Fülöp M et al. The perception of economic competition and the competitive strategies of Hungarian business people. (2006) Megjelent: SABE Congress pp. 1-12, 207595
Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[207595]
  1. Rodrigues Marta. Atitudes perante a competição e sua influência no stress percebido dos indivíduos em contexto organizacional.. (2017)
    Egyéb/Diplomamunka, szakdolgozat, TDK dolgozat (Egyéb)/Tudományos[26990205] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26990205, Kapcsolat: 27792175
  2. Berkics Mihály. Rendszer és jogrendszer percepciói Magyarországon. (2012) Megjelent: A jog és pszichológia: egy interdiszciplináris mező pp. 176-197
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[2190378] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 2190378, Kapcsolat: 22747379
  3. Berkics Mihály. Burkolt társadalomelmélet és rendszerkritikus sztereotípiák. (2012) Megjelent: A pszichológia mint társadalomtudomány pp. 227-244
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[2190381] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 2190381, Kapcsolat: 22732730
  4. Berkics M. A társadalmi viszonyok és a társadalomban zajló versengés igazságosságának észlelése. (2010)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[1865919] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 1865919, Kapcsolat: 21726142
Orosz G. Csalás a felsőoktatásban: francia és magyar közgazdászhallgatók összehasonlító vizsgálata. (2009) MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 0025-0279 1588-2799 64 1 253-284, 1991383
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1991383]
  1. Rujoiu Octavian. Academic Dishonesty And Workplace Dishonesty. An Overview. (2014) Megjelent: PROCEEDINGS OF THE 8th INTERNATIONAL MANAGEMENT CONFERENCE "MANAGEMENT CHALLENGES FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT" pp. 928-938
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[26291022] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26291022, Kapcsolat: 26291022
Orosz G. Social Representation of Competition, Fraud and Academic Cheating of French and Hungarian Citizens. (2010), 2140789
Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[2140789]
  1. Pinczés-Pressing Zsuzsanna et al. Versenyző fiatalok versengés, győzelem és vesztés fogalmának vizsgálata az asszociatív csoportanalízis technika segítségével. (2015) MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 0025-0279 1588-2799 70 1 159-177
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2893815] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 2893815, Kapcsolat: 26291009
  2. Rujoiu Octavian. Academic Dishonesty And Workplace Dishonesty. An Overview. (2014) Megjelent: Proceedings of the 8th INTERNATIONAL MANAGEMENT CONFERENCE pp. 928-938
    Egyéb konferenciaközlemény/Tudományos[26157421] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26157421, Kapcsolat: 26157421
  3. Szabó Ágnes. Adolescents' social representation about political Left-and Right-wing ideologies. (2011)
    Egyéb/Tudományos[26157424] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26157424, Kapcsolat: 26157424
  4. Z Papp. Csalás a felsőoktatásban. (2010) Megjelent: Budapesti Gazdasági Főiskola Magyar Tudomány Ünnepe 2010 pp. 491-498
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[23546028] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23546028, Kapcsolat: 23546028
Orosz G et al. Csalás a középiskolában. (2011) MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 0025-0279 1588-2799 66 4 605-630, 1991394
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1991394]
  1. Doró Katalin. A csalás és a plágium hallgatói megítélése – a kontextus és a hallgatói tréning szerepe. (2018) ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1215-5233 1588-0818 28 10-11 25-38
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30410580] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30410580, Kapcsolat: 27827554
