Kaplan F et al. Taming robots with clicker training : a solution for teaching complex behaviors. (2001) Megjelent: Proceedings of the 9th European workshop on learning robots pp. 1-9, 1324406
Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[1324406]
  1. Koo YC et al. Piston mechanism based rope climbing robot. (2012) PROCEDIA ENGINEERING 1877-7058 41 547-553
    Folyóiratcikk[23717201] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23717201, Kapcsolat: 23717201
  2. Nelson AL et al. Fitness functions in evolutionary robotics: A survey and analysis. (2009) ROBOTICS AND AUTONOMOUS SYSTEMS 0921-8890 57 4 345-370
    Folyóiratcikk[20929707] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20929707, Kapcsolat: 20929312
  3. Richards KM et al. The use of detector dogs in the diagnosis of nematode infections in sheep feces. (2008) JOURNAL OF VETERINARY BEHAVIOR: CLINICAL APPLICATIONS AND RESEARCH 1558-7878 3 1 25-31
    Folyóiratcikk[21498834] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21498834, Kapcsolat: 20929313
  4. Thomaz AL et al. Teachable robots: Understanding human teaching behavior to build more effective robot learners. (2008) ARTIFICIAL INTELLIGENCE 0004-3702 172 6-7 716-737
    Folyóiratcikk[20929709] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20929709, Kapcsolat: 20929314
  5. Pepe AA et al. Go, dog, go: Maze training AIBO vs. a live dog, an exploratory study. (2008) ANTHROZOOS 0892-7936 21 1 71-83
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24620934] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24620934, Kapcsolat: 20929315
  6. Thomaz AL et al. Experiments in socially guided exploration: lessons learned in building robots that learn with and without human teachers. (2008) CONNECTION SCIENCE 0954-0091 20 2-3 91-110
    Folyóiratcikk[20929711] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20929711, Kapcsolat: 20929316
  7. Ribi FN et al. Comparison of Children's Behavior toward Sony's Robotic Dog AIBO and a Real Dog: A Pilot Study. (2008) ANTHROZOOS 0892-7936 21 3 245-256
    Folyóiratcikk[20929712] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20929712, Kapcsolat: 20929317
  8. Chalup SK et al. Machine learning with AIBO robots in the four-legged league of RoboCup. (2007) IEEE TRANSACTIONS ON SYSTEMS MAN AND CYBERNETICS PART C-APPLICATIONS AND REVIEWS 1094-6977 1558-2442 37 3 297-310
    Folyóiratcikk[20929713] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20929713, Kapcsolat: 20929318
  9. Thomaz AL et al. Teachable characters: User studies, design principles, and learning performance. (2006) LECTURE NOTES IN ARTIFICIAL INTELLIGENCE 0302-9743 4133 LNAI 395-406
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26919579] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26919579, Kapcsolat: 20929320
  10. Kahn PH et al. Robotic pets in the lives of preschool children. (2006) INTERACTION STUDIES 1572-0373 1572-0381 7 3 405-436
    Folyóiratcikk[20929716] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20929716, Kapcsolat: 20929321
  11. Natsuki O. Learning the Correspondence between Continuous Speeches and Motions. (2005) Megjelent: Development and Learning, 2005. Proceedings. The 4th International Conference on pp. 202-202
    Könyvrészlet[23717189] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23717189, Kapcsolat: 23717189
  12. Weber Jutta. Helpless machines and true loving care givers: a feminist critique of recent trends in human-robot interaction. (2005) JOURNAL OF INFORMATION, COMMUNICATION AND ETHICS IN SOCIETY 1477-996X 1758-8871 3 4 209-218
    Folyóiratcikk[24237536] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24237536, Kapcsolat: 24237536
  13. Cardeira Carlos et al. A low cost mobile robot for engineering education. (2005) Megjelent: IECON 2005 : the thirty-first annual conference of the IEEE Industrial Electronics Society pp. 6-pp
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[24237533] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24237533, Kapcsolat: 24237533
  14. Marom Yuval. Influencing robot learning through design and social interactions: a balancing framework. (2004) Megjelent: Proceedings of the Fourth International Workshop on Epigenetic Robotics pp. 75-82
    Egyéb konferenciaközlemény[23717190] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23717190, Kapcsolat: 23717190
