Csepe V et al. Number-word reading as challenging task in dyslexia? An ERP study. (2003) INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY 0167-8760 1872-7697 51 69-83, 1050536
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1050536]
  1. Xia Ruixue et al. Temporal Features of the Differentiation between Self-Name and Religious Leader Name among Christians: An ERP Study. (2018) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 8
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27351676] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27351676, Kapcsolat: 27351676
  2. Zhou Luping et al. Enhanced N170 elicited by words in Chinese developmental dyslexia. (2018) NEUROREPORT 0959-4965 29 15 1244-1248
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30466753] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30466753, Kapcsolat: 27896260
  3. Proverbio AM et al. Distinct neural mechanisms for reading Arabic vs. verbal numbers: An ERP study. (2018) EUROPEAN JOURNAL OF NEUROSCIENCE 0953-816X 1460-9568 2018
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27642663] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27642663, Kapcsolat: 27642663
  4. Wang Enguo et al. Word recognition semantic processing defects in Chinese children with developmental dyslexia: An event-related potential study. (2017) NEUROQUANTOLOGY 1303-5150 15 2 221-231
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26765958] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26765958, Kapcsolat: 26765958
  5. Kang Joong-Gu et al. Event-related Potential Patterns Reflect Reversed Hemispheric Activity during Visual Attention Processing in Children with Dyslexia: A Preliminary Study. (2016) CLINICAL PSYCHOPHARMACOLOGY AND NEUROSCIENCE 1738-1088 2093-4327 14 1 33-42
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25777166] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25777166, Kapcsolat: 25777166
  6. Mohamad S et al. Development of Computer-Based Assessment for Brain Electrophysiology Technique of Dyslexic Children. (2016) Megjelent: 2016 IEEE SYMPOSIUM ON COMPUTER APPLICATIONS & INDUSTRIAL ELECTRONICS (ISCAIE) pp. 79-83
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[26318022] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26318022, Kapcsolat: 26318022
  7. Mansor W. et al. Development of computer-based assessment for brain electrophysiology technique of dyslexic children. (2016) Megjelent: 2016 IEEE SYMPOSIUM ON COMPUTER APPLICATIONS & INDUSTRIAL ELECTRONICS (ISCAIE) pp. 79-83
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[30922959] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30922959, Kapcsolat: 28443572
  8. Goswami U. Principles of learning, implications for teaching? Cognitive neuroscience and the classroom. (2012) Megjelent: Neuroscience in Education: The good, the bad, and the ugly
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[24974552] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24974552, Kapcsolat: 24974552
  9. Waldie KE et al. Lexical decision making in adults with dyslexia: An event-related potential study. (2012) ILHA DO DESTERRO: A JOURNAL OF LANGUAGE AND LITERATURE 0101-4846 2012 63 37-68
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24974553] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24974553, Kapcsolat: 24974553
  10. Chung Kevin et al. Evidence for a deficit in orthographic structure processing in Chinese developmental dyslexia: An event-related potential study. (2012) BRAIN RESEARCH 0006-8993 1872-6240 1472 20-31
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23392988] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23392988, Kapcsolat: 23392988
  11. Hruby George et al. Neuroscience and Reading: A Review for Reading Education Researchers. (2011) READING RESEARCH QUARTERLY 0034-0553 1936-2722 46 2 156-172
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23392989] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23392989, Kapcsolat: 23392989
  12. Goswami U. The neuroscience of reading. (2010) Megjelent: International Encyclopedia of Education pp. 317-322
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[24974554] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24974554, Kapcsolat: 24974554
  13. Markus A. NUMBERS, COUNTING AND CALCULATING PROBLEMS IN VIEW OF COGNITIVE NEUROLOGY. (2010) IDEGGYOGYASZATI SZEMLE / CLINICAL NEUROSCIENCE 0019-1442 2498-6208 63 3-4 95-112
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[21596270] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21596270, Kapcsolat: 21433180
  14. Taroyan NA et al. Reading words and pseudowords in dyslexia: ERP and behavioural tests in English-speaking adolescents. (2009) INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY 0167-8760 1872-7697 74 3 199-208
