Horváth József. Electronic penpal projects: A TESL-L experience. (1994) Megjelent: NEW METHODOLOGIES IN FOREIGN LANGUAGE LEARNING AND TEACHING. NEUE METHODEN IM FREMDSPRACHENUNTERRICHT pp. 182-185, 1748996
Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[1748996]
  1. Blasszauer János. Collaborative projects via the internet. (2001) TEACHING ENGLISH WITH TECHNOLOGY 1642-1027 1 6 4-12
    Folyóiratcikk[21651275] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21651275, Kapcsolat: 21651275
  2. Poór Zoltán. Könyvszemle. (1995) MODERN NYELVOKTATÁS 1219-638X 1 1
    Folyóiratcikk[21651278] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21651278, Kapcsolat: 21651278
Horváth József. The assessment of essay writing skills in the first-year proficiency test. (1996) Megjelent: Learning lessons pp. 88-106, 1824471
Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[1824471]
  1. Nikolov Marianne et al. Az idegen nyelvek tanulásának eredményessége. (2012) Megjelent: Mérlegen a magyar iskola pp. 241-288
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[2000407] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2000407, Kapcsolat: 28819066
  2. Szabó Gábor. Applying Item Response Theory in Language Test Item Bank Building. (2008) ISBN:9783631568514
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[1731980] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 1731980, Kapcsolat: 21855614
  3. Lehmann Magdolna. Vocabulary as a filter with first-year English majors.. (2006) Megjelent: Empirical Studies in English Applied Linguistics pp. 139-155
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[1655077] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 1655077, Kapcsolat: 21855615
  4. Szabó Gábor. Comparing the language performance of teachers and would-be teachers. (2003) Megjelent: Studies in English theoretical and applied linguistics pp. 182-199
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[1586565] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 1586565, Kapcsolat: 21855613
  5. Bajnóczi B et al. Exam and teacher training novelties. (1998) NYELVVIZSGA FÓRUM: NYELVVIZSGÁZTATÓK ÉS NYELVTANÁROK LAPJA 1585-1850 1 1 26-27
    Folyóiratcikk[21855616] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21855616, Kapcsolat: 21855616
Nikolov Marianne. novELTy sails again. (1996) NOVELTY - A JOURNAL OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING AND CULTURAL STUDIES IN HUNGARY 1218-537X 3 1 4-5, 1484606
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1484606]
  1. Gaál J. An analysis of novELTy: Should practicing teachers read applied linguistic journals?. (2001) NOVELTY - J ENG LANG TEACH CULT STUD HUNG 8 3 27-46
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[21316809] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21316809, Kapcsolat: 21316810
Nikolov Marianne. NovELTy. (1996), 1484582
Egyéb/Folyóirat vagy sorozatszerkesztés (Egyéb)/Tudományos[1484582]
  1. Simon O. Új szelek szárnyán – NovELTy: NovELTy: A Journal of English Language Teaching and Cultural Studies in Hungary. (1997) MODERN NYELVOKTATÁS 1219-638X 3 3 81-83
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[21316808] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21316808, Kapcsolat: 21316808
Nikolov M. Learning lessons: innovations in teacher education and assessment. (1996) ISBN:9636415013, 1388524
Könyv/Tanulmánykötet (Könyv)/Tudományos[1388524]
  1. Haavisto K et al. Exam and Teaching Novelties. (1998) NYELVVIZSGA FÓRUM: NYELVVIZSGÁZTATÓK ÉS NYELVTANÁROK LAPJA 1585-1850 1 1 26-27
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[21303118] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21303118, Kapcsolat: 21303118
Horváth J et al. Guidelines for writing theses in the English Department of JPU. (1997) ISBN:9636415609, 1388522
Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[1388522]
  1. Rouse Andrew. The Problem with Culture: The uncomfortable bedfellow of the traditional English foreign language department. (2014) Megjelent: HUSSE 11: Proceedings of the 11th Conference of the Hungarian Society for the Study of English pp. 7-18
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[2802965] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 2802965, Kapcsolat: 24373017