  15. Fong T. A survey of socially interactive robots. (2003) ROBOTICS AND AUTONOMOUS SYSTEMS 0921-8890 42 143-166
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[20929325] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 20929325, Kapcsolat: 20929325
  16. Blumberg Bruce. Integrated learning for interactive synthetic characters. (2002) Megjelent: Proceedings of the 29th annual conference on Computer graphics and interactive techniques pp. 417-426
    Könyvrészlet[24237532] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24237532, Kapcsolat: 24237532
  17. Dautenhahn Kerstin. From embodied to socially embedded agents–implications for interaction-aware robots. (2002) COGNITIVE SYSTEMS RESEARCH 1389-0417 3 3 397-428
    Folyóiratcikk[23717915] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23717915, Kapcsolat: 23717915
  18. Dautenhahn Kerstin. Editorial-socially intelligent agents-the human in the loop. (2001) IEEE TRANSACTIONS ON SYSTEMS MAN AND CYBERNETICS PART A-SYSTEMS AND HUMANS 1083-4427 31 5 345-348
    Folyóiratcikk[23717965] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23717965, Kapcsolat: 23717965
Pongracz P et al. Social learning in dogs: the effect of a human demonstrator on the performance of dogs in a detour task. (2001) ANIMAL BEHAVIOUR 0003-3472 1095-8282 62 1109-1117, 104055
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[104055]
  1. Huber Ludwig et al. Selective overimitation in dogs. (2020) LEARNING & BEHAVIOR 1543-4494 1543-4508 in press
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31145715] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31145715, Kapcsolat: 28768042
  2. Duranton Charlotte. Local synchrony as a tool to estimate affiliation in dogs. (2020) JOURNAL OF VETERINARY BEHAVIOR: CLINICAL APPLICATIONS AND RESEARCH 1558-7878 36 48-53
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31411306] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31411306, Kapcsolat: 29115614
  3. Tiira Katriina et al. Inhibitory control – Important trait for explosive detection performance in police dogs?. (2020) APPLIED ANIMAL BEHAVIOUR SCIENCE 0168-1591 p. 104942
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31195866] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31195866, Kapcsolat: 29115609
  4. Bernauer K. et al. How do horses (Equus caballus) learn from observing human action?. (2020) ANIMAL COGNITION 1435-9448 1435-9456 23 1 1-9
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30875565] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30875565, Kapcsolat: 28557548
  5. Nawroth Christian et al. Goats Follow Human Pointing Gestures in an Object Choice Task. (2020) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 11 p. .
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31350350] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31350350, Kapcsolat: 29115612
  6. Guillo Dominique et al. Do guide dogs have culture? The case of indirect social learning. (2020) HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS 2662-9992 7 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31411305] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31411305, Kapcsolat: 29115613
  7. Chijiiwa Hitomi et al. Dogs and cats prioritize human action: choosing a now-empty instead of a still-baited container. (2020) ANIMAL COGNITION 1435-9448 1435-9456
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31411302] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31411302, Kapcsolat: 29115615
  8. Lazarowski Lucia et al. Comparing pet and detection dogs (Canis familiaris) on two aspects of social cognition. (2020) LEARNING & BEHAVIOR 1543-4494 1543-4508
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31411304] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31411304, Kapcsolat: 29115610
  9. SMITH BRADLEY P et al. Taxonomic status of the Australian dingo: the case for Canis dingo Meyer, 1793. (2019) ZOOTAXA 1175-5326 1175-5334 4564 1 173-197
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30581292] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30581292, Kapcsolat: 28055022
  10. Kary Daniel. Regan’s Lifeboat Case and the Additive Assumption. (2019) JOURNAL OF AGRICULTURAL & ENVIRONMENTAL ETHICS 1187-7863 1-17
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31039049] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31039049, Kapcsolat: 28601291
