Gáspár P et al. Visual lane and obstruction detection system for commercial vehicles. (2000) Megjelent: 4th IFAC symposium on fault detection supervision and safety for technical processes. SAFEPROCESS 2000. Preprints. Budapest, 20... pp. 908-913, 162424
Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[162424]
  1. Bódis-Szomorú A et al. Sztereo gépi látórendszer forgalmi sávok automatikus detektálásához és követéséhez. (2008) A JÖVŐ JÁRMŰVE: JÁRMŰIPARI INNOVÁCIÓ 1788-2699 3 3-4 48-55
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[166021] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 166021, Kapcsolat: 23048803
Katko L et al. A közúti közlekedési forgalom mérésének módszerei és technikai eszközei. (2000), 1185186
Egyéb/Nem besorolt (Egyéb)/Tudományos[1185186]
  1. Tick J. Virtualization in Intelligent Traffic Control System. (2007) Megjelent: Logistics and Industrial Informatics pp. 179-183
    Egyéb konferenciaközlemény[20542560] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20542560, Kapcsolat: 20542560
  2. Tick J. Multi Server Architecture in Intelligent Traffic Control System. (2007) Megjelent: Logistics and Industrial Informatics pp. 19-23
    Egyéb konferenciaközlemény[20542599] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20542599, Kapcsolat: 20542599
Kulcsar B et al. Simulation Of Turning Rates In Traffic Systems. (2004) Megjelent: Simulation in industry pp. 291-295, 1185435
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[1185435]
  1. Yubin Wang et al. Traffic parameter estimation on motorway networks by combination of filtering techniques. (2009) Megjelent: Conference Proceedings - IEEE International Conference on Systems, Man and Cybernetics pp. 3558-3562
    Egyéb konferenciaközlemény[22264024] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22264024, Kapcsolat: 22264024
  2. Edward Chlebus. Simulation of Traffic and Transportation Systems. (2004)
    Egyéb[20542848] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20542848, Kapcsolat: 20542848
Varga I et al. Status and Actual Risk Monitoring in a NPP Reactor Protection System. (2004) Megjelent: Probabilistic safety assessment and management: proceedings of the 7th International Conference on Probabilistic Safety Assessm... pp. 2654-2659, 1185437
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[1185437]
  1. Drew J. Predictive Shutdown Systems for Nuclear Power Plants. (2017)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[26676308] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26676308, Kapcsolat: 26676308
  2. Kafka P. Risk monitoring for space systems. (2005) Megjelent: Proceedings of First IAASS Conference “Space Safety, a New Beginning pp. 459-464
    Egyéb konferenciaközlemény[20544459] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 20544459, Kapcsolat: 20544459
  3. Major Cs et al. Development and Application of Advanced Process Monitoring Tools for VVER-440 Type NPPs. (2005) Megjelent: IAEA Technical Meeting
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[20821482] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 20821482, Kapcsolat: 20821482
Bartha T et al. Implementation of a testing and diagnostic concept for an NPP reactor protection system. (2005) LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE 0302-9743 1611-3349 3463 391-402, 164671
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[164671]
  1. Julwan Hendry Purba et al. Fuzzy probability based fault tree analysis to propagate and quantify epistemic uncertainty. (2015) ANNALS OF NUCLEAR ENERGY 0306-4549 1873-2100 85 1189-1199
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25020956] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25020956, Kapcsolat: 25020956
  2. Purba JH et al. A fuzzy reliability assessment of basic events of fault trees through qualitative data processing. (2014) FUZZY SETS AND SYSTEMS 0165-0114 1872-6801 243 50-69
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24231149] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24231149, Kapcsolat: 24231149
Kulcsar B et al. Constrained Split Rate Estimation by Moving Horizon. (2005) Megjelent: Proceedings of the 16th IFAC World Congress pp. 1-6, 1185442
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[1185442]
