Podráczky Judit. A társadalmi célok kifejeződése az 1891. évi kisdedóvási törvényben. (2000) PEDAGÓGUSKÉPZÉS 0133-2570 2732-3463 28 1-2 241-258,
2370235
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2370235]
Kóger Yvetta. AZ ÓVODÁK MŰKÖDÉSÉT SZABÁLYZÓ 1953-AS JOGSZABÁLYOK TARTALMI FÓKUSZAI. (2024) HERA ÉVKÖNYVEK: A MAGYAR NEVELÉS- ÉS OKTATÁSKUTATÓK EGYESŰLETÉNEK ÉVKÖNYVSOROZATA 2064-6755 11 277-291
Donáth Péter. Konszenzuskereső reformer a válságok és szélsőségek korában: Imre Sándor a nemzeti együttműködés akadályairól, művelődéspolitikai szerepvállalásáról, a köznevelésről, s a magyar pedagógiáról. (2022) ISBN:9789638144553
Aggné Pirka Veronika et al. Az 1891. évi XV. törvény „megvalósulásának” diskurzusa a Kisdednevelés c. pedagógiai folyóiratban a törvény megjelenését követően. (2021) Megjelent: IX. NEVELÉSTUDOMÁNYI ÉS SZAKMÓDSZERTANI KONFERENCIA (Vzdelávacie, výskumné a metodické konferencia) - TARTALMI ÖSSZEFOGLALÓK – ... p. 13
Aggné Pirka Veronika. A magyar óvodáztatás és óvóképzés történetének alakulása. (2014) Megjelent: Kora gyermekkori nevelés - és családtörténet pp. 87-105
Podráczky Judit. Az óvodával szembeni társadalmi igények, elvárások alakulása Magyarországon a 19. században. (2001) Megjelent: Pedagógiai Műhely: Beszélgetések pp. 93-97,
2098052
Kóger Yvetta. RENDELKEZÉSEK AZ ÓVODAI NEVELÉS TÖRTÉNETÉBEN: (SZÜLŐKET IS ÉRINTŐ ELŐÍRÁSOK). (2021) Megjelent: Iskola a társadalmi térben és időben IX pp. 43-50
Podráczky Judit. A pedagógia lehetőségei az esélyegyenlőtlenség csökkentésére a közoktatásban. (2003) KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 1589-519X 2064-4027 1 2 3-7,
2097997
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2097997]
Kovácsevicsné Tóth Marianna. Esélyteremtés és hátránykompenzáció. (2018) Megjelent: Fókuszban az Akácliget pp. 121-165
Podráczky Judit. Az óvodai nevelés törvényi szabályozása a 19-20. században. (2003) Megjelent: Az oktatási rendszer jogi szabályozása Magyarországon a 19-20. században pp. 69-83,
2098056
Kóger Yvetta. A „szovjet minta” egyedi értelmezése az1950-es évek óvodai nevelését meghatározó dokumentumokban. (2023) KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 1589-519X 2064-4027 21 2 30-48
Aggné Pirka Veronika et al. Az 1891. évi XV. törvény „megvalósulásának” diskurzusa a Kisdednevelés c. pedagógiai folyóiratban a törvény megjelenését követően. (2021) Megjelent: IX. NEVELÉSTUDOMÁNYI ÉS SZAKMÓDSZERTANI KONFERENCIA (Vzdelávacie, výskumné a metodické konferencia) - TARTALMI ÖSSZEFOGLALÓK – ... p. 13
Andrea Óhidy. SUCCESSFUL SCHOOL CAREERS OF TEN ROMA/GYPSY WOMEN IN HUNGARY: FIRST RESULTS OF AN INTERVIEW STUDY. (2018) Megjelent: Innováció, kutatás, pedagógusok pp. 660-681
Aggné Pirka Veronika. A magyar óvodáztatás és óvóképzés történetének alakulása. (2014) Megjelent: Kora gyermekkori nevelés - és családtörténet pp. 87-105
Kóger Yvetta. Mérföldkövek a kisdedóvó szakma „professzionalizálódásának” történetéből. (2020) Megjelent: A tanítóképzés múltja, jelene V, a tanárképzés múltja, jelene II. pp. 67-79
Kiss Orsolya. A Beregszászi járásban dolgozó magyar óvodapedagógusok presztízse és státusza: Престиж і статус угорськомовних педагогів дошкільних навчальних закладів освіти працюючих у берегівському районі Освітній рівень: бакалавр. (2017)
Járai Krisztina. Az óvodapedagógusi szerep: Óvodások pedagógusképe, különös tekintettel a férfi és női óvodapedagógusok közötti különbségekre. (2015) ISBN:9786158016711
Nem besorolt (Könyv) | Tudományos[24941104] [Admin láttamozott]
Deli István et al. A tanítók gyakorlati képzésének problémái a szükségesnek tűnő korszerűsítés szempontjából. (2005) KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 1589-519X 2064-4027 3 2 1-19,
