Berács József. Inventory Control—a Logistic Approach. (1980), 2708363
Egyéb/Nem besorolt (Egyéb)/Tudományos[2708363]
  1. Danuta Kisperska-Moroń. The influence of material inventories on materials requirements in Polish engineering industry—Let's try business logistics. (1989) ENGINEERING COSTS AND PRODUCTION ECONOMICS 0167-188X 15 75-79
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24081115] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24081115, Kapcsolat: 24081115
Bauer András et al. A vezetési információs rendszerről: Kutatási irányzatok, felfogások. (1983) VEZETÉSTUDOMÁNY 0133-0179 14 6 11-18, 1777929
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1777929]
  1. Keszey Tamara. A marketing és értékesítés vállalati teljesítményhez történő együttes hozzájárulása. (2013) Megjelent: Kitzerjesztett marketing pp. 12-22
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[26141997] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26141997, Kapcsolat: 26141997
  2. Keszey Tamara. A piackutatás információk vezetői felhasználása és az arra ható tényezők vizsgálata. (2003)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[21750037] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21750037, Kapcsolat: 21750037
Berács József et al. Extending the Geographic Scope of Research to Eastern European Shortage Economies. (1983) Megjelent: Economies 38th ESOMAR Congress pp. 1-21, 2322356
Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[2322356]
  1. Nancy J. Current Practices and Anticipated Avenues of Development. (1992) JOURNAL OF GLOBAL MARKETING 0891-1762 1528-6975 5 3 109-130
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24061151] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24061151, Kapcsolat: 24061151
  2. G Morello. The Consumer in World Trade,. (1987) Megjelent: Trade in Transit, World Trade and World Economy — Past, Present, and Future pp. 303-313
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[24061160] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24061160, Kapcsolat: 24061160
Berács József. Beszerzés és marketing. (1987) MARKETING 0237-1995 21 3 167-171, 2255360
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2255360]
  1. Tátrai Tünde. A közbeszerzés mint sajátos beszerzési tevékenység és fejlődési lehetőségei Magyarországon. (2006)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[2415842] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2415842, Kapcsolat: 24066771
Bamossy G et al. A Country of Origin Analysis of Western Products by Hungarian and Dutch Consumers. (1988) Megjelent: Proceedings of the Second International Conference on Marketing and Development pp. 149-150, 2323674
Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[2323674]
  1. Hongzhi Gao et al. Pioneering advantage and product-country image: evidence from an exploratory study in China. (2007) JOURNAL OF MARKETING MANAGEMENT 0267-257X 1472-1376 23 3-4 367-385
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24057071] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24057071, Kapcsolat: 24057071
  2. Knight John. Selection criteria for country of origin of food imports by European food distributors. (2005)
    Egyéb/Diplomamunka, szakdolgozat, TDK dolgozat (Egyéb)/Tudományos[24057076] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24057076, Kapcsolat: 24057076
  3. Subir Bandyopadhyay et al. A Country of Origin Analysis of Foreign Products by Indian Consumers. (2003) JOURNAL OF INTERNATIONAL CONSUMER MARKETING 0896-1530 1528-7068 15 2 85-109
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24057070] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24057070, Kapcsolat: 24057070
  4. Paschalina Lilia et al. Selling Exports to Consumers in Bulgaria: Attitudes Towards Foreign Products. (1999) JOURNAL OF EUROMARKETING 1049-6483 1528-6967 7 3 59-77
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24057074] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24057074, Kapcsolat: 24057074
  5. Askegaard SorenGuliz. Product-country images: towards a contextualized approach. (1998)
    Egyéb/Diplomamunka, szakdolgozat, TDK dolgozat (Egyéb)/Tudományos[24102393] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24102393, Kapcsolat: 24102393
  6. Lawrence Feick et al. Consumers in the transition to a market economy: Hungary, 1989-1992. (1995) INTERNATIONAL MARKETING REVIEW 0265-1335 12 5 18-34
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24057068] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24057068, Kapcsolat: 24057068
  7. Gabriele Morello. International product competitiveness and the 'made in'concept. (1993) Megjelent: Product-Country Images: Impact and Role in International Marketing pp. 285-310
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[24057065] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24057065, Kapcsolat: 24057065
