Edit H.. Reflections on the purpose of methodology training.. (1997) ELT JOURNAL: AN INTERNATIONAL JOURNAL FOR TEACHERS OF ENGLISH TO SPEAKERS OF OTHER LANGUAGES 0951-0893 1477-4526 51 3 242-248, 1730822
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1730822]
  1. M Lundy. The jouney towards professional competence: A case study of the reflexive processes of six Japanese teachers during a professional development programme in Canada. (2011)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[25268775] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25268775, Kapcsolat: 25268775
  2. Y M Tesemma. . The classroom language of primary school English teachers in Ethiopia: A study in communication strategies. (2010)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[25268781] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25268781, Kapcsolat: 25268781
  3. Leslie Bobb-Wolff. CAN MOODLE INCREASE LEARNER AUTONOMY?. (2010) REVISTA CANARIA DE ESTUDIOS INGLESES 0211-5913 61 99-115
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26057989] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26057989, Kapcsolat: 26057989
  4. Sean Dowling. Using online communities of practice for online teacher development. (2009) Tesol Arabia 1813-1913 2009 1-21
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25268828] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25268828, Kapcsolat: 25268828
  5. Khadija Darwish. The impact of a teacher’s course on teachers’ views and reported practices in teaching stories to young learners. (2009) Megjelent: Research perspectives on education in Oman pp. 61-74
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[25268819] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25268819, Kapcsolat: 25268819
  6. Loch Ágnes. Teachers' Perceptions about their Beliefs Concerning Language Teaching. (2006) PRACTICE AND THEORY IN SYSTEMS OF EDUCATION 1788-2583 1788-2591 1 1 96-108
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2893247] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2893247, Kapcsolat: 25268832
  7. A Feryok. Personal practical theories : Exploring the role of language teacher experiences and beliefs in the integration of theory and practice. (2005)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[25269275] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25269275, Kapcsolat: 25269275
  8. U V Osam S. Investigating the decision-making skills of cooperating teachers and student teachers of English in a Turkish context. (2004) TEACHING AND TEACHER EDUCATION 0742-051X 1879-2480 20 7 745-758
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25269281] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25269281, Kapcsolat: 25269281
  9. Ana Halbach. Trainee change through teacher training: A case study in training English language teachers in Spain. (2000) JOURNAL OF EDUCATION FOR TEACHING 0260-7476 1360-0540 26 2 139-146
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25269394] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25269394, Kapcsolat: 25269394
  10. Brent Wolter. A participant-centred approach to INSET course design. (2000) ELT JOURNAL: AN INTERNATIONAL JOURNAL FOR TEACHERS OF ENGLISH TO SPEAKERS OF OTHER LANGUAGES 0951-0893 1477-4526 54 4 311-318
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25269289] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25269289, Kapcsolat: 25269289
Barratt L. Native English speaking teachers in cultures other than their own. (2000) TESOL JOURNAL 1056-7941 1949-3533 9 3 19-23, 1730824
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1730824]
  1. Ling Shi. Two Expatriate English Instructors in China: Their Experiences, and Perspectives of Local Students and Teachers. (2017) CANADIAN MODERN LANGUAGE REVIEW-REVUE CANADIENNE DES LANGUES VIVANTES 0008-4506 1710-1131 73 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26588010] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26588010, Kapcsolat: 26588010
  2. Karakuzu M et al. High or low context culture in the EFL classroom?. (2016) JESR: JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES RESEARCH 2146-5266 6 1 227-237
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26059698] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26059698, Kapcsolat: 26059698
  3. Tae-Il Pae. Effects of the differences between native and non-native English-speaking teachers on students’ attitudes and motivation toward learning English. (2016) ASIA PACIFIC JOURNAL OF EDUCATION 0218-8791 1742-6855 2016 1-16
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26588070] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26588070, Kapcsolat: 26588070
  4. Koun Cho et al. Critical review and creative suggestions for the native English speaking teacher policy in South Korea. (2016) INTERNATIONAL JOURNAL OF KNOWLEDGE AND LEARNING 1741-1009 1741-1017 11 2-3
