Albert A et al. Creativity and narrative task performance: An exploratory study. (2004) LANGUAGE LEARNING 0023-8333 1467-9922 54 2 277-310, 2063647
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2063647]
  1. Bañares-Marivela Elena et al. Multimodal Narrative Texts, Creativity, and English Teaching as a Foreign Language. (2019) Megjelent: Applied Psycholinguistics and Multilingual Cognition in Human Creativity pp. 103-123
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[30375244] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375244, Kapcsolat: 27784332
  2. Wang Hung-chun. Fostering learner creativity in the English L2 classroom: Application of the creative problem-solving model. (2019) THINKING SKILLS AND CREATIVITY 1871-1871 1878-0423 31 58-69
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375260] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375260, Kapcsolat: 27784349
  3. Wang Hung-chun. Fostering learner creativity in the English L2 classroom: Application of the creative problem-solving model. (2019) THINKING SKILLS AND CREATIVITY 1871-1871 1878-0423 31 58-69
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31063540] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31063540, Kapcsolat: 28637182
  4. Piasecka Liliana. Tinker, Tailor…: Creativity in Foreign Language Learning and Teaching. (2018) Megjelent: Challenges of Second and Foreign Language Education in a Globalized World pp. 89-106
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[30375267] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375267, Kapcsolat: 27784357
  5. Maley Alan et al. Research into Creativity. (2018) Megjelent: Creativity and English Language Teaching pp. 263-298
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[30375255] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375255, Kapcsolat: 27784343
  6. Maley Alan et al. Network Analysis of Research Papers on Creativity in ELT. (2018) Megjelent: Creativity and English Language Teaching pp. 299-316
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[30375271] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375271, Kapcsolat: 27784360
  7. Fareen Jabbar J.. How Open-Ended Oral Tasks Affect Fluency–A Study. (2018) The Indian review of world literature in English 0974-097X 14 1 84-89
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375251] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375251, Kapcsolat: 27784339
  8. Dolata Mateusz et al. The power of words: Towards a methodology for progress monitoring in design thinking projects. (2017) Megjelent: 13th International Conference on Wirtschaftsinformatik pp. 1-15
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[30375273] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375273, Kapcsolat: 27784361
  9. Smith Cameron. Student-Reported Creativity and Language Output: Assessing Hypotheses. (2017) Megjelent: Transformation in language education pp. 195-202
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[30375258] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375258, Kapcsolat: 27784347
  10. Darginaviciene Irena. HUMAN MIND AND SECOND LANGUAGE ACQUISITION. (2017) LOGOS: A JOURNAL OF RELIGION, PHILOSOPHY, COMPARATIVE CULTURAL STUDIES AND ART 0868-7692 2017 90 148-161
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26729833] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26729833, Kapcsolat: 26729833
  11. Suzuki Natsuyo. Written Development and Engagement in EFL Classrooms in Japan. (2016)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30375242] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375242, Kapcsolat: 27784330
  12. Baleghizadeh Sasan et al. The Impact of Creativity Enhancement on the Writing Ability of Young EFL Learners. (2016) TESL Reporter 49 1 33-51
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375248] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375248, Kapcsolat: 27784335
  13. Wang Xinyi. The effect of language ability in creativity assessment. (2016)
    Egyéb/Diplomamunka, szakdolgozat, TDK dolgozat (Egyéb)/Tudományos[30375180] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375180, Kapcsolat: 27784222
  14. Hmeadat S. The Effectiveness of CoRT Training Program on the Creativity of the Jordanian English Language Learners. (2016) ELT Vibes: International EJournal For Research in ELT 2 2 31-55
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375166] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375166, Kapcsolat: 27784196
  15. Rouhi Afsar et al. Task Difficulty and Its Components: Are They Alike or Different across Different Macro-genres?. (2016) Iranian Journal of Applied Language Studies 2008-5494 8 1 113-138
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375240] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375240, Kapcsolat: 27784328
  16. Rouhi Afsar et al. Task Difficulty and Its Components: Are They Alike or Different across Different Macro-genres?. (2016) Iranian Journal of Applied Language Studies 2008-5494 8 1 113-138
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375259] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375259, Kapcsolat: 27784348
