Birkás B. Generosity, reputation and costly signaling: A preliminary study of altruism toward unfamiliar people. (2006) JOURNAL OF CULTURAL AND EVOLUTIONARY PSYCHOLOGY 1589-5254 4 2 173-181, 1435612
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1435612]
  1. Egilmez Eda. Altruism and Popularity. (2017)
    Egyéb/Diplomamunka, szakdolgozat, TDK dolgozat (Egyéb)/Tudományos[27191512] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27191512, Kapcsolat: 27191512
  2. Lamba S. A Comparison of the Economic Literature on Microfinance and the Evolutionary Literature on Cooperation.. (2014) Megjelent: Applied Evolutionary Anthropology pp. 39-57
    Könyvrészlet[24060722] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24060722, Kapcsolat: 24060722
  3. Ehlebracht D. Doing good does you good: Prosocial behavior as a sexual and social signal. (2013)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[23460740] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23460740, Kapcsolat: 23460517
  4. Evans R et al. Defining and measuring blood donor altruism: a theoretical approach from biology, economics and psychology. (2013) VOX SANGUINIS 0042-9007 9 OCT 1-9
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23460598] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23460598, Kapcsolat: 23460598
  5. Beunas A et al. High-Power CW Klystron for Fusion Experiments.. (2009) IEEE TRANSACTIONS ON ELECTRON DEVICES 0018-9383 56 5 864-869
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24487412] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24487412, Kapcsolat: 24487412
  6. Lawler Michael. Maltreated children's emotional availability with kin and non-kin foster mothers: A sociobiological perspective. (2008) CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW 0190-7409 1873-7765 30 10 1131-1143
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23044649] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23044649, Kapcsolat: 23044649
Bereczkei T et al. Public charity offer as a proximate factor of evolved reputation-building strategy: an experimental analysis of a real-life situation. (2007) EVOLUTION AND HUMAN BEHAVIOR 1090-5138 28 4 277-284, 1435320
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1435320]
  1. Gershon Rachel et al. Why Prosocial Referral Incentives Work: The Interplay of Reputational Benefits and Action Costs. (2020) JOURNAL OF MARKETING RESEARCH 0022-2437 1547-7193 57 1 156-172
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31454440] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31454440, Kapcsolat: 29180408
  2. Neilands P. et al. Watching eyes do not stop dogs stealing food: evidence against a general risk-aversion hypothesis for the watching-eye effect. (2020) SCIENTIFIC REPORTS 2045-2322 10 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31678837] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31678837, Kapcsolat: 29546786
  3. Savary J. et al. Unobserved altruism: How self-signaling motivations and social benefits shape willingness to donate. (2020) JOURNAL OF EXPERIMENTAL PSYCHOLOGY-APPLIED 1076-898X 1939-2192 26 3 538-550
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31678839] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31678839, Kapcsolat: 29546788
  4. Lasarov Wassili et al. Social Moral Licensing. (2020) JOURNAL OF BUSINESS ETHICS 0167-4544 1573-0697 165 1 45-66
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30652165] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30652165, Kapcsolat: 28136765
  5. Yang Liheng et al. Moral identity: A mediation model of moral disengagement and altruistic attitude. (2020) SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY 0301-2212 48 7
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31454441] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31454441, Kapcsolat: 29180409
  6. Wu Yin et al. Exogenous testosterone increases the audience effect in healthy males: evidence for the social status hypothesis. (2020) PROCEEDINGS OF THE ROYAL SOCIETY B-BIOLOGICAL SCIENCES 0962-8452 1471-2954 287 1931
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31454442] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31454442, Kapcsolat: 29180410
  7. Kawamura Y. et al. Altruism does not always lead to a good reputation: A normative explanation. (2020) JOURNAL OF EXPERIMENTAL SOCIAL PSYCHOLOGY 0022-1031 1096-0465 90
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31678838] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31678838, Kapcsolat: 29546787
  8. Mokos Judit et al. Altruism, costly signaling, and withholding information in a sport charity campaign. (2020) Evolution, Mind and Behaviour 2560-0982 17 1 10-18
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31137634] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31137634, Kapcsolat: 29546792
  9. Abadzi Helen. Accountability Features and Their Implications for Education Policies. (2020) COMPARATIVE EDUCATION REVIEW 0010-4086 1545-701X 64 1 66-86