2098012
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2098012]
Hegedűsné Tóth Zsuzsanna. Research on the Renewal of the Music Education of Pre-School Educators in Hungary. (2015) Megjelent: Education and transition : contributions from educational research : EERA Conference : programme p. 39
Hegedűsné Tóth Zsuzsanna. Óvodapedagógus-képzés új utakon: a portfólióval támogatott ének-zene képzés. (2014) Megjelent: Neveléstudományi kutatások közben pp. 123-127
Hegedűsné Tóth Zsuzsanna. Challenges in the musical training and practical support of future preschool teachers with portfolio. (2014) Megjelent: Competences of Preschool Teachers in Knowledge Society pp. 80-85
Hegedűsné Tóth Zsuzsanna. A portfólió a leendő óvodapedagógusok ének-zenei képzésében. (2011) EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM TANÍTÓ- ÉS ÓVÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KARÁNAK TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI 1587-4249 33 95-102
Hegedűsné Tóth Zsuzsanna. A portfólió a leendő óvodapedagógusok ének-zenei képzésében. (2010) Megjelent: Célok és módszerek a tudásalapú társadalom nevelési intézményeiben pp. 70-77
Kéri Katalin. Óvó úr vagy óvónő? Szakmásodás és az óvópedagógusi pálya feminizálódása. (2023) GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 2063-9945 11 2-3 45-60
Kóger Yvetta. Tartalmi hangsúlyok az első kisdedóvási törvényt hatálytalanító 1953. évi jogszabályokban .. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 403-403
Yvetta Kóger. Relationship between families and kindergartens in Hungary in the 1950s. (2022) JOURNAL OF CHILDHOOD, EDUCATION AND SOCIETY 2717-638X 3 3 293-307
Kóger Yvetta. Az óvodáskorú gyermek fő nevelési színtereinek, azaz a család és az óvoda kapcsolatának alakulása az ötvenes években. (2022) GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 2063-9945 10 4 220-244
Kóger Yvetta. RENDELKEZÉSEK AZ ÓVODAI NEVELÉS TÖRTÉNETÉBEN: (SZÜLŐKET IS ÉRINTŐ ELŐÍRÁSOK). (2021) Megjelent: Iskola a társadalmi térben és időben IX pp. 43-50
Kóger Yvetta. "Mintha tündérországban és annak is legszebb játékbotjában lépkednénk...": Az óvoda sajtóreprezentációja az "ötvenes években". (2021) Megjelent: A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Program, előadás-összefoglalók pp. 240-240
Janek Noémi. Az óvóképzés reformjának megjelenése a XX. század eleji pedagógiai szakmai diskurzusban. (2021) Megjelent: A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Program, előadás-összefoglalók p. 239
Aggné Pirka Veronika et al. Az 1891. évi XV. törvény „megvalósulásának” diskurzusa a Kisdednevelés c. pedagógiai folyóiratban a törvény megjelenését követően. (2021) Megjelent: IX. NEVELÉSTUDOMÁNYI ÉS SZAKMÓDSZERTANI KONFERENCIA (Vzdelávacie, výskumné a metodické konferencia) - TARTALMI ÖSSZEFOGLALÓK – ... p. 13
Kóger Yvetta. Az "alapnevelőképzés" mérföldkövei az "akadémiaivá" válásig: A kisdedóvó/nő - és a tanító/nő-képzés 1860-1960 közötti fejlődéstörténeti vázlata komparatív megközelítésben. (2019) NEVELÉSTÖRTÉNET: A SZÉKESFEHÉRVÁRI KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA FOLYÓIRATA 1785-5519 2732-253X 16 3-4 143-154
Aggné Pirka Veronika. A magyar óvodáztatás és óvóképzés történetének alakulása. (2014) Megjelent: Kora gyermekkori nevelés - és családtörténet pp. 87-105
Szabó Zoltán András. Az 1924. évi középiskolai törvény parlamenti vitájának diskurzuselemzése – kutatási részeredmények. (2013) Megjelent: A neveléstörténet változó arcai pp. 52-68
Deutsch K. Elvek és gyakorlat. Egészségfelfogás, egészségnevelés és mentálhigiénés szemléletmód az általános iskolai egészségnevelési programok és a pedagógusokkal készült interjúk türében. (2012)