Berács József et al. National stereotypes and product evaluations in a socialist country. (1990) INTERNATIONAL MARKETING REVIEW 0265-1335 7 1 32-47, 2255774
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2255774]
  1. Karoui S. et al. Consumer ethnocentrism in developing countries. (2019) European Research on Management and Business Economics 2444-8834 25 2 63-71
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30804417] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30804417, Kapcsolat: 28305742
  2. Özdemirci Ata et al. ULUSLARARASI HALKLA İLİŞKİLER YOLUYLA ÜLKE ALGISI VE İMAJI OLUŞTURMAK: ALMANYA’DA TÜRKİYE ALGISI VE İMAJI ÜZERİNE AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA (2010-2013). (2018) Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi 1303-2518 17 1 61-98
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30444647] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30444647, Kapcsolat: 27874232
  3. Marina Likhovolova. The Impact of Perceived Brand Foreignness on Product Evaluation and Purchase Intention: the Russian market case. (2018)
    Egyéb/Diplomamunka, szakdolgozat, TDK dolgozat (Egyéb)/Tudományos[30401365] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30401365, Kapcsolat: 27815173
  4. GUILHOTO LÚCIA. THE EFFECTS OF COUNTRY-OF-ORIGIN ON THE SERVICE SECTOR: A MULTIDIMENSIONAL APPROACH. (2018) REVISTA DE ADMINISTRACAO MACKENZIE: RAM 1518-6776 1678-6971 19 1 1-28
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30401314] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30401314, Kapcsolat: 27815119
  5. Mendbayar Lkhaasuren et al. The Effect of Korean Country Image and Culture Contents Favor on Mongolian Customers’ Cross-Border Online Purchase Intention in Korean Products. (2018) Journal of International Trade and Commerce 2277-5811 2278-9065 14 1 1-21
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30401308] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30401308, Kapcsolat: 27815115
  6. Shaiful Azlan. The effect of country image and an institution’s reputation on students’ decision on where to study. (2018)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30643639] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30643639, Kapcsolat: 28128094
  7. Ratanasuda Punnahitanond. Portrayal of Thailand by International News Media and Its Impact on International Audiences’ Travel Intention through Perceived Country Image: A Case Study of the Thai Cave Rescue. (2018) BU Academic Review 1685-4322 2651-0952 17 2 89-103
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30401385] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30401385, Kapcsolat: 27815214
  8. Bauer Brittney C. et al. Place–brand stereotypes: does stereotype-consistent messaging matter?. (2018) JOURNAL OF PRODUCT AND BRAND MANAGEMENT 1061-0421 27 7 754-767
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30401261] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30401261, Kapcsolat: 27815077
  9. Tascón Melissa et al. Análisis de la imagen actual y la imagen deseada de Colombia en la generación Z pertenecientes a estratos 4,5 y 6 de la ciudad de Bogotá. (2018)
    Egyéb/Csak repozitóriumban hozzáférhető közlemény (Egyéb)/Tudományos[30401355] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30401355, Kapcsolat: 27815159
  10. Sanda Renko et al. The Basic Postulates of the Green Image of a Country: The Case of Croatia. (2017) Megjelent: Green Economy in the Western Balkans: Towards a Sustainable Future pp. 1-39
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[27220191] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27220191, Kapcsolat: 27220191
  11. Esen ŞAHİN et al. MARKAYA DUYULAN GÜVEN VE ETNOSENTRİK EĞİLİMLERİN MARKA SADAKATİNE ETKİSİ: BİR MARKA ÖRNEĞİ. (2017) SDU The Journal of Faculty of Economics and Administrative Sciences 1301-0603 22 4 993-1012
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27220333] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27220333, Kapcsolat: 27220333
  12. Sevgi Ayşe et al. BİLMEK Mİ SEVMEK Mİ? BİLİŞSEL VE DUYGUSAL ÜLKE İMAJININ ÜRÜN İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİNDEKİ ETKİSİ ÜZERİNE KÜLTÜRLER ARASI BİR ÇALIŞMA. (2017) Pazarlama ve pazarlama araştırmaları dergisi 1309-243X 2547-9601 10 19 79-102
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27220356] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27220356, Kapcsolat: 27220356
  13. Medne Ilze et al. THE AWARENESS AND IMAGE OF LATVIA AS A TOURISM DESTINATION IN GERMANY AS A HIGH PRIORITY TARGET MARKET. (2016) Megjelent: New Challenges of Economic and Business Development – 2016: Society, Innovations and Collaborative Economy. International Scien... pp. 472-483
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[30549689] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30549689, Kapcsolat: 28005749