  11. Treece Christine. Psychologists' Use of Dogs in Psychotherapy: A Therapeutic Exploration. (2019)
    Egyéb/Diplomamunka, szakdolgozat, TDK dolgozat (Egyéb)/Tudományos[30689528] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30689528, Kapcsolat: 28179579
  12. MacLean Evan et al. Ontogeny and Heritability of Cognitive and Behavioral Traits Linked to Success as a Military Working Dog. (2019)
    Disszertáció/Nem besorolt (Disszertáció)/Tudományos[30793972] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30793972, Kapcsolat: 28293223
  13. Arhant Christine et al. Balancing skill against difficulty-behavior, heart rate and heart rate variability of shelter dogs during two different introductions of an interactive game. (2019)
    Egyéb/Csak repozitóriumban hozzáférhető közlemény (Egyéb)/Tudományos[30927321] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30927321, Kapcsolat: 28446936
  14. Huber Ludwig et al. Would dogs copy irrelevant actions from their human caregiver?. (2018) LEARNING & BEHAVIOR 1543-4494 1543-4508 46 4 387-397
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27456707] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27456707, Kapcsolat: 27808016
  15. Brubaker Lauren et al. The effects of past training, experience, and human behaviour on a dog's persistence at an independent task. (2018) APPLIED ANIMAL BEHAVIOUR SCIENCE 0168-1591 204 101-107
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27531458] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27531458, Kapcsolat: 27456822
  16. Kabadayi Can et al. The detour paradigm in animal cognition. (2018) ANIMAL COGNITION 1435-9448 1435-9456 21 1 21-35
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27258914] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27258914, Kapcsolat: 27111993
  17. McVey Anna et al. Social learning in horses: the effect of using a group leader demonstrator on the performance of familiar conspecifics in a detour task. (2018) APPLIED ANIMAL BEHAVIOUR SCIENCE 0168-1591 209 December 2018 47-54
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27626347] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27626347, Kapcsolat: 27626344
  18. Langbein Jan. Motor self-regulation in goats (Capra aegagrus hircus) in a detour-reaching task. (2018) PEERJ 2167-8359 6 p. e5139
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27599776] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27599776, Kapcsolat: 27808018
  19. Lea Stephen E. et al. In what sense are dogs special? Canine cognition in comparative context. (2018) LEARNING & BEHAVIOR 1543-4494 1543-4508 46 4 335-363
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30318245] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30318245, Kapcsolat: 27720289
  20. Vernouillet A.A.A. et al. Individual performance across motoric self-regulation tasks are not correlated for pet dogs. (2018) LEARNING & BEHAVIOR 1543-4494 1543-4508 46 4 522-536
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30380663] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30380663, Kapcsolat: 27720291
  21. Burla Joan-Bryce et al. Human Demonstration Does Not Facilitate the Performance of Horses (Equus caballus) in a Spatial Problem-Solving Task. (2018) ANIMALS 2076-2615 8 6
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27531652] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27531652, Kapcsolat: 27456823
  22. MacLean Evan L. et al. Enhanced Selection of Assistance and Explosive Detection Dogs Using Cognitive Measures. (2018) FRONTIERS IN VETERINARY SCIENCE 2297-1769 5
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30395944] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30395944, Kapcsolat: 27808017
  23. Houpt Katherine. Domestic animal behavior for veterinarians and animal scientists. (2018)
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[27111990] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27111990, Kapcsolat: 27111990
  24. Hirskyj-Douglas Ilyena et al. DoggyVision: Examining how dogs (Canis familiaris) interact with media using a dog-driven proximity tracker device. (2018) ANIMAL BEHAVIOR AND COGNITION 2372-5052 2372-4323 5 4 388-405
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30319502] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30319502, Kapcsolat: 27720292
