de Bot CLJ. The role of feedback and feedforward in the teaching of pronunciation-an overview. (1980) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 8 1 35-45, 2491451
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2491451]
  1. Trofimovich P et al. Learning second language suprasegmentals: Effect of L2 experience on prosody and fluency characteristics of L2 speech. (2006) STUDIES IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION 0272-2631 28 1 1-30
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422989] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422989, Kapcsolat: 23603516
  2. Levis J et al. Teaching intonation in discourse using speech visualization technology. (2004) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 32 4 SPEC.ISS. 505-524
    Folyóiratcikk[24422868] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24422868, Kapcsolat: 23603517
de Bot K et al. The teaching of intonation: Fundamental research and classroom applications. (1982) TESOL QUARTERLY 0039-8322 1545-7249 16 1 71-77, 2521174
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2521174]
  1. Revell-Rogerson Pamela Mary. Computer-Assisted Pronunciation Training (CAPT): Current Issues and Future Directions. (2021) RELC JOURNAL: A JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING AND RESEARCH 0033-6882 1745-526X 52 1 189-205
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[32310936] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32310936, Kapcsolat: 30546127
  2. Yenkimaleki Mahmood et al. The relative contribution of computer assisted prosody training vs. instructor based prosody teaching in developing speaking skills by interpreter trainees: An experimental study. (2019) SPEECH COMMUNICATION 0167-6393 107 48-57
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31042703] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31042703, Kapcsolat: 28713390
  3. Yenkimaleki Mahmood et al. PROSODY INSTRUCTION FOR INTERPRETER TRAINEES: DOES METHODOLOGY MAKE A DIFFERENCE? AN EXPERIMENTAL STUDY. (2019) ACROSS LANGUAGES AND CULTURES 1585-1923 1588-2519 20 1 117-133
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31106699] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31106699, Kapcsolat: 28713389
  4. Chan Hang. A method of prosodic assessment: Insights from a singing workshop. (2018) COGENT EDUCATION 2331-186X 5 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27546778] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27546778, Kapcsolat: 27546778
  5. Offerman Heather M et al. Visual feedback and second language segmental production: The generalizability of pronunciation gains. (2016) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 59 45-60
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26006353] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26006353, Kapcsolat: 26006353
  6. Thomson Ron et al. The Effectiveness of L2 Pronunciation Instruction: A Narrative Review. (2015) APPLIED LINGUISTICS 0142-6001 1477-450X 36 3 326-344
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25747105] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25747105, Kapcsolat: 25747105
  7. Munro Murray J et al. Setting segmental priorities for English learners: Evidence from a longitudinal study. (2015) IRAL-INTERNATIONAL REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS IN LANGUAGE TEACHING 0019-042X 1613-4141 53 1 39-60
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25747106] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25747106, Kapcsolat: 25747106
  8. Olson DJ. Phonetics and Technology in the Classroom: A Practical Approach to Using Speech Analysis Software in Second-language Pronunciation Instruction. (2014) HISPANIA-A JOURNAL DEVOTED TO THE TEACHING OF SPANISH AND PORTUGUESE 0018-2133 97 1 47-68
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422985] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422985, Kapcsolat: 24422985
  9. Olson DJ. BENEFITS OF VISUAL FEEDBACK ON SEGMENTAL PRODUCTION IN THE L2 CLASSROOM. (2014) LANGUAGE LEARNING & TECHNOLOGY 1094-3501 18 3 173-192
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422986] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422986, Kapcsolat: 24422986
  10. Dlaska A et al. The short-term effects of individual corrective feedback on L2 pronunciation. (2013) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 41 1 25-37