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26588050] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26588050, Kapcsolat: 26588050
  5. Anthony Goldsmith. AN ILLUMINATION OF 3rd YEAR, THAI ENGLISH-MAJOR UNDERGRADUATE STUDENTS’ PERCEPTIONS OF NATIVE AND THAI ENGLISH TEACHERS. (2016) International Journal of Research - GRANTHAALAYAH 2394-3629 2350-0530 4 7 27-65
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26064252] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26064252, Kapcsolat: 26064252
  6. Moutinho R et al. The role of language teachers as cultural diplomats. (2015) MULTICULTURAL EDUCATION REVIEW 2005-615X 2377-0031 7 1 85-98
    Folyóiratcikk/Tudományos[26431994] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26431994, Kapcsolat: 25268346
  7. Lutfi Ashar. THE IMPORTANCE OF NON-NATIVE ENGLISH SPEAKER TEACHERS IN THE CONTEXT OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE. (2015) Transformatika 2549-5941 2549-6271 11 2 134-144
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26588045] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26588045, Kapcsolat: 26588045
  8. Galloway Nicola et al. Introducing Global Englishes. (2015) ISBN:1317560698
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[25268142] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25268142, Kapcsolat: 25268142
  9. Kennett Belinda et al. ‘What if [your] boyfriend was a foreigner?’Romance, gender, and second language learning in an edutainment context. (2014) ASIAN ENGLISHES 1348-8678 2331-2548 16 2 157-172
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25268371] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25268371, Kapcsolat: 25268371
  10. Lutfi Ashar Mauludin. THE ROLE OF NON-NATIVE ENGLISH SPEAKER TEACHERS IN ENGLISH LANGUAGE LEARNING. (2014) Megjelent: 3rd Unnes International Conference on English Language Teaching, Literature, and Translation (ELTLT) pp. 495-502
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[26588026] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26588026, Kapcsolat: 26588026
  11. Selvi AF. Myths and Misconceptions About Nonnative English Speakers in the TESOL (NNEST) Movement. (2014) TESOL JOURNAL 1056-7941 1949-3533 5 3 573-611
    Folyóiratcikk/Tudományos[27464196] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27464196, Kapcsolat: 25268323
  12. Narváez O. Las percepciones de estudiantes universitarios acerca de los maestros de inglés nativos y no nativos. (2014) Plurilinkgua 2007-6975 10 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26588081] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26588081, Kapcsolat: 26588081
  13. Park J-E. English co-teaching and teacher collaboration: A micro-interactional perspective. (2014) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 44 1 34-44
    Folyóiratcikk/Tudományos[27464041] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27464041, Kapcsolat: 25268301
  14. Luo Wen-Hsing. An Exploration of Professional Development Programs for Teachers of Collaborative Teaching of EFL in Taiwan: A Case Study. (2014) ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER 0119-5646 2243-7908 23 3 403-412
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25268364] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25268364, Kapcsolat: 25268364
  15. Tobin N. The Use of Native Assistants as Language and Cultural Resources in Andalusia’s Bilingual Schools. (2013) Megjelent: Bilingual and Multilingual Education in the 21st Century: Building on Experience p. 203
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[25268220] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25268220, Kapcsolat: 25268220
  16. Nguyen Truong. The Relations between Vietnamese EFL Students' and Teachers' Language Learning Beliefs. (2013) ISBN:1443852198
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[25268243] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25268243, Kapcsolat: 25268243
  17. Stephanie Ann. Native-Speakerism in Japan: Intergroup Dynamics in Foreign Language Education. (2013)
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[25268030] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25268030, Kapcsolat: 25268030
  18. Belinda Kennett. Language edutainment on Japanese television: Just what are learners learning?. (2013) Electronic journal of contemporary Japanese studies 1476-9158 13 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26588096] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26588096, Kapcsolat: 26588096
  19. Galloway Nicola. Global Englishes and English Language Teaching (ELT)–Bridging the gap between theory and practice in a Japanese context. (2013) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 41 3 786-803
