Gergely György et al. Related intuitions and the mental representation of causative verbs in adults and children.. (1986) COGNITION 0010-0277 23 3 211-277, 2102099
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2102099]
  1. Fekete István. A nyelvi szemantika a kognitív tudomány perspektívájából. (2010) MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 0025-0279 1588-2799 65 2 355-388
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2658924] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2658924, Kapcsolat: 22667424
  2. Harley Trevor. The psychology of language: From data to theory (3rd ed.).. (2008) ISBN:1841693820; 9781841693828
    Könyv[22667425] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22667425, Kapcsolat: 22667425
  3. Pinker Steven. The stuff of thought: Language as a window into human nature.. (2007) ISBN:0670063274; 9780670063277
    Könyv[22667426] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22667426, Kapcsolat: 22667426
  4. Wolff Phillip. Direct causation in the linguistic coding and individuation of causal events.. (2003) COGNITION 0010-0277 88 1 1-48
    Folyóiratcikk[22667427] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22667427, Kapcsolat: 22667427
  5. Brooks Patricia et al. Does preemption help children learn verb transitivity.. (2002) JOURNAL OF CHILD LANGUAGE 0305-0009 1469-7602 29 4 759-781
    Folyóiratcikk[22667428] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22667428, Kapcsolat: 22667428
  6. Lucas Margery. Semantic representation of meaning: A defense.. (1991) PSYCHOLOGICAL BULLETIN 0033-2909 1939-1455 110 2 254-263
    Folyóiratcikk[22667429] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22667429, Kapcsolat: 22667429
  7. McNamara Timothy et al. Attributes of theories of meaning.. (1989) PSYCHOLOGICAL BULLETIN 0033-2909 1939-1455 106 3 355-376
    Folyóiratcikk[22667430] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22667430, Kapcsolat: 22667430
Gergely GY. Developmental reconstructions: Infancy from the point of view of psychoanalysis and developmental psychology. (1992) PSYCHOANALYSIS AND CONTEMPORARY THOUGHT 0161-5289 15 3-55, 1243645
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1243645]
  1. Kenny Dianna. From id to intersubjectivity: Talking about the talking cure with master clinicians.. (2014)
    Könyv/Tudományos[24704521] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24704521, Kapcsolat: 24704521
  2. Fallon Jr. Disordered thought and development: Chaos to organization in the moment.. (2014)
    Könyv/Tudományos[24704522] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24704522, Kapcsolat: 24704522
  3. Kenny Dianna. Bringing up baby: The psychoanalytic infant comes of age.. (2013)
    Könyv/Tudományos[24704523] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24704523, Kapcsolat: 24704523
  4. Mucci Clara. Beyond individual and collective trauma: Intergenerational transmission, psychoanalytic treatment, and the dynamics of forgiveness.. (2013)
    Könyv/Tudományos[24704524] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24704524, Kapcsolat: 24704524
  5. Eagle Morris. Attachment and psychoanalysis: Theory, research, and clinical implications.. (2013)
    Könyv/Tudományos[24704525] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24704525, Kapcsolat: 24704525
  6. Bonaminio Vincenzo. Percorsi non convenzionali nell'esplorazione del rapporto tra ricerca empirica e psicoanalisi. [Nonconventional approaches to the exploration of the relationship between empirical research and psychoanalysis.]. (2011) Gruppi 1826-2589 13 2 97-124
    Folyóiratcikk/Tudományos[24704526] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24704526, Kapcsolat: 24704526
  7. Delage Michel. Neurosciences, pensée systémique et pratiques thérapeutiques. [Neurosciences, systemic thought and therapeutic practicals.]. (2011) Thérapie Familiale: Revue Internationale en Approche Systémique 32 2 211-229
    Folyóiratcikk[22682983] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22682983, Kapcsolat: 22682983
  8. Erreich A. MORE THAN ENOUGH GUILT TO GO AROUND: OEDIPAL GUILT, SURVIVAL GUILT, SEPARATION GUILT. (2011) JOURNAL OF THE AMERICAN PSYCHOANALYTIC ASSOCIATION 0003-0651 1941-2460 59 1 131-151
    Folyóiratcikk[22684598] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22684598, Kapcsolat: 22682984
  9. Speranza Mario et al. La psychologie du développement et les théories psychanalytiques du développement: Le problème de l'infèrence et de la cohérence épistémologique. [Developmental psychology and psychoanalytic theory of development: The problem of theoretical inference and epistemological coherence.]. (2010) PSYCHIATRIE DE L ENFANT 0079-726X 2102-5320 53 1 5-29
