Egyed K et al. Understanding object-referential attitude expressions in 18-month-olds: the interpretation switching function of ostensive-communicative cues.. (2007), 1489579
Egyéb/Nem besorolt (Egyéb)/Tudományos[1489579]
  1. Loria Emiliano. Learning through Others: Natural Pedagogy and Mindreading: A possible cooperation. (2020) ISBN:8831978578
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[31793787] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31793787, Kapcsolat: 29755109
  2. Pajor Emese et al. Vak gyermekek nyelv- és beszédfejlődésének sajátos vonásai és háttere. (2019) MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 0025-0279 1588-2799 74 2 201-214
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30755171] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30755171, Kapcsolat: 29755106
  3. Fiebich Anika et al. Pluralism, interaction and the ontogeny of social cognition. (2016) Megjelent: The Routledge handbook on the philosophy of the social mind pp. 208-221
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[31793775] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31793775, Kapcsolat: 29755093
  4. Gallagher Shaun. Enactive Hermeneutics and Natural Pedagogy. (2016) Megjelent: Neuroscience and education: A Philosophical Appraisal pp. 176-193
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[31793782] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31793782, Kapcsolat: 29755104
  5. Gallagher Shaun. Seeing Things in the Right Way: How Social Interaction Shapes Perception. (2015) Megjelent: Normativity in Perception pp. 117-127
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[31793778] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31793778, Kapcsolat: 29755094
  6. Kupán Krisztina. The role of human ostensive-communicative and referential cues on the social learning of human infants and dogs. (2014)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[2828567] [Hitelesített]
    Független, Idéző: 2828567, Kapcsolat: 29755107
  7. Moll Henrike et al. The primacy of social over visual perspective-taking. (2013) FRONTIERS IN HUMAN NEUROSCIENCE 1662-5161 7
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25640413] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 25640413, Kapcsolat: 29755091
  8. Gallagher S. Natural pedagogy and social interaction. (2013) ENCYCLOPAIDEIA 1590-492X 37 127-145
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24485351] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24485351, Kapcsolat: 29755099
  9. Halász Erna et al. A narratívum szerepe utánzásos emlékfelidézés során kisgyermekkorban. (2013) PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET) 0230-0508 33 3 223-251
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2404969] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2404969, Kapcsolat: 29755103
  10. Butler Lucas Payne. Preschoolers' Use of Communicative Cues to Guide Inductive Inference. (2012)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[31793786] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31793786, Kapcsolat: 29755108
  11. Butler LP et al. Preschoolers Use Intentional and Pedagogical Cues to Guide Inductive Inferences and Exploration. (2012) CHILD DEVELOPMENT 0009-3920 1467-8624 83 4 1416-1428
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[22676697] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 22676697, Kapcsolat: 29755088
  12. Cimpian A et al. Children expect generic knowledge to be widely shared. (2012) COGNITION 0010-0277 123 3 419-433
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24889549] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 24889549, Kapcsolat: 29755092
  13. Halász Erna. Az autonoetikus emlékezésmód kibontakozásának pillérei: A perspektívaváltás és a narratív fejlődés vizsgálata kisgyermekkorban. (2012)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[2189042] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2189042, Kapcsolat: 29755101
  14. Vorms M. A-not-B errors: Testing the limits of natural pedagogy theory. (2012) REVIEW OF PHILOSOPHY AND PSYCHOLOGY 1878-5158 1878-5166 3 4 525-545
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[22910041] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 22910041, Kapcsolat: 29755096
  15. Csibra Gergely. Recognizing Communicative Intentions in Infancy. (2010) MIND & LANGUAGE 0268-1064 1468-0017 25 2 141-168
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3203780] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3203780, Kapcsolat: 29755086
  16. Butler Lucas et al. Pedagogical cues influence children's inductive inference and exploratory play. (2010) Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society 1069-7977 32 32 1417-1422
    Folyóiratcikk/Konferenciaközlemény (Folyóiratcikk)/Tudományos[31793780] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31793780, Kapcsolat: 29755098
  17. Scott RM et al. Attributing false beliefs about non-obvious properties at 18 months. (2010) COGNITIVE PSYCHOLOGY 0010-0285 1095-5623 61 4 366-395
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[22683216] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22683216, Kapcsolat: 29755087
