Győri Zsolt. On Mimicry and Hybridity in Stanley Kubrick's Full Metal Jacket. (2001) HUNGARIAN JOURNAL OF ENGLISH AND AMERICAN STUDIES 1218-7364 7 2 151-168,
1995143
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[1995143]
Tatiana Prorokova. Human Duality, Moral Transformation, and the Vietnam War in Apocalypse Now and Full Metal Jacket. (2018) Ex-centric Narratives: Journal of Anglophone Literarure, Culture and Media 2585-3538 - 2 90-102
Virginás Andrea. Katalin Varga és Lisbeth Salander: a trauma közvetlen és hipermediális nyomai. (2013) Megjelent: Test és szubjektivitás a rendszerváltás utáni magyar filmben pp. 15-29
Győri Zsolt. Ezüst tengerbe foglalt drágakő«: a történelem mint otthonteremtés a harmincas és negyvenes évek brit mozijában. (2010) Megjelent: Fejezetek a brit film történetéből pp. 145-169,
2080607
Palotai János. Fejezetek a brit film történetéből (Szerk. Győri Zsolt. Eger, Líceum, 2010.). (2011) FILMKULTÚRA: FILMELMÉLETI ÉS FILMMŰVÉSZETI SZEMLE 0015-1580
Győri Zsolt. Waves of Memory: Cinema, Trauerarbeit and the Third Reich. (2010) ACTA UNIVERSITATIS SAPIENTIAE FILM AND MEDIA STUDIES 2065-5924 2066-7779 3 1 169-181,
2080629
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2080629]
JERÔNIMO TEIXEIRA. Ambiências nazistas ressignificadas: a obra Jogos Vorazes pela intermidialidade. (2016)
Győri Zsolt. Diskurzus, hatalom és ellenállás a késő Kádár-kor filmszociográfiáiban. (2013) APERTÚRA 1787-7245 8 3,
2343712
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2343712]
Szabó Elemér. Sára Sándor „romaképeinek” rejtőzködő poétikája. (2021) Megjelent: Europe and European Cinema at Times of Change = Változó Európa, változó európai filmkultúra pp. 107-129
O Réti Zsófia. Nekünk nyolcvan : közelítések a nyolcvanas évek magyar kulturális emlékezetéhez: (korabeli stratégiák, populáris mítoszok és ezek utóélete). (2018) ISBN:9789633187029
Ureczky Eszter. Nyögvenyelős gulyáskommunizmus: Az evés mint a késő-kádárkori hatalmi viszonyok, nemi szerepek és fogyasztási módok metaforája a Veri az ördög a feleségét című filmben.. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 158-169
Feldmann Fanni. Előbújni a vasfüggöny mögül: a szexuális másság térbeli metaforikája a magyar filmben." Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 183-201
Alabán Péter. Parasztpolgárok vagy vállalkozók?: Utóparaszti csoportok a Felvidéken. (2014) Megjelent: Nemzet és kisebbség. Társadalomtörténeti változások a XIX−XX. században pp. 283-296
Dániel Juhász. „Bocsánat, akar Ön szeretkezni?”: A budapesti prostitúció bemutatása a Kádár-korszak utolsó évtizedeiben Dobray György dokumentumfilmjein keresztül. (2014) JUDUABB 2014. február 16. 1-1
Kránicz Bence. Tünetegyüttes: Győry Zsolt - Kalmár György (eds.): Test és szubjektivitás a rendszerváltás utáni magyar filmben. (2013) METROPOLIS: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT 1416-8154 17 3 94-96
Kalmár György et al. Bevezetés -- Test és szubjektivitás a rendszerváltás utáni magyar filmben. (2013) Megjelent: Test és szubjektivitás a rendszerváltás utáni magyar filmben pp. 7-14,
2895983
Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[2895983]
Gelencsér Gábor. Back and Forth: De-Europeanization as self-colonization in Hungarian film after 1989. (2018) STUDIES IN EASTERN EUROPEAN CINEMA 2040-350X 2040-3518 9 1 63-75
Feldmann Fanni. Előbújni a vasfüggöny mögül: a szexuális másság térbeli metaforikája a magyar filmben." Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 183-201
Kránicz Bence. Tünetegyüttes: Győry Zsolt - Kalmár György (eds.): Test és szubjektivitás a rendszerváltás utáni magyar filmben. (2013) METROPOLIS: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT 1416-8154 17 3 94-96