    Folyóiratcikk[22682986] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22682986, Kapcsolat: 22682986
  10. Holland Norman. Literature and the brain.. (2009) ISBN:9780578025124; 9780578018393
    Könyv[22682987] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22682987, Kapcsolat: 22682987
  11. De Litvan MA. Infant observation: A range of questions and challenges for contemporary psychoanalysis. (2007) INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOANALYSIS 0020-7578 88 713-733
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[10320213] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 10320213, Kapcsolat: 20671241
  12. Győri Miklós. Autism and cognitive architecture.: Domain specificity and psychological theorising on autism.. (2006) ISBN:9630583372; 9789630583374
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[1954893] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 1954893, Kapcsolat: 22682990
  13. Clinton D. Affect regulation, object relations and the central symptoms of eating disorders. (2006) EUROPEAN EATING DISORDERS REVIEW 1072-4133 1099-0968 14 203-211
    Folyóiratcikk[20671242] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20671242, Kapcsolat: 20671242
  14. McCluskey Una. To be met as a person: The dynamics of attachment in professional encounters.. (2005) ISBN:185575326X
    Könyv[22682991] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22682991, Kapcsolat: 22682991
  15. Diamond Michael. The shaping of masculinity: Revisioning boys turning away from their mothers to construct male gender identity.. (2004) L’ANNATA PSICOANALITICA INTERNAZIONALE/THE INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOANALYSIS 2283-4400 85 2 359-379
    Folyóiratcikk[22682993] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22682993, Kapcsolat: 22682993
  16. Domes M. On mentalization affect regulation, and the development of the self. (2004) FORUM DER PSYCHOANALYSE 0178-7667 1437-0751 20 2 175-199
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25847121] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25847121, Kapcsolat: 22682992
  17. Fonagy Peter et al. Psychoanalytic theories: Perspectives from developmental psychopathology.. (2003) ISBN:186156239X
    Könyv[22682994] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22682994, Kapcsolat: 22682994
  18. Urban E. Developmental aspects of trauma and traumatic aspects of development. (2003) JOURNAL OF ANALYTICAL PSYCHOLOGY 0021-8774 48 171-190
    Folyóiratcikk[20671245] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20671245, Kapcsolat: 20671245
  19. Knox Jean. Archetype, attachment, analysis: Jungian psychology and the emergent mind.. (2003) ISBN:1583911286; 1583911294
    Könyv[22682995] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22682995, Kapcsolat: 22682995
  20. Erreich A. A modest proposal: (Re)defining unconscious fantasy. (2003) PSYCHOANALYTIC QUARTERLY 0033-2828 2167-4086 72 541-574
    Folyóiratcikk[20671246] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20671246, Kapcsolat: 20671246
  21. Fonagy Peter et al. Psychodynamic approaches to child therapy.. (2002) Megjelent: Comprehensive handbook of psychotherapy: Psychodynamic/object relations, Vol. 1 pp. 105-129
    Könyvrészlet[22682996] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22682996, Kapcsolat: 22682996
  22. Fonagy Peter et al. Neubewertung der Entwicklung der Affektregulation vor dem Hintergrund von Winnicotts Konzept des "falschen Selbst". [Reevaluation of the development of affect regulation against the background of Winnicott's concept of the "false self."]. (2002) Psyche: Zeitschrift für Psychoanalyse und ihre Anwendungen 56 9-10 839-862
    Folyóiratcikk[22683521] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22683521, Kapcsolat: 22682997
  23. Kiss Szabolcs. The formation of the object concept during ontogeny. [The formation of the object concept during ontogeny.]. (2001) Pszichológia: Az MTA Pszichológiai Intézéenek folyóirata 21 3 249-267
    Folyóiratcikk[22683000] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22683000, Kapcsolat: 22683000
  24. Fonagy P et al. The place of psychodynamic theory in developmental psychopathology. (2000) DEVELOPMENT AND PSYCHOPATHOLOGY 0954-5794 12 3 407-425
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2066502] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2066502, Kapcsolat: 20671248
