Laszlo Strausz. The Politics of Style in Miklós Jancsó’s The Red and the White and The Lord’s Lantern in Budapest. (2009) FILM QUARTERLY 0015-1386 62 3 41-47, 2059953
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2059953]
  1. Adam Powell. The Red and The White (1967): The Political and Metaphysical Sequence Shot. (2015) SENSES OF CINEMA 1443-4059 2015 9
    Folyóiratcikk[26409062] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26409062, Kapcsolat: 26409062
  2. Louise O. Bibliography for Work in Hungarian Studies as Comparative Central European Studies. (2011) COMPARATIVE LITERATURE AND CULTURE 1481-4374 1481-4374 2011 9
    Folyóiratcikk[26409046] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26409046, Kapcsolat: 26409046
  3. Scott Higgins. Arnheim for Film and Media Studies. (2010) ISBN:9780415801089
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[26409016] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26409016, Kapcsolat: 26409016
Strausz László. Archeology of Flesh: History and Body-Memory in Taxidermia. (2011) JUMP CUT: A REVIEW OF CONTEMPORARY MEDIA 0146-5546 53, 2523343
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2523343]
  1. Kalmár György. Formations of Masculinity in Post-Communist Hungarian Cinema: Labyrinthian Men. (2017) ISBN:9783319636634; 9783319636641
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[3278242] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3278242, Kapcsolat: 28985643
  2. Ewa Mazierska. Shaping the Cinematic Bodies of Eastern Europe and Russia. (2016) Megjelent: The Cinematic Bodies of Eastern Europe and Russia pp. 5-28
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[26410535] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26410535, Kapcsolat: 26410535
  3. Vincze Teréz. Remembering bodies: Picturing the body in Hungarian cinema after the fall of communism. (2016) STUDIES IN EASTERN EUROPEAN CINEMA 2040-350X 2040-3518 7 2 153-167
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3040400] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 3040400, Kapcsolat: 26410395
  4. Király Hajnal. Playing Dead: Pictorial Figurations of Melancholia in Contemporary Hungarian Cinema. (2016) Megjelent: The Cinematic Bodies of Eastern Europe and Russia pp. 58-76
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[26410493] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26410493, Kapcsolat: 26410493
  5. Malgorzata Bugaj. Corporeal Exploration in György Pálfi’s Taxidermia. (2016) Megjelent: The Cinematic Bodies of Eastern Europe and Russia pp. 205-227
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[26410468] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26410468, Kapcsolat: 26410468
  6. Király Hajnal. The Alienated Body. Touch, smell and Oculocentrism in Contemporary Hungarian Cinema. (2015) Megjelent: The Cinema of Sensations pp. 185-208
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[26410384] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26410384, Kapcsolat: 26410384
  7. Kalmár György. Local Sensorium, Local Cinema: György Pálfi’s Sensuous Body Politics. (2014) ACTA UNIVERSITATIS SAPIENTIAE FILM AND MEDIA STUDIES 2065-5924 2066-7779 8 1 203-214
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27389513] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27389513, Kapcsolat: 26410357
  8. Kalmár György. Magyar szenzórium, magyar mozi: Pálfi György testpolitikája. (2013) Megjelent: Testek a vásznon: Test, film, szubjektivitás p. 35
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[26410313] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26410313, Kapcsolat: 26410313
  9. Lelkes Ilka. Érzéki képek. Haptikus jegyek a kortárs magyar filmben. (2013) METROPOLIS: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT 1416-8154 2013/3 3
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26410224] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26410224, Kapcsolat: 26410224
  10. Kalmár György. Body Memories, Body Cinema: The Politics of Multi-Sensual Counter-Memory in György Pálfi’s Hukkle. (2013) JUMP CUT: A REVIEW OF CONTEMPORARY MEDIA 0146-5546 55 2013/55 1-10
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2490661] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2490661, Kapcsolat: 26410263
  11. Győri Zsolt. Bevezetés. (2013) Megjelent: Testek a vásznon: Test, film, szubjektivitás p. 10
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[26410325] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26410325, Kapcsolat: 26410325
Strausz László. On the River: History as a Palimpsestic Narrative in The Danube Exodus. (2011) FILM-PHILOSOPHY 1466-4615 15 1 100-117, 2523334