Győri Zsolt. Discourse, power and resistance in sociographic documentaries of the late Kádár-era. (2014) STUDIES IN EASTERN EUROPEAN CINEMA 2040-350X 2040-3518 5 2,
2765944
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2765944]
Havas Júlia. 'Dream on Princess': Cultural value, gender politics and the Hungarian film canon through the documentary Pretty Girls. (2022) Megjelent: The Routledge Companion to European Cinema pp. 96-108
Imola Bülgözdi et al. Rock opera and resistance: Stephen, the King as a building block of minority ethnic identity in Transylvania and the United States. (2018) POPULAR MUSIC HISTORY 1740-7133 1743-1646 11 1 10-27
Wilbert Ubbens. Kommunikationshistorische Aufsätze in Zeitschriften des Jahres 2014. (2014) Megjelent: Jahrbuch für Kommunikationsgeschichte pp. 246-337
Győri Zsolt. Gondolatok a háborús film műfajának kulturális és esztétikai ideológiájáról. (2014) APERTÚRA 1787-7245 9 3,
2762781
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2762781]
Simor Kamilla. Egy háború, két történet: A délszláv háború reprezentációja egy nyugat- és egy kelet-európai dokumentumfilmben. (2021) Megjelent: Europe and European Cinema at Times of Change = Változó Európa, változó európai filmkultúra pp. 63-83
Győri Zsolt. Sensations of the Past: Identity, Empowerment, and the British Monarchy Films. (2014) ACTA UNIVERSITATIS SAPIENTIAE FILM AND MEDIA STUDIES 2065-5924 2066-7779 8 183-201,
2763782
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2763782]
Klára Markovičová. ANALÝZA VZTAHŮ JINDŘICHA VIII. K JEHO ŠESTI ŽENÁM: TELEVIZNÍ ZPRACOVÁNÍ A HISTORICKÁ FAKTA: (ANALYSIS OF HENRY VIII’S RELATIONSHIPS TO HIS SIX WIVES: TV-SERIES AND HISTORICAL FACTS). (2015)
Győri Zsolt. HIDAK ÉS ÚTVESZTŐK: JEGYZETEK BEREMÉNYI GÉZA ÉLETMŰVÉHEZ. (2015) NAGYERDEI ALMANACH: BÖLCSELETI ÉVKÖNYV 2062-3305 5 11 8-23,
3363119
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[3363119]
Záhonyi-Ábel Márk. A Híd és a Verseny. A mintakövetés-mintaformálás szempontjai Bereményi Géza A Hídember (2002) és Herendi Gábor Kincsem (2017) című alkotásában. (2021) Megjelent: Europe and European Cinema at Times of Change = Változó Európa, változó európai filmkultúra pp. 91-106
Győri Zsolt. Indiánok és téeszelnökök: két esettanulmány az államszocializmus boncasztaláról. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 98-117,
3027328
Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[3027328]
Kalmár György. A Hidegháború és az európai emlékezetpolitika dilemmái. (2022) DEBRECENI SZEMLE 1218-022X 30 3 314-322
Szabó Anna. A térszervezés mint a magyar film "jelnyelve": Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. Szerk. Kalmár György és Győri Zsolt. (2017) ALFÖLD: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT 0401-3174 2017/12. 119-124
Szabó Elemér. "Körül voltam én véve rendesen […], ha nincs a film, akkor engem biztos, hogy börtönbe zárnak”: Interjú Ferenczi József egykori tsz-elnökkel, A Határozat című dokumentumfilm kulcsszereplőjével. (2016) KORALL: TÁRSADALOMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT 1586-2410 17 65 5-20
Ureczky Eszter. Nyögvenyelős gulyáskommunizmus: Az evés mint a késő-kádárkori hatalmi viszonyok, nemi szerepek és fogyasztási módok metaforája a Veri az ördög a feleségét című filmben.. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 158-169
Pólik József. Mi leszünk az ifjúság: A Rákosi-rendszer társadalomképének utópikus vonásai Keleti Márton Ifjú szívvel című filmjében. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 55-82
Feldmann Fanni. Előbújni a vasfüggöny mögül: a szexuális másság térbeli metaforikája a magyar filmben." Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 183-201
