Győri Zsolt. On Mimicry and Hybridity in Stanley Kubrick's Full Metal Jacket. (2001) HUNGARIAN JOURNAL OF ENGLISH AND AMERICAN STUDIES 1218-7364 7 2 151-168,
1995143
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[1995143]
Tatiana Prorokova. Human Duality, Moral Transformation, and the Vietnam War in Apocalypse Now and Full Metal Jacket. (2018) Ex-centric Narratives: Journal of Anglophone Literarure, Culture and Media 2585-3538 - 2 90-102
Virginás Andrea. Katalin Varga és Lisbeth Salander: a trauma közvetlen és hipermediális nyomai. (2013) Megjelent: Test és szubjektivitás a rendszerváltás utáni magyar filmben pp. 15-29
Győri Zsolt. Ezüst tengerbe foglalt drágakő«: a történelem mint otthonteremtés a harmincas és negyvenes évek brit mozijában. (2010) Megjelent: Fejezetek a brit film történetéből pp. 145-169,
2080607
Palotai János. Fejezetek a brit film történetéből (Szerk. Győri Zsolt. Eger, Líceum, 2010.). (2011) FILMKULTÚRA: FILMELMÉLETI ÉS FILMMŰVÉSZETI SZEMLE 0015-1580
Győri Zsolt. Waves of Memory: Cinema, Trauerarbeit and the Third Reich. (2010) ACTA UNIVERSITATIS SAPIENTIAE FILM AND MEDIA STUDIES 2065-5924 2066-7779 3 1 169-181,
2080629
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2080629]
JERÔNIMO TEIXEIRA. Ambiências nazistas ressignificadas: a obra Jogos Vorazes pela intermidialidade. (2016)
Győri Zsolt. Diskurzus, hatalom és ellenállás a késő Kádár-kor filmszociográfiáiban. (2013) APERTÚRA 1787-7245 8 3,
2343712
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2343712]
Szabó Elemér. Sára Sándor „romaképeinek” rejtőzködő poétikája. (2021) Megjelent: Europe and European Cinema at Times of Change = Változó Európa, változó európai filmkultúra pp. 107-129
O Réti Zsófia. Nekünk nyolcvan : közelítések a nyolcvanas évek magyar kulturális emlékezetéhez: (korabeli stratégiák, populáris mítoszok és ezek utóélete). (2018) ISBN:9789633187029
Ureczky Eszter. Nyögvenyelős gulyáskommunizmus: Az evés mint a késő-kádárkori hatalmi viszonyok, nemi szerepek és fogyasztási módok metaforája a Veri az ördög a feleségét című filmben.. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 158-169
Feldmann Fanni. Előbújni a vasfüggöny mögül: a szexuális másság térbeli metaforikája a magyar filmben." Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 183-201
Alabán Péter. Parasztpolgárok vagy vállalkozók?: Utóparaszti csoportok a Felvidéken. (2014) Megjelent: Nemzet és kisebbség. Társadalomtörténeti változások a XIX−XX. században pp. 283-296
Dániel Juhász. „Bocsánat, akar Ön szeretkezni?”: A budapesti prostitúció bemutatása a Kádár-korszak utolsó évtizedeiben Dobray György dokumentumfilmjein keresztül. (2014) JUDUABB 2014. február 16. 1-1
Kránicz Bence. Tünetegyüttes: Győry Zsolt - Kalmár György (eds.): Test és szubjektivitás a rendszerváltás utáni magyar filmben. (2013) METROPOLIS: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT 1416-8154 17 3 94-96
Kalmár György et al. Bevezetés -- Test és szubjektivitás a rendszerváltás utáni magyar filmben. (2013) Megjelent: Test és szubjektivitás a rendszerváltás utáni magyar filmben pp. 7-14,
2895983
Gelencsér Gábor. Back and Forth: De-Europeanization as self-colonization in Hungarian film after 1989. (2018) STUDIES IN EASTERN EUROPEAN CINEMA 2040-350X 2040-3518 9 1 63-75
Feldmann Fanni. Előbújni a vasfüggöny mögül: a szexuális másság térbeli metaforikája a magyar filmben." Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 183-201
Kránicz Bence. Tünetegyüttes: Győry Zsolt - Kalmár György (eds.): Test és szubjektivitás a rendszerváltás utáni magyar filmben. (2013) METROPOLIS: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT 1416-8154 17 3 94-96
