Verspoor M et al. Making Sense of Polysemous Words. (2003) LANGUAGE LEARNING 0023-8333 1467-9922 53 3 547-586, 2491425
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2491425]
  1. Zeng Yuntao et al. Understanding Sustainable Development of English Vocabulary Acquisition: Evidence from Chinese EFL Learners. (2022) SUSTAINABILITY 2071-1050 14 11
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996370] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996370, Kapcsolat: 31546365
  2. Sato Takeshi et al. The role of individual factors in L2 vocabulary learning with cognitive-linguistics-based static and dynamic visual aids. (2022) RECALL 0958-3440 1474-0109 34 2 201-217
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996371] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996371, Kapcsolat: 31546366
  3. Lu Huaguo et al. The Routledge Handbook of Lexicography. (2021) INTERNATIONAL JOURNAL OF LEXICOGRAPHY 0950-3846 1477-4577 34 4 509-517
    Recenzió/kritika (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996373] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996373, Kapcsolat: 31546368
  4. Ioffe Dennis. DEBATING RUSSIAN OBSCENE PERFORMATIVITY AND POLYSEMY: THE CURIOUS CASE OF RUSSIAN MAT. (2021) Zbornik Matice Srpske za Slavistiku 0352-5007 100 781-812
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996372] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996372, Kapcsolat: 31546367
  5. Tsai Mei-Hsing. The effects of explicit instruction on L2 learners' acquisition of verb-noun collocations. (2020) LANGUAGE TEACHING RESEARCH 1362-1688 1477-0954 24 2 138-162
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31498932] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31498932, Kapcsolat: 29257774
  6. Samburskiy Denis. The Effect of a Dual Coding Technique on Idiom Interpretation in ESL/EFL Learners. (2020) INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION 1694-609X 1308-1470 13 3 187-206
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31498930] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31498930, Kapcsolat: 29257772
  7. Lu Huaguo et al. THE CONTRIBUTION OF COGNITIVE LINGUISTICS TO THE ACQUISITION OF POLYSEMY: A DICTIONARY ENTRY-BASED STUDY WITH CHINESE LEARNERS OF ENGLISH. (2020) INTERNATIONAL JOURNAL OF LEXICOGRAPHY 0950-3846 1477-4577 33 3 306-336
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31708330] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31708330, Kapcsolat: 29592387
  8. Dai Lingzhen et al. THE APPLICATION AND EFFECTIVENESS OF PROTOTYPE THEORY IN THE NEW OXFORD ENGLISH-CHINESE DICTIONARY. (2020) INTERNATIONAL JOURNAL OF LEXICOGRAPHY 0950-3846 1477-4577 33 3 288-305
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31708325] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31708325, Kapcsolat: 29592382
  9. Logan J. Kenneth et al. Investigating the longitudinal and concurrent relationships between polysemous word knowledge and reading comprehension among spanish-english bilingual middle school students. (2020) READING AND WRITING 0922-4777 1573-0905
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31498929] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31498929, Kapcsolat: 29257771
  10. Bancroft-Billings Sandra. Identifying spoken technical legal vocabulary in a law school classroom. (2020) ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES 0889-4906 60 9-25
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31708329] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31708329, Kapcsolat: 29592384
  11. Chen Yi-chen. Assessing the lexical richness of figurative expressions in Taiwanese EFL learners' writing. (2020) ASSESSING WRITING 1075-2935 43 7-18
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31498866] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31498866, Kapcsolat: 29257770
  12. Lu Huaguo et al. Structuring Polysemy in English Learners' Dictionaries: A Prototype Theory-Based Model. (2019) INTERNATIONAL JOURNAL OF LEXICOGRAPHY 0950-3846 1477-4577 32 1 20-37
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31106620] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31106620, Kapcsolat: 28713291
  13. Crossley Scott A. et al. Making sense of polysemy relations in first and second language speakers of English. (2019) INTERNATIONAL JOURNAL OF BILINGUALISM 1367-0069 1756-6878 23 2 400-416
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31106619] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31106619, Kapcsolat: 28713290
  14. Hijazo-Gascon Alberto et al. Applied cognitive linguistics and foreign language learning. Introduction to the special issue. (2019) IRAL-INTERNATIONAL REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS IN LANGUAGE TEACHING 0019-042X 1613-4141 57 1 1-20
