 22016060
  3. Da-wei C. Application of magneto-rheological (MR) damper in landing gear shimmy. (2010) Megjelent: Systems and Control in Aeronautics and Astronautics (ISSCAA), 2010 3rd International Symposium on pp. 1212-1216
    Egyéb konferenciaközlemény[22527652] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22527652, Kapcsolat: 22527652
Takács D et al. Experiments on quasi-periodic wheel shimmy. (2008) Megjelent: 2007 Proceedings of the ASME International Design Engineering Technical Conferences and Computers and Information in Engineerin... pp. 983-990, 1670265
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[1670265]
  1. Lu J et al. Analysis of shimmy characteristic based on temperature effects and steering linkage clearance for vehicle. (2013) TRANSACTIONS OF THE CHINESE SOCIETY OF AGRICULTURAL ENGINEERING / NONGYE GONGCHENG XUEBAO 1002-6819 29 14 74-81
    Folyóiratcikk[24094151] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24094151, Kapcsolat: 23377239
  2. Thota P et al. Interaction of torsion and lateral bending in aircraft nose landinggear shimmy. (2009) NONLINEAR DYNAMICS 0924-090X 57 3 455-467
    Folyóiratcikk[24094009] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24094009, Kapcsolat: 24094009
  3. Shaw SW et al. A review of nonlinear dynamics of mechanical systems in year 2008. (2008) Journal of System Design and Dynamics 2 3 611-640
    Folyóiratcikk[22495256] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22495256, Kapcsolat: 24094010
Takacs D et al. Isolated large amplitude periodic motions of towed rigid wheels. (2008) NONLINEAR DYNAMICS 0924-090X 52 1-2 27-34, 2637664
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2637664]
  1. Bodai Tamas. An Efficient Algorithm to Estimate the Potential Barrier Height from Noise-Induced Escape Time Data. (2020) JOURNAL OF STATISTICAL PHYSICS 0022-4715 1572-9613
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31382056] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31382056, Kapcsolat: 29169189
  2. Habib Giuseppe et al. Linearization of nonlinear resonances: Isochronicity and force-displacement proportionality. (2019) JOURNAL OF SOUND AND VIBRATION 0022-460X 1095-8568 457 227-239
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30732481] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30732481, Kapcsolat: 28629056
  3. Heinze Torsten et al. Global detection of detached periodic solution branches of friction-damped mechanical systems. (2019) NONLINEAR DYNAMICS 0924-090X 1 p. 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31158878] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31158878, Kapcsolat: 29169192
  4. Habib G et al. Isolated resonances and nonlinear damping. (2018) NONLINEAR DYNAMICS 0924-090X 93 3 979-994
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3393425] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 3393425, Kapcsolat: 27604177
  5. Detroux Thibaut et al. Experimental study of isolas in nonlinear systems featuring modal interactions. (2018) PLOS ONE 1932-6203 1932-6203 13 3
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27604178] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27604178, Kapcsolat: 27604178
  6. Cirillo GI et al. Analysis and design of nonlinear resonances via singularity theory. (2017) JOURNAL OF SOUND AND VIBRATION 0022-460X 1095-8568 392 295-306
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3260271] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3260271, Kapcsolat: 26576063
  7. Jin Gang et al. A Method for Stability Analysis of Periodic Delay Differential Equations with Multiple Time-Periodic Delays. (2017) MATHEMATICAL PROBLEMS IN ENGINEERING 1024-123X 1563-5147
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26939916] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26939916, Kapcsolat: 26929110
  8. Detroux T. BIFURCATION ANALYSIS OF A SPACECRAFT STRUCTURE USING THE HARMONIC BALANCE METHOD. (2016) Megjelent: INTERNATIONAL DESIGN ENGINEERING TECHNICAL CONFERENCES AND COMPUTERS AND INFORMATION IN ENGINEERING CONFERENCE, 2015, VOL 8
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[26241158] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26241158, Kapcsolat: 26241158
  9. Detroux T et al. Performance, robustness and sensitivity analysis of the nonlinear tuned vibration absorber. (2015) MECHANICAL SYSTEMS AND SIGNAL PROCESSING 0888-3270 60-61 799-809
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3260278] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3260278, Kapcsolat: 25261629