  1. Yubin Wang. On-line Distributed Prediction and Control for a Large-scale Traffic Network. (2015)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[24918107] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24918107, Kapcsolat: 24918107
  2. YAN Fei et al. Iterative Learning Control Approach for Signaling Split in Urban Traffic Networks with Macroscopic Fundamental Diagrams. (2015) MATHEMATICAL PROBLEMS IN ENGINEERING 1024-123X 1563-5147 501 1-12
    Folyóiratcikk[24918077] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24918077, Kapcsolat: 24918077
  3. Yubin Wang et al. Traffic parameter estimation on motorway networks by combination of filtering techniques. (2009) Megjelent: Conference Proceedings - IEEE International Conference on Systems, Man and Cybernetics pp. 3558-3558
    Egyéb konferenciaközlemény[21160233] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21160233, Kapcsolat: 21160233
Kulcsár B et al. Estimation of dynamic origin destination matrix of traffic systems. (2005) PERIODICA POLYTECHNICA-TRANSPORTATION ENGINEERING 0303-7800 1587-3811 33 1-2 3-14, 164605
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[164605]
  1. YAN Fei et al. Iterative Learning Control Approach for Signaling Split in Urban Traffic Networks with Macroscopic Fundamental Diagrams. (2015) MATHEMATICAL PROBLEMS IN ENGINEERING 1024-123X 1563-5147 501 1-12
    Folyóiratcikk[24918077] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24918077, Kapcsolat: 24917425
  2. Pavia JM et al. Updating input-output matrices: assessing alternatives through simulation. (2009) JOURNAL OF STATISTICAL COMPUTATION AND SIMULATION 0094-9655 1563-5163 79 12 1467-1482
    Folyóiratcikk[22266002] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22266002, Kapcsolat: 22266002
Péni T et al. Robust model predictive control of a nuclear power plant pressurizer subsystem. (2006) Megjelent: Proceedings of the 25th IASTED International Conference on Modeling, Identification and Control - MIC 2006 pp. 167-172, 164870
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[164870]
  1. H Eliasi et al. Robust nonlinear model predictive control for nuclear power plants in load following operations with bounded xenon oscillations. (2011) NUCLEAR ENGINEERING AND DESIGN 0029-5493 241 2 533-543
    Folyóiratcikk[21388515] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21388515, Kapcsolat: 21388515
Varga I et al. Design of intelligent traffic-control system. (2006) ERCIM NEWS 0926-4981 65 38-39, 164999
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[164999]
  1. Jinan Aboutaam et al. A COMPARATIVE APPROACH TO MODEL TRAFFIC LIGHT CONTROLLER BASED ON ARTIFICIAL NEURAL NETWORKS. (2016) Megjelent: ISC'2016, 14th Annual Industrial Simulation Conference pp. 1-7
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[26114007] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26114007, Kapcsolat: 26114007
  2. Kavya G et al. Density based intelligent traffic signal system using PIC microcontroller. (2015) INTERNATIONAL JOURNAL FOR RESEARCH IN APPLIED SCIENCE & ENGINEERING TECHNOLOGY 2321-9653 3 1 205-209
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26552836] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26552836, Kapcsolat: 26552836
  3. Biplav Srivastava. Systems and methods for determining traffic intensity using information obtained through crowdsourcing. (2012) US8930123 Amerikai Egyesült Államok
    Oltalmi formák/USA szabadalom (Oltalmi formák)/Tudományos[25378447] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25378447, Kapcsolat: 25378447
  4. Macedo Jose et al. An approach to advisory-based traffic control.. (2012) Megjelent: Information Systems and Technologies (CISTI) 7th Iberian Conference pp. 1-6
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[23129914] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23129914, Kapcsolat: 23129914
  5. Rossetti R J et al. Towards an Artificial Traffic Control System. (2008) Megjelent: 2008. ITSC 2008. 11th International IEEE Conference on Intelligent Transportation Systems pp. 14-19
    Egyéb konferenciaközlemény[22650402] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22650402, Kapcsolat: 22650402
  6. Rossetti R et al. Towards a specification of a framework for sustainable transportation analysis. (2007) Megjelent: Progress in Artificial Intelligence : 13th Portuguese Conference on Aritficial Intelligence, EPIA 2007 p. n.a.