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25268109] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25268109, Kapcsolat: 25268109
  20. Baniabdelrahman Abdallah. Effect of team teaching and being the teacher native or non-native on EFL students' English language proficiency. (2013) African Educational Research Journal 2354-2160 1 2 85-95
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25268271] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25268271, Kapcsolat: 25268271
  21. Yao J et al. Bilingual Beginning Mandarin Teachers' Classroom English in Sydney Schools: Linguistic Implications for Teacher Education. (2013) ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER 0119-5646 2243-7908 22 2 127-136
    Folyóiratcikk/Tudományos[27464054] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27464054, Kapcsolat: 25268375
  22. Alwadi Hasan. Bahraini Teachers' Perceptions of Teaching Differences with Native English Speaker Teachers of English. (2013) International Journal of Bilingual & Multilingual Teachers of English 2210-1829 1 1 9-20
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25268338] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25268338, Kapcsolat: 25268338
  23. Wen-Hsing Luo. An Exploration of Professional Development Programs for Teachers of Collaborative Teaching. (2013) ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER 0119-5646 2243-7908 23 3 403-412
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25271545] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25271545, Kapcsolat: 25271545
  24. Sharjeel Muhammad Yousuf et al. Why does Testing English Language Skills Really Matter? Issues and Challenges in Pakistani Higher Education. (2012) JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH 0022-0671 1940-0675 15 1 p. 93
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25268333] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25268333, Kapcsolat: 25268333
  25. Chan Hoi. The Conflict Between NETs and LETs in a Chinese Medium of Instruction in Secondary School in Hong Kong. (2012) Journal of Interdisciplinary Studies in Education 2166-2681 1 1 41-51
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26588083] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26588083, Kapcsolat: 26588083
  26. Luk Jasmine. Teachers’ ambivalence in integrating culture with EFL teaching in Hong Kong. (2012) LANGUAGE CULTURE AND CURRICULUM 0790-8318 1747-7573 25 3 249-264
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25268104] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25268104, Kapcsolat: 25268104
  27. Majlesifard Hossein. Pedagogically, there is no room for a native speaker. (2012) SINO-US ENGLISH TEACHING 1539-8072 1935-9675 9 7 1277-1287
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25268262] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25268262, Kapcsolat: 25268262
  28. Faez Farahnaz. Linguistic identities and experiences of generation 1.5 teacher candidates: Race matters. (2012) TESL Canada Journal 0826-435X 29 p. 124
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25268265] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25268265, Kapcsolat: 25268265
  29. Benson P. Learning to teach across borders: Mainland Chinese student English teachers in Hong Kong schools. (2012) LANGUAGE TEACHING RESEARCH 1362-1688 1477-0954 16 4 483-499
    Folyóiratcikk/Tudományos[26432014] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26432014, Kapcsolat: 25268135
  30. Gurkan Serkan et al. Evaluating the contributions of native and non-native teachers to an English Language Teaching program. (2012) PROCEDIA - SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES 1877-0428 46 2951-2958
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25268121] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25268121, Kapcsolat: 25268121
  31. Faez F. Diverse teachers for diverse students: Internationally educated and Canadian-born teachers' preparedness to teach English language learners. (2012) CANADIAN JOURNAL OF EDUCATION/REVUE CANADIENNE DE L'ÉDUCATION 0380-2361 1918-5979 35 3 64-84
    Folyóiratcikk/Tudományos[27464062] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27464062, Kapcsolat: 25268091
  32. Liu S et al. Characteristics and transformation of native English speaker teachers' Beliefs: A study of U.S. English teachers in China. (2012) ASIAN EFL JOURNAL 1738-1460 14 1 212-253
    Folyóiratcikk/Tudományos[26432018] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26432018, Kapcsolat: 25268414
  33. İsmail YAMAN. AN INTERCULTURAL OUTLOOK ON THE “NATIVE SPEAKER INSTRUCTOR” FACTOR AND ITS REFLECTIONS ON THE STUDENTS’ ATTITUDES TOWARDS SPEAKING COURSE. (2012) Megjelent: The 3 rd Black Sea ELT Conference “Technology: A Bridge to Language Learning” pp. 139-150
