Károly Krisztina et al. A szövegkohézió mérése a vizsgafordítások értékelésében. (2000) FORDÍTÁSTUDOMÁNY 1419-7480 2 2 36-62, 2108967
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2108967]
  1. Lukácsi Zoltán. Cohesion and writing quality: Exploring the construct of written cohesion in Euro Examinations. (2013)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[2778252] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2778252, Kapcsolat: 28352348
  2. Makkos Anikó. Szöveggrammatikai eszközök fordítása és alkalmazása nyelvvizsgázók fordításaiban. (2010) FORDÍTÁSTUDOMÁNY 1419-7480 12 2 96-121
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[22737341] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22737341, Kapcsolat: 22737341
  3. Jenei Gabriella. The contribution of reference and co-reference to cohesion: in English-Spanish and English-Hungarian translations. (2008) ISBN:9783639003222
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[2599025] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2599025, Kapcsolat: 22737340
  4. Bakti M et al. A számítógéppel támogatott fordításértékelés lexikai kohéziós vizsgálat tükrében. (2007) PORTA LINGUA 1785-2420 6 257-264
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23398686] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23398686, Kapcsolat: 23393539
  5. Fekete Hajnal. Towards the validation of translation as an intermediate language proficiency exam task. (2006)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[22737339] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22737339, Kapcsolat: 22737339
  6. Jenei Gabriella. A referencia fordításának kérdései az angolról magyarra és angolról spanyolra történő fordításokban. (2006) FORDÍTÁSTUDOMÁNY 1419-7480 8 1 27-45
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2449717] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2449717, Kapcsolat: 22737337
  7. Tamássyné Bíró. A szövegalkotási kompetencia értékelése. (2004) MODERN NYELVOKTATÁS 1219-638X 10 4 3-15
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[22737336] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22737336, Kapcsolat: 22737336
  8. Bárdos Jenő. Az idegen nyelvi mérés és értékelés elmélete és gyakorlata. (2002) ISBN:9631933717
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[1966724] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 1966724, Kapcsolat: 22737335
Árvay Anett. A contrastive analysis of English and Hungarian theoretical research article introductions. (2004) IRAL-INTERNATIONAL REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS IN LANGUAGE TEACHING 0019-042X 1613-4141 42 1 71-100, 2108945
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2108945]
  1. Pilar Mur-Dueñas. Modal hedging verbs in English as a Lingua Franca (ELF) Business Management research articles. (2017) KALBOTYRA 1392-1517 2029-8315 69 153-178
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26357830] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26357830, Kapcsolat: 26357830
  2. Lee Joseph J. “There's intentionality behind it…”: A genre analysis of EAP classroom lessons.. (2016) JOURNAL OF ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES 1475-1585 1878-1497 23 99-112
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26357956] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26357956, Kapcsolat: 26357956
  3. Ozmen Kemal. Rhetorical analysis of the doctoral abstracts on English language teaching in Turkey. (2016) i-Manager's Journal on English Language Teaching 2249-0752 6 1 p. 25
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26357722] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26357722, Kapcsolat: 26357722
  4. Kafes Hüseyin. Generic structure of the method sections of research articles and MA theses by Turkish academic writers.. (2016) International Journal of Language Academy 2342-0251 4 3 132-145
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26358189] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26358189, Kapcsolat: 26358189
  5. Ewa Donesch-Jeżo. Cross-cultural variability of research article abstracts from different discourse communities. (2016) PANSTWO I SPOLECZENSTWO 1643-8299 16 3 33-60
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26358285] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26358285, Kapcsolat: 26358285
  6. Suhaily Abdullah. AN ANALYSIS OF CROSS-DISCIPLINE RESEARCH ARTICLE INTRODUCTION STRUCTURES THROUGH A MODIFIED CREATE-A-RESEARCH-SPACE (CARS) MODEL. (2016) EFL Journal 2502-6054 1 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25654277] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25654277, Kapcsolat: 25654277
  7. Katarína Klimová. Acquisizione dell'italiano accademico in contesto LS e in prospettiva comparativa (modelli e analisi di abstract e incipit): Acquisition of Academic Italian as a Foreign Language: The Comparative Perspective (models and analysis of abstracts and introductions). (2016) ETUDES ROMANES DE BRNO 1803-7399 37 2 246-258
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26358651] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26358651, Kapcsolat: 26358651
