Honbolygo F et al. Suprasegmental speech cues are automatically processed by the human brain: a mismatch negativity study. (2004) NEUROSCIENCE LETTERS 0304-3940 1872-7972 363 84-88, 1050533
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[1050533]
  1. Emmendorfer Alexandra K. et al. ERP mismatch response to phonological and temporal regularities in speech. (2020) SCIENTIFIC REPORTS 2045-2322 10 1
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31424491] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31424491, Kapcsolat: 29134813
  2. Lewendon Jennifer et al. Electrophysiological Differentiation of the Effects of Stress and Accent on Lexical Integration in Highly Fluent Bilinguals. (2020) BRAIN SCIENCES 2076-3425 2976-3425 10 2
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31424490] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31424490, Kapcsolat: 29134811
  3. Zora Hatice et al. Prosodically controlled derivations in the mental lexicon. (2019) JOURNAL OF NEUROLINGUISTICS 0911-6044 1873-8052 52 p. 100856
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30769756] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30769756, Kapcsolat: 28443565
  4. Arunphalungsanti K et al. Brain Processing (Auditory Event-Related Potential) of Stressed Versus Unstressed Words in Thai Speech. (2018) PERCEPTUAL AND MOTOR SKILLS 0031-5125 1558-688X 2018
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[27642657] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27642657, Kapcsolat: 27642657
  5. Gould Layla et al. The beat goes on: the effect of rhythm on reading aloud. (2016) LANGUAGE COGNITION AND NEUROSCIENCE 2327-3798 2327-3801 31 2 236-250
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[25329459] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25329459, Kapcsolat: 25329459
  6. Arunphalungsanti K et al. Effects of prosody on spoken thai word perception in pre-attentive brain processing: A pilot study. (2016) SONGKLANAKARIN JOURNAL OF SCIENCE AND TECHNOLOGY 0125-3395 2408-1779 38 6 599-603
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26327556] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26327556, Kapcsolat: 26327556
  7. Chung W-L et al. Cortical encoding and neurophysiological tracking of intensity and pitch cues signaling English stress patterns in native and nonnative speakers. (2016) BRAIN AND LANGUAGE 0093-934X 1090-2155 155-156 49-57
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[25948926] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25948926, Kapcsolat: 26024702
  8. Zora Hatice et al. Neural correlates of lexical stress: mismatch negativity reflects fundamental frequency and intensity. (2015) NEUROREPORT 0959-4965 1473-558X 26 13 791-796
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[25832930] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25832930, Kapcsolat: 24974534
  9. Winkler István et al. Auditory perceptual objects as generative models: setting the stage for communication by sound. (2015) BRAIN AND LANGUAGE 0093-934X 1090-2155 148 1-22
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2919885] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2919885, Kapcsolat: 25308021
  10. Aguilera M et al. Event-related potential investigation of initial accent processing in French. (2014) Megjelent: 7th International Conference on Speech Prosody, SP 2014 pp. 383-387
    Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény) | Tudományos[24974535] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24974535, Kapcsolat: 24974535
  11. Katalin M.. The role of speech perception in language processing. (2013) Megjelent: A kognitív szempont a nyelv pszichológiájában pp. 103-141
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[30922954] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30922954, Kapcsolat: 28443567
  12. Mády K. A beszédpercepció helye a teljes megértési folyamatban. (2013) Megjelent: A kognitív szempont a nyelv pszichológiájában pp. 103-141
    Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[2472774] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2472774, Kapcsolat: 27609635
  13. Lindstrom R et al. Processing of prosodic changes in natural speech stimuli in school-age children. (2012) INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY 0167-8760 1872-7697 86 3 229-237
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[23392905] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23392905, Kapcsolat: 23392905
  14. Reinisch Eva et al. Adapting to suprasegmental lexical stress errors in foreign-accented speech. (2012) JOURNAL OF THE ACOUSTICAL SOCIETY OF AMERICA 0001-4966 1520-8524 132 2 1165-1176
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[23392906] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23392906, Kapcsolat: 23392906