    Ismertetés (Folyóiratcikk) | Tudományos[31106621] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31106621, Kapcsolat: 28713292
  15. Al-Otaibi Ghuzayyil Mohammed. A Cognitive Approach to the Instruction of Phrasal Verbs: Rudzka-Ostyn's Model. (2019) JOURNAL OF LANGUAGE AND EDUCATION 2411-7390 5 2 10-25
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30956418] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30956418, Kapcsolat: 28713289
  16. Kida Shusaku et al. SEMANTIC AND STRUCTURAL TASKS FOR THE MAPPING COMPONENT OF L2 VOCABULARY LEARNING: TESTING THE TOPRA MODEL FROM A NEW ANGLE. (2018) STUDIES IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION 0272-2631 1470-1545 40 3 477-502
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30562041] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30562041, Kapcsolat: 28024667
  17. Petitpas Thierry. Proposals for a dictionary of learning the informal vocabulary to learners of FLE. (2018) INTERNATIONAL JOURNAL OF LEXICOGRAPHY 0950-3846 1477-4577 31 3 342-357
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30562042] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30562042, Kapcsolat: 28024669
  18. Reynolds Barry Lee et al. Modeling Taiwanese adolescent learners' English vocabulary acquisition and retention: The washback effect of the College Entrance Examination Center's reference word list. (2018) ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES 0889-4906 52 47-59
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30562039] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30562039, Kapcsolat: 28024665
  19. van den Broek Gesa S et al. Contextual Richness and Word Learning: Context Enhances Comprehension but Retrieval Enhances Retention. (2018) LANGUAGE LEARNING 0023-8333 1467-9922 68 2 546-585
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[27555725] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27555725, Kapcsolat: 27555725
  20. Yamagata Satoshi. Comparing core-image-based basic verb learning in an EFL junior high school: Learner-centered and teacher-centered approaches. (2018) LANGUAGE TEACHING RESEARCH 1362-1688 1477-0954 22 1 65-93
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[27073236] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27073236, Kapcsolat: 27073236
  21. Redmond Leslie et al. An Analysis of Verbal Polysemy: Contributions to Second Language Pedagogy. (2018) Megjelent: 6E CONGRES MONDIAL DE LINGUISTIQUE FRANCAISE
    Könyvrészlet | Tudományos[30562036] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30562036, Kapcsolat: 28024663
  22. Prokopieva Svetlana Mitrofanovna et al. TYPOLOGY OF POLYSEMY IN VERBS OF MOTION (YAKUT AND GERMAN LANGUAGES). (2017) DACOROMANIA 1582-4438 22 2 167-183
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[27615293] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27615293, Kapcsolat: 27555726
  23. Lu Zhi et al. Presenting English polysemous phrasal verbs with two metaphor-based cognitive methods to Chinese EFL learners. (2017) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 69 153-161
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26921612] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26921612, Kapcsolat: 26911331
  24. Sato Masanobu et al. L2 lexical development and the lexical network model: The case of basic verbs of perception. (2017) INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS (INJAL) 0802-6106 1473-4192 27 1 110-131
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26556538] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26556538, Kapcsolat: 26556538
  25. Saito Kazuya et al. LEXICAL PROFILES OF COMPREHENSIBLE SECOND LANGUAGE SPEECH: The Role of Appropriateness, Fluency, Variation, Sophistication, Abstractness, and Sense Relations. (2016) STUDIES IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION 0272-2631 1470-1545 38 4 677-701
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26380758] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26380758, Kapcsolat: 26380758
  26. Saito Kazuya et al. Lexical correlates of comprehensibility versus accentedness in second language speech. (2016) BILINGUALISM-LANGUAGE AND COGNITION 1366-7289 1469-1841 19 3 597-609
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26023225] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26023225, Kapcsolat: 26023225
  27. Constructions and Usage-based Approaches to Language Acquisition. (2016) LANGUAGE LEARNING 0023-8333 1467-9922 66 S1 23-44
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26208690] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26208690, Kapcsolat: 26208690
  28. Gyllstad Henrik et al. Collocational Processing in Light of the Phraseological Continuum Model: Does Semantic Transparency Matter?. (2016) LANGUAGE LEARNING 0023-8333 1467-9922 66 2 296-323
