Szesztay M. Teachers’ Ways of Knowing. (2004) ENGLISH LANGUAGE TEACHING JOURNAL: ELT 0307-8337 58 2 129-136, 2420586
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2420586]
  1. Johnston Shannon et al. Reflection-in-action as a collective process: findings from a study in teaching students of negotiation. (2017) Reflective Practice 1462-3943 1470-1103 18 1 67-80
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26511697] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26511697, Kapcsolat: 26511697
  2. Gu Michelle Mingyue et al. Harnessing the Professional Value of a Transnational Disposition: Perceptions of Migrant English Language Teachers in Hong Kong. (2017) APPLIED LINGUISTICS 0142-6001 1477-450X 38
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26512272] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26512272, Kapcsolat: 26512272
  3. Ismial Ammar Abdullah. Reflective Blogfolios in the Language Classroom: Impact on EFL Tertiary Students’ Argumentative Writing Skills and Ways of Knowing. (2016) ADVANCES IN LANGUAGE AND LITERARY STUDIES 2203-4714 7 5 247-261
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26512224] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26512224, Kapcsolat: 26512224
  4. Waterman Tony. An Exploration of the Process of Materials Writing with reference to the Academic, Professional and Practical Needs of English Language Training (ELT) writers in the Sultanate of Oman. (2015)
    Külföldi fokozat (nem PhD) (Disszertáció) | Tudományos[26512201] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26512201, Kapcsolat: 26512201
  5. Umpleby Gillian. Towards an Understanding of Presence in Teaching: Having and Being. (2014)
    Külföldi fokozat (nem PhD) (Disszertáció) | Tudományos[26512290] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26512290, Kapcsolat: 26512290
  6. Sharifi Neda et al. The Comparative Impact of Recast and Prompt on EFL Learners’ Autonomy and Motivation. (2014) PROCEDIA - SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES 1877-0428 98 1754-1761
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26511674] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26511674, Kapcsolat: 26511674
  7. Kitade Keiko. Offline Peer Dialogue in Asynchronous Computer-Mediated Communication Activities for L2 Teacher Development. (2014) Megjelent: Engaging Language Learners through Technology Integration: Theory, Applications, and Outcomes pp. 114-136
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[26512189] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26512189, Kapcsolat: 26512189
  8. Hyacinth Timi. Reflection for specific purposes: the use of reflection by Nigerian English language teachers. (2013)
    Külföldi fokozat (nem PhD) (Disszertáció) | Tudományos[26511706] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26511706, Kapcsolat: 26511706
  9. Aboshiha Pamela. ‘Native Speaker’English Language Teachers: Disengaged from the Changing International Landscape of their Profession. (2013) Megjelent: International Perspectives on Motivation: Language Learning and Professional Challenges pp. 216-232
    Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[26507124] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26507124, Kapcsolat: 26507124
  10. Ludecke Michelle. Firsts: performing ways first year teachers experience identity transformation. (2013)
    Külföldi fokozat (nem PhD) (Disszertáció) | Tudományos[26507134] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26507134, Kapcsolat: 26507134
  11. Li Beidi et al. Exploring the expectations and perceptions of non-native English speaking students in masters level TESOL programs. (2013) NEW ZEALAND STUDIES IN APPLIED LINGUISTICS 1173-5562 2463-6444 19 2 21-35
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26511631] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26511631, Kapcsolat: 26511631
  12. Rivera Cuayahuitl. The cognitions underlying teachers' use of instructional materials on a BA ELT at a Mexican university. (2012)
    Külföldi fokozat (nem PhD) (Disszertáció) | Tudományos[26511745] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26511745, Kapcsolat: 26511745
  13. Kale Ugur et al. Structuring video cases to support future teachers’ problem solving. (2012) JOURNAL OF RESEARCH ON TECHNOLOGY IN EDUCATION 1539-1523 1945-0818 44 3 177-204
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26507055] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26507055, Kapcsolat: 26507055
  14. Pishghadam Reza et al. “It Might Have Been a Slip of Tongue”: ranian EFL Teachers’ Reaction to their Colleagues’ Linguistic Goofs. (2012) LIFE SCIENCE JOURNAL 1097-8135 9 3 215-220
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26512242] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26512242, Kapcsolat: 26512242
  15. Li Beidi. A Tale of Expectations and Perceptions: A Case Study of Non-Native English Speaking Students in Masters Level TESOL Program. (2012) ATINERS CONFERENCE PAPER SERIES 2241-2891 2012 5-17
    Konferenciaközlemény (Folyóiratcikk) | Tudományos[26511727] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26511727, Kapcsolat: 26511727