Gergely GY et al. A természetes pedagógiáról. (2007) MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 0025-0279 1588-2799 62 1 107-125, 207773
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[207773]
  1. Berán Eszter et al. Fejlődéslélektan gyakorlatok. (2019) ISBN:9789634544715
    Könyv/Felsőoktatási tankönyv (Könyv)/Oktatási[30948112] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30948112, Kapcsolat: 29757929
  2. Schnell Zsuzsanna. Az elme nyelve: Társalgás és nyelvfejlődés. (2019) ISBN:9789634544876
    Könyv/Utánközlés (Könyv)/Tudományos[31034505] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31034505, Kapcsolat: 29757920
  3. Varró-Horváth Diána et al. Szemelvények a korrupció fejlődéslélektanából. (2018) Megjelent: Szemelvények a korrupció pszichológiájából pp. 17-35
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[31795821] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31795821, Kapcsolat: 29758017
  4. Nádori Gergely et al. 21. századi pedagógia. (2018) ISBN:9789634541028
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[31795290] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31795290, Kapcsolat: 29757904
  5. Héjja-Nagy K et al. Neveléslélektan – egyéni bánásmód. (2015) ISBN:9786155509728
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[26272618] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26272618, Kapcsolat: 26272618
  6. Gál Zita. A tudatelmélet életkori változásainak és szerepének áttekintése óvodáskortól fiatal felnőttkorig. (2015) ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1215-5233 1588-0818 25 5-6 59-73
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2899128] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 2899128, Kapcsolat: 26149143
  7. Pléh Csaba. A tanulás és gondolkodás keretei: A népi pszichológiától a gépi pszichológiáig. (2015) ISBN:9789632798646
    Könyv/Tanulmánykötet (Könyv)/Tudományos[2982071] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2982071, Kapcsolat: 26272632
  8. Pléh Cs. A naiv emberismeret és a pszichológia helye a közoktatásban. (2015) ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1215-5233 1588-0818 25 7-8 74-83
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26149145] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26149145, Kapcsolat: 26149145
  9. Gál Zita et al. A helyzet- és személyspecifikus problémamegoldás kapcsolata a tudatelméleti működéssel 4-6 éves korban.. (2015) MAGYAR PEDAGÓGIA 0025-0260 115 4 297-318
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2981933] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 2981933, Kapcsolat: 26149146
  10. Pléh Cs. Az innátizmus színeváltozásai - a filozófiától a gentikáig. (2014) Megjelent: Általános Nyelvészeti Tanulmányok XXVI. pp. 163-190
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[26272639] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26272639, Kapcsolat: 26272639
  11. Czeglédi Csaba. A nyelvtudomány és a nyelvpedagógia kapcsolatáról. (2014) ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA (2002-) / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVRŐL 1785-6906 XLI 35-54
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2742181] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2742181, Kapcsolat: 29757991
  12. Pléh Cs. A pszichológia és a pedagógia klasszikus és új kapcsolatai. (2013) ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1215-5233 1588-0818 23 5-6 76-81
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23771416] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23771416, Kapcsolat: 23771416
  13. Lábadi Beatrix et al. A közös figyelem fejlődése és zavarai. (2013) MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 0025-0279 1588-2799 68 1 39-55
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2318074] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2318074, Kapcsolat: 23639113
  14. Varró-Horváth D et al. A gesztusok mögött rejlő megtévesztési szándék megértése 11-15 hónapos korban. (2013) Megjelent: „Együtt a biztosabb tudományos karrierért, a jövőtervezésért” pp. 110-116
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[26272643] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26272643, Kapcsolat: 26272643
  15. Fehér Krisztina. Útban egy más nyelvészet felé: Elméleti-módszertani problémák a 20. századi magyar nyelvtudományban. (2012)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[2035970] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2035970, Kapcsolat: 23753631
  16. Fehér Krisztina. A szó(jelentés) ontogenezise. (2011) ARGUMENTUM 1787-3606 7 48-58
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2035897] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2035897, Kapcsolat: 23771444
  17. Tardos A. The Researching Infant. (2010) THE SIGNAL 18 3-4 9-14
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26262730] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26262730, Kapcsolat: 29758026
  18. Horváth D et al. A közös figyelem funkciója 9 és 12 hónapos korban. (2010) Megjelent: Kutatás és terápia metszéspontjai - várandósságtól a felnőttkorig pp. 66-73
