Szabó Borbásné I.. Educational ontology for transparency and student mobility between universities. (2006) Megjelent: ITI 2006 pp. 301-306, 2452798
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[2452798]
  1. Maragon J..F et al. ontoAGA: Ontology to Support Educational Systems Interoperability. (2016) CEUR WORKSHOP PROCEEDINGS 1613-0073 1862 71-82
    Folyóiratcikk/Konferenciaközlemény (Folyóiratcikk)/Tudományos[31317595] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31317595, Kapcsolat: 29001383
  2. Nyitrai Erika et al. Towards an ontology-based educational information system. (2013) Megjelent: Enterprise Resource Planning Models for the Education Sector: Applications and Methodologies pp. 123-144
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[25237569] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25237569, Kapcsolat: 25237569
  3. Nyitrai Erika et al. Ontology-based higher educational information systems. (2012) POLLACK PERIODICA: AN INTERNATIONAL JOURNAL FOR ENGINEERING AND INFORMATION SCIENCES 1788-1994 1788-3911 7 3 139-148
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2122597] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2122597, Kapcsolat: 25237565
  4. Réka Vas. Knowledge representation and evaluation - an ontology-based knowledge management approach. (2008) VEZETÉSTUDOMÁNY 0133-0179 39 5 53-59
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2264326] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2264326, Kapcsolat: 24406550
  5. Réka Vas et al. Experiences of Using an Ontology-based Knowledge Testing Approach in Teaching Business Informatics. (2007) Megjelent: ECKM 2007 pp. 1062-1070
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[2311640] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2311640, Kapcsolat: 29001437
  6. Réka Vas. Educational Ontology and Knowledge Testing. (2007) ELECTRONIC JOURNAL OF KNOWLEDGE MANAGEMENT 1479-4411 5 1 123-130
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2263161] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2263161, Kapcsolat: 24406552
  7. Kismihók Gábor et al. Ontology based Adaptive Examination System in E-Learning Environment. (2006) Megjelent: ITI 2006 pp. 77-82
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[2310852] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2310852, Kapcsolat: 25241498
  8. Réka Vas. Educational Ontology and Knowledge Testing. (2006) Megjelent: Proceedings of the 7th European Conference on Knowledge Management 2006 pp. 577-584
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[2310853] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2310853, Kapcsolat: 25240509
Szabó Ildikó et al. Educational Ontology and Adaptive Knowledge Testing. (2006), 2572204
Egyéb/Nem besorolt (Egyéb)/Tudományos[2572204]
  1. Kismihók Gábor. Rugalmas tanulás, rugalmas munkavégzés [Flexible learning, flexible working]: Az ontológia alapú tartalommenedzsment lehetőségeinek kiaknázása [Exploiting the potentials of ontology based content management]. (2012)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[3052725] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 3052725, Kapcsolat: 25569248
Szabó Ildikó. The Implementation of the Educational Ontology. (2006) Megjelent: Proceedings of the 7th European Conference on Knowledge Management 2006 pp. 541-547, 2452803
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[2452803]
  1. Réka Vas. STUDIO: Ontology-Centric Knowledge-Based System. (2016) Megjelent: Corporate Knowledge Discovery and Organizational Learning pp. 83-103
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[3065598] []
    Független, Idéző: 3065598, Kapcsolat: 25628432
  2. Weber C et al. Extending computerized adaptive testing to multiple objectives: Envisioned on a case from the health care. (2014) LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE 0302-9743 1611-3349 8650 LNCS 148-162
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2807983] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2807983, Kapcsolat: 25240903
  3. Gábor Kismihók et al. Integrating Ontology-Based Content Management into a Mobilized Learning Environment. (2012) Megjelent: Virtual learning environments pp. 353-370
    Könyvrészlet/Utánközlés (Könyvrészlet)/Tudományos[3067315] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3067315, Kapcsolat: 26661977
  4. Gábor Kismihók et al. Integrating Ontology-based Content Management into a Mobilized Learning Environment. (2010) Megjelent: Architectures for Distributed and Complex M-Learning Systems pp. 192-210
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[2303729] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2303729, Kapcsolat: 29000996
  5. Reka Vas et al. Ontology-based mobile learning and knowledge testing. (2009) INTERNATIONAL JOURNAL OF MOBILE LEARNING AND ORGANIZATION 1746-725X 1746-7268 3 2 128-147
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2264872] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2264872, Kapcsolat: 24406485
  6. Gábor Kismihók et al. Mobile Learning Research at the Corvinus University of Budapest. (2009) Megjelent: New technology platforms for learning - revisited pp. 114-120
