Futó J et al. A gyermekkori emlékek természete: halványodás és kiemelkedés. (2008) ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA 1419-872X 10 1-2 53-67, 1490839
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1490839]
  1. Varga Izabella. Az idő mintázódások jelentősége a dinamikus szenzoros integrációs terápiában. (2016) Megjelent: Billenések pp. 129-179
    Könyvrészlet/Szaktanulmány (Könyvrészlet)/Tudományos[27417132] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 27417132, Kapcsolat: 26440922
Futo J et al. Communicative Function Demonstration induces kind-based artifact representation in preverbal infants. (2010) COGNITION 0010-0277 117 1 1-8, 1420797
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[1420797]
  1. Hildebrandt Frauke et al. Why Not Just Features? Reconsidering Infants' Behavior in Individuation Tasks. (2020) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 11
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31694196] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31694196, Kapcsolat: 29569202
  2. Yildiz Tolga. The most effective element in conceptualization is social interaction, not source or modality: A new model of the conceptual development in children. (2020) LEARNING CULTURE AND SOCIAL INTERACTION 2210-6561 2210-657X 24
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31420648] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31420648, Kapcsolat: 29129819
  3. Alessandroni Nicolas et al. The development of categorisation and conceptual thinking in early childhood: methods and limitations. (2020) PSICOLOGIA-REFLEXAO E CRITICA 0102-7972 1678-7153 33 1
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31422442] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31422442, Kapcsolat: 29129818
  4. Meis-Harris Julia et al. Navigating sustainably within the urban environment: The role of environmental identity and attitudes on sign and object evaluation. (2020) ASIAN JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY 1367-2223 1467-839X
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31422440] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31422440, Kapcsolat: 29129816
  5. Butler Lucas P. et al. Look Again: Pedagogical Demonstration Facilitates Children's Use of Counterevidence. (2020) CHILD DEVELOPMENT 0009-3920 1467-8624
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31420656] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31420656, Kapcsolat: 29129820
  6. Oláh Katalin et al. Young Children Selectively Imitate Models Conforming to Social Norms. (2019) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 10
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30926168] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30926168, Kapcsolat: 28447155
  7. Xu Fei. Towards a Rational Constructivist Theory of Cognitive Development. (2019) PSYCHOLOGICAL REVIEW 0033-295X 1939-1471 126 6 841-864
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31019830] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31019830, Kapcsolat: 28576385
  8. Leshinskaya A. et al. From the structure of experience to concepts of structure: How the concept "cause" is attributed to objects and events. (2019) JOURNAL OF EXPERIMENTAL PSYCHOLOGY-GENERAL 0096-3445 148 4 619-643
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30927583] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30927583, Kapcsolat: 28447152
  9. Taborda-Osorio H. et al. Examining infants' individuation of others by sociomoral disposition. (2019) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 10 MAY
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30927585] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30927585, Kapcsolat: 28447156
  10. Kibbe M.M. et al. Conceptually Rich, Perceptually Sparse: Object Representations in 6-Month-Old Infants’ Working Memory. (2019) PSYCHOLOGICAL SCIENCE 0956-7976 1467-9280 30 3 362-375
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30927584] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30927584, Kapcsolat: 28447153
  11. Stavans Maayan et al. Catastrophic Individuation Failures in Infancy: A New Model and Predictions. (2019) PSYCHOLOGICAL REVIEW 0033-295X 1939-1471 126 2 196-225
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30596108] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 30596108, Kapcsolat: 28447154
  12. Moll Henrike. The Transformative Cultural Intelligence Hypothesis: Evidence from Young Children's Problem-Solving. (2018) REVIEW OF PHILOSOPHY AND PSYCHOLOGY 1878-5158 1878-5166 9 1 161-175
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27325493] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27325493, Kapcsolat: 27300581
  13. Zheng Xiaobei et al. Intentional inference during infants' observational word learning. (2018) LINGUA 0024-3841 207 38-48
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27552201] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27552201, Kapcsolat: 27552201
  14. Taborda-Osorio Hernando et al. Infants' agent individuation: It's what's on the insides that counts. (2018) COGNITION 0010-0277 175 11-19
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27552200] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27552200, Kapcsolat: 27552200
  15. Stavans Maayan et al. Four-month-old infants individuate and track simple tools following functional demonstrations. (2018) DEVELOPMENTAL SCIENCE 1363-755X 1467-7687 21 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27101599] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27101599, Kapcsolat: 27070284