  17. Buysse Manon. L'acquisition de la liaison de propositions en L2: Traitement et apport de la Role and Reference Grammar. (2016)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30375262] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375262, Kapcsolat: 27784351
  18. Soleimani Hassan et al. International Journal of English Language and Literature Studies. (2016) INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGLISH LANGUAGE AND LITERATURE STUDIES 2306-0646 2306-9910 5 2 84-91
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375246] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375246, Kapcsolat: 27784333
  19. Khoii Roya et al. Incidental Vocabulary Learning Through Information-Loaded and Negotiation-Oriented Tasks. (2016) INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS AND ENGLISH LITERATURE 2200-3592 2200-3452 5 7 30-39
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375252] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375252, Kapcsolat: 27784340
  20. Asgarabadi Yadollah. Gender in Task Difficulty: Does It Make Difference in Macro-genres?. (2016) MEDITERRANEAN JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES 2039-9340 2039-2117 7 3 S1 p. 96
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375250] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375250, Kapcsolat: 27784337
  21. Koga Tsutomu. Effects of Task Conditions and Administrations on Changes in State Motivation. (2016) STUDIES IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING 2372-9740 2329-311X 4 3 p. 360
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375261] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375261, Kapcsolat: 27784350
  22. Addis Donna et al. Divergent thinking and constructing episodic simulations. (2016) MEMORY 0965-8211 1464-0686 24 1 89-97
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26193065] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26193065, Kapcsolat: 26193065
  23. Wang Hung-chun et al. Dissecting Language Creativity: English Proficiency, Creativity, and Creativity Motivation as Predictors in EFL Learners' Metaphoric Creativity. (2016) PSYCHOLOGY OF AESTHETICS CREATIVITY AND THE ARTS 1931-3896 1931-390X 10 2 205-213
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26193064] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26193064, Kapcsolat: 26193064
  24. Nelson Cynthia. Cultivating Creative Teaching Via Narrative Inquiry. (2016) Megjelent: Creativity in Language Teaching p. 241
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[30375275] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375275, Kapcsolat: 27784363
  25. Dörnyei Zoltán et al. The psychology of the language learner revisited. (2015) ISBN:9781138018730; 9781317699828
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[30372267] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30372267, Kapcsolat: 27780351
  26. Al Muhaimeed Sultan. Task Based English Language Teaching in Saudi Intermediate Schools. (2015) Beyond Words 2338-6339 3 2 205-228
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375266] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375266, Kapcsolat: 27784355
  27. Hoàng Đoan. Metaphorical language in second language learners' essays: Products and processes. (2015)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30375211] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375211, Kapcsolat: 27784273
  28. Asgarabadi Yadollah et al. Learners' gender, reading comprehension, and reading strategies in descriptive and narrative macro-genres. (2015) THEORY AND PRACTICE IN LANGUAGE STUDIES 1799-2591 2053-0692 5 12 2557-2564
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30374990] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30374990, Kapcsolat: 27783987
  29. Hazir Melike et al. Creativity & Cognitive Closure. (2015) ReiDocrea 2254-5883 4 18-23
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25684019] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25684019, Kapcsolat: 25684019
  30. Ellis Rod. Creativity and language learning. (2015) Megjelent: Creativity in Language Teaching pp. 52-68
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[30375105] [Import]
    Független, Idéző: 30375105, Kapcsolat: 27784113
  31. McDonough Kim et al. Creativity and EFL Students’ Language Use During a Group Problem‐Solving Task. (2015) TESOL QUARTERLY 0039-8322 1545-7249 49 1 188-199
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30374985] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30374985, Kapcsolat: 27783981
  32. Ortega Lourdes. Understanding second language acquisition. (2014) ISBN:144411705X
    Könyv/Tanulmánykötet (Könyv)/Tudományos[30375028] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375028, Kapcsolat: 27784029
  33. Malicka Aleksandra. The role of task complexity and task sequencing in L2 monologic oral production. (2014)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30375110] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375110, Kapcsolat: 27784117
  34. Jackson Daniel. The relative contribution of input modification, learner awareness, and individual differences to second language construction learning. (2014)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30375107] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375107, Kapcsolat: 27784114