  15. Zora Hatice. Effects of Suprasegmental Features on the Processing of Spoken Words in the Human Brain: Evidence from Mismatch Negativity (MMN). (2011)
    Diplomamunka, szakdolgozat, TDK dolgozat (Egyéb) | Tudományos[27217767] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27217767, Kapcsolat: 27217767
  16. White L et al. Segmentation by lexical subtraction in Hungarian speakers of second-language English. (2010) QUARTERLY JOURNAL OF EXPERIMENTAL PSYCHOLOGY 1747-0218 1747-0226 63 3 544-554
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[21433186] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21433186, Kapcsolat: 21433186
  17. VERENA FELDER. NEUROLINGUISTIC EVIDENCE FOR THE REPRESENTATION AND PROCESSING OF TONAL AND SEGMENTAL INFORMATION IN THE MENTAL LEXICON. (2009)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[21880312] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21880312, Kapcsolat: 27217786
  18. Ylinen S et al. Effects of prosodic familiarity on the automatic processing of words in the human brain. (2009) INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY 0167-8760 1872-7697 73 3 362-368
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[21216918] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21216918, Kapcsolat: 20956363
  19. Kirmse U et al. Modulation of the mismatch negativity (MMN) to vowel duration changes in native speakers of Finnish and German as a result of language experience. (2008) INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY 0167-8760 1872-7697 67 2 131-143
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[10317622] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 10317622, Kapcsolat: 20956364
  20. Chandrasekaran Bharath. Experience-dependent plasticity in the preattentive processing of linguistic pitch contours: Evidence from crosslanguage and crossdomain studies. (2008)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[27217785] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27217785, Kapcsolat: 27217785
  21. Naatanen R et al. The mismatch negativity (MMN) in basic research of central auditory processing: A review. (2007) CLINICAL NEUROPHYSIOLOGY 1388-2457 1872-8952 118 12 2544-2590
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[21196034] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21196034, Kapcsolat: 20777840
  22. Chandrasekaran B et al. Neuroplasticity in the processing of pitch dimensions: A multidimensional scaling analysis of the mismatch negativity. (2007) RESTORATIVE NEUROLOGY AND NEUROSCIENCE 0922-6028 1878-3627 25 3-4 195-210
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[10319476] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 10319476, Kapcsolat: 20777841
  23. Chandrasekaran B et al. Mismatch negativity to pitch contours is influenced by language experience. (2007) BRAIN RESEARCH 0006-8993 1872-6240 1128 1 148-156
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[10321273] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 10321273, Kapcsolat: 20777842
  24. Shtyrov Y et al. Language in the mismatch negativity design. (2007) JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY 0269-8803 2151-2124 21 3-4 176-187
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[21804492] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21804492, Kapcsolat: 20777843
  25. Aoyama A et al. Modulation of early auditory processing by visually based sound prediction. (2006) BRAIN RESEARCH 0006-8993 1872-6240 1068 1 194-204
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[10321332] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 10321332, Kapcsolat: 20777844
  26. Weber C et al. Reduced stress pattern discrimination in 5-month-olds as a marker of risk for later language impairment: Neurophysiologial evidence. (2005) COGNITIVE BRAIN RESEARCH 0926-6410 25 1 180-187
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[10319514] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 10319514, Kapcsolat: 20140814
Ragó A. Kategorizáció és fogalmi reprezentáció. (2007) Megjelent: Általános Pszichológia pp. 272-314, 207716
Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[207716]
  1. Estefánné Varga Magdolna et al. A tanári tevékenység pszichológiai alapjai. (2015) ISBN:9786155509704
    Felsőoktatási tankönyv (Könyv) | Oktatási[2891704] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2891704, Kapcsolat: 26166462
  2. Szabó TP. „Kirakunk táblákat, hogy csúnyán beszélni tilos”: A javítás mint gyakorlat és mint téma diákok és tanáraik metanyelvében. (2012) ISBN:9788097111441
    Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[2046209] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2046209, Kapcsolat: 25947803
Csépe V. Nyelv, tudat, gondolkodás. (2008) ISBN:9789633899205, 30236968
Tanulmánykötet (Könyv) | Tudományos[30236968]
