Holló Dorottya et al. The Neglected Element – Teaching Culture in the EFL Classroom. (2000) NOVELTY - A JOURNAL OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING AND CULTURAL STUDIES IN HUNGARY 1218-537X 7 1 76-85, 2060389
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2060389]
  1. SAYDI Tilda. Introduire l’Interculturel Dans l’Enseignement-Apprentissage De Langue Etrangère En Milieu Universitaire Exolingue. (2016) Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1301-3416 28 1.ÖzelSayı 313-336
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30376097] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30376097, Kapcsolat: 27785423
  2. Fekete Adrienn et al. First-year English and German Language Teacher Majors’ Profile: From Where? Who? Why? and How?. (2016) Megjelent: New Aspects in European Teacher Education pp. 107-121
    Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[3079210] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 3079210, Kapcsolat: 26638456
  3. Ligeti Judit. Alcuni metodi per introdurre le componenti interculturali nella lezione di linguaggio medico. (2015) Megjelent: Szaknyelvoktatás és multikulturalitás pp. 186-194
    Konferenciaközlemény (Könyvrészlet) | Tudományos[3030047] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 3030047, Kapcsolat: 27785417
  4. Furka Ildikó. Cultural value orientation studies in foreign language education in Hungary: Establishing a Hungarian cultural value orientation profile for application in foreign language education in Hungary. (2013)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[2305572] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2305572, Kapcsolat: 28377582
  5. Éva Illés. Communicative language teaching and English as a lingua franca. (2011) VIEWS: VIENNA ENGLISH WORKING PAPERS 2074-9856 2074-9864 20 1 3-16
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[1706458] [Hitelesített]
    Független, Idéző: 1706458, Kapcsolat: 27785401
  6. Shakhmatova O.. Intercultural Communication Competence Development in EFL Classroom. (2010) Вестник Казахстанско-Американского Свободного Университета НАУЧНЫЙ ЖУРНАЛ 1 60-64
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30915993] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30915993, Kapcsolat: 28437054
Lázár Ildikó et al. Taking the Bull in the China Shop by the Horns – Teaching Culture through Language. (2000) FOLIO: JOURNAL OF THE MATERIALS DEVELOPMENT ASSOCIATION 1357-406X 6 1 4-8, 2063480
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2063480]
  1. Árvay Anett. Kultúra a magyar mint idegen nyelv órán. (2011) NYELVTUDOMÁNY - ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS SECTIO LINGUISTICA 1786-7428 5-7 (46-48) 5-12
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2791083] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 2791083, Kapcsolat: 28377579
  2. Károly Krisztina. Szövegtan és fordítás. (2007) ISBN:9789630585170
    Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[1196379] [Hitelesített]
    Független, Idéző: 1196379, Kapcsolat: 28458729
  3. Skopinskaja Liljana. Language-and-Culture Teaching: A New Challenge for Foreign Language Teachers. (2003)
    Egyéb konferenciakötet | Tudományos[30916001] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30916001, Kapcsolat: 28437059
Aleksandrowicz-Pedich L. et al. Cross-cultural communicative competence in teaching English as a foreign language: a research project in four European countries. (2002) Megjelent: European Year of Languages 2001 pp. 139-144, 30862599
Konferenciaközlemény (Könyvrészlet) | Tudományos[30862599]
  1. Byram Michael. From foreign language education to education for intercultural citizenship: Essays and reflections. (2008) ISBN:1847690793
    Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[24787552] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24787552, Kapcsolat: 30066646
Lázár Ildikó. Incorporating intercultural communicative competence in language teacher education. (2003) ISBN:9287151954, 30863134
Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[30863134]
  1. Kelly Michael. Second language teacher education. (2012) Megjelent: The Routledge Handbook of Language and Intercultural Communication pp. 409-421
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[32389545] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32389545, Kapcsolat: 30685390
Martina Huber-Kriegler et al. Mirrors and windows: An intercultural communication textbook. (2003) ISBN:9287151938, 2063496
Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[2063496]
  1. Siergar Fenty. In pursuit of intercultural communicative competence: An investigation into English language policy and practices at a private university in Indonesia. (2016)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[30862870] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30862870, Kapcsolat: 28371904
  2. Byram Michael. Twenty-five years on – from cultural studies to intercultural citizenship. (2014) LANGUAGE CULTURE AND CURRICULUM 0790-8318 1747-7573 27 3 209-225
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[24470552] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24470552, Kapcsolat: 28368937
  3. Róg Tomasz. Selected Aspects of Assessing Intercultural Competence in L2 Instruction. (2014) Megjelent: Intercultural issues in the era of globalization pp. 180-190
