Kontráné Hegybíró Edit et al. Angol szakos bölcsészek nyelvtudásának mérése szükségleteik alapján. (2003) ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY 1587-1061 2498-4442 3 2 41-60
Dávid Gergely. The Use of Multitrak Items and a Small-group Oral in the Context of the Hungarian Higher Education. A Study in Balancing Quality and Efficiency: PhD. értekezés. University of Glamorgan, Wales, Nagy-Britannia.. (2000),
2248111
PhD (Disszertáció) | Tudományos[2248111]
Csépes I. Measuring Oral Proficiency through Paired-Task Performance. (2009) ISBN:9783631564967; 97836311564967
Benke Eszter. An investigation of rater and rating scale interaction in the validation of the assessment of writing performance: Doktori disszertáció. (2007)
Kiszely Zoltán. Államilag elismert nyelvvizsgák tudományos feldolgozottsága magyarországi alkalmazott nyelvészeti és pedagógiai szakfolyóiratokban. (2022) ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1215-5233 1588-0818 32 12 22-40
Vigh Tibor. Egy IRT-alapú nyelvi feladatbank létrehozásának módszertani kérdései: A német érettségi vizsgafeladatok elemzésének eredményei. (2008) MAGYAR PEDAGÓGIA 0025-0260 108 1 29-51
Vigh Tibor. Egy IRT-alapú nyelvi feladatbank létrehozásának módszertani kérdései: A német érettségi vizsgafeladatok elemzésének eredményei. (2008) MAGYAR PEDAGÓGIA 0025-0260 108 1 29-51
Gergely Dávid. Investigating the Performance of Alternative Types of Grammar Items. (2007) LANGUAGE TESTING 0265-5322 1477-0946 24 1 65-97,
2062482
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2062482]
Sudarwati E. et al. Developing Online Learning Assessment Instrument for English Sentence Structure Course during Covid-19 Pandemic. (2021) Langkawi: Journal of the Association for Arabic and English 2460-2280 2549-9017 7 2 170-181
Assessing Grammar in Online Environment: A Comparison between High and Low-Stakes Test Performance. (2021) Drustvene i Humanisticke Studie 2490-3604 6 3 265-278
Shogbesan Yusuf O. et al. TESTS FORMATS AND PREDICTIVE VALIDITY OF ACHIEVEMENT TESTS USED BY ECONOMICS TEACHERS IN OSUN STATE HIGH SCHOOLS. (2017) Ife Journal of Educational Studies (IJES) 16 2 61-75
Mohammad Salehi et al. The impact of response format on validating grammaticality judgment tests. (2014) TEACHING ENGLISH LANGUAGE 1735-8760 2538-5488 8 1 93-122
Nasser Rashidi et al. Does the Type of Multiple-choice Item Make a Difference? The Case of Testing Grammar. (2014) Iranian Journal of Language Testing 2251-7324 4 2 175-186
Wang W. The role of source text translation in a simulated summary writing test: What do test takers say?. (2013) ASIAN EFL JOURNAL 1738-1460 15 1 246-270
M. Al-Surmi. The effect of narrative structure on learner use of english tense and aspect in an english as a foreign language context. (2013) ASIAN EFL JOURNAL 1738-1460 15 1 64-86
Hashemi Mohammad R. et al. Mixed methods research: Toward new research designs in applied linguistics. (2013) MODERN LANGUAGE JOURNAL 0026-7902 1540-4781 97 4 828-852
Hulstijn J H et al. Linguistic competences of learners of Dutch as a second language at the B1 and B2 levels of speaking proficiency of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR).. (2012) LANGUAGE TESTING 0265-5322 1477-0946 29 2 203-221
Khoii Roya et al. A Fairness Issue: Test Method Facet and the Validity of Grammar Sub-tests of High-Stakes Admissions. (2012) Literacy Information and Computer Education Journal (LICEJ) 2040-2589 1 1 892-900
Ghasemi E. et al. What is not working? A study of students’ perceptions of problems and concerns over English language learning at Islamic Azad University, Hajiabad Branch. (2011) Iranian EFL Journal 7 7 41-52
Roya Khoii et al. The Effect of the Method on the Trait: Investigating the Function of No-Error Options in Grammar Error-Identification Items in Admissions Tests. (2011) IRANIAN EFL JOURNAL 1836-8743 1836-8751 7 2 166-179
