Takacs Z K et al. Effect of temporal contiguity of picture/text on preschoolers’ vocabulary learning. (2013), 2922464
Egyéb/Nem besorolt (Egyéb)/Tudományos[2922464]
  1. Schwab Frank et al. Television Is Still "Easy" and Print Is Still "Tough"? More Than 30 Years of Research on the Amount of Invested Mental Effort. (2018) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 9
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27570922] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27570922, Kapcsolat: 29549804
  2. Bus AG et al. Affordances and limitations of electronic storybooks for young children's emergent literacy. (2015) DEVELOPMENTAL REVIEW 0273-2297 35 79-97
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2895835] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2895835, Kapcsolat: 29549805
Takacs ZK et al. Can the computer replace the adult for storybook reading? A meta-analysis on the effects of multimedia stories as compared to sharing print stories with an adult. (2014) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 5, 2895836
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2895836]
  1. Neuman Susan B et al. Two may be better than one: Promoting incidental word learning through multiple media. (2021) JOURNAL OF APPLIED DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY 0193-3973 73 p. 101252
    Folyóiratcikk/Tudományos[31901800] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31901800, Kapcsolat: 29900352
  2. Kucirkova Natalia. The Future of the Self: Understanding Personalization in Childhood and Beyond. (2021) ISBN:180043944X
    Könyv/Tudományos[31902016] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31902016, Kapcsolat: 29900467
  3. Ewin Carrie A et al. Mobile devices compared to non-digital toy play: The impact of activity type on the quality and quantity of parent language. (2021) COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR 0747-5632 118 p. 106669
    Folyóiratcikk/Tudományos[31910154] [Import]
    Független, Idéző: 31910154, Kapcsolat: 29900466
  4. Garg Arun. White Paper: Modern-Day Media Versus" Mere Vehicles". (2020) Distance Learning 1547-4712 17 3 91-94
    Folyóiratcikk/Tudományos[31910193] [Import]
    Független, Idéző: 31910193, Kapcsolat: 29900527
  5. Ewin Carrie A et al. The impact of joint media engagement on parent–child interactions: A systematic review. (2020) Human Behavior and Emerging Technologies 2578-1863 2578-1863
    Folyóiratcikk/Tudományos[31910187] [Import]
    Független, Idéző: 31910187, Kapcsolat: 29900516
  6. Rubegni Elisa et al. “The girl who wants to fly”: Exploring the role of digital technology in enhancing dialogic reading. (2020) International Journal of Child-Computer Interaction 2212-8689 p. 100239
    Folyóiratcikk/Tudományos[31910161] [Import]
    Független, Idéző: 31910161, Kapcsolat: 29900474
  7. Rubegni Elisa et al. “The girl who wants to fly”: Exploring the role of digital technology in enhancing dialogic reading. (2020) International Journal of Child-Computer Interaction 2212-8689 p. 100239
    Folyóiratcikk/Tudományos[31910162] [Import]
    Független, Idéző: 31910162, Kapcsolat: 29900477
  8. Neuman Susan B. et al. Scaffolding Attention and Partial Word Learning Through Interactive Coviewing of Educational Media: An Eye-Tracking Study With Low-Income Preschoolers. (2020) JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 0022-0663 1939-2176 112 6 1100-1110
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31743028] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31743028, Kapcsolat: 29655447
  9. Hoel Trude et al. Samtalebasert lesing av bildebok-apper: barnehagelærer versus hotspoter. (2020) NORSK PEDAGOGISK TIDSSKRIFT 0029-2052 1504-2987 104 2 121-133
    Folyóiratcikk/Tudományos[31901823] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31901823, Kapcsolat: 29900473
  10. Neuman Susan B. et al. Quick, incidental word learning in educational media: all contexts are not equal. (2020) EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT 1042-1629 1556-6501
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31508423] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31508423, Kapcsolat: 29280560
  11. Müller-Brauers Claudia et al. Narrative Potential of Picture-Book Apps: A Media-and Interaction-Oriented Study. (2020)
    Egyéb/Tudományos[31901831] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31901831, Kapcsolat: 29900483
  12. Javora Ondrej et al. Is contextual animation needed in multimedia learning games for children? An eye tracker study. (2020) JOURNAL OF COMPUTER ASSISTED LEARNING 0266-4909 1365-2729