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[1771810] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 1771810, Kapcsolat: 25172302
  19. Mózes E. A játék és a fejlesztés szerepe a koragyermekkori fejlődésben. (2009) Megjelent: Biztos Kezdet Füzetek I. pp. 25-41
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[26149147] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26149147, Kapcsolat: 26149147
Gergely GY et al. On pedagogy. (2007) DEVELOPMENTAL SCIENCE 1363-755X 1467-7687 10 1 139-146, 207775
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[207775]
  1. Jessurun J. H. et al. Theoretical Reflections on the Underutilization of Employee Talents in the Workplace and the Consequences. (2020) SAGE OPEN 2158-2440 10 3
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31417430] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31417430, Kapcsolat: 29124455
  2. Strouse Gabrielle A. et al. Learning From Video: A Meta-Analysis of the Video Deficit in Children Ages 0 to 6 Years. (2020) CHILD DEVELOPMENT 0009-3920 1467-8624
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31417424] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31417424, Kapcsolat: 29124453
  3. Wang Zhidan et al. Imitation in Chinese Preschool Children: Influence of Prior Self-Experience and Pedagogical Cues on the Imitation of Novel Acts in a Non-Western Culture. (2020) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 11
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31417419] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31417419, Kapcsolat: 29124451
  4. Moll Henrike. How Young Children Learn from Others. (2020) JOURNAL OF PHILOSOPHY OF EDUCATION 0309-8249 1467-9752 54 2 340-355
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31417426] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31417426, Kapcsolat: 29124454
  5. Kliesch Christian. The role of ostensive-referential communication in action understanding during infancy and early childhood. (2019)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[31799387] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31799387, Kapcsolat: 29762155
  6. Dilley Laura et al. Statistical distributions of consonant variants in infant-directed speech: Evidence that /t/ may be exceptional. (2019) JOURNAL OF PHONETICS 0095-4470 1095-8576 75 73-87
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31019890] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31019890, Kapcsolat: 28572127
  7. Leonard Julia A. et al. How Adults' Actions, Outcomes, and Testimony Affect Preschoolers' Persistence. (2019) CHILD DEVELOPMENT 0009-3920 1467-8624
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31019818] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31019818, Kapcsolat: 28572126
  8. Myers Lauren J. et al. Co-viewers support participation in video chat interactions, but live experiences promote richer word learning for 24- to 36-month-olds in the USA. (2019) JOURNAL OF CHILDREN AND MEDIA 1748-2798 1748-2801 13 4 415-432
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31019889] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31019889, Kapcsolat: 28572125
  9. Zashchirinskaia OV et al. Концепты дружеских отношений у младших школьников с нарушениями интеллекта [Concepts of friendship among primary school children with intellectual disability]. (2018) VESTNIK NOVOSIBIRSKOGO GOSUDARSTVENNOGO PEDAGOGICHESKOGO UNIVERSITETA 2226-3365 8 2 26-42
    Folyóiratcikk/Tudományos[27673292] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27673292, Kapcsolat: 27673292
  10. Calero C.I. et al. The Teaching Instinct. (2018) REVIEW OF PHILOSOPHY AND PSYCHOLOGY 1878-5158 1878-5166 9 4 819-830
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30364382] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30364382, Kapcsolat: 27769886
  11. Gärdenfors P.. Pantomime as a foundation for ritual and language. (2018) Studia Liturgica 0039-3207 48 1-2 23-40
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30364386] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30364386, Kapcsolat: 27769891
  12. Gärdenfors P. et al. Pantomime as a foundation for ritual and language. (2018) Studia Liturgica 0039-3207 48 1-2 41-55
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30364387] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30364387, Kapcsolat: 27769892
  13. Troseth G.L. et al. Let's chat: On-screen social responsiveness is not sufficient to support toddlers' word learning from video. (2018) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 9 NOV
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30364383] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30364383, Kapcsolat: 27769888
  14. Menary R. Keeping track with things. (2018) Megjelent: Extended Epistemology pp. 305-330
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[27548152] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27548152, Kapcsolat: 27548152
  15. Zheng Xiaobei et al. Intentional inference during infants' observational word learning. (2018) LINGUA 0024-3841 207 38-48
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27552201] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27552201, Kapcsolat: 27548153