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[3045069] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3045069, Kapcsolat: 26661978
Andrea Kő et al. Ontology-based Support of Knowledge Evaluation in Higher Education. (2008) Megjelent: Information modelling and knowledge bases XIX pp. 306-313, 2311777
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[2311777]
  1. Christian Weber. Enabling a Context Aware Knowledge-Intense Computerized Adaptive Test through Complex Event Processing. (2014) SEFBIS JOURNAL 1788-2265 2014 9 66-74
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25137060] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25137060, Kapcsolat: 25137060
  2. Rozanc I et al. Analysis of elective courses selection in post-Bologna programmes. (2014) Megjelent: 2014 37th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics (MIPRO) : proc... pp. 744-749
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[23846189] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23846189, Kapcsolat: 23846189
  3. Mihaela Oprea. On the Development of a General Educational Ontology for University Didactical Activities. (2013) Megjelent: The 8th International Conference on Virtual Learning pp. 34-39
    Egyéb konferenciaközlemény/Tudományos[23531894] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23531894, Kapcsolat: 23531894
  4. Mihaela Oprea. A General Framework for Educational Ontologies Development. (2013) INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTER SCIENCE RESEARCH AND APPLICATION 2012-9564 2012-9572 3 2 12-22
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23531757] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23531757, Kapcsolat: 23531757
  5. Kismihók Gábor. Rugalmas tanulás, rugalmas munkavégzés [Flexible learning, flexible working]: Az ontológia alapú tartalommenedzsment lehetőségeinek kiaknázása [Exploiting the potentials of ontology based content management]. (2012)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[3052725] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 3052725, Kapcsolat: 23531964
  6. Mihaela Oprea. On the Use of Educational Ontologies as Support Tools for Didactical Activities. (2012) Megjelent: Proceedings of the 7th International Conference on Virtual Learning: Special edition dedicated to "2012 Alan Turing Year" pp. 67-73
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[23531830] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23531830, Kapcsolat: 23531830
Szabó Ildikó. Comparing the competence contents of demand and supply sides on the labour market. (2011) Megjelent: ITI 2011 pp. 345-350, 2452793
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[2452793]
  1. Fabo Brian. Towards an understanding of job matching using web data. (2017) ISBN:9056685295
    Könyv/Tudományos[31651297] [Import]
    Független, Idéző: 31651297, Kapcsolat: 29516453
  2. Fabo Brian et al. The importance of foreign language skills in the labour markets of Central and Eastern Europe: assessment based on data from online job portals. (2017) EMPIRICA 0340-8744 1573-6911 44 3 487-508
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26661984] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26661984, Kapcsolat: 26661984
  3. Perfetti Stefano. Data Science Landscape in the Insurance Industry. (2017)
    Egyéb/Tudományos[31651303] [Import]
    Független, Idéző: 31651303, Kapcsolat: 29516457
  4. Varga Krisztián. A szemantikus folyamatmenedzsment hasznosítási lehetősége az üzleti folyamatok tudásalapú fejlesztésében. (2015)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[2881343] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2881343, Kapcsolat: 25240019
  5. András Gábor et al. Semantic Technologies in Business Process Management. (2013) Megjelent: Integration of practice-oriented knowledge technology pp. 17-28
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[2387904] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2387904, Kapcsolat: 24715700
Gábor Kismihók et al. Six scenarios of exploiting an ontology based, mobilized learning environment. (2012) INTERNATIONAL JOURNAL OF MOBILE AND BLENDED LEARNING 1941-8647 1941-8655 4 1 45-60, 2251744
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2251744]
  1. Kachroudi Marouen et al. Dealing with Direct and Indirect Ontology Alignment. (2018) JOURNAL ON DATA SEMANTICS 1861-2032 1861-2040 7 4 237-252
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30376853] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30376853, Kapcsolat: 27786277
  2. Kachroudi Marouen et al. Initiating Cross-Lingual Ontology Alignment with Information Retrieval Techniques. (2016) Megjelent: 6émes Journées Francophones sur les Ontologies, Oct 2016, Bordeaux, France pp. 1-12
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[26424898] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26424898, Kapcsolat: 26424898
  3. Kachroudi Marouen et al. Bridging the multilingualism gap in ontology alignment. (2014) INTERNATIONAL JOURNAL OF METADATA SEMANTICS AND ONTOLOGIES 1744-2621 1744-263X 9 3 252-262