Kelemen Elemér. The nationality references of the Hungarian education policy in the period of dualism of the Austro-Hungarian monarchy. (2011) HISTORY OF EDUCATION AND CHILDREN’S LITERATURE 1971-1093 1971-1131 6 2 141-157
Kelemen Elemér. A dualizmus kori magyar oktatáspolitika nemzetiségi vonatkozásai.. (2009) NEVELÉSTÖRTÉNET: A SZÉKESFEHÉRVÁRI KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA FOLYÓIRATA 1785-5519 2732-253X 6 1-2 27-40
Hegedűs Judit. Kleinkindpflege- und Kinderschutzbewegung in Ungarn während der k. und k. Monarchie. (2008) Megjelent: Pädagogische und kulturelle Strömungen in der k.u.k. Monarchie pp. 185-198,
2098072
Friederike Kind-Kovács. The “Other” Child Transports: World War I and the Temporary Displacement of Needy Children from Central Europe. (2013) Revue d’histoire de l’enfance irrégulière 13 75-109
Pirka Veronika. Az életreform „megmentés” motívumának megjelenése a 20. század eleji magyar pedagógiai sajtóban, a Népművelés példája alapján. (2010) ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1215-5233 1588-0818 20 7-8 3-14
Mária Dávid et al. Teacher training: conveying the basic values and learning how to implement them. (2008) Megjelent: Early Childhood Education and Care: Specificities of the Hungarian System pp. 14-15,
31362388
Műhelytanulmány része (Könyvrészlet) | Tudományos[31362388]
Catalano Cristina et al. Comparative Study Between Students’ Teaching Practice Activities in Hungary and Romania. (2016) Megjelent: The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS pp. 74-78
Podráczky Judit. A diskurzuselemzés módszerének alkalmazási lehetősége(i) a neveléstörténeti kutatásban. (2008) Megjelent: A neveléstörténet-írás új útjai pp. 54-71,
2098063
Gyöngyvér Molnár. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága keretei között működő albizottságok területén folyó kutatások áttekintése az elmúlt harminc év metszetében. (2020)
Nem besorolt (Egyéb) | Tudományos[32926698] [Nyilvános]
F. Lassú Zsuzsa et al. A férfiak alkalmassága és szükségessége a tanítói pályán : iskolaválasztás előtt álló szülők vélekedései. (2009) PEDAGÓGUSKÉPZÉS: PEDAGÓGUSKÉPZŐK ÉS -TOVÁBBKÉPZŐK FOLYÓIRATA 0133-2570 7 4 5-17,
1947284
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[1947284]
Holik Ildikó et al. Gender-különbségek az alapfokú oktatásban. (2014) Megjelent: Falak és választóvonalak a történelemben pp. 465-475
Szalma Balázs et al. Származás vagy teljesítmény?: Az etnikai és nemzetiségi hovatartozás jelentősége általános iskolai osztályközösségekben. (2013) Megjelent: Romológia "akkor és most" II pp. 209-226
Tóth Zsófia. Nemek közötti egyenlőség és oktatáspolitika: Magyarországi helyzetértékelés és megoldási lehetőségek. (2012) Megjelent: Kötetlen. Az ELTE Angelusz Róbert Társadalomtudományi Szakkollégium tanulmánykötete pp. 59-75
Hegedűs Judit et al. Kisgyermek-nevelési és gyermekvédelmi mozgalom a dualizmus korában. (2009) NEVELÉSTÖRTÉNET: A SZÉKESFEHÉRVÁRI KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA FOLYÓIRATA 1785-5519 6 1-2 139-153,
2098009
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2098009]
Kéri Katalin. Gyermekgondozási-gyermeknevelési szokások különböző kultúrákban: (Szempontok és adatok a gyermekkor- történet kutatásához). (2015) Megjelent: I. Nemzetközi Kisgyermeknevelési Konferencia pp. 12-24
Podráczky Judit. A tanító- és óvodapedagógus-képzés a bolognai rendszerű felsőoktatásban. (2010) KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 1589-519X 2064-4027 8 1 107-112,
2098005
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2098005]
Kelemen Elemér. A Budai Tanítóképző 150 éve: (1869-2018). (2019) ISBN:9789634891772