  25. Hayes J E et al. Critical review of dog detection and the influences of physiology, training, and analytical methodologies. (2018) TALANTA 0039-9140 185 499-512
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27530967] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27530967, Kapcsolat: 27295896
  26. Sommerville Rebecca et al. Why do dogs play? Function and welfare implications of play in the domestic dog. (2017) APPLIED ANIMAL BEHAVIOUR SCIENCE 0168-1591 197 1-8
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27055283] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27055283, Kapcsolat: 27025010
  27. Schuetz Aurelia et al. Social learning across species: horses (Equus caballus) learn from humans by observation. (2017) ANIMAL COGNITION 1435-9448 1435-9456 20 3 567-573
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26721433] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26721433, Kapcsolat: 26386828
  28. Macpherson K et al. On the Clock: Interval Timing and Overshadowing in Domestic Dogs (Canis familiaris). (2017) JOURNAL OF COMPARATIVE PSYCHOLOGY 0735-7036 1939-2087 131 4 348-361
    Folyóiratcikk/Tudományos[27039213] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27039213, Kapcsolat: 27025011
  29. Gerritsen Resi et al. K9 Explosive and Mine Detection: A Manual for Training and Operations. (2017)
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[27111994] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27111994, Kapcsolat: 27111994
  30. MacLean Evan L et al. Individual differences in cooperative communicative skills are more similar between dogs and humans than chimpanzees. (2017) ANIMAL BEHAVIOUR 0003-3472 1095-8282 126 41-51
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26721737] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26721737, Kapcsolat: 26697049
  31. Hoffman Christy L et al. Dog rivalry impacts following behavior in a decision-making task involving food. (2017) ANIMAL COGNITION 1435-9448 1435-9456 20 4 689-701
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26721454] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26721454, Kapcsolat: 26697050
  32. Cross Fiona R et al. THE EXECUTION OF PLANNED DETOURS BY SPIDER-EATING PREDATORS. (2016) JOURNAL OF THE EXPERIMENTAL ANALYSIS OF BEHAVIOR 0022-5002 105 1 194-210
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25785830] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25785830, Kapcsolat: 25785830
  33. Marshall-Pescini Sarah et al. The effect of training and breed group on problem-solving behaviours in dogs. (2016) ANIMAL COGNITION 1435-9448 1435-9456 19 3 571-579
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25787546] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25787546, Kapcsolat: 25489499
  34. Range F et al. Social cognition and emotions underlying dog behavior. (2016) Megjelent: The Domestic Dog: Its Evolution, Behavior and Interactions with People: Second Edition pp. 182-209
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[27631706] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27631706, Kapcsolat: 28557552
  35. Buttner Alicia Phillips. Neurobiological underpinnings of dogs' human-like social competence: How interactions between stress response systems and oxytocin mediate dogs' social skills. (2016) NEUROSCIENCE AND BIOBEHAVIORAL REVIEWS 0149-7634 1873-7528 71 198-214
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26409980] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 26409980, Kapcsolat: 26070890
  36. Nawroth Christian et al. Goats learn socially from humans in a spatial problem-solving task. (2016) ANIMAL BEHAVIOUR 0003-3472 1095-8282 121 123-129
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26184576] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26184576, Kapcsolat: 26117631
  37. Juszczak Grzegorz R et al. Detour behavior of mice trained with transparent, semitransparent and opaque barriers. (2016) PLOS ONE 1932-6203 1932-6203 11 9 p. e0162018
    Folyóiratcikk/Tudományos[27477461] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27477461, Kapcsolat: 27477461
  38. Scandurra Anna et al. Conspecific observational learning by adult dogs in a training context. (2016) APPLIED ANIMAL BEHAVIOUR SCIENCE 0168-1591 174 116-120
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25790368] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25790368, Kapcsolat: 25238372