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26023224] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26023224, Kapcsolat: 26023224
  29. Reynolds Barry Lee et al. Towards a Model of Advanced Learners' Vocabulary Acquisition: An Investigation of L2 Vocabulary Acquisition and Retention by Taiwanese English Majors. (2015) APPLIED LINGUISTICS REVIEW 1868-6303 1868-6311 6 1 121-144
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[25324500] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25324500, Kapcsolat: 25324500
  30. Merikivi R et al. Vocabulary in CLIL and in mainstream education. (2014) JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING AND RESEARCH 1798-4769 2053-0684 5 3 487-497
    Folyóiratcikk | Tudományos[24395787] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24395787, Kapcsolat: 24395787
  31. Wolter B et al. FREQUENCY OF INPUT AND L2 COLLOCATIONAL PROCESSING A Comparison of Congruent and Incongruent Collocations. (2013) STUDIES IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION 0272-2631 1470-1545 35 3 451-482
    Folyóiratcikk[23606786] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606786, Kapcsolat: 23606786
  32. Boers F. Cognitive Linguistic approaches to teaching vocabulary: Assessment and integration. (2013) LANGUAGE TEACHING 1475-3049 0261-4448 46 2 208-224
    Folyóiratcikk[23606787] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606787, Kapcsolat: 23606787
  33. Jucks R et al. What makes a word difficult? Insights into the mental representation of technical terms. (2012) METACOGNITION AND LEARNING 1556-1623 1556-1631 7 2 91-111
    Folyóiratcikk[23606788] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606788, Kapcsolat: 23606788
  34. Azizi M et al. Theoretical study of lexical network structure in second language learning. (2012) Megjelent: 4th International Conference of Cognitive Science, ICCS 2011 pp. 128-133
    Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény) | Tudományos[23606816] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23606816, Kapcsolat: 23606816
  35. Giessler R. Teacher language awareness and cognitive linguistics (CL): building a CL-inspired perspective on teaching lexis in EFL student teachers. (2012) LANGUAGE AWARENESS 0965-8416 21 1-2 113-135
    Folyóiratcikk[23606789] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606789, Kapcsolat: 23606789
  36. Crossley SA et al. Predicting the proficiency level of language learners using lexical indices. (2012) LANGUAGE TESTING 0265-5322 1477-0946 29 2 243-263
    Folyóiratcikk[23606790] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606790, Kapcsolat: 23606790
  37. Stewart J et al. Comparing Multidimensional and Continuum Models of Vocabulary Acquisition: An Empirical Examination of the Vocabulary Knowledge Scale. (2012) TESOL QUARTERLY 0039-8322 1545-7249 46 4 695-721
    Folyóiratcikk[23606791] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606791, Kapcsolat: 23606791
  38. Tyler A. Cognitive linguistics and second language learning: Theoretical basics and experimental evidence. (2012) ISBN:9780203876039
    Könyv[24395788] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24395788, Kapcsolat: 24395788
  39. White BJ. A Conceptual Approach to the Instruction of Phrasal Verbs. (2012) MODERN LANGUAGE JOURNAL 0026-7902 1540-4781 96 3 419-438
    Folyóiratcikk[23606792] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606792, Kapcsolat: 23606792
  40. Nadarajan S. The challenges of getting L2 learners to use academic words in their writings. (2011) ELECTRONIC JOURNAL OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING 0219-9874 0219-9874 8 2 184-200
    Folyóiratcikk[23606817] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606817, Kapcsolat: 23606817
  41. Crossley SA et al. Predicting lexical proficiency in language learner texts using computational indices. (2011) LANGUAGE TESTING 0265-5322 1477-0946 28 4 561-580
    Folyóiratcikk[23606793] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606793, Kapcsolat: 23606793
  42. Boers F. Cognitive Semantic ways of teaching figurative phrases An assessment. (2011) REVIEW OF COGNITIVE LINGUISTICS 1877-9751 1877-976X 9 1 227-261
    Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[23606794] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23606794, Kapcsolat: 23606794
  43. Crossley SA. Using lexical indices to predict produced and not produced words in second language learners. (2010) MENTAL LEXICON 1871-1340 5 1 115-147
    Folyóiratcikk[23606818] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606818, Kapcsolat: 23606818
  44. Tyler A. Usage-Based Approaches to Language and Their Applications to Second Language Learning. (2010) ANNUAL REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS 0267-1905 1471-6356 30 270-291
    Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[23606795] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23606795, Kapcsolat: 23606795
  45. Amaya Chavez. The gaps to be filled The (mis)treatment of the polysemous senses of hand, cool and run in EFL text books. (2010) HUMAN COGNITIVE PROCESSING 1387-6724 26 81-104
    Konferenciaközlemény (Folyóiratcikk) | Tudományos[24793908] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24793908, Kapcsolat: 24793908
  46. Crossley S et al. The Development of Polysemy and Frequency Use in English Second Language Speakers. (2010) LANGUAGE LEARNING 0023-8333 1467-9922 60 3 573-605
    Folyóiratcikk[23606796] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606796, Kapcsolat: 23606796
  47. Workman M. Technology innovation adoption and diffusion: A contrast of perspectives. (2010) Megjelent: Cases on Technology Innovation: Entrepreneurial Successes and Pitfalls pp. 91-107
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[24395789] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24395789, Kapcsolat: 24395789
  48. MacArthur F. Metaphorical competence in EFL: Where are we and where should we be going? A view from the language classroom. (2010) AILA REVIEW 1461-0213 23 1 155-173
    Folyóiratcikk[23606819] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606819, Kapcsolat: 23606819
  49. Deconinck J et al. Helping learners engage with L2 words: The form-meaning fit. (2010) AILA REVIEW 1461-0213 23 1 95-114
    Folyóiratcikk[23606820] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606820, Kapcsolat: 23606820
  50. Crossley SA. Exploring lexical network development in second language learners. (2009) Megjelent: Proceedings of the 22nd International Florida Artificial Intelligence Research Society Conference, FLAIRS-22 pp. 225-230
    Könyvrészlet[23606821] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606821, Kapcsolat: 23606821
  51. Boers F et al. Presenting figurative idioms with a touch of etymology: more than mere mnemonics?. (2007) LANGUAGE TEACHING RESEARCH 1362-1688 1477-0954 11 1 43-62
    Folyóiratcikk[23606797] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606797, Kapcsolat: 23606797
  52. Jarvis S. Crosslinguistic influence in language and cognition. (2007) ISBN:0203935926
    Könyv[24395501] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24395501, Kapcsolat: 24395790
  53. Nassaji H. The relationship between depth of vocabulary knowledge and L2 learners' lexical inferencing strategy use and success. (2006) MODERN LANGUAGE JOURNAL 0026-7902 1540-4781 90 3 387-401
    Folyóiratcikk[23606798] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606798, Kapcsolat: 23606798
  54. Beedle JB. Perspectives from multiplayer video gamers. (2006) Megjelent: Games and Simulations in Online Learning: Research and Development Frameworks pp. 150-174
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[24395791] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24395791, Kapcsolat: 24395791
  55. Nassaji H. The relationship between depth of vocabulary knowledge and L2 learners' lexical inferencing strategy use and success. (2004) CANADIAN MODERN LANGUAGE REVIEW-REVUE CANADIENNE DES LANGUES VIVANTES 0008-4506 1710-1131 61 1 107-134
    Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[23606799] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23606799, Kapcsolat: 23606799
De Bot K. Dynamic systems theory and applied linguistics: The ultimate "so what"?. (2005) INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS (INJAL) 0802-6106 1473-4192 15 1 116-118, 2491424
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2491424]
  1. Rosmawati. Second language developmental dynamics: How dynamic systems theory accounts for issues in second language learning. (2014) AUSTRALIAN EDUCATIONAL AND DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGIST 0816-5122 1839-2504 31 1 66-80
    Folyóiratcikk | Tudományos[24395694] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24395694, Kapcsolat: 24395970
  2. Rosmawati. Dynamic development of complexity and accuracy: A case study in second language academic writing. (2014) AUSTRALIAN REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS 0155-0640 37 2 75-100
    Folyóiratcikk | Tudományos[24395698] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24395698, Kapcsolat: 24395971
  3. Schmid MS et al. Language attrition as a complex, non-linear development. (2013) INTERNATIONAL JOURNAL OF BILINGUALISM 1367-0069 1756-6878 17 6 675-682
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2505599] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2505599, Kapcsolat: 23606703