Csima Melinda. Possibilities of applying qualitative research methods during the measurement of health behavior in adolescents. (2016) KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 1589-519X 2064-4027 14 3-4 205-214
Podráczky Judit. "Érdektelen" szülők, különböző nézőpontok. (2011) Megjelent: Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány - a múlt értékei és a jövő kihívásai p. 116,
2098037
Bacskai Katinka et al. A szülői bevonódás és az eredményesség összefüggései Magyarországon az országos kompetenciamérés adatai alapján. (2024) KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD 2498-5368 10 4 7-20
Alter Emese et al. A szülői bevonódás és az eredményesség összefüggései Magyarországon az Országos kompetenciamérés adatai alapján. (2023) Megjelent: ONK2023 Absztraktkötet : Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban p. 36
Borbély Diana. A PEDAGÓGUS SZEREPE AZ ÓVODA ÉS A CSALÁD EGYÜTTMŰKÖDÉSÉNEK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN. (2023) KATEDRA: A SZLOVÁKIAI MAGYAR PEDAGÓGUSOK ÉS SZÜLŐK LAPJA (DUNAJSKA STREDA) 1335-6445 2729-9066 30 52 18-21
Bencéné Fekete Anikó et al. A szülői bevonódottság hatása a gyermekek iskolai teljesítésére. (2022) DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 2064-1060 10 4 7-24
Patai Ilona. A család és az iskola aktív együttműködését befolyásoló tényezők (I. rész). (2022) KATEDRA: A SZLOVÁKIAI MAGYAR PEDAGÓGUSOK ÉS SZÜLŐK LAPJA (DUNAJSKA STREDA) 1335-6445 2729-9066 28 4 10-12
Nyitrai Erika et al. Relations between Parental Involvement and School Performance in the Light of Data from National Assessment of Basic Competencies (NABC ) 2017. (2019) PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS 2064-2504 2064-3101 7 2 115-130
Szarka Bernadett. Lélektükör : a hátrányos helyzetű családok bevonása az óvodai nevelésbe a biblioterápia eszközeivel: Soul Mirror : involvement of disantagved families into nursery education by bipliotherapic instruments. (2018) Megjelent: Válogatott tanulmányok : XXXIII. OTDK : Tanulás- és tanításmódszertan pp. 33-43
Kathyné Mogyoróssy Anita et al. Factors of Parental Involvement in Relation to Children's Behavioral Symptoms. (2017) KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD 2498-5368 3 1 7-25
Anita Kathyné Mogyoróssy et al. Factors of parental involvement in relation to children’s behavioral symptoms.. (2017) KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD 2498-5368 2017 1 7-25
Lukács Szandra et al. Vélekedések a hallássérült gyermeket nevelő szülők bevonódásának lehetőségeiről integrált oktatás-nevelés során. (2016) Megjelent: Tanulás és fejlődés: A IV. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia válogatott tanulmányai pp. 51-57
Imre Nóra. A szülői részvétel formái és hatása a tanulói eredményességre. (2015) Megjelent: Horizontok II: a pedagógusképzés reformjának folytatása pp. 127-141
Hegedűs Judit et al. Fókuszcsoportos beszélgetések a közoktatási intézmény és a család kapcsolatáról: első reflexiók a kutatás kapcsán. (2012) Megjelent: Szövetségben pp. 105-124,
2218095
Major Enikő. Parent-Teacher Communication from the Perspective of the Educator. (2023) CENTRAL EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH 2677-0326 5 2 13-24
Csonka Éva et al. A család és az iskola társadalmi távolsága a pedagógusok szemszögéből. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 71-71
Burján Bernadett et al. Értelmileg akadályozott tanulókat oktató gyógypedagógusok tapasztalatai a szülőkkel való kapcsolattartásról. (2021) Megjelent: A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Program, előadás-összefoglalók p. 458