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422987] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422987, Kapcsolat: 24422987
  11. Demenko G et al. The Use of Speech Technology in Foreign Language Pronunciation Training. (2010) ARCHIVES OF ACOUSTICS 0137-5075 35 3 309-329
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422988] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422988, Kapcsolat: 24422988
  12. Trofimovich P et al. Learning second language suprasegmentals: Effect of L2 experience on prosody and fluency characteristics of L2 speech. (2006) STUDIES IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION 0272-2631 28 1 1-30
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422989] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422989, Kapcsolat: 24422989
  13. Hardison DM. Generalization of computer-assisted prosody training: Quantitative and qualitative findings. (2004) LANGUAGE LEARNING & TECHNOLOGY 1094-3501 8 1 34-52
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24423017] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24423017, Kapcsolat: 24422990
  14. Pennington MC. The teachability of phonology in adulthood: A re-examination. (1998) IRAL-INTERNATIONAL REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS IN LANGUAGE TEACHING 0019-042X 1613-4141 36 4 323-341
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422991] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422991, Kapcsolat: 24422991
  15. Derwing TM. Evidence in favor of a broad framework for pronunciation instruction. (1998) LANGUAGE LEARNING 0023-8333 1467-9922 48 3 393-410
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422992] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422992, Kapcsolat: 24422992
  16. ELLIOTT AR. FOREIGN-LANGUAGE PHONOLOGY - FIELD INDEPENDENCE, ATTITUDE, AND THE SUCCESS OF FORMAL INSTRUCTION IN SPANISH PRONUNCIATION. (1995) MODERN LANGUAGE JOURNAL 0026-7902 1540-4781 79 4 530-542
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422993] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422993, Kapcsolat: 24422993
  17. CHAMPAGNEMUZAR C et al. 2ND-LANGUAGE ACCENT - THE ROLE OF THE PEDAGOGICAL ENVIRONMENT. (1993) IRAL-INTERNATIONAL REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS IN LANGUAGE TEACHING 0019-042X 1613-4141 31 2 143-160
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422994] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422994, Kapcsolat: 24422994
  18. MORLEY J. THE PRONUNCIATION COMPONENT IN TEACHING-ENGLISH TO SPEAKERS OF OTHER LANGUAGES. (1991) TESOL QUARTERLY 0039-8322 1545-7249 25 3 481-520
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422995] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422995, Kapcsolat: 24422995
  19. PENNINGTON MC et al. PRONUNCIATION REVISITED. (1986) TESOL QUARTERLY 0039-8322 1545-7249 20 2 207-225
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422996] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422996, Kapcsolat: 24422996
de Bot K. Visual feedback of intonation I: Effectiveness and induced practice behaviour. (1983) LANGUAGE AND SPEECH 0023-8309 26 4 331-350, 2515653
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2515653]
  1. Zeinali Nejad Majid et al. The effect of synchronous and asynchronous computer-mediated communication (CMC) on learners' pronunciation achievement. (2021) COGENT PSYCHOLOGY 2331-1908 8 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[32310933] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32310933, Kapcsolat: 30546123
  2. Sonbul Suhad et al. Research on the on-line processing of collocation: Replication of Wolter and Gyllstad (2011) and Millar (2011). (2021) LANGUAGE TEACHING 1475-3049 0261-4448 54 2 236-244
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[32310931] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32310931, Kapcsolat: 30546121
  3. Amrate Moustafa. Collaborative vs. individual computer-assisted prosody training: a mixed-method case study with Algerian EFL undergraduates. (2021) COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING 0958-8221 1744-3210
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[32310932] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32310932, Kapcsolat: 30546122