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[22650401] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 22650401, Kapcsolat: 22650401
Varga I et al. Modeling and model identification of a pressurizer at the Paks Nuclear Power Plant. (2006) Megjelent: 14th IFAC Symposium on System Identification, SYSID 2006 pp. 678-683, 1021288
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[1021288]
  1. McCoy Kaylyn et al. A Conceptual Model for Integrative Monitoring of Nuclear Power Plants Operational Activities Based on Historical Nuclear Incidents and Accidents. (2013) INTERNATIONAL JOURNAL OF MONITORING AND SURVEILLANCE TECHNOLOGIES RESEARCH 2166-7241 2166-725X 1 1 69-81
    Folyóiratcikk/Tudományos[25719017] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25719017, Kapcsolat: 25719017
  2. Péni T. Feedback design methods for cooperative and constrained control problems. (2009)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[166235] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 166235, Kapcsolat: 21043187
  3. Eiler J. OVERVIEW OF NUCLEAR I&C ACTIVITIES IN HUNGARY, 2005-2006. (2006)
    Egyéb/Nem besorolt (Egyéb)/Tudományos[20661377] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 20661377, Kapcsolat: 20661377
Varga I et al. A new approach in urban traffic control systems. (2007) PERIODICA POLYTECHNICA-TRANSPORTATION ENGINEERING 0303-7800 1587-3811 35 1-2 3-13, 165498
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[165498]
  1. Péter T et al. Questions regarding vehicle safety and the mathematical analysis of safety in large scale networks using positive dynamic systems and probability theory methods. (2018) Megjelent: 14th IEEE/ASME International Conference on Mechatronic and Embedded Systems and Applications (MESA) pp. 1-6
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[3410825] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 3410825, Kapcsolat: 27758636
  2. Péter T et al. Hybrid model of vehicle and traffic for combined dynamic analysis. (2017) INTERNATIONAL JOURNAL OF HEAVY VEHICLE SYSTEMS 1744-232X 24 2 97-112
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3146725] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3146725, Kapcsolat: 27776833
  3. Péter Tamas et al. Complex analysis of vehicle and environment dynamics. (2016) Megjelent: 2016 12TH IEEE/ASME INTERNATIONAL CONFERENCE ON MECHATRONIC AND EMBEDDED SYSTEMS AND APPLICATIONS (MESA)
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[3104954] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 3104954, Kapcsolat: 27776835
  4. Lakatos István et al. An in-depth analysis of cycling and pedestrian accidents in Hungary. (2016) Megjelent: 2016 12TH IEEE/ASME INTERNATIONAL CONFERENCE ON MECHATRONIC AND EMBEDDED SYSTEMS AND APPLICATIONS (MESA)
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[3104956] []
    Független, Idéző: 3104956, Kapcsolat: 27776834
  5. Mircea M. et al. Increasing of the urban traffic surveillance by automatic information device. (2014) CENTRAL EUROPEAN JOURNAL OF ENGINEERING 1896-1541 2081-9927 4 2 133-141
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24066742] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24066742, Kapcsolat: 24066742
  6. Szauter Ferenc et al. Examinations of complex traffic dynamic systems and new analysis, modeling and simulation of electrical vehicular systems. (2014) Megjelent: 2014 IEEE/ASME 10th International Conference on Mechatronic and Embedded Systems and Applications (MESA)
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[2750801] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 2750801, Kapcsolat: 27776836
  7. Lakatos István. Elaboration of a new method for developing a diagnostic procedure for motor vehicles based on a model. (2013) PERIODICA POLYTECHNICA TRANSPORTATION ENGINEERING 0303-7800 1587-3811 41 1 57-64
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2168978] [Hitelesített]
    Független, Idéző: 2168978, Kapcsolat: 26278579
  8. CURIAC DANIEL-IOAN et al. Urban Traffic Control System Architecture Based on Wireless Sensor-Actuator Networks. (2010) Megjelent: ADVANCED MANUFACTURING ENGINEERING, QUALITY AND PRODUCTION SYSTEMS pp. 259-263
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[22266105] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22266105, Kapcsolat: 22266105
Luspay T et al. Parameter dependent freeway modelling. (2008) PERIODICA POLYTECHNICA-TRANSPORTATION ENGINEERING 0303-7800 1587-3811 36 1-2 61-67, 165899
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[165899]
  1. Mauro R et al. Contribution to the platoon distribution analysis in steady-state traffic conditions. (2014) PERIODICA POLYTECHNICA-CIVIL ENGINEERING 0553-6626 1587-3773 58 3 217-227