  10. Sadath A et al. Galerkin approximations for stability of delay differential equations with distributed delays. (2015) JOURNAL OF COMPUTATIONAL AND NONLINEAR DYNAMICS 1555-1415 1555-1423 10 6
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25266309] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25266309, Kapcsolat: 25261630
  11. Feng Fei et al. Effect of Torsional Damping on Aircraft Nose Landing-Gear Shimmy. (2015) JOURNAL OF AIRCRAFT 0021-8669 52 2 561-568
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24891195] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24891195, Kapcsolat: 25261631
  12. Detroux T et al. Bifurcation analysis of a spacecraft structure using the harmonic balance method. (2015) Megjelent: ASME 2015 International Design Engineering Technical Conferences and Computers and Information in Engineering Conference
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[26066501] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26066501, Kapcsolat: 26066501
  13. Szalai R et al. Nondeterministic dynamics of a mechanical system. (2014) PHYSICAL REVIEW E - STATISTICAL, NONLINEAR AND SOFT MATTER PHYSICS (2001-2015) 1539-3755 1550-2376 2470-0053 2470-0045 90 2
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[24280041] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24280041, Kapcsolat: 24280041
  14. Howcroft C et al. Influence of Variable Side-Stay Geometry on the Shimmy Dynamics of an Aircraft Dual-Wheel Main Landing Gear. (2013) SIAM JOURNAL ON APPLIED DYNAMICAL SYSTEMS 1536-0040 12 3 1181-1209
    Folyóiratcikk[23978531] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23978531, Kapcsolat: 23978531
  15. Lu J et al. Analysis of shimmy characteristic based on temperature effects and steering linkage clearance for vehicle. (2013) TRANSACTIONS OF THE CHINESE SOCIETY OF AGRICULTURAL ENGINEERING / NONGYE GONGCHENG XUEBAO 1002-6819 29 14 74-81
    Folyóiratcikk[24094151] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24094151, Kapcsolat: 23978532
  16. Thota P et al. Multi-parameter bifurcation study of shimmy oscillations in a dual-wheel aircraft nose landing gear. (2012) NONLINEAR DYNAMICS 0924-090X 70 2 1675-1688
    Folyóiratcikk[23978526] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23978526, Kapcsolat: 23978526
  17. Lai Ying-Cheng et al. Transient Chaos: Complex Dynamics on Finite-Time Scales. (2011) SEMI-DISCRETIZATION FOR TIME-DELAY SYSTEMS: STABILITY AND ENGINEERING APPLICATIONS 0066-5452 173 3-+
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23342759] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23342759, Kapcsolat: 23978525
  18. Khasawneh Firas et al. Stability of delay integro-differential equations using a spectral element method. (2011) MATHEMATICAL AND COMPUTER MODELLING 0895-7177 1872-9479 54 9-10 2493-2503
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26455282] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26455282, Kapcsolat: 23978521
  19. Thota P et al. Influence of Tire Inflation Pressure on Nose Landing Gear Shimmy. (2010) JOURNAL OF AIRCRAFT 0021-8669 47 Chicago, IL 1697-1706
    Folyóiratcikk[23978519] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23978519, Kapcsolat: 23978519
  20. Thota P et al. Interaction of torsion and lateral bending in aircraft nose landinggear shimmy. (2009) NONLINEAR DYNAMICS 0924-090X 57 3 455-467
    Folyóiratcikk[24094009] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24094009, Kapcsolat: 23978527
  21. Duan CW et al. Isolated sub-harmonic resonance branch in the frequency response of anoscillator with slight asymmetry in the clearance. (2008) JOURNAL OF SOUND AND VIBRATION 0022-460X 1095-8568 314 1-2 12-18
    Folyóiratcikk[23978518] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23978518, Kapcsolat: 23978518
  22. Shaw SW et al. A review of nonlinear dynamics of mechanical systems in year 2008. (2008) Journal of System Design and Dynamics 2 3 611-640
    Folyóiratcikk[22495256] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22495256, Kapcsolat: 23978520
Takacs D et al. Delay effects in shimmy dynamics of wheels with stretched string-like tyres. (2009) EUROPEAN JOURNAL OF MECHANICS A-SOLIDS 0997-7538 28 516-525, 1234370
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1234370]
  1. Rahmani Mohsen et al. Interaction of torque link freeplay and Coulomb friction nonlinearities in nose landing gear shimmy scenarios. (2020) INTERNATIONAL JOURNAL OF NON-LINEAR MECHANICS 0020-7462 1878-5638 119