  25. Modell Arnold. Are Mental Functions Hierarchical?. (2000) ANNUAL OF PSYCHOANALYSIS 0092-5055 28 127-135
    Folyóiratcikk[22683001] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22683001, Kapcsolat: 22683001
  26. Fonagy P. Points of contact and divergence between psychoanalytic and attachment theories: Is psychoanalytic theory truly different?. (1999) PSYCHOANALYTIC INQUIRY 0735-1690 19 4 448-480
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2066529] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2066529, Kapcsolat: 20671250
  27. Urban E. States of identity. A perspective drawing upon Fordham's model and infant studies 142. (1998) JOURNAL OF ANALYTICAL PSYCHOLOGY 0021-8774 43 261-275
    Folyóiratcikk[20671251] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20671251, Kapcsolat: 20671251
  28. Fonagy P. The irrelevance of infant observations for psychoanalysis - Comment. (1996) JOURNAL OF THE AMERICAN PSYCHOANALYTIC ASSOCIATION 0003-0651 1941-2460 44 402-422
    Folyóiratcikk[20671253] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20671253, Kapcsolat: 20671253
  29. Bodor P et al. A Fodorian guide to Switzerland: Jung and Piaget combined?. (1994) BEHAVIORAL AND BRAIN SCIENCES 0140-525X 1469-1825 17 4 709-710
    Folyóiratcikk/Rövid közlemény (Folyóiratcikk)/Tudományos[1011431] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 1011431, Kapcsolat: 20671255
Gergely GY. Focus-based inferences in sentence comprehension. (1992) Megjelent: Lexical Matters pp. 209-239, 205622
Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[205622]
  1. Ward P et al. Linguistic focus and memory: An eye movement study. (2007) MEMORY & COGNITION 0090-502X 1532-5946 35 1 73-86
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[10314977] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 10314977, Kapcsolat: 10314977
  2. Morris RK et al. Focus as a contextual priming mechanism in reading. (1998) MEMORY & COGNITION 0090-502X 1532-5946 26 6 1313-1322
    Folyóiratcikk/Tudományos[24722164] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24722164, Kapcsolat: 24722164
Gergely GY. Az önfelismeréstol a tudatelméletig. (1994) PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET) 0230-0508 14 1 123-141, 205909
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[205909]
  1. Marton Magda. A látvány motoros reprezentálása. A társ szándékának, a tárgy használati lehetöségének észlelésa és önészlelés a nyelvhasználat elött. [Motor representation in visual perception. Perception of intentionality, object and the self.]. (2002) Pszichológia: Az MTA Pszichológiai Intézéenek folyóirata 22 2 113-145
    Folyóiratcikk[22683105] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22683105, Kapcsolat: 22683105
Gergely GY. Lexical processing in an agglutinative language and the organization of the lexicon. (1994) FOLIA LINGUISTICA: ACTA SOCIETATIS LINGUISTICAE EUROPAEAE 0165-4004 1614-7308 28 1-2 175-204, 205910
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[205910]
  1. Hendrikse R. A morphosyntactic tag set for Southern Bantu within a Construction Grammar Approach. (2008) LANGUAGE MATTERS 1022-8195 39 2 181-203
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[10315594] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 10315594, Kapcsolat: 10315594
  2. Stephany U. The acquisition of Greek. (1997) Megjelent: The crosslingustic study of language acqusition Vol. 4 p. 1
    Könyvrészlet[23866363] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23866363, Kapcsolat: 23866363
Gergely GY. On the ascription of intentional content. (1994) CAHIERS DE PSYCHOLOGIE COGNITIVE-CURRENT PSYCHOLOGY OF COGNITION 0249-9185 13 584-589, 205911
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[205911]
  1. Choi Soonja. Adapting spatial concepts for different languages: From preverbal event schemas to semantic categories.. (2007) Megjelent: The emerging spatial mind pp. 142-167
    Könyvrészlet[22685161] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22685161, Kapcsolat: 22685161
  2. Riba Carles. La explicatión intencional acciones, metas, representaciones. [Intentional explanation: Actions, goals, representations.]. (2002) ESTUDIOS DE PSICOLOGÍA 0210-9395 23 3 295-322
    Folyóiratcikk[22685162] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22685162, Kapcsolat: 22685162
Gergely GY. From self-recognition to theory of mind. (1994) Megjelent: Self-awareness in animals and humans. Developmental perspectives pp. 51-61, 205908
Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[205908]