  35. Karimpour S et al. The Relationship between Creativity and Iranian EFL learners’ Speaking Skill.. (2014) JOURNAL OF EDUCATIONAL AND MANAGEMENT STUDIES 2322-4770 4 4 877-884
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25104458] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25104458, Kapcsolat: 25104458
  36. Arashlou Saeedeh. The Relationship between Creativity and Iranian EFL Learners’ Listening Comprehension. (2014) JOURNAL OF EDUCATIONAL AND MANAGEMENT STUDIES 2322-4770 4 3 606-613
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375265] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375265, Kapcsolat: 27784354
  37. Dörnyei Zoltán. The psychology of the language learner: Individual differences in second language acquisition. (2014) ISBN:1135704783
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[30372258] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30372258, Kapcsolat: 27780344
  38. Jaberi Atena et al. The interaction between Iranian EFL learners' motivation, creativity and their English achievement scores.. (2014) ENJOY TEACHING JOURNAL 2345-4962 special issue 113-120
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375160] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375160, Kapcsolat: 27784182
  39. Hosseini Seyedeh et al. The impact of creativity on the cognitive and metacognitive strategies in efl reading comprehension. (2014) MODERN JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING METHODS 2251-6204 4 4 p. 131
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375270] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375270, Kapcsolat: 27784359
  40. Waal N. Suffering from trauma: Assessing the impact of trauma experiences and PTSD symptoms on parents’ attachment representations and sensitivity towards their children.. (2014)
    Egyéb/Diplomamunka, szakdolgozat, TDK dolgozat (Egyéb)/Tudományos[30375276] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375276, Kapcsolat: 27784364
  41. Mousavi Mohsen et al. High and Low English General Proficient Learners in Reading Comprehension Class: Who Performs Better Regarding Their Creativity?. (2014) ASIAN JOURNAL OF RESEARCH IN SOCIAL SCIENCES AND HUMANITIES 2250-1665 2249-7315 4 3 197-206
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375257] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375257, Kapcsolat: 27784346
  42. Pérez Cavana Maria et al. Developing the Language Learning Support Dimensions (LLSD) from research into second language acquisition and informed by the Effective Lifelong Learning Inventory (ELLI). (2014) Megjelent: Inhalt und Vielfalt - Neue Herausforderungen für das Sprachenlernen und -lehren an Hochschulen pp. 1-11
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[30375127] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375127, Kapcsolat: 27784138
  43. Lin Pei-Chi. 辯論言談中言語流暢性及插話現象之個案研究. (2013)
    Egyéb/Diplomamunka, szakdolgozat, TDK dolgozat (Egyéb)/Tudományos[30375253] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375253, Kapcsolat: 27784341
  44. Sobańska-Jędrych Joanna et al. Zdolności językowych na lekcji języka obcego. (2013) ISBN:9788362360307
    Könyv/Oktatási anyag (Könyv)/Oktatási[30375212] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375212, Kapcsolat: 27784274
  45. Sobańska-Jędrych Joanna. Warunki rozwijania kreatywności w nauce języków obcych. (2013) JEZYKI OBCE W SZKOLE 0446-7965 4 53-58
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375169] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375169, Kapcsolat: 27784201
  46. Naghadeh S. The Relationship between Creativity and Iranian EFL Learners’ Narrative Writing Performance. (2013) IRANIAN EFL JOURNAL 1836-8743 1836-8751 54 2 180-206
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23722479] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23722479, Kapcsolat: 23722331
  47. Rahmany Ramin et al. THE EFFECT OF TASK COMPLEXITY AND SALIENCE ON ADVANCED EFL LEARNERS'LISTENING COMPREHENSION. (2013) INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE LEARNING AND APPLIED LINGUISTICS WORLD (IJLLALW) 2289-3245 2289-2737 4 3 197-221
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375249] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375249, Kapcsolat: 27784336
  48. Motahari Kia. THE EFFECT OF TASK CO M PLEXITY AND SALIENCE ON ADVANCED EFL LEARNERS' LISTENING COMPREHENSION. (2013) I nternational Journal of Language Learning an d Applied Linguistics World 4 3 197-221
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23722340] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23722340, Kapcsolat: 23722340
  49. Al Muhaimeed Sultan. Task-based language teaching vs. traditional way of English language teaching in Saudi intermediate schools: A comparative study. (2013)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30375121] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375121, Kapcsolat: 27784128
  50. Hwang Eunkyung. Syntactic complexity of Korean EFL learners’ argumentative writing. (2013) 현대영어교육 1598-0782 14 2 123-143
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375103] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375103, Kapcsolat: 27784110