  1. Juhász Valéria. Az új kutatási eredmények beépítése a diszlexiások fejlesztésébe. M. J. Dyslexia – A very short introduction című műve alapján. (2020) ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 1215-1807 1788-2400 70 3-4 28-45
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31388034] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31388034, Kapcsolat: 29742644
  2. Ladányi Mária. A nyelvi leírás néhány kategóriájának és terminusának értelmezése eltérő nyelvelméleti keretekben. (2020) Megjelent: Nyelvtan, diskurzus, megismerés pp. 63-86
    Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[31783153] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31783153, Kapcsolat: 30900321
  3. Asztalos Kata. A zenei észlelés területei és főbb modelljei. (2019) PARLANDO: ZENEPEDAGÓGIAI FOLYÓIRAT 0133-2767 2063-1979 1-20
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30813923] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30813923, Kapcsolat: 28504410
  4. Fehér Krisztina. A nyelv grammatikája: A nyelvtudomány és a kognitív pszichológia határán. (2018) ISBN:9789633186435
    Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[3338345] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3338345, Kapcsolat: 30901711
Ragó A et al. Effect of maturation on suprasegmental speech processing in full- and preterm infants: A mismatch negativity study. (2014) RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES 0891-4222 1873-3379 35 1 192-202, 2470020
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2470020]
  1. Vogelsang Marin et al. Prenatal auditory experience and its sequelae. (2022) DEVELOPMENTAL SCIENCE 1363-755X 1467-7687
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32995157] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32995157, Kapcsolat: 31544273
  2. Nallet Caroline et al. Atypical neural oscillations in response to speech in infants and children with speech and language impairments: a systematic review. (2022) HEARING, BALANCE AND COMMUNICATION 2169-5717 2169-5725
    Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32995156] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32995156, Kapcsolat: 31544272
  3. Arnon I.. The Starting Big approach to language learning. (2021) JOURNAL OF CHILD LANGUAGE 0305-0009 1469-7602 48 5 937-958
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32525434] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32525434, Kapcsolat: 30899607
  4. Zhang Qinfen et al. Predictive value of electroencephalogram, event-related potential, and general movements quality assessment in neurodevelopmental outcome of high-risk infants. (2021) APPLIED NEUROPSYCHOLOGY : CHILD 2162-2965 2162-2973 OnlineFirst
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32040950] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32040950, Kapcsolat: 30109579
  5. Critten Sarah et al. A longitudinal investigation of prosodic sensitivity and emergent literacy. (2021) READING AND WRITING 0922-4777 1573-0905 34 371-389
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31425108] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31425108, Kapcsolat: 29134292
  6. Czigler István. A kognitív idegtudomány elmúlt 30 éve. (2021) MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 0025-0279 1588-2799 76 1 199-212
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32261237] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32261237, Kapcsolat: 30891062
  7. Emmendorfer Alexandra K. et al. ERP mismatch response to phonological and temporal regularities in speech. (2020) SCIENTIFIC REPORTS 2045-2322 10 1
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31424491] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31424491, Kapcsolat: 29134290
  8. Francois Clement et al. Attenuated brain responses to speech sounds in moderate preterm infants at term age. (2020) DEVELOPMENTAL SCIENCE 1363-755X 1467-7687
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31417395] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31417395, Kapcsolat: 29134289
  9. Gráf Rózsa. A kora gyermekkori ellátás jelentősége: A koraszülött utánvizsgálatok eredményei. (2020) PUBLICATIONES UNIVERSITATIS MISKOLCINENSIS SECTIO PHILOSOPHICA 1219-5448 1219-543X Tom. 24. Fasc. 1. 156-167
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31782326] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31782326, Kapcsolat: 30900363
  10. Vogelsang Lukas et al. Potential downside of high initial visual acuity. (2018) PROCEEDINGS OF THE NATIONAL ACADEMY OF SCIENCES OF THE UNITED STATES OF AMERICA 0027-8424 1091-6490 115 44 11333-11338
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30515601] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30515601, Kapcsolat: 27961185
  11. Choi Eun Jung et al. Language Network Function in Young Children Born Very Preterm. (2018) FRONTIERS IN HUMAN NEUROSCIENCE 1662-5161 12
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30515600] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30515600, Kapcsolat: 27961183