Farkas D et al. Why Hungarian High School Students Cheat?. (2012) PRACTICE AND THEORY IN SYSTEMS OF EDUCATION 1788-2583 1788-2591 7 3 279-292, 2140424
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2140424]
  1. NUGROHO Dimas. Kejujuran Akademik Pada Mahasiswa. (2015)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[26157352] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26157352, Kapcsolat: 26157352
  2. Apostolou M. Four Personal Achievement Goals and Self-Reported Cheating Behavior. (2015)
    Egyéb/Tudományos[26157350] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26157350, Kapcsolat: 26157350
  3. Chudzicka-Czupała Agata et al. Application of the Theory of Planned Behavior in Academic Cheating Research–Cross-Cultural Comparison. (2015) ETHICS & BEHAVIOR 1050-8422 26 8 638-659
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26157353] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26157353, Kapcsolat: 26157353
  4. Sokolova Hristina. Achievement, Happiness and Trust–Hungary’s Location on the Map of Cultural Values. (2015) Journal of Danubian Studies and Research 2284-5224 2392-8050 5
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26157351] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26157351, Kapcsolat: 26157351
  5. Reza Khan. Developing a factor-model to understand the impact of factors on higher education students’ likelihood to e-cheat. (2014)
    Egyéb/Tudományos[26157354] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26157354, Kapcsolat: 26157354
Lauter A et al. Szervezeti kreativitás a konstruktív és destruktív versengés tükrében. (2012) ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA 1419-872X 4 5-30, 2347349
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2347349]
  1. Fülöp Márta et al. What does it take to promote cooperative competitive citizenship in a community?. (2013) ISBN:9781907675201
    Egyéb konferenciakötet[24539083] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24539083, Kapcsolat: 24539083
  2. Fülöp M et al. The cooperative competitive citizen: What does it take?. (2013) CITIZENSHIP TEACHING AND LEARNING 1751-1917 1751-1925 8 2 131-156
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2270884] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 2270884, Kapcsolat: 24539032
Makra E et al. A munka-család konfliktus kérdőív magyar validálása és a munka-család egyensúlyra ható tényezők. (2012) MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 0025-0279 1588-2799 67 3 491-518, 2140532
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2140532]
  1. Pikó BF. A study of work satisfaction, burnout and other work-related variables among hungarian educators. (2017)
    Egyéb/Tudományos[27392922] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27392922, Kapcsolat: 27392922
Orosz Gábor et al. A társas összehasonlítás egyéni különbségei. (2012) PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET) 0230-0508 32 4 361-378, 2126930
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2126930]
  1. Tamás Bognár et al. From Giftedness to Compliance: The Best Practices in Utilizing Human Capital. (2016) Megjelent: Knowledge Management Initiatives and Strategies in Small and Medium Enterprises pp. 204-225
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[3248591] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3248591, Kapcsolat: 26157268
Orosz G. Hungarian Validation of Zimbardo Time Perspective Inventory. (2012) EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGICAL ASSESSMENT 1015-5759 paper under review, 3137452
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3137452]
  1. Cretu Romeo. CONFIRMATORY APPROACH OF THE STRUCTURE OF ZIMBARDO'S TIME PERSPECTIVE CONCEPT.. (2012) COGNITION BRAIN BEHAVIOUR: AN INTERDISCIPLINARY JOURNAL 2247-9228 2601-226X 1224-8398 16 4 481-494
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26160845] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26160845, Kapcsolat: 26160845