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2523334]
  1. Gács Anna. Hasonló a hasonlónak: A "saját" problémája Nádas Péter Saját halál című önéletrajzi szövegében és Forgács Péter filmadaptációjában. (2016) Megjelent: Filozófus a műteremben pp. 231-238
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[3052275] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 3052275, Kapcsolat: 26408967
Strausz László. Vissza a múltba: az emlékezés tematikája fiatal magyar rendezőknél. (2011) METROPOLIS: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT 1416-8154 15 3 20-28, 2523350
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2523350]
  1. Margitházi Beja. „Ez itt a táj, kapitulálj, beljebb...”: Férfi identitás és férfiképzelet az ezredforduló utáni epizodikus Budapest-filmek paratereiben. (2018) Megjelent: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben pp. 86-103
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[3427347] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 3427347, Kapcsolat: 29090094
  2. Gelencsér Gábor. Back and Forth: De-Europeanization as self-colonization in Hungarian film after 1989. (2018) STUDIES IN EASTERN EUROPEAN CINEMA 2040-350X 2040-3518 9 1 63-75
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3308472] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 3308472, Kapcsolat: 27717805
  3. Kalmár György. The Labyrinth Principle: Figures of Entrapment in Hungarian Art House Cinema. (2017) Megjelent: Formations of Masculinity in Post-Communist Hungarian Cinema pp. 1-20
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[26834895] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26834895, Kapcsolat: 27220928
  4. György Kalmár. Masculinity and the bodily inscriptions of cruelty in Szabolcs Hajdu's White Palms. (2017) STUDIES IN EASTERN EUROPEAN CINEMA 2040-350X 2040-3518 8 1 34-48
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27149869] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27149869, Kapcsolat: 26408669
  5. Vincze Teréz. Remembering bodies: Picturing the body in Hungarian cinema after the fall of communism. (2016) STUDIES IN EASTERN EUROPEAN CINEMA 2040-350X 2040-3518 7 2 153-167
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3040400] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 3040400, Kapcsolat: 26408671
  6. Gelencsér Gábor. Az emlékezés formái és az emlékezet politikái. Az emlékezés mint a történelmi-politikai identitáskeresés időrend-felbontó narratív formája a Kádár-korszakban és továbbélése a posztkommunizmus időszakában. (2016) APERTÚRA 1787-7245 2016 Nyár
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26408674] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26408674, Kapcsolat: 26408674
  7. Kalmár György. Testekbe írott kegyetlenség: Sport, trauma és férfiasság a Fehér tenyérben. (2015) APERTÚRA 1787-7245 2015 Ősz
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26408677] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26408677, Kapcsolat: 26408677
  8. Király Hajnal. Leave to live? Placeless people in Contemporary Hungarian and Romanian films of return. (2015) STUDIES IN EASTERN EUROPEAN CINEMA 2040-350X 2040-3518 6 2 169-183
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2950937] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 2950937, Kapcsolat: 26408718
  9. Sághy Miklós. Irány a nyugat! - filmes utazások keletről nyugatra a magyar rendszerválás után. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 233-243
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[3085970] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 3085970, Kapcsolat: 26408679
  10. Nagy Lilla. A „lakhatatlan" Kelet-Közép-Európa reprezentációi kortárs magyar és román filmekben. (2014) ERDÉLYI TÁRSADALOM: SZOCIOLÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT: A KOLOZSVÁRI BABES-BOLYAI TUDOMÁNYEGYETEM SZOCIOLÓGIA TANSZÉKE MAGYAR TAGOZATÁNAK FOLYÓIRATA 1583-6347 12 129-148
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26408727] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26408727, Kapcsolat: 26408727
  11. Dánél Mónika. Surrogate Nature, Culture, Women – Inner Colonies: Postcolonial Readings of Contemporary Hungarian Films. (2013) Megjelent: Discourses of Space pp. 255-283
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[2508714] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2508714, Kapcsolat: 26408749
Laszlo Strausz. Back to the Past: Mnemonic themes in contemporary Hungarian cinema. (2014) EAST EUROPEAN FILM BULLETIN 1775-3635 2014, 3150036