  4. Yenkimaleki Mahmood et al. The relative contribution of computer assisted prosody training vs. instructor based prosody teaching in developing speaking skills by interpreter trainees: An experimental study. (2019) SPEECH COMMUNICATION 0167-6393 107 48-57
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31042703] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31042703, Kapcsolat: 28713385
  5. McAndrews Mark. Short periods of instruction improve learners' phonological categories for L2 suprasegmental features. (2019) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 82 151-160
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31106696] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31106696, Kapcsolat: 28713386
  6. Bahari Akbar. FonF practice model from theory to practice: CALL via focus on form approach and non-linear dynamic motivation to develop listening and speaking proficiency. (2019) COMPUTERS & EDUCATION 0360-1315 1873-782X 130 40-58
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31106672] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31106672, Kapcsolat: 28713384
  7. Olson Daniel J.. Feature Acquisition in Second Language Phonetic Development: Evidence From Phonetic Training. (2019) LANGUAGE LEARNING 0023-8333 1467-9922 69 2 366-404
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31106697] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31106697, Kapcsolat: 28713387
  8. V J van Heuven et al. The effecting of teaching prosody awareness on interpreting performance: an experimental study of consecutive interpreting from English into Farsi. (2018) PERSPECTIVES: STUDIES IN TRANSLATION THEORY AND PRACTICE 0907-676X 1747-6623 26 1 84-99
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3341072] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 3341072, Kapcsolat: 27294371
  9. Sztahó Dávid et al. Computer based speech prosody teaching system. (2018) COMPUTER SPEECH AND LANGUAGE 0885-2308 1095-8363 50 126-140
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3324467] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 3324467, Kapcsolat: 27546734
  10. Yarra Chiranjeevi et al. A frame selective dynamic programming approach for noise robust pitch estimation. (2018) JOURNAL OF THE ACOUSTICAL SOCIETY OF AMERICA 0001-4966 1520-8524 143 4 2289-2300
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27546735] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27546735, Kapcsolat: 27546735
  11. Lezhenin Yurij. Study Intonation: Mobile Environment for Prosody Teaching. (2017) IEEE International Conference on Cybernetics-CYBCONF 2475-6113 Exeter 448-454
    Folyóiratcikk/Konferenciaközlemény (Folyóiratcikk)/Tudományos[27065196] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27065196, Kapcsolat: 27065196
  12. Offerman Heather M et al. Visual feedback and second language segmental production: The generalizability of pronunciation gains. (2016) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 59 45-60
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26006353] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26006353, Kapcsolat: 26006299
  13. Hamlaoui Naima. Using BetterAccent Tutor and Praat for Learning English Intonation. (2016) ARAB WORLD ENGLISH JOURNAL 2229-9327 99-112
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26372325] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26372325, Kapcsolat: 26372325
  14. Okuno Tomoko et al. PERCEPTION-PRODUCTION LINK IN L2 JAPANESE VOWEL DURATION: TRAINING WITH TECHNOLOGY. (2016) LANGUAGE LEARNING & TECHNOLOGY 1094-3501 20 2 61-80
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26006300] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26006300, Kapcsolat: 26006300
  15. Schaefer Rebecca S et al. Intuitive visualizations of pitch and loudness in speech. (2016) PSYCHONOMIC BULLETIN & REVIEW 1069-9384 1531-5320 23 2 548-555
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25745812] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25745812, Kapcsolat: 25745812
  16. Thomson Ron et al. The Effectiveness of L2 Pronunciation Instruction: A Narrative Review. (2015) APPLIED LINGUISTICS 0142-6001 1477-450X 36 3 326-344
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25747105] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25747105, Kapcsolat: 25745813