  2. CYBIS NATALIA. uzależnienie od Sieci. rola oSoboWości i perSpektyW poStrzegania czaSu.
    Egyéb/Tudományos[26160846] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26160846, Kapcsolat: 26160846
Orosz G et al. Konstruktív versengés az autópiaci szervezetekben. (2012) ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA 1419-872X 3 5-32, 2347347
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2347347]
  1. Fülöp Márta et al. What does it take to promote cooperative competitive citizenship in a community?. (2013)
    Egyéb/Tudományos[25561452] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25561452, Kapcsolat: 26157250
  2. Fülöp M et al. The cooperative competitive citizen: What does it take?. (2013) CITIZENSHIP TEACHING AND LEARNING 1751-1917 1751-1925 8 2 131-156
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2270884] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 2270884, Kapcsolat: 23546035
Farkas D et al. The link between ego-resiliency and changes in Big Five traits after decision making: The case of Extraversion. (2013) PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 0191-8869 55 4 440-445, 2273499
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2273499]
  1. Gonzalez-Encinas Javier et al. REVIEW OF SELF-CHARACTERIZATION: A CONSTRUCTIVE NARRATIVE TECHNIQUE. (2019) ACCION PSICOLOGICA 1578-908X 16 1 105-128
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30888565] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30888565, Kapcsolat: 28512830
  2. Kazeminia Alireza et al. Personality-Based Personalization of Online Store Features Using Genetic Programming: Analysis and Experiment. (2019) JOURNAL OF THEORETICAL AND APPLIED ELECTRONIC COMMERCE RESEARCH 0718-1876 14 1 16-29
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30512029] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30512029, Kapcsolat: 27956489
  3. Korkmaz Sezai. INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN RELIGIOSITY, EGO RESILIENCE AND EMPATHY. (2018) BILIMNAME 2148-5860 36 2 587-607
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30512028] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30512028, Kapcsolat: 27956488
  4. Dashti Zahra et al. INVESTIGATING THE RELATIONSHIP BETWEEN PARENTING PRACTICES THE AMOUNT OF HOPE WITH RESONANCE AMONG THE GIRLS IN SHIRAZ. (2017) INDO AMERICAN JOURNAL OF PHARMACEUTICAL SCIENCES 2349-7750 4 12 4429-4434
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27567594] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27567594, Kapcsolat: 27567594
  5. Chang Po-Ju et al. The Longitudinal Association Between Playfulness and Resilience in Older Women Engaged in The Red Hat Society. (2016) JOURNAL OF LEISURE RESEARCH 0022-2216 2159-6417 48 3 210-227
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25793603] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25793603, Kapcsolat: 25793603
  6. Domingo Depaula Pablo et al. Personality, Character Strengths and Cultural Intelligence: "Extraversion" or "Openness" as Further Factors Associated to the Cultural Skills. (2016) AVANCES EN PSICOLOGIA LATINOAMERICANA 1794-4724 2145-4515 34 2 415-436
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26035291] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26035291, Kapcsolat: 26035291
  7. REIHANEH FAYYAZ. MODERATING EFFECT OF INTROVERSION AND EXTROVERSION ON THE RELATIONSHIP BETWEEN PARENTING STYLES AND EGO STRENGTH. (2016) INTERNATIONAL JOURNAL OF LIFE SCIENCE AND PHARMA RESEARCH (IJLPR) 2250-0480 6 3 44-51
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26060826] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26060826, Kapcsolat: 26060826
  8. 黎红艳. 大五人格问卷 (BFI-44) 信度元分析——基于信度概化方法. (2015) XINLI KEXUE JINZHAN / ADVANCES IN PSYCHOLOGICAL SCIENCE 1671-3710 5 755-765
    Folyóiratcikk[26060838] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26060838, Kapcsolat: 26060838
  9. Po-Ju Chang. LONGITUDINAL ASSOCIATIONS BETWEEN PLAYFULNESS AND RESILIENCE FOR OLDER WOMEN IN A LEISURE-BASED CONTEXT: A STUDY OF THE RED HAT SOCIETY. (2013)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[26060843] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26060843, Kapcsolat: 26060843
Orosz Gábor. Career indecision from the perspective of time orientation. (2013) ANNALES UNIVERSITATIS PAEDAGOGICAE CRACOVIENSIS: STUDIA PSYCHOLOGICA 6 126-141, 3136251
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3136251]
  1. Mariola Tracz. The role of a geography textbook in developing key competences–a comparative study. (2015) ANNALES UNIVERSITATIS PAEDAGOGICAE CRACOVIENSIS STUDIA GEOGRAPHICA 2084-5456 9 173-183