Győri Zsolt. Discourse, power and resistance in sociographic documentaries of the late Kádár-era. (2014) STUDIES IN EASTERN EUROPEAN CINEMA 2040-350X 2040-3518 5 2 103-123,
2765944
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2765944]
Havas Júlia. 'Dream on Princess': Cultural value, gender politics and the Hungarian film canon through the documentary Pretty Girls. (2022) Megjelent: The Routledge Companion to European Cinema pp. 96-108
Imola Bülgözdi et al. Rock opera and resistance: Stephen, the King as a building block of minority ethnic identity in Transylvania and the United States. (2018) POPULAR MUSIC HISTORY 1740-7133 1743-1646 11 1 10-27
Wilbert Ubbens. Kommunikationshistorische Aufsätze in Zeitschriften des Jahres 2014. (2014) Megjelent: Jahrbuch für Kommunikationsgeschichte pp. 246-337
Győri Zsolt. Gondolatok a háborús film műfajának kulturális és esztétikai ideológiájáról. (2014) APERTÚRA 1787-7245 9 3,
2762781
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2762781]
Simor Kamilla. Egy háború, két történet: A délszláv háború reprezentációja egy nyugat- és egy kelet-európai dokumentumfilmben. (2021) Megjelent: Europe and European Cinema at Times of Change = Változó Európa, változó európai filmkultúra pp. 63-83
Győri Zsolt. Sensations of the Past: Identity, Empowerment, and the British Monarchy Films. (2014) ACTA UNIVERSITATIS SAPIENTIAE FILM AND MEDIA STUDIES 2065-5924 2066-7779 8 183-201,
2763782
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2763782]
Klára Markovičová. ANALÝZA VZTAHŮ JINDŘICHA VIII. K JEHO ŠESTI ŽENÁM: TELEVIZNÍ ZPRACOVÁNÍ A HISTORICKÁ FAKTA: (ANALYSIS OF HENRY VIII’S RELATIONSHIPS TO HIS SIX WIVES: TV-SERIES AND HISTORICAL FACTS). (2015)
Győri Zsolt. HIDAK ÉS ÚTVESZTŐK: JEGYZETEK BEREMÉNYI GÉZA ÉLETMŰVÉHEZ. (2015) NAGYERDEI ALMANACH: BÖLCSELETI ÉVKÖNYV 2062-3305 5 11 8-23,
3363119
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[3363119]
Záhonyi-Ábel Márk. A Híd és a Verseny. A mintakövetés-mintaformálás szempontjai Bereményi Géza A Hídember (2002) és Herendi Gábor Kincsem (2017) című alkotásában. (2021) Megjelent: Europe and European Cinema at Times of Change = Változó Európa, változó európai filmkultúra pp. 91-106
Győri Zsolt. Indiánok és téeszelnökök: két esettanulmány az államszocializmus boncasztaláról. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 98-117,
3027328
Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[3027328]
Kalmár György. A válság mozija: A 21. századi európai rendezői film. (2023) ISBN:9789635564125
Szabó Anna. A térszervezés mint a magyar film "jelnyelve": Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. Szerk. Kalmár György és Győri Zsolt. (2017) ALFÖLD: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT 0401-3174 2017 / 12. 119-124
Szabó Elemér. "Körül voltam én véve rendesen […], ha nincs a film, akkor engem biztos, hogy börtönbe zárnak”: Interjú Ferenczi József egykori tsz-elnökkel, A Határozat című dokumentumfilm kulcsszereplőjével. (2016) KORALL: TÁRSADALOMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT 1586-2410 17 65 5-20
Ureczky Eszter. Nyögvenyelős gulyáskommunizmus: Az evés mint a késő-kádárkori hatalmi viszonyok, nemi szerepek és fogyasztási módok metaforája a Veri az ördög a feleségét című filmben.. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 158-169
Pólik József. Mi leszünk az ifjúság: A Rákosi-rendszer társadalomképének utópikus vonásai Keleti Márton Ifjú szívvel című filmjében. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 55-82