  1. Karniol Rachel. Social development as preference management: How infants, children, and parents get what they want from one another.. (2010) ISBN:9780521135306; 9780521119504
    Könyv[22672806] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22672806, Kapcsolat: 22683096
  2. Molina Paola. Emerging sensitivity to standards in toddlers: A necessary but insufficient condition for visual self-recognition in the rouge-task procedure?. (2010) RICERCHE DI PSICOLOGIA 0391-6081 33 2 167-182
    Folyóiratcikk[24239228] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24239228, Kapcsolat: 24239228
  3. Bard Kim. Understanding reflections of self and other objects.. (2008) Megjelent: Drawing and the non-verbal mind: A life-span perspective pp. 23-41
    Könyvrészlet[22683097] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22683097, Kapcsolat: 22683097
  4. Aarts Henk et al. Goal contagion: Inferring goals from others' actions--And what it leads to.. (2008) Megjelent: Handbook of motivation science pp. 265-280
    Könyvrészlet[22685046] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22685046, Kapcsolat: 22683098
  5. Suddendorf T et al. Visual self-recognition in mirrors and live videos: Evidence for a developmental asynchrony. (2007) COGNITIVE DEVELOPMENT 0885-2014 22 2 185-196
    Folyóiratcikk[10315585] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 10315585, Kapcsolat: 10315585
  6. Nielsen M et al. Mirror self-recognition beyond the face. (2006) CHILD DEVELOPMENT 0009-3920 1467-8624 77 1 176-185
    Folyóiratcikk[10315587] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 10315587, Kapcsolat: 10315587
  7. Heschl A et al. A new mark test for mirror self-recognition in non-human primates. (2006) PRIMATES 0032-8332 47 3 187-198
    Folyóiratcikk[10315588] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 10315588, Kapcsolat: 10315588
  8. Welzer H et al. Towards a bio-psycho-social model of autobiographical memory. (2005) MEMORY 0965-8211 1464-0686 13 1 63-78
    Folyóiratcikk[10315586] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 10315586, Kapcsolat: 10315586
  9. Goswami Usha. Blackwell handbook of childhood cognitive development.. (2002) ISBN:0631218408
    Könyv[22684254] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22684254, Kapcsolat: 22683099
  10. Keenan JP et al. Self-recognition and the right prefrontal cortex. (2000) TRENDS IN COGNITIVE SCIENCES 1364-6613 1879-307X 4 9 338-344
    Folyóiratcikk[10315590] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 10315590, Kapcsolat: 10315590
  11. Parker Sue. Origins of intelligence: The evolution of cognitive development in monkeys, apes, and humans.. (1999) ISBN:0801860121
    Könyv[22683101] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22683101, Kapcsolat: 22683101
  12. de Veer MW et al. A critical review of methodology and interpretation of mirror self-recognition research in nonhuman primates. (1999) ANIMAL BEHAVIOUR 0003-3472 1095-8282 58 Part 3 Sep 459-468
    Folyóiratcikk[10315592] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 10315592, Kapcsolat: 10315592
  13. Muller U et al. Reframing a constructivist model of the development of mental representation. The role of higher-order operations. (1998) DEVELOPMENTAL REVIEW 0273-2297 18 2 155-201
    Folyóiratcikk[10315589] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 10315589, Kapcsolat: 10315589
Gergely GY. Intencionalitás tulajdonítása egyéves korban. (1995) PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET) 0230-0508 15 3 331-367, 206025
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[206025]
  1. Magda Marton. A viselkedés megértését és utánzását megalapozó idegrendszeri szimuláció. [Understanding and imitation of behavior: A neural simulation mechanism.]. (2003) Pszichológia: Az MTA Pszichológiai Intézéenek folyóirata 23 3 195-227
    Folyóiratcikk[22685865] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22685865, Kapcsolat: 22685865
  2. Muscetta Sergio et al. Funzione Riflessiva materna e stile di attaccamento nei bambini. [Maternal reflective function and attachment style with children.]. (1999) PSICOLOGIA CLINICA DELLO SVILUPPO 1824-078X 3 1 109-128
    Folyóiratcikk[22685866] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22685866, Kapcsolat: 22685866
Gergely GY et al. Taking the intentional stance at 12 months of age. (1995) COGNITION 0010-0277 56 2 165-193, 206027
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[206027]