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[21439162] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21439162, Kapcsolat: 21439162
  15. Andreadis Ioannis et al. Detecting Complexity Abnormalities in Dyslexia Measuring Approximate Entropy of Electroencephalographic Signals. (2009) IEEE PROCEEDINGS ENGINEERING IN MEDICINE AND BIOLOGY SOCIETY 1557-170X 2009 6292-6295
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23392990] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23392990, Kapcsolat: 28502333
  16. Andreadis I.I. et al. Detecting complexity abnormalities in dyslexia measuring approximate entropy of electroencephalographic signals. (2009) Megjelent: 2009 31st Annual International Conference of the IEEE Engineering in Medicine and Biology Society, Vols 1-20. pp. 6292-6295
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[30922960] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30922960, Kapcsolat: 28443573
  17. Giannakakis Giorgos et al. Wavelet Entropy Differentiations of Event Related Potentials in Dyslexia. (2008) Megjelent: 8TH IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON BIOINFORMATICS AND BIOENGINEERING, VOLS 1 AND 2 pp. 1098-1103
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[23392991] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23392991, Kapcsolat: 20956348
  18. Giannakakis Giorgos et al. Wavelet Entropy Differentiations of Event Related Potentials in Dyslexia. (2008) Megjelent: 8TH IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON BIOINFORMATICS AND BIOENGINEERING, VOLS 1 AND 2 pp. 1098-1103
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[23392991] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23392991, Kapcsolat: 23392991
  19. Goswami U. Reading, dyslexia and the brain. (2008) EDUCATIONAL RESEARCH 0013-1881 1469-5847 50 2 135-148
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[20956349] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20956349, Kapcsolat: 28502334
  20. Goswami U. Reading, complexity and the brain. (2008) LITERACY 1741-4350 1741-4369 42 2 67-74
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[20956350] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20956350, Kapcsolat: 20956350
  21. Goswami U. Principles of Learning, Implications for Teaching: A Cognitive Neuroscience Perspective. (2008) JOURNAL OF PHILOSOPHY OF EDUCATION 0309-8249 1467-9752 42 3-4 381-399
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24889582] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24889582, Kapcsolat: 20956351
  22. Palmović M et al. Event-related potentials in the study of specific language impairment: Istraživanje posebnih jezičnih teškoća metodom kognitivnih evociranih potencijala (KEP). (2008) HRVATSKA REVIJA ZA REHABILITACIJSKA ISTRAZIVANJA 1331-3010 1848-7734 43 1 63-73
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[20956352] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20956352, Kapcsolat: 20956352
  23. Hernández Barros et al. The Mismatch Negativity ERP in two subtypes of children with developmental dyslexia: Estudio de la negatividad de discrepancia auditiva en dos subtipos de niños con dislexia del desarrollo. (2007) REVISTA DE LOGOPEDIA FONIATRIA Y AUDIOLOGIA 0214-4603 27 1 30-38
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[20956353] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20956353, Kapcsolat: 20956353
  24. Meng XZ et al. Orthographic and phonological processing in Chinese dyslexic children: An ERP study on sentence reading. (2007) BRAIN RESEARCH 0006-8993 1872-6240 1179 119-130
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[20777853] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20777853, Kapcsolat: 20777853
  25. Samar VJ. Evoked Potentials. (2006) Megjelent: Encyclopedia of Language & Linguistics pp. 326-335
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[24974555] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24974555, Kapcsolat: 24974555
  26. Bergmann H et al. How is dysfluent reading reflected in the ERP?. (2005) JOURNAL OF NEUROLINGUISTICS 0911-6044 1873-8052 18 2 153-165
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[20140813] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20140813, Kapcsolat: 20140813
Honbolygo F et al. Suprasegmental speech cues are automatically processed by the human brain: a mismatch negativity study. (2004) NEUROSCIENCE LETTERS 0304-3940 1872-7972 363 84-88, 1050533
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1050533]
  1. Zora Hatice et al. Prosodically controlled derivations in the mental lexicon. (2019) JOURNAL OF NEUROLINGUISTICS 0911-6044 1873-8052 52 p. 100856
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30769756] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30769756, Kapcsolat: 28443565