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24399417] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24399417, Kapcsolat: 24399417
  4. Kougias Ioannis et al. Mobility of Eastern European citizens: training and development. (2013) EUROPEAN JOURNAL OF TRAINING AND DEVELOPMENT 2046-9012 2046-9020 37 8 766-778
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24399425] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24399425, Kapcsolat: 24399425
  5. Ioannis Kougias et al. Information flow among dynamic and distributed educational environments: a formal framework. (2012) Megjelent: Conference Proceedings: “Innovative approches in education: design and networking" pp. 164-173
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[25526587] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25526587, Kapcsolat: 25526587
Ternai K et al. EBEST platform supporting SMEs to manage supply chain and collaborate. (2012) LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE 0302-9743 1611-3349 7452 LNCS 202-215, 2597744
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2597744]
  1. Molnár Bálint. Vállalatirányítási rendszerek gazdaságinformatikai megközelítésben.. (2014)
    Könyv/Felsőoktatási tankönyv (Könyv)/Oktatási[24229590] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24229590, Kapcsolat: 24229590
  2. Bálint Molnár et al. Investigation of System of Criteria within Selection Processes for ERP Systems: A Middle-European perspective. (2014) INFOCOMMUNICATIONS JOURNAL 2061-2079 2061-2125 6 1 26-35
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2573440] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2573440, Kapcsolat: 24235145
Gábor A et al. Compliance check in semantic business process management. (2013) LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE 0302-9743 1611-3349 8186 LNCS 353-362, 2597725
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2597725]
  1. Matteo Arru. Use of Ontologies and Business Process Management Systems to Measure the “Knowledge Fit” of an Organisation. (2019)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[31036827] [Hitelesített]
    Független, Idéző: 31036827, Kapcsolat: 28145672
  2. Peter Szmodics. High-Skilled Immigrants on the job Markets, Initiators of Change. (2019) JOURNAL OF THE KNOWLEDGE ECONOMY 1868-7865 1868-7873 10 2 812-825
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3258525] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 3258525, Kapcsolat: 27016734
  3. Benedek Petra. Compliance menedzsment a szolgáltatási szektorban. (2019)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[31349405] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31349405, Kapcsolat: 28436490
  4. Szmodics Péter. Evaluating the organizational knowledge based on business process management. (2018)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30684268] [Hitelesített]
    Független, Idéző: 30684268, Kapcsolat: 28436444
  5. Vennesland A. et al. Automated compliance verification in ATM using principles from ontology matching. (2018) Megjelent: Proceedings of the 10th International Joint Conference on Knowledge Discovery, Knowledge Engineering and Knowledge Management, ... pp. 41-52
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[30915302] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30915302, Kapcsolat: 28436248
  6. Gábor Neusch. Ontology Tailoring for Job Role Knowledge. (2016) Megjelent: Corporate Knowledge Discovery and Organizational Learning : The Role, Importance, and Application of Semantic Business Process ... pp. 105-130
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[3339737] []
    Független, Idéző: 3339737, Kapcsolat: 25628401
  7. András Béleczki et al. Modeling framework for designing and analyzing document-centric information systems based on HypergraphDB. (2016) CEUR WORKSHOP PROCEEDINGS 1613-0073 2046 17-22
    Folyóiratcikk/Konferenciaközlemény (Folyóiratcikk)/Tudományos[3315650] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 3315650, Kapcsolat: 28436359
  8. Bálint Molnár. IT security in Hungarian Public Administration: Models of Information Security Architecture in Practice. (2016) Megjelent: 10th IT STAR Workshop on IT Security pp. 28-44
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[3171178] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 3171178, Kapcsolat: 28149374
  9. Bálint Molnár et al. Formal approach to modeling of modern information systems. (2016) International Journal of Information Systems and Project Management 2182-7796 2182-7788 4 4 69-89
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3157902] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3157902, Kapcsolat: 26409727
  10. Molnár Bálint et al. A Model for Analysis and Design of Information Systems Based on a Document Centric Approach. (2016) LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE 0302-9743 1611-3349 9621 290-299
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3036710] []
    Független, Idéző: 3036710, Kapcsolat: 25512129
  11. Ilona Pawełoszek. Semantyczne wspomaganie modelowania procesów biznesowych [Semantic issues in business process modeling]. (2015) Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych/Szkoła Główna Handlowa 1232-4671 2015 36 275-285