  16. Kimura Katherine et al. Children's use of comparison and function in novel object categorization. (2018) JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY 0022-0965 170 161-176
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27552199] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27552199, Kapcsolat: 27552199
  17. É Kiss Katalin et al. Quantifier spreading: children misled by ostensive cues. (2017) GLOSSA: A JOURNAL OF GENERAL LINGUISTICS 2397-1835 2 1 1-20
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3309653] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 3309653, Kapcsolat: 26908635
  18. Loria Emiliano. Per una revisione della teoria della pedagogia naturale. (2017) RIVISTA INTERNAZIONALE DI FILOSOFIA E PSICOLOGIA 2039-4667 8 2 179-192
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27319302] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 27319302, Kapcsolat: 27070288
  19. Ferguson Brock et al. Linking language and categorization in infancy. (2017) JOURNAL OF CHILD LANGUAGE 0305-0009 1469-7602 44 3 527-552
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26769407] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26769407, Kapcsolat: 26738975
  20. Schachner Adena et al. Is the bias for function-based explanations culturally universal? Children from China endorse teleological explanations of natural phenomena. (2017) JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY 0022-0965 157 29-48
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26553487] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26553487, Kapcsolat: 26553487
  21. Oláh Katalin et al. Gaze-following and reaction to an aversive social interaction have corresponding associations with variation in the OXTR gene in dogs but not in human infants. (2017) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 8
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3302698] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 3302698, Kapcsolat: 27070285
  22. Taborda-Osorio Hernando et al. Developmental Origins of Biological Explanations: The case of infants' internal property bias. (2017) PSYCHONOMIC BULLETIN & REVIEW 1069-9384 1531-5320 24 5 1527-1537
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[27070287] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27070287, Kapcsolat: 27070287
  23. Chaigneau Sergio E et al. Why the designer's intended function is central for proper function assignment and artifact conceptualization: Essentialist and normative accounts. (2016) DEVELOPMENTAL REVIEW 0273-2297 41 38-50
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26204977] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26204977, Kapcsolat: 26204977
  24. Ferguson Brock et al. What the [beep]? Six-month-olds link novel communicative signals to meaning. (2016) COGNITION 0010-0277 146 185-189
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25307911] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25307911, Kapcsolat: 25307519
  25. Butler Lucas P et al. Two- and 3-year-olds integrate linguistic and pedagogical cues in guiding inductive generalization and exploration. (2016) JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY 0022-0965 145 64-78
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25772641] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25772641, Kapcsolat: 25772641
  26. Oláh K et al. Social Pre-treatment Modulates Attention Allocation to Transient and Stable Object Properties. (2016) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 7
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3121340] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 3121340, Kapcsolat: 26204976
  27. Butler Lucas P et al. Navigating pedagogy: Children's developing capacities for learning from pedagogical interactions. (2016) COGNITIVE DEVELOPMENT 0885-2014 38 27-35
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25772642] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25772642, Kapcsolat: 25772642
  28. Libertus Klaus et al. Infants' observation of tool-use events over the first year of life. (2016) JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY 0022-0965 152 123-135
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[26378095] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26378095, Kapcsolat: 26378095
  29. Shneidman Laura et al. Are Child-Directed Interactions the Cradle of Social Learning?. (2016) PSYCHOLOGICAL BULLETIN 0033-2909 1939-1455 142 1 1-17
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25802680] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25802680, Kapcsolat: 25772643
  30. Oláh Katalin et al. 3-Year-Old Children Selectively Generalize Object Functions Following a Demonstration from a Linguistic In-group Member: Evidence from the Phenomenon of Scale Error. (2016) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 7
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[3093818] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 3093818, Kapcsolat: 26017389
  31. Butler Lucas et al. Young children use pedagogical cues to modulate the strength of normative inferences. (2015) BRITISH JOURNAL OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY 0261-510X 33 4 476-488
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25307520] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25307520, Kapcsolat: 25307520