  2. Arunphalungsanti K et al. Brain Processing (Auditory Event-Related Potential) of Stressed Versus Unstressed Words in Thai Speech. (2018) PERCEPTUAL AND MOTOR SKILLS 0031-5125 2018
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27642657] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27642657, Kapcsolat: 27642657
  3. Gould Layla et al. The beat goes on: the effect of rhythm on reading aloud. (2016) LANGUAGE COGNITION AND NEUROSCIENCE 2327-3798 2327-3801 31 2 236-250
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25329459] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25329459, Kapcsolat: 25329459
  4. Arunphalungsanti K et al. Effects of prosody on spoken thai word perception in pre-attentive brain processing: A pilot study. (2016) SONGKLANAKARIN JOURNAL OF SCIENCE AND TECHNOLOGY 0125-3395 2408-1779 38 6 599-603
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26327556] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26327556, Kapcsolat: 26327556
  5. Chung W-L et al. Cortical encoding and neurophysiological tracking of intensity and pitch cues signaling English stress patterns in native and nonnative speakers. (2016) BRAIN AND LANGUAGE 0093-934X 1090-2155 155-156 49-57
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25948926] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25948926, Kapcsolat: 26024702
  6. Zora Hatice et al. Neural correlates of lexical stress: mismatch negativity reflects fundamental frequency and intensity. (2015) NEUROREPORT 0959-4965 26 13 791-796
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25832930] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25832930, Kapcsolat: 24974534
  7. Winkler István et al. Auditory perceptual objects as generative models: Setting the stage for communication by sound. (2015) BRAIN AND LANGUAGE 0093-934X 1090-2155 148 0 1-22
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2919885] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2919885, Kapcsolat: 25308021
  8. Aguilera M et al. Event-related potential investigation of initial accent processing in French. (2014) Megjelent: 7th International Conference on Speech Prosody, SP 2014 pp. 383-387
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[24974535] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24974535, Kapcsolat: 24974535
  9. Katalin M.. The role of speech perception in language processing. (2013) Megjelent: Általános Nyelvészeti Tanulmányok XXV pp. 103-141
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[30922954] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30922954, Kapcsolat: 28443567
  10. Mády K. A beszédpercepció helye a teljes megértési folyamatban. (2013) Megjelent: Általános Nyelvészeti Tanulmányok XXV pp. 103-141
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[2472774] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2472774, Kapcsolat: 27609635
  11. Lindstrom R et al. Processing of prosodic changes in natural speech stimuli in school-age children. (2012) INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY 0167-8760 1872-7697 86 3 229-237
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23392905] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23392905, Kapcsolat: 23392905
  12. Reinisch Eva et al. Adapting to suprasegmental lexical stress errors in foreign-accented speech. (2012) JOURNAL OF THE ACOUSTICAL SOCIETY OF AMERICA 0001-4966 1520-8524 132 2 1165-1176
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23392906] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23392906, Kapcsolat: 23392906
  13. Zora Hatice. Effects of Suprasegmental Features on the Processing of Spoken Words in the Human Brain: Evidence from Mismatch Negativity (MMN). (2011)
    Egyéb/Diplomamunka, szakdolgozat, TDK dolgozat (Egyéb)/Tudományos[27217767] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27217767, Kapcsolat: 27217767
  14. White L et al. Segmentation by lexical subtraction in Hungarian speakers of second-language English. (2010) QUARTERLY JOURNAL OF EXPERIMENTAL PSYCHOLOGY 1747-0218 1747-0226 63 3 544-554
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[21433186] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21433186, Kapcsolat: 21433186
  15. VERENA FELDER. NEUROLINGUISTIC EVIDENCE FOR THE REPRESENTATION AND PROCESSING OF TONAL AND SEGMENTAL INFORMATION IN THE MENTAL LEXICON. (2009)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[21880312] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21880312, Kapcsolat: 27217786
  16. Ylinen S et al. Effects of prosodic familiarity on the automatic processing of words in the human brain. (2009) INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY 0167-8760 1872-7697 73 3 362-368
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[21216918] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21216918, Kapcsolat: 20956363