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31454436] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31454436, Kapcsolat: 29180406
  10. Bradley Alex et al. When the Relatively Poor Prosper: The Underdog Effect on Charitable Donations. (2019) NONPROFIT AND VOLUNTARY SECTOR QUARTERLY 0899-7640 1552-7395 48 1 108-127
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30652717] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30652717, Kapcsolat: 28137529
  11. von Rueden Christopher R. et al. The dynamics of men's cooperation and social status in a small-scale society. (2019) PROCEEDINGS OF THE ROYAL SOCIETY B-BIOLOGICAL SCIENCES 0962-8452 1471-2954 286 1908
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30822247] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30822247, Kapcsolat: 28326524
  12. Chapman Cassandra M. et al. The Champion Effect in Peer-to-Peer Giving: Successful Campaigns Highlight Fundraisers More Than Causes. (2019) NONPROFIT AND VOLUNTARY SECTOR QUARTERLY 0899-7640 1552-7395 48 3 572-592
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31567433] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31567433, Kapcsolat: 29398676
  13. Shinohara Asami et al. Strategic reputation management: Children adjust their reward distribution in accordance with an observer's mental state. (2019) COGNITIVE DEVELOPMENT 0885-2014 50 195-204
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30748895] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30748895, Kapcsolat: 28242054
  14. Bandi Szabolcs et al. Nehézségekkel szembeni ellenálló képesség (reziliencia) és az életstratégia összefüggése fiatal felnőttek populációjában. (2019) MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 0025-0279 1588-2799 74 4 425-446
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31379629] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31379629, Kapcsolat: 29546790
  15. Zhan Youlong et al. Influence of Self-Relevance and Reputational Concerns on Altruistic Moral Decision Making. (2019) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 10
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30872743] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30872743, Kapcsolat: 28383520
  16. Boesch Lukas et al. Explaining Fairness Results from an Experiment in Guinea. (2019) HUMAN NATURE-AN INTERDISCIPLINARY BIOSOCIAL PERSPECTIVE 1045-6767 1936-4776 30 4 398-421
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31567428] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31567428, Kapcsolat: 29398677
  17. Ohtsubo Y. et al. Evolutionary psychology and economic game experiments. (2019) Megjelent: Diversity of Experimental Methods in Economics pp. 117-144
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[30669720] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30669720, Kapcsolat: 28136783
  18. Canigueral Roser et al. Effects of being watched on self-referential processing, self-awareness and prosocial behaviour. (2019) CONSCIOUSNESS AND COGNITION 1053-8100 1090-2376 76
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31567431] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31567431, Kapcsolat: 29398674
  19. Urbonavicius Sigitas et al. Donation to charity and purchase of cause-related products: The influence of existential guilt and experience. (2019) JOURNAL OF CONSUMER BEHAVIOUR 1472-0817 1479-1838 18 2 89-96
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30652716] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30652716, Kapcsolat: 28137528
  20. Canigueral Roser et al. Being watched: Effects of an audience on eye gaze and prosocial behaviour. (2019) ACTA PSYCHOLOGICA 0001-6918 1873-6297 195 50-63
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30652715] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30652715, Kapcsolat: 28137527
  21. Castel Safiya. When Do-Gooders are Cast as Rabble-Rousers: The Politicization of Black Volunteer Work and its Effects on the Hireability of Black Job Candidates. (2018)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30652177] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30652177, Kapcsolat: 28136778
  22. Winegard Bo et al. The Status Competition Model of Cultural Production. (2018)
    Egyéb/Csak repozitóriumban hozzáférhető közlemény (Egyéb)/Tudományos[27187460] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27187460, Kapcsolat: 27187460
  23. Chapman C.M. et al. The Champion Effect in Peer-to-Peer Giving: Successful Campaigns Highlight Fundraisers More Than Causes. (2018) NONPROFIT AND VOLUNTARY SECTOR QUARTERLY 0899-7640 1552-7395 48 3 572-592
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30669723] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30669723, Kapcsolat: 28136767
  24. Kawamura Yuta et al. Relationships between two types of reputational concern and altruistic behavior in daily life. (2018) PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 0191-8869 121 19-24
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27037612] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27037612, Kapcsolat: 27037612
