Horváth Gyöngyvér. Ikarosztól a holdra szállásig. A repülés és a repülő gépek motívuma Kondor Béla művészetében. (2017) Megjelent: Neve korszakot jelöl pp. 42-73
Csanádi-Bognár Szilvia. A szerkezet mint az értelmezés ironikus alakzata Kondor irodalmi és képzőművészeti alkotásaiban. (2017) Megjelent: Neve korszakot jelöl pp. 152-172
Újvári Edit. Ikonográfiai tradíció és ikonográfiai stílus Kondor Béla A forradalom angyala című festményén. (2015) Megjelent: Nyelvészet, művészet, hatalom pp. 189-205
Hornyik Sándor. Az apokalipszis motorosa / Biker of the Apocalypse: Káosz és rendszer Kondor Béla világában / Chaos and Systematicity in Béla Kondor’s World. (2012) Megjelent: Forradalmár, próféta, melós. Kondor Béla művészete / Revolutionary, Prophet, Worker. The Art of Béla Kondor pp. 3-17
Rácz István. Vallás, hit, szakralitás Kondor Béla művészetében. (2006) HITEL: FÜGGETLEN IRODALMI TÁRSADALMI KRITIKAI LAP 0238-9908 1588-0680 19 1 76-91
Sz Szilágyi Gábor. XVI-5. Itélkező. 1968. Kondor Béla. (2000) Megjelent: Történelem-Kép. Szemelvények múlt és művészet kapcsolatából Magyarországon = Geschichte - Geschichtsbild : Die Beziehung von Ve... pp. 747-748
Varga Emőke. "A szelíd oroszlán megeszi a vad bárányt": Kondor Béla rézkarca és versei. (2006) ALFÖLD: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT 0401-3174 57 12 62-77
Rényi András. A rendbeszedett esztétika (Szerdahelyi István: Az esztétikai érték). (1986) MAGYAR FILOZÓFIAI SZEMLE 0025-0090 1588-1024 3 1-2 252-258,
2097828
Rényi András. Eklektika '85: melankólia és haláltánc: A "transz-avantgarde'"-ról a "posztmodernig" - kiállítási séta, töprengésekkel. (1986) KRITIKA: TÁRSADALOMELMÉLETI ÉS KULTURÁLIS LAP 0324-7775 15 6 3-5,
34363293
Műkritika (Folyóiratcikk) | Tudományos[34363293]
Körmendi Anna et al. Kocsis Imre kiállítása. (1999) Megjelent: A jövő csillagai = Stars of the Future pp. 184-189
Rényi András. A mítosz képétől a kép mítoszáig: Kísérlet egy Kondor-rézkarc képhermeneutikai értelmezésére. (1988) MŰVÉSZETTÖRTÉNETI ÉRTESÍTŐ 0027-5247 1588-2802 37 1-2 1-16,
2085358
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2085358]
Révész Emese. Mese, mítosz, história: archaizálás és mágikus realizmus az 1960-70-es évek magyar művészetében. (2021) ISBN:9789639990999
Révész Emese et al. Visszatérés a kezdetekhez.: Szabados Árpád rajzművészete.. (2020) Megjelent: Szabados Árpád : Regionális Összművészeti Központ : 2020. február 01. - március 22. pp. 9-30
Hornyik Sándor. Az apokalipszis motorosa / Biker of the Apocalypse: Káosz és rendszer Kondor Béla világában / Chaos and Systematicity in Béla Kondor’s World. (2012) Megjelent: Forradalmár, próféta, melós. Kondor Béla művészete / Revolutionary, Prophet, Worker. The Art of Béla Kondor pp. 3-17
Varga Emőke. "A szelíd oroszlán megeszi a vad bárányt": Kondor Béla rézkarca és versei. (2006) ALFÖLD: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT 0401-3174 57 12 62-77
Péter Ágnes. Elmélyült és komoly játék a szabad ég alatt: Kondor Béla és William Blake. (2000) LIGET: IRODALMI ÉS ÖKOLÓGIAI FOLYÓIRAT 0238-7565 13 4 78-96
Szuromi Pál. A testek világlása: Rényi András hermeneutikai tanulmánykötete. (1999) NAPI MAGYARORSZÁG: POLGÁRI NAPILAP 1418-043X 1999 december 5. 13-13
Rényi András. Ästhetische Erfahrung und kunstgeschichtliche Hermeneutik. Ein Versuch, Rembrandt’s Drei Kreuze als Radierung zu deuten [Aesthetic Experience and Hermeneutics of Art-History + Interpretation of Rembrandt Die 'Drei Kreuze' als Etching]. (1992) ACTA HISTORIAE ARTIUM ACADEMIAE SCIENTIARUM HUNGARICAE 0001-5830 1588-2608 35 3-4 93-108,
1931776
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[1931776]
Ramona Hocker et al. »Wie klingt die Passion?«: Frank Martins musikalische Metamorphosen von Passionsdarstellungen. (2011) Megjelent: Wie Bilder klingen. Tagungsband zum Symposium "Musik nach Bildern" Bd. 1 pp. 139-158