  17. Kirmse U et al. Modulation of the mismatch negativity (MMN) to vowel duration changes in native speakers of Finnish and German as a result of language experience. (2008) INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY 0167-8760 1872-7697 67 2 131-143
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[10317622] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 10317622, Kapcsolat: 20956364
  18. Chandrasekaran Bharath. Experience-dependent plasticity in the preattentive processing of linguistic pitch contours: Evidence from crosslanguage and crossdomain studies. (2008)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[27217785] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27217785, Kapcsolat: 27217785
  19. Naatanen R et al. The mismatch negativity (MMN) in basic research of central auditory processing: A review. (2007) CLINICAL NEUROPHYSIOLOGY 1388-2457 118 12 2544-2590
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[21196034] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21196034, Kapcsolat: 20777840
  20. Chandrasekaran B et al. Neuroplasticity in the processing of pitch dimensions: A multidimensional scaling analysis of the mismatch negativity. (2007) RESTORATIVE NEUROLOGY AND NEUROSCIENCE 0922-6028 25 3-4 195-210
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[10319476] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 10319476, Kapcsolat: 20777841
  21. Chandrasekaran B et al. Mismatch negativity to pitch contours is influenced by language experience. (2007) BRAIN RESEARCH 0006-8993 1872-6240 1128 1 148-156
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[10321273] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 10321273, Kapcsolat: 20777842
  22. Shtyrov Y et al. Language in the mismatch negativity design. (2007) JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY 0269-8803 2151-2124 21 3-4 176-187
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[21804492] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21804492, Kapcsolat: 20777843
  23. Aoyama A et al. Modulation of early auditory processing by visually based sound prediction. (2006) BRAIN RESEARCH 0006-8993 1872-6240 1068 1 194-204
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[10321332] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 10321332, Kapcsolat: 20777844
  24. Weber C et al. Reduced stress pattern discrimination in 5-month-olds as a marker of risk for later language impairment: Neurophysiologial evidence. (2005) COGNITIVE BRAIN RESEARCH 0926-6410 25 1 180-187
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[10319514] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 10319514, Kapcsolat: 20140814
Csépe Valéria et al. Olvasás, reprezentáció, evolúció: fejlődési változások és a diszlexiás olvasási zavar. (2005) ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA 1419-872X 7 4 143-163, 1050727
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1050727]
  1. Dékány Judit et al. Egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdő gyermekek, tanulók komplex vizsgálatának diagnosztikus protokollja – Specifikus tanulási zavarok (írott nyelvhasználat zavarai, diszkalkulia). (2012) Megjelent: Diagnosztikai kézikönyv
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[27249575] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27249575, Kapcsolat: 27249581
Honbolygo F et al. Converging evidences on language impairment in Landau-Kleffner Syndrome revealed by behavioral and brain activity measures: A case study. (2006) CLINICAL NEUROPHYSIOLOGY 1388-2457 117 295-305, 1050527
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1050527]
  1. Fosi Tangunu et al. Auditory processing following infantile spasms: An event-related potential study. (2017) EPILEPSIA 0013-9580 1528-1167 58 5 872-881
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27280454] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27280454, Kapcsolat: 26765957
  2. Lopes R et al. The mismatch negativity (MMN) potential as a tool for the functional mapping of temporal lobe epilepsies. (2014) EPILEPSY & BEHAVIOR 1525-5050 1525-5069 33 87-93
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23847953] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23847953, Kapcsolat: 23847953
  3. Kumar A et al. Radionuclide imaging studies in pediatric neurology. (2014) Megjelent: Pet and Spect in Neurology pp. 1035-1074
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[25474608] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25474608, Kapcsolat: 26327571
  4. Kumar A et al. Functional imaging: PET. (2013) Megjelent: Handbook of Clinical Neurology pp. 767-776
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[27295928] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27295928, Kapcsolat: 24196746