    Könyvrészlet/Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)/Tudományos[26588036] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26588036, Kapcsolat: 26588036
  34. Ma Florence et al. Advantages and disadvantages of native‐and nonnative‐English‐speaking teachers: Student perceptions in Hong Kong. (2012) TESOL QUARTERLY 0039-8322 1545-7249 46 2 280-305
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25268038] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25268038, Kapcsolat: 25268038
  35. Pica Teresa. Second Language Acquisition Research. (2011) Megjelent: Handbook of Research in Second Language Teaching and Learning pp. 257-273
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[25268246] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25268246, Kapcsolat: 25268246
  36. Corcoran James. Power relations in Brazilian English language teaching. (2011) INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE STUDIES 2157-4898 2157-4901 5 2 141-166
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25268138] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25268138, Kapcsolat: 25268138
  37. Faez Farahnaz. Developing the knowledge base of ESL and FSL teachers for K-12 programs in Canada. (2011) CANADIAN JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS / REVUE CANADIENNE LINGUISTIQUE APPLIQUEE 1481-868X 14 1 29-49
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25268047] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25268047, Kapcsolat: 25268047
  38. Grubbs SJ et al. Studying English with Thai and native-speaking teachers. (2010) TEACHERS AND TEACHING 1354-0602 1470-1278 16 5 559-576
    Folyóiratcikk/Tudományos[26432026] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26432026, Kapcsolat: 25268086
  39. BARRATT LESLIE. STRATEGIES TO PREPARE TEACHERS EQUALLY FOR EQUITY LESLIE BARRATT. (2010) Megjelent: The NNEST Lens: Non Native English Speakers in TESOL p. 180
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[25268352] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25268352, Kapcsolat: 25268352
  40. Yvonne Marie. Professional identity and the ’native speaker’: An investigation of essentializing discourses in TESOL. (2010)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[25271609] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25271609, Kapcsolat: 25271609
  41. Jeon In-Jae. Exploring the Co-teaching Practice of Native and Non-native English Teachers in Korea.. (2010) YONGO KYOYUK / ENGLISH TEACHING 1071-7108 65 3 43-67
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25268051] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25268051, Kapcsolat: 25268051
  42. Ueda Taemi. Comparing survey results in Japanese and English classes in China. (2010) Osaka Keidai Ronshu 0474-7909 60 6 31-48
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25271562] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25271562, Kapcsolat: 25271562
  43. Yeh Chieh-yue. Native and Non-Native Englsih Speaking Teachers''Belief''s and Their Influence on Their Practice: A Case Study of Elementary Team-teaching Teachers in Hsin Chu City. (2009) TAIWAN JOURNAL OF TESOL 1814-9448 2076-7617 6 2 93-120
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25268284] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25268284, Kapcsolat: 25268284
  44. Ke I Chung. Haunting Native Speakerism? Students’ Perceptions toward Native Speaking English Teachers. (2009) ENGLISH LANGUAGE TEACHING 1916-4742 1916-4750 2 3 p. 44
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25268276] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25268276, Kapcsolat: 25268276
  45. Moussu L et al. Non-native English-speaking English language teachers: History and research. (2008) LANGUAGE TEACHING 1475-3049 0261-4448 41 3 315-348
    Folyóiratcikk/Tudományos[27464201] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27464201, Kapcsolat: 25267933
  46. Liwei Liu. Co-teaching between native and non-native English teachers: An exploration of co-teaching models and strategies in the Chinese primary school context. Reflections on English Language Teaching. (2008) Reflections on English Language Teaching 0219-8398 7 2 103-118
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25271593] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25271593, Kapcsolat: 25271593
  47. Jui-min Tsai. Team teaching and teachers’ professional learning: case studies of collaboration between foreign and Taiwanese English teachers in Taiwanese elementary schools.. (2007)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[25271573] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25271573, Kapcsolat: 25271573