  1. Billingsley Joseph et al. What evidence is required to determine whether infants infer the kinship of third parties? A commentary on Spokes and Spelke (2017). (2019) COGNITION 0010-0277 191
    Folyóiratcikk/Ismertetés (Folyóiratcikk)/Tudományos[31018919] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31018919, Kapcsolat: 28570099
  2. Koch Benjamin et al. The role of head and hand movements for infants' predictions of others' actions. (2019) PSYCHOLOGICAL RESEARCH-PSYCHOLOGISCHE FORSCHUNG 0340-0727 1430-2772 83 6 1269-1280
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31018928] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31018928, Kapcsolat: 28570106
  3. Meunier Helene. The Pertinence of Studying Neuroethology in Nonhuman Primates for Human Behavior in Groups and Organizations. (2019) ORGANIZATIONAL RESEARCH METHODS 1094-4281 1552-7425 22 1 250-274
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30463436] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30463436, Kapcsolat: 27892503
  4. Krupenye Christopher et al. Theory of mind in animals: Current and future directions. (2019) WILEY INTERDISCIPLINARY REVIEWS-COGNITIVE SCIENCE 1939-5078 1939-5086 10 6
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30875653] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30875653, Kapcsolat: 28570095
  5. Gao Tao et al. The Cognitive Architecture of Perceived Animacy: Intention, Attention, and Memory. (2019) COGNITIVE SCIENCE 0364-0213 43 8
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31018925] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31018925, Kapcsolat: 28570102
  6. Fugazza Claudia et al. Social learning of goal-directed actions in dogs (Canis familiaris): Imitation or emulation?. (2019) JOURNAL OF COMPARATIVE PSYCHOLOGY 0735-7036 1939-2087 133 2 244-251
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30390484] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30390484, Kapcsolat: 28570104
  7. Laurent Sean M. et al. Reconstructing the Side-Effect Effect: A New Way of Understanding How Moral Considerations Drive Intentionality Asymmetries. (2019) JOURNAL OF EXPERIMENTAL PSYCHOLOGY-GENERAL 0096-3445 148 10 1747-1766
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31018922] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31018922, Kapcsolat: 28570101
  8. Rubio-Fernandez Paula. Publication standards in infancy research: Three ways to make Violation-of-Expectation studies more reliable. (2019) INFANT BEHAVIOR & DEVELOPMENT 0163-6383 1934-8800 54 177-188
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31018936] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31018936, Kapcsolat: 28570118
  9. Schultz Johannes et al. Perceiving animacy purely from visual motion cues involves intraparietal sulcus. (2019) NEUROIMAGE 1053-8119 1095-9572 197 120-132
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31018931] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31018931, Kapcsolat: 28570109
  10. Liu Shari et al. Origins of the concepts cause, cost, and goal in prereaching infants. (2019) PROCEEDINGS OF THE NATIONAL ACADEMY OF SCIENCES OF THE UNITED STATES OF AMERICA 0027-8424 1091-6490 116 36 17747-17752
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31018918] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31018918, Kapcsolat: 28570097
  11. Hilton Brooke C. et al. Intention Attribution and the Development of Moral Evaluation. (2019) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 9
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30463435] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30463435, Kapcsolat: 27892502
  12. Colombatto Clara et al. Intentionally distracting: Working memory is disrupted by the perception of other agents attending to you even without eye-gaze cues. (2019) PSYCHONOMIC BULLETIN & REVIEW 1069-9384 1531-5320 26 3 951-957
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31018932] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31018932, Kapcsolat: 28570110
  13. Ganglmayer Kerstin et al. Infants' perception of goal-directed actions: A multi-lab replication reveals that infants anticipate paths and not goals. (2019) INFANT BEHAVIOR & DEVELOPMENT 0163-6383 1934-8800 57
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31018913] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31018913, Kapcsolat: 28570088
  14. Howard Lauren H. et al. Human Actions Support Infant Memory. (2019) JOURNAL OF COGNITION AND DEVELOPMENT 1524-8372 20 5 772-789
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31018914] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 31018914, Kapcsolat: 28570090