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25919434] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25919434, Kapcsolat: 25919434
  12. Bálint Molnár et al. Modeling information systems from the viewpoint of active documents: Proposal for a modeling approach putting emphasis on the ubiquitous documents. (2015) VIETNAM JOURNAL OF COMPUTER SCIENCE 2196-8888 2196-8896 2 4 229-241
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2924791] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2924791, Kapcsolat: 24933111
  13. Bálint Molnár et al. Document Centric Modeling of Information Systems. (2015) PROCEDIA COMPUTER SCIENCE 1877-0509 64 369-378
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2930701] []
    Független, Idéző: 2930701, Kapcsolat: 25184638
  14. Bálint Molnár et al. A Document Centric Approach for Analysis and Design of E-government Systems. (2015) LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE 0302-9743 1611-3349 9265 319-333
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2924837] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2924837, Kapcsolat: 24930656
  15. Molnár Bálint et al. Modeling Information Systems from the Viewpoint of Active Documents. (2014)
    Egyéb/Kutatási jelentés (közzétett) (Egyéb)/Tudományos[24533624] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24533624, Kapcsolat: 24533624
Szabó Ildikó. A felsőoktatási képzések munkaerő-piaci szempontból. (2013) VEZETÉSTUDOMÁNY 0133-0179 44 11 52-61, 2453736
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2453736]
  1. Nagyné Halász Zsuzsanna et al. Informatikai alkalmazások és IT-szakemberigény összefüggései a magyarországi vállalkozások körében. (2019) JELENKORI TÁRSADALMI ÉS GAZDASÁGI FOLYAMATOK 1788-7593 14 2 163-180
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30704100] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30704100, Kapcsolat: 29002685
  2. Zsuzsanna Nagyné Halász et al. Factors influencing the need of companies for IT specialists. (2019) KÖZGAZDÁSZ FÓRUM / FORUM ON ECONOMICS AND BUSINESS 1582-1986 21 137 50-79
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30940510] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30940510, Kapcsolat: 28461854
  3. Nagyné Halász Zsuzsanna. Az IT szakemberigény vizsgálata a vállalati szférában.. (2019) LOGISZTIKA - INFORMATIKA - MENEDZSMENT 2498-9037 4 1 5-14
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30662419] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30662419, Kapcsolat: 28461851
  4. Balogh Gábor. Integratív tehetségmenedzsment szempontrendszer a gazdasági felsőoktatásban: Egyéni - szervezeti tehetségmenedzselés és területi tehetséggazdálkodás a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar példáján. (2014)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[3014836] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3014836, Kapcsolat: 28999938
Ternai K et al. Ontology-based compliance checking on higher education processes. (2013) LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE 0302-9743 1611-3349 8061 LNCS 58-71, 2597748
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2597748]
  1. Őri Dóra et al. A Conceptual Blueprint for Enterprise Architecture Model-Driven Business Process Optimization. (2019) LECTURE NOTES IN BUSINESS INFORMATION PROCESSING 1865-1348 361 234-248
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30915400] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30915400, Kapcsolat: 28436388
  2. Vennesland A. et al. Automated compliance verification in ATM using principles from ontology matching. (2018) Megjelent: Proceedings of the 10th International Joint Conference on Knowledge Discovery, Knowledge Engineering and Knowledge Management, ... pp. 41-52
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[30915302] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30915302, Kapcsolat: 28436392
  3. Mariela Tapia-Leon et al. Application of ontologies in higher education: A systematic mapping study. (2018) Megjelent: Proceedings of 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON2018) pp. 1344-1353
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[27457589] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27457589, Kapcsolat: 27604575
  4. Marjan Khobreh et al. Professional Nursing Education and Training - An Overview Statement of the Pro-Nursing Project. (2016) Megjelent: Professional education and training through knowledge, technology and innovation pp. 1-12
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[3187463] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3187463, Kapcsolat: 26355156
  5. András Gábor et al. Corporate Knowledge Discovery and Organizational Learning: The Role, Importance, and Application of Semantic Business Process Management—The ProKEX Case. (2016) Megjelent: Corporate Knowledge Discovery and Organizational Learning pp. 1-31
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[3064778] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 3064778, Kapcsolat: 26409993