Horváth József. Port Folio: Writing tips for advanced students. (1998) NOVELTY - A JOURNAL OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING AND CULTURAL STUDIES IN HUNGARY 1218-537X 5 3 14-18, 1749008
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1749008]
  1. Biava C. Using writing portfolios with first-year Hungarian university students. (2003) Megjelent: Studies in English theoretical and applied linguistics pp. 156-162
    Könyvrészlet[21650907] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650907, Kapcsolat: 21650907
  2. Vermes Albert Péter. Idegen nyelvi íráspedagógia és fordítás. (2003) ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1215-5233 1588-0818 13 10 58-60
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2432541] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2432541, Kapcsolat: 21650910
  3. Szolár Bernadett. Az íráskészség fejlesztésének főbb gyakorlati kérdései. (2002) Megjelent: Nyelvpedagógia az ezredfordulón pp. 341-371
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[22344155] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22344155, Kapcsolat: 21650908
Horváth József. Processing corpus data on the internet. (1998) NYELVVIZSGA FÓRUM: NYELVVIZSGÁZTATÓK ÉS NYELVTANÁROK LAPJA 1585-1850 1 2 3-6, 1748874
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1748874]
  1. Szabó Gábor. Applying Item Response Theory in Language Test Item Bank Building. (2008) ISBN:9783631568514
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[1731980] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 1731980, Kapcsolat: 21650637
Horváth József. JPU Corpus Online. (1999), 1749105
Egyéb/Adatbázis (Egyéb)/Tudományos[1749105]
  1. Olga Fekete. Komplexität und Grammatikalität in der Lernersprache: Eine Längsschnittstudie zur Entwicklung von Deutschkenntnissen ungarischer Muttersprachler. (2016) ISBN:9783830933915
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[26345501] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 26345501, Kapcsolat: 26425016
  2. Centre for. Learner corpora around the world. (2015)
    Egyéb/Adatbázis (Egyéb)/Tudományos[25238199] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25238199, Kapcsolat: 25238199
  3. Thomas Cobb. Compleat lexical tutor. (2015)
    Egyéb/Adatbázis (Egyéb)/Tudományos[25238185] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25238185, Kapcsolat: 25238185
  4. Hatipoğlu Ciler. First Stage in the Construction of METU Turkish English Exam Corpus (METU TEEC). (2013) Boğaziçi University Journal of Education 1300-9567 30 1 1-20
    Folyóiratcikk[25061850] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25061850, Kapcsolat: 25061850
  5. Grigaliüniené Joné. Corpora in the classroom. (2013) ISBN:9786094591501
    Könyv[25061851] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25061851, Kapcsolat: 25061851
  6. Stritar Mojca. Korpusi usvajanja tujega jezika. (2012) ISBN:9789616715102
    Könyv[25061859] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25061859, Kapcsolat: 25061859
  7. Jacobsen. Applying cognitive linguistics and task-supported language teaching to instruction of English conditional phrases. (2012)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[27410266] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27410266, Kapcsolat: 27410266
  8. IU Computational. LearnerCorpora. (2011)
    Egyéb/Adatbázis (Egyéb)/Tudományos[25238181] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25238181, Kapcsolat: 25238181
  9. Ishikawa S. A NEW HORIZON IN LEARNER CORPUS STUDIES: THE AIM OF THE ICNALE PROJECT. (2011) Megjelent: Corpora and language technologies in teaching, learning and research pp. 3-11
    Könyvrészlet[25185833] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25185833, Kapcsolat: 25185833
  10. Leacock Claudia. Automated Grammatical Error Detection for Language Learners. (2010)
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[25185712] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25185712, Kapcsolat: 25185712
  11. Grigaliuniené J. The Lithuanian component of the International Corpus of Learner English (LICLE): A resource for English language learning, teaching and research at Lithuanian institutions of higher education. (2008) ZMOGUS IR ZODIS 1392-8600 1822-7805 10 3 62-70
    Folyóiratcikk[21650916] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650916, Kapcsolat: 21650916