  5. Naatanen R et al. The mismatch negativity (MMN) - A unique window to disturbed central auditory processing in ageing and different clinical conditions. (2012) CLINICAL NEUROPHYSIOLOGY 1388-2457 123 3 424-458
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23392750] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23392750, Kapcsolat: 23392750
  6. Halasz P. Sleep and epilepsy.. (2012) HANDBOOK OF CLINICAL NEUROLOGY 0072-9752 2212-4152 107 305-322
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2317120] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 2317120, Kapcsolat: 24196747
  7. Kuriakose Sarah et al. Rehabilitation issues in Landau-Kleffner Syndrome. (2012) DEVELOPMENTAL NEUROREHABILITATION 1751-8423 15 5 317-321
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23392751] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23392751, Kapcsolat: 23392751
  8. Hara Keiko et al. Mismatch negativity for speech sounds in temporal lobe epilepsy. (2012) EPILEPSY & BEHAVIOR 1525-5050 1525-5069 23 3 335-341
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23392752] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23392752, Kapcsolat: 23392752
  9. Kumar A et al. Epilepsy diagnosis: Positron emission tomography. (2012) HANDBOOK OF CLINICAL NEUROLOGY 0072-9752 2212-4152 107 409-424
    Folyóiratcikk/Tudományos[27295931] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27295931, Kapcsolat: 24196748
  10. Kim-Dufor Deok-Hee et al. A novel prosody assessment test: Findings in three cases of Landau-Kleffner syndrome. (2012) JOURNAL OF NEUROLINGUISTICS 0911-6044 1873-8052 25 3 194-211
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23392753] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23392753, Kapcsolat: 23392753
  11. Stefanatos Gerry. Changing Perspectives on Landau-Kleffner Syndrome. (2011) CLINICAL NEUROPSYCHOLOGIST 1385-4046 0920-1637 25 6 963-988
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23392754] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23392754, Kapcsolat: 23392754
  12. Miyajima Miho et al. Abnormal mismatch negativity for pure-tone sounds in temporal lobe epilepsy. (2011) EPILEPSY RESEARCH 0920-1211 1872-6844 94 3 149-157
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23392756] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23392756, Kapcsolat: 23392756
  13. Bakou NF. Assessment of the spatial memory in patients suffering from generalized epilepsy: Evaluation de la mémoire spatiale chez des patients souffrant d\'épilepsie généralisée. (2010) REVUE MEDICALE DE BRUXELLES 0035-3639 31 3 157-159
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24196749] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24196749, Kapcsolat: 24196749
  14. Kumar A et al. PET in the Assessment of Pediatric Brain Development and Developmental Disorders. (2008) PET CLINICS 1556-8598 3 4 487-515
    Folyóiratcikk/Tudományos[27295786] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27295786, Kapcsolat: 20956356
  15. Witkowski G et al. D1 dopaminergic control of G protein-dependent inward rectifier K+ (GIRK)-like channel current in pyramidal neurons of the medial prefrontal cortex. (2008) NEUROSCIENCE 0306-4522 1873-7544 155 1 53-63
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[20956358] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20956358, Kapcsolat: 20956358
  16. Cummings L. Clinical linguistics. (2008) ISBN:9780748620760
    Könyv/Tudományos[24663325] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24663325, Kapcsolat: 24196750
  17. Lena S et al. ADRENOCORTICOTROP HORMON THERAPY IN ACQUIRED CHILDHOOD EPILEPTIC APHASIA. (2008) IDEGGYOGYASZATI SZEMLE / CLINICAL NEUROSCIENCE 0019-1442 2498-6208 61 11-12 409-416
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[10321894] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 10321894, Kapcsolat: 10321894
  18. Feldman HM. Using the language characteristics of clinical populations to understand normal language development. (2007) PEDIATRIC CLINICS OF NORTH AMERICA 0031-3955 1557-8240 54 585-+
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[20777825] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20777825, Kapcsolat: 20777825
  19. Gallagher A et al. Generalized epilepsy and memory: Profil mnésique des épilepsies géné ralisées. (2006) EPILEPSIES 1149-6576 18 SPEC. ISS. 74-82
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[20956359] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20956359, Kapcsolat: 20956359
Mitterer H et al. The recognition of phonologically assimilated words does not depend on specific language experience.. (2006) COGNITIVE SCIENCE 0364-0213 30 451-479, 1058911
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1058911]
  1. Chang Claire et al. Does phonological rule of tone substitution modulate mismatch negativity?. (2019) JOURNAL OF NEUROLINGUISTICS 0911-6044 1873-8052 51 63-75