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24500105] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24500105, Kapcsolat: 25389215
Tettamanti T et al. Model predictive control in urban traffic network management. (2008) Megjelent: Proceedings of the 16th Mediterranean Conference on Control and Automation MED'08 pp. 702-707, 165805
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[165805]
  1. Issa H. et al. Noise Sensitivity Reduction of the Fixed Point Iteration-based Adaptive Control. (2021) Megjelent: IEEE 19th International Symposium on Intelligent Systems and Informatics (SISY 2021) pp. 171-176
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[32516573] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 32516573, Kapcsolat: 30834903
  2. Bethge J. et al. Modelling human driving behavior for constrained model predictive control in mixed traffic at intersections. (2020) Megjelent: Nincs cím pp. 14356-14362
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[32531476] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32531476, Kapcsolat: 30906749
  3. Portilla C. et al. A multi-class urban traffic model considering heterogeneous vehicle composition: An extension of the S model. (2020) TRANSPORTATION RESEARCH PART C-EMERGING TECHNOLOGIES 0968-090X 115
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31442784] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31442784, Kapcsolat: 28942514
  4. Li Guoquan et al. Performance Analysis for Low-Complexity Detection of MIMO V2V Communication Systems. (2018) COMPUTER NETWORKS 1389-1286 140 92-100
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27406374] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27406374, Kapcsolat: 27406374
  5. Long Y et al. Distributed nonlinear model predictive control based on contraction theory. (2018) INTERNATIONAL JOURNAL OF ROBUST AND NONLINEAR CONTROL 1049-8923 1099-1239 28 2 492-503
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27096382] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27096382, Kapcsolat: 27096382
  6. Varga István. A Congestion Detection Based Traffic Control for Signalized Intersection. (2018) PERIODICA POLYTECHNICA-CIVIL ENGINEERING 0553-6626 1587-3773 62 2 398-403
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3351264] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 3351264, Kapcsolat: 28374740
  7. Verghese Vincy et al. Development and Implementation of a Model-Based Road Traffic-Control Scheme. (2017) JOURNAL OF COMPUTING IN CIVIL ENGINEERING 0887-3801 31 3
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26534908] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26534908, Kapcsolat: 27096383
  8. Zhang P et al. An embedded scalable linear model predictive hardware-based controller using ADMM. (2017) Megjelent: Proceedings of the International Conference on Application-Specific Systems, Architectures and Processors pp. 176-183
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[27096384] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27096384, Kapcsolat: 27096384
  9. Morales-Ponce Oscar et al. Optimal Queue Length in Torus Networks with Traffic Signals. (2016)
    Egyéb/Nem besorolt (Egyéb)/Tudományos[26124872] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26124872, Kapcsolat: 26124845
  10. Esztergár-Kiss D et al. Multicriteria Analysis of Hungarian Journey Planners. (2016) PERIODICA POLYTECHNICA TRANSPORTATION ENGINEERING 0303-7800 1587-3811 44 2 97-104
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3055190] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 3055190, Kapcsolat: 25702947
  11. Salehinia S et al. Modelling and controlling of car-following behavior in real traffic flow using ARMAX identification and Model Predictive Control. (2016) INTERNATIONAL JOURNAL OF AUTOMOTIVE TECHNOLOGY 1229-9138 1976-3832 17 3 535-547
    Folyóiratcikk/Tudományos[25702907] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25702907, Kapcsolat: 25702907
  12. Chen You-Ren et al. Dynamic traffic light optimization and Control System using model-predictive control method. (2016) Megjelent: 2016 IEEE 19th International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC 2016) pp. 2366-2371
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[26384754] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26384754, Kapcsolat: 26384754
  13. Long Yushen et al. Distributed non-cooperative robust MPC based on reduced-order models. (2016) CONTROL THEORY AND TECHNOLOGY 2095-6983 2198-0942 14 1 11-20
    Folyóiratcikk/Tudományos[25702942] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25702942, Kapcsolat: 25702942
  14. Stoilov Todor et al. A Self-Optimization Traffic Model by Multilevel Formalism. (2016) Megjelent: Autonomic Road Transport Support Systems pp. 87-111