  39. Plueckhahn Tania C et al. Assessing lateralization in domestic dogs: performance by Canis familiaris on the Kong test. (2016) JOURNAL OF VETERINARY BEHAVIOR: CLINICAL APPLICATIONS AND RESEARCH 1558-7878 15 25-30
    Folyóiratcikk/Tudományos[26070887] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26070887, Kapcsolat: 26070887
  40. Marshall-Pescini Sarah et al. The Effect of Domestication on Inhibitory Control: Wolves and Dogs Compared. (2015) PLOS ONE 1932-6203 1932-6203 10 2 p. e0118469
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24853493] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24853493, Kapcsolat: 24633167
  41. ParkHanson. Research Methodologies of Evolutionary Psychiatry. (2015) JOURNAL OF THE KOREAN NEUROPSYCHIATR ASSOCIATION 1015-4817 2289-0963 54 1 49-61
    Folyóiratcikk/Tudományos[24927262] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24927262, Kapcsolat: 24927262
  42. Isbaine Faiçal et al. Learning by observation in the macaque monkey under high experimental constraints. (2015) BEHAVIOURAL BRAIN RESEARCH 0166-4328 1872-7549 289 141-148
    Folyóiratcikk/Tudományos[24927030] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24927030, Kapcsolat: 24927030
  43. Bray EE et al. Increasing arousal enhances inhibitory control in calm but not excitable dogs. (2015) ANIMAL COGNITION 1435-9448 1435-9456 18 6 1317-1329
    Folyóiratcikk/Tudományos[26876871] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26876871, Kapcsolat: 24927013
  44. Broom DA et al. Domestic animal behaviour and welfare: 5th edition. (2015) ISBN:9781780645391
    Könyv/Tudományos[25116247] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25116247, Kapcsolat: 25116247
  45. Smith B. Dingo intelligence: a dingo's brain is sharper than its teeth. (2015) Megjelent: DINGO DEBATE: ORIGINS, BEHAVIOUR AND CONSERVATION pp. 215-250
    Könyvrészlet/Tudományos[25389318] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25389318, Kapcsolat: 25389352
  46. Zentall TR. Cognitive and Noncognitive Aspects of Social Learning. (2015) Megjelent: Animal Creativity and Innovation pp. 335-372
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[26660018] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26660018, Kapcsolat: 26942442
  47. Duranton Charlotte et al. Canis sensitivus: Affiliation and dogs' sensitivity to others' behavior as the basis for synchronization with humans?. (2015) JOURNAL OF VETERINARY BEHAVIOR: CLINICAL APPLICATIONS AND RESEARCH 1558-7878 10 6 513-524
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25379073] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25379073, Kapcsolat: 25238383
  48. Mund Katalin. A kutyaetológia kulisszatitkai: Egy új tudományág születése. (2015) ISBN:9786155508509
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[25187426] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25187426, Kapcsolat: 25132541
  49. Krueger Konstanze et al. The effects of age, rank and neophobia on social learning in horses. (2014) ANIMAL COGNITION 1435-9448 1435-9456 17 3 645-655
    Folyóiratcikk[24083950] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 24083950, Kapcsolat: 23841187
  50. Nitzschner M et al. Side matters: potential mechanisms underlying dogs' performance in a social eavesdropping paradigm. (2014) ANIMAL BEHAVIOUR 0003-3472 1095-8282 90 263-271
    Folyóiratcikk[24237936] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24237936, Kapcsolat: 24237589
  51. Mongillo Paolo et al. Reciprocal attention of dogs and owners in urban contexts. (2014) JOURNAL OF VETERINARY BEHAVIOR-CLINICAL APPLICATIONS AND RESEARCH 9 4 158-163
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24243895] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24243895, Kapcsolat: 24237591
  52. Price Virginia. Learning and behavior modification. (2014) Megjelent: Canine and Feline Behavior for Veterinary Technicians and Nurses pp. 113-144
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[27477741] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27477741, Kapcsolat: 27477477
  53. Kukekova AV et al. Genetics of Domesticated Behavior in Dogs and Foxes. (2014) Megjelent: Genetics and the Behavior of Domestic Animals pp. 361-396
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[23497235] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23497235, Kapcsolat: 23542100
