Vajda Tamás. A szegedi Dóm tér kialakítása és koncepciójának jelentősége 6. rész. (2018) SZEGED: A VÁROS FOLYÓIRATA: VÁROSTÖRTÉNETI ÉS KULTURÁLIS MAGAZIN 0239-1384 30 9 30-35
György Galántai. Artpool: The experimental art archive of East-Central Europe : history of an active archive for producing, networking, curating and researching art since 1970. (2013) ISBN:9789630872256
Zwickl András. „Copyright”. Eredeti és másolat problémája az ötvenes évek festészetében: „Copyright”. Das Problem von Original und Kopie in der Malerei der fünfziger Jahre; „Copyright”. The Problem of Originals and Copies in the Painting of the Fifties. (1992) Megjelent: A művészet katonái. Sztálinizmus és kultúra pp. 58-66,
2226640
Cheles Luciano. The Faces of Militancy: Palmiro Togliatti’s Propaganda Portraits (1948-1964). (2019) Megjelent: Words of Power, the Power of Words. The Twentieth-Century Communist Discourse in International Perspective pp. 115-155
Apor Balázs. The Stalin Cult and the Construction of the Second World in Hungary int he Early Cold War Years. (2016) Megjelent: Socialist Internationalism in the Cold War – Exploring the Second World pp. 49-76
Ursprung Daniel. Personenkult im Bild: Stalin, Enver Hoxha und Nicolae Ceaucescu im Vergleich. (2010) Megjelent: Der Führer im Europa des 20. Jahrhunderts pp. 50-73
Yankovskaya Galina. The Economic Dimensions of Art in the Stalinist Era: Artists’ Cooperatives in the Grip of Ideology and the Plan. (2006) SLAVIC REVIEW: INTERDISCIPLINARY QUARTERLY OF RUSSIAN, EURASIAN, AND EAST EUROPEAN STUDIES 0037-6779 2325-7784 65 4 769-791
Verba Andrea. Stúdium vagy ars poetica? A festő és modell tematika változásai Szentendréről nézve. (2005) Megjelent: Szemtől-szemben. XX.századi önarcképek, művészportrék és kettős arcképek a Szentendréhez kötődő festészetben pp. 27-33
Bajkay Éva. Classicizing Trends of the 1920s and their Beginnings in Pécs Tradition and Modernity in the Pécs Art Society. (2005) ANNALES DE LA GALERIE NATIONALE HONGROISE 0866-4331 24 9 38-48
Bodonyi Emőke. A szentendrei „római iskolások”. Neoklasszicizmus Szentendrén a harmincas évek első felében. (1997) Megjelent: Szentendrei művészet 1926–1935 között pp. 49-74
Szücs György et al. Jándi Dávid. (1994) ISBN:9638074027,
2226643
Monográfia (Könyv) | Tudományos[2226643]
Pintilie Ileana. Direcții artistice multiculturale ale Banatului interbelic. (2018) STUDII SI CERCETARI DE ISTORIA ARTEI. Arta Plastica 0039-3983 8 52 45-71
Sármány-Parsons Ilona. Die Malerkolonie von Nagybánya im mitteleuropäischen Kontext. Die Sonderstellung der ungarischen Kultur innerhalb der Monarchie. (1999) Megjelent: Kat. Seele und Farbe. Nagybánya: Eine Künstlerkolonie am Rande der Monarchie, Collegium Hungaricum pp. 9-25
Csorba Géza. A Nagybánya-kép száz éve. (1996) Megjelent: Nagybánya művészete. Kiállítás a nagybányai művésztelep alapításának 100. évfordulója alkalmából pp. 15-24
Benedek Katalin. A hamisított Nagybánya. (1996) Megjelent: Nagybánya művészete. Kiállítás a nagybányai művésztelep alapításának 100. évfordulója alkalmából pp. 367-374
Łabowicz-Dymanus Karolina. Synchronizacja w Sieci. Centra Sztuki Współczesnej Sorosa – cztery modele: Budapeszt, Kijów, Tallin, Budapeszt. (2016) ISBN:9788363877989
Zwickl András. Portrévázlat egy apáról–Ferenczy Károly. (1994) ORPHEUS: IRODALMI FOLYÓIRAT 0865-6762 5 16 99-102,
2730194
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2730194]