Feldmann Fanni. Előbújni a vasfüggöny mögül: a szexuális másság térbeli metaforikája a magyar filmben." Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 183-201
Virginás Andrea. Bányák és kráterek a diegetikus térben, avagy kollektív traumafeldolgozás román-magyar játékfilmekben.. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 171-182
Benke Attila. A történelem rabjai: Hatalom és egyén viszonya Kósa Ferenc hetvenes évekbeli történelmi paraboláiban. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben p. 134
Stőhr Lóránt. Apa, fiú, föld: A föld mint identitásképző erő a magyar filmben. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 84-98
Kalmár György. A labirintus-elv: férfiasság-konstrukciók és térszerkezetek összefüggései a magyar szerzői filmben. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 41-55
Filaj Anxhela. A kiszolgáltatottság képei: Representations of Social Inequality in 21st Global Art Cinema [Társadalmi egyenlőtlenségek ábrázolása a globális művészfilmben.], szerk. Kalmár György. (2022) ALFÖLD: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT 0401-3174 73 5 p. -
Filaj Anxhela. A kiszolgáltatottságban élők és a kortárs rendezői film: Representations of Social Inequality in 21st Century Global Art Cinema [Társadalmi egyenlőtlenségek ábrázolása a globális művészfilmben.] szerk. Kalmár György. (2022) DEBRECENI SZEMLE 1218-022X 30 3 352-357
Szabó Anna. A térszervezés mint a magyar film "jelnyelve": Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. Szerk. Kalmár György és Győri Zsolt. (2017) ALFÖLD: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT 0401-3174 2017 / 12. 119-124
Győri Zsolt. Veteránemlékezet a Gulyás testvérek Én is jártam Isonzónál című filmjében. (2015) MAGYAR MŰVÉSZET: A MAGYAR MŰVÉSZETI AKADÉMIA ELMÉLETI FOLYÓIRATA 2064-3799 3 3 160-168,
2994073
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2994073]
Sárközy Réka. Veterans and Grannies. The Polyphony of Memory in Two Hungarian Documentary Films. (2019) ACTA UNIVERSITATIS SAPIENTIAE FILM AND MEDIA STUDIES 2065-5924 2066-7779 17 1 97-114
Balázs Sánta. Action Hero vs. Tragic Hero: First Blood, Cultural Criticism, and Schelling's Theory of Tragedy. (2017) HUNGARIAN JOURNAL OF ENGLISH AND AMERICAN STUDIES 1218-7364 23 2 331-346
Kalmár György et al. A tér, hatalom és identitás viszonyainak kutatása a magyar filmben. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 7-24,
3027325
Feldmann Fanni. Minorities in Love. Intersections of Space, Sexuality and Ethnicity in Village Romance and Soldiers. Story from Ferentari. (2021) Megjelent: Postsocialist Mobilities : Studies in Eastern European Cinema pp. 180-196
Bülgözdi Imola. Csokonai Lili: a női hang és az egyéni autonómia kérdése Esterházy regényében és filmadaptációjában. (2018) Megjelent: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben pp. 180-191
O Réti Zsófia. A Rákóczi tértől a budoárig: Az intimitás terei Dobray György K-filmjeiben: Az intimitás terei Dobray György K-filmjeiben. (2018) Megjelent: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben pp. 104-115
Feldmann Fanni. Amikor kisebbségek találkoznak: Tér, szexualitás és etnicitás viszonyai Bódis Kriszta Falusi románc (meleg szerelem) című dokumentumfilmjében. (2018) Megjelent: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben pp. 167-179
Szabó Anna. A térszervezés mint a magyar film "jelnyelve": Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. Szerk. Kalmár György és Győri Zsolt. (2017) ALFÖLD: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT 0401-3174 2017 / 12. 119-124