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31435897] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31435897, Kapcsolat: 29150944
  2. Li Hui et al. Nonoscillation of higher order mixed differential equations with distributed delays. (2019) REVISTA DE LA REAL ACADEMIA DE CIENCIAS EXACTAS FISICAS Y NATURALES SERIE A-MATEMATICAS 1578-7303 1579-1505 1 1-9
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30454082] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30454082, Kapcsolat: 28617055
  3. Xu Xu et al. Inter-layer synchronization of periodic solutions in two coupled rings with time delay. (2019) PHYSICA D: NONLINEAR PHENOMENA 0167-2789 1 p. 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30548692] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30548692, Kapcsolat: 28617046
  4. Ozoegwu Chigbogu Godwin. Improving the two-stage numerical integration in stability identification of oscillation with distributed delay. (2019) ADVANCES IN MECHANICAL ENGINEERING 1687-8132 1687-8140 11 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30937722] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30937722, Kapcsolat: 28617052
  5. Ozoegwu Chigbogu Godwin. Estimating stability boundaries of distributed-delay oscillators via two-stage numerical integration. (2018) JOURNAL OF VIBRATION AND CONTROL 1077-5463 1741-2986 24 9 1728-1740
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27604142] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27604142, Kapcsolat: 27604139
  6. Lu Jianwei et al. Analysis of dynamic mechanism and global response of vehicle shimmy system with multi-clearance joints. (2018) JOURNAL OF VIBRATION AND CONTROL 1077-5463 1741-2986 24 11 2312-2326
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27604138] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27604138, Kapcsolat: 27604138
  7. Sar Hubert et al. Investigation of the tyre characteristics under non-steady-state conditions on the basis of road tests. (2017) PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART D-JOURNAL OF AUTOMOBILE ENGINEERING 0954-4070 231 1 3-15
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26576037] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26576037, Kapcsolat: 26576037
  8. Wei Daogao et al. Hopf bifurcation character of an interactive vehicle-road shimmy system under bisectional road conditions. (2017) PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART D-JOURNAL OF AUTOMOBILE ENGINEERING 0954-4070 231 3 405-417
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26576036] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26576036, Kapcsolat: 26576036
  9. Orlando Calogero et al. A robust active control system for shimmy damping in the presence of free play and uncertainties. (2017) MECHANICAL SYSTEMS AND SIGNAL PROCESSING 0888-3270 84 551-569
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26406103] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26406103, Kapcsolat: 26406103
  10. Plakhtienko N P et al. The Ishlinskii oscillator model in the Keldysh shimmy problem. (2016) PMM JOURNAL OF APPLIED MATHEMATICS AND MECHANICS 0021-8928 1873-4855 80 2 127-132
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26241136] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26241136, Kapcsolat: 26241136
  11. Vantsevich Vladimir. RELAXATION LENGTH REVIEW AND TIME CONSTANT ANALYSIS FOR AGILE TIRE DYNAMICS CONTROL. (2016) Megjelent: INTERNATIONAL DESIGN ENGINEERING TECHNICAL CONFERENCES AND COMPUTERS AND INFORMATION IN ENGINEERING CONFERENCE, 2015, VOL 3
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[26025113] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26025113, Kapcsolat: 26025113
  12. Alaimo Andrea et al. Nonlinear model based particle swarm optimization of PID shimmy damping control. (2016) ADVANCES IN AIRCRAFT AND SPACECRAFT SCIENCE 2287-528X 3 2 211-224
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26025112] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26025112, Kapcsolat: 26025112
  13. Sharma S et al. Numerical continuation and bifurcation analysis in aircraft design: An industrial perspective. (2015) PHILOSOPHICAL TRANSACTIONS OF THE ROYAL SOCIETY A - MATHEMATICAL PHYSICAL & ENGINEERING SCIENCES 1364-503X 1471-2962 373 2051
    Folyóiratcikk[25261570] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25261570, Kapcsolat: 25261570
  14. Sadath A et al. Galerkin approximations for stability of delay differential equations with distributed delays. (2015) JOURNAL OF COMPUTATIONAL AND NONLINEAR DYNAMICS 1555-1415 1555-1423 10 6