  51. Pawlak Mirosław. Różnice indywidualne a rozwijanie kompetencji językowych. (2013) Megjelent: Dydaktyka językowa a kompetencje ogólne pp. 99-120
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[30375213] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375213, Kapcsolat: 27784275
  52. Birdsell Brian. Motivation and Creativity in the Foreign Language Classroom. (2013) FLLT Conference Proceedings by LITU 2286-8836 2 1 887-903
    Folyóiratcikk/Konferenciaközlemény (Folyóiratcikk)/Tudományos[30374978] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30374978, Kapcsolat: 27783956
  53. Brownhill S. Getting Children Writing: Story Ideas for Children Aged 3 to 11. (2013) ISBN:9781446253298
    Könyv[23722397] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23722397, Kapcsolat: 23722397
  54. Hwang Eunkyung. Effects of Genre on EFL Learners' Writing in Terms of Complexity, Accuracy, and Fluency. (2013) Foreign Languages Education 1226-4628 20 17-44
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375137] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375137, Kapcsolat: 27784155
  55. WANG HUNG-CHUN. 英語能力, 創造力與創意動機對於大一新生覺察與運用英語隱喻之預測研究. (2012)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30375274] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375274, Kapcsolat: 27784362
  56. Hajilou Y et al. The Relationship between Iranian EFL Learners' Creativity and Their Lexical Reception and Production Knowledge.. (2012) ENGLISH LANGUAGE TEACHING 1916-4742 1916-4750 5 3 131-146
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23722518] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23722518, Kapcsolat: 23722367
  57. Dewaele Jean‐Marc. The Encyclopedia of Applied Linguistics. (2012)
    Könyv/Kézikönyv (Könyv)/Tudományos[30375170] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375170, Kapcsolat: 27784206
  58. Yousefi M. Task-generated interaction, cognitive complexity and self-repair.. (2012) CYPRIOT JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES 1305-9076 1305-905X 7 2 75-81
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23722324] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23722324, Kapcsolat: 23722324
  59. Yousefi Mohammad et al. Task Complexity and Its Implication for Pedagogy.. (2012) THEORY AND PRACTICE IN LANGUAGE STUDIES 1799-2591 2053-0692 2 7 1436-1444
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375185] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375185, Kapcsolat: 27784226
  60. Mohammadi E. Task-based Learning Research and the Cognition Hypothesis: The Case of Task Complexity.. (2012) THEORY AND PRACTICE IN LANGUAGE STUDIES 1799-2591 2053-0692 2 12 2593-2602
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23722313] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23722313, Kapcsolat: 23722313
  61. LANTOLF J. Praxis and Second Language Acquisition.. (2012) Megjelent: The encyclopedia of applied linguistics.
    Könyvrészlet/Szócikk (Könyvrészlet)/Tudományos[23722153] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23722153, Kapcsolat: 23722153
  62. Millington N. Inside the Walled Garden—Social networking in ESL.. (2012) Polyglossia: the Asia-Pacific's voice in language and language teaching, 22 179-183
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23722387] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23722387, Kapcsolat: 23722387
  63. Pawlak Mirosław. Individual differences in language learning and teaching: Achievements, prospects and challenges. (2012)
    Könyv/Tanulmánykötet (Könyv)/Tudományos[30375066] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375066, Kapcsolat: 27784086
  64. Ghonsooly B. Exploring the Relationship between Creativity and Burnout among Iranian EFL Teachers.. (2012) INTERNATIONAL JOURNAL OF LINGUISTICS 1948-5425 4 3 121-134
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23722305] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23722305, Kapcsolat: 23722305
  65. Frecska E et al. Enhancement of creative expression and entoptic phenomena as after-effects of repeated ayahuasca ceremonies. (2012) JOURNAL OF PSYCHOACTIVE DRUGS 0279-1072 44 3 191-199
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2406194] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 2406194, Kapcsolat: 23722009
  66. Han D et al. Differential regional gray matter volumes in patients with on-line game addiction and professional gamers.. (2012) JOURNAL OF PSYCHIATRIC RESEARCH 0022-3956 1879-1379 46 4 507-515
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23722078] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23722078, Kapcsolat: 23722078
  67. Bulté B. Defining and operationalising L2 complexity.: Dimensions of L2 performance and proficiency. (2012) Megjelent: Dimensions of L2 performance and proficiency: Complexity, accuracy and fluency in SLA pp. 21-46
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[23722086] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23722086, Kapcsolat: 23722086
  68. Abewickrama Rohan. Are learners of English as a second language creative and innovative?. (2012) VISTAS Journal of Humanities & Social Sciences 1934-7227 7-8 112-125