    Könyvrészlet/Tudományos[25702943] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25702943, Kapcsolat: 25702943
  15. Esztergár-Kiss Domokos et al. User group evaluation based on survey data. (2015) TRANSPORTATION RESEARCH PROCEDIA 2352-1465 10 256-265
    Folyóiratcikk/Konferenciaközlemény (Folyóiratcikk)/Tudományos[3036777] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3036777, Kapcsolat: 25710803
  16. Auld Joshua et al. POLARIS: Agent-based modeling framework development and implementation for integrated travel demand and network and operations simulations. (2015) TRANSPORTATION RESEARCH PART C-EMERGING TECHNOLOGIES 0968-090X 64 101-116
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25711036] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25711036, Kapcsolat: 25711036
  17. Yang X et al. Interval Optimization for Signal Timings with Time-Dependent Uncertain Arrivals. (2015) JOURNAL OF COMPUTING IN CIVIL ENGINEERING 0887-3801 29 5
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24094822] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24094822, Kapcsolat: 24094822
  18. Le T et al. Decentralized signal control for urban road networks. (2015) TRANSPORTATION RESEARCH PART C-EMERGING TECHNOLOGIES 0968-090X 58 431-450
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3194485] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3194485, Kapcsolat: 25389356
  19. Zhou H et al. Constrained H∞ control of urban transportation network. (2015) JOURNAL OF ADVANCED TRANSPORTATION 0197-6729 49 3 434-456
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24917389] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24917389, Kapcsolat: 24917389
  20. Guo C et al. Model predictive control implementation and simulation for urban traffic networks. (2014) Megjelent: 2014 IEEE International Conference on Service Operations and Logistics, and Informatics, SOLI 2014 pp. 334-340
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[25389358] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25389358, Kapcsolat: 25389358
  21. Esztergár-Kiss D et al. Evaluation of journey planners based on survey data. (2014) Megjelent: The Sustainable City IX pp. 839-849
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[2863241] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 2863241, Kapcsolat: 30906753
  22. Borg Dora L et al. Constrained Dynamic Control of Traffic Junctions. (2014) PROCEDIA COMPUTER SCIENCE 1877-0509 32 293-300
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24095415] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24095415, Kapcsolat: 24095415
  23. Auld Joshua et al. Modelling Framework for Regional Integrated Simulation of Transportation Network and Activity-Based Demand (Polaris). (2013) Megjelent: International Symposium for Next Generation Infrastructure pp. 1-8
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[25716252] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25716252, Kapcsolat: 25716252
  24. Le Tung et al. Linear-Quadratic Model Predictive Control for Urban Traffic Networks. (2013) PROCEDIA - SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES 1877-0428 80 512-530
    Folyóiratcikk/Konferenciaközlemény (Folyóiratcikk)/Tudományos[24094715] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24094715, Kapcsolat: 24094715
  25. Le Tung et al. Linear-quadratic model predictive control for urban traffic networks. (2013) TRANSPORTATION RESEARCH PART C-EMERGING TECHNOLOGIES 0968-090X 36 498-512
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30862702] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30862702, Kapcsolat: 25716572
  26. Wang Yu et al. Junction-based Model Predictive Control for urban traffic light control. (2013) Megjelent: Connected Vehicles and Expo (ICCVE), 2013 International Conference on pp. 54-59
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[25720844] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25720844, Kapcsolat: 30906755
  27. Péter Tamás. Modeling nonlinear road traffic networks for junction control. (2012) INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 1641-876X 2083-8492 22 3 723-732
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2400710] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2400710, Kapcsolat: 23129919
  28. Esztergár-Kiss D et al. Elaboration of a Method’s Theory regarding the Establishment and Revision of Bus Lanes. (2012) ACTA TECHNICA JAURINENSIS 1789-6932 2064-5228 5 3 271-282
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2689000] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2689000, Kapcsolat: 25716821