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31743029] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31743029, Kapcsolat: 29655448
  13. Rohlfing Katharina J et al. International Perspectives on Digital Media and Early Literacy: The Impact of Digital Devices on Learning, Language Acquisition and Social Interaction. (2020) ISBN:1000198499
    Könyv/Tudományos[31571608] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31571608, Kapcsolat: 29900520
  14. Vezzoli Yvonne et al. Exploring the Design Space for Parent-Child Reading. (2020) Megjelent: Proceedings of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems pp. 1-12
    Egyéb konferenciaközlemény/Tudományos[31910156] [Import]
    Független, Idéző: 31910156, Kapcsolat: 29900472
  15. Anguiano Carlos Joe. Effects of Multimedia-Enhanced Storybooks on Young Children'Vocabulary and Comprehension Knowledge: A Meta-Analysis. (2020)
    Disszertáció/Tudományos[31910190] [Import]
    Független, Idéző: 31910190, Kapcsolat: 29900524
  16. Kucirkova Natalia et al. Children Reading for Pleasure in the Digital Age: Mapping Reader Engagement. (2020) ISBN:1529729866
    Könyv/Tudományos[31595086] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31595086, Kapcsolat: 29900507
  17. Sung H.-Y. et al. “The screen shows movement – movement is interesting!” exploring effects of multimedia stories on preschool children’s story comprehension and enjoyment. (2019)
    Egyéb/Tudományos[30824487] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824487, Kapcsolat: 28329097
  18. Hassinger-Das Brenna et al. The Four Pillars of Learning: e-Books Past, Present, and Future. (2019) Megjelent: Reading in the Digital Age: Young Children’s Experiences with E-books pp. 11-21
    Könyvrészlet/Tudományos[30824504] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824504, Kapcsolat: 28329122
  19. Kucirkova N. et al. Systematic review of young children's writing on screen: what do we know and what do we need to know. (2019)
    Egyéb/Tudományos[30824488] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824488, Kapcsolat: 28329098
  20. Kucirkova Natalia et al. Systematic review of young children's writing on screen: what do we know and what do we need to know. (2019) LITERACY 1741-4350 1741-4369 53 4 216-225
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31080247] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31080247, Kapcsolat: 28664944
  21. Hoel Trude et al. Organizing Shared Digital Reading in Groups: Optimizing the Affordances of Text and Medium. (2019) AERA Open 2332-8584 5 4
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31080217] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31080217, Kapcsolat: 28664950
  22. Neuman Susan B. et al. Learning Vocabulary From Educational Media: The Role of Pedagogical Supports for Low-Income Preschoolers. (2019) JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 0022-0663 1939-2176 111 1 32-44
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30508015] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30508015, Kapcsolat: 28018270
  23. Eisen Sierra et al. Learning from Apps and Objects: The Human Touch. (2019) MIND BRAIN AND EDUCATION 1751-2271 1751-228X
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31080248] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31080248, Kapcsolat: 28664947
  24. Courage Mary. From print to digital: The medium is only part of the message. (2019) Megjelent: Reading in the Digital Age: Young Children’s Experiences with E-books pp. 23-43
    Könyvrészlet/Tudományos[30824499] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824499, Kapcsolat: 28329115
  25. Segal-Drori O. et al. Electronic Book for Promoting Emergent Math: A Comparison Between Kindergarteners at Risk for Learning Disabilities and With Typical Development. (2019)
    Egyéb/Tudományos[30824486] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824486, Kapcsolat: 28329096
  26. Segal-Drori O. et al. Electronic Book for Promoting Emergent Math: A Comparison Between Kindergarteners at Risk for Learning Disabilities and With Typical Development. (2019) JOURNAL OF EDUCATIONAL COMPUTING RESEARCH 0735-6331 1541-4140 57 4 954-977
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30805514] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30805514, Kapcsolat: 28664952
  27. Strouse Gabrielle A et al. Educational and Fun? Parent Versus Preschooler Perceptions and Co-Use of Digital and Print Media. (2019) AERA Open 2332-8584 5 3 p. 2332858419861085