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375243] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375243, Kapcsolat: 27784331
  69. Pishghadam R. Social and Cultural Capital in Creativity.. (2011) CANADIAN SOCIAL SCIENCE 1712-8056 1923-6697 7 2 32-38
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23722229] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23722229, Kapcsolat: 23722229
  70. Pishghadam R et al. LEARNER CREATIVITY IN FOREIGN LANGUAGE ACHIEVEMENT. (2011) European Journal of Educational Studies 3 3 465-472
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23722196] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23722196, Kapcsolat: 23722196
  71. Pishghadam R. Learner Creativity and Performance in Written Narrative Tasks.. (2011) WORLD JOURNAL OF EDUCATION 1925-0754 1 2 115-125
    Folyóiratcikk[23722277] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23722277, Kapcsolat: 23722277
  72. Tin TB. Language Creativity and Co-emergence of Form and Meaning in Creative Writing Tasks. (2011) APPLIED LINGUISTICS 0142-6001 1477-450X 32 2 215-235
    Folyóiratcikk[23606423] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606423, Kapcsolat: 23722123
  73. Yousefi Mohammad et al. Interactional feedback, task-based interaction and learner uptake İletişimli geribildirim, görev odaklı iletişim ve öğrencilerin edimsel çıkarımları. (2011) Contemporary Online Language Education Journal 2146-4200 1 1 1-19
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375254] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375254, Kapcsolat: 27784342
  74. Mohammad Hossein. Interactional feedback, task - based interaction and learner uptake. (2011) Contemporary Online Language Education Journal 1 1 1-19
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23722350] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23722350, Kapcsolat: 23722350
  75. Clucas Paul. The narrative assessment of attachment: validity of the Secure Base Script Test for middle childhood. (2010)
    Egyéb/Kutatási jelentés (közzétett) (Egyéb)/Tudományos[30375138] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375138, Kapcsolat: 27784158
  76. Wang Fei. The Effects of focus on form on chinese EFL learners' oral performance in task-based language learning. (2010)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30375247] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375247, Kapcsolat: 27784334
  77. Palmiero Massimiliano. Abilities within and across Visual and Verbal Domains: How Specific is their influence on Creativity?. (2010) CREATIVITY RESEARCH JOURNAL 1040-0419 1532-6934 22 4 369-377
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23722011] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23722011, Kapcsolat: 23722011
  78. J M Norris. Towards an Organic Approach to Investigating CAF in Instructed SLA: The Case of Complexity. (2009) APPLIED LINGUISTICS 0142-6001 1477-450X 30 4 555-578
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23722043] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23722043, Kapcsolat: 23722043
  79. Hsen-Hsing Ma. The Effect Size of Variables Associated With Creativity: A Meta-Analysis. (2009) CREATIVITY RESEARCH JOURNAL 1040-0419 1532-6934 21 1 30-42
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23722068] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23722068, Kapcsolat: 23722068
  80. Richard Johnstone. Review of research on language teaching, learning and policy published in 2007. (2009) LANGUAGE TEACHING 1475-3049 0261-4448 42 3 287-315
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23722057] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23722057, Kapcsolat: 23722057
  81. Bambirra MRA. Desenvolvendo a autonomia pelas trilhas da motivação, autoestima e identidade: uma experiência reflexiva. (2009)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30375104] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375104, Kapcsolat: 27784111
  82. Liang Zhe-yuan. 醫生言談類別分類及其在醫病溝通之應用─ 以兒童臨床牙科治療為例. (2008)
    Egyéb/Diplomamunka, szakdolgozat, TDK dolgozat (Egyéb)/Tudományos[30375263] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375263, Kapcsolat: 27784352
  83. Anderson Michelle. Thinking Inside the Box—Graduate Students' Perspectives on Hindered Creativity: A Phenomenological Study. (2008)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30375269] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375269, Kapcsolat: 27784358
  84. Surkova Irina. Kreativitāte mērķvalodas lietojumā. (2008)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30375264] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375264, Kapcsolat: 27784353
  85. Kashiwagi Tetsuya. Corpus-based Elicitation of L2 Proficiency: Topic Type Prompts, L1 Rhetorical Interference and Pedagogical Implications for L2 Writing. (2008)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30375162] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375162, Kapcsolat: 27784188
  86. Winke P. The psychology of the language learner: Individual differences in second language acquisition.. (2007) STUDIES IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION 0272-2631 29 1 143-144
    Folyóiratcikk/Recenzió/kritika (Folyóiratcikk)/Tudományos[23722008] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23722008, Kapcsolat: 23722008