    Folyóiratcikk/Tudományos[26157209] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26157209, Kapcsolat: 26157209
  2. Birkás B et al. Size the day: The time perspectives of the Dark Triad. (2015) PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 0191-8869 86 318-320
    Folyóiratcikk/Rövid közlemény (Folyóiratcikk)/Tudományos[2922703] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2922703, Kapcsolat: 26157208
Orosz G et al. Are competition and extrinsic motivation reliable predictors of academic cheating?. (2013) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 4, 2226910
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2226910]
  1. Kuo Wei-Chen et al. Learning Computational Thinking Without a Computer: How Computational Participation Happens in a Computational Thinking Board Game. (2020) ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER 0119-5646 2243-7908 29 1 67-83
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31424494] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31424494, Kapcsolat: 29133255
  2. Urena-Lopera Christian et al. Influence of Academic Performance, Level of Play, Sports Success, and Position of Play on the Motivation of the Young Football Player. (2020) INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH 1661-7827 1660-4601 17 10
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31424497] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31424497, Kapcsolat: 29133258
  3. Krou Megan R. et al. Achievement Motivation and Academic Dishonesty: A Meta-Analytic Investigation. (2020) EDUCATIONAL PSYCHOLOGY REVIEW 1040-726X 1573-336X
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31424496] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31424496, Kapcsolat: 29133257
  4. Bazoukis G. et al. Academic misconduct in health-related sciences A comprehensive literature review. (2020) ARCHIVES OF HELLENIC MEDICINE / ARHEIA ELLENIKES IATRIKES 1105-3992 37 3 306-314
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31424495] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31424495, Kapcsolat: 29133256
  5. Pulfrey Caroline Julia et al. Under Pressure to Achieve? The Impact of Type and Style of Task Instructions on Student Cheating. (2019) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 10
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30986504] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30986504, Kapcsolat: 28516172
  6. Peled Yehuda et al. Predictors of Academic Dishonesty among undergraduate students in online and face-to-face courses. (2019) COMPUTERS & EDUCATION 0360-1315 1873-782X 131 49-59
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30514819] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30514819, Kapcsolat: 27960124
  7. Peng Shu-Ling et al. Personal Achievement Goals and the Acceptability of Cheating in an Academic Context: The Moderating Role of Academic Self-Efficacy. (2019) JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATION SCIENCES 2073-753X 64 4 87-113
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31568893] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31568893, Kapcsolat: 29401008
  8. Park Soowon. Goal contents as predictors of academic cheating in college students. (2019) ETHICS & BEHAVIOR 1050-8422
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30986502] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30986502, Kapcsolat: 28516170
  9. Tolentino Analyn et al. Gamified Physics Instruction in a Reformatory Classroom Context. (2019) Megjelent: 2019 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON E-EDUCATION, E-BUSINESS, E-MANAGEMENT AND E-LEARNING (IC4E 2019) pp. 135-140
    Könyvrészlet/Tudományos[30986506] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30986506, Kapcsolat: 28516174
  10. Schrauben Kristen S. et al. Feedback Provided Within Structured Reading Programs: A Systematic Review. (2019) READING & WRITING QUARTERLY: OVERCOMING LEARNING DIFFICULTIES 1057-3569 1521-0693
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30986505] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30986505, Kapcsolat: 28516173
  11. Xi Nannan et al. Does gamification satisfy needs? A study on the relationship between gamification features and intrinsic need satisfaction. (2019) INTERNATIONAL JOURNAL OF INFORMATION MANAGEMENT 0268-4012 46 210-221
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30986501] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30986501, Kapcsolat: 28516169
  12. Antshel Kevin M. et al. Achievement goal orientation and stimulant misuse in college students. (2019) JOURNAL OF AMERICAN COLLEGE HEALTH 0744-8481 1940-3208