  29. Stoilov T.A. et al. Bi-level modelling of arterial traffic control. (2012) Megjelent: 13th IFAC Symposium on Control in Transportation Systems pp. 231-236
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[32531489] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32531489, Kapcsolat: 30906758
  30. D Esztergár-Kiss et al. Analysis of multimodal journey planners using a multi-criteria evaluation method. (2012) Megjelent: 19th Intelligent Transport Systems World Congress, ITS 2012
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[2689002] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2689002, Kapcsolat: 30906757
  31. Rubio N G et al. Wide area netwoks projection with Kalman State Estimator: Computing Congress (CCC), 2011 6th Colombian. (2011) Megjelent: Computing Congress (CCC), 2011 6th Colombian pp. 1-5
    Egyéb konferenciaközlemény[22266224] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22266224, Kapcsolat: 22266224
  32. Pamula T. Road traffic parameters prediction in urban traffic: management systems using neural networks. (2011) TRANSPORT PROBLEMS / PROBLEMY TRANSPORTU: INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL 1896-0596 2300-861X 6 3 123-128
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24095413] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24095413, Kapcsolat: 24095413
Varga I et al. Implementation of dynamic inversion-based control of a pressurizer at the Paks NPP. (2008) Megjelent: 2008 IEEE International Conference on Control Applications pp. 79-84, 165746
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[165746]
  1. Cappelli M. et al. Nonlinear Control of pressurized water reactors with uncertainties estimation via high order sliding mode. (2020) JOURNAL OF THE FRANKLIN INSTITUTE-ENGINEERING AND APPLIED MATHEMATICS 0016-0032 358 2 1308-1326
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31822330] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31822330, Kapcsolat: 29787418
  2. Cappelli M et al. Pressurizer pressure control in pressurized water reactors: Performance study of the control systems in the presence of a turbine trip. (2012) Megjelent: 8th International Topical Meeting on Nuclear Plant Instrumentation, Control, and Human-Machine Interface Technologies 2012, NPI... pp. 841-852
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[23319776] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23319776, Kapcsolat: 23319776
  3. Di Gennaro S et al. Comparative study of controllers for supervision, control and protection systems in pressurized water reactors of evolutive generation. (2011)
    Egyéb/Kutatási jelentés (közzétett) (Egyéb)/Tudományos[22945668] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 22945668, Kapcsolat: 22946278
Luspay T et al. Distributed state and unknown input estimation for freeway traffic flow models.. (2009) Megjelent: ECC '09 pp. 1782-1787, 166264
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[166264]
  1. Zegeye S K et al. Model predictive traffic control to reduce vehicular emissions - an LPV-based approach. (2010) Megjelent: 2010 American Control Conference, ACC 2010 pp. 2284-2289
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[21160372] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21160372, Kapcsolat: 26443150
Tettamanti T et al. Traffic control designing using model predictive control in a high congestion traffic area. (2009) PERIODICA POLYTECHNICA TRANSPORTATION ENGINEERING 0303-7800 1587-3811 37 1-2 3-8, 2655307
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2655307]
  1. Szele András et al. Merging and crossing movements in the congested and the non-congested traffic flow. (2021) POLLACK PERIODICA: AN INTERNATIONAL JOURNAL FOR ENGINEERING AND INFORMATION SCIENCES 1788-1994 1788-3911 16 1 96-101
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31647368] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31647368, Kapcsolat: 29885422
  2. Sleiman Mohamad et al. Urban Transportation Network Analysis from a Thermodynamic Perspective. (2019) JOURNAL OF THE FRANKLIN INSTITUTE-ENGINEERING AND APPLIED MATHEMATICS 0016-0032 356 1 351-381
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30310754] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30310754, Kapcsolat: 27711143
  3. Turcu C E et al. An internet of things-based distributed intelligent system with self-optimization for controlling traffic-light intersections. (2012) Megjelent: 2012 International Conference on Applied and Theoretical Electricity, ICATE 2012 - Proceedings
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[24004252] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24004252, Kapcsolat: 24004252
Luspay T et al. On acceleration of traffic flow. (2010) Megjelent: 13th international IEEE annual conference on intelligent transportation systems pp. 741-746, 1419482