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[30860095] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30860095, Kapcsolat: 28368917
  4. Leiva Juan J.. Práctica de la interculturalidad desde la perspectiva docente: análisis y propuestas pedagógicas. (2014) CULTURA Y EDUCACION 1135-6405 1578-4118 22 1 67-84
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30860166] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30860166, Kapcsolat: 28368973
  5. Chudzikowski Katharina et al. Variation in communication satisfaction of academic staff in universities in Yemen depending on national culture. (2011) CROSS CULTURAL MANAGEMENT-AN INTERNATIONAL JOURNAL 1352-7606 18 1 87-105
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30860136] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30860136, Kapcsolat: 28368950
  6. Rahimi Ali et al. Teachability of Intercultural Sensitivity from the Perspective of Ethnocentrism vs. Ethnorelativism: An Iranian Experience. (2011) Iranian Journal of Applied Linguistics 1735-1634 14 1 109-134
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30862862] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30862862, Kapcsolat: 28371898
  7. Piasecka Liliana. Sensitizing Foreign Language Learners to Cultural Diversity Through Developing Intercultural Communicative Competence. (2011) Megjelent: Aspects of Culture in Second Language Acquisition and Foreign Language Learning pp. 21-33
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[30860145] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30860145, Kapcsolat: 28368956
  8. Cazade Alain. L’interculturel est-il soluble dans l’humour ?. (2009) RECHERCHE ET PRATIQUES PEDAGOGIQUES EN LANGUES DE SPECIALITE - CAHIERS DE L'APLIUT 2257-5405 28 2 24-39
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30862872] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30862872, Kapcsolat: 28371914
  9. Larzén‐Östermark Eva. Language teacher education in Finland and the cultural dimension of foreign language teaching: A student teacher perspective. (2009) EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION 0261-9768 1469-5928 32 4 401-421
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30860134] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30860134, Kapcsolat: 28368942
  10. Rantz Frédérique et al. Exploring Intercultural Awareness in the Primary Modern Language Classroom: The Potential of the New Model of European Language Portfolio Developed by the Irish Modern Languages in Primary Schools Initiative (MLPSI). (2005) LANGUAGE AND INTERCULTURAL COMMUNICATION 1470-8477 5 3-4 209-221
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30860158] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30860158, Kapcsolat: 28368965
Lázár Ildikó. 33 kulturális játék a nyelvórán: Segédkönyv tanároknak az interkulturális kompetencia fejlesztéséhez nyelvórákon és kommunikációs tréningeken. (2006) ISBN:9639712043, 2063501
Kézikönyv (Könyv) | Tudományos[2063501]
  1. Holló Dorottya. A különbségek megértése: kulturális dimenziók megismertetése az idegennyelv-órákon. (2015) MODERN NYELVOKTATÁS 1219-638X 21 1 3-17
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2944673] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2944673, Kapcsolat: 30394011
  2. Holló Dorottya. A toleranciára és társadalmi érzékenységre nevelés lehetőségei az idegennyelv-szakos bölcsész- és tanárképzésben. (2013) MODERN NYELVOKTATÁS 1219-638X 19 3 25-38
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2408004] [Hitelesített]
    Független, Idéző: 2408004, Kapcsolat: 30394046
  3. Maruszki Judit. Lázár Ildikó : 33 kulturális játék a nyelvórán. (2007) THL2: A MAGYAR NYELV ÉS KULTÚRA TANÍTÁSÁNAK SZAKFOLYÓIRATA 1787-1417 2498-8995 3 1-2 172-173
    Recenzió/kritika (Folyóiratcikk) | Tudományos[32219764] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32219764, Kapcsolat: 30394332
Ildikó Lázár. Developing and assessing intercultural communicative competence: A guide for language teachers and teacher educators. (2007) ISBN:9789287162250, 2063511
Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[2063511]
  1. Hallouch Nadjouia. BRIDGING THE BARRIERS IN BRITISH CULTURE. (2019) PEOPLE: INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES 2454-5899 5 2 285-292
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30862946] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30862946, Kapcsolat: 28371996
  2. Orna-Montesinos Concepción. The Scope Of Intercultural Communication In A Military-Specific Language Learning Program. (2017) JOURNAL OF TEACHING ENGLISH FOR SPECIFIC AND ACADEMIC PURPOSES 2334-9182 2334-9212 5 1 13-33
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30860079] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30860079, Kapcsolat: 28368901
  3. De Vincenti Gloria. Fostering ‘knowledge’ through representations of eating habits in Italian foreign language textbooks: An intercultural challenge. (2017) FORUM ITALICUM 0014-5858 2168-989X 51 3 761-774
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30862945] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30862945, Kapcsolat: 28371994