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25266309] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25266309, Kapcsolat: 25261571
  15. Ran S et al. Energy analysis of the von Schlippe tyre model with application to shimmy. (2015) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 53 12 1795-1810
    Folyóiratcikk[25261572] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25261572, Kapcsolat: 25261572
  16. Vantsevich VV. Agility in vehicle dynamics and relaxation time constants. (2015) Megjelent: Advanced Autonomous Vehicle Design for Severe Environments pp. 91-96
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[27009384] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27009384, Kapcsolat: 27009384
  17. David Lehotzky. Stability of Systems with State Delay Subjected to Digital Control. (2014) Megjelent: Delay Systems pp. 71-84
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[23357789] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23357789, Kapcsolat: 23357789
  18. Szalai R et al. Nondeterministic dynamics of a mechanical system. (2014) PHYSICAL REVIEW E - STATISTICAL, NONLINEAR AND SOFT MATTER PHYSICS (2001-2015) 1539-3755 1550-2376 2470-0053 2470-0045 90 2
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[24280041] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24280041, Kapcsolat: 24280027
  19. Szalai R. Impact Mechanics of Elastic Structures With Point Contact. (2014) JOURNAL OF VIBRATION AND ACOUSTICS-TRANSACTIONS OF THE ASME 1048-9002 136 4
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[24280030] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24280030, Kapcsolat: 24280030
  20. Terkovics N et al. Bifurcation analysis of a coupled nose-landing-gear-fuselage system. (2014) JOURNAL OF AIRCRAFT 0021-8669 51 1 259-272
    Folyóiratcikk[24094005] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24094005, Kapcsolat: 24093992
  21. Torkamani S et al. Stochastic parameter estimation in nonlinear time-delayed vibratory systems with distributed delay. (2013) JOURNAL OF SOUND AND VIBRATION 0022-460X 1095-8568 332 14 3404-3418
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24929114] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24929114, Kapcsolat: 23338053
  22. Torkamani S et al. Parameter identification in periodic delay differential equations with distributed delay. (2013) COMMUNICATIONS IN NONLINEAR SCIENCE AND NUMERICAL SIMULATION 1007-5704 18 4 1016-1026
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23771808] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23771808, Kapcsolat: 22962562
  23. Robert Szalai. On impact mechanics of elastic bodies with point contact. (2013) DYNAMICAL SYSTEMS-AN INTERNATIONAL JOURNAL 1468-9367 1468-9375 2013
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23357862] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23357862, Kapcsolat: 23357862
  24. Terkovics N et al. Nonlinear analysis of the interaction of the nose landing gear and the fuselage of an aircraft with the perspective of a real-time dynamic substructuring test. (2013) Megjelent: International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics, IFASD 2013
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[24380299] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24380299, Kapcsolat: 24380299
  25. Lu J et al. Influence of steering linkage clearance on dynamic behavior of vehicle shimmy system. (2013) ZHENGDONG YU CHONGJI/JOURNAL OF VIBRATION AND SHOCK 1000-3835 32 16 171-175
    Folyóiratcikk[24093994] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24093994, Kapcsolat: 24093994
  26. Hu C et al. Dynamic response of a vehicle smooth nonlinear shimmy system with excitation of dynamic unbalance. (2013) ZHENGDONG YU CHONGJI/JOURNAL OF VIBRATION AND SHOCK 1000-3835 32 20 86-89+112
    Folyóiratcikk/Tudományos[24394588] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24394588, Kapcsolat: 24093993
  27. Lu J et al. Analysis of shimmy characteristic based on temperature effects and steering linkage clearance for vehicle. (2013) TRANSACTIONS OF THE CHINESE SOCIETY OF AGRICULTURAL ENGINEERING / NONGYE GONGCHENG XUEBAO 1002-6819 29 14 74-81
    Folyóiratcikk[24094151] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24094151, Kapcsolat: 23377237
  28. Bobrenkov OA et al. Response and Stability Analysis of Periodic Delayed Systems With Discontinuous Distributed Delay. (2012) JOURNAL OF COMPUTATIONAL AND NONLINEAR DYNAMICS 1555-1415 1555-1423 7 3