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[1419482]
  1. Piccoli Benedetto et al. Second-order models and traffic data from mobile sensors. (2015) TRANSPORTATION RESEARCH PART C-EMERGING TECHNOLOGIES 0968-090X 52 32-56
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26126896] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26126896, Kapcsolat: 26126896
  2. Csikós Alfréd. Modelling and control methods for the reduction of traffic pollution and traffic stabilization. (2015)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[2985620] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2985620, Kapcsolat: 26126898
  3. De Nunzio Giovanni et al. Urban Traffic Eco-driving: A Macroscopic Steady-State Analysis. (2014) Megjelent: 2014 EUROPEAN CONTROL CONFERENCE (ECC) pp. 2581-2587
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[24800265] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24800265, Kapcsolat: 26437058
  4. AlGhamdi Ahmed. Analysis and solutions of congestion of vehicles using DTCA, FUZZY logic, and ITS on highways. (2013)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[26442961] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26442961, Kapcsolat: 26442961
Luspay T et al. Parameter-dependent modeling of freeway traffic flow. (2010) TRANSPORTATION RESEARCH PART C-EMERGING TECHNOLOGIES 0968-090X 18 4 471-488, 1361421
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1361421]
  1. Poole Adam et al. Second order macroscopic traffic flow model validation using automatic differentiation with resilient backpropagation and particle swarm optimisation algorithms. (2016) TRANSPORTATION RESEARCH PART C-EMERGING TECHNOLOGIES 0968-090X 71 356-381
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26206833] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26206833, Kapcsolat: 26124851
  2. Zhong RX et al. Linear complementarity system approach to macroscopic freeway traffic modelling: uniqueness and convexity. (2016) TRANSPORTMETRICA A-TRANSPORT SCIENCE 2324-9935 2324-9943 12 2 142-174
    Folyóiratcikk/Tudományos[25389116] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25389116, Kapcsolat: 25389116
  3. Chun Na. Research on Linear Fractional Town Traffic Flow Model Tactic. (2015) Transactions on Machine Learning and Artificial Intelligence 2054-7390 3 6 p. 70
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25718717] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25718717, Kapcsolat: 25718717
  4. Csikós Alfréd. Modelling and control methods for the reduction of traffic pollution and traffic stabilization. (2015)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[2985620] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2985620, Kapcsolat: 26443245
  5. Dabiri Azita et al. Distributed LPV state-feedback control with application to motorway ramp metering. (2015) Megjelent: 2015 European Control Conference (ECC) pp. 1480-1485
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[25717933] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25717933, Kapcsolat: 25717933
  6. Jin YF et al. Stabilization of traffic flow in optimal velocity model via delayed-feedback control. (2013) COMMUNICATIONS IN NONLINEAR SCIENCE AND NUMERICAL SIMULATION 1007-5704 1878-7274 18 4 1027-1034
    Folyóiratcikk[23125924] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23125924, Kapcsolat: 22884029
  7. Tar J K et al. Iterative adaptive control of a three degrees-of-freedom aeroelastic wing model. (2013) Megjelent: Mechatronics and Applied Mechanics II pp. 1593-1599
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[24111614] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 24111614, Kapcsolat: 23545046
  8. Zhong Renxin et al. A linear complementarity system approach to macroscopic freeway traffic modeling. (2013) Megjelent: 2013 IEEE 3RD ANNUAL INTERNATIONAL CONFERENCE ON CYBER TECHNOLOGY IN AUTOMATION, CONTROL AND INTELLIGENT SYSTEMS (CYBER) pp. 18-23
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[24800347] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24800347, Kapcsolat: 24800347
  9. Samia Smaili. Modelisation et commande d'un systeme de trafic multimodal. (Modelling and control of a multimodal traffic system.). (2012)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[24918261] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24918261, Kapcsolat: 24918261
  10. Tar JK et al. Iterative adaptive compensation of modeling uncertainties in emission control of freeway traffic. (2012) Megjelent: 19th Intelligent Transport Systems World Congress, ITS 2012 pp. EU-00284
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[26278223] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26278223, Kapcsolat: 26278223