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30986503] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30986503, Kapcsolat: 28516171
  13. Bigne Enrique et al. VIRTUAL CLASSROOM: BEYOND BRICK-AND-MORTAR LEARNING. (2018) Megjelent: 12TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED) pp. 5596-5604
    Könyvrészlet/Tudományos[30514822] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30514822, Kapcsolat: 27960126
  14. Hanus MD et al. Leveling up the classroom: A theoretical approach to education gamification. (2018) Megjelent: Ophthalmology: Breakthroughs in Research and Practice pp. 583-610
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[27392917] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27392917, Kapcsolat: 27392917
  15. Tenório MM. Elements of gamification in virtual learning environments: A systematic review. (2018)
    Egyéb/Tudományos[27392918] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27392918, Kapcsolat: 27392918
  16. Amo Laura et al. Effects of Leaderboards in Games on Consumer Engagement. (2018) Megjelent: SIGMIS-CPR'18: PROCEEDINGS OF THE 2018 ACM SIGMIS CONFERENCE ON COMPUTERS AND PEOPLE RESEARCH pp. 58-59
    Könyvrészlet/Tudományos[30986508] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30986508, Kapcsolat: 28516175
  17. Popovic Miroslav et al. Application of social game context to teaching mutual exclusion. (2018) AUTOMATIKA 0005-1144 1848-3380 59 2 208-219
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30514827] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30514827, Kapcsolat: 27960130
  18. Doró Katalin. A csalás és a plágium hallgatói megítélése – a kontextus és a hallgatói tréning szerepe. (2018) ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1215-5233 1588-0818 28 10-11 25-38
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30410580] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30410580, Kapcsolat: 27827550
  19. Rana NB. Effects of extrinsic Motivators on standardized test-taking fidelity of middle school special education students. (2017)
    Egyéb/Tudományos[27392919] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27392919, Kapcsolat: 27392919
  20. Ackers Coen. A research proposal to study the effects of the use of dissonance prevention and reduction means on the propensity to commit fraud. (2017)
    Egyéb/Kutatási jelentés (közzétett) (Egyéb)/Tudományos[26289642] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26289642, Kapcsolat: 26289642
  21. Cheung Hoi Yan et al. Why do Chinese students cheat? Initial findings based on the self-reports of high school students in China. (2016) AUSTRALIAN EDUCATIONAL RESEARCHER 0311-6999 2210-5328 43 2 245-271
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25793365] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25793365, Kapcsolat: 25793365
  22. Velliaris Donna. What Is Cheating?. (2016)
    Egyéb/Tudományos[26157135] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26157135, Kapcsolat: 26157135
  23. Sideridis Georgios D et al. Predicting Academic Dishonesty on National Examinations: The Roles of Gender, Previous Performance, Examination Center Change, City Change, and Region Change. (2016) ETHICS & BEHAVIOR 1050-8422 26 3 215-237
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25793364] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25793364, Kapcsolat: 25793364
  24. Adukaite Asta. ICT and gamified learning in tourism education. (2016)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[26289641] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26289641, Kapcsolat: 26289641
  25. Thomas D. Factors That Explain Academic Dishonesty Among University Students in Thailand. (2016) ETHICS & BEHAVIOR 1050-8422 xx xx 1-15
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26060809] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26060809, Kapcsolat: 26060809
  26. Hanus MD et al. Leveling up the classroom: A theoretical approach to education gamification. (2015) Megjelent: Emerging Research and Trends in Gamification pp. 196-223
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[26433973] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26433973, Kapcsolat: 26433973
  27. E Gentina et al. Does bad company corrupt good morals? Social bonding and academic cheating among French and Chinese teens. (2015) JOURNAL OF BUSINESS ETHICS 0167-4544 1573-0697 x x 1-29
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26060804] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26060804, Kapcsolat: 26060804
  28. Hanus M et al. Assessing the effects of gamification in the classroom:: A longitudinal study on intrinsic motivation, social comparison, satisfaction, effort, and academic performance.. (2015) COMPUTERS & EDUCATION 0360-1315 1873-782X 80 152-161