  14. Melissa Lubi et al. Relationship Between Consumer Attitude and Country of Origin Towards Foreign Product Evaluation. (2016) Megjelent: PROCEEDINGS OF THE INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES AND TOURISM RESEARCH CONFERENCE pp. 74-85
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[30643672] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30643672, Kapcsolat: 28128130
  15. Dinnie Keith. Nation Branding: Concepts, Issues, Practice. (2016) ISBN:9781138775848
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[30549691] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30549691, Kapcsolat: 28005750
  16. Cheah Isaac et al. Modelling effects of consumer animosity: Consumers' willingness to buy foreign and hybrid products. (2016) JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES 0969-6989 1873-1384 30 184-192
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30549688] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30549688, Kapcsolat: 28005748
  17. de Eccher Umberto et al. How images about emerging economies influence the willingness to accept expatriate assignments. (2016) INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN RESOURCE MANAGEMENT 0958-5192 1466-4399 29 4 637-663
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30401266] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30401266, Kapcsolat: 27815078
  18. Thanajaro Natinee. Exploring the interaction effects between country of manufacture and country of design within the context of the sportswear industry in Thailand. (2016)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30643404] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30643404, Kapcsolat: 28127809
  19. Sohail M. Sadiq et al. Applying the Animosity Model in Foreign Product Purchases: Evidence from an Emerging Nation. (2016) JOURNAL OF INTERNATIONAL CONSUMER MARKETING 0896-1530 1528-7068 28 2 121-134
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30549778] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30549778, Kapcsolat: 28005858
  20. Merjema Becic. An assessment of consumer ethnocentrism tendencies scale among university students: The case of Turkish and Bosnian students. (2016) Inquiry - Sarajevo Journal of Social Sciences 2303-7105 2 1 119-130
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27220157] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27220157, Kapcsolat: 27220157
  21. Kasemsap K.. The roles of cross-cultural perspectives in global marketing. (2015) Megjelent: Analyzing the Cultural Diversity of Consumers in the Global Marketplace pp. 37-59
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[30805501] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30805501, Kapcsolat: 28306880
  22. Yang Ye et al. The case of wine: understanding Chinese gift-giving behavior. (2015) MARKETING LETTERS 0923-0645 1573-059X 26 3 335-361
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30549693] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30549693, Kapcsolat: 28005751
  23. Maina SM et al. Influence of Perceived Value on the Relationship between consumer National ethnocentrism and Willingness to buy commercial Banking services in Kenya. (2015) EUROPEAN SCIENTIFIC JOURNAL 1857-7881 1857-7431 11 19 100-113
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30643383] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30643383, Kapcsolat: 28127781
  24. Bianchi Constanza et al. Drivers of local food consumption: a comparative study. (2015) BRITISH FOOD JOURNAL 0007-070X 117 9 2282-2299
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30549694] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30549694, Kapcsolat: 28005752
  25. Csatáriné Dogi Ilona. CONSUMER ETHNOCENTRISM: A LITERATURE REVIEW. (2015) LUCRARI STIINTIFICE MANAGEMENT AGRICOL 1453-1410 2069-2307 17 2 84-91
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2988287] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2988287, Kapcsolat: 28126777
  26. Tjandra Nathalia et al. Advanced and emerging economies Generation Y's perception towards country-of-origin. (2015) INTERNATIONAL JOURNAL OF EMERGING MARKETS 1746-8809 1746-8817 10 4 858-874
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30549695] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30549695, Kapcsolat: 28005753
  27. Niki Hynes et al. Use, abuse or contribute!: A framework for classifying how companies engage with country image. (2014) INTERNATIONAL MARKETING REVIEW 0265-1335 31 1 79-97
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23710717] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23710717, Kapcsolat: 23710717
  28. Shahzad Amna. The effects of country-of-origin image on consumer product involvement: A Pakistani university teachers’ perspective. (2014)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30643365] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30643365, Kapcsolat: 28127761
  29. Deb Madhurima et al. Impact of firm's reputation and ethnocentrism on attitude towards foreign products. (2014) MARKETING INTELLIGENCE AND PLANNING 0263-4503 1758-8049 32 5 646-664