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30969774] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30969774, Kapcsolat: 28443530
  2. Buckler H et al. What infant-directed speech tells us about the development of compensation for assimilation. (2018) JOURNAL OF PHONETICS 0095-4470 1095-8576 66 45-62
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27120607] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27120607, Kapcsolat: 27120600
  3. Farris-Trimble Ashley et al. Morpho-phonological regularities influence the dynamics of real-time word recognition: Evidence from artificial language learning. (2018) LABORATORY PHONOLOGY 1868-6346 1868-6354 9 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27351683] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27351683, Kapcsolat: 27351683
  4. Li X et al. A segmentation effect in dutch listeners’ surface-to-underlying mapping of tones. (2018) Megjelent: Proceedings of the International Conference on Speech Prosody; 9th International Conference on Speech Prosody, SP 2018 pp. 143-147
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[27642656] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27642656, Kapcsolat: 27642656
  5. Ylinen Sari et al. Predictive coding of phonological rules in auditory cortex: A mismatch negativity study. (2016) BRAIN AND LANGUAGE 0093-934X 1090-2155 162 72-80
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26318017] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26318017, Kapcsolat: 26318017
  6. Clayards Meghan et al. The time course of auditory and language-specific mechanisms in compensation for sibilant assimilation. (2015) ATTENTION, PERCEPTION & PSYCHOPHYSICS 1943-3921 1943-393X 77 1 311-328
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24792163] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24792163, Kapcsolat: 24556646
  7. Cutler Anne. Representation of second language phonology. (2015) APPLIED PSYCHOLINGUISTICS 0142-7164 1469-1817 36 1 115-128
    Folyóiratcikk/Ismertetés (Folyóiratcikk)/Tudományos[24792166] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24792166, Kapcsolat: 24792166
  8. Sun Yue et al. Complex linguistic rules modulate early auditory brain responses. (2015) BRAIN AND LANGUAGE 0093-934X 1090-2155 149 55-65
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25307905] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25307905, Kapcsolat: 26327517
  9. Witteman Marijt et al. Automaticity and Stability of Adaptation to a Foreign-Accented Speaker. (2015) LANGUAGE AND SPEECH 0023-8309 58 2 168-189
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24927315] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24927315, Kapcsolat: 24927315
  10. Key M. Positive expectation in the processing of allophones. (2014) JOURNAL OF THE ACOUSTICAL SOCIETY OF AMERICA 0001-4966 1520-8524 135 6 EL350-EL356
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24093415] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24093415, Kapcsolat: 24093415
  11. Kingston John et al. Context effects as auditory contrast. (2014) ATTENTION, PERCEPTION & PSYCHOPHYSICS 1943-3921 1943-393X 76 5 1437-1464
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24792165] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24792165, Kapcsolat: 24386094
  12. Skoruppa K et al. Toddlers' Processing of Phonological Alternations: Early Compensation for Assimilation in English and French. (2013) CHILD DEVELOPMENT 0009-3920 1467-8624 84 1 313-330
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23677896] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23677896, Kapcsolat: 23393911
  13. Witteman Marijt et al. Foreign accent strength and listener familiarity with an accent codetermine speed of perceptual adaptation. (2013) ATTENTION, PERCEPTION & PSYCHOPHYSICS 1943-3921 1943-393X 75 3 537-556
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23393912] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23393912, Kapcsolat: 23393912
  14. Skoruppa K et al. Early Word Recognition in Sentence Context: French and English 24-Month-Olds' Sensitivity to Sentence-Medial Mispronunciations and Assimilations. (2013) INFANCY 1525-0008 18 6 1007-1029
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23677958] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23677958, Kapcsolat: 23677958
  15. Cohn AC et al. The Oxford Handbook of Laboratory Phonology. (2012) ISBN:9780191744068; 9780199575039
    Könyv/Tudományos[25083993] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25083993, Kapcsolat: 24974424
  16. Hanulikova Adriana et al. Sink positive: Linguistic experience with th substitutions influences nonnative word recognition. (2012) ATTENTION, PERCEPTION & PSYCHOPHYSICS 1943-3921 1943-393X 74 3 613-629