    Folyóiratcikk[24485721] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24485721, Kapcsolat: 24485721
  29. Danyla Deividas. Veiksniai, įtakojantys 9-12kl. mokinių motyvaciją kūno kultūros pamokose, lyties aspektu. (2014)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[26289643] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26289643, Kapcsolat: 26289643
  30. Sideridis G et al. The Role of Goal Orientations in Explaining Academic Cheating in Students With Learning Disabilities: An Application of the Cusp Catastrophe. (2014) ETHICS & BEHAVIOR 1050-8422 24 6 444-466
    Folyóiratcikk[24485722] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24485722, Kapcsolat: 24485722
  31. Underwood J. Learning and the E-Generation. (2014)
    Könyv[24485719] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24485719, Kapcsolat: 24485719
  32. Cladellas. Academic cheating and gender differences in Barcelona (Spain). (2013) Summa Psicológica 10 1 65-71
    Folyóiratcikk[23546027] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23546027, Kapcsolat: 23546027
Bognár Judit et al. Az ésszerűség-megérzés kérdőív magyar adaptációja és az ego-rugalmassággal mutatott összefüggései. (2014) PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET) 0230-0508 34 2 129-147, 2598330
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2598330]
  1. Köteles F et al. Modern health worries – the dark side of spirituality?. (2016) SCANDINAVIAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY 0036-5564 1467-9450 57 4 313-320
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3073934] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3073934, Kapcsolat: 26157103
Urbán Gábor et al. A 3x2 Teljesítés-Cél Kérdőív magyar nyelvű adaptációja. (2014) PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET) 0230-0508 34 1 73-97, 2727093
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2727093]
  1. Mezei Tímea et al. Tanári nézetek feltárása a célelmélet TARGETS-dimenziói kapcsán – egy interjúkutatás eredményei. (2020) ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1215-5233 1588-0818 30 7 26-45
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31606067] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 31606067, Kapcsolat: 29460272
  2. Jámbori Szilvia et al. Célok, tervek és tanulási stratégiák serdülők és fiatal felnőttek körében. (2019) ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1215-5233 1588-0818 29 6 18-35
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30729321] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30729321, Kapcsolat: 28420733
  3. Daumiller Martin. Motivation von Wissenschaftlern in Lehre und Forschung. (2018) ISBN:9783658211813
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[27447943] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27447943, Kapcsolat: 27447943
  4. Fejes József Balázs. Az osztálytársak szerepe a motivációs klíma észlelésében. (2018) ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1215-5233 1588-0818 28 10-11. 39-54
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30419606] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30419606, Kapcsolat: 28420738
  5. Mendez-Gimenez A et al. 3x2 Classroom Goal Structures, Motivational Regulations, Self-Concept, and Affectivity in Secondary School. (2017) SPANISH JOURNAL OF PSYCHOLOGY 1138-7416 1988-2904 20
    Folyóiratcikk/Tudományos[27447940] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27447940, Kapcsolat: 27447940
  6. Mendez-Gimenez A et al. 3 x 2 Achievement Goals, Self-determined Motivation and Life Satisfaction in Secondary Education. (2017) REVISTA DE PSICODIDACTICA 1136-1034 2254-4372 22 2 150-156
    Folyóiratcikk/Tudományos[27447941] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27447941, Kapcsolat: 27447941
Bőthe Beáta et al. Clarifying the links among online gaming, Internet use, drinking motives, and online pornography use.. (2015) GAMES FOR HEALTH JOURNAL 2161-783X 2161-7856 4 2 107-112, 2905346
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2905346]
  1. Grubbs Joshua B. et al. Pornography Problems Due to Moral Incongruence: An Integrative Model with a Systematic Review and Meta-Analysis. (2019) ARCHIVES OF SEXUAL BEHAVIOR 0004-0002 1573-2800 48 2 397-415
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30513600] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30513600, Kapcsolat: 27958570
  2. Grubbs Joshua B. et al. Moral Incongruence and Pornography Use: A Critical Review and Integration. (2019) JOURNAL OF SEX RESEARCH 0022-4499 1559-8519 56 1 29-37