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30549699] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30549699, Kapcsolat: 28005756
  30. Elliott Greg et al. Does culture matter to Chinese consumers? Empirical evidence. (2014) AUSTRALASIAN MARKETING JOURNAL 1441-3582 22 4 314-324
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30549696] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30549696, Kapcsolat: 28005754
  31. Silva Carlos. Do efeito país de origem ao uso da origem Portugal como estratégia de marca: contributo das atitudes dos consumidores portugueses relativamente ao tomate processado e ao azeite nacionais. (2014)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30643255] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30643255, Kapcsolat: 28127665
  32. Zhu L.. Country of origin influence on service evaluation - An insight into Chinese students' choice of British higher education. (2014)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30643689] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30643689, Kapcsolat: 28128153
  33. Apaolaza V et al. Choosing celebrity endorsers for advertising campaigns in cosmopolitan China: Does their ethnicity matter?. (2014) SOUTH AFRICAN JOURNAL OF BUSINESS MANAGEMENT 0378-9098 2078-5585 45 3 45-55
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24639356] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24639356, Kapcsolat: 24639356
  34. Banna Alia. An Examination of the Relationships between Ethnicity, Acculturation, and Attitudes to Places and their Products. (2014)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30644632] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30644632, Kapcsolat: 28128990
  35. Lopes Isadora et al. An analysis of measurement scales construct "country image". (2014) REVISTA ADMINISTRACAO EM DIALOGO 2178-0080 16 2 142-166
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30549698] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30549698, Kapcsolat: 28005755
  36. Lopes Isadora et al. An Analysis of Country Image of Brazil and Its Fresh Fruits: A Two Scales Comparison. (2014) JOURNAL OF FOOD PRODUCTS MARKETING 1045-4446 1540-4102 20 3 262-282
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30809968] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30809968, Kapcsolat: 28312734
  37. Nathalia C. Runway logic: "Y" Generation Y prefer fashion brand over country - of - origin. (2013) TRANSNATIONAL MARKETING JOURNAL 2041-4684 2041-4692 1 1 22-40
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23726427] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23726427, Kapcsolat: 23726427
  38. Grigoriou Nicholas. Product Customisation/Standardisation for Export Packaged Foods to China – Modeling for Managerial Decision Making. (2013)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30643706] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30643706, Kapcsolat: 28128159
  39. Audra I et al. On What Do Consumer Product Preferences Depend? Determining Domestic versus Foreign Product Preferences in an Emerging Economy Market. (2013) JOURNAL OF INTERNATIONAL CONSUMER MARKETING 0896-1530 1528-7068 25 3 166-180
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23708816] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23708816, Kapcsolat: 23708816
  40. Iheagwara Andrew. Non-parametric study of the attitude of civil serva nts towards made-in-Nigeria Urban, Imo State, Nigeria) goods (A Case Study of Ower ri. (2013) SCIENCE JOURNAL OF APPLIED MATHEMATICS AND STATISTICS 1 5 70-81
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23717728] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23717728, Kapcsolat: 23717728
  41. Lin Fenfang. From ‘Made in China’ to ‘Created in China’: the development of a country brand in the international exporting context. (2013)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30643725] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30643725, Kapcsolat: 28128166
  42. Sandeep Singh. Ethnocentrism & “Made in Tags” go Hand in Hand for Indian Youths “Cetscale Validation and Dimensionality Assessment”. (2013) EUROPEAN JOURNAL OF BUSINESS AND MANAGEMENT 2222-1905 2222-2839 5 13 198-211
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23713429] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23713429, Kapcsolat: 23713429
  43. Ed Bruninga et al. Cultural Similarity and National Bias: An Assessment in an International Service Context. (2013) JOURNAL OF GLOBAL MARKETING 0891-1762 1528-6975 26 1 41-56
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23713345] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23713345, Kapcsolat: 23713345
  44. Anamul Hoque et al. Consumer Perceptions of Country of Origin in the Bangladeshi Apparel Industry. (2013) International Journal of Applied Research in Business Administration and Economics 1839-8456 2 1 26-38