  6. Saira Andleeb Gillani et al. Process-Based Knowledge Extraction in a Public Authority: A Text Mining Approach. (2014) LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE 0302-9743 1611-3349 8650 LNCS 91-103
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2714873] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2714873, Kapcsolat: 24234799
V. Castello et al. Enhancing competences dynamic alignment between job and education: Challenges and evidences from the SMART project. (2013) Megjelent: ICERI2013 Proceedings pp. 1430-1437, 2491368
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[2491368]
  1. Fizar Ahmed. Matching future job requirements with educational portfolio. (2018)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30689630] [Hitelesített]
    Független, Idéző: 30689630, Kapcsolat: 29002713
  2. Fizar Ahmed. An Input Output Based Methodology to Find the Future Job Trends in Europe. (2016) Megjelent: Proceedings of the 8th European Conference on Intellectual Capital ECIC 2016 pp. 349-357
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[3139962] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 3139962, Kapcsolat: 29002450
Borbásné Szabó Ildikó. Felsőoktatási portfolió kompetencia alapon történő tervezése. (2014), 2547738
Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[2547738]
  1. Fizar Ahmed. Matching future job requirements with educational portfolio. (2018)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30689630] [Hitelesített]
    Független, Idéző: 30689630, Kapcsolat: 29002710
Szabó I et al. Knowledge-based compliance checking of business processes. (2014) LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE 0302-9743 1611-3349 8841 597-611, 2806189
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2806189]
  1. Vennesland A. et al. Automated compliance verification in ATM using principles from ontology matching. (2018) Megjelent: Proceedings of the 10th International Joint Conference on Knowledge Discovery, Knowledge Engineering and Knowledge Management, ... pp. 41-52
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[30915302] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30915302, Kapcsolat: 28436244
  2. Detro SP et al. Managing business process variability through process mining and semantic reasoning: An application in healthcare. (2017) Megjelent: Collaboration in a Data-Rich World : 18th IFIP WG 5.5 Working Conference on Virtual Enterprises, PRO-VE 2017, Vicenza, Italy, S... pp. 333-340
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[27143968] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27143968, Kapcsolat: 27143968
  3. Detro Silvana. Enhancing semantic interoperability in healthcare using semantic process mining. (2016) Megjelent: 6th International Conference on Information Society and Techology, ICIST 2016 pp. 80-85
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[25972616] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25972616, Kapcsolat: 25972616
  4. Ternai K. Semi-automatic methodology for compliance checking on business processes. (2015) LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE 0302-9743 1611-3349 9265 243-256
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3027939] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3027939, Kapcsolat: 25239745
  5. G Neusch et al. ProKEX - Integrated platform for process-based knowledge extraction. (2014) Megjelent: ICERI2014 Proceedings pp. 3972-3977
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[3231701] []
    Független, Idéző: 3231701, Kapcsolat: 28419806
V Castello et al. Enhancing competences dynamic alignment between job and education: Contributions and evidences from the smart project. (2014) Megjelent: ICERI2014 Proceedings pp. 1131-1139, 2803132
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[2803132]
  1. Fizar Ahmed. Matching future job requirements with educational portfolio. (2018)
    Disszertáció/Tudományos[31651042] [Import]
    Független, Idéző: 31651042, Kapcsolat: 29516284
V. Castello et al. Promoting Dynamic Skills Matching Challenges and Evidences from the SMART Project. (2014) Megjelent: INTED2014 Proceedings pp. 2430-2438, 2572230
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[2572230]
  1. Tavakoli Mohammadreza et al. Labour Market Information Driven, Personalized, OER Recommendation System for Lifelong Learners. (2020)
    Egyéb/Tudományos[31651027] [Import]
    Független, Idéző: 31651027, Kapcsolat: 29516269
V Castello et al. The skill match challenge: Evidences from the smart project. (2014) Megjelent: ICERI2014 Proceedings pp. 1182-1189, 2803149
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[2803149]
  1. Christian Weber. Creating a Concept Importance Measure for Domain Knowledge in the Context of Learning. (2017)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[3376064] [Hitelesített]
    Független, Idéző: 3376064, Kapcsolat: 26675916
  2. Weber Christian et al. Studio: Ontology-Based Educational Self-Assessment. (2015) CEUR WORKSHOP PROCEEDINGS 1613-0073 1446 33-40
    Folyóiratcikk/Konferenciaközlemény (Folyóiratcikk)/Tudományos[3040769] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 3040769, Kapcsolat: 26675917