  12. Walter Maik. Die Entdeckung des fortgeschrittenen Lerners in der Varietätenlinguistik. (2008) Megjelent: Fortgeschrittene Lernervarietäten. Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung pp. 3-23
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[26954072] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26954072, Kapcsolat: 26954072
  13. Corpas Pastor. Lost in specialized translation: The corpus as an inexpensive and under-exploited aid for language service providers. (2007) Translating and the Computer 29 1-18
    Folyóiratcikk[22689609] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 22689609, Kapcsolat: 22689609
  14. Ene Simona. The last stages of second-language acquisition: Linguistic evidence from academic writing by advanced non-native English speakers. (2006)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[21652941] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21652941, Kapcsolat: 21652941
  15. Kitsnik M. Keelekorpused ja vöökeeleöpe. (2006) EESTI RAKENDUSLINGVISTIKA UHINGU AASTARAAMAT 1736-2563 2228-0677 2 93-108
    Folyóiratcikk[21650917] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650917, Kapcsolat: 21650917
  16. McEnery T et al. Corpus-based language studies: An advanced resource book. (2006)
    Könyv[21650835] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650835, Kapcsolat: 21650919
  17. Wang L. Current developments in learner English corpus in and outside China. (2005) Computer-Assisted Foreign Language Education 5 19-24
    Folyóiratcikk[21650926] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650926, Kapcsolat: 21650926
  18. Nesselhauf N. Learner corpora and their potential for language teaching. (2002) Megjelent: Teaching and language corpora pp. 125-152
    Könyvrészlet[21650922] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650922, Kapcsolat: 21650922
  19. Ooi V. From Shakespeare to Hungarian EFL writing: Using WWW corpora to motivate student learning. (2002) Megjelent: Corpus studies in language education pp. 163-177
    Könyvrészlet[21650924] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650924, Kapcsolat: 21650924
Horváth József. A JPU korpusz kialakítása és tartalma. (2000) MODERN NYELVOKTATÁS 1219-638X 2-3 42-49, 1602726
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1602726]
  1. Doró Katalin. The written assessment of the vocabulary knowledge and use of English majors in Hungary. (2008)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[2007561] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 2007561, Kapcsolat: 23179627
  2. Szirmai Monika. Bevezetés a korpusznyelvészetbe: A korpusznyelvészet alkalmazása az anyanyelv és az idegen nyelv tanulásában és tanításában. (2005)
    Könyv[21650649] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650649, Kapcsolat: 21650649
  3. Szirmai Monika. theory and practice of corpus linguistics. (2001)
    Könyv[21650648] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650648, Kapcsolat: 21650648
  4. Sijmen Tol et al. Linguistic bibliography for the year 2000. (2000) ISBN:1402030088
    Könyv/Bibliográfia, repertórium (Könyv)/Tudományos[25238132] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25238132, Kapcsolat: 25238132
Horváth József. Advanced writing in English as a foreign language: A corpus-based study of processes and products. (2001) ISBN:9636418500, 1749038
Könyv/Monográfia (Könyv)/Tudományos[1749038]
  1. Kholis Muzahrotus et al. THE DIFFERENCES OF WRITING DESCRIPTIVE TEXT ACHIEVEMENT AMONG VISUAL, AUDITORY AND KINESTHETIC STUDENTS OF SECOND GRADE AT MA AL-ITTIHAD PONCOKUSUMO. (2020) Jurnal Penelitian, Pendidikan, dan Pembelajaran 2337-6384 15 14
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31166917] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31166917, Kapcsolat: 28793353
  2. Suci Noviarti et al. THE USE OF QUIDING QUESTIONS IN TEACHING WRITING PROCEDURE TEXT FOR SENIOR HIGH SCHOOLS. (2019) Journal of English Language Teaching 2302-3198 8 1 206-216
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31166996] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31166996, Kapcsolat: 28793445
  3. Herlin Apriliyani et al. IMPROVING STUDENTS' WRITING SKILL IN NARRATIVE TEXT BY USING DISPERSION IMAGINATION. (2019) Journal of English Language Teaching and Literature 2623-0062 2622-9056 2 2 163-169