Virginás Andrea. Bányák és kráterek a diegetikus térben, avagy kollektív traumafeldolgozás román-magyar játékfilmekben.. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 171-182
Benke Attila. A történelem rabjai: Hatalom és egyén viszonya Kósa Ferenc hetvenes évekbeli történelmi paraboláiban. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben p. 134
Stőhr Lóránt. Apa, fiú, föld: A föld mint identitásképző erő a magyar filmben. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 84-98
Kalmár György. A labirintus-elv: férfiasság-konstrukciók és térszerkezetek összefüggései a magyar szerzői filmben. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 41-55
Filaj Anxhela. A kiszolgáltatottság képei: Representations of Social Inequality in 21st Global Art Cinema [Társadalmi egyenlőtlenségek ábrázolása a globális művészfilmben.], szerk. Kalmár György. (2022) ALFÖLD: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT 0401-3174 73 5 p. -
Filaj Anxhela. A kiszolgáltatottságban élők és a kortárs rendezői film: Representations of Social Inequality in 21st Century Global Art Cinema [Társadalmi egyenlőtlenségek ábrázolása a globális művészfilmben.] szerk. Kalmár György. (2022) DEBRECENI SZEMLE 1218-022X 30 3 352-357
Szabó Anna. A térszervezés mint a magyar film "jelnyelve": Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. Szerk. Kalmár György és Győri Zsolt. (2017) ALFÖLD: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT 0401-3174 2017 / 12. 119-124
Győri Zsolt. Veteránemlékezet a Gulyás testvérek Én is jártam Isonzónál című filmjében. (2015) MAGYAR MŰVÉSZET: A MAGYAR MŰVÉSZETI AKADÉMIA ELMÉLETI FOLYÓIRATA 2064-3799 3 3 160-168,
2994073
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2994073]
Sárközy Réka. Veterans and Grannies. The Polyphony of Memory in Two Hungarian Documentary Films. (2019) ACTA UNIVERSITATIS SAPIENTIAE FILM AND MEDIA STUDIES 2065-5924 2066-7779 17 1 97-114
Balázs Sánta. Action Hero vs. Tragic Hero: First Blood, Cultural Criticism, and Schelling's Theory of Tragedy. (2017) HUNGARIAN JOURNAL OF ENGLISH AND AMERICAN STUDIES 1218-7364 23 2 331-346
Kalmár György et al. A tér, hatalom és identitás viszonyainak kutatása a magyar filmben. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 7-24,
3027325
Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[3027325]
Feldmann Fanni. Queering the Iron Curtain: Spaces of Otherness in British and Eastern European Cinema. (2021)
Feldmann Fanni. Minorities in Love. Intersections of Space, Sexuality and Ethnicity in Village Romance and Soldiers. Story from Ferentari. (2021) Megjelent: Postsocialist Mobilities : Studies in Eastern European Cinema pp. 180-196
Bülgözdi Imola. Csokonai Lili: a női hang és az egyéni autonómia kérdése Esterházy regényében és filmadaptációjában. (2018) Megjelent: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben pp. 180-191
O Réti Zsófia. A Rákóczi tértől a budoárig: Az intimitás terei Dobray György K-filmjeiben: Az intimitás terei Dobray György K-filmjeiben. (2018) Megjelent: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben pp. 104-115
Feldmann Fanni. Amikor kisebbségek találkoznak: Tér, szexualitás és etnicitás viszonyai Bódis Kriszta Falusi románc (meleg szerelem) című dokumentumfilmjében. (2018) Megjelent: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben pp. 167-179
Szabó Anna. A térszervezés mint a magyar film "jelnyelve": Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. Szerk. Kalmár György és Győri Zsolt. (2017) ALFÖLD: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT 0401-3174 2017 / 12. 119-124
Vincze Teréz. Testek táguló keretben: Térkoncepciók a modernista magyar filmben. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 25-40