  17. Olson DJ. Phonetics and Technology in the Classroom: A Practical Approach to Using Speech Analysis Software in Second-language Pronunciation Instruction. (2014) HISPANIA-A JOURNAL DEVOTED TO THE TEACHING OF SPANISH AND PORTUGUESE 0018-2133 97 1 47-68
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422985] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422985, Kapcsolat: 24422885
  18. Olson DJ. BENEFITS OF VISUAL FEEDBACK ON SEGMENTAL PRODUCTION IN THE L2 CLASSROOM. (2014) LANGUAGE LEARNING & TECHNOLOGY 1094-3501 18 3 173-192
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422986] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422986, Kapcsolat: 24422886
  19. Kissling EM. Teaching pronunciation: Is explicit phonetics instruction beneficial for FL learners?. (2013) MODERN LANGUAGE JOURNAL 0026-7902 1540-4781 97 3 720-744
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422887] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422887, Kapcsolat: 24422887
  20. Sztaho David et al. Subjective Tests and Automatic Sentence Modality Recognition with Recordings of Speech Impaired Children. (2010) LECTURE NOTES IN ARTIFICIAL INTELLIGENCE 0302-9743 5967 Dublin 397-405
    Folyóiratcikk/Konferenciaközlemény (Folyóiratcikk)/Tudományos[25745814] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25745814, Kapcsolat: 25745814
  21. Hincks R et al. PROMOTING INCREASED PITCH VARIATION IN ORAL PRESENTATIONS WITH TRANSIENT VISUAL FEEDBACK. (2009) LANGUAGE LEARNING & TECHNOLOGY 1094-3501 13 3 32-50
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422888] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422888, Kapcsolat: 24422888
  22. Bissiri MP et al. Italian speakers learn lexical stress of German morphologically complex words. (2009) SPEECH COMMUNICATION 0167-6393 51 10 933-947
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422889] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422889, Kapcsolat: 24422889
  23. Sztaho David et al. Automatic Sentence Modality Recognition in Children's Speech, and Its Usage Potential in the Speech Therapy. (2009) LECTURE NOTES IN ARTIFICIAL INTELLIGENCE 0302-9743 5641 Prague 266-275
    Folyóiratcikk/Konferenciaközlemény (Folyóiratcikk)/Tudományos[25745815] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25745815, Kapcsolat: 25745815
  24. Chiu SCH. REVIEW OF ACTIVECHINESE: CHINESE LANGUAGE SKILLS FOR THE BUSINESS WORLD. (2008) LANGUAGE LEARNING & TECHNOLOGY 1094-3501 12 3 23-32
    Folyóiratcikk[24422890] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24422890, Kapcsolat: 24422890
  25. Camacho A et al. A sawtooth waveform inspired pitch estimator for speech and music. (2008) JOURNAL OF THE ACOUSTICAL SOCIETY OF AMERICA 0001-4966 1520-8524 124 3 1638-1652
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422891] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422891, Kapcsolat: 24422891
  26. de Mareuil PB et al. The contribution of prosody to the perception of foreign accent. (2006) PHONETICA: INTERNATIONAL JOURNAL OF PHONETIC SCIENCE 0031-8388 1423-0321 63 4 247-267
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422892] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422892, Kapcsolat: 24422892
  27. Trofimovich P et al. Learning second language suprasegmentals: Effect of L2 experience on prosody and fluency characteristics of L2 speech. (2006) STUDIES IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION 0272-2631 28 1 1-30
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422989] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422989, Kapcsolat: 24422893
  28. Levis J et al. Teaching intonation in discourse using speech visualization technology. (2004) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 32 4 SPEC.ISS. 505-524
    Folyóiratcikk[24422868] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24422868, Kapcsolat: 24422868
  29. Hardison DM. Generalization of computer-assisted prosody training: Quantitative and qualitative findings. (2004) LANGUAGE LEARNING & TECHNOLOGY 1094-3501 8 1 34-52
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24423017] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24423017, Kapcsolat: 24422869
  30. Pennington MC. The teachability of phonology in adulthood: A re-examination. (1998) IRAL-INTERNATIONAL REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS IN LANGUAGE TEACHING 0019-042X 1613-4141 36 4 323-341