  32. Moreno-Nunez Ana et al. The Rhythmic, Sonorous and Melodic Components of Adult-Child-Object Interactions Between 2 and 6 Months Old. (2015) INTEGRATIVE PSYCHOLOGICAL & BEHAVIORAL SCIENCE 1932-4502 49 4 737-756
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25307521] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25307521, Kapcsolat: 25307521
  33. Michael J. The intentional stance and cultural learning: A developmental feedback loop. (2015) Megjelent: Content and Consciousness Revisited pp. 163-183
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[25129110] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 25129110, Kapcsolat: 28447161
  34. Sutherland Shelbie et al. Memory Errors Reveal a Bias to Spontaneously Generalize to Categories. (2015) COGNITIVE SCIENCE 0364-0213 39 5 1021-1046
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25307917] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25307917, Kapcsolat: 25307522
  35. Leonard Nick et al. Identifying and counting objects: The role of sortal concepts. (2015) COGNITION 0010-0277 145 89-103
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25307523] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25307523, Kapcsolat: 25307523
  36. Oláh Katalin et al. Feature or location? Infants and adults adopt different strategies to search for a hidden toy in an ambiguous task. (2015) INFANT BEHAVIOR & DEVELOPMENT 0163-6383 1934-8800 41 73-79
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2937663] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 2937663, Kapcsolat: 25307524
  37. Waismeyer Anna et al. Causal learning from probabilistic events in 24-month-olds: an action measure. (2015) DEVELOPMENTAL SCIENCE 1363-755X 1467-7687 18 1 175-182
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25664525] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25664525, Kapcsolat: 24483153
  38. Leshinskaya Anna et al. Abstract categories of functions in anterior parietal lobe. (2015) NEUROPSYCHOLOGIA 0028-3932 1873-3514 76 27-40
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25307525] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25307525, Kapcsolat: 25307525
  39. Pignocchi A. The intuitive concept of art. (2014) PHILOSOPHICAL PSYCHOLOGY 0951-5089 1465-394X 27 3 425-444
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[23842175] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23842175, Kapcsolat: 23842175
  40. Trauble B et al. Shared function knowledge: Infants' attention to function information in communicative contexts. (2014) JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY 0022-0965 124 67-77
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[24556477] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24556477, Kapcsolat: 24483154
  41. Nakao H et al. Ready to Teach or Ready to Learn: A Critique of the Natural Pedagogy Theory. (2014) REVIEW OF PHILOSOPHY AND PSYCHOLOGY 1878-5158 1878-5166 5 4 465-483
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25146807] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 25146807, Kapcsolat: 28447163
  42. Butler LP et al. Preschoolers use pedagogical cues to guide radical reorganization of category knowledge. (2014) COGNITION 0010-0277 130 1 116-127
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[23842176] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23842176, Kapcsolat: 23842176
  43. Michael J et al. Mindreading as social expertise. (2014) SYNTHESE 0039-7857 1573-0964 191 5 817-840
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24371158] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24371158, Kapcsolat: 23842177
  44. Jucker JL et al. "I JUST DON'T GET IT": PERCEIVED ARTISTS' INTENTIONS AFFECT ART EVALUATIONS. (2014) EMPIRICAL STUDIES OF THE ARTS 0276-2374 1541-4493 32 2 149-182
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[24483156] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 24483156, Kapcsolat: 24483156
  45. Pignocchi A. History and Intentions in the Experience of Artworks. (2014) TOPOI-AN INTERNATIONAL REVIEW OF PHILOSOPHY 0167-7411 1572-8749 33 2 477-486
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[24483155] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 24483155, Kapcsolat: 24483155
  46. Keil FC. The roots of folk biology. (2013) PROCEEDINGS OF THE NATIONAL ACADEMY OF SCIENCES OF THE UNITED STATES OF AMERICA 0027-8424 1091-6490 110 40 15857-15858
    Folyóiratcikk/Ismertetés (Folyóiratcikk)[23842178] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23842178, Kapcsolat: 23842178
  47. Malt BC et al. The real deal: What judgments of really reveal about how people think about artifacts. (2013) MEMORY & COGNITION 0090-502X 1532-5946 41 3 354-364
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[23842179] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23842179, Kapcsolat: 23842179
  48. Skerry Amy et al. The Origins of Pedagogy: Developmental and Evolutionary Perspectives. (2013) EVOLUTIONARY PSYCHOLOGY 1474-7049 11 3 550-572
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25640422] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25640422, Kapcsolat: 23842180
  49. Flynn EG et al. Target Article with Commentaries: Developmental niche construction. (2013) DEVELOPMENTAL SCIENCE 1363-755X 1467-7687 16 2 296-313
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)[23842181] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23842181, Kapcsolat: 23842181