    Folyóiratcikk/Tudományos[30824508] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824508, Kapcsolat: 28329125
  28. Strouse Gabrielle A. et al. Educational and Fun? Parent Versus Preschooler Perceptions and Co-Use of Digital and Print Media. (2019) AERA Open 2332-8584 5 3
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31080230] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31080230, Kapcsolat: 28664951
  29. Tønnessen Elise et al. Designing Dialogs Around Picture Book Apps. (2019) Megjelent: Reading in the Digital Age: Young Children’s Experiences with E-books pp. 197-215
    Könyvrészlet/Tudományos[30824501] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824501, Kapcsolat: 28329119
  30. Samudra Preeti G et al. Coviewing Educational Media: Does Coviewing Help Low-Income Preschoolers Learn Auditory and Audiovisual Vocabulary Associations?. (2019) AERA Open 2332-8584 5 2 p. 2332858419853238
    Folyóiratcikk/Tudományos[30824516] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824516, Kapcsolat: 28329138
  31. Samudra Preeti G. et al. Coviewing Educational Media: Does Coviewing Help Low-Income Preschoolers Learn Auditory and Audiovisual Vocabulary Associations?. (2019) AERA Open 2332-8584 5 2
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31583640] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31583640, Kapcsolat: 29426643
  32. Kucirkova Natalia. Children's Reading With Digital Books: Past Moving Quickly to the Future. (2019) CHILD DEVELOPMENT PERSPECTIVES 1750-8592 1750-8606 13 4 208-214
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31080216] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31080216, Kapcsolat: 28664949
  33. Sung Hui-Yun. Adult mediation of preschool children's use of mobile technologies in public libraries in Taiwan: A socio-cultural perspective. (2019) JOURNAL OF LIBRARIANSHIP AND INFORMATION SCIENCE 0961-0006 51 1 196-207
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30557901] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30557901, Kapcsolat: 28018269
  34. Altun Dilek. The Efficacy of Multimedia Stories in Preschoolers' Explicit and Implicit Story Comprehension. (2018) EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL 1082-3301 1573-1707 46 6 629-642
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30317470] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30317470, Kapcsolat: 27718346
  35. Cleaver Samantha et al. Read with Me: Engaging Your Young Child in Active Reading. (2018) ISBN:1475836716
    Könyv/Tudományos[30824524] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824524, Kapcsolat: 28329156
  36. Brom Cyril et al. How effective is emotional design? A meta-analysis on facial anthropomorphisms and pleasant colors during multimedia learning. (2018) EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW 1747-938X 1878-0385 25 100-119
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30557911] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30557911, Kapcsolat: 28018271
  37. Pfost Maximilian et al. Electronic Storybooks and Interactive Audio Pens:Facets of Use. (2018) FRUHE BILDUNG 2191-9186 7 1 40-47
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27318777] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27318777, Kapcsolat: 27318777
  38. Brunow David. Effect of Text-to-speech and Human Reader on Listening Comprehension for Students with Learning Disabilities. (2018)
    Egyéb/Tudományos[30824521] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824521, Kapcsolat: 28329146
  39. Hill Jennifer. Effective educational technologies by child developmental stage. (2018)
    Egyéb/Tudományos[30824518] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824518, Kapcsolat: 28329143
  40. Shamir Adina et al. Educational electronic book activity supports language retention among children at risk for learning disabilities. (2018) EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES 1360-2357 1573-7608 23 3 1231-1252
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27570929] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27570929, Kapcsolat: 27570929
  41. Mirus Gene et al. Developing Language and (Pre) literacySkills in Deaf Preschoolers through Shared Reading Activities with Bimodal-Bilingual eBooks. (2018) Journal of Multilingual Education Research 2153-4799 8 1 p. 10
    Folyóiratcikk/Tudományos[30824510] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824510, Kapcsolat: 28329131
  42. Kucirkova Natalia. Children’s agency and reading with story-apps: considerations of design, behavioural and social dimensions. (2018) QUALITATIVE RESEARCH IN PSYCHOLOGY 1478-0887 1478-0895 1-25