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422991] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422991, Kapcsolat: 24422870
  31. Derwing TM. Evidence in favor of a broad framework for pronunciation instruction. (1998) LANGUAGE LEARNING 0023-8333 1467-9922 48 3 393-410
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422992] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422992, Kapcsolat: 24422871
  32. Hermes DJ. Auditory and visual similarity of pitch contours. (1998) JOURNAL OF SPEECH LANGUAGE AND HEARING RESEARCH 1092-4388 1558-9102 41 1 63-72
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24423018] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24423018, Kapcsolat: 24422872
  33. Kendrick H. Keep them talking! A project for improving students' L2 pronunciation. (1997) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 25 4 545-560
    Folyóiratcikk[24422873] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24422873, Kapcsolat: 24422873
  34. Rossiter D et al. ALBERT: A real-time visual feedback computer tool for professional vocal development. (1996) JOURNAL OF VOICE 0892-1997 10 4 321-336
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422894] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422894, Kapcsolat: 24422894
  35. ELLIOTT AR. FOREIGN-LANGUAGE PHONOLOGY - FIELD INDEPENDENCE, ATTITUDE, AND THE SUCCESS OF FORMAL INSTRUCTION IN SPANISH PRONUNCIATION. (1995) MODERN LANGUAGE JOURNAL 0026-7902 1540-4781 79 4 530-542
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422993] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422993, Kapcsolat: 24422895
  36. MACDONALD D et al. ATTEMPTS TO IMPROVE ENGLISH-L2 PRONUNCIATION - THE VARIABLE EFFECTS OF DIFFERENT TYPES OF INSTRUCTION. (1994) LANGUAGE LEARNING 0023-8333 1467-9922 44 1 75-100
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422896] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422896, Kapcsolat: 24422896
  37. KEWLEYPORT D et al. THE INDIANA SPEECH TRAINING AID (ISTRA) .2. TRAINING CURRICULUM AND SELECTED CASE-STUDIES. (1991) CLINICAL LINGUISTICS & PHONETICS 0269-9206 1464-5076 5 1 13-38
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422897] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422897, Kapcsolat: 24422897
  38. WATSON CS et al. ADVANCES IN COMPUTER-BASED SPEECH TRAINING - AIDS FOR THE PROFOUNDLY HEARING-IMPAIRED. (1989) VOLTA REVIEW 0042-8639 2162-5158 91 5 29-45
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422898] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422898, Kapcsolat: 24422898
  39. HYLAND JD et al. THE EFFECTS OF 3 FEEDBACK MODES ON THE ABILITY OF NORMAL GERIATRIC INDIVIDUALS TO MATCH SPEAKING RATE. (1988) JOURNAL OF SPEECH AND HEARING DISORDERS 0022-4677 53 3 271-279
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24423034] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24423034, Kapcsolat: 24422899
  40. PENNINGTON MC et al. PRONUNCIATION REVISITED. (1986) TESOL QUARTERLY 0039-8322 1545-7249 20 2 207-225
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422996] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422996, Kapcsolat: 24422901
Cranen B et al. An aid in language teaching: The visualisation of pitch. (1984) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 12 1 25-29, 2505629
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2505629]
  1. Bissiri MP et al. Italian speakers learn lexical stress of German morphologically complex words. (2009) SPEECH COMMUNICATION 0167-6393 51 10 933-947
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422889] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422889, Kapcsolat: 23606304
  2. Levis J. Computer technology in teaching and researching pronunciation. (2007) ANNUAL REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS 0267-1905 1471-6356 27 184-202
    Folyóiratcikk[23606305] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606305, Kapcsolat: 23606305
de Bot K et al. Visual feedback of intonation II: Feedback delay and quality of feedback. (1984) LANGUAGE AND SPEECH 0023-8309 27 1 79-88, 2525840
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2525840]