    Folyóiratcikk[23977664] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23977664, Kapcsolat: 22483203
  29. Lai YC et al. Transient chaos: complex dynamics on finite-time scales. (2011) ISBN:1441969861
    Könyv[22512239] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22512239, Kapcsolat: 22527664
  30. Khasawneh Firas et al. Stability of delay integro-differential equations using a spectral element method. (2011) MATHEMATICAL AND COMPUTER MODELLING 0895-7177 1872-9479 54 9-10 2493-2503
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26455282] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26455282, Kapcsolat: 21563114
  31. A Farshidianfar. Stability Investigation of SHIMMY Phenomenon of Aircraft Landing Gear. (2011) JOURNAL OF APPLIED AND COMPUTATIONAL SCIENCES IN MECHANICS (JOURNAL OF SCHOOL OF ENGINEERING) 22 4 95-116
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23357842] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23357842, Kapcsolat: 23357842
  32. Bobrenkov OA et al. On the analysis of periodic delay differential equations with discontinuous distributed delays. (2011) Megjelent: 8th International Conference on Multibody Systems, Nonlinear Dynamics, and Control, Parts A and B pp. 457-466
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[22489489] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22489489, Kapcsolat: 24093987
  33. Terkovics N. Nonlinear analysis of the influence of aircraft dynamics on nose landing gear shimmy. (2011) Megjelent: ENOC 2011 pp. 1-2
    Egyéb konferenciaközlemény[22527666] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22527666, Kapcsolat: 22527666
  34. Bonfe M. Discussion on: "State Feedback Fuzzy Adaptive Control for Active Shimmy Damping". (2011) EUROPEAN JOURNAL OF CONTROL 0947-3580 17 4 394-396
    Folyóiratcikk[23327956] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23327956, Kapcsolat: 22016056
  35. Thota P et al. Influence of Tire Inflation Pressure on Nose Landing Gear Shimmy. (2010) JOURNAL OF AIRCRAFT 0021-8669 47 Chicago, IL 1697-1706
    Folyóiratcikk[23978519] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23978519, Kapcsolat: 24093986
Takacs D et al. Experiments on quasiperiodic wheel shimmy. (2009) JOURNAL OF COMPUTATIONAL AND NONLINEAR DYNAMICS 1555-1415 1555-1423 4 3, 1285514
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1285514]
  1. Li Xiaogao et al. Modeling and Analysis of Vehicle Shimmy with Consideration of the Coupling Effects of Vehicle Body. (2019) SHOCK AND VIBRATION 1070-9622
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31053912] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31053912, Kapcsolat: 28621980
  2. Meng Qinghua et al. Active steering wheel shimmy control for electric vehicle by sampled-data output feedback. (2019) ISA TRANSACTIONS 0019-0578 84 262-270
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30482789] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30482789, Kapcsolat: 27914389
  3. Li Y et al. Using continuation analysis to identify shimmy-suppression devices for an aircraft main landing gear. (2017) JOURNAL OF SOUND AND VIBRATION 0022-460X 1095-8568 408 234-251
    Folyóiratcikk/Tudományos[27009369] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27009369, Kapcsolat: 27009369
  4. Zhang N et al. A State-of-the-Art Survey on Shimmy Problem in Vehicle Dynamics. (2017) JIXIE GONGCHENG XUEBAO / CHINESE JOURNAL OF MECHANICAL ENGINEERING 0577-6686 53 14 16-28
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27009371] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27009371, Kapcsolat: 27009371
  5. De Falco D. Wheel force transducer for shimmy investigation. (2015) Megjelent: 2015 World Congress on Engineering, WCE 2015 pp. 1207-1212
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[27009372] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27009372, Kapcsolat: 27009372
  6. Howcroft C et al. Shimmy of an aircraft main landing gear with geometric coupling and mechanical freeplay. (2015) JOURNAL OF COMPUTATIONAL AND NONLINEAR DYNAMICS 1555-1415 1555-1423 10 5
    Folyóiratcikk/Tudományos[27009373] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27009373, Kapcsolat: 27009373
  7. Insperger T. On the approximation of delayed systems by Taylor series expansion. (2015) JOURNAL OF COMPUTATIONAL AND NONLINEAR DYNAMICS 1555-1415 1555-1423 10 2
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2567484] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 2567484, Kapcsolat: 24891092