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30803354] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30803354, Kapcsolat: 28304583
  4. Fatma Suliman et al. Importance of Punctuation Marks for Writing and Reading Comprehension Skills. (2019) Faculty of Arts Journal 2664-1682 13 29-52
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31193737] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31193737, Kapcsolat: 28826958
  5. Yahya Sidiq et al. GROWING GARDENING METAPHORS: THE ACTIVITY IN TEACHING WRITING RECOUNT TEXT FOR FIRST GRADE OF SENIOR HIGH SCHOOL. (2019) Journal of English Language Teaching 2302-3198 8 1 167-176
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31166961] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31166961, Kapcsolat: 28793398
  6. Natrada Tiyaphorn et al. Business Writing Skills Development through Metacognition Training. (2019) PASAA PARITAT JOURNAL 2286-9972 34 1 88-112
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31186489] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31186489, Kapcsolat: 28817467
  7. Bela Putri et al. Analyzing Students’ Ability in Using the Language Features in Writing Descriptive text. (2019) Research in English and Education Journal 2528-746X 4 4 183-189
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31186258] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31186258, Kapcsolat: 28817178
  8. Melza Sufeni et al. Using “Fishbone Diagram” to Teach Writing Discussion Text to Senior High School Students. (2018) Journal of English Language Teaching 2302-3198 7 3 548-555
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31192645] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 31192645, Kapcsolat: 28825630
  9. Khairunnisak et al. USING A GALLERY WALK TECHNIQUE IN TEACHING WRITING ANNOUNCEMENT TEXTS TO JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENTS. (2018) Journal of English Language Teaching 2302-3198 7 4 701-710
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31166975] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31166975, Kapcsolat: 28793413
  10. Moon S et al. Unlearning overgenerated be through data-driven learning in the secondary EFL classroom. (2018) RECALL 0958-3440 1474-0109 30 1 48-67
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27402191] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 27402191, Kapcsolat: 27218528
  11. Paúl Fernando. THE WRITTEN PRODUCTION OF ECUADORIAN EFL HIGH SCHOOL STUDENTS: GRAMMATICAL TRANSFER ERRORS AND TEACHERS’ AND LEARNERS’ PERCEPTION OF FEEDBACK. (2018)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30801576] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30801576, Kapcsolat: 28302455
  12. Nurrizqi Aulia et al. THE APPLICATION OF TEAM ASSISTED INDIVIDUALIZATION TECHNIQUE TO IMPROVE THE ELEVENTH GRADE STUDENTS’ ABILITY TO WRITE ANALYTICAL EXPOSITION TEXT AT SMA NEGERI 1 PALU. (2018) e-Journal of ELTS (English Language Teaching Society) 2334-1841 6 4 1-14
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31192653] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 31192653, Kapcsolat: 28825651
  13. Sribagus Sribagus. Kompleknya Writing Dibandingkan Speaking. (2018) Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan 2502-7069 2620-8326 3 2 146-153
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31167036] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31167036, Kapcsolat: 28793494
  14. Akasha Ghaboosi. Iranian and Hungarian EFL Students’ Essays: A Corpus – Based Study. (2018)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[31187913] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 31187913, Kapcsolat: 28819159
  15. Chelghoum A et al. Developing EFL learners’ academic writing through collaborative writing projects. (2018) RumeliDE Dil ve Edebiyat Arastirmalari Dergisi 2148-9599 13 103-114
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31251246] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 31251246, Kapcsolat: 28918346
  16. Vincze Mária. A magyar mint idegen nyelv pedagógiája, különös tekintettel az olvasás- és írástanításra. (2018)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30306985] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 30306985, Kapcsolat: 28825665