Kissné Budai Rita. "Folyton az élet szépségére tanított" - Ferenczy Károly mint tanár. (2011) Megjelent: Ferenczy : Ferenczy Károly (1862-1917) gyűjteményes kiállítása pp. 131-140
Verba Andrea. Stúdium vagy ars poetica? A festő és modell tematika változásai Szentendréről nézve. (2005) Megjelent: Szemtől-szemben. XX.századi önarcképek, művészportrék és kettős arcképek a Szentendréhez kötődő festészetben pp. 27-33
Zwickl András. In Bewegung. Zur Situation der ungarischen Gegenwartskunst. (1995) NEUE BILDENDE KUNST: ZEITSCHRIFT FUR KUNST UND KRITIK 0941-6501 42 6 18-21,
2730218
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2730218]
Szoboszlai János. Selbstporträt einer Generation. (1999) Megjelent: Die zweite Öffentlichkeit pp. 290-333
Passuth K. Francia Vadak, magyar Fauve-ok. (2006) Megjelent: Magyar Vadak Párizstól Nagybányáig 1904-1914 / Hungarian Fauves from Paris to Nagybánya 1904-1914 pp. 11-36
Barki G. A Juliantól Matisse akadémiájáig. A "Párizsba gravitáló művész-generáció" iskolái. (2006) Megjelent: Magyar Vadak Párizstól Nagybányáig 1904-1914 / Hungarian Fauves from Paris to Nagybánya 1904-1914 pp. 85-94
Verba Andrea. Stúdium vagy ars poetica? A festő és modell tematika változásai Szentendréről nézve. (2005) Megjelent: Szemtől-szemben. XX.századi önarcképek, művészportrék és kettős arcképek a Szentendréhez kötődő festészetben pp. 27-33
Révész Emese. Femme fatale, avagy a női test démonizálása Csók István aktfestészetében. (2004) Megjelent: A modell – Női akt a 19. századi magyar művészetben pp. 415-423
Sármány-Parsons I. Nagybánya festészete a Monarchia művészeti kontextusában. Magyarország kultúrájának sajátos helyzete az Osztrák-Magyar Monarchián belül. (2000) ARS HUNGARICA 0133-1531 28 1-2 321-356
Sármány-Parsons Ilona. Die Malerkolonie von Nagybánya im mitteleuropäischen Kontext. Die Sonderstellung der ungarischen Kultur innerhalb der Monarchie. (1999) Megjelent: Kat. Seele und Farbe. Nagybánya: Eine Künstlerkolonie am Rande der Monarchie, Collegium Hungaricum pp. 9-25
Bodonyi Emőke. A szentendrei „római iskolások”. Neoklasszicizmus Szentendrén a harmincas évek első felében. (1997) Megjelent: Szentendrei művészet 1926–1935 között pp. 49-74
Camerlingo Rita. La Scuola Romana. Artisti ungheresi a Roma negli anni Trenta: Roma, complesso monumentale del San Michele, sala degli Aranci, 20 maggio - 20 luglio 1998. (1998),
2729505
Katalógus (Könyv) | Tudományos[2729505]
de Luca Martina. Pittura modernista ungherese in Italia. (2013) Megjelent: Il Tempo della modernità. Pittura ungherese 1905–1925 pp. 67-72
Gergely Mariann. Aspirazioni nell’arte ungherese tra il primo Novecento a le fine degli anni Venti. (2013) Megjelent: Il Tempo della modernità. Pittura ungherese 1905–1925 pp. 37-66
Zwickl András. La „Scuola di Roma” – borsisti ungheresi a Roma. (1998) Megjelent: La Scuola Romana. Artisti ungheresi a Roma negli anni Trenta pp. 15-32,
2730222
Zwickl András. Sic! Humor a kortárs művészetben : Sic! Humour in Contemporary Art. (1998) Megjelent: Sic! a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület és a Kiscelli Múzeum kiállítása pp. 3-16,
2730223
Andrási G. Magyar képzőművészet a 20. században. (1999) ISBN:9631345513,
222805
Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[222805]
Szczerski Andrzej. Węgiersko-polski autoportrat / Hungarian-Polish Self-Portrait. (2016) Megjelent: Złoty wiek malarstwa węgierskiego (1836–1936) / The Golden Age of Hungarian Painting pp. 61-68