  54. MacLean Evan L et al. Dogs (Canis familiaris) Account for Body Orientation but Not Visual Barriers When Responding to Pointing Gestures. (2014) JOURNAL OF COMPARATIVE PSYCHOLOGY 0735-7036 1939-2087 128 3 285-297
    Folyóiratcikk[24243491] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24243491, Kapcsolat: 24237592
  55. Huber L et al. Dog imitation and its possible origins. (2014) Megjelent: Domestic Dog Cognition and Behavior: The Scientific Study of Canis familiaris pp. 79-100
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[25147105] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25147105, Kapcsolat: 23717212
  56. Udell Monique et al. A Dog’s-Eye View of Canine Cognition. (2014) Megjelent: Domestic Dog Cognition and Behavior pp. 221-240
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[23717216] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23717216, Kapcsolat: 23717216
  57. Bensky Miles K et al. The World from a Dog's Point of View: A Review and Synthesis of Dog Cognition Research. (2013) ADVANCES IN THE STUDY OF BEHAVIOR 0065-3454 45 209-406
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24853932] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24853932, Kapcsolat: 23249956
  58. Howell TJ et al. The Perceptions of Dog Intelligence and Cognitive Skills (PoDIaCS) Survey. (2013) JOURNAL OF VETERINARY BEHAVIOR-CLINICAL APPLICATIONS AND RESEARCH 8 6 418-424
    Folyóiratcikk[23636770] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23636770, Kapcsolat: 23540765
  59. Gustafsson E. The challenges of a social learning phylogeny: Mechanisms, content and context biases and inter-individual differences. (2013) Megjelent: Social Learning Theory: Phylogenetic Considerations across Animal, Plant, and Microbial Taxa pp. 35-52
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[24332311] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24332311, Kapcsolat: 24332311
  60. Mongillo P et al. Spatial reversal learning is impaired by age in pet dogs. (2013) AGE: JOURNAL OF THE AMERICAN AGING ASSOCIATION 0161-9152 1574-4647 2509-2723 2509-2715 35 6 2273-2282
    Folyóiratcikk[23540766] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23540766, Kapcsolat: 23540766
  61. Range Friederike et al. Social learning from humans or conspecifics: differences and similarities between wolves and dogs. (2013) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 4 310-313
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24243706] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24243706, Kapcsolat: 23717220
  62. Lee Y-A et al. Reconsideration of animal models of schizophrenia and other psychiatric disorders with evolutionary perspective. (2013) MEDICAL HYPOTHESES 0306-9877 1532-2777 81 6 1120-1126
    Folyóiratcikk[23542101] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23542101, Kapcsolat: 23542101
  63. Plourde V et al. Pointing gestures modulate domestic dogs' search behavior for hidden objects in a spatial rotation problem. (2013) LEARNING AND MOTIVATION 0023-9690 44 4 282-293
    Folyóiratcikk[23636774] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23636774, Kapcsolat: 23540767
  64. Zentall TR. Observational learning in animals. (2013) Megjelent: Social Learning Theory: Phylogenetic Considerations across Animal, Plant, and Microbial Taxa pp. 1-34
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[23731138] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23731138, Kapcsolat: 24332312
  65. Freidin Esteban et al. Dogs' Eavesdropping from People's Reactions in Third Party Interactions. (2013) PLOS ONE 1932-6203 1932-6203 8 11
    Folyóiratcikk[24239294] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24239294, Kapcsolat: 23717217
  66. Horn L et al. Dogs' attention towards humans depends on their relationship, not only on social familiarity. (2013) ANIMAL COGNITION 1435-9448 1435-9456 16 3 435-443
    Folyóiratcikk[23635551] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23635551, Kapcsolat: 23249958
  67. Howell TJ et al. Do dogs use a mirror to find hidden food?. (2013) JOURNAL OF VETERINARY BEHAVIOR: CLINICAL APPLICATIONS AND RESEARCH 1558-7878 8 6 425-430
    Folyóiratcikk[23548582] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23548582, Kapcsolat: 23540768
  68. Siniscalchi M et al. Detour behaviour in attack-trained dogs: Left-turners perform better than right-turners. (2013) LATERALITY: ASYMMETRIES OF BODY BRAIN AND COGNITION 1357-650X 1464-0678 18 3 282-293