  4. Pop Raluca. Incorporating both Language and Culture in the Teaching of Norwegian as a Foreign Language: A Perspective on the BA Norwegian Programme in Cluj-Napoca. (2015) EDUCATIA 21 1841-0456 2247-8671 13 26-37
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30862941] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30862941, Kapcsolat: 28371989
  5. Róg Tomasz. Selected Aspects of Assessing Intercultural Competence in L2 Instruction. (2014) Megjelent: Intercultural issues in the era of globalization pp. 180-190
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[30860095] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30860095, Kapcsolat: 28368911
  6. Siek-Piskozub Teresa. Educating FL Teachers for the Role of Intercultural Mediators: Challenges and Options. (2014) Megjelent: Intercultural issues in the era of globalization pp. 191-199
    Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[30857687] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30857687, Kapcsolat: 28368914
  7. Jing Hongtao. Global awareness: Foreign Language Teachers’ Beliefs and Practices. (2013) INTERCULTURAL COMMUNICATION STUDIES 1057-7769 22 1 95-116
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30860069] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30860069, Kapcsolat: 28368893
  8. Piasecka Liliana. Sensitizing Foreign Language Learners to Cultural Diversity Through Developing Intercultural Communicative Competence. (2011) Megjelent: Aspects of Culture in Second Language Acquisition and Foreign Language Learning pp. 21-33
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[30860145] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30860145, Kapcsolat: 28371967
  9. Rico Troncoso. Language Teaching Materials as Mediators For ICC Development: A Challenge for Materials Developers. (2011) Signo y Pensamiento 2027-2731 0120-4823 31 60 130-154
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30862930] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30862930, Kapcsolat: 28371959
  10. Lussier Denise. Language Education as Entry to Intercultural Communication Competence (ICC). (2011) Canadian Issues - Themes Canadiens 0318-8442 60-66
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30862938] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30862938, Kapcsolat: 28371984
  11. Marczak Marius. New Trends in Teaching Language and Culture. (2010) Megjelent: Coping with diversity pp. 13-28
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[30860058] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30860058, Kapcsolat: 28368878
Lázár Ildikó. Culture-related activities in the language classroom: an inter-cultural study. (2007) Megjelent: Developing and assessing intercultural communicative competence pp. 1-43, 2427022
Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[2427022]
  1. Byram Michael. Culture in foreign language learning: The implications for teachers and teacher training. (2015) Megjelent: Culture and foreign language education p. &
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[30839432] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30839432, Kapcsolat: 28371921
  2. Siek-Piskozub Teresa. Educating FL Teachers for the Role of Intercultural Mediators: Challenges and Options. (2014) Megjelent: Intercultural issues in the era of globalization pp. 191-199
    Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[30857687] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30857687, Kapcsolat: 28366137
  3. Byram Michael. Language teaching and its contexts. (2013) IRANIAN JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING RESEARCH 2322-1291 1 1 1-26
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30839400] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30839400, Kapcsolat: 28371916
Harris J et al. Overcoming resistances. (2011) Megjelent: Teacher Education for Change pp. 91-103, 2063563
Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[2063563]
  1. Misra Pradeep. Equipping Teacher Educators for Digital Teaching and Learning: Promises, Practices, Challenges, and Strategies. (2019) Megjelent: Handbook of Research on Faculty Development for Digital Teaching and Learning pp. 119-139
    Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[30857196] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30857196, Kapcsolat: 28365756
  2. Cessar Charlot. Beyond digital technology: Challenges for teachers and teacher trainers. (2014) Andragoški glasnik: Glasilo Hrvatskog andragoškog društva 1331-3134 18 1 39-46
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30857305] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30857305, Kapcsolat: 28365832
Ildikó Lázár. Teachers’ beliefs about integrating the development of intercultural communicative competence in language teaching. (2011) FORUM SPRACHE 1868-0852 5 5 113-127, 2427335
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2427335]
  1. Sadow Lauren. Standard Translatable English: A Minimal English for Teaching and Learning Invisible Culture in Language Classrooms. (2021) Megjelent: Minimal Languages in Action pp. 139-169
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[32389303] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32389303, Kapcsolat: 30685036
  2. KANİ Zeynep Gülşah et al. A critical inquiry into in-service EFL teachers’ intercultural self-efficacy beliefs and experiences. (2021) RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi 2148-7782 23 875-893