    Folyóiratcikk/Tudományos[30824522] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30824522, Kapcsolat: 28329152
  43. Xu Bing. The Effectiveness of Media Platforms on Reading Comprehension: A Meta-analysis. (2017) Megjelent: 25TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTERS IN EDUCATION (ICCE 2017) pp. 638-643
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[27570930] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27570930, Kapcsolat: 27570930
  44. Strouse GA et al. Parent-toddler behavior and language differ when reading electronic and print picture books. (2017) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 8 MAY
    Folyóiratcikk/Tudományos[26658449] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26658449, Kapcsolat: 26658449
  45. Dantas Taisa et al. Lectura literaria juvenil: Los clubes de lectura como entornos de investigación [Young literary reading: book clubs as research settings]. (2017) OCNOS-REVISTA DE ESTUDIOS SOBRE LA LECTURA 1885-446X 16 2 60-74
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27084640] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27084640, Kapcsolat: 27084640
  46. Wauters L et al. Interactive reading with young deaf and hardof-hearing children in ebooks versus print books. (2017) JOURNAL OF DEAF STUDIES AND DEAF EDUCATION 1081-4159 1465-7325 22 2 243-252
    Folyóiratcikk/Tudományos[26658450] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26658450, Kapcsolat: 26658450
  47. Richter Anna et al. Comparing electronic and paper storybooks for preschoolers: Attention, engagement, and recall. (2017) JOURNAL OF APPLIED DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY 0193-3973 48 92-102
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26568389] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26568389, Kapcsolat: 26447910
  48. Kucirkova Natalia. An integrative framework for studying, designing and conceptualising interactivity in children's digital books. (2017) BRITISH EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL 0141-1926 1469-3518 43 6 1168-1185
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27084639] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27084639, Kapcsolat: 27100213
  49. Downey C et al. Storytime with hue: An innovative approach to storytelling where storytellers control a dynamic lighting environment. (2016) Megjelent: 10th Anniversary Conference on Tangible Embedded and Embodied Interaction, TEI 2016 pp. 422-427
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[26129488] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26129488, Kapcsolat: 26129488
  50. Cartmill E A. Mind the Gap Assessing and Addressing the Word Gap in Early Education. (2016) POLICY INSIGHTS FROM THE BEHAVIORAL AND BRAIN SCIENCES 2372-7322 2372-7330 2 3 185-193
    Folyóiratcikk/Tudományos[26129491] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26129491, Kapcsolat: 26129491
  51. Yaman Fatih et al. Integrating Mobile Applications into Hearing Impaired Children's Literacy Instuction. (2016) EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE 1300-1337 41 188 153-174
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26395234] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26395234, Kapcsolat: 26395234
  52. Yuill Nicola et al. Curling Up With a Good E-Book: Mother-Child Shared Story Reading on Screen or Paper Affects Embodied Interaction and Warmth. (2016) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 7 DEC
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26395231] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26395231, Kapcsolat: 26447911
  53. Strouse G A et al. Are Prompts Provided by Electronic Books as Effective for Teaching Preschoolers a Biological Concept as Those Provided by Adults?. (2016) EARLY EDUCATION & DEVELOPMENT 1040-9289 1556-6935 27 8 1190-1204
    Folyóiratcikk/Tudományos[26129490] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26129490, Kapcsolat: 26129490
  54. Schram D. Hoe maakbaar is de lezer?: De doorgaande leeslijn in wetenschappelijk perspectief. (2015) ISBN:9789463010092
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[2922183] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2922183, Kapcsolat: 29550114
  55. McBride C. Children's literacy development: A cross-cultural perspective on learning to read and write: Second edition. (2015) ISBN:9781317909767
    Könyv/Tudományos[26129479] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26129479, Kapcsolat: 26129489
