Szabolcs Enikő. A romok poétikája a francia neoklasszicizmus és a preromantika időszakában: Diderot-tól Chateaubriand-ig. (2017) Megjelent: Programok és tanulmányok pp. 111-118
Kovács Katalin. La naissance d’un genre littéraire : la critique d’art au XVIIIe siècle. (2001) Megjelent: Théories et Débats Esthétiques au Dix-huitieme Siecle pp. 211-232,
2410733
Susan Dalton. Isabella Teotochi Albrizzi as Cultural Mediator: gender and writing on art in early nineteenth-century Venice. (2014) WOMENS HISTORY REVIEW 0961-2025 1747-583X 23 2 204-219
EBELING Jörg. „Sex sells! »Moralisierende« Beischriften in den Nachtischen nach Modegemälden in der ersten Hälfte des 18. Jahrhunderts am Beispiel Jean-Siméon Chardins und Jean-François de Troys”. (2010) Megjelent: Druckgraphik: zwischen Reproduktion und Invention pp. 433-447
Kovács Katalin. L’expression des passions et la hiérarchie des genres picturaux dans la pensée picturale de Diderot et de ses prédécesseurs. (2001),
2008339
Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[2008339]
Pál József. 1790. Határ és szabadság az irodalomban. (2012)
Kovács Katalin. Quelques aspects de l’apport de la réflexion picturale française sur la constitution de la pensée picturale en Hongrie. (2001) Megjelent: Mille ans de contacts pp. 171-183,
2410724
Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[2410724]
Bene Krisztián. Endre Bajomi Lázár et les rapports militaires franco-hongrois dans le miroir des recherches récentes. (2019) REVUE D'ÉTUDES FRANCAISES 1416-6399 Édition spéciale (5) 106-116
Bene Krisztián. Bevezetés a második világháború alatti francia-magyar katonai kapcsolatok történetébe. (2017) Megjelent: Fejezetek a hadtörténelemből 5. pp. 15-41
Kovács Katalin. L’expression des passions dans la pensée picturale de Diderot et de ses prédécesseurs. (2003),
2008421
Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[2008421]
Benda Mihály. L’écriture et la visualité dans le voyage en Espagne et dans les critiques d’art de Théophile Gautier (le récit de voyage et les Salons d’un littérateur avec des qualités de peintre. (2017)
Bódi Katalin. Paradoxe sur l’Indifférent. (2015) Megjelent: Studia Romanica de Debrecen. Regards actuels sur la littérature médiévale en mémoire de Katalin Halász (1994-2003) pp. 85-94
TÖRÖK Ervin. Eszményi nem eszményi (Diderot Színészparadoxona és a Rameau unokaöccse). (2014) Megjelent: A szatíra diskurzusai a modernitásban pp. 82-112
Török Ervin. „Eszményi nem eszményi (Diderot Színészparadoxona és a Rameau unokaöccse)”. (2012) ALFÖLD: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT 0401-3174 63 6 58-81
Kovács katalin. L’expression des passions dans la théorie dramatique de Diderot. (2003) ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JOZSEF NOMINATAE ACTA ROMANICA 0567-8099 22 93-103,
30729127
HAQUETTE Jean-Louis. "Notre âme est un tableau mouvant": Énergétique des émotions et puissance de l’image chez Diderot. (2018) ACTA UNIVERSITATIS CAROLINAE PHILOLOGICA 0567-8269 2018/3 95-105
Kovács Katalin. A szenvedélyek kifejezése és a műfajok hierarchiája: A francia festészetelméleti gondolkodás kezdetei. (2004) ISBN:9637338047,
2008430
Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[2008430]
Prohászka Erzsébet. Trouver »la plus grande exactitude«: le portrait dans les Salons de Diderot. (2019) Megjelent: Dispositifs & Transferts. Littératures et cultures en large et en travers, pp. 27-39
Szabolcs Enikő. A romok festői Diderot Szalon-kritikáiban: Pierre-Antoine Demachy és Hubert Robert. (2018) HOLDKATLAN - SZÉPIRODALMI ÉS MŰVÉSZETI FOLYÓIRAT V. 12 p. online