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30644583] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30644583, Kapcsolat: 28128950
  45. Park JC et al. Business in troubled waters: Does adverse attitude affect firm value?. (2013) JOURNAL OF CORPORATE FINANCE 0929-1199 22 221-235
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23484178] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23484178, Kapcsolat: 23484178
  46. Rajshekhar (Raj). Antecedents of Taiwan Chinese Consumers’ Purchase Intentions Toward U.S.- and Japanese-Made Household Appliances. (2013) JOURNAL OF GLOBAL MARKETING 0891-1762 1528-6975 26 4 203-223
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23713302] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23713302, Kapcsolat: 23713302
  47. MacKrell Ruth. A New Framework: The Sociotechnical Approach to Nation Branding. (2013)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30643392] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30643392, Kapcsolat: 28127789
  48. Małgorzata Nowińska. The Emerging Representation o f “ Brand Poland ” within the European Union. (2012)
    Disszertáció/Egyetemi doktor (Disszertáció)/Tudományos[23713322] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23713322, Kapcsolat: 23713322
  49. Paproski Darren. Purchasing Intentions and Behaviour in China: a Comparison of Chinese Consumers in Key Cities - Beijing, Shanghai, Guangzhou and Chongqing. (2012)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[30644623] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30644623, Kapcsolat: 28128985
  50. Matea Matić. ISPITIVANJE UTJECAJA DEMOGRAFSKIH ČIMBENIKA NA TENDENCIJE POTROŠAČKOG ETNOCENTRIZMA U SJEVERNOJ HRVATSKOJ. (2012) Praktični menadžment, stručni časopis za teoriju i praksu menadžmenta 1847-8107 3 1 27-33
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30643090] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30643090, Kapcsolat: 28127477
  51. Becker Christian. Einfluss der räumlichen Markenherkunft auf das Markenimage: kausalanalytische Untersuchung am Beispiel Indiens. (2012) ISBN:9783834939418
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[30642394] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30642394, Kapcsolat: 28126718
  52. Sri Rahayu. Customer Perceived Brand Equity in Measuring Consumption Preference towards Local and Imported Products: A serial Studies on Urban and Suburban Level of Indonesia Slociety in Greater Jakarta. (2012) ASEAN MARKETING JOURNAL 2085-5044 4 2 57-69
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23726409] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23726409, Kapcsolat: 23726409
  53. Matarazzo Michela. Country of origin effect: research evolution, basic constructs and firm implications. (2012) Megjelent: INTERNATIONAL MARKETING AND THE COUNTRY OF ORIGIN EFFECT: THE GLOBAL IMPACT OF MADE IN ITALY pp. 23-42
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[30549700] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30549700, Kapcsolat: 28005757
  54. VUKASOVIČ T.. Correlations between the country of origin (COO), marketing mix elements and the brand value. (2012) WORLDS POULTRY SCIENCE JOURNAL 0043-9339 1743-4777 68 4 627-636
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30643083] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30643083, Kapcsolat: 28127470
  55. Olga Kvasov. Consumers' Attitudes toward Products and Associated Marketing Unethicality as Predictors of Buying and Using Preferences: The Case of Russia. (2012) JOURNAL OF EAST-WEST BUSINESS 1066-9868 1528-6959 18 2 95-131
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23710767] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23710767, Kapcsolat: 23710767
  56. Tan Shuan. Consumer purchase preferences towards foreign and domestic branded electrical appliances. (2012) INTERNATIONAL JOURNAL OF UNDERGRADUATES STUDIES 2289-4242 13 1 15-20
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23726415] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23726415, Kapcsolat: 23726415
  57. Wanninayake WMC et al. Consumer ethnocentrism and attitudes towards foreign beer brands: With evidence from Zlin Region in the Czech Republic. (2012) JOURNAL OF COMPETITIVENESS 1804-171X 1804-1728 4 2 3-19
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30642403] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30642403, Kapcsolat: 28126724
  58. Auruskeviciene V et al. COMPARISON OF CONSUMER ETHNOCENTRISM BEHAVIOURAL PATTERNS IN TRANSITIONAL ECONOMIES. (2012) TRANSFORMATIONS IN BUSINESS & ECONOMICS 1648-4460 11 2 20-35
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23484180] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23484180, Kapcsolat: 23484180