  48. Sorrell Yue. Some implications for native English speaking teachers in a Japanese ELT context.. (2007) Studies in Languages and Cultures 1341-0032 22 89-101
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25271556] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25271556, Kapcsolat: 25271556
  49. Jasmine C. Classroom interactions as cross cultural encounters: native speakers in ESL lessons. (2007)
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[25271587] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25271587, Kapcsolat: 25271587
  50. Carless D et al. Effective team teaching between local and native-speaking English teachers. (2006) LANGUAGE AND EDUCATION 0950-0782 1747-7581 20 6 463-477
    Folyóiratcikk/Tudományos[27464091] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27464091, Kapcsolat: 25267978
  51. Lasagabaster David. What do students think about the pros and cons of having a native speaker teacher?. (2005) Megjelent: Non-native language teachers pp. 217-241
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[25267938] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25267938, Kapcsolat: 25267938
  52. Han S-A. Good teachers know where to scratch when learners feel itchy: Korean learners' views of native-speaking teachers of English. (2005) AUSTRALIAN JOURNAL OF EDUCATION 0004-9441 2050-5884 49 2 197-213
    Folyóiratcikk/Tudományos[27464094] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27464094, Kapcsolat: 25268044
  53. David Lasagabaster. The Nativeness Factor: An Analysis Of Students’ Preferences. (2004) INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS (INJAL) 0802-6106 1473-4192 147 1 21-43
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26588009] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26588009, Kapcsolat: 26588009
  54. Cseresnyési László. Nyelvek és stratégiák, avagy A nyelv antropológiája. (2004) ISBN:9637094024
    Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[24279942] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24279942, Kapcsolat: 25271602
  55. Carless David. The Deployment of English Native-Speakers in State Schools: Comparative Perspectives. (2002) Megjelent: 10th Annual KOTESOL International Conference, 2002 pp. 149-163
    Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)/Tudományos[26588017] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26588017, Kapcsolat: 26588017
  56. Dooley Karen. Re-envisioning teacher preparation: Lessons from China. (2001) JOURNAL OF EDUCATION FOR TEACHING 0260-7476 1360-0540 27 3 241-251
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25268026] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25268026, Kapcsolat: 25268026
  57. Luk Jasmine. Exploring the sociocultural implications of the native English-speaker teacher scheme in Hong Kong through the eyes of the students. (2001) ASIA PACIFIC JOURNAL OF LANGUAGE IN EDUCATION 1029-0680 4 2 19-49
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25267987] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25267987, Kapcsolat: 25267987
Kormos J. Language wants of English majors in a non-native context. (2002) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 30 517-542, 1730826
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1730826]
  1. Mahmoud Omar. Investigating English Language Listening And Speaking Target Necessities of Social Work Students at the University College of Applied Sciences, Palestine. (2016) International Journal of Academic Research in Progressive Education and Development 2226-6348 5 2 1-13
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26064260] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26064260, Kapcsolat: 26064260
  2. Ali Asghar Poorbehzadi. Analysis of Language Needs of English Literature Majors: A Non-native Context Study. (2016) JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING AND RESEARCH 1798-4769 2053-0684 7 6 1210-1215
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26588142] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26588142, Kapcsolat: 26588142
  3. Ai-Hwa Chen. Writing for real purpose: Exploring Taiwanese cuisine through collaborative learning.. (2015) INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING 2329-7913 2329-7921 3 7 22-41
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25273141] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25273141, Kapcsolat: 25273141
  4. M Rezaie. The perception of male and female teachers of learning needs. (2015) International Journal of Educational Investigations 2410-3446 2 3 114-125
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25273120] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25273120, Kapcsolat: 25273120
  5. Ármin Kövér. THE MOTIVATION PROCESSES OF MA IN ENGLISH APPLIED LINGUISTICS STUDENTS. (2015) WORKING PAPERS IN LANGUAGE PEDAGOGY 1789-3607 9 22-40