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30988710] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30988710, Kapcsolat: 28520207
  3. Grubbs Joshua B. et al. Is Pornography Use Related to Erectile Functioning? Results From Cross-Sectional and Latent Growth Curve Analyses. (2019) JOURNAL OF SEXUAL MEDICINE 1743-6095 1743-6109 16 1 111-125
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30513602] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30513602, Kapcsolat: 27958573
  4. Grubbs Joshua B. et al. Self-identification as a pornography addict: examining the roles of pornography use, religiousness, and moral incongruence. (2018) SEXUAL ADDICTION AND COMPULSIVITY 1072-0162 25 4 269-292
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30988709] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30988709, Kapcsolat: 28520206
  5. Chen Li et al. Predicting the Time Spent Playing Computer and Mobile Games among Medical Undergraduate Students Using Interpersonal Relations and Social Cognitive Theory: A Cross-Sectional Survey in Chongqing, China. (2018) INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH 1661-7827 1660-4601 15 8
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30513603] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30513603, Kapcsolat: 27958574
  6. Grubbs JB et al. Moral disapproval and perceived addiction to internet pornography: a longitudinal examination. (2018) ADDICTION 0965-2140 113 3 496-506
    Folyóiratcikk/Tudományos[27191635] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27191635, Kapcsolat: 27191635
  7. Mueller Marko et al. THE RELATIONSHIP BETWEEN INTERNET ADDICTION AND ALCOHOL CONSUMPTION IS INFLUENCED BY THE SMOKING STATUS IN MALE ONLINE VIDEO GAMERS. (2017) CLINICAL NEUROPSYCHIATRY 1724-4935 14 1 34-43
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26752640] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26752640, Kapcsolat: 26752640
  8. Essam Bacem A. Compiling a Lexicon of Pornography Using Web, WordNet and FrameNet to Develop an Individual Pornographic Index. (2017) Sexuality & Culture 1095-5143 21 2 534-548
    Folyóiratcikk/Tudományos[26289498] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26289498, Kapcsolat: 26289498
  9. Drouin M et al. Online erotica usage as a mediator between internet addiction and engagement in risky online sexual behaviors. (2016) CYBERPSYCHOLOGY: JOURNAL OF PSYCHOSOCIAL RESEARCH IN CYBERSPACE 1802-7962 10 3
    Folyóiratcikk/Tudományos[26429240] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26429240, Kapcsolat: 26429240
  10. Pontes Halley M et al. The impact of Internet-based specific activities on the perceptions of Internet addiction, quality of life, and excessive usage: A cross-sectional study. (2015) ADDICTIVE BEHAVIORS REPORTS 2352-8532 1 0 19-25
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2884223] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2884223, Kapcsolat: 24821232
  11. Baranowski Tom. Sexual Health in the 21st Century. (2015) GAMES FOR HEALTH JOURNAL 2161-783X 2161-7856 4 2 67-68
    Folyóiratcikk/Rövid közlemény (Folyóiratcikk)/Tudományos[24821294] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24821294, Kapcsolat: 24821294
Farkas Dávid et al. Ego-Resiliency Reloaded: A Three Component Model of General Resiliency. (2015) PLOS ONE 1932-6203 10 3, 2879033
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2879033]
  1. Ershadi Mahmoud et al. Systematic review of resilience measures: construction management graduates' perspective. (2020) International Journal of Construction Management 1562-3599
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31426635] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31426635, Kapcsolat: 29136748
  2. Ilska M. et al. Effect of prenatal distress on subjective happiness in pregnant women: The role of prenatal attitudes towards maternity and ego-resiliency. (2020) PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 0191-8869 163
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31426636] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31426636, Kapcsolat: 29136749
  3. Laird Vanessa et al. Trajectories of Affective Balance 1 Year After Traumatic Injury: Associations with Resilience, Social Support, and Mild Traumatic Brain Injury. (2019) JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES 1389-4978 1573-7780 20 5 1419-1437
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30988471] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30988471, Kapcsolat: 28519733
  4. Rudd Kristen L. et al. The physical health costs of positive adaptation to childhood adversity. (2019) JOURNAL OF HEALTH PSYCHOLOGY 1359-1053 1461-7277