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3150036]
  1. Malgorzata Bugaj. Corporeal Exploration in György Pálfi’s Taxidermia. (2016) Megjelent: The Cinematic Bodies of Eastern Europe and Russia pp. 207-221
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[26408662] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26408662, Kapcsolat: 26408662
Strausz Laszlo. Producing prejudice: The rhetoric of discourses in and around current films on Roma-Hungarian interethnic relations. (2014) ROMANI STUDIES 1528-0748 1757-2274 24 1 1-24, 2827593
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2827593]
  1. Kalmár György. Árva fekete fiúk: A Csak a szél és a roma férfialakok ábrázolásának lehetőségei a rendszerváltás utáni rendezői filmben. (2018) Megjelent: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben pp. 192-205
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[3397332] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3397332, Kapcsolat: 29090209
  2. Hera Gabor. The relationship between the Roma and the police: a Roma perspective. (2017) POLICING & SOCIETY 1043-9463 1477-2728 27 4 393-407
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26725734] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26725734, Kapcsolat: 26725734
  3. Kalmár György. Formations of Masculinity in Post-Communist Hungarian Cinema: Labyrinthian Men. (2017) ISBN:9783319636634; 9783319636641
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[3278242] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3278242, Kapcsolat: 28985648
  4. Héra Gábor. The process of social exclusion: Case studies about one scientific and one rural community. (2016)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[26408657] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26408657, Kapcsolat: 26408657
  5. Héra Gábor. The relationship between Roma and Police: a Roma Perspective. (2015) POLICING & SOCIETY 1043-9463 1477-2728 25 1-15
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26398452] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26398452, Kapcsolat: 26398452
  6. Bo Nilson. Moralisk exkludering – om tiggare i medier i Norr- och Västerbotten. (2015) Socialvetenskaplig Tidskrif 1104-1420 22 1 1-20
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26408656] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26408656, Kapcsolat: 26408656
Strausz László. Visszabeszélés és önegzotizálás: A posztkoloniális filmelméletek kelet-európai alkalmazhatóságáról. (2014) PANNONHALMI SZEMLE 1216-9188 22 1 104-119, 2946551
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2946551]
  1. Szemetova Lucia. The Politics of Post-Socialist Colour in Nimród Antal’s Kontroll (2003). (2020) Frames Cinema Journal 2053-8812 2020 17
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31633628] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31633628, Kapcsolat: 29494756
Strausz László. Hesitant Histories on the Romanian Screen. (2017) ISBN:9783319552712, 3184870
Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[3184870]
  1. Andrei Gorzo. Two new books about the New Romanian Cinema: Lucruri care nu pot fi spuse altfel. (2018)
    Egyéb/Nem besorolt (Egyéb)/Tudományos[27214148] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27214148, Kapcsolat: 27214148
  2. Duma Dana. Self-reflexivity in New Romanian Cinema: a method of working. (2018) Close Up : Film and Media Studies 2286-4466 2 2 7-20
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30645116] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30645116, Kapcsolat: 28129437
  3. Claudiu Turcu. Laszlo Strausz's 'Hesitant Histories on the Romanian Screen'. (2018) STUDIES IN EASTERN EUROPEAN CINEMA 2040-350X 2040-3518 9 2 p. https://www.tandfonline.com/action/showAxaArticles?journalCode=reec20
    Folyóiratcikk/Recenzió/kritika (Folyóiratcikk)/Tudományos[27214144] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27214144, Kapcsolat: 27214144
  4. Barkóczi Janka. Tétova képek. (2017) APERTÚRA 1787-7245 p. http://uj.apertura.hu/2017/osz/barkoczi-tetova-kepek/
    Folyóiratcikk/Recenzió/kritika (Folyóiratcikk)/Tudományos[27214129] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27214129, Kapcsolat: 27214129
  5. Gyenge Zsolt. Hesitant Histories on the Romanian Screen. (2017) CONTACT ZONES: STUDIES IN CENTRAL AND EASTERN EUROPEAN FILM AND LITERATURE 2498-8901 2017 2 p. http://contactzones.elte.hu/4-6-2
    Folyóiratcikk/Recenzió/kritika (Folyóiratcikk)/Tudományos[27214147] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27214147, Kapcsolat: 27214147
2021-04-18 02:39