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32389377] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32389377, Kapcsolat: 30685131
  3. Dolly Eliyahu-Levi et al. Designing Pedagogical Practices for Teaching in Educational Spaces Culturally and Linguistically Diverse. (2020) JOURNAL OF NEW APPROACHES IN EDUCATIONAL RESEARCH 2254-7339 9 1 74-90
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32389199] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32389199, Kapcsolat: 30684846
  4. Eliyahu-Levi Dolly. Cross-cultural online encounters with peers from different countries. (2020) DISTANCE EDUCATION 0158-7919 1475-0198 41 3 402-423
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32293388] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32293388, Kapcsolat: 30520744
  5. Li Yulong et al. Analyzing English for Academic Purposes textbooks in China: A study of intercultural issues. (2020) ELT FORUM: Journal of English Language Teaching 2252-6706 9 1 1-15
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32293406] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32293406, Kapcsolat: 30520765
  6. Nugent Kristen L.. Exploring the teaching of culture in the foreign language classroom within the context of collaborative professional development: a critical participatory action research study. (2019) EDUCATIONAL ACTION RESEARCH 0965-0792 1747-5074 28 3 497-517
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32293395] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32293395, Kapcsolat: 30520756
  7. Elibol Halil et al. Erasmus Programının Yabancı Dil Öğretmen Adaylarının Kültürlerarası Duyarlılıklarına Etkisi: Gezi Defteri Kullanımı. (2019) BALIKESIR UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE 1301-5265 22 42 21-40
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32389398] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32389398, Kapcsolat: 30685166
  8. Corder Deborah et al. Language Teachers on Study Abroad Programmes: The Characteristics and Strategies of Those Most Likely to Increase Their Intercultural Communicative Competence. (2018) Megjelent: Second Language Study Abroad pp. 257-297
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[32389064] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32389064, Kapcsolat: 30684664
  9. Hermessi Tarek. Teacher Perception of Cultural Difference in L2 Materials: Is Filtering Culture the Right Approach?. (2017) TESL-EJ: TEACHING ENGLISH AS A SECOND OR FOREIGN LANGUAGE 1072-4303 21 2 1-19
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32389288] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32389288, Kapcsolat: 30685018
  10. Kesen Mutlu et al. Intercultural Communicative Competence through the eyes of Turkish University Students. (2017) International Journal of Curriculum and Instruction 9 2 157-178
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30857482] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30857482, Kapcsolat: 28365962
  11. Dombi Judit. A study on advanced EFL learners’ intercultural encounters. (2016) JOURNAL OF INTERCULTURAL COMMUNICATION 1404-1634 2016 42
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[3140453] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3140453, Kapcsolat: 28365935
  12. Zelenková Anna et al. Intercultural competence of university teachers: a challenge of internationalization. (2015) JOURNAL OF LANGUAGE AND CULTURAL EDUCATION 1339-4045 1339-4584 7 1 1-18
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30857529] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30857529, Kapcsolat: 28365996
  13. Byram Michael. Culture in foreign language learning: The implications for teachers and teacher training. (2015) Megjelent: Culture and foreign language education p. &
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[30839432] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30839432, Kapcsolat: 28345336
  14. Holló Dorottya. A különbségek megértése: kulturális dimenziók megismertetése az idegennyelv-órákon. (2015) MODERN NYELVOKTATÁS 1219-638X 21 1 3-17
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2944673] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2944673, Kapcsolat: 30394035
  15. Fekete Adrienn. A Debreceni Egyetemen tanuló angol nyelvtanárok és nyelvtanárjelöltek hozzáállása az interkulturális kommunikatív kompetencia nyelvórán történő fejlesztéséhez. (2015) Megjelent: Új kutatások a neveléstudományokban 2014 pp. 106-118
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[3026742] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3026742, Kapcsolat: 30684888
  16. Byram Michael. Twenty-five years on – from cultural studies to intercultural citizenship. (2014) LANGUAGE CULTURE AND CURRICULUM 0790-8318 1747-7573 27 3 209-225
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[24470552] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24470552, Kapcsolat: 28345259
  17. Byram Michael. Language teaching and its contexts. (2013) IRANIAN JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING RESEARCH 2322-1291 1 1 1-26
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30839400] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30839400, Kapcsolat: 28345299