  1. Yenkimaleki Mahmood et al. The relative contribution of computer assisted prosody training vs. instructor based prosody teaching in developing speaking skills by interpreter trainees: An experimental study. (2019) SPEECH COMMUNICATION 0167-6393 107 48-57
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31042703] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31042703, Kapcsolat: 28713401
  2. Van Stan Jarrad et al. Integration of Motor Learning Principles Into Real-Time Ambulatory Voice Biofeedback and Example Implementation Via a Clinical Case Study With Vocal Fold Nodules. (2017) AMERICAN JOURNAL OF SPEECH-LANGUAGE PATHOLOGY 1058-0360 26 1 1-10
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26733140] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26733140, Kapcsolat: 26733140
  3. Van Stan Jarrad et al. Ambulatory Voice Biofeedback: Relative Frequency and Summary Feedback Effects on Performance and Retention of Reduced Vocal Intensity in the Daily Lives of Participants With Normal Voices. (2017) JOURNAL OF SPEECH LANGUAGE AND HEARING RESEARCH 1092-4388 1558-9102 60 4 853-864
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26733139] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26733139, Kapcsolat: 26733139
  4. Hula SNA et al. Effects of Feedback Frequency and Timing on Acquisition, Retention, and Transfer of Speech Skills in Acquired Apraxia of Speech. (2008) JOURNAL OF SPEECH LANGUAGE AND HEARING RESEARCH 1092-4388 1558-9102 51 5 1088-1113
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24423016] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24423016, Kapcsolat: 24423016
  5. Hardison DM. Generalization of computer-assisted prosody training: Quantitative and qualitative findings. (2004) LANGUAGE LEARNING & TECHNOLOGY 1094-3501 8 1 34-52
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24423017] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24423017, Kapcsolat: 24423017
  6. Hermes DJ. Auditory and visual similarity of pitch contours. (1998) JOURNAL OF SPEECH LANGUAGE AND HEARING RESEARCH 1092-4388 1558-9102 41 1 63-72
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24423018] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24423018, Kapcsolat: 24423018
  7. HYLAND JD et al. THE EFFECTS OF 3 FEEDBACK MODES ON THE ABILITY OF NORMAL GERIATRIC INDIVIDUALS TO MATCH SPEAKING RATE. (1988) JOURNAL OF SPEECH AND HEARING DISORDERS 0022-4677 53 3 271-279
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24423034] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24423034, Kapcsolat: 24423019
Weltens B et al. The visualisation of pitch contours: Some aspects of its effectiveness in teaching foreign intonation. (1984) SPEECH COMMUNICATION 0167-6393 3 2 157-163, 2505630
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2505630]
  1. Offerman Heather M et al. Visual feedback and second language segmental production: The generalizability of pronunciation gains. (2016) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 59 45-60
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26006353] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26006353, Kapcsolat: 26006189
  2. Olson DJ. Phonetics and Technology in the Classroom: A Practical Approach to Using Speech Analysis Software in Second-language Pronunciation Instruction. (2014) HISPANIA-A JOURNAL DEVOTED TO THE TEACHING OF SPANISH AND PORTUGUESE 0018-2133 97 1 47-68
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422985] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422985, Kapcsolat: 24414595
  3. Olson DJ. BENEFITS OF VISUAL FEEDBACK ON SEGMENTAL PRODUCTION IN THE L2 CLASSROOM. (2014) LANGUAGE LEARNING & TECHNOLOGY 1094-3501 18 3 173-192
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422986] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422986, Kapcsolat: 24414596
  4. Riesco-Bernier S et al. The acoustics of 'newness' and its pragmatic implications in classroom discourse. (2008) JOURNAL OF PRAGMATICS 0378-2166 40 6 1103-1116
    Folyóiratcikk[23606311] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606311, Kapcsolat: 23606311
  5. Botinis A et al. Developments and paradigms in intonation research. (2001) SPEECH COMMUNICATION 0167-6393 33 4 263-296
    Folyóiratcikk[23606312] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606312, Kapcsolat: 23606312