Ureczky Eszter. Nyögvenyelős gulyáskommunizmus: Az evés mint a késő-kádárkori hatalmi viszonyok, nemi szerepek és fogyasztási módok metaforája a Veri az ördög a feleségét című filmben.. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 158-169
Horváth Imre. „Mindenki gettósztár” : tér, hatalom és identitás a Nyócker! című animációs filmben. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 243-250
Feldmann Fanni. Előbújni a vasfüggöny mögül: a szexuális másság térbeli metaforikája a magyar filmben." Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 183-201
Virginás Andrea. Bányák és kráterek a diegetikus térben, avagy kollektív traumafeldolgozás román-magyar játékfilmekben.. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 171-182
Győri Zsolt. Concrete Utopias: Discourses of Domestic Space in Hungarian Cinema. (2016) Megjelent: Cultural Studies Approaches in the Study of Eastern European Cinema pp. 28-49,
3185142
Kalmár György. Introduction: Representations of social inequality in 21st century global art cinema. (2021) Megjelent: Representations of social inequality in 21st century global art cinema pp. 10-26
Andrea Pócsik. Virginás, Andrea (ed.): Cultural Studies Approaches in the Study of Eastern European Cinema: Spaces, Bodies, Memories.. (2018) APPARATUS 2365-7758 - 7 p. -
Fanni Feldmann. 'The Other Neighbour': Controversial Homosexuality in the Television Soap Opera Szomszédok (Neighbours). (2018) Megjelent: Turning the Page pp. 145-164
Séllei Nóra. Space, Body, and Subjectivity in Ágnes Kocsis’s Film, Fresh Air (2006). (2018) Megjelent: The Routledge Companion to Modernity, Space and Gender pp. 238-249
Vincze Teréz. Cultural Studies Approaches in the Study of Eastern European Cinema: Spaces, Bodies, Memories. Edited by Andrea Virginás. Cambridge Scholars Publishing, 2016.. (2018) CONTACT ZONES: STUDIES IN CENTRAL AND EASTERN EUROPEAN FILM AND LITERATURE 2498-8901 3 1 64-71
Győri Zsolt. Tibi, sok nekünk ez a meló: Gengszterábráolások és maszkulinitáskonstrukciók a magyar flmben. (2016) METROPOLIS: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT 1416-8154 20 4 24-29,
3303441
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[3303441]
Kalmár György. Szerkesztői bevezető: A debreceni filmkutatás és a ZOOM kutatóműhely. (2022) DEBRECENI SZEMLE 1218-022X 30 3 297-303
Benke Attila. Férfiszenvedés: A maszkulinitás reprezentációja Fehér György Szenvedély (1998) című filmjében. (2018) Megjelent: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben pp. 116-133
Zsolt Győri. Travelling around Cultures: Collected Essays on Literature and Art. (2016) ISBN:9781443809962,
3169926
Tanulmánykötet (Könyv) | Tudományos[3169926]
Lurbe Pierre. The Figure in the Carpet (Zsolt Győri, and Gabriella Moise, eds., Travelling around Cultures: Collected Essays on Literature and Art). (2018) HUNGARIAN JOURNAL OF ENGLISH AND AMERICAN STUDIES 1218-7364 24 2 461-465
Krakkó Eszter. A Central-European Journey in English and American Studies. (2017) PRO&CONTRA : CENTRAL EUROPEAN STUDIES IN HUMANITIES 2630-8916 1 74-79
Zsolt Győri. From North to East: Children and the spatial allegory of entrapment in Ken Loach's Kes and Csaba Bollók's Iska's Journey. (2017) Megjelent: Heading North pp. 257-277,
3233963
Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[3233963]
May Tom. Heading North: The North of England in Film and Television. (2019) HISTORICAL JOURNAL OF FILM RADIO AND TELEVISION 0143-9685 39 4 897-900
Király Hajnal. A női és etnikai identitás nyelvi performanciái a kortárs magyar filmben. (2018) Megjelent: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben pp. 59-69
Ewa Mazierska et al. Introduction: Special Issue on Crossing national borders in Eastern European popular music. (2018) POPULAR MUSIC HISTORY 1740-7133 1743-1646 11 1 5-9,
3357870