Richard Harris et al. Ways to bring about change. (2011) Megjelent: Teacher Education for Change pp. 105-115, 2427320
Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[2427320]
  1. Gallego Echeverri Mónica et al. Formación y perspectivas del profesorado frente a la inclusión de alumnos con necesidades educativas especiales en el Quindío. (2014) Revista de Investigaciones · UCM 0121-067X 2539-5122 15 1 154-165
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30857373] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30857373, Kapcsolat: 28365871
Lázár Ildikó. Az interkulturális kompetencia szerepe az ELTE Angol szak módszertani kurzusain 1986 és 2011 között. (2013) Megjelent: Az angol tudománya pp. 314-322, 30655249
Konferenciaközlemény (Könyvrészlet) | Tudományos[30655249]
  1. Holló Dorottya. Az interkulturalitás helye az angolszakos tanárképzésben – az interdiszciplinaritás kihívásai. (2016) Megjelent: Kutatások és jó gyakorlatok a tanárképzés tudós műhelyeiből pp. 178-192
    Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[3136891] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 3136891, Kapcsolat: 28140634
Martyn Barrett et al. Developing intercultural competence through education. (2014) ISBN:9789287177452, 2538203
Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[2538203]
  1. Olsen Sissel Tove et al. Teacher Well-Being and Teacher Professional Development. (2021) Megjelent: International Perspectives on Teacher Well-Being and Diversity pp. 87-118
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[32398552] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32398552, Kapcsolat: 30701715
  2. Pesch Anja Maria et al. Kindergartens in Northern Norway as semiotic landscapes. (2021) Linguistic Landscape. An international journalLinguistic Landscape / An international journalLinguistic Landscape 2214-9953 2214-9961 7 3 314-343
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32389591] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32389591, Kapcsolat: 30685489
  3. Niu Shuanghong Jenny et al. Finnish student teachers’ perceptions of their development of 21st-century competencies. (2021) JOURNAL OF EDUCATION FOR TEACHING 0260-7476 1360-0540 2021 1-16
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32389585] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32389585, Kapcsolat: 30685463
  4. Sardegna Veronica G. et al. Facilitating pre-service language teachers’ intercultural learning via voice-based telecollaboration: the role of discussion questions. (2021) COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING 0958-8221 1744-3210 34 3 379-407
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32389565] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32389565, Kapcsolat: 30685424
  5. KURAL Faruk. Long term effects of intercultural competence development training for study-abroad adjustment and global communication. (2020) JOURNAL OF LANGUAGE AND LINGUISTIC STUDIES 1305-578X 16 2 948-958
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32398393] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32398393, Kapcsolat: 30701439
  6. Cuartas Álvarez Luis Fernando. Intercultural Communicative Competence: In-Service EFL Teachers Building Understanding Through Study Groups. (2020) PROFILE: ISSUES IN TEACHERS PROFESSIONAL DEVELOPMENT 1657-0790 2256-5760 22 1 75-92
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32398312] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32398312, Kapcsolat: 30701287
  7. Puente-Maxera Federico et al. Games from around the world: Promoting intercultural competence through sport education in secondary school students. (2020) INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERCULTURAL RELATIONS 0147-1767 75 23-33
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32398290] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32398290, Kapcsolat: 30701240
  8. McCandless Trevor et al. Assessing intercultural understanding: the facts about strangers. (2020) EDUCATIONAL REVIEW 0013-1911 1465-3397 2020 1-21
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32398359] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32398359, Kapcsolat: 30701373
  9. Dunworth Katie et al. Language and the development of intercultural competence in an 'internationalised' university: staff and student perspectives. (2019) TEACHING IN HIGHER EDUCATION 1356-2517 1470-1294
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31084033] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31084033, Kapcsolat: 30701649
  10. Avotina Austra et al. Importance of Cultural Capital in the Twenty-First Century Teacher Education in Latvia. (2019) Megjelent: Arts and Cultural Education in a World of Diversity pp. 173-188
    Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[30860012] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30860012, Kapcsolat: 28368838
  11. Simpson Ashley et al. Forms of dialogism in the Council of Europe Reference Framework on Competences for Democratic Culture. (2019) JOURNAL OF MULTILINGUAL AND MULTICULTURAL DEVELOPMENT 0143-4632 1747-7557 41 4 305-319
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32398416] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32398416, Kapcsolat: 30701479