  15. Altmann Gerry T. et al. Events as Intersecting Object Histories: A New Theory of Event Representation. (2019) PSYCHOLOGICAL REVIEW 0033-295X 1939-1471 126 6 817-840
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31018916] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31018916, Kapcsolat: 28570092
  16. McDonough Katrina L. et al. Cues to intention bias action perception toward the most efficient trajectory. (2019) SCIENTIFIC REPORTS 2045-2322 9 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30768960] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30768960, Kapcsolat: 28570114
  17. Hacquard Valentine et al. Children's attitude problems: Bootstrapping verb meaning from syntax and pragmatics. (2019) MIND & LANGUAGE 0268-1064 1468-0017 34 1 73-96
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30478653] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30478653, Kapcsolat: 28570126
  18. Zalabardo Jose L.. Belief, desire and the prediction of behaviour. (2019) PHILOSOPHICAL ISSUES 1533-6077 1758-2237 29 1 295-310
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31018917] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 31018917, Kapcsolat: 28570093
  19. Bizzi Fabiola et al. Attachment and reflective functioning in children with somatic symptom disorders and disruptive behavior disorders. (2019) EUROPEAN CHILD & ADOLESCENT PSYCHIATRY 1018-8827 1435-165X 28 5 705-717
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31018933] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31018933, Kapcsolat: 28570112
  20. Waytz Adam et al. Anthropomorphizing without Social Cues Requires the Basolateral Amygdala. (2019) JOURNAL OF COGNITIVE NEUROSCIENCE 0898-929X 1530-8898 31 4 482-496
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31018937] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31018937, Kapcsolat: 28570120
  21. Tahiroglu Deniz et al. Anthropomorphism, social understanding, and imaginary companions. (2019) BRITISH JOURNAL OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY 0261-510X 37 2 284-299
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31018935] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31018935, Kapcsolat: 28570116
  22. Sim Zi L. et al. Another Look at Looking Time: Surprise as Rational Statistical Inference. (2019) TOPICS IN COGNITIVE SCIENCE 1756-8757 11 1 154-163
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31018941] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31018941, Kapcsolat: 28570124
  23. Elman Jeffrey L. et al. A Model of Event Knowledge. (2019) PSYCHOLOGICAL REVIEW 0033-295X 1939-1471 126 2 252-291
    Folyóiratcikk/Konferenciaközlemény (Folyóiratcikk)/Tudományos[31018940] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 31018940, Kapcsolat: 28570122
  24. Jin Kyong-sun et al. Young infants expect an unfamiliar adult to comfort a crying baby: Evidence from a standard violation-of-expectation task and a novel infant-triggered-video task. (2018) COGNITIVE PSYCHOLOGY 0010-0285 1095-5623 102 1-20
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27552037] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27552037, Kapcsolat: 27552037
  25. Rosa-Salva O et al. Visually-naive chicks prefer agents that move as if constrained by a bilateral body-plan. (2018) COGNITION 0010-0277 173 106-114
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27319303] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27319303, Kapcsolat: 27300399
  26. Formanowicz Magdalena et al. Understanding dehumanization: The role of agency and communion. (2018) JOURNAL OF EXPERIMENTAL SOCIAL PSYCHOLOGY 0022-1031 1096-0465 77 102-116
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27577311] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27577311, Kapcsolat: 27552032
  27. Hobson Nicholas M et al. The Psychology of Rituals: An Integrative Review and Process-Based Framework. (2018) PERSONALITY AND SOCIAL PSYCHOLOGY REVIEW 1088-8683 22 3 260-284
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27552070] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27552070, Kapcsolat: 27552029
  28. Airenti Gabriella. The Development of Anthropomorphism in Interaction: Intersubjectivity, Imagination, and Theory of Mind. (2018) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 9
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30463440] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30463440, Kapcsolat: 27892507
  29. Langeloh Miriam et al. Reduced Mu Power in Response to Unusual Actions Is Context-Dependent in 1-Year-Olds. (2018) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 8