  4. Zheng Y. Dynamic vocabulary development in a foreign language. (2012) LINGUISTIC INSIGHTS: STUDIES IN LANGUAGE AND COMMUNICATION 1424-8689 153 13-246
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[23606704] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23606704, Kapcsolat: 23606704
  5. Blank CA et al. The influence of orthography on a lexical access task involving L2 (French) and L3 (English) of a multilingual individual: A dynamic systems approach. (2011) CALIDOSCOPIO 1679-8740 2177-6202 9 1 28-40
    Folyóiratcikk[23606523] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606523, Kapcsolat: 23606705
  6. Heift T. Modeling learner variability in CALL. (2008) COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING 0958-8221 1744-3210 21 4 305-321
    Folyóiratcikk[23606587] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606587, Kapcsolat: 23606706
  7. Plaza-Pust C. Dynamic systems theory and universal grammar: Holding up a turbulent mirror to development in grammars. (2008) MODERN LANGUAGE JOURNAL 0026-7902 1540-4781 92 2 250-269
    Folyóiratcikk[23606642] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606642, Kapcsolat: 23606707
  8. Schulze M et al. Construction grammar in ICALL. (2008) COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING 0958-8221 1744-3210 21 5 427-440
    Folyóiratcikk[23606589] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606589, Kapcsolat: 23606708
  9. Jarvis S. Crosslinguistic influence in language and cognition. (2007) ISBN:0203935926
    Könyv[24395501] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24395501, Kapcsolat: 24395972
Verspoor MH et al. Colorful bits of experience: From Bluestocking to blue movie. (2006) ENGLISH STUDIES 0013-838X 87 1 78-98, 2491423
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2491423]
  1. Riad Sally et al. Approaching intersectionality through metonymy: Coloniality and recursion at work. (2022) GENDER WORK AND ORGANIZATION 0968-6673 1468-0432
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996369] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996369, Kapcsolat: 31546364
  2. Albertazzi Liliana et al. Color Names, Stimulus Color, and Their Subjective Links. (2017) COLOR RESEARCH AND APPLICATION 0361-2317 1520-6378 42 1 89-101
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26556357] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26556357, Kapcsolat: 26556357
  3. Anishchanka Alena et al. Usage-related variation in the referential range of blue in marketing context. (2015) FUNCTIONS OF LANGUAGE 0929-998X 1569-9765 22 1 20-43
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[25324136] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25324136, Kapcsolat: 25324136
  4. Riad S et al. Varieties of National Metonymy in Media Accounts of International Mergers and Acquisitions. (2011) JOURNAL OF MANAGEMENT STUDIES 0022-2380 1467-6486 48 4 737-771
    Folyóiratcikk[23606654] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23606654, Kapcsolat: 23606654
De Bot K et al. A dynamic systems theory approach to second language acquisition. (2007) BILINGUALISM-LANGUAGE AND COGNITION 1366-7289 1469-1841 10 1 7-21, 2491421
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2491421]
  1. Gillies Hamish et al. Versifying adversity: Using dramaturgically framed poetic inquiry to explore complexity in the second language learning experience. (2022) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 110
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[33220316] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 33220316, Kapcsolat: 31861763
  2. Li Xiaodong. The significance of Q-methodology as an innovative method for the investigation of affective variables in second language acquisition. (2022) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 1664-1078 13
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[33220321] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 33220321, Kapcsolat: 31861768
  3. Wang Xin. The Predicative Power of Learner and Teacher Variables on Flow in a Chinese Blended English as a Foreign Language Learning Context. (2022) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 1664-1078 13 p. 1
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32805767] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32805767, Kapcsolat: 31546320
  4. Genesee Fred. The monolingual bias A critical analysis. (2022) JOURNAL OF IMMERSION AND CONTENT-BASED LANGUAGE EDUCATION 2212-8433 2212-8441
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996354] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996354, Kapcsolat: 31546341
  5. Zhang Sumin et al. The Mediating Role of a Xu-Argument Based Iterative Translation Continuation Task in the Dynamic Relationships Between Translation Learning Anxiety and Foreign Language Learning Proficiency and Translation Strategies. (2022) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 1664-1078 13