  12. Herrero Carmen et al. A pedagogical model for integrating film education and audio description in foreign language acquisition. (2018) Translation and Translanguaging in Multilingual Contexts 2352-1805 2352-1813 4 1 30-54
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30859977] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30859977, Kapcsolat: 28368800
  13. Van Maele Jan et al. Towards an Experience-driven Approach to Teaching Intercultural Communication. (2014) Megjelent: Intercultural issues in the era of globalization pp. 122-129
    Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[30857886] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30857886, Kapcsolat: 28366358
  14. Lindner Rachel et al. The Autobiography of Intercultural Encounters through Visual Media: exploring images of others in telecollaboration. (2014) LANGUAGE CULTURE AND CURRICULUM 0790-8318 1747-7573 27 3 226-243
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[27385705] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27385705, Kapcsolat: 28366389
Ildikó Lázár. EFL learners' intercultural competence development in an international web collaboration project. (2015) LANGUAGE LEARNING JOURNAL 0957-1736 1753-2167 43 2 208-221, 2538198
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2538198]
  1. Eren Ömer. Raising critical cultural awareness through telecollaboration: insights for pre-service teacher education. (2021) COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING 0958-8221 1744-3210 2021 1-24
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32388423] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32388423, Kapcsolat: 30683694
  2. Dawes Duraisingh L. et al. Learning about culture(s) via intercultural digital exchange: opportunities, challenges, and grey areas. (2021) INTERCULTURAL EDUCATION 1467-5986 1469-8439 32 3 259-279
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32199364] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32199364, Kapcsolat: 30358884
  3. R'boul Hamza. Re-imagining intercultural communication dynamics in TESOL: culture/interculturality. (2020) JOURNAL FOR MULTICULTURAL EDUCATION 2053-535X 2053-5368
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31501175] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31501175, Kapcsolat: 29262447
  4. Palacios Hidalgo Francisco Javier. Moving Towards CLIL 2.0. (2020) Megjelent: Handbook of Research on Bilingual and Intercultural Education pp. 359-382
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[32388262] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32388262, Kapcsolat: 30683423
  5. Bektas Cetinkaya Yesim. Intercultural Competence in ELT. (2020) ISBN:9783631834305; 9783631820155; 9783631834312; 9783631820148
    Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[32388367] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32388367, Kapcsolat: 30683594
  6. Imamyartha D. et al. Engaging EFL Readers in Literature Circles to Escalate Intercultural Communicative Competence. (2020) Megjelent: Second International Conference on Environmental Geography and Geography Education (ICEGE) 28-29 September 2019, East Java, Ind...
    Konferenciaközlemény (Könyvrészlet) | Tudományos[32199372] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32199372, Kapcsolat: 30358896
  7. Çelik S. et al. Culture in English language teacher education programs: Striving for intercultural communicative competence. (2020) Megjelent: Intercultural Competence in ELT: Raising Awareness in Classrooms pp. 39-64
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[32199368] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32199368, Kapcsolat: 30358892
  8. Zelenková A. et al. Business English Today: The Need for Intercultural Approach. (2020) Megjelent: Exploring Business Language and Culture pp. 3-21
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[32199378] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32199378, Kapcsolat: 30358904
  9. Domínguez A.C. et al. Avaliación da competencia comunicativa intercultural en Bacharelato. O CPR Plurilingüe La Salle. (2020) REVISTA DE INVESTIGACION EN EDUCACION 1697-5200 18 1 40-69
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32199375] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32199375, Kapcsolat: 30358902
  10. Lewis Dawson R. et al. A multimodal approach to higher order literacy development of low-level EFL university students in Japan. (2020) INNOVATION IN LANGUAGE LEARNING AND TEACHING 1750-1229 1750-1237 15 4
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31742129] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31742129, Kapcsolat: 29653403
  11. Zhang Lingfen. The Affordances of TV Drama in Building L2 Chinese Learners’ Intercultural Competence. (2019)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[30862890] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30862890, Kapcsolat: 28371928
  12. Altuğ Süleyman Alperen et al. Does Erasmus+ Programme Improve the Participants’ Intercultural Communicative Competence?. (2019) SDU International Journal of Educational Studies 2148-9068 6 1-17
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32388681] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32388681, Kapcsolat: 30684097