  56. Kirk Adaya et al. Audience, content, media: A literature review about factors to consider when designing technology based asthma education programs for children. (2015) JOURNAL OF CHILD AND ADOLESCENT BEHAVIOR 2375-4494 3 5 247-254
    Folyóiratcikk/Tudományos[25568281] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25568281, Kapcsolat: 25568281
Bus AG et al. Affordances and limitations of electronic storybooks for young children's emergent literacy. (2015) DEVELOPMENTAL REVIEW 0273-2297 35 79-97, 2895835
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2895835]
  1. Konca Ahmet Sami et al. Young Children’s Social Interactions with Parents during Digital Activities at Home. (2021) CHILD INDICATORS RESEARCH 1874-897X 1874-8988 1-21
    Folyóiratcikk/Tudományos[31901806] [Import]
    Független, Idéző: 31901806, Kapcsolat: 29889991
  2. Kaban Aysegul Liman. YAITS: The Design and Development of a Personalized E-Book Platform for EFL Learners. (2021) Megjelent: Teaching Practices and Equitable Learning in Children's Language Education pp. 171-190
    Könyvrészlet/Tudományos[31901878] [Import]
    Független, Idéző: 31901878, Kapcsolat: 29890098
  3. Neuman Susan B et al. Two may be better than one: Promoting incidental word learning through multiple media. (2021) JOURNAL OF APPLIED DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY 0193-3973 73 p. 101252
    Folyóiratcikk/Tudományos[31901800] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31901800, Kapcsolat: 29889986
  4. Polinsky Naomi et al. The role of spatial abilities in young children’s spatially-focused touchscreen game play. (2021) COGNITIVE DEVELOPMENT 0885-2014 57 p. 100970
    Folyóiratcikk/Tudományos[31901801] [Import]
    Független, Idéző: 31901801, Kapcsolat: 29889987
  5. Xu Ying et al. Press, swipe and read: Do interactive features facilitate engagement and learning with e‐Books?. (2021) JOURNAL OF COMPUTER ASSISTED LEARNING 0266-4909 1365-2729 37 1 212-225
    Folyóiratcikk/Tudományos[31901230] [Import]
    Független, Idéző: 31901230, Kapcsolat: 29889323
  6. Roskos Kathleen. It’s snack time in Ms. Madrid’s preschool class. Three-and four-year-old children are seated at tables around the room. They have just been served a carton of milk and graham crackers, when the following conversation takes place between two boys.. (2021) The Handbook of Developmentally Appropriate Toys 1475-8492 14 p. 227
    Folyóiratcikk/Tudományos[31901812] [Import]
    Független, Idéző: 31901812, Kapcsolat: 29890002
  7. Lim Jongyun et al. Interactive e-book reading vs. paper-based reading: Comparing the effects of different mediums on middle school students’ reading comprehension. (2021) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 97 p. 102434
    Folyóiratcikk/Tudományos[31901810] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31901810, Kapcsolat: 29889996
  8. Liman Kaban Ayşegül et al. Children’s Reading Comprehension and Motivation on Screen Versus on Paper. (2021) SAGE OPEN 2158-2440 11 1 p. 2158244020988849
    Folyóiratcikk/Tudományos[31901808] [Import]
    Független, Idéző: 31901808, Kapcsolat: 29889993
  9. Arnold David H et al. A randomized controlled trial of an educational app to improve preschoolers’ emergent literacy skills. (2021) JOURNAL OF CHILDREN AND MEDIA 1748-2798 1748-2801 1-19
    Folyóiratcikk/Tudományos[31901805] [Import]
    Független, Idéző: 31901805, Kapcsolat: 29889989
  10. Kucirkova Natalia et al. An empirical investigation of parent-child shared reading of digital personalized books. (2021) INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH 0883-0355 1873-538X 105 p. 101710
    Folyóiratcikk/Tudományos[31901802] [Import]
    Független, Idéző: 31901802, Kapcsolat: 29889988
  11. Huber Brittany et al. Young children's contingent interactions with a touchscreen influence their memory for spatial and narrative content. (2020) MEDIA PSYCHOLOGY 1521-3269 23 4 552-578
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31508431] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31508431, Kapcsolat: 29280547
  12. Elimelech Adi et al. Using a Digital Spelling Game for Promoting Alphabetic Knowledge of Preschoolers: The Contribution of Auditory and Visual Supports. (2020) READING RESEARCH QUARTERLY 0034-0553 1936-2722 55 2 235-250
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31508441] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31508441, Kapcsolat: 29280552
  13. Altun Dilek. Twice Upon a Mind: Preschoolers' Narrative Processing of Electronic and Printed Stories. (2020) EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL 1082-3301 1573-1707