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996341] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996341, Kapcsolat: 31546319
  6. Yu Zhibin et al. The Emergence of a Complex Language Skill: Evidence from the Self-organization of Interpreting Competence in Interpreting Students. (2022) BILINGUALISM-LANGUAGE AND COGNITION 1366-7289 1469-1841 25 2 269-282
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996318] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996318, Kapcsolat: 31546345
  7. Sadoughi Majid et al. The effect of teacher support on academic engagement: The serial mediation of learning experience and motivated learning behavior. (2022) CURRENT PSYCHOLOGY 1046-1310 1936-4733
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996347] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996347, Kapcsolat: 31546331
  8. Rokoszewska Katarzyna Joanna. The dynamics of monthly growth rates in the emergence of complexity, accuracy, and fluency in L2 English writing at secondary school-a learner corpus analysis. (2022) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 106
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996314] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996314, Kapcsolat: 31546327
  9. Tian Lixian et al. The Dynamic Interaction of Second Language Motivation and Emotional Experience: The Case of Chinese Learners of English. (2022) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 1664-1078 13
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32979044] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32979044, Kapcsolat: 31546314
  10. Juszczyk Konrad et al. Speakers who metaphorize together - argue together Interaction between metaphors and arguments as a dynamic discourse phenomenon. (2022) METAPHOR AND THE SOCIAL WORLD 2210-4070 2210-4097
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32944576] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32944576, Kapcsolat: 31546328
  11. Mroz Aurore P. et al. Proficiency development and smartphone usage in study abroad: Microgenetic longitudinal case studies of French learners. (2022) FOREIGN LANGUAGE ANNALS 0015-718X 1944-9720 55 2 455-493
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996343] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996343, Kapcsolat: 31546325
  12. Freeborn Lani et al. Network analysis for modeling complex systems in SLA research. (2022) STUDIES IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION 0272-2631 1470-1545
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[33220317] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 33220317, Kapcsolat: 31861765
  13. Schnoor Birger et al. Multilingual writing development: Relationships between writing proficiencies in German, heritage language and English. (2022) READING AND WRITING 0922-4777 1573-0905
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996339] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996339, Kapcsolat: 31546316
  14. Bettinson Mat et al. Learning Through Transcription. (2022) Megjelent: PROCEEDINGS OF THE FIFTH WORKSHOP ON THE USE OF COMPUTATIONAL METHODS IN THE STUDY OF ENDANGERED LANGUAGES (COMPUTEL-5 2022) pp. 83-92
    Konferenciaközlemény (Könyvrészlet) | Tudományos[33220318] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 33220318, Kapcsolat: 31861766
  15. Wisniewski Katrin. Learner corpora of spoke German: An overview. (2022) ZEITSCHRIFT FUR GERMANISTISCHE LINGUISTIK 0301-3294 1613-0626 50 1 1-35
    Ismertetés (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996344] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996344, Kapcsolat: 31546326
  16. Chen Jianhua et al. L2 development of phraseological knowledge via a xu-argument based continuation task: A latent curve modeling approach. (2022) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 106
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996346] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996346, Kapcsolat: 31546330
  17. Riehl Claudia Maria et al. German as a Foreign/Second Language in the Context of Multilingualism. (2022) DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE 0011-9741 59 2 67-76
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[33220322] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 33220322, Kapcsolat: 31861769
  18. Roehr-Brackin Karen. Explicit and implicit knowledge and learning of an additional language: A research agenda. (2022) LANGUAGE TEACHING 1475-3049 0261-4448
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[33220323] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 33220323, Kapcsolat: 31861770