  6. HYLAND JD et al. THE EFFECTS OF 3 FEEDBACK MODES ON THE ABILITY OF NORMAL GERIATRIC INDIVIDUALS TO MATCH SPEAKING RATE. (1988) JOURNAL OF SPEECH AND HEARING DISORDERS 0022-4677 53 3 271-279
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24423034] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24423034, Kapcsolat: 24423034
  7. GOTO M et al. MICROPROCESSOR BASED ENGLISH SPEECH TRAINING SYSTEM. (1988) IEEE TRANSACTIONS ON CONSUMER ELECTRONICS 0098-3063 34 3 824-833
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24423035] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24423035, Kapcsolat: 24423035
de Bot K et al. The role of intonation in foreign accent. (1987) MODERN LANGUAGE JOURNAL 0026-7902 1540-4781 71 2 147-155, 2525802
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2525802]
  1. Behrman A. Segmental and Prosodic Approaches to Accent Management. (2014) AMERICAN JOURNAL OF SPEECH-LANGUAGE PATHOLOGY 1058-0360 23 4 546-561
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422966] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422966, Kapcsolat: 24422966
  2. Kolly MJ et al. Cues to linguistic origin: The contribution of speech temporal information to foreign accent recognition. (2014) JOURNAL OF PHONETICS 0095-4470 1095-8576 42 12-23
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422967] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422967, Kapcsolat: 24422967
  3. Mennen I et al. BEYOND SEGMENTS Prosody in SLA. (2014) STUDIES IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION 0272-2631 36 2 183-194
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422968] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422968, Kapcsolat: 24422968
  4. He X et al. The selection of intonation contours by Chinese L2 speakers of Dutch: Orthographic closure vs. prosodic knowledge. (2012) SECOND LANGUAGE RESEARCH 0267-6583 1477-0326 28 3 283-318
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2491467] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2491467, Kapcsolat: 24422969
  5. Dankovicova J et al. Perception of foreign accent syndrome speech and its relation to segmental characteristics. (2011) CLINICAL LINGUISTICS & PHONETICS 0269-9206 1464-5076 25 2 85-120
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422970] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422970, Kapcsolat: 24422970
  6. Braun B et al. On-line interpretation of intonational meaning in L2. (2011) LANGUAGE AND COGNITIVE PROCESSES 0169-0965 1464-0732 26 2 224-235
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422971] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422971, Kapcsolat: 24422971
  7. Braun B et al. An unfamiliar intonation contour slows down online speech comprehension. (2011) LANGUAGE AND COGNITIVE PROCESSES 0169-0965 1464-0732 26 3 350-375
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422972] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422972, Kapcsolat: 24422972
  8. Felps D et al. Developing Objective Measures of Foreign-Accent Conversion. (2010) IEEE TRANSACTIONS ON AUDIO SPEECH AND LANGUAGE PROCESSING 1558-7916 1558-7924 18 5 1030-1040
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422973] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422973, Kapcsolat: 24422973
  9. Munro MJ et al. Detection of nonnative speaker status from content-masked speech. (2010) SPEECH COMMUNICATION 0167-6393 52 7-8 626-637
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422974] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422974, Kapcsolat: 24422974
  10. Ducate L et al. PODCASTING: AN EFFECTIVE TOOL FOR HONING LANGUAGE STUDENTS' PRONUNCIATION?. (2009) LANGUAGE LEARNING & TECHNOLOGY 1094-3501 13 3 66-86
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422975] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422975, Kapcsolat: 24422975
  11. De Guevara VMRL. Performing Beckett as an intercultural actor (Samuel Beckett). (2007) PERFORMANCE RESEARCH 1352-8165 12 1 110-119
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422976] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422976, Kapcsolat: 24422976
  12. Trofimovich P et al. Learning second language suprasegmentals: Effect of L2 experience on prosody and fluency characteristics of L2 speech. (2006) STUDIES IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION 0272-2631 28 1 1-30