  8. Wannaruk A et al. A Comparison of Rhetorical Move Structure of Applied Linguistics Research Articles Published in International and National Thai Journals. (2016) RELC JOURNAL: A JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING AND RESEARCH 0033-6882 1745-526X 47 2 193-211
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26104723] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26104723, Kapcsolat: 26358360
  9. Lillis Theresa. Academic writing for publication in a multilingual world.. (2016) Megjelent: Handbook of Second and Foreign Language Writing p. 201
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[26357999] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26357999, Kapcsolat: 26357999
  10. Kuteeva M et al. The Theoretical Research Article as a Reflection of Disciplinary Practices: The Case of Pure Mathematics. (2015) APPLIED LINGUISTICS 0142-6001 1477-450X 36 2 215-235
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25659882] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25659882, Kapcsolat: 25659882
  11. Lin Ling. Perspectives on the introductory phase of emprical research articles: A study of rhetorical structure and citation use. (2015)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[26358188] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26358188, Kapcsolat: 26358188
  12. Pilar Mur-Dueñas. LOOKING INTO ELF VARIANTS: A STUDY OF EVALUATIVE IT-CLAUSES IN RESEARCH ARTICLES. (2015) ESP TODAY: JOURNAL OF ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES AT TERTIARY LEVEL 2334-9050 3 2 160-179
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25794726] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25794726, Kapcsolat: 25794726
  13. Katarzyna Hryniuk. Linguistics research articles written in English: Comparing native English speakers and Polish writers. (2015) INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS (INJAL) 0802-6106 1473-4192 27 1 3-23
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26357596] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26357596, Kapcsolat: 26357596
  14. Sandra Gollin-Kies. Language for Specific Purposes. (2015) ISBN:9781403946409
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[25790832] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25790832, Kapcsolat: 25790832
  15. Azam Sedaghat. CROSS CULTURAL ANALYSIS OF HEDGES IN PERSIAN AND ENGLISH EDITORIAL COLUMNS. (2015) INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE LEARNING AND APPLIED LINGUISTICS WORLD (IJLLALW) 2289-3245 2289-2737 8 1 37-50
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25795228] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25795228, Kapcsolat: 25795228
  16. Ingrid Carolina. A genre approach to electronic rapid responses from the online British medical journal. (2015)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[26357776] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26357776, Kapcsolat: 26357776
  17. Shahab S et al. A COMPARATIVE ANALYSIS OF THE MACROSTRUCTURE FEATURES OF RESEARCH ARTICLE INTRODUCTIONS IN THE FIELDS OF SOCIOLOGY AND LINGUISTICS. (2015) MODERN JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING METHODS 2251-6204 5 2 347-354
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25659883] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25659883, Kapcsolat: 25659883
  18. Loredana Pungă et al. The metatextual role of introductions to BA papers. (2014) ROMANIAN JOURNAL OF ENGLISH STUDIES 1584-3734 2286-0428 11 1 2-12
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26358100] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26358100, Kapcsolat: 26358100
  19. Li G. Research Article introductions in applied Linguistics: A comparison between Chinese and English. (2014) Asian ESP Journal 1833-3001 10 1 103-135
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25661481] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25661481, Kapcsolat: 25661481
  20. Đỗ Xuân. ĐỐI CHIẾU TRÊN CƠ SỞ THỂ LOẠI CẤU TRÚC TU TỪ PHẦN DẪN NHẬP BÀI BÁO NGHIÊN CỨU TIẾNG ANH VÀ TIẾNG VIỆT CHUYÊN NGÀNH NGÔN NGỮ HỌC ỨNG DỤNG / A genre-based contrastive study into the rhetorical structure of English and Vietnamese-medium research article introductions in applied linguistics. (2014) TAP CHI KHOA HOC TRUONG DAI HOC CAN THO / SCIENTIFIC JOURNAL OF CAN THO UNIVERSITY 1859-2333 33 1-14
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26358613] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26358613, Kapcsolat: 26358613
  21. Dueñas PM. 'The main contribution of this study is...' An analysis of statements of contribution in English published research articles and L2 manuscripts. (2013) Journal of Writing Research 2030-1006 5 3 271-283
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25661485] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25661485, Kapcsolat: 25661485
  22. Hmoud Alotaibi. Cultural Divergence in Academic Writing: A Case Study of the Research Article Introduction in Arabic. (2013) The Global e-Learning Journal 2165-8080 2 4