  16. Pishghadam Reza et al. An Investigation into Teachers’ Feedback on Learners’ Errors: Gender and Teacher Experience. (2012) MEDITERRANEAN JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES 2039-9340 2039-2117 3 3 589-597
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26511689] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26511689, Kapcsolat: 26511689
  17. Pishghadam Reza et al. Speech act of correction: The way Iranian EFL learners correct their teachers. (2011) THEORY AND PRACTICE IN LANGUAGE STUDIES 1799-2591 2053-0692 1 4 342-348
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26507066] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26507066, Kapcsolat: 26507066
  18. Kale Ugur et al. Pre-service teacher learning: Pedagogical content knowledge in video-based problem-solving. (2011) Megjelent: Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference pp. 4360-4367
    Konferenciaközlemény (Könyvrészlet) | Tudományos[26507132] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26507132, Kapcsolat: 26507132
  19. Pishghadam Reza et al. Peer correction among Iranian English language learners. (2011) European Journal of Educational Studies 3 2 217-227
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26511586] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26511586, Kapcsolat: 26511586
  20. Chik Alice et al. Online language learning histories exchange: Hong Kong and German perspectives. (2011) TESOL QUARTERLY 0039-8322 1545-7249 45 3 553-564
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26507051] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26507051, Kapcsolat: 26507051
  21. Cetina Magnolia Negrete. Teachers beliefs, types of knowledge, attitudes and motivation as determinant constituents in teacher training: The current state of the art in EFL teaching in México: A case study in Quintana Roo. (2010) Megjelent: Memorias del V Foro de Estudios en Lenguas Internacional pp. 659-673
    Konferenciaközlemény (Könyvrészlet) | Tudományos[26511644] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26511644, Kapcsolat: 26511644
  22. Wright Tony. Second language teacher education: Review of recent research on practice. (2010) LANGUAGE TEACHING 1475-3049 0261-4448 43 3 259-296
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26507046] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26507046, Kapcsolat: 26507046
  23. Kavanagh Michael. Teacher Cognition Among Tertiary-level Chinese English Teachers. (2009)
    Külföldi fokozat (nem PhD) (Disszertáció) | Tudományos[26511735] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26511735, Kapcsolat: 26511735
  24. Mills Nancy. Riding the winds of their interest: Exploring the teachable moment in college classrooms. (2009)
    Külföldi fokozat (nem PhD) (Disszertáció) | Tudományos[26512309] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26512309, Kapcsolat: 26512309
  25. Bartels Nathaniel. The construct of cognition in language teacher education and development. (2007)
    Külföldi fokozat (nem PhD) (Disszertáció) | Tudományos[26507112] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26507112, Kapcsolat: 26507112
  26. Senior Rose. The experience of language teaching. (2006) ISBN:0521612314
    Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[26507041] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26507041, Kapcsolat: 26507041
  27. Mann Steve. The language teacher's development. (2005) LANGUAGE TEACHING 1475-3049 0261-4448 38 3 103-118
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26507033] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26507033, Kapcsolat: 26507033
Uwe Pohl. Portrait of a professional community in Hungary. (2009) HUMANISING LANGUAGE TEACHING 1755-9715 11 4 11-16, 2415704
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2415704]
  1. Thuraya Al Riyami. Reflection: Is it a promising or a spurious tool for teachers' professional development?. (2015) International Journal of Bilingual & Multilingual Teachers of English 2210-1829 3 1 47-58
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[27355215] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27355215, Kapcsolat: 27355215
Uwe Pohl et al. Understanding group energy in university language classes. (2010) WORKING PAPERS IN LANGUAGE PEDAGOGY 1789-3607 4 23-38, 2415656
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2415656]
  1. Medgyes Péter et al. Research in foreign language education in Hungary (2006-2012). (2014) LANGUAGE TEACHING 1475-3049 0261-4448 47 4 504-537
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2738623] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2738623, Kapcsolat: 28446180
Szesztay Margit. Talking to learn, learning to talk: group dialogue in education. (2020) ISBN:9788090706095, 31592227
Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[31592227]
  1. Lázár Ildikó. Mirrors and windows in language teacher education: Intercultural competence and reform pedagogy. (2022) ISBN:9781527582088; 9781527582095
    Monográfia (Könyv) | Tudományos[32823527] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32823527, Kapcsolat: 31683025
2024-10-07 07:45