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26588123] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26588123, Kapcsolat: 26588123
  6. A Bocanegra-Valle. Foreign language learning needs in higher education: Reasons for convergence and accountability.. (2015) REVISTA DE LENGUAS PARA FINES ESPECIFICOS 1133-1127 2340-8561 21 1 67-87
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25273126] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25273126, Kapcsolat: 25273126
  7. M Lehmann. A quantitative study of oral presentation skills with Slovak students of English. (2015) Megjelent: UZRT 2014: Empirical Studies in Applied Linguistics pp. 91-99
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[25273281] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25273281, Kapcsolat: 25273281
  8. Mahdieh Nouri et al. Tracking down the Academic Target Needs of Undergraduate Students of English Language and Literature in a Non-Native context. (2014) JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING AND RESEARCH 1798-4769 2053-0684 3 1 55-73
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26588132] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26588132, Kapcsolat: 26588132
  9. M Noori et al. A triangulated study of target situation needs of Iranian undergraduate students of English language and literature. (2014) PROCEDIA - SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES 1877-0428 98 1374-1379
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25273289] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25273289, Kapcsolat: 25273289
  10. Muhammad Tanveer. The Factors Causing English Language and Study Skills Gaps between Foundation and Undergraduate Programmes; an Exploratory Study at Majan College (University College), The Sultanate of Oman. (2013) ASIAN EFL JOURNAL 1738-1460 15 3 161-200
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26588119] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26588119, Kapcsolat: 26588119
  11. M a Channa. A study of needs, problems and wants of using English of Engineering students at Quaid-e-Awam university of Engineering, Science and Technology, Pakistan. (2013) JOURNAL OF EDUCATION AND PRACTICE 2222-1735 2222-288X 4 3 18-26
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25273375] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25273375, Kapcsolat: 25273375
  12. Priya Mathew. An Arab EFL context: Does variance in anxiety and motivation across gender impact language attainment?. (2013) STUDIES IN LITERATURE AND LANGUAGE 1923-1555 1923-1563 6 3 14-22
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25273468] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25273468, Kapcsolat: 25273468
  13. A Kahraman. A case study: Language needs of electric-electronics students. (2013) Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 1308-738X 15 311-334
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25273409] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25273409, Kapcsolat: 25273409
  14. F A Boroujeni et al. Exploring the language learning needs across different levels: A case for the Iranian undergraduate and postgraduate genetics students. (2012) ENGLISH LANGUAGE TEACHING 1916-4742 1916-4750 5 7 164-174
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25273495] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25273495, Kapcsolat: 25273495
  15. A Isik. Language education and ELT materials in Turkey from the path dependence perspective. (2011) HACETTEPE ÜNIVERSITESI TÜRKIYAT ARASTıRMALARI DERGISI / HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF TURKISH STUDIES 1305-5992 40 256-266
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25273722] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25273722, Kapcsolat: 25273722
  16. Mohammad Zohrabi. An Evaluation of the Needs Analysis Component in an Academic Setting. (2011) The Asian ESP Journal 2206-0979 7 4 153-182
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26588139] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26588139, Kapcsolat: 26588139
  17. Elisha-Primo I et al. Listening to students’ voices: A curriculum renewal project for an EFL graduate academic program. (2010) SYSTEM 0346-251X 1879-3282 38 3 457-466
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25273892] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25273892, Kapcsolat: 25273892
  18. A S Al-Tamimi. Investigating the English language needs of petroleum engineering students at Hadhramout University of Science and Technology. (2010) The Asian ESP Journal 2206-0979 6 1 6-34
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25273879] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25273879, Kapcsolat: 25273879