Molnár Luca. L’évolution de la hiérarchie des genres picturaux en France entre 1667 et 1737. (2017) Megjelent: Panorama des études françaises en Europe centrale pp. 115-127
Szabó Zsófia. A metamorfózis dicsérete. 18. századi színházi portréfestészet. (2013) Megjelent: Artcadia – A Kaposvári Egyetem Művészeti Karának művészeti és tudományos közleményei pp. 112-126
Kovács Katalin. La manifestation de la notion de sublime dans les récits de voyage français et hongrois. (2004) Megjelent: Mille ans de contacts II pp. 183-194,
2410764
Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[2410764]
Bene Krisztián. Endre Bajomi Lázár et les rapports militaires franco-hongrois dans le miroir des recherches récentes. (2019) REVUE D'ÉTUDES FRANCAISES 1416-6399 Édition spéciale (5) 106-116
Bene Krisztián. Bevezetés a második világháború alatti francia-magyar katonai kapcsolatok történetébe. (2017) Megjelent: Fejezetek a hadtörténelemből 5. pp. 15-41
Szász Géza et al. Párhuzamos fogolynaplók: francia és magyar tisztek feljegyzései a forradalmi háborúk korából (1793-1796). (2012) Megjelent: Képek, Szövegek, Olvasatok pp. 65-90
Andrea TUREKOVA. Le conte libertin au XVIIIe siècle : entre le merveilleux et la parodie dans Acajou et Zirphile de Charles Duclos. (2012) PHILOLOGIA (BRATISLAVA) 1339-2026 1-2 XX 111-119
MARCHAL Stephanie. Julius Meier-Graefe – „a laconic art historian. (2005) Megjelent: Silence = Schweigen : über die stumme Praxis der Kunst pp. 183-194
Éric Férey. Bibliographie de la littérature française (XVIe-XXe siècles), année 2004. (2005) REVUE D'HISTOIRE LITTÉRAIRE DE LA FRANCE 0035-2411 105 7-577
Kovács Katalin. Le corps passionné et le discours passionnel dans les écrits sur l’art français aux XVIIe et XVIIIe siècles. (2005) Megjelent: Modèles, fantasmes et intimité pp. 139-156,
2412378
Charles Le Brun. Értekezés a szenvedélyekről. (2006) Megjelent: « Természeted az arcodon ». A fiziognómia története az ókortól a XVII. századig pp. 261-275,
2508136
Tóth Orsolya. A szó hiánya és a test nyelve. Megjegyzések a Bánk Bán egyik instrukciójához. (2014) LITERATURA: A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA IRODALOMTUDOMÁNYI INTÉZETÉNEK FOLYÓIRATA 0133-2368 40 260-269
Kovács Katalin. A „szenvedély arca” a XVII. századi francia festészetelméleti gondolkodásban: Le Brun Értekezése és művének hatása. (2006) Megjelent: « Természeted az arcodon ». A fiziognómia története az ókortól a XVII. századig pp. 415-423,
2412423
Szabolcs Enikő. A romok poétikája a francia neoklasszicizmus és a preromantika időszakában: Diderot-tól Chateaubriand-ig. (2017) Megjelent: Programok és tanulmányok pp. 111-118
Szabolcs Enikő. Les esquisses de Greuze et de Hubert Robert dans les Salons de Diderot. (2015) Megjelent: Acta Romanica, „Lire, écrire, construire” pp. 139-152
Kovács Katalin. Le Brun, Félibien et l’expression des passions dans la théorie picturale. (2006) Megjelent: Prismes irisés. Textes recueillis sur les littératures classiques et modernes pour Olga Penke qui fête ses saixonta années. pp. 127-133,
2412413
Tímea Gyimesi. Prismes irisés. Textes recueillis sur les littératures classiques et modernes pour Olga Penke qui fête ses saixonta années.. (2006) ISBN:9638699612,
1418155
Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[1418155]
Dorota Dukwicz. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Badan nad Wiekiem Osiemnastym Nr 11. (2007)
Kovács Katalin. A szenvedélyek kifejezése és a műfaji hierarchia a francia festészetelméleti gondolkodásban. (2007) Megjelent: Bölcsészműhely, 2006 pp. 65-74,