  25. Dou Kai et al. Perceiving high social mindfulness during interpersonal interaction promotes cooperative behaviours. (2018) ASIAN JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY 1367-2223 1467-839X 21 1-2 97-106
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27459188] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27459188, Kapcsolat: 27459188
  26. Huang C. et al. Making mistakes in public: Being observed magnifies physiological responses to errors. (2018) NEUROPSYCHOLOGIA 0028-3932 1873-3514 119 214-222
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30669722] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30669722, Kapcsolat: 28136772
  27. Jackson Michael et al. Machiavelliana: The Living Machiavelli in Modern Mythologies. (2018) ISBN:9004365516
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[30651713] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30651713, Kapcsolat: 28136781
  28. Curry Oliver Scott et al. Happy to help? A systematic review and meta-analysis of the effects of performing acts of kindness on the well-being of the actor. (2018) JOURNAL OF EXPERIMENTAL SOCIAL PSYCHOLOGY 0022-1031 1096-0465 76 320-329
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30652163] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30652163, Kapcsolat: 28136763
  29. Pinnschmidt Arne et al. Exploring the causal relationship of philanthropic donations and investments in land acquisition. (2018)
    Egyéb/Diplomamunka, szakdolgozat, TDK dolgozat (Egyéb)/Tudományos[30652194] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30652194, Kapcsolat: 28136793
  30. Bradley Alex et al. Does observability affect prosociality?. (2018) PROCEEDINGS OF THE ROYAL SOCIETY B-BIOLOGICAL SCIENCES 0962-8452 1471-2954 285 1875
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27354079] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27354079, Kapcsolat: 27354079
  31. Carre Jessica. Differentiating Darkness: Decision-making Differences Between Psychopathy and Machiavellianism. (2018)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30652187] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30652187, Kapcsolat: 28136785
  32. Walsh Mandy. Corporate Social Responsibility and Consumer Purchase Behavior: The Moderating Role of Self-Presentation. (2018)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30652179] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30652179, Kapcsolat: 28136779
  33. ZHANG Xuejiao et al. The watching eyes effect on prosociality. (2017) XINLI KEXUE JINZHAN / ADVANCES IN PSYCHOLOGICAL SCIENCE 1671-3710 25 3 475-485
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27187459] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27187459, Kapcsolat: 27187459
  34. WANG Pei et al. Should I sacrifice my profit before his eyes? Partner’s ability and social distance affecting the tendency of reputation-profit game. (2017) ACTA PSYCHOLOGICA SINICA 0439-755X 49 9 1206-1218
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27187457] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27187457, Kapcsolat: 27187457
  35. Margolis Michele F et al. Partisan Differences in Nonpartisan Activity: The Case of Charitable Giving. (2017) POLITICAL BEHAVIOR 0190-9320 1573-6687 39 4 839-864
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27037613] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27037613, Kapcsolat: 27037613
  36. Bekkers Rene. Do Two Eyes See More Generosity Than One?. (2017)
    Egyéb/Csak repozitóriumban hozzáférhető közlemény (Egyéb)/Tudományos[27191195] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27191195, Kapcsolat: 27187461
  37. Tanaka Hiroki et al. The price of being seen to be just: an intention signalling strategy for indirect reciprocity. (2016) PROCEEDINGS OF THE ROYAL SOCIETY B-BIOLOGICAL SCIENCES 0962-8452 1471-2954 283 1835 p. 20160694
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26251425] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 26251425, Kapcsolat: 26251425
  38. Baumard N. The Origins of Fairness: How Evolution Explains Our Moral Nature. (2016) ISBN:0190210222
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[25404196] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25404196, Kapcsolat: 25404196
  39. Izuma K. The neural bases of social influence on valuation and behavior. (2016) Megjelent: Decision Neuroscience: An Integrative Perspective pp. 199-209
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[27111280] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27111280, Kapcsolat: 27111280
  40. Carre Jessica. Making decisions affecting oneself versus others: The mediating effect of interpersonal closeness and dark triad traits. (2016)
    Egyéb/Diplomamunka, szakdolgozat, TDK dolgozat (Egyéb)/Tudományos[26609081] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26609081, Kapcsolat: 26509078
  41. Manesi Zoi et al. Eyes Wide Open: Only Eyes That Pay Attention Promote Prosocial Behavior. (2016) EVOLUTIONARY PSYCHOLOGY 1474-7049 14 2 1-15