  19. Doehler Simona Pekarek et al. Emergent L2 Grammars in and for Social Interaction: Introduction to the Special Issue. (2022) MODERN LANGUAGE JOURNAL 0026-7902 1540-4781 106 3-22
    Ismertetés (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996352] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996352, Kapcsolat: 31546339
  20. Martin Gonzalez Daniel. DYNAMIC SYSTEMS THEORY APPLIED TO EFL: THE CASE OF NON-BILINGUAL SECTIONS OF 1st OF COMPULSORY SECONDARY EDUCATION STUDENTS IN A HIGH SCHOOL IN MADRID. (2022) ENCUENTRO: REVISTA DE INVESTIGACIÓN E INNOVACIÓN EN LA CLASE DE IDIOMAS 1989-0796 30 61-79
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996356] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996356, Kapcsolat: 31546344
  21. Andayani Sri Ayu et al. DYNAMIC SYSTEM SIMULATION MODEL IN INCREASING PRODUCTION AND SUSTAINABILITY OF SHALLOT AGRIBUSINESS AT LOWLAND AREA. (2022) INTERNATIONAL JOURNAL OF AGRICULTURAL AND STATISTICAL SCIENCES 0973-1903 0976-3392 18 1 421-429
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996338] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996338, Kapcsolat: 31546312
  22. Zhang Chao. Consilience of Reductionism and Complexity Theory in Language Research: Adaptive Weight Model. (2022) COMPLEXITY 1076-2787 1099-0526 2022
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996349] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996349, Kapcsolat: 31546336
  23. Lu Xinyang et al. Concealing Identity Strategy: an Autonomous Chinese-Speaking Sojourner's Linguistic and Social Involvements in a Religious Social Setting in the UK. (2022) STUDIES IN SELF-ACCESS LEARNING JOURNAL 2185-3762 13 2 224-247
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[33220324] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 33220324, Kapcsolat: 31861771
  24. Roman Patricia et al. Changes in Native Sentence Processing Related to Bilingualism: A Systematic Review and Meta-Analysis. (2022) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 1664-1078 13
    Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996353] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996353, Kapcsolat: 31546340
  25. Tiv Mehrgol et al. Bridging Interpersonal and Ecological Dynamics of Cognition Through a Systems Framework of Bilingualism. (2022) JOURNAL OF EXPERIMENTAL PSYCHOLOGY-GENERAL 0096-3445 1939-2222
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996355] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996355, Kapcsolat: 31546343
  26. Nagle Charles L. et al. BEYOND LINGUISTIC FEATURES EXPLORING BEHAVIORAL AND AFFECTIVE CORRELATES OF COMPREHENSIBLE SECOND LANGUAGE SPEECH. (2022) STUDIES IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION 0272-2631 1470-1545 44 1 255-270
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996348] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996348, Kapcsolat: 31546335
  27. Fogal Gary G. et al. A study of co-adaptation through journaling. (2022) JOURNAL OF SECOND LANGUAGE WRITING 1060-3743 1873-1422 55
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32816859] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32816859, Kapcsolat: 31546332
  28. Ducker Nathan Thomas. A situated examination of the complex dynamic nature of L2 listening in EMI. (2022) LANGUAGE TEACHING RESEARCH 1362-1688 1477-0954
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[33220311] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 33220311, Kapcsolat: 31861764
  29. Stotz Quinton et al. Applying Complex Dynamic Systems Theory to Identify Dynamic Properties of Plurilingual Repertoires. (2022) TESL Canada Journal 0826-435X 38 2 140-170
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996316] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996316, Kapcsolat: 31546334
  30. Liu Yan et al. A longitudinal study of topic continuity in Chinese EFL learners' written narratives. (2022) IRAL-INTERNATIONAL REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS IN LANGUAGE TEACHING 0019-042X 1613-4141
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32996345] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32996345, Kapcsolat: 31546329
  31. Liu Jing. A dynamic approach to understanding motivation in an interpreting course. (2022) LANGUAGE SCIENCES 0388-0001 1873-5746 92 p. 101472
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32804935] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32804935, Kapcsolat: 31546322
  32. Syed Hassan et al. Willingness to communicate in a second language and the promise of complex dynamic systems theory: A narrative review. (2021) RESEARCH IN EDUCATION 0034-5237 2050-4608
    Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32310644] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32310644, Kapcsolat: 30545692
2023-03-23 17:50