  11. Ngoduy D et al. Calibration of second order traffic models using continuous cross entropy method. (2012) TRANSPORTATION RESEARCH PART C-EMERGING TECHNOLOGIES 0968-090X 24 102-121
    Folyóiratcikk[22650478] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22650478, Kapcsolat: 22650478
  12. Varkonyi T. Adaptive emission control of freeway traffic via compensation of modeling inconsistences. (2012) Megjelent: Applied Machine Intelligence and Informatics (SAMI), 2012 IEEE 10th International Symposium on pp. 79-84
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[23857658] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23857658, Kapcsolat: 23857658
  13. Orosz G et al. Traffic jams: dynamics and control. (2010) PHILOSOPHICAL TRANSACTIONS OF THE ROYAL SOCIETY A - MATHEMATICAL PHYSICAL & ENGINEERING SCIENCES 1364-503X 1471-2962 368 1928 4455-4479
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1385242] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 1385242, Kapcsolat: 21160363
  14. Zegeye S K et al. Model predictive traffic control to reduce vehicular emissions - an LPV-based approach. (2010) Megjelent: 2010 American Control Conference, ACC 2010 pp. 2284-2289
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[21160372] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21160372, Kapcsolat: 21160372
  15. Zhang Yan. Modeling Automated Highway Systems with VeriJ. (2010) Megjelent: MOdelling and VErifying parallel Processes (MOVEP) pp. 138-143
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[26443231] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 26443231, Kapcsolat: 26443231
Szabó Z et al. Identification and dynamic inversion-based control of a pressurizer at the Paks NPP. (2010) CONTROL ENGINEERING PRACTICE 0967-0661 1873-6939 18 5 554-565, 1343242
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1343242]
  1. Jharko E.P. et al. Towards Basic Design Principles of Next Generation Human-Operator Decision Support Systems. (2020) Megjelent: 7th International Conference on Control, Decision and Information Technologies, CoDIT 2020 pp. 861-867
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[31822276] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31822276, Kapcsolat: 29787362
  2. Pini Alessandro et al. A non-equilibrium control oriented model for the pressurizer dynamics. (2018) PROGRESS IN NUCLEAR ENERGY 0149-1970 106 102-119
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27616273] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27616273, Kapcsolat: 27616273
  3. Vörös J. Modeling and Identification of Discrete-Time Nonlinear Dynamic Cascade Systems with Input Hysteresis. (2015) MATHEMATICAL PROBLEMS IN ENGINEERING 1024-123X 1563-5147 2015
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25050817] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25050817, Kapcsolat: 25050817
  4. Vörös J. Recursive identification of nonlinear cascade systems with time-varying general input backlash. (2013) JOURNAL OF DYNAMIC SYSTEMS MEASUREMENT AND CONTROL-TRANSACTIONS OF THE ASME 0022-0434 1528-9028 135 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23205471] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23205471, Kapcsolat: 23205471
  5. Vörös J. Parametric identification of systems with general backlash. (2012) INFORMATICA (LITHUANIA) 0868-4952 1822-8844 23 2 283-298
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[22472749] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22472749, Kapcsolat: 22472749
Tettamanti Tamás et al. MPC in urban traffic management. (2010) Megjelent: Model predictive control pp. 251-268, 1419312
Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[1419312]
  1. Yu Hansong et al. Two-level Hierarchical Optimal Control for Urban Traffic Networks. (2020) TRANSPORTMETRICA A-TRANSPORT SCIENCE 2324-9935 2324-9943
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31654150] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31654150, Kapcsolat: 29520004
  2. Stoilova K. et al. Bi-level Optimization Application for Urban Traffic Management. (2020) Megjelent: 2020 15th Conference on Computer Science and Information Systems (FedCSIS) pp. 327-336
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[31636601] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31636601, Kapcsolat: 29497012
  3. Yu Hansong et al. A Controller-Dynamic-Linearization-Based Model Predictive Control Approach for SISO Discrete-time Nonlinear Systems. (2019) Megjelent: 2019 12TH ASIAN CONTROL CONFERENCE (ASCC) pp. 1054-1059
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[31993656] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31993656, Kapcsolat: 30050920
2022-01-21 16:19