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31509431] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31509431, Kapcsolat: 29280551
  14. Kucirkova Natalia. Toward Reciprocity and Agency in Students' Digital Reading. (2020) READING TEACHER 0034-0561 1936-2714 73 6 825-831
    Folyóiratcikk/Ismertetés (Folyóiratcikk)/Tudományos[31508435] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31508435, Kapcsolat: 29280548
  15. Wong Kevin M. The Promise of Educational Media for Dual Language Learners’ L1 and L2 Vocabulary Development. (2020)
    Disszertáció/Tudományos[31564988] [Import]
    Független, Idéző: 31564988, Kapcsolat: 29395030
  16. Son Seung-Hee Claire et al. The Influence of Interactive Features in Storybook Apps on Children's Reading Comprehension and Story Enjoyment. (2020) ELEMENTARY SCHOOL JOURNAL 0013-5984 1554-8279 120 3 422-454
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31508442] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31508442, Kapcsolat: 29280554
  17. Segers Eliane et al. The Impact of the Digital Home Environment on Kindergartners’ Language and Early Literacy. (2020) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 11 p. 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31678819] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31678819, Kapcsolat: 29550371
  18. Rubegni Elisa et al. “The girl who wants to fly”: Exploring the role of digital technology in enhancing dialogic reading. (2020) International Journal of Child-Computer Interaction 2212-8689 p. 100239
    Folyóiratcikk/Tudományos[31901830] [Import]
    Független, Idéző: 31901830, Kapcsolat: 29890021
  19. Skibbe Lori E. et al. The Access to Literacy Assessment System for Phonological Awareness: An Adaptive Measure of Phonological Awareness Appropriate for Children With Speech and/or Language Impairment. (2020) LANGUAGE SPEECH AND HEARING SERVICES IN SCHOOLS 0161-1461 51 4 1124-1138
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31743025] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31743025, Kapcsolat: 29655441
  20. Parrish Julie. Text-Influenced Expressions of Understanding: Differences in Kindergartners’ Discourse and Written Retellings of Traditional and Digital Texts During Buddy Reading. (2020)
    Egyéb/Nem besorolt (Egyéb)/Tudományos[31564998] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31564998, Kapcsolat: 29395041
  21. Neumann Michelle M.. Teacher Scaffolding of Preschoolers' Shared Reading With a Storybook App and a Printed Book. (2020) JOURNAL OF RESEARCH IN CHILDHOOD EDUCATION 0256-8543 2150-2641 34 3 367-384
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31509426] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31509426, Kapcsolat: 29280544
  22. Grolig Lorenz. Shared Storybook Reading and the Development of Oral Language Skills. (2020)
    Disszertáció/Tudományos[31564983] [Import]
    Független, Idéző: 31564983, Kapcsolat: 29395025
  23. Al Ghurair Noura et al. Schemes of eStories for Children with Social Communication Difficulties. (2020) Advances in Human-Computer Interaction 1687-5893 2020
    Folyóiratcikk/Tudományos[31564954] [Import]
    Független, Idéző: 31564954, Kapcsolat: 29394990
  24. Al Ghurair Noura et al. Schemes of eStories for Children with Social Communication Difficulties. (2020) Advances in Human-Computer Interaction 1687-5893 2020
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31743021] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31743021, Kapcsolat: 29655438
  25. Neuman Susan B. et al. Scaffolding Attention and Partial Word Learning Through Interactive Coviewing of Educational Media: An Eye-Tracking Study With Low-Income Preschoolers. (2020) JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 0022-0663 1939-2176 112 6 1100-1110
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31743028] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31743028, Kapcsolat: 29655446
  26. Hoel Trude et al. Samtalebasert lesing av bildebok-apper: barnehagelærer versus hotspoter. (2020) NORSK PEDAGOGISK TIDSSKRIFT 0029-2052 1504-2987 104 2 121-133
    Folyóiratcikk/Tudományos[31901823] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31901823, Kapcsolat: 29890014
  27. Abdelhadi Soaad M. Responses to hotspots during parent–child shared reading of eBook. (2020) International Journal of Child-Computer Interaction 2212-8689 23 p. 100164
    Folyóiratcikk/Tudományos[31564946] [Import]
    Független, Idéző: 31564946, Kapcsolat: 29394975