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25967942] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25967942, Kapcsolat: 25967942
  42. Loh Isabel. Exploratory Studies on Fundraising Practices. (2016)
    Egyéb/Tudományos[26509083] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26509083, Kapcsolat: 26509083
  43. Zagefka Hanna et al. The Psychology of Charitable Donations to Disaster Victims and Beyond. (2015) SOCIAL ISSUES AND POLICY REVIEW 1751-2395 1751-2409 9 1 155-192
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24695460] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24695460, Kapcsolat: 24695460
  44. Rotella Amanda. The Influence of Observation on Cooperative Decision Making. (2015)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[25404179] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25404179, Kapcsolat: 25404179
  45. Fujii Takayuki et al. The Effect of Direct and Indirect Monitoring on Generosity Among Preschoolers. (2015) SCIENTIFIC REPORTS 2045-2322 5
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24695461] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24695461, Kapcsolat: 24695461
  46. Takagishi Haruto et al. The development of the effect of peer monitoring on generosity differs among elementary school-age boys and girls. (2015) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 6
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25326874] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25326874, Kapcsolat: 25326874
  47. Arfer Kodi B et al. Reputational concerns, not altruism, motivate restraint when gambling with other people's money. (2015) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 6
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25326875] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 25326875, Kapcsolat: 25326875
  48. Patrick Wendy L. Red Flags: How to Spot Frenemies, Underminers, and Toxic People in Every Part of Your Life. (2015) ISBN:1863957227
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[25404178] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25404178, Kapcsolat: 25404178
  49. Margolis Michele. Partisan Differences in Charitable Giving: Evidence from Individual-Level Survey Data. (2015)
    Egyéb/Nem besorolt (Egyéb)/Tudományos[25404177] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25404177, Kapcsolat: 25404177
  50. Declerck C et al. Neuroeconomics of Prosocial Behavior: The Compassionate Egoist. (2015) ISBN:9780128013038
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[26066497] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26066497, Kapcsolat: 26066497
  51. Cline B. Nativism and the Evolutionary Debunking of Morality. (2015) REVIEW OF PHILOSOPHY AND PSYCHOLOGY 1878-5158 1878-5166 6 2 231-253
    Folyóiratcikk/Tudományos[24869221] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24869221, Kapcsolat: 24869221
  52. Roberts G. Human Cooperation: The Race to Give. (2015) CURRENT BIOLOGY 0960-9822 1879-0445 25 10 R425-R427
    Folyóiratcikk/Tudományos[24869184] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24869184, Kapcsolat: 24869184
  53. Sierksma J et al. With a Little Help From My Friends: Bystander Context and Children's Attitude Toward Peer Helping. (2014) JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY 0022-4545 1940-1183 154 2 142-154
    Folyóiratcikk[24060980] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24060980, Kapcsolat: 24060980
  54. Henderson MD et al. Why the Door-in-the-Face Technique Can Sometimes Backfire: A Construal-Level Account. (2014) SOCIAL PSYCHOLOGICAL AND PERSONALITY SCIENCE 1948-5506 1948-5514 5 4 475-483
    Folyóiratcikk[24060981] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24060981, Kapcsolat: 24060981
  55. Greene M et al. PUBLIC INTEGRITY, PRIVATE HYPOCRISY, AND THE MORAL LICENSING EFFECT. (2014) SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY 0301-2212 42 3 391-400
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26064724] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 26064724, Kapcsolat: 24060982
  56. Declerck Carolyn H et al. When do people cooperate? The neuroeconomics of prosocial decision making. (2013) BRAIN AND COGNITION 0278-2626 1090-2147 81 1 95-117
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25842689] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25842689, Kapcsolat: 23046564
  57. Dorner L.. The review of current researches on psychological background of volunteerism. (2013) MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 0025-0279 1588-2799 68 2 329-355
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31678843] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31678843, Kapcsolat: 29546797
  58. Heimann M et al. The recommendations of SRI funds. An empirical study on French retail investment advisors. (2013) REVUE FRANCAISE DE GESTION 0338-4551 1777-5663 236 7 149-162
    Folyóiratcikk/Tudományos[24060987] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24060987, Kapcsolat: 24060987
  59. Barclay P. Strategies for cooperation in biological markets, especially for humans. (2013) EVOLUTION AND HUMAN BEHAVIOR 1090-5138 34 3 164-175