  12. Berdasco‐Muñoz Elena et al. Early Segmentation Abilities in Preterm Infants. (2018) INFANCY 1525-0008 23 2 268-287
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[27217789] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27217789, Kapcsolat: 27217789
  13. REN Gui-Qin et al. Patterns and neural mechanisms underlying Mandarin speech perception in preschool-age children. (2016) XINLI KEXUE JINZHAN / ADVANCES IN PSYCHOLOGICAL SCIENCE 1671-3710 24 1 1-8
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[27217792] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27217792, Kapcsolat: 27217792
  14. Yang Yan. Improving the phonological working memory and english speaking skills of Chinese primary efl learners with a verbotonal-based approach. (2016)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[27217788] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27217788, Kapcsolat: 27217788
  15. Fu Mingfu et al. A mismatch negativity study in Mandarin-speaking children with sensorineural hearing loss. (2016) INTERNATIONAL JOURNAL OF PEDIATRIC OTORHINOLARYNGOLOGY 0165-5876 1872-8464 91 128-140
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26317985] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26317985, Kapcsolat: 26317985
  16. Nazzi T et al. Language acquisition in preterm infants during the first year of life. (2015) ARCHIVES DE PEDIATRIE 0929-693X 22 10 1072-1077
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[25311125] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25311125, Kapcsolat: 25311125
  17. Houde Lison. Impact de l'activité physique combinée à une prise en charge multidisciplinaire sur le profil métabolique d'adolescents obèses. (2015)
    Diplomamunka, szakdolgozat, TDK dolgozat (Egyéb) | Tudományos[27217791] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27217791, Kapcsolat: 27217791
  18. Leong V et al. Impaired extraction of speech rhythm from temporal modulation patterns in speech in developmental dyslexia. (2014) FRONTIERS IN HUMAN NEUROSCIENCE 1662-5161 1662-5161 8 1
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[23870504] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23870504, Kapcsolat: 23870504
Garami Linda et al. Lexical influence on stress processing in a fixed-stress language. (2017) INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY 0167-8760 1872-7697 117 10-16, 3212026
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[3212026]
  1. Żammit J.. Implementing art and music in maltese courses for non-native adults. (2021) IAFOR JOURNAL OF EDUCATION 2187-0594 9 3 57-75
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32525488] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32525488, Kapcsolat: 30899773
  2. Honbolygó Ferenc. Language specific representations in word stress perception: ERP evidence. (2020) Megjelent: Speech Research Conference. Hungarian Research Institute for Linguistics. Budapest, 14-15th December 2020 = Beszédkutatás konfe... pp. 48-50
    Absztrakt / Kivonat (Egyéb konferenciaközlemény) | Tudományos[32519923] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32519923, Kapcsolat: 30891050
Boros Lili et al. Emlékmodellek. Asztalos Zsolt kiállítása. (2020) ISBN:9786155341724, 31848956
Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[31848956]
  1. Istvánkó Beáta. A gondolat miniatűr emlékművei: Asztalos Zsolt kiállítása. (2021) ARTMAGAZIN / ARTMAGAZIN ONLINE 1785-3060 1 46-51
    Műkritika (Folyóiratcikk) | Ismeretterjesztő[32067120] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32067120, Kapcsolat: 31015942
Ragó Anett et al. The effect of lexical status on prosodic processing in infants learning a fixed stress language. (2021) PSYCHOPHYSIOLOGY 0048-5772 1469-8986 58 12, 32169907
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32169907]
  1. Bak S. et al. Subdividing Stress Groups into Eustress and Distress Groups Using Laterality Index Calculated from Brain Hemodynamic Response. (2022) BIOSENSORS 0265-928X 2079-6374 12 1
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32685056] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32685056, Kapcsolat: 31117355
Varga Zsuzsanna et al. Disrupted or delayed? Stress discrimination among preterm as compared to full-term infants during the first year of life. (2021) INFANT BEHAVIOR & DEVELOPMENT 0163-6383 1934-8800 1879-0453 62, 31789344
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31789344]
  1. Nallet Caroline et al. Atypical neural oscillations in response to speech in infants and children with speech and language impairments: a systematic review. (2022) HEARING, BALANCE AND COMMUNICATION 2169-5717 2169-5725
    Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32995156] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 32995156, Kapcsolat: 31596604
2022-08-19 14:07