  16. Xiao NG et al. Infants Rely More on Gaze Cues From Own-Race Than Other-Race Adults for Learning Under Uncertainty. (2018) CHILD DEVELOPMENT 0009-3920 1467-8624 89 3 e229-e244
    Folyóiratcikk/Tudományos[27548154] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27548154, Kapcsolat: 27548154
  17. Kano F et al. Human ostensive signals do not enhance gaze following in chimpanzees, but do enhance object-oriented attention. (2018) ANIMAL COGNITION 1435-9448 1435-9456 21 5 715-728
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27702243] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27702243, Kapcsolat: 27548155
  18. Choi You-jung et al. How do 3-month-old infants attribute preferences to a human agent?. (2018) JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY 0022-0965 172 96-106
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27552031] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27552031, Kapcsolat: 27548156
  19. Moore R.. Gricean communication, language development, and animal minds. (2018) PHILOSOPHY COMPASS 1747-9991 13 12
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30364381] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30364381, Kapcsolat: 27769885
  20. Strouse Gabrielle A et al. Co-viewing supports toddlers' word learning from contingent and noncontingent video. (2018) JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY 0022-0965 166 310-326
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27319296] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27319296, Kapcsolat: 27190120
  21. Fonagy P. et al. Conduct problems in youth and the RDoC approach: A developmental, evolutionary-based view. (2018) CLINICAL PSYCHOLOGY REVIEW 0272-7358 64 57-76
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30364385] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30364385, Kapcsolat: 27769890
  22. Özyurt G. et al. Comparison of language features, Autism spectrum symptoms in children diagnosed with Autism spectrum disorder, developmental language delay, and healthy controls. (2018) NOROPSIKIYATRI ARSIVI-ARCHIVES OF NEUROPSYCHIATRY 1300-0667 55 3 205-210
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30364384] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30364384, Kapcsolat: 27769889
  23. Lucca Kelsey et al. Communicating to Learn: Infants' Pointing Gestures Result in Optimal Learning. (2018) CHILD DEVELOPMENT 0009-3920 1467-8624 89 3 941-960
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27571708] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27571708, Kapcsolat: 27548157
  24. Loria Emiliano. The Role of the Ostensive Communicative Context in the Childhood Social Learning. (2017) LECTURE NOTES IN ARTIFICIAL INTELLIGENCE 0302-9743 10257 Paris 315-323
    Folyóiratcikk/Konferenciaközlemény (Folyóiratcikk)/Tudományos[27579890] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27579890, Kapcsolat: 26697430
  25. Laland Kevin N. The origins of language in teaching. (2017) PSYCHONOMIC BULLETIN & REVIEW 1069-9384 1531-5320 24 1 225-231
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26575914] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26575914, Kapcsolat: 26465659
  26. Castelnovo Omri et al. The innate code of charisma. (2017) LEADERSHIP QUARTERLY 1048-9843 1873-3409 28 4 543-554
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26925337] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26925337, Kapcsolat: 26917327
  27. Popper Micha et al. The function of myths about great leaders in human culture: A cultural evolutionary perspective. (2017) LEADERSHIP 1742-7150 1742-7169 14 6 757-774
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27482950] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27482950, Kapcsolat: 27769887
  28. Laland KN. The Foundations of Human Cooperation in Teaching and Imitation. (2017) SPANISH JOURNAL OF PSYCHOLOGY 1138-7416 1988-2904 19
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26465660] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26465660, Kapcsolat: 26465660
  29. Feyereisen P. The cognitive psychology of speech-related gesture. (2017) ISBN:9781351788281
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[27159831] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27159831, Kapcsolat: 27190121
  30. Gardenfors Peter et al. The Archaeology of Teaching and the Evolution of Homo docens. (2017) CURRENT ANTHROPOLOGY 0011-3204 1537-5382 58 2 188-208
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26756675] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26756675, Kapcsolat: 26507668
  31. Kline MA. Teach: An Ethogram-based Method to Observe and Record Teaching Behavior. (2017) FIELD METHODS 1525-822X 1552-3969 29 3 205-220
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26697431] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26697431, Kapcsolat: 26697431
  32. Lee K et al. Rethinking the emergence and development of implicit racial bias: A perceptual-social linkage hypothesis. (2017) Megjelent: New Perspectives on Human Development pp. 27-46