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23393915] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23393915, Kapcsolat: 23393915
  17. Schild Ulrike et al. Neuronal spoken word recognition: The time course of processing variation in the speech signal. (2012) LANGUAGE AND COGNITIVE PROCESSES 0169-0965 1464-0732 27 2 159-183
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23393917] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23393917, Kapcsolat: 23393917
  18. Cutler A. Native listening: Language experience and the recognition of spoken words. (2012) ISBN:9780262017565
    Könyv[23766938] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23766938, Kapcsolat: 24974425
  19. Cho Taehong et al. Perceptual Recovery from Consonant-Cluster Simplification in Korean Using Language-Specific Phonological Knowledge. (2011) JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH 0090-6905 1573-6555 40 4 253-274
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23393920] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23393920, Kapcsolat: 23393920
  20. Pitt MA. How are pronunciation variants of spoken words recognized? A test of generalization to newly learned words. (2009) JOURNAL OF MEMORY AND LANGUAGE 0749-596X 1096-0821 61 1 19-36
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[21121785] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21121785, Kapcsolat: 20956367
  21. Tavabi K et al. Effects of Place of Articulation Changes on Auditory Neural Activity: A Magnetoencephalography Study. (2009) PLOS ONE 1932-6203 1932-6203 4 2 p. e4452
    Folyóiratcikk[21216922] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21216922, Kapcsolat: 20956368
  22. Gow Jr et al. Articulatory mediation of speech perception: A causal analysis of multi-modal imaging data. (2009) COGNITION 0010-0277 110 2 222-236
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[20956369] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20956369, Kapcsolat: 20956369
  23. Connine C et al. Processing variant forms in spoken word recognition: The role of variant frequency. (2008) PERCEPTION & PSYCHOPHYSICS 0031-5117 1532-5962 1943-393X 70 3 403-411
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[20956370] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20956370, Kapcsolat: 20956370
  24. Snoeren N et al. Perceptual Processing of Partially and Fully Assimilated Words in French. (2008) JOURNAL OF EXPERIMENTAL PSYCHOLOGY-HUMAN PERCEPTION AND PERFORMANCE 0096-1523 34 1 193-204
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[20956371] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20956371, Kapcsolat: 20956371
  25. Cho T et al. Not all sounds in assimilation environments are perceived equally: Evidence from Korean. (2008) JOURNAL OF PHONETICS 0095-4470 1095-8576 36 2 239-249
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[20956372] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20956372, Kapcsolat: 20956372
  26. Friedrich C et al. Neurophysiological Evidence for Underspecified Lexical Representations: Asymmetries With Word Initial Variations. (2008) JOURNAL OF EXPERIMENTAL PSYCHOLOGY-HUMAN PERCEPTION AND PERFORMANCE 0096-1523 34 6 1545-1559
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[20956373] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20956373, Kapcsolat: 20956373
  27. Friedrich C et al. Not every pseudoword disrupts word recognition: An ERP study. (2006) BEHAVIORAL AND BRAIN FUNCTIONS 1744-9081 2
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[20956374] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20956374, Kapcsolat: 20956374
Csépe V et al. Tapasztalatok a NEPSY magyar nyelvű változatával. (2007) Megjelent: A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei pp. 148-170, 2337906
Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[2337906]
  1. Mohai Katalin et al. A munkamemória vizsgálata. (2014) GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 0133-1108 3 226-232
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2772144] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 2772144, Kapcsolat: 27247976
  2. Mohai Katalin. A fejlődési diszlexia neuropszichológiai háttértényezői a Nepsy-i eljárás tükrében. (2014) MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 0025-0279 1588-2799 69 1 65-89
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2585384] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 2585384, Kapcsolat: 27310752
  3. Font Orsolya et al. A nem verbális fluencia fejlődési mintázata 3. és 5. osztály között. (2013) GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 0133-1108 41 4 275-288
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2489461] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2489461, Kapcsolat: 27244128
2020-02-28 17:02