  19. Elisabet Arnó-Macià. A Qualitative Approach to Educational Research: Language Courses in English Studies. (2010) HERMES: JOURNAL OF LANGUAGE AND COMMUNICATION STUDIES 0904-1699 45 143-160
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25274383] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25274383, Kapcsolat: 25274383
  20. Nagy Borbála Cecília. ‘To will or not to will’ Exploring Advanced EFL Learners’ Willingness to Communicate in English. (2009)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[27026135] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27026135, Kapcsolat: 25274429
  21. E Arnó-Macià. Knowledge about language in English language courses for future language professionals. (2009) NJES: NORDIC JOURNAL OF ENGLISH STUDIES 1502-7694 1654-6970 8 1 5-39
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25273956] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25273956, Kapcsolat: 25273956
  22. James Dean. Foreign and second language needs analysis. (2009) Megjelent: An introduction to language teaching pp. 269-293
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[25273911] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25273911, Kapcsolat: 25273911
  23. A Kahraman. A study on Turkish engineering students' beliefs about language learning. (2009) Civilacademy Journal of Social Sciences 1304-9119 7 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25273922] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25273922, Kapcsolat: 25273922
  24. Amos Paran. The role of literature in instructed foreign language learning and teaching:An evidence-based survey. (2008) LANGUAGE TEACHING 1475-3049 0261-4448 41 465-496
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25274418] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25274418, Kapcsolat: 25274418
  25. Valérie Braud. L’anglais et les magistrats français, résultats d’une enquête de terrain. (2008) ASP 1246-8185 2108-6354 53-54 141-158
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25274409] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25274409, Kapcsolat: 25274409
  26. Francis Prescott. Organizational strategies in the writing of entry level univeristy students. (2007) WORKING PAPERS IN LANGUAGE PEDAGOGY 1789-3607 1 17-37
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25274424] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25274424, Kapcsolat: 25274424
  27. Thitapon Meggiolaro. A Study of English Language Needs for the Government Savings Bank Staff. (2007)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[25274434] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25274434, Kapcsolat: 25274434
  28. Suleiman Al-Husseini. The visible and invisible role of English foundation programmes: A Search for communication opportunities within EFL contexts. (2006) ASIAN EFL JOURNAL 1738-1460 8 4 35-51
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25274435] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25274435, Kapcsolat: 25274435
  29. Teresa O'Brien. Writing in a foreign language: Teaching and learning. (2004) LANGUAGE TEACHING 1475-3049 0261-4448 37 1 1-28
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25274441] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25274441, Kapcsolat: 25274441
Kontra E. In the mood: Introducing pragmatic awareness at low levels. (2003) Megjelent: Teaching pragmatics, 2346617
Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[2346617]
  1. Paula Gozalo. El marcador discursivo Bueno Análisis y propuesta didáctica.. (2013) Signos ELE: Revista de Español como Lengua Extranjera 1851-4863 7
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26057977] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26057977, Kapcsolat: 26057977
Kontráné Hegybíró. A nyelvtanuló : sikerek, módszerek, stratégiák. (2004) ISBN:9639228885, 2065454
Könyv/Szakkönyv (Könyv)/Tudományos[2065454]
  1. Szablyár Anna. Fremdsprachenunterricht zwischen Qual und Erholung: Zur Entwicklung der Reflexionskompetenz von Germanistikstudenten. (2009) JAHRBUCH DER UNGARISCHEN GERMANISTIK 1217-0216 212-233
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30816336] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30816336, Kapcsolat: 28320026
  2. Fábián Gyöngyi. Kísérlet a nyelvtanárszerep fogalmának integrált megközelítésére. (2007)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[1813622] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 1813622, Kapcsolat: 25269506
  3. Jaszenovics Melinda. Kontráné Hegybíró Edit és Kormos Judit (szerk.): A nyelvtanuló. (2006) ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY 1587-1061 2498-4442 6 1-2 201-202
    Folyóiratcikk/Recenzió/kritika (Folyóiratcikk)/Tudományos[26057802] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26057802, Kapcsolat: 26057802
2021-08-02 12:16