2412444
Iván-Szűr Zsófia. La réception de Jean-Siméon Chardin au XVIIIe siècle : son éloge et son » genre «. (2019) Megjelent: Dispositifs & Transferts. Littératures et cultures en large et en travers, pp. 27-39
Eva VOLDŘICHOVÁ BERÁNKOVÁ. Un naturalisme symboliste? Emile Zola comme critique littéraire. (2017) Megjelent: Dusk and Dawn. Literature between two centuries pp. 217-236
Kovács Katalin. La vanité au XVIIe siecle: pouvoir de séduction et passage du temps. (2008) Megjelent: Le passé dans le présent le présent dans le passé pp. 25-30,
2420165
Kovács Katalin. Le silence comme présence : représentations du Vide dans la peinture de paysage chinoise. (2009) Megjelent: Revue d’Etudes Françaises pp. 23-30,
2331483
Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[2331483]
Gauché Évelyne. Le paysage existe-t-il dans les pays du Sud ? Pistes de recherche sur l’institutionnalisation du paysage. (2015) Vertigo – la revue électronique en sciences de l'environnement 1492-8442 15 1
Bartha-Kovács Katalin. A csend alakzatai a festészetben: Francia festészetelmélet a XVII–XVIII. században. (2010) ISBN:9789632363356,
2026329
Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[2026329]
Iván-Szűr Zsófia. A tapintás szerepe a műélvezetben. A látás-tapintás paradigmaváltás a 18. századi francia filozófiai, művészetelméleti és -kritikai írásokban. (2019) HOLDKATLAN - SZÉPIRODALMI ÉS MŰVÉSZETI FOLYÓIRAT
MOLNÁR Luca. Tableaux muets, poèmes parlants – silence et son dans l’œuvre et la réception poétique de Jean-Antoine Watteau. (2018) Megjelent: Agapes francophones pp. 197-205
Prohászka Erzsébet. Az emberábrázolás és a kis műfajok a XVII. és a XVIII. századi francia festészetben és a festészetről szóló írásokban. (2017) Megjelent: Programok és tanulmányok pp. 99-109
PAPP Sára. Rembrandt Budapesten: a Rembrandt és a holland arany évszázad festészete c. kiállításról, Budapest, Szépművészeti Múzeum, 2014. (2015) BUKSZ- BUDAPESTI KÖNYVSZEMLE 0865-4247 1588-0222 27 2 207-215
Ocsovai Dóra. Espaces visibles et invisibles : le miroir dans la peinture française des XVII-XVIIIe siècles. (2015) OSTIUM: OPEN-ACCESS JOURNAL FOR HUMANITIES 1339-942X 1336-6556 2 2/2015 132-145
Molnár Luca. Enchantement sans baguette magique: le merveilleux, l’enchantement et la magie dans l’œuvre d’Antoine Watteau. (2015) Megjelent: Acta Romanica, „Lire, écrire, construire” pp. 93-103
Tóth Orsolya. Az arc olvasása? Fiziognómiai szemlélet a 19. századi magyar irodalomban. (2015) Megjelent: Pécsi Tudományegyetem Bölcsész Akadémia, 2 pp. 27-43
Kovács Eszter. Denis Diderot. Esthétique, philosophie, politique: Expériences et leçons de la traduction en hongrois d’œuvres choisies de Diderot. (2013) RECHERCHES SUR DIDEROT ET SUR L ENCYCLOPEDIE 48 273-280
Orbázi Melinda. Révolte contre l’esprit courtois ou tentative de réforme générique ? Analyse de quelques motifs qui relient les romans arthuriens de Chrétien de Troyes. (2012) Acta Romanica XXVIII 19-31
Szűr Zsófia. La critique d’art, rencontre entre art et écriture: les Salons de Diderot. (2012) Megjelent: Études de la forme dialogique des écrits d’artistes : l’artiste critique d’art pp. 1-15
Egyéb konferenciaközlemény[23148152] [Admin láttamozott]
Bartha-Kovács Katalin. A kellem, a báj és a tudom is én micsoda a francia festészetben. (2010) Megjelent: A tudom-is-én-micsoda fogalma pp. 141-150,
2026343
Bodrogi Ferenc. Nyelv, élmény, materialitás. Az értelmezést nem igénylő jelenségekről a korai magyar esztétikai gondolkodásban. (2016) Megjelent: Soráthajlás pp. 7-38