Gilakjani Abbas P.. The Effect of Intrinsic and Extr insic Motivation on Iranian EFL Learners’ Language Learning.. (2011) Iranian EFL Journal 7 11 89-97
Cantera Adrados. Modelos del C-test y su correlación con los tests de la comprensión lectora de la EOI: Doctoral dissertation, Universidad Complutense de Madrid, Servicio de Publicaciones. (2011)
Rahimi Ali et al. Guiding a Persian EFL Instructor to Create Individualized Classroom Environments: Novel Opportunities for ELT Practitioners.. (2011) Iranian EFL Journal 7 2 123-136
Currie M et al. The effect of the multiple-choice item format on the measurement of knowledge of language structure. (2010) LANGUAGE TESTING 0265-5322 1477-0946 27 4 471-491
Benke Eszter. An investigation of rater and rating scale interaction in the validation of the assessment of writing performance: Doktori disszertáció. (2007)
Dávid Gergely. A KER az idegen nyelvtudás mérésében: Lehetőségek a nyelvvizsgák illesztésében. (2009) Megjelent: Anglisztika és amerikanisztika pp. 383-394,
2062466
Kövér Ármin. Investigating an oral language proficiency examination: Analyzing the reliability of test scores with the many-facet Rasch measurement approach. (2018) KONINSKIE STUDIE JEZYKOWE / KONIN LANGUAGES STUDIES 2353-1983 2353-5148 6 4 505-520
Szabó Gábor et al. Államilag elismert nyelvvizsgarendszerek, illetve az emelt szintű érettségi összevetése próbavizsgázói teljesítmények tükrében német és angol nyelvből. (2010) MODERN NYELVOKTATÁS 1219-638X 16 4 19-38
Dávid A Gergely. Linking the Euroexams to the Common European Framework of Reference: A full report. (2011) ISBN:9789639762107,
2062423
Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[2062423]
Bárdos Jenő. Quality Assurance in Accrediting Foreign Language Examinations in Hungary. (2015) Megjelent: Inspirations in foreign language teaching pp. 207-220
Dávid Gergely. A szintleírások nyelvének szerepe a közös európai referenciakeret magyar, angol és német nyelvű kiadásában.. (2012) MAGYAR PEDAGÓGIA 0025-0260 112 1 19-39,
2157759
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2157759]
Kiszely Zoltán. Államilag elismert nyelvvizsgák tudományos feldolgozottsága magyarországi alkalmazott nyelvészeti és pedagógiai szakfolyóiratokban. (2022) ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1215-5233 1588-0818 32 12 22-40
Soproni Zsuzsanna. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment, Companion Volume with New Descriptors.. (2020) MODERN NYELVOKTATÁS 1219-638X 26 1-2 168-171
Benke Eszter. Egy siKERtörténet: mit kapott az oktatáspolitika és a nyelvoktatás a Közös európai referenciakerettől?. (2019) MODERN NYELVOKTATÁS 1219-638X 25 3-4 30-44
Juhász Dalma. Az idegen nyelvi érettségi értékelési lehetőségei. (2016) EDU SZAKKÉPZÉS ÉS KÖRNYEZETPEDAGÓGIA ELEKTRONIKUS SZAKFOLYÓIRAT 2062-3763 6 3 113-136
Dávid Gergely. Mitől jó egy nyelvvizsga?. (2014) ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1215-5233 1588-0818 24 4 3-25,
2555151
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2555151]
Kiszely Zoltán. Államilag elismert nyelvvizsgák tudományos feldolgozottsága magyarországi alkalmazott nyelvészeti és pedagógiai szakfolyóiratokban. (2022) ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1215-5233 1588-0818 32 12 22-40
Gergely A. Dávid. A Human Face To Technology?: Digital Exams Are Coming. (2020) WORKING PAPERS IN LANGUAGE PEDAGOGY 1789-3607 15 1-13,
32016455
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32016455]
Kiszely Zoltán. Államilag elismert nyelvvizsgák tudományos feldolgozottsága magyarországi alkalmazott nyelvészeti és pedagógiai szakfolyóiratokban. (2022) ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1215-5233 1588-0818 32 12 22-40