  8. Leung AYT et al. Bifurcation of the periodic motion in nonlinear delayed oscillators. (2014) JOURNAL OF VIBRATION AND CONTROL 1077-5463 1741-2986 20 4 501-517
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[24389278] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24389278, Kapcsolat: 24094004
  9. Terkovics N et al. Bifurcation analysis of a coupled nose-landing-gear-fuselage system. (2014) JOURNAL OF AIRCRAFT 0021-8669 51 1 259-272
    Folyóiratcikk[24094005] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24094005, Kapcsolat: 24094005
  10. Terkovics N et al. Nonlinear analysis of the interaction of the nose landing gear and the fuselage of an aircraft with the perspective of a real-time dynamic substructuring test. (2013) Megjelent: International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics, IFASD 2013
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[24380375] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24380375, Kapcsolat: 24380375
  11. Howcroft C et al. Influence of Variable Side-Stay Geometry on the Shimmy Dynamics of an Aircraft Dual-Wheel Main Landing Gear. (2013) SIAM JOURNAL ON APPLIED DYNAMICAL SYSTEMS 1536-0040 12 3 1181-1209
    Folyóiratcikk[23978531] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23978531, Kapcsolat: 23374767
  12. Lu Jianwei et al. Analysis of shimmy characteristic based on temperature effects and steering linkage clearance for vehicle. (2013) TRANSACTIONS OF THE CHINESE SOCIETY OF AGRICULTURAL ENGINEERING / NONGYE GONGCHENG XUEBAO 1002-6819 14
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23365200] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23365200, Kapcsolat: 23365200
  13. G Di. A Mono-axial Wheel Force Transducer for the Study of the Shimmy Phenomenon. (2013) Megjelent: Proceedings of the World Congress on Engineering 2013 pp. 2081-2086
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[23365127] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23365127, Kapcsolat: 23365127
  14. Thota P et al. Multi-parameter bifurcation study of shimmy oscillations in a dual-wheel aircraft nose landing gear. (2012) NONLINEAR DYNAMICS 0924-090X 70 2 1675-1688
    Folyóiratcikk[22893353] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22893353, Kapcsolat: 22893353
  15. CHEN Da-wei et al. Review of Landing Gear Shimmy Control and Tests. (2011) Aircraft Design 1369-8869 31 2
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23365189] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23365189, Kapcsolat: 23365189
  16. AV Boriszov. Otvet VF Zsuravlevu. (2010) Nelineynaya Dinamika 6 4 897-901
    Folyóiratcikk/Hozzászólás, helyreigazítás (Folyóiratcikk)/Tudományos[23365140] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23365140, Kapcsolat: 23365140
  17. Rankin J et al. Operational Parameter Study of Aircraft Dynamics on the Ground. (2010) JOURNAL OF COMPUTATIONAL AND NONLINEAR DYNAMICS 1555-1415 1555-1423 5
    Folyóiratcikk[20949947] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20949947, Kapcsolat: 20949946
  18. Thota P et al. Influence of Tire Inflation Pressure on Nose Landing Gear Shimmy. (2010) JOURNAL OF AIRCRAFT 0021-8669 47 Chicago, IL 1697-1706
    Folyóiratcikk[23978519] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23978519, Kapcsolat: 21191539
  19. Rankin J. Bifurcation Analysis of Nonlinear Ground Handling of Aircraft. (2010)
    Egyéb[22527670] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22527670, Kapcsolat: 22527670
  20. Thota P et al. Interaction of torsion and lateral bending in aircraft nose landinggear shimmy. (2009) NONLINEAR DYNAMICS 0924-090X 57 3 455-467
    Folyóiratcikk[24094009] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24094009, Kapcsolat: 22527671
  21. Shaw SW et al. A review of nonlinear dynamics of mechanical systems in year 2008. (2008) Journal of System Design and Dynamics 2 3 611-640
    Folyóiratcikk[22495256] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22495256, Kapcsolat: 22527672
Takács Dénes et al. Comparison of time delayed tyre models. (2010) Megjelent: Proceedings of the IFAC TDS 2010, Workshop on Time Delay Systems pp. 114-119, 1454495
Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[1454495]
  1. Bonfe M. Discussion on: "State Feedback Fuzzy Adaptive Control for Active Shimmy Damping". (2011) EUROPEAN JOURNAL OF CONTROL 0947-3580 17 4 394-396
    Folyóiratcikk[23327956] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23327956, Kapcsolat: 23364975
Takács D et al. Experimental modal analysis of towed elastic tyres during rolling. (2010) Megjelent: Non-smooth Problems in Vehicle Systems Dynamics pp. 149-159, 235881
Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[235881]
  1. Lu J et al. Analysis of shimmy characteristic based on temperature effects and steering linkage clearance for vehicle. (2013) TRANSACTIONS OF THE CHINESE SOCIETY OF AGRICULTURAL ENGINEERING / NONGYE GONGCHENG XUEBAO 1002-6819 29 14 74-81
    Folyóiratcikk[24094151] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24094151, Kapcsolat: 23374747
Takács Dénes et al. Micro-shimmy of towed structures in experimentally uncharted unstable parameter domain. (2012) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 50 11 1613-1630, 2187047
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2187047]
  1. Xu Xu et al. Inter-layer synchronization of periodic solutions in two coupled rings with time delay. (2019) PHYSICA D: NONLINEAR PHENOMENA 0167-2789 1 p. 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30548692] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30548692, Kapcsolat: 28619828
  2. Meng Qinghua et al. Active steering wheel shimmy control for electric vehicle by sampled-data output feedback. (2019) ISA TRANSACTIONS 0019-0578 84 262-270
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30482789] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30482789, Kapcsolat: 28003005
  3. Zhang N et al. A State-of-the-Art Survey on Shimmy Problem in Vehicle Dynamics. (2017) JIXIE GONGCHENG XUEBAO / CHINESE JOURNAL OF MECHANICAL ENGINEERING 0577-6686 53 14 16-28
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27009371] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27009371, Kapcsolat: 27008993
  4. Ran Shenhai. ENERGY BALANCE AND TYRE MOTIONS DURING SHIMMY. (2015) Megjelent: PROCEEDINGS OF THE 4TH INTERNATIONAL TYRE COLLOQUIUM: TYRE MODELS FOR VEHICLE DYNAMICS ANALYSIS pp. 129-138
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[26063625] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26063625, Kapcsolat: 26063625
  5. Ran S et al. Energy analysis of the von Schlippe tyre model with application to shimmy. (2015) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 53 12 1795-1810
    Folyóiratcikk[25261572] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25261572, Kapcsolat: 25260873
  6. Feng Fei et al. Effect of Torsional Damping on Aircraft Nose Landing-Gear Shimmy. (2015) JOURNAL OF AIRCRAFT 0021-8669 52 2 561-568
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24891195] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24891195, Kapcsolat: 24891195
  7. Ran SH et al. Application of nonlinear tyre models to analyse shimmy. (2014) VEHICLE SYSTEM DYNAMICS 0042-3114 1744-5159 52 387-404
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[24279935] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24279935, Kapcsolat: 24371752
Takacs D et al. Contact patch memory of tyres leading to lateral vibrations of four-wheeled vehicles. (2013) PHILOSOPHICAL TRANSACTIONS OF THE ROYAL SOCIETY A - MATHEMATICAL PHYSICAL & ENGINEERING SCIENCES 1364-503X 1471-2962 371 1993, 2403895
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2403895]
  1. Garcia-Agundez A. et al. Study of the forward locomotion of a three-dimensional multibody model of a Waveboard by inverse dynamics. (2020) MECHANISM AND MACHINE THEORY 0094-114X 149
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31442445] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31442445, Kapcsolat: 29161859
  2. Pekar Libor et al. Spectrum Analysis of LTI Continuous-Time Systems With Constant Delays: A Literature Overview of Some Recent Results. (2018) IEEE ACCESS 2169-3536 6 35457-35491
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27604214] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27604214, Kapcsolat: 27604175
  3. Raslavicius Laurencas et al. Management of hybrid powertrain dynamics and energy consumption for 2WD, 4WD, and HMMWV vehicles. (2017) RENEWABLE & SUSTAINABLE ENERGY REVIEWS 1364-0321 1879-0690 68 380-396
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26406119] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26406119, Kapcsolat: 26406119
  4. Lehotzky D et al. A pseudospectral tau approximation for time delay systems and its comparison with other weighted-residual-type methods. (2016) INTERNATIONAL JOURNAL FOR NUMERICAL METHODS IN ENGINEERING 0029-5981 1097-0207 108 6 588-613
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3009157] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 3009157, Kapcsolat: 27008934
2020-09-19 09:14