  3. Ternai K. Semi-automatic methodology for compliance checking on business processes. (2015) LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE 0302-9743 1611-3349 9265 243-256
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3027939] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3027939, Kapcsolat: 26675918
Ildikó Szabó et al. Dynamic Skill Gap Analysis Using Ontology Matching. (2015) LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE 0302-9743 1611-3349 9265 231-242, 2931756
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2931756]
  1. Elchamaa Roua et al. Ontology for Continuous Learning and Support. (2019) Megjelent: Enterprise Interoperability VIII pp. 191-202
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[30659993] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30659993, Kapcsolat: 28145664
  2. ALANOOD ABDULAZIZ. ICT INDUSTRY INTEGRATED CURRICULA: TOWARDS AN ONTOLOGY BASED COMPETENCY MODEL. (2017)
    Egyéb/Diplomamunka, szakdolgozat, TDK dolgozat (Egyéb)/Tudományos[27161166] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27161166, Kapcsolat: 27161166
  3. Bouras Abdelaziz. Evolution of ICT industry landscape and its impact on higher education competencies. (2016)
    Egyéb/Nem besorolt (Egyéb)/Tudományos[26355144] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26355144, Kapcsolat: 26355144
Ternai Katalin et al. eBEST platform a kkv-klaszterek operatív és együttműködési folyamatainak támogatására. (2015) VEZETÉSTUDOMÁNY 0133-0179 46 9-10 57-66, 2986457
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2986457]
  1. Borgulya Ágnes et al. Ipari klaszterek kommunikációja. (2019) VEZETÉSTUDOMÁNY 0133-0179 50 1 27-40
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30408604] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30408604, Kapcsolat: 28145661
  2. Eszter Szabó-Szentgróti et al. EMPIRICAL RESEARCH ON CORPORATE STRATEGIES IN HUNGARIAN DAIRY INDUSTRY. (2017) APSTRACT - APPLIED STUDIES IN AGRIBUSINESS AND COMMERCE 1789-221X 1789-7874 11 3-4 169-180
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3377928] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 3377928, Kapcsolat: 28149441
Szabó Ildikó et al. Semantic Audit Application for Analyzing Business Processes. (2016) LECTURE NOTES IN BUSINESS INFORMATION PROCESSING 1865-1348 268 3-15, 3145285
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3145285]
  1. Kiltinavičiūtė Aurelija. Didžiųjų verslo duomenų taikymas finansinių ataskaitų audito procedūrose. (2018)
    Disszertáció/Tudományos[31651005] [Import]
    Független, Idéző: 31651005, Kapcsolat: 29516240
Szabó Ildikó. Future Development: Towards Semantic Compliance Checking. (2016) Megjelent: Corporate Knowledge Discovery and Organizational Learning pp. 155-173, 3058224
Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[3058224]
  1. Gaspar Domonkos et al. Toward Value Creation in e-Governance Through Digitalization – An Industry-Based Approach. (2019) LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE 0302-9743 1611-3349 11709 235-246
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30916979] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30916979, Kapcsolat: 28598914
Ternai Katalin et al. Semantic Application for the Internationalization Audit of Higher Education Institutions. (2016) LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE 0302-9743 1611-3349 9831 194-205, 3109376
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3109376]
  1. Martynov V et al. Methods of virtual modeling of dynamic educational programs in terms different manufacturing sectors requirements. (2018) JOURNAL OF PHYSICS-CONFERENCE SERIES 1742-6588 1742-6596 1084
    Folyóiratcikk/Konferenciaközlemény (Folyóiratcikk)/Tudományos[30406005] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30406005, Kapcsolat: 27820461
András Gábor et al. Systematic Analysis of Future Competences Affected by Industry 4.0. (2018) LECTURE NOTES IN BUSINESS INFORMATION PROCESSING 1865-1348 310 91-103, 3394384
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3394384]
  1. Sergi Bruno S et al. Understanding Industry 4.0: AI, the Internet of Things, and the Future of Work. (2019) ISBN:1789733111; 9781789733129
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[30942547] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30942547, Kapcsolat: 28461808
  2. Barros Ana Carolina. Industry 4.0 and Transversal Skills: Comparing Social Sciences and STEM Higher Education Graduates. (2019)
    Egyéb/Diplomamunka, szakdolgozat, TDK dolgozat (Egyéb)/Tudományos[30942548] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30942548, Kapcsolat: 28461809
Ildikó Szabó et al. Process-Based Analysis of Digitally Transforming Skills. (2018) LECTURE NOTES IN BUSINESS INFORMATION PROCESSING 1865-1348 310 104-115, 3394391
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3394391]
  1. Simonova M et al. Regional Labor Market: Supply and Demand in the Context of Digitalization. (2021) LECTURE NOTES IN NETWORKS AND SYSTEMS 2367-3370 2367-3389 133 805-815
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31650956] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31650956, Kapcsolat: 29516176
2021-05-13 08:40