  13. Soodmand Afshar Hassan et al. Do EFL Teachers ‘Critically’ Engage in Cultural Awareness? A Mixed-Method Investigation. (2019) JOURNAL OF INTERCULTURAL COMMUNICATION RESEARCH 1747-5767 48 4 315-340
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30862913] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30862913, Kapcsolat: 28371939
  14. Beatriz Peña Dix. Distinciones entre la enseñanza de la cultura y la enseñanza intercultural del inglés (eii): percepciones y aproximaciones de profesores en Bogotá. (2019) Megjelent: Interculturalidad y formación de profesores.: Perspectivas pedagógicas y multilingües p. 43
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[32388985] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32388985, Kapcsolat: 30684517
  15. Arshavskaya Ekaterina. Promoting intercultural competence in diverse US classrooms through ethnographic interviews. (2018) TEACHING EDUCATION 1047-6210 1470-1286 29 2 194-210
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[27612683] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27612683, Kapcsolat: 27612683
  16. Thoms Joshua J et al. Open Educational Resources and ESL Education: Insights from US Educators. (2018) TESL-EJ: TEACHING ENGLISH AS A SECOND OR FOREIGN LANGUAGE 1072-4303 22 2 1-24
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30862903] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30862903, Kapcsolat: 28371934
  17. Cornelius Sarah et al. International online collaboration as a boundary crossing activity for vocational educators. (2018) JOURNAL OF VOCATIONAL EDUCATION AND TRAINING 1363-6820 1747-5090 71 2 157-174
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30705621] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30705621, Kapcsolat: 28193504
  18. Shin Hyunjung et al. Intercultural Competence and Critical English Language Teacher Education. (2018) YONGO KYOYUK / ENGLISH TEACHING 1071-7108 73 4 125-147
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30862914] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30862914, Kapcsolat: 28371942
  19. Avgousti Maria Iosifina. Intercultural communicative competence and online exchanges: a systematic review. (2018) COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING 0958-8221 1744-3210 31 8 819-853
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30529206] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30529206, Kapcsolat: 28012177
  20. Lee K.. Implementing computer-mediated intercultural communication in English education: A critical reflection on its pedagogical challenges. (2018) JOURNAL OF COMPUTER ASSISTED LEARNING 0266-4909 1365-2729 34 6 673-687
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30553823] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30553823, Kapcsolat: 28012178
  21. Jacobi Laura. Ethnocentric Attitudes of American and International Students: Assessing the Impact of Collaboration. (2018) JOURNAL OF INTERCULTURAL COMMUNICATION RESEARCH 1747-5767 47 6 530-544
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30705643] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30705643, Kapcsolat: 28193530
  22. Vurdien Ruby et al. Enhancing Students' Intercultural Competence and Learner Autonomy via Facebook Telecollaboration. (2018) Megjelent: Handbook of Research on Integrating Technology Into Contemporary Language Learning and Teaching pp. 240-260
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[30705672] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30705672, Kapcsolat: 28193567
  23. Ekici Didem. Developing Intercultural Competence Through Online English Language Teaching. (2018)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[30862909] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30862909, Kapcsolat: 28371938
  24. Rezaei Saeed et al. Developing Intercultural Communicative Competence through Short Stories: A Qualitative Inquiry. (2018) IRANIAN JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING RESEARCH 2322-1291 6 2 77-96
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[27612682] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27612682, Kapcsolat: 27612682
  25. Saricoban Arif et al. Research into Pre-service English Teachers’ Intercultural Communicative Competence (ICC) in Turkish Context. (2017) ANTHROPOLOGIST: INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY AND APPLIED STUDIES OF MAN 0972-0073 18 2 523-531
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32387989] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32387989, Kapcsolat: 30682998
  26. Ozdemir Emrah. Promoting EFL learners' intercultural communication effectiveness: a focus on Facebook. (2017) COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING 0958-8221 1744-3210 30 6 510-528
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[27385701] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27385701, Kapcsolat: 27385701
  27. Kohn Kurt et al. Learner agency and non-native speaker identity in pedagogical lingua franca conversations: insights from intercultural telecollaboration in foreign language education. (2017) COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING 0958-8221 1744-3210 30 5 351-367
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[27385702] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27385702, Kapcsolat: 27385702
2022-06-26 00:48