  17. SABIHA CHOURA. WRITING STRATEGIES OF TUNISIAN MA HISTORY STUDENTS. (2017) International Journal of English and Literature 2249-6912 2249-8028 7 4 29-41
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31186513] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31186513, Kapcsolat: 28817498
  18. Filipan-Žignić Blaženka et al. The Influence of the Language of New Media on the Literacy of Young People in Their School Assignments and in Leisure. (2016) LINGUISTICS BEYOND AND WITHIN 2450-5188 2 77-96
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26948252] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26948252, Kapcsolat: 26948252
  19. Olga Fekete. Komplexität und Grammatikalität in der Lernersprache: Eine Längsschnittstudie zur Entwicklung von Deutschkenntnissen ungarischer Muttersprachler. (2016) ISBN:9783830933915
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[26345501] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 26345501, Kapcsolat: 26424992
  20. Made Wahyu. An Authentic Assessment on Sentence Complexity Toward Indonesian EFL Student's Writing Production. (2016) Lingua Scientia 0854-9125 2599-2678 8 1 45-60
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31186524] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31186524, Kapcsolat: 28817513
  21. Shakouri Nima. Theories in Second Language Acquisition Need to be Corroborated. (2015) STUDIES IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING 2372-9740 2329-311X 3 1 73-82
    Folyóiratcikk[24582819] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 24582819, Kapcsolat: 24582819
  22. Katalin Doró et al. Researching vocabulary in L2 writing – methodological issues and pedagogical implications: Methodological issues and pedagogical implications. (2015) Megjelent: Lexical issues in L2 writing pp. 11-26
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[2934667] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2934667, Kapcsolat: 25059868
  23. Lehmann Magdolna. A LEXICAL ANALYSIS OF IN-SERVICE EFL TEACHING PORTFOLIOS. (2015) Megjelent: Lexical issues in L2 writing pp. 207-229
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[2934889] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 2934889, Kapcsolat: 25059872
  24. Lehmann Magdolna. The lexical demands of readings in English studies. (2014) Megjelent: Studies in Honour of Marianne Nikolov pp. 343-355
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[2545576] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2545576, Kapcsolat: 23863739
  25. Paola Alexandra. Spanish Interference in EFL Writing Skills: A Case of Ecuadorian Senior High Schools. (2014) ENGLISH LANGUAGE TEACHING 1916-4742 1916-4750 7 7 40-48
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23879836] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23879836, Kapcsolat: 23879836
  26. Sankó Gyula. Scholarly texts flavoured with conversational features: A corpus-based study of Hungarian EFL learners’ academic writing. (2014) ARGUMENTUM 1787-3606 10 Különszám Dr. Pelyvás Péter 65. születésnapja alkalmából 560-575
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2765194] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2765194, Kapcsolat: 24087219
  27. Shakeouri N. Down from the pedestal: A chronological view at the philosophy of SLA. (2014) STUDIES IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING 2372-9740 2329-311X 2 4 354-366
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25093481] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 25093481, Kapcsolat: 25093481
  28. Thékes István. Assessment of young learners' English as a foreign language vocabulary knowledge: Results of a diagnostic test with the Rasch model. (2014) Megjelent: Studies in Honour of Marianne Nikolov pp. 87-99
    Könyvrészlet[23863734] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23863734, Kapcsolat: 23863734
  29. Hata Kazuki. A Consideration of Corpus Use in English Teaching and Learning in Japan Referencing a Learner Corpus and a Corpus of Native Speakers. (2014) KATE Journal 2185-8993 28 41-54
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26948259] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 26948259, Kapcsolat: 26948259
  30. Lehmann Magdolna. The use of lexical bundles in EFL academic writing tasks.. (2013) Megjelent: UZRT 2012 pp. 131-141