    Folyóiratcikk[23541005] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23541005, Kapcsolat: 23249960
  69. Sonoda Lilia et al. Cognitive Enrichment in Piglet Rearing: An Approach to Enhance Animal Welfare and to Reduce Aggressive Behaviour. (2013) ISRN veterinary science 2090-4452 2090-4460 2013 p. 389186
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24934169] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24934169, Kapcsolat: 23717221
  70. Dahás Liane et al. Aprendizagem social em cães domésticos: Uma revisão dos estudos tendo humanos como liberadores de dicas. (2013) ACTA COMPORTAMENTALIA 0188-8145 21 4 509-522
    Folyóiratcikk/Tudományos[27477755] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27477755, Kapcsolat: 24933478
  71. de Waal Frans et al. The primate mind: Built to connect with other minds.. (2012) ISBN:9780674058040
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[23052149] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23052149, Kapcsolat: 22721966
  72. Zentall TR. Perspectives on Observational Learning in Animals. (2012) JOURNAL OF COMPARATIVE PSYCHOLOGY 0735-7036 1939-2087 126 2 114-128
    Folyóiratcikk[23635555] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23635555, Kapcsolat: 22721963
  73. Walczak M et al. Impact of individual training parameters and manner of taking breath odor samples on the reliability of canines as cancer screeners. (2012) JOURNAL OF VETERINARY BEHAVIOR: CLINICAL APPLICATIONS AND RESEARCH 1558-7878 7 5 283-294
    Folyóiratcikk[22722456] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22722456, Kapcsolat: 22721960
  74. Range F et al. Domestication has not affected the understanding of means-end connections in dogs. (2012) ANIMAL COGNITION 1435-9448 1435-9456 15 4 597-607
    Folyóiratcikk[23636787] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23636787, Kapcsolat: 22721961
  75. Lai C-Y. Designing a pervasive pet social game for a mobile phone. (2012) Megjelent: 2012 8th International Conference on Computing Technology and Information Management, ICCM 2012 pp. 852-857
    Egyéb konferenciaközlemény[22721962] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22721962, Kapcsolat: 22721962
  76. Evans TA. A computerized detour task for the assessment of self-control behavior. (2012) Megjelent: Psychology of Self-Control pp. 97-121
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[24633169] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24633169, Kapcsolat: 24633169
  77. Mersmann D et al. Simple Mechanisms Can Explain Social Learning in Domestic Dogs (Canis familiaris). (2011) ETHOLOGY 0179-1613 1439-0310 117 8 675-690
    Folyóiratcikk[22303440] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22303440, Kapcsolat: 21765889
  78. Dallaire JA et al. Recurrent perseveration correlates with abnormal repetitive locomotion in adult mink but is not reduced by environmental enrichment. (2011) BEHAVIOURAL BRAIN RESEARCH 0166-4328 1872-7549 224 2 213-222
    Folyóiratcikk[21765890] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21765890, Kapcsolat: 21765890
  79. Howell TJ et al. Puppy power! Using social cognition research tasks to improve socialization practices for domestic dogs (Canis familiaris). (2011) JOURNAL OF VETERINARY BEHAVIOR-CLINICAL APPLICATIONS AND RESEARCH 6 3 195-204
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[22311282] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 22311282, Kapcsolat: 21452950
  80. Faustino Jillian. Pay Attention! Can the Type of Interaction between Handler and Dog Preceding an Agility Run Affect a Dog’s Attention during a Run?. (2011) Undergraduate Review 7 38-44
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27477492] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27477492, Kapcsolat: 27477492
  81. Range F et al. Dogs are able to solve a means-end task. (2011) ANIMAL COGNITION 1435-9448 1435-9456 14 4 575-583
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[22300525] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 22300525, Kapcsolat: 21452953
  82. Kaminski J et al. Do dogs distinguish rational from irrational acts?. (2011) ANIMAL BEHAVIOUR 0003-3472 1095-8282 81 1 195-203
    Folyóiratcikk[22300527] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22300527, Kapcsolat: 21261169
2021-01-24 13:23