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23224774] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23224774, Kapcsolat: 23143619
  60. Baumard N et al. Partner choice, fairness, and the extension of morality. (2013) BEHAVIORAL AND BRAIN SCIENCES 0140-525X 1469-1825 36 1 103-122
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25129303] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25129303, Kapcsolat: 24060988
  61. Van Vugt M et al. Men behaving nicely: Public goods as peacock tails. (2013) BRITISH JOURNAL OF PSYCHOLOGY 0007-1269 2044-8295 104 3-13
    Folyóiratcikk[23046565] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23046565, Kapcsolat: 23046565
  62. Ehlebracht D. Doing good does you good: Prosocial behavior as a sexual and social signal. (2013)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[23460740] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23460740, Kapcsolat: 23460718
  63. Roberts G. Competitive morality. (2013) BEHAVIORAL AND BRAIN SCIENCES 0140-525X 1469-1825 36 1 97-98
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24076602] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24076602, Kapcsolat: 24076602
  64. Fessler D M et al. Baumard et al.'s moral markets lack market dynamics. (2013) BEHAVIORAL AND BRAIN SCIENCES 0140-525X 1469-1825 36 1 89-90
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24076675] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24076675, Kapcsolat: 24076675
  65. Dorner László. Az önkéntesség pszichológiai vonatkozásainak szakirodalmi áttekintése. (2013) MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 0025-0279 1588-2799 68 2 305-331
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2351282] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2351282, Kapcsolat: 24060986
  66. Baumard N et al. A mutualistic approach to morality: The evolution of fairness by partner choice. (2013) BEHAVIORAL AND BRAIN SCIENCES 0140-525X 1469-1825 36 1 59-78
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23224777] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23224777, Kapcsolat: 23046566
  67. Izuma K. The social neuroscience of reputation. (2012) NEUROSCIENCE RESEARCH 0168-0102 1872-8111 72 4 283-288
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26064727] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 26064727, Kapcsolat: 23046567
  68. Barclay P. The evolution of charitable behaviour and the power of reputation. (2012) Megjelent: Applied Evolutionary Psychology pp. 149-172
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[26312639] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26312639, Kapcsolat: 26312639
  69. Fieder M et al. The Association between Pro-Social Attitude and Reproductive Success Differs between Men and Women. (2012) PLOS ONE 1932-6203 7 4
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26064729] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 26064729, Kapcsolat: 23046568
  70. Sperber D et al. Moral Reputation: An Evolutionary and Cognitive Perspective. (2012) MIND & LANGUAGE 0268-1064 1468-0017 27 5 495-518
    Folyóiratcikk[23046569] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23046569, Kapcsolat: 23046569
  71. Barclay P. Harnessing the Power of Reputation: Strengths and Limits for Promoting Cooperative Behaviors. (2012) EVOLUTIONARY PSYCHOLOGY 1474-7049 10 5 868-883
    Folyóiratcikk[23046571] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23046571, Kapcsolat: 23046571
  72. Powell KL et al. Eye Images Increase Charitable Donations: Evidence From an Opportunistic Field Experiment in a Supermarket. (2012) ETHOLOGY 0179-1613 1439-0310 118 11 1096-1101
    Folyóiratcikk[23046572] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23046572, Kapcsolat: 23046572
  73. Meskó Norbert. A szépség eredete: Szexuális vonzerő és párválasztás. (2012) ISBN:9789639893672
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[2101937] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2101937, Kapcsolat: 22841217
  74. Raihani NJ et al. A positive effect of flowers rather than eye images in a large-scale, cross-cultural dictator game. (2012) PROCEEDINGS OF THE ROYAL SOCIETY B-BIOLOGICAL SCIENCES 0962-8452 1471-2954 279 1742 3556-3564
    Folyóiratcikk[23046573] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23046573, Kapcsolat: 23046573
  75. Sylwester K. The role of reputations in the evolution of human cooperation. (2011)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[23143625] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23143625, Kapcsolat: 23143625
  76. Rueden C. The acquisition of social status by males in small-scale human societies (with an emphasis on the Tsimane of Bolivia). (2011)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[24077861] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24077861, Kapcsolat: 24077861