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[2226752] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 2226752, Kapcsolat: 23179550
  31. Doró Katalin. Selling their research: The linguistic realization of rhetoric moves in English thesis abstracts written by Hungarian undergraduates. (2013) ROMANIAN JOURNAL OF ENGLISH STUDIES 1584-3734 2286-0428 9 2 181-191
    Folyóiratcikk[22947373] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 22947373, Kapcsolat: 22947373
  32. Doró Katalin. Role of lexical knowledge and its testing in an L2 academic context. (2013) ISBN:9873659440694
    Könyv/Monográfia (Könyv)/Tudományos[2459638] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 2459638, Kapcsolat: 23462249
  33. Lukácsi Zoltán. Cohesion and writing quality: Exploring the construct of written cohesion in Euro Examinations. (2013)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[2778252] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2778252, Kapcsolat: 23179558
  34. Nikolov Marianne et al. Az idegen nyelvek tanulásának eredményessége. (2012) Megjelent: Mérlegen a magyar iskola pp. 241-288
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[2000407] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2000407, Kapcsolat: 28819060
  35. Doró Katalin. Students’ perception about their preparedness for undergraduate studies of English. (2011) Megjelent: UPRT 2009: Empirical studies in English applied linguistics pp. 81-92
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[2016250] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 2016250, Kapcsolat: 21650956
  36. Doró K. Meeting the language barrier. (2010) Megjelent: CrosSections: Selected papers in linguistics from the 9th HUSSE conference pp. 289-297
    Könyvrészlet[21650793] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650793, Kapcsolat: 21650793
  37. Foss P. Written learner corpora. (2009) KWANSEI GAKUIN UNIVERSITY HUMANITIES REVIEW 1342-8853 12 147-158
    Folyóiratcikk[21650800] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650800, Kapcsolat: 21650800
  38. Magnuczné Godó. Gondolatok a kontrasztív retorika változó perspektíváiról. (2009) ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK 1788-9979 4 1 167-182
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25727211] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25727211, Kapcsolat: 21650829
  39. Foss P. Constructing a blog corpus for Japanese learners of English. (2009) JALT CALL JOURNAL 1832-4215 5 1 65-76
    Folyóiratcikk[21650798] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650798, Kapcsolat: 21650798
  40. Xiao Z. Well-known and influential corpora. (2008) Megjelent: Corpus linguistics: An international handbook pp. 383-457
    Könyvrészlet[21650884] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650884, Kapcsolat: 21650884
  41. Foster J et al. Using decision trees to detect and classify grammatical errors. (2008)
    Egyéb[21651279] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21651279, Kapcsolat: 21651279
  42. Merckle Tamás. Unpacking L2 writing responses: A corpus-based study on teacher feedback to student writing. (2008) TEACHING ENGLISH WITH TECHNOLOGY 1642-1027 8 4
    Folyóiratcikk[21650898] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650898, Kapcsolat: 21650838
  43. Doró Katalin. The written assessment of the vocabulary knowledge and use of English majors in Hungary. (2008)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[2007561] [Érvényesített]
    Független, Idéző: 2007561, Kapcsolat: 23179628
  44. Crawford W. Place and time adverbials in native and non-native English student writing. (2008) Megjelent: Corpora and discourse: The challenges of different settings pp. 267-287
    Könyvrészlet[21650790] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650790, Kapcsolat: 21650790
  45. Spiri J. Online study of frequency list vocabulary with the WordChamp website. (2008) Reflections on English Language Teaching 0219-8398 7 1 21-36
    Folyóiratcikk[21650876] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650876, Kapcsolat: 21650876
  46. Schiftner B. Learner corpora of English and German: What is their status quo and where are they headed?. (2008) VIEWS: VIENNA ENGLISH WORKING PAPERS 2074-9856 2074-9864 17 2 47-78