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30988470] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30988470, Kapcsolat: 28519732
  5. Daniela Hess Carina et al. SPANISH ADAPTATION OF THE EGO RESILIENCE SCALE (EGO-RESILIENCE SCALE ER89-R) IN A SAMPLE OF ENTRE RIOS, ARGENTINA. (2019) ACCION PSICOLOGICA 1578-908X 16 2 17-30
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31572351] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31572351, Kapcsolat: 29405821
  6. Elliott Timothy R. et al. Resilience Facilitates Adjustment Through Greater Psychological Flexibility Among Iraq/Afghanistan War Veterans With and Without Mild Traumatic Brain Injury. (2019) REHABILITATION PSYCHOLOGY 0090-5550 64 4 383-397
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30988469] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30988469, Kapcsolat: 28519731
  7. Raghavan Sumithra S. et al. Cultural Predictors of Resilience in a Multinational Sample of Trauma Survivors. (2019) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 10
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30513451] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30513451, Kapcsolat: 27958362
  8. Chen Xinjie et al. Applicability of the Ego-Resilience Scale (ER89) in the Chinese Cultural Context: A Validation Study. (2019) JOURNAL OF PSYCHOEDUCATIONAL ASSESSMENT 0734-2829 1557-5144
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31572352] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31572352, Kapcsolat: 29405822
  9. Nishikawa S et al. Type and timing of negative life events are associated with adolescent depression. (2018) FRONTIERS IN PSYCHIATRY 1664-0640 1664-0640 9 FEB
    Folyóiratcikk/Tudományos[27191633] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27191633, Kapcsolat: 27191633
  10. Korkmaz Sezai. INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN RELIGIOSITY, EGO RESILIENCE AND EMPATHY. (2018) BILIMNAME 2148-5860 36 2 587-607
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30512028] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30512028, Kapcsolat: 27958364
  11. Lebares CC et al. Burnout and Stress Among US Surgery Residents: Psychological Distress and Resilience. (2018) JOURNAL OF THE AMERICAN COLLEGE OF SURGEONS 1072-7515 226 1 80-90
    Folyóiratcikk/Tudományos[27191634] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27191634, Kapcsolat: 27191634
  12. Shaheen Mohammed. Youth resilience makes a difference in mitigating stress: teacher mediated school intervention in Bethlehem. (2016) INTERVENTION: EUROPEAN JOURNAL OF ECONOMICS AND ECONOMIC POLICIES 1613-0960 14 3 305-319
    Folyóiratcikk/Tudományos[26156996] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26156996, Kapcsolat: 26156996
  13. Walsh Michaela V et al. Resilience, Pain Interference, and Upper Limb Loss: Testing the Mediating Effects of Positive Emotion and Activity Restriction on Distress. (2016) ARCHIVES OF PHYSICAL MEDICINE AND REHABILITATION 0003-9993 97 5 781-787
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26017443] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26017443, Kapcsolat: 26017443
  14. 정여원 et al. 자아탄력성에 대한 개념분석. (2015) KOREAN JOURNAL OF ADULT NURSING 1225-4886 27 6 644-655
    Folyóiratcikk/Tudományos[26289514] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26289514, Kapcsolat: 26289514
Fülöp Márta et al. Aging societies: is there a difference between young and old citizens’ risk taking and competitive attitudes in Europe.. (2015) Megjelent: CiCea / CiCe Jean Monnet Network Conference 2015 “Identity in times of Crisis, Globalization and Diversity: Research and Practice” pp. 86-87, 2933750
Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[2933750]
  1. Hall P. Labour subjectivities for the new world of work: A critique of government policy on the integration of entrepreneurialism in the university curriculum. (2015) JOURNAL FOR CRITICAL EDUCATION POLICY STUDIES 1740-2743 2051-0969 13 2 113-149
    Folyóiratcikk/Tudományos[25127798] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25127798, Kapcsolat: 25127798
Fülöp Márta et al. State of the art in competition research. (2015) Megjelent: Emerging Trends in the Social and Behavioral Sciences pp. 1-16, 2900075
Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[2900075]
  1. Vaz Bastos Ana. Representações de imigrantes brasileiros sobre a competição ea sua influência na adaptação à sociedade de acolhimento: Estudo transcultural. (2017)
    Disszertáció/Külföldi fokozat (nem PhD) (Disszertáció)/Tudományos[30382026] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30382026, Kapcsolat: 27791261
2020-10-26 20:13