  87. Kim Jong-Won. A comparative study of the effects of explicit-inductive/cooperative instruction versus explicit-deductive/individualistic instruction on the second language acquisition of English relative clauses in Korean university-level EFL learners. (2007)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30372265] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30372265, Kapcsolat: 27780350
  88. Torky Shaimaa. The Effectiveness of a Task-Based Instruction Program in Developing the English Language Speaking Skills of Secondary Stage Students.. (2006)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30375053] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375053, Kapcsolat: 27784075
  89. Koizumi Rie. Relationships between productive vocabulary knowledge and speaking performance of Japanese learners of English at the novice level. (2005)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30375051] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375051, Kapcsolat: 27784066
Albert Ágnes. Az örök próbálkozó esete: A nyelvtanulási sikertelenség vizsgálata.. (2004) Megjelent: A nyelvtanuló : sikerek, módszerek, stratégiák pp. 49-63, 2063662
Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[2063662]
  1. Rieger Borbála. Hungarian university students’ beliefs about language learning: A questionnaire study. (2009) WoPaLP 3 97-113
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375748] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375748, Kapcsolat: 27784908
  2. RIEGER Borbála. Gender and target language effect on beliefs about language learning. (2009) PRACTICE AND THEORY IN SYSTEMS OF EDUCATION 1788-2583 1788-2591 4 3 101-114
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375750] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375750, Kapcsolat: 27784910
  3. Rieger Borbála. Exploring gender and target language effect on Hungarian EFL learners’ beliefs about languagelearning. (2009) Megjelent: UPRT 2008: Empirical Studies in English Applied Linguistics pp. 29-42
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[30375749] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375749, Kapcsolat: 27784909
Ágnes Albert. Learner creativity as a potentially important individual variable: Examining the relationships between learner creativity, language aptitude and level of proficiency. (2006) Megjelent: Empirical Studies in English Applied Linguistics pp. 77-98, 2063682
Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[2063682]
  1. Piasecka Liliana. Tinker, Tailor…: Creativity in Foreign Language Learning and Teaching. (2018) Megjelent: Challenges of Second and Foreign Language Education in a Globalized World pp. 89-106
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[30375962] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375962, Kapcsolat: 27785220
  2. Rajabi P et al. The Relationship between the EQ, Creativity and Learning Strategies of Successful Language Learners. (2018) Educational Psychology Letters 1 1 1-4
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375975] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375975, Kapcsolat: 27785232
  3. Maley Alan et al. Research into Creativity. (2018) Megjelent: Creativity and English Language Teaching pp. 263-298
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[30375973] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375973, Kapcsolat: 27785231
  4. Maley Alan et al. Network Analysis of Research Papers on Creativity in ELT. (2018) Megjelent: Creativity and English Language Teaching pp. 299-316
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[30375965] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375965, Kapcsolat: 27785224
  5. Kiss Tamás et al. Cultural learning in the EFL classroom: the role of visuals. (2017) ELT JOURNAL: AN INTERNATIONAL JOURNAL FOR TEACHERS OF ENGLISH TO SPEAKERS OF OTHER LANGUAGES 0951-0893 1477-4526 71 2 186-196
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375959] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375959, Kapcsolat: 27785218
  6. Wang Hung-chun et al. Dissecting language creativity: English proficiency, creativity, and creativity motivation as predictors in EFL learners’ metaphoric creativity.. (2016) PSYCHOLOGY OF AESTHETICS CREATIVITY AND THE ARTS 1931-3896 1931-390X 10 2 p. 205
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375956] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375956, Kapcsolat: 27785215
  7. Soleimani Hassan et al. Creativity and Language Learning Strategies: Toward a More Successful Language Learning. (2016) INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGLISH LANGUAGE AND LITERATURE STUDIES 2306-0646 2306-9910 5 2 84-91
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30375971] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375971, Kapcsolat: 27785229
  8. Al Qahtani Abdulaziz. Can creative circles improve reading comprehension and creative thinking of Saudi third-grade middle school EFL learners?. (2016)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30375972] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30375972, Kapcsolat: 27785230
2020-02-18 17:12