Vincze Teréz. Testek táguló keretben: Térkoncepciók a modernista magyar filmben. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 25-40
Ureczky Eszter. Nyögvenyelős gulyáskommunizmus: Az evés mint a késő-kádárkori hatalmi viszonyok, nemi szerepek és fogyasztási módok metaforája a Veri az ördög a feleségét című filmben.. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 158-169
Horváth Imre. „Mindenki gettósztár” : tér, hatalom és identitás a Nyócker! című animációs filmben. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 243-250
Feldmann Fanni. Előbújni a vasfüggöny mögül: a szexuális másság térbeli metaforikája a magyar filmben." Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 183-201
Virginás Andrea. Bányák és kráterek a diegetikus térben, avagy kollektív traumafeldolgozás román-magyar játékfilmekben.. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 171-182
Győri Zsolt. Concrete Utopias: Discourses of Domestic Space in Hungarian Cinema. (2016) Megjelent: Cultural Studies Approaches in the Study of Eastern European Cinema pp. 28-49,
3185142
Kalmár György. Introduction: Representations of social inequality in 21st century global art cinema. (2021) Megjelent: Representations of social inequality in 21st century global art cinema pp. 10-26
Andrea Pócsik. Virginás, Andrea (ed.): Cultural Studies Approaches in the Study of Eastern European Cinema: Spaces, Bodies, Memories.. (2018) APPARATUS 2365-7758 - 7 p. -
Fanni Feldmann. 'The Other Neighbour': Controversial Homosexuality in the Television Soap Opera Szomszédok (Neighbours). (2018) Megjelent: Turning the Page pp. 145-164
Séllei Nóra. Space, Body, and Subjectivity in Ágnes Kocsis’s Film, Fresh Air (2006). (2018) Megjelent: The Routledge Companion to Modernity, Space and Gender pp. 238-249
Vincze Teréz. Cultural Studies Approaches in the Study of Eastern European Cinema: Spaces, Bodies, Memories. Edited by Andrea Virginás. Cambridge Scholars Publishing, 2016.. (2018) CONTACT ZONES: STUDIES IN CENTRAL AND EASTERN EUROPEAN FILM AND LITERATURE 2498-8901 3 1 64-71
Győri Zsolt. Tibi, sok nekünk ez a meló: Gengszterábráolások és maszkulinitáskonstrukciók a magyar flmben. (2016) METROPOLIS: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT 1416-8154 20 4 24-29,
3303441
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[3303441]
Kalmár György. A válság mozija: A 21. századi európai rendezői film. (2023) ISBN:9789635564125
Benke Attila. Férfiszenvedés: A maszkulinitás reprezentációja Fehér György Szenvedély (1998) című filmjében. (2018) Megjelent: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben pp. 116-133
Zsolt Győri. Travelling around Cultures: Collected Essays on Literature and Art. (2016) ISBN:9781443809962,
3169926
Tanulmánykötet (Könyv) | Tudományos[3169926]
Lurbe Pierre. The Figure in the Carpet (Zsolt Győri, and Gabriella Moise, eds., Travelling around Cultures: Collected Essays on Literature and Art). (2018) HUNGARIAN JOURNAL OF ENGLISH AND AMERICAN STUDIES 1218-7364 24 2 461-465
Krakkó Eszter. A Central-European Journey in English and American Studies. (2017) PRO&CONTRA : CENTRAL EUROPEAN STUDIES IN HUMANITIES 2630-8916 1 74-79
Zsolt Győri. From North to East: Children and the spatial allegory of entrapment in Ken Loach's Kes and Csaba Bollók's Iska's Journey. (2017) Megjelent: Heading North pp. 257-277,
3233963
Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[3233963]
May Tom. Heading North: The North of England in Film and Television. (2019) HISTORICAL JOURNAL OF FILM RADIO AND TELEVISION 0143-9685 39 4 897-900