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[27548158] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27548158, Kapcsolat: 27548158
  33. Ozyurt G et al. Relation of language features with maternal depression, family functioning, and digital technology usage in children with developmental language delay-comparison with healthy controls. (2017) DUSUNEN ADAM: PSIKIYATRI VE NÖROLOJIK BILIMLER DERGISI / JOURNAL OF PSÍCHIATRY AND NEUROLOGICAL SICENCES 1018-8681 30 4 299-308
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27069062] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27069062, Kapcsolat: 27069062
  34. É Kiss Katalin et al. Quantifier spreading: children misled by ostensive cues. (2017) GLOSSA: A JOURNAL OF GENERAL LINGUISTICS 2397-1835 2 1 1-20
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3309653] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 3309653, Kapcsolat: 26917328
  35. Was AM et al. Proactive help-seeking: Preschoolers know when they need help, but do not always ask for it. (2017) COGNITIVE DEVELOPMENT 0885-2014 43 91-105
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26465661] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26465661, Kapcsolat: 26465661
  36. Loria Emiliano. Per una revisione della teoria della pedagogia naturale. (2017) RIVISTA INTERNAZIONALE DI FILOSOFIA E PSICOLOGIA 2039-4667 8 2 179-192
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27319302] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27319302, Kapcsolat: 26917329
  37. Eaves Baxter S et al. Parameterizing developmental changes in epistemic trust. (2017) PSYCHONOMIC BULLETIN & REVIEW 1069-9384 1531-5320 24 2 277-306
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26568784] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26568784, Kapcsolat: 26548868
  38. Martin A et al. Once a frog-lover, always a frog-lover?: Infants' goal generalization is influenced by the nature of accompanying speech. (2017) JOURNAL OF EXPERIMENTAL PSYCHOLOGY-GENERAL 0096-3445 146 6 859-871
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26660296] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26660296, Kapcsolat: 26660269
  39. Meini C. Looking inside myself. The role of interpersonal relationships in the construction of self-consciousness. (2017) SISTEMI INTELLIGENTI: RIVISTA QUADRIMESTRALE DI SCIENZE COGNITIVE E DI INTELLIGENZA ARTIFICIALE 1120-9550 29 1 109-128
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26697432] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26697432, Kapcsolat: 26697432
  40. Edmunds SR et al. Longitudinal prediction of language emergence in infants at high and low risk for autism spectrum disorder. (2017) DEVELOPMENT AND PSYCHOPATHOLOGY 0954-5794 29 1 319-329
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26465662] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26465662, Kapcsolat: 26465662
  41. Luo Yuyan et al. Infants' Understanding of Preferences When Agents Make Inconsistent Choices. (2017) INFANCY 1525-0008 22 6 843-856
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27070293] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27070293, Kapcsolat: 26993495
  42. Leonard Julia A et al. Infants make more attempts to achieve a goal when they see adults persist. (2017) SCIENCE 0036-8075 1095-9203 357 6357 1290-1293
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26917326] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26917326, Kapcsolat: 26917326
  43. Moore Richard. GRICEAN COMMUNICATION AND COGNITIVE DEVELOPMENT. (2017) PHILOSOPHICAL QUARTERLY 0031-8094 1467-9213 67 267 303-326
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27313717] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27313717, Kapcsolat: 27313717
  44. Mathew M et al. Gaze behaviours in infancy: Rethinking their development as a dynamic system. (2017) INTERNATIONAL JOURNAL OF SPEECH-LANGUAGE PATHOLOGY 1754-9507 1754-9515 19 1 99-108
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26548869] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26548869, Kapcsolat: 26548869
  45. Choi J et al. Early phonology revealed by international adoptees' birth language retention. (2017) PROCEEDINGS OF THE NATIONAL ACADEMY OF SCIENCES OF THE UNITED STATES OF AMERICA 0027-8424 1091-6490 114 28 7307-7312
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26697433] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26697433, Kapcsolat: 26697433
  46. Gardenfors Peter. Demonstration and Pantomime in the Evolution of Teaching. (2017) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 8
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26571701] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26571701, Kapcsolat: 26507669
  47. Troseth GL et al. What’s next for research on young children’s interactive media?. (2016) JOURNAL OF CHILDREN AND MEDIA 1748-2798 1748-2801 10 1 54-62
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25726956] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25726956, Kapcsolat: 25726956
  48. Eaves BS. Tractable bayesian teaching. (2016) Megjelent: Big Data in Cognitive Science pp. 65-90