    Folyóiratcikk[21650856] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650856, Kapcsolat: 21650856
  47. Bors Lídia. Hungarian 8th Graders’ Writing Skills in English: A Criterion- and Corpus-Based Assessment Project.. (2008)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[23417516] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 23417516, Kapcsolat: 28830502
  48. Godó Á. Cross-cultural aspects of academic writing: A study of Hungarian and North American college students’ L1 argumentative essays. (2008) INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGLISH STUDIES 1578-7044 8 2 65-111
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[21650806] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650806, Kapcsolat: 21650806
  49. Szabó Gábor. Applying Item Response Theory in Language Test Item Bank Building. (2008) ISBN:9783631568514
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[1731980] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 1731980, Kapcsolat: 21650878
  50. Oh S. A corpus-based study of epistemic modality in Korean college students’ writings in English. (2007) YONGO KYOYUK / ENGLISH TEACHING 1071-7108 62 2 147-176
    Folyóiratcikk[21650844] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650844, Kapcsolat: 21650844
  51. Guo X. Verbs in the written English of Chinese learners. (2006)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[21650809] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650809, Kapcsolat: 21650809
  52. Fekete Hajnal. Towards the validation of translation as an intermediate language proficiency exam task. (2006)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[22737339] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22737339, Kapcsolat: 21650795
  53. Stritar M. Oblikovanje korpusa usvajanja slovenščine kot tujega jezika. (2006) Megjelent: Proceedings of 5th Slovenian and 1st international Language Technologies Conference
    Könyvrészlet[21650877] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650877, Kapcsolat: 21650877
  54. Kiszely Zoltán. Magyar középiskolások angol fogalmazási stratégiái. (2006) NYELVINFO 1787-0550 14 2 8-12
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2444870] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2444870, Kapcsolat: 21650822
  55. Kiszely Zoltán. Magyar és angol nyelvű fogalmazások retorikai szerkezete: Összefüggések, magyarázatok és pedagógiai implikációk. (2006) MAGYAR PEDAGÓGIA 0025-0260 106 2 129-146
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2444873] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2444873, Kapcsolat: 21650818
  56. Kitao K. Developing resources for corpus linguistics. (2006) Journal of Culture and Information Science 1 1 17-36
    Folyóiratcikk[21650824] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650824, Kapcsolat: 21650824
  57. McEnery T et al. Corpus-based language studies: An advanced resource book. (2006)
    Könyv[21650835] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650835, Kapcsolat: 21650835
  58. Recski L. Utilizando corpora de aprendizes para a investigação de aspectos discursivos, metodologias de ensino e design de materiais pedagógicos. (2005) Linguagem & Ensino 8 2 249-273
    Folyóiratcikk[21650853] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650853, Kapcsolat: 21650853
  59. Katz S. Peer response in the EFL academic writing classroom in Hungary. (2005) Megjelent: Contemporary Hungarian perspectives on linguistics, literature and pedagogy
    Könyvrészlet[21650815] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650815, Kapcsolat: 21650815
  60. Szirmai Monika. Bevezetés a korpusznyelvészetbe: A korpusznyelvészet alkalmazása az anyanyelv és az idegen nyelv tanulásában és tanításában. (2005)
    Könyv[21650649] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650649, Kapcsolat: 21650880
  61. Katz Susan. Peer response in the EFL academic writing classroom in Eastern Europe: A critical analysis. (2004)
    Egyéb[21651281] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21651281, Kapcsolat: 21651281
  62. Nesselhauf N. Learner corpora and their potential for language teaching. (2004) Megjelent: Teaching and language corpora pp. 125-152
    Könyvrészlet[21650841] [Jóváhagyott]
    Független, Idéző: 21650841, Kapcsolat: 21650841
2020-08-03 17:31