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25655470] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25655470, Kapcsolat: 25655470
  23. Carmen Pérez-Llantada. Scientific Discourse and the Rhetoric of Globalization: The Impact of Culture and Language. (2012) ISBN:9781441187383
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[25793532] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25793532, Kapcsolat: 25793532
  24. Roy Randy. Move Analysis of Philosophy Research Article Introductions Published in the University of Santo Tomas. (2012) LINGUISTICS JOURNAL 1718-2298 1718-2298 9 7 56-75
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25794060] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25794060, Kapcsolat: 25794060
  25. Mur-Dueñas P. Exploring generic integrity and variation: Research articles in two english-medium international applied economics journals. (2012) LINGUISTIC INSIGHTS: STUDIES IN LANGUAGE AND COMMUNICATION 1424-8689 160 107-126
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25662717] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25662717, Kapcsolat: 25662717
  26. Jiménez David. El uso de las funciones de las citas en la estructura retórica de las Introducciones de memorias de máster escritas en español por estudiantes nativos españoles y no nativos filipinos.. (2012) Revista Nebrija de Lingüística Aplicada 1699-6569 12 6 137-172
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26358561] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26358561, Kapcsolat: 26358561
  27. Ono M. A genre analysis of Japanese and English introductory chapters of literature Ph.D. these. (2012) LINGUISTIC INSIGHTS: STUDIES IN LANGUAGE AND COMMUNICATION 1424-8689 160 191-214
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25661486] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25661486, Kapcsolat: 25661486
  28. Mur-Dueñas P. A corpus-based analysis of two crucial steps in Business Management research articles: The creation of a research space and the statement of limitations. (2012) NJES: NORDIC JOURNAL OF ENGLISH STUDIES 1502-7694 1654-6970 11 1 55-78
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25663242] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25663242, Kapcsolat: 25663242
  29. Wirada Amnuai. A comparative study of English applied linguistics research articles between Thai and internationally published journals: Moves and formulaic sequences. (2012)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[26357869] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26357869, Kapcsolat: 26357869
  30. Vu Le. Non-native argumentative writing by Vietnamese learners of English: A contrastive study. (2011)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[26356762] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26356762, Kapcsolat: 26356762
  31. Bent Preisler. Language and Learning in the International University: From English Uniformity to Diversity and Hybridity. (2011) ISBN:9781847694133
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[25790742] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25790742, Kapcsolat: 25790742
  32. Schweiger Kathrin. Estratégias retóricas de distribuição de informação e a sinalização léxico-gramatical em introduções de dissertações de mestrado na área de alemão da USP/São Paulo e da LMU/Munique.. (2011)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[26358442] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26358442, Kapcsolat: 26358442
  33. C Sedgwick. Crossing Borders: The Feasibility of Harmonising Academic Literacy Standards across Europe. (2011) Megjelent: Language and Learning in the International University: From English Uniformity to Diversity and Hybridity p. 147
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[26357234] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26357234, Kapcsolat: 26357234
  34. Ewa Donesch-Jezo. Comparison of Generic Organization of the Research Paper in English and Polish: Cross-Cultural Variation and Pedagogical Implications. (2011) JOURNALISM AND MASS COMMUNICATION 2160-6579 1 3 185-200
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25794370] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25794370, Kapcsolat: 25794370
  35. Rubio MMD. A pragmatic approach to the macro-structure and metadiscoursal features of research article introductions in the field of Agricultural Sciences. (2011) ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES 0889-4906 30 4 258-271
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25659884] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25659884, Kapcsolat: 25659884
  36. Soler-Monreal C et al. A contrastive study of the rhetorical organisation of English and Spanish PhD thesis introductions. (2011) ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES 0889-4906 30 1 4-17
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25659885] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25659885, Kapcsolat: 25659885