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[26660270] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26660270, Kapcsolat: 26660270
  49. Fugazza C et al. Spatial Generalization of Imitation in Dogs (Canis familiaris). (2016) JOURNAL OF COMPARATIVE PSYCHOLOGY 0735-7036 1939-2087 130 3 249-258
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3122064] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3122064, Kapcsolat: 26218984
  50. Whiten Andrew et al. Social Learning in the Real-World: 'Over-Imitation' Occurs in Both Children and Adults Unaware of Participation in an Experiment and Independently of Social Interaction. (2016) PLOS ONE 1932-6203 1932-6203 11 7
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26233598] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26233598, Kapcsolat: 26019918
  51. Allen Jon G. Should the century-old practice of psychotherapy defer to science and ignore its foundations in two millennia of ethical thought?. (2016) BULLETIN OF THE MENNINGER CLINIC 0025-9284 80 1 1-29
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26370521] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26370521, Kapcsolat: 25585457
  52. Schwab JF et al. Repetition across successive sentences facilitates young children's word learning. (2016) DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY 0012-1649 52 6 879-886
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25876510] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25876510, Kapcsolat: 25876510
  53. McDonald KP et al. Preschoolers' credulity toward misinformation from ingroup versus outgroup speakers. (2016) JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY 0022-0965 148 87-100
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25606441] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25606441, Kapcsolat: 25606441
  54. Nagai Y. Mechanism for cognitive development. (2016) Megjelent: Cognitive Neuroscience Robotics A: Synthetic Approaches to Human Understanding pp. 51-72
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[26548870] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26548870, Kapcsolat: 26548870
  55. Halloy A. L'endoctrinement corporel ou comment penser l'apprentissage imitatif dans la danse de possession: Bodily Indoctrination. (2016) STAPS 0247-106X 111 1 7-28
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25975586] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25975586, Kapcsolat: 25975586
  56. Stenzel Anna et al. Joint Simon effects for non-human co-actors. (2016) ATTENTION, PERCEPTION & PSYCHOPHYSICS 1943-3921 1943-393X 78 1 143-158
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25802679] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25802679, Kapcsolat: 25306750
  57. Eaves BS et al. Infant-directed speech is consistent with teaching. (2016) PSYCHOLOGICAL REVIEW 0033-295X 1939-1471 123 6 758-771
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26262831] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26262831, Kapcsolat: 26262768
  58. Little CAJL et al. How Do Children Become Workers? Making Sense of Conflicting Accounts of Cultural Transmission in Anthropology and Psychology. (2016) ETHOS 0091-2131 1548-1352 44 3 269-288
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26262769] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26262769, Kapcsolat: 26262769
  59. Clark HH. Depicting as a Method of Communication. (2016) PSYCHOLOGICAL REVIEW 0033-295X 1939-1471 123 3 324-347
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25585458] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25585458, Kapcsolat: 25585458
  60. Lancy DF. Chapter 2: Teaching: Natural or cultural?. (2016) EVOLUTIONARY PSYCHOLOGY 1474-7049 2016 33-65
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25726958] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25726958, Kapcsolat: 25726958
  61. Calero C et al. Young children are natural pedagogues. (2015) COGNITIVE DEVELOPMENT 0885-2014 35 65-78
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25640367] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25640367, Kapcsolat: 25307770
  62. Diesendruck Gil et al. When Choices Are Not Personal: The Effect of Statistical and Social Cues on Children's Inferences About the Scope of Preferences. (2015) JOURNAL OF COGNITION AND DEVELOPMENT 1524-8372 16 2 370-380
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24771815] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24771815, Kapcsolat: 24771815
  63. Moore Richard et al. Two-year-old children but not domestic dogs understand communicative intentions without language, gestures, or gaze. (2015) DEVELOPMENTAL SCIENCE 1363-755X 1467-7687 18 2 232-242
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24855360] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24855360, Kapcsolat: 24691029
  64. Mattos Otavio et al. The linguistic roots of natural pedagogy. (2015) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 6
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25640363] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25640363, Kapcsolat: 25307771
2021-01-16 19:49