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422989] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422989, Kapcsolat: 24422977
  13. Vanlancker-Sidtis D. Auditory recognition of idioms by native and nonnative speakers of English: It takes one to know one. (2003) APPLIED PSYCHOLINGUISTICS 0142-7164 1469-1817 24 1 45-57
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422978] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422978, Kapcsolat: 24422978
  14. ANDERSON PJ et al. ISSUES IN 2ND-LANGUAGE PHONOLOGICAL ACQUISITION AMONG CHILDREN AND ADULTS. (1994) TOPICS IN LANGUAGE DISORDERS 0271-8294 1550-3259 14 2 84-100
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422979] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422979, Kapcsolat: 24422979
  15. FLEGE JE et al. TALKER AND LISTENER EFFECTS ON DEGREE OF PERCEIVED FOREIGN ACCENT. (1992) JOURNAL OF THE ACOUSTICAL SOCIETY OF AMERICA 0001-4966 1520-8524 91 1 370-389
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24422980] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24422980, Kapcsolat: 24422980
Eling P. Paragrammatic speech without a comprehension deficit?: A case report. (1987) BRAIN AND LANGUAGE 0093-934X 1090-2155 31 1 36-42, 2505628
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2505628]
  1. Niemi J et al. Syntax and inflectional morphology in Aphasia: Quantitative aspects of Wernicke speakers' narratives. (1997) JOURNAL OF QUANTITATIVE LINGUISTICS 0929-6174 4 1-3 181-189
    Folyóiratcikk[23606285] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606285, Kapcsolat: 23606285
de Wilde I. Language of caregivers to the elderly in a psychogeriatric nursing home. (1989) TIJDSCHRIFT VOOR GERONTOLOGIE EN GERIATRIE 0167-9228 0167-9228 20 3 97-100, 2505625
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2505625]
  1. Masataka N. Pitch modification when interacting with-elders: Japanese women with and without experience with infants. (2002) JOURNAL OF CHILD LANGUAGE 0305-0009 1469-7602 29 4 939-951
    Folyóiratcikk[23606276] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606276, Kapcsolat: 23606276
  2. Ryan EB et al. Evaluations by staff, residents, and community seniors of patronizing speech in the nursing home: Impact of passive, assertive, or humorous responses. (2000) PSYCHOLOGY AND AGING 0882-7974 1939-1498 15 2 272-285
    Folyóiratcikk[23606277] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606277, Kapcsolat: 23606277
  3. Caris-Verhallen WMCM et al. Effects of video interaction analysis training on nurse-patient communication in the care of the elderly. (2000) PATIENT EDUCATION AND COUNSELING: THE LEADING INTERNATIONAL JOURNAL FOR COMMUNICATION IN HEALTHCARE 0738-3991 1873-5134 39 1 91-103
    Folyóiratcikk[23606278] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606278, Kapcsolat: 23606278
  4. Caris-Verhallen WMCM et al. Factors related to nurse communication with elderly people. (1999) JOURNAL OF ADVANCED NURSING 0309-2402 30 5 1106-1117
    Folyóiratcikk[23606279] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606279, Kapcsolat: 23606279
  5. Sachweh S. Granny Darling's nappies: Secondary babytalk in German nursing homes for the aged. (1998) JOURNAL OF APPLIED COMMUNICATION RESEARCH 0090-9882 26 1 52-65
    Folyóiratcikk[23606280] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606280, Kapcsolat: 23606280
  6. Caris-Verhallen WMCM et al. The role of communication in nursing care for elderly people: A review of the literature. (1997) JOURNAL OF ADVANCED NURSING 0309-2402 25 5 915-933
    Folyóiratcikk[23606281] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606281, Kapcsolat: 23606281
Van Lieshout P et al. Bilingual language processing after a lesion in the left thalamic and temporal regions: A case report with early childhood onset. (1990) BRAIN AND LANGUAGE 0093-934X 1090-2155 38 2 173-194, 2505624
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2505624]
  1. Kopke Barbara et al. Functional and structural differences in brain networks involved in language processing and control in highly proficient early and late bilinguals. (2021) JOURNAL OF NEUROLINGUISTICS 0911-6044 1873-8052 59
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[32310876] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32310876, Kapcsolat: 30546022
2021-10-27 14:57