  59. Jenes Barbara. Az országimázs mérésének elméleti és gyakorlati kérdései = Theoretical and practical issues in measuring country image: Az országimázs és az országmárka dimenziói és mérési modellje = Dimensions and measurement model of country image and country brand. (2012)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[2506334] [Hitelesített]
    Független, Idéző: 2506334, Kapcsolat: 28127508
  60. Madhurima Deb. Assessing the ethnocentric tendencies of different age-cohorts in an emerging market. (2012) JOURNAL OF INDIAN BUSINESS RESEARCH 1755-4195 1755-4209 4 4 244-268
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23717720] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23717720, Kapcsolat: 23717720
  61. Nazemi S. et al. A conceptual model of technology and E-services acceptance among universities' students (Case study: Ferdowsi University of Mashhad). (2012) IRANIAN JOURNAL OF INFORMATION PROCESSING AND MANAGEMENT 2251-8223 2251-8231 28 1 181-202
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30805503] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30805503, Kapcsolat: 28306881
  62. H Murat. Tüketici Etnosentrizmi ve Yabancı Ürün Satın Alma Niyeti: Türkiye ve Suriye Üzerine Karşılaştırmalı Analiz. (2011) SOSYOEKONOMI: SCIENTIFIC REFEREED QUARTERLY 1305-5577 7 14 52-74
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24089005] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24089005, Kapcsolat: 24089005
  63. Qasem Aayed. Toward integrative model of consumers perceived for brand quality and preferences: A theoretical perspective. (2011) INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT AND MARKETING RESEARCH 1933-3153 2157-0205 2 7 1-17
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24089137] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24089137, Kapcsolat: 24089137
  64. R STRAŠEK. The structural model of relations between country of origin and the perceived brand name value. (2011) WORLDS POULTRY SCIENCE JOURNAL 0043-9339 1743-4777 67 1 59-72
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23647395] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23647395, Kapcsolat: 28126833
  65. T VUKASOVIČ. The importance of national chicken meat origin in Central and South-Eastern Europe. (2011) WORLDS POULTRY SCIENCE JOURNAL 0043-9339 1743-4777 67 2 237-242
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23717677] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23717677, Kapcsolat: 23717677
  66. Arı Emin et al. SATIN ALMA KARARLARINDA TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MENŞE ÜLKE ETKİSİNİN CETSCALE ÖLÇEĞİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. (2011) Journal of Marmara University Social Sciences Institute / Öneri 1300-0845 2147-5377 2011 15-33
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30642439] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30642439, Kapcsolat: 28126760
  67. Aneela Akram et al. Perceived brand globalness in emerging markets and the moderating role of consumer ethnocentrism. (2011) INTERNATIONAL JOURNAL OF EMERGING MARKETS 1746-8809 1746-8817 6 4 291-303
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23630019] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23630019, Kapcsolat: 23630019
  68. Siemieniako D et al. National and regional ethnocentrism: a case study of beer consumers in Poland. (2011) BRITISH FOOD JOURNAL 0007-070X 113 2-3 404-418
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23484186] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23484186, Kapcsolat: 23484186
  69. Quartey PeterAbor. Do Ghanaians Prefer Imported Textiles to Locally Manufactured Ones?. (2011) MODERN ECONOMY 2152-7245 2152-7261 2 1 54-81
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23717679] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23717679, Kapcsolat: 23717679
  70. Czinkota Michael et al. Country of Production Effect on Luxury Products: Would the Country of Production Damage Luxury Product Integrity?. (2011) Megjelent: CHALLENGES AND OPPORTUNITIES OF GLOBAL BUSINESS IN THE NEW MILLENNIUM: CONTEMPORARY ISSUES AND FUTURE TRENDS p. 181
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[30549779] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30549779, Kapcsolat: 28005859
  71. Brijs K et al. Country-image discourse model: Unraveling meaning, structure, and function of country images. (2011) JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH 0148-2963 1873-7978 64 12 1259-1269
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23484183] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23484183, Kapcsolat: 23484183
  72. Francis M. Country Image and Brand Equity Effects of Chinese Firms and Their Products on Developed-Market Consumer Perceptions. (2011) ASIAN JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH 1178-8933 1 2 1-24
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23713304] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23713304, Kapcsolat: 23713304