  77. Paál Tünde. Machiavelliánus döntéshozó stratégiák a szociális kapcsolatokban: A manipulatív viselkedés evolúciós perspektívája. (2011)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[3023533] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3023533, Kapcsolat: 22644122
  78. Garay J et al. Is envy one of the possible evolutionary roots of charity?. (2011) BIOSYSTEMS 0303-2647 1872-8324 106 28-35
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1876896] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 1876896, Kapcsolat: 21696587
  79. Izuma K et al. Insensitivity to social reputation in autism. (2011) PROCEEDINGS OF THE NATIONAL ACADEMY OF SCIENCES OF THE UNITED STATES OF AMERICA 0027-8424 1091-6490 108 42 17302-17307
    Folyóiratcikk[21696588] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21696588, Kapcsolat: 21696588
  80. Grey C. Constructing communities in the late Roman countryside. (2011) ISBN:9781107011625; 9780511994739
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[23143587] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23143587, Kapcsolat: 23143587
  81. Bekkers R et al. A Literature Review of Empirical Studies of Philanthropy: Eight Mechanisms That Drive Charitable Giving. (2011) NONPROFIT AND VOLUNTARY SECTOR QUARTERLY 0899-7640 1552-7395 40 5 924-973
    Folyóiratcikk[21696589] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21696589, Kapcsolat: 21696589
  82. Panchanathan K. Evolutionary Pathways to Group Cooperation: Reputation, Reciprocity, and Signaling. (2010)
    Egyéb/Nem besorolt (Egyéb)/Tudományos[23143595] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23143595, Kapcsolat: 23143595
  83. Sylwester K et al. Cooperators benefit through reputation-based partner choice in economic games. (2010) BIOLOGY LETTERS 1744-9561 1744-957X 6 5 659-662
    Folyóiratcikk[21696591] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21696591, Kapcsolat: 21696591
  84. Smith EA. Communication and collective action: language and the evolution of human cooperation. (2010) EVOLUTION AND HUMAN BEHAVIOR 1090-5138 31 4 231-245
    Folyóiratcikk[21885552] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21885552, Kapcsolat: 21696592
  85. Baumard N. Comment nous sommes devenus moraux: Une histoire naturelle du bien et du mal. (2010) ISBN:9782738125736
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[23143552] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23143552, Kapcsolat: 23143552
  86. Larina AD. Approaches, sets and prospects of researching machiavellianlsm. (2010) VOPROSY PSIKHOLOGII 0042-8841 3 75-83
    Folyóiratcikk/Tudományos[24071107] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24071107, Kapcsolat: 24071107
  87. Jones DN et al. Machiavellianism. (2009) Megjelent: Handbook of Individual Differences in Social Behavior pp. 93-108
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[22839079] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22839079, Kapcsolat: 22839103
  88. Lyle HF et al. Blood donations as costly signals of donor quality. (2009) JOURNAL OF EVOLUTIONARY PSYCHOLOGY 1789-2082 2060-5587 7 4 263-286
    Folyóiratcikk[21195522] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21195522, Kapcsolat: 21195522
  89. Baumard N. Une Théorie naturaliste et mutualiste de la morale. (2008)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[24077848] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24077848, Kapcsolat: 24077848
  90. Eff EA. Do Markets Promote Prosocial Behavior? Evidence from the Standard Cross-Cultural Sample. (2008)
    Egyéb/Nem besorolt (Egyéb)/Tudományos[23143580] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23143580, Kapcsolat: 23143580
Bereczkei T et al. Altruism towards strangers in need: costly signaling in an industrial society. (2010) EVOLUTION AND HUMAN BEHAVIOR 1090-5138 31 2 95-103, 1435317
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1435317]
  1. Kim Hackjin. Stability or Plasticity? - A Hierarchical Allostatic Regulation Model of Medial Prefrontal Cortex Function for Social Valuation. (2020) FRONTIERS IN NEUROSCIENCE 1662-4548 1662-453X 14
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31454438] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31454438, Kapcsolat: 29180405
  2. Lasarov Wassili et al. Social Moral Licensing. (2020) JOURNAL OF BUSINESS ETHICS 0167-4544 1573-0697 165 1 45-66
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30652165] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30652165, Kapcsolat: 28137024
  3. Luomala Harri et al. Get some respect - buy organic foods! When everyday consumer choices serve as prosocial status signaling. (2020) APPETITE 0195-6663 1095-8304 145
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31454437] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31454437, Kapcsolat: 29180404
  4. Kawamura Y. et al. Altruism does not always lead to a good reputation: A normative explanation. (2020) JOURNAL OF EXPERIMENTAL SOCIAL PSYCHOLOGY 0022-1031 1096-0465 90
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31678838] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31678838, Kapcsolat: 29599906
2021-02-24 19:24