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27300437] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27300437, Kapcsolat: 27300402
  30. Johnson Christine M. et al. Prosocial Predictions by Bottlenose Dolphins (Tursiops spp.) Based on Motion Patterns in Visual Stimuli. (2018) PSYCHOLOGICAL SCIENCE 0956-7976 1467-9280 29 9 1405-1413
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30463444] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30463444, Kapcsolat: 27892511
  31. Levine Sydney et al. Presumed Innocent? How Tacit Assumptions of Intentional Structure Shape Moral Judgment. (2018) JOURNAL OF EXPERIMENTAL PSYCHOLOGY-GENERAL 0096-3445 147 11 1728-1747
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30463441] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30463441, Kapcsolat: 27892508
  32. Zlotowski Jakub et al. Model of Dual Anthropomorphism: The Relationship Between the Media Equation Effect and Implicit Anthropomorphism. (2018) INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL ROBOTICS 1875-4791 1875-4805 10 5 701-714
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30463438] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30463438, Kapcsolat: 27892505
  33. Zheng Xiaobei et al. Intentional inference during infants' observational word learning. (2018) LINGUA 0024-3841 207 38-48
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27552201] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27552201, Kapcsolat: 27552035
  34. Choi You-jung et al. Infants' understanding of the definite/indefinite article in a third-party communicative situation. (2018) COGNITION 0010-0277 175 69-76
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27552118] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27552118, Kapcsolat: 27552034
  35. Sommerville Jessica A et al. Infants' prosocial behavior is governed by cost-benefit analyses. (2018) COGNITION 0010-0277 177 12-20
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27552030] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27552030, Kapcsolat: 27552030
  36. Lee Vivian et al. Individual differences in emotional expression discrimination are associated with emotion label production in toddlers. (2018) EUROPEAN JOURNAL OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY 1740-5629 15 5 506-516
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27552040] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27552040, Kapcsolat: 27552040
  37. Severson Rachel L. et al. Imagining Others' Minds: The Positive Relation Between Children's Role Play and Anthropomorphism. (2018) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 9
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30463439] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 30463439, Kapcsolat: 27892506
  38. Powell Lindsey J et al. Human infants' understanding of social imitation: Inferences of affiliation from third party observations. (2018) COGNITION 0010-0277 170 31-48
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27286388] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27286388, Kapcsolat: 27070118
  39. Choi You-jung et al. How do 3-month-old infants attribute preferences to a human agent?. (2018) JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY 0022-0965 172 96-106
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27552031] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27552031, Kapcsolat: 27552031
  40. Okten Irmak Olcaysoy et al. Goal Versus Trait Explanations: Causal Attributions Beyond the Trait-Situation Dichotomy. (2018) JOURNAL OF PERSONALITY AND SOCIAL PSYCHOLOGY 0022-3514 1939-1315 114 2 211-229
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27300401] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27300401, Kapcsolat: 27300401
  41. Gallese Vittorio et al. Forms of Vitality: Their Neural Bases, Their Role in Social Cognition, and the Case of Autism Spectrum Disorder. (2018) PSYCHOANALYTIC INQUIRY 0735-1690 38 2 154-164
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27300403] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27300403, Kapcsolat: 27300403
  42. Yin Jun et al. Fleeing or not: Responsivity of a chased target influences the cognitive representation of the chasing action. (2018) ATTENTION, PERCEPTION & PSYCHOPHYSICS 1943-3921 1943-393X 80 5 1205-1213
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27552184] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 27552184, Kapcsolat: 27552033
2020-08-15 15:52