  73. Terblanche N. Consumer ethnocentrism and attitudes towards domestic and foreign products: a South African study. (2011)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[24089112] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24089112, Kapcsolat: 24089112
  74. Lopez C et al. Conceptualising the influence of corporate image on country image. (2011) EUROPEAN JOURNAL OF MARKETING 0309-0566 1758-7123 45 11-12 1601-1641
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23484188] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23484188, Kapcsolat: 23484188
  75. Ashok Ranchhod et al. Brand names and global positioning. (2011) MARKETING INTELLIGENCE AND PLANNING 0263-4503 1758-8049 29 4 353-365
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23655501] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23655501, Kapcsolat: 23655501
  76. HyunMee Kang. Application of Counter-Stereotype Strategy for National Image Management: A Comparative Study of U.S. and South Korean College Students’ National Stereotypes of China. (2011)
    Disszertáció/Egyetemi doktor (Disszertáció)/Tudományos[23707996] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23707996, Kapcsolat: 23707996
  77. Ammar Yassin et al. YEMENI MUSLIM CONSUMERS’ PERCEPTIONS AND ATTITUDES TOWARDS ASIAN MADE PRODUCTS. (2010) INDIAN JOURNAL OF MARKETING 0973-8703 40 4 1-24
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23726429] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23726429, Kapcsolat: 23726429
  78. Kojo Saffu et al. The role of consumer ethnocentrism in a buy national campaign in a transitioning country: Some evidence from Slovakia. (2010) INTERNATIONAL JOURNAL OF EMERGING MARKETS 1746-8809 1746-8817 5 2 203-226
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23706486] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23706486, Kapcsolat: 23706486
  79. Barbara Jenes. The Nature Of Country Image–An Extended Literature Review. (2010)
    Egyéb/Diplomamunka, szakdolgozat, TDK dolgozat (Egyéb)/Tudományos[23706497] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23706497, Kapcsolat: 23706497
  80. Rosa María. PRODUCT ORIGIN: A SUSTAINABLE COMPETITIVE ADVANTAGE?. (2010)
    Egyéb/Diplomamunka, szakdolgozat, TDK dolgozat (Egyéb)/Tudományos[23710669] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23710669, Kapcsolat: 23710669
  81. Froese FJ et al. Organizational Attractiveness of Foreign-Based Companies: A country of origin perspective. (2010) INTERNATIONAL JOURNAL OF SELECTION AND ASSESSMENT 0965-075X 1468-2389 18 3 271-281
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23484194] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23484194, Kapcsolat: 23484194
  82. José Felipe. La Importancia del en la fase evaluación del consumidor de productors horícolas. (2010) REVISTA ESPANOLA DE INVESTIGACION DE MARKETING ESIC 1138-1442 225 47-69
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23717704] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23717704, Kapcsolat: 23717704
  83. Nada Zgrabljić. Internet as a source of information for tourists—The case of Croatia. (2010) MEI-ZHONG GONGGONG GUANLI / JOURNAL OF US-CHINA PUBLIC ADMINISTRATION 1548-6591 1935-9691 7 11 56-65
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23708191] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23708191, Kapcsolat: 23708191
  84. Ali Riza Apil et al. Georgian consumers' evaluation of products sourced from European Union member countries: Country of origin impact. (2010) INTERNATIONAL JOURNAL OF COMMERCE AND MANAGEMENT 1056-9219 20 2 167-187
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23706438] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23706438, Kapcsolat: 23706438
  85. Kritika Kongsompong et al. Ethnocentrism, materialism, social influence, and collectivism: an inter-and intra-national analysis of the Thais, Chinese, and Indians. (2010) Megjelent: ICIC '10 Proceedings of the 3rd international conference on Intercultural collaboration pp. 247-250
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[23708957] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23708957, Kapcsolat: 23708957
  86. Rodriguez-Artola RM et al. El efecto made in en la percepción de un producto industrial español en los mercados internacionales [The Made In Effect on the Perception of a Spanish Industrial Product in Foreign Markets]. (2010) UNIVERSIA BUSINESS REVIEW 1698-5117 2010 26 58-71
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23484200] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23484200, Kapcsolat: 23484200
  87. Franziska Götze. Determinanten der Innovationsadoptionsabsicht bei chinesischen Konsumenten: Eine theoretische und empirische Analyse am Beispiel einer Smartphone-Innovation. (2010)
    Disszertáció/Egyetemi doktor (Disszertáció)/Tudományos[23708821] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23708821, Kapcsolat: 23708821
2021-07-28 12:45