  37. Morales O. Los géneros escritos de la odontología hispanoamericana. PhD. Diss., Universitat Pompeu Fabra. (2010)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[22237816] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22237816, Kapcsolat: 26356976
  38. Dean Trevor. How Historians Begin: Openings in Historical Discourse. (2010) HISTORY-LONDON 0018-2648 1468-229X 95 320 399-417
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25659886] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25659886, Kapcsolat: 25659886
  39. Réka Rátkainé. A corpus-linguistic investigation into the lexis of written E nglish EU discourse: An ESP pedagogic perspective. (2010)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[26358317] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26358317, Kapcsolat: 26358317
  40. Pilar Mur. A CONTRASTIVE ANALYSIS OF RESEARCH ARTICLE INTRODUCTIONS IN ENGLISH AND SPANISH. (2010) REVISTA CANARIA DE ESTUDIOS INGLESES 0211-5913 61 11 119-133
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25790562] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25790562, Kapcsolat: 25790562
  41. María Carbonell-Olivares Luz et al. The schematic structure of Spanish PhD thesis introductions. (2009) SPANISH IN CONTEXT 1571-0718 6 2 151-175
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25655654] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25655654, Kapcsolat: 25655654
  42. Hirano E. Research article introductions in English for specific purposes: A comparison between Brazilian Portuguese and English. (2009) ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES 0889-4906 28 4 240-250
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25659887] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25659887, Kapcsolat: 25659887
  43. Mohammad Hasan et al. Hedging in English and Persian Editorials: A Contrastive Study. (2009) INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS AND ENGLISH LITERATURE 2200-3592 2200-3452 12 1 199-221
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25794994] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25794994, Kapcsolat: 25794994
  44. Magnuczné Godó. Gondolatok a kontrasztív retorika változó perspektíváiról. (2009) ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK 1788-9979 4 1 167-182
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25727211] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25727211, Kapcsolat: 25727211
  45. Krisztina Károly. Author identity in English academic discourse: A comparison of expert and Hungarian EFL student writing. (2009) ACTA LINGUISTICA HUNGARICA / ACTA LINGUISTICA ACADEMICA 1216-8076 1588-2624 2560-1016 2559-8201 56 1 1-22
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1196325] [Hitelesített]
    Független, Idéző: 1196325, Kapcsolat: 25659888
  46. Zsubrinszky Zsuzsanna. A genre-based description of business emails: A study of British and Hungarian business people’s L1 and L2 business emails. (2009)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[2424939] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 2424939, Kapcsolat: 26358060
  47. Kathrin Schweiger. Vertextungsstrategien in brasilianischen und deutschen Magistereinleitungen – eine exemplarische Analyse. (2008) Pandaemonium 1982-8837 12 125-148
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26357681] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26357681, Kapcsolat: 26357681
  48. Salom LG et al. THE MOVE-STEP STRUCTURE OF THE INTRODUCTORY SECTIONS OF SPANISH PHD THESES. (2008) REVISTA ESPANOLA DE LINGUISTICA APLICADA 0213-2028 2254-6774 21 85-106
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25659889] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25659889, Kapcsolat: 25659889
  49. Yinghui Sun. Citation Problems of Chinese MA Theses and Pedagogical Implications. (2008) ASIA TEFL JOURNAL 1738-3102 2466-1511 5 1 1-27
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25793907] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25793907, Kapcsolat: 25793907
  50. Károly Krisztina. Szövegtan és fordítás. (2007) ISBN:9789630585170
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[1196379] [Hitelesített]
    Független, Idéző: 1196379, Kapcsolat: 25755871
  51. Carmen Pérez-Llantada. Native and non-native English scholars publishing research internationally: A small-scale study on authorial (in)visibility. (2007) JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS AND PROFESSIONAL PRACTICE 2040-3658 2040-3666 4 2 217-238
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25682030] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25682030, Kapcsolat: 25682030
  52. María Carbonell. Spanish PhD theses in computing: A study of the schematic structure of the introduction chapters. (2006) Megjelent: 5th International Aelfe Conference pp. 93-102
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[25682025] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25682025, Kapcsolat: 25682025
  53. Futász Réka. Analysis of theoretical research article introductions written by undergarduate students: a genre-based approach. (2006) ACTA LINGUISTICA HUNGARICA / ACTA LINGUISTICA ACADEMICA 1216-8076 1588-2624 2560-1016 2559-8201 53 97-116