Erik Hinterding et al. Rembrandts Radierungen: Bestandskatalog : Ehemalige Grossherzogliche und Staatliche Sammlungen sowie Goethes Sammlung. (2011) ISBN:3412207446; 9783412207441
Rényi András. Historical Painting as a Hungarian Paradigm of Stalinist Art. (1992) Megjelent: Art and Society in the Age of Stalinism pp. 38-48,
3036721
Utánközlés (Könyvrészlet) | Tudományos[3036721]
Hock Beáta. Gendered Artistic Positions and Social Voices: Politics, Cinema, and the Visual Arts in State-Socialist and Post-Socialist Hungary. (2009)
Rényi András. „Vihar előtt”: A történeti festészet mint a sztálinizmus képzőművészetének magyar paradigmája. (1992) Megjelent: A művészet katonái. Sztálinizmus és kultúra pp. 34-44,
2084971
Szilágyi Zsófia Júlia. Szilágyi Domokos Derkovits-verse: - avagy látta-e Szilágyi a bukaresti Derkovits-kiállítást?. (2016) KORTÁRS: IRODALMI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT 0023-415X 60 3 73-79
Pólik József. Mi leszünk az ifjúság: a Rákosi-rendszer társadalomképének utópikus vonásai Keleti Márton Ifjú szívvel című filmjében. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 56-83
Pólik József. Mi leszünk az ifjúság: A Rákosi-rendszer társadalomképének utópikus vonásai Keleti Márton Ifjú szívvel című filmjében. (2015) Megjelent: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben pp. 55-82
Klenjánszky Sarolta. Rákosi Magyarországának irodalomdiplomáciája a francia kapcsolatok tükrében. (2009) MÚLTUNK - POLITIKATÖRTÉNETI FOLYÓIRAT 0864-960X 54 2 123-161
Imre Zoltán. A diktatúra (teatralitása) és a színház (emlékezete): Rákosi Mátyás és a Nemzeti Színház 1955-ös Tragédia-előadása. (2006) Megjelent: A kultúra átváltozásai : kép, zene, szöveg pp. 209-237
Árpád von Klimó. 'Habsburger' und 'Preußen': Historische Feindbilder und ihre Wandlungen in Ungarn und der DDR im Vergleich. (2004) Megjelent: Unsere Feinde. Konstruktion des Anderen im Sozialismus pp. 521-523
Révész Emese. Figura, história, táj. Figurativitás Konkoly Gyula festészetében. (2003) Megjelent: Konkoly : figuratív képek : Ernst Múzeum, Budapest, 2003. január 19 - február 16. pp. 1-17
Kemp Walter A. Heirs to the Great Traditions of the Nation. (1999) Megjelent: Nationalism and Communism in Eastern Europe and the Soviet Union: A Basic Contradiction? pp. 94-126
K. Horváth Zsolt. The Redistribution of the Memory of Socialism: Identity Formations of the Survivors in Hungary after 1989. (2008) Megjelent: Past for the Eyes pp. 247-273
Béla Kerékgyártó. Identitätskämpfe im öffentlichen Raum: Budapest und seine Denkmalwellen. Struggle for Identity in Public Space: Budapest and its Waves of Monuments.. (2006) INTERNATIONAL REVIEW OF SOCIOLOGY 0390-6701 1469-9273 16 2 273-308
K Horváth Zsolt. Harc a szocializmusért szimbolikus mezőben: helyek, túlélők és identitásformációk versengése Magyarországon 1989 után. (2005) SZÁZADVÉG 0237-5206 10 35 31-68
Frazon Zsófia et al. A megsértett Magyarország: A Terror Háza mint tárgybemutatás, emlékmű és politikai rítus. (2002) REGIO: KISEBBSÉG KULTÚRA POLITIKA TÁRSADALOM 0865-557X 2415-959X 2415-9603 13 4 303-347
Pethő Ágnes et al. Válogatott bibliográfia irodalom és film médium- és művészetközi kapcsolatainak kérdéseiről. (2002) Megjelent: Képátvitelek. Tanulmányok az intermedialitás tárgyköréből pp. 343-374
Rényi András. A testek világlása: A tánc mint plasztikai művészet és a nehézkedés hermeneutikája. (1998) ELLENFÉNY 1416-499X 1588-0389 3 5 19-29,
2086837
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2086837]
Gémes Noémi. Testetlen balerinák. (2015) Megjelent: Merőleges viszonyok pp. 89-96.
Harmath Artemisz. Tükrökkel az egyhangúság ellen (Marno János költészete A semmi esélye című kötet fényében). (2011) ALFÖLD: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT 0401-3174 62 4 50-73
Mészáros Márta. Adalékok a tradicionális tükör-értelmezések dekonstrukciójához: Az ábrázolt tükröződés metaforája a nemzetközi kortárs képzőművészetben. (2011)
DLA (Disszertáció) | Tudományos[26067173] [Admin láttamozott]