  28. Neuman Susan B. et al. Quick, incidental word learning in educational media: all contexts are not equal. (2020) EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT 1042-1629 1556-6501
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31508423] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31508423, Kapcsolat: 29280537
  29. Eutsler Lauren et al. Print or iPad? Young Children’s Text Type Shared Reading Preference and Behaviors in Comparison to Parent Predictions and At-home Practices. (2020) LITERACY RESEARCH AND INSTRUCTION 1938-8071 1938-8063 1-22
    Folyóiratcikk/Tudományos[31564926] [Import]
    Független, Idéző: 31564926, Kapcsolat: 29394938
  30. Eutsler Lauren et al. Print or iPad? Young Children's Text Type Shared Reading Preference and Behaviors in Comparison to Parent Predictions and At-home Practices. (2020) LITERACY RESEARCH AND INSTRUCTION 1938-8071 1938-8063 59 4 324-345
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31743023] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31743023, Kapcsolat: 29655439
  31. Xu Ying et al. Press, swipe and read: Do interactive features facilitate engagement and learning with e‐Books ?. (2020) JOURNAL OF COMPUTER ASSISTED LEARNING 0266-4909 1365-2729 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31571650] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31571650, Kapcsolat: 29655444
  32. Gaudreau Caroline et al. Preschoolers Benefit Equally From Video Chat, Pseudo-Contingent Video, and Live Book Reading: Implications for Storytime During the Coronavirus Pandemic and Beyond. (2020) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 11
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31743027] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31743027, Kapcsolat: 29655445
  33. Song Deokjin et al. Predicting Story Comprehension of Preschool Children with and without Specific Language Impairment through Eye Movement and Executive Function. (2020) COMMUNICATION SCIENCES AND DISORDERS 2288-1328 2288-0917 25 4 775-796
    Folyóiratcikk/Tudományos[31901875] [Import]
    Független, Idéző: 31901875, Kapcsolat: 29890095
  34. Umarji Osman et al. Opening the black box: user-log analyses of children’s e-Book reading and associations with word knowledge. (2020) READING AND WRITING 0922-4777 1573-0905 1-31
    Folyóiratcikk/Tudományos[31564934] [Import]
    Független, Idéző: 31564934, Kapcsolat: 29394953
  35. Umarji Osman et al. Opening the black box: user-log analyses of children's e-Book reading and associations with word knowledge. (2020) READING AND WRITING 0922-4777 1573-0905
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31729642] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31729642, Kapcsolat: 29655443
  36. Müller-Brauers Claudia et al. Narrative Potential of Picture-Book Apps: A Media-and Interaction-Oriented Study. (2020)
    Egyéb/Tudományos[31901831] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31901831, Kapcsolat: 29890023
  37. Nicholas Maria. Mothers' interactions with two-year-olds when reading printed and electronic texts. (2020)
    Egyéb/Tudományos[31566049] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31566049, Kapcsolat: 29396701
  38. Meskill Carla et al. Mediating digital screens with very young emerging bilinguals. (2020) BILINGUAL RESEARCH JOURNAL 1523-5882 1523-5890 43 2 137-156
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31509433] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31509433, Kapcsolat: 29280555
  39. Lee Sung Hee. Learning vocabulary from e-book reading and recorded word explanation for low-income elementary students with and without reading difficulties. (2020) READING AND WRITING 0922-4777 1573-0905 33 3 691-717
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31508436] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31508436, Kapcsolat: 29280550
  40. Qaiser Zara. Early Childhood Education and Care and the Use of Digital Media in Informal Environments. (2020)
    Egyéb/Tudományos[31564975] [Import]
    Független, Idéző: 31564975, Kapcsolat: 29395015
  41. Qaiser Zara. Early Childhood Education and Care and the Use of Digital Media in Informal Environments. (2020) BERKELEY REVIEW OF EDUCATION 1947-5578 9 2
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31743026] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31743026, Kapcsolat: 29655442
  42. Sysoev Ivan. Digital expressive media for supporting early literacy through child-driven, scaffolded play. (2020)
    Disszertáció/Tudományos[31901877] [Import]
    Független, Idéző: 31901877, Kapcsolat: 29890097
2021-04-19 12:23