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2268142] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 2268142, Kapcsolat: 25682027
  54. ABDULKHALEQ A. A CONTRASTIVE RHETORIC STUDY OF ARABIC AND ENGLISH RESEARCH ARTICLE INTRODUCTIONS. (2006)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[25795076] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25795076, Kapcsolat: 25795076
Csizér K et al. English majors' self-regulatory control strategy use in academic writing and its relation to L2 motivation. (2017) APPLIED LINGUISTICS 0142-6001 1477-450X 38 3 386-404, 3252069
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3252069]
  1. Abdel Latif M.M.M.. Unresolved issues in defining and assessing writing motivational constructs: A review of conceptualization and measurement perspectives. (2019) ASSESSING WRITING 1075-2935 2019
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30846090] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30846090, Kapcsolat: 28352457
  2. Uzun Kutay et al. The Effects of Genre-Based Instruction and Genre-Focused Feedback on L2 Writing Performance. (2019) READING & WRITING QUARTERLY: OVERCOMING LEARNING DIFFICULTIES 1057-3569 1521-0693
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31088328] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 31088328, Kapcsolat: 28679721
  3. Abdel Latif. Helping L2 students overcome negative writing affect. (2019) WRITING AND PEDAGOGY 1756-5839 1756-5847 11 1 151-163
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30846089] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30846089, Kapcsolat: 28352456
  4. Fathi Jalil et al. Effects of Blog-Mediated Writing Instruction on L2 Writing Motivation, Self-Efficacy, and Self-Regulation: A Mixed Methods Study. (2019) JOURNAL OF RESEARCH IN APPLIED LINGUISTICS 2345-3303 2588-3887 10 2 159-181
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31088331] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 31088331, Kapcsolat: 28679725
  5. Jang Younie et al. The effects of ideal and ought-to L2 selves on Korean EFL learners’ writing strategy use and writing quality. (2018) READING AND WRITING 0922-4777 1573-0905 32 5 1129-1148
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30459887] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30459887, Kapcsolat: 27889479
  6. Manchón Rosa M.. Past and future research agendas on writing strategies: Conceptualizations, inquiry methods, and research findings. (2018) STUDIES IN SECOND LANGUAGE LEARNING AND TEACHING 2083-5205 2084-1965 8 2 247-267
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30461600] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30461600, Kapcsolat: 27890825
  7. Han Jiwon et al. Genre-based L2 writing instruction and writing-specific psychological factors: The dynamics of change. (2018) JOURNAL OF SECOND LANGUAGE WRITING 1060-3743 40 44-59
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27435836] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27435836, Kapcsolat: 27435836
  8. Zhang Ying. Exploring EFL Learners’ Self-Efficacy in Academic Writing Based on Process-Genre Approach. (2018) ENGLISH LANGUAGE TEACHING 1916-4742 1916-4750 11 6 115-124
    Folyóiratcikk/Jelentés (Folyóiratcikk)/Tudományos[30461577] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30461577, Kapcsolat: 27890812
  9. Lili L.. English phrase retrieval and collocation recommendation based on semantics and its application in assisted ESL academic writing. (2018) JOURNAL OF ADVANCED OXIDATION TECHNOLOGIES 1203-8407 21 2
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30846091] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30846091, Kapcsolat: 28352458
  10. Guo Yan et al. English language learners’ use of self-regulatory strategies for foreign language anxiety in China. (2018) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 76 49-61
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30459849] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30459849, Kapcsolat: 27889474
  11. Abadikhah Shirin et al. EFL students' attitudes towards self-regulated learning strategies in academic writing. (2018) ISSUES IN EDUCATIONAL RESEARCH 0313-7155 1837-6290 28 1 1-17
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27510089] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27510089, Kapcsolat: 27510089
  12. James Trotta. THE EFFECT OF ARCS-BASED MOTIVATIONAL EMAIL MESSAGES ON PARTICIPATION IN AN ONLINE ESOL CLASS. (2017)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[27441411] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27441411, Kapcsolat: 27441410
  13. Luo Y.. Engineering majors' metacognitive strategy use in EFL writing: A case study within the Web-based environments. (2017) WORLD TRANSACTIONS ON ENGINEERING AND TECHNOLOGY EDUCATION 1446-2257 15 4 323-330
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30846092] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30846092, Kapcsolat: 28352459
2020-08-05 18:48