  50. Chen ML et al. "Shall We Blick?": Novel Words Highlight Actors' Underlying Intentions for 14-Month-Old Infants. (2013) DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY 0012-1649 49 3 426-431
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[23842183] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23842183, Kapcsolat: 23842183
  51. Gelman Susan et al. Children's Sensitivity to the Knowledge Expressed in Pedagogical and Nonpedagogical Contexts. (2013) DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY 0012-1649 49 3 491-504
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[25640419] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25640419, Kapcsolat: 23842182
  52. Butler LP et al. Preschoolers Use Intentional and Pedagogical Cues to Guide Inductive Inferences and Exploration. (2012) CHILD DEVELOPMENT 0009-3920 1467-8624 83 4 1416-1428
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[22676697] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 22676697, Kapcsolat: 22667104
  53. Baillargeon R et al. Object Individuation and Physical Reasoning in Infancy: An Integrative Account. (2012) LANGUAGE LEARNING AND DEVELOPMENT 1547-5441 1547-3341 8 1 4-46
    Folyóiratcikk[22667106] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22667106, Kapcsolat: 22667106
  54. Phillips B et al. Learning About Tool Categories via Eavesdropping. (2012) CHILD DEVELOPMENT 0009-3920 1467-8624 83 6 2057-2072
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[23842184] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 23842184, Kapcsolat: 23842184
  55. Bannard C et al. Can We Dissociate Contingency Learning from Social Learning in Word Acquisition by 24-Month-Olds?. (2012) PLOS ONE 1932-6203 1932-6203 7 11
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)[23842185] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 23842185, Kapcsolat: 23842185
  56. Carey S. Concept innateness, concept continuity, and bootstrapping. (2011) BEHAVIORAL AND BRAIN SCIENCES 0140-525X 1469-1825 34 3 152-167
    Folyóiratcikk[22667107] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22667107, Kapcsolat: 22667107
  57. Haman M et al. Can multiple bootstrapping provide means of very early conceptual development?. (2011) BEHAVIORAL AND BRAIN SCIENCES 0140-525X 1469-1825 34 3 130-U27
    Folyóiratcikk[22655432] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22655432, Kapcsolat: 21789314
Watson JS et al. Gender and relational differences in sensitivity to internal and external cues at 12 months. (2011) BULLETIN OF THE MENNINGER CLINIC 0025-9284 75 1 64-93, 2066278
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[2066278]
  1. Crockford Helena et al. Mentalizing and Men’s Mental Health: Helping Men to Keep Mind in Mind in Clinical Settings. (2019) Megjelent: The Palgrave Handbook of Male Psychology and Mental Health pp. 557-577
    Könyvrészlet/Könyvfejezet (Könyvrészlet)/Tudományos[30927572] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30927572, Kapcsolat: 28447149
  2. Barrett Paula et al. Building positive, lifelong attachment bonds. (2013) Australian Journal of Child and Family Health Nursing 1839-8782 10 1 11-14
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30927561] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30927561, Kapcsolat: 28447143
Kassai Reka et al. A meta-analysis of the experimental evidence on the near- and far-transfer effects among children’s executive function skills.. (2019) PSYCHOLOGICAL BULLETIN 0033-2909 1939-1455 145 2 165-188, 30399596
Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[30399596]
  1. Stavroulaki Vasiliki et al. Working memory training effects across the lifespan: Evidence from human and experimental animal studies. (2021) MECHANISMS OF AGEING AND DEVELOPMENT 0047-6374 1872-6216 194 p. 111415
    Folyóiratcikk/Tudományos[31910214] [Import]
    Független, Idéző: 31910214, Kapcsolat: 29900545
  2. De Lillo Martina et al. Training executive functions using an adaptive procedure over 21-days (ten training sessions) and an active control group. (2021)
    Egyéb/Tudományos[31902786] [Import]
    Független, Idéző: 31902786, Kapcsolat: 29891146
  3. McLoughlin Shane et al. Non-Verbal IQ gains from relational operant training explain variance in educational attainment: An active-controlled feasibility study. (2021) JOURNAL OF COGNITIVE ENHANCEMENT 2509-3290 2509-3304 5 35-50
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31594559] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31594559, Kapcsolat: 29446638
  4. Schaeffner Simone et al. Metacognitive Training. (2021) Megjelent: Cognitive Training pp. 255-270
    Könyvrészlet/Tudományos[31902789] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31902789, Kapcsolat: 29891149
  5. Fleur Damien et al. Metacognition: Ideas and Insights from Neuro-and Educational Sciences. (2021)
    Egyéb/Tudományos[31902794] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31902794, Kapcsolat: 29891153
  6. Vrbová Lucie et al. Informal reasoning fallacies: answered and unanswered questions from a decision-making perspective. (2021) INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT AND DECISION MAKING 1462-4621 1741-5187 20 1 112-122
    Folyóiratcikk/Tudományos[31902793] [Import]
    Független, Idéző: 31902793, Kapcsolat: 29891152
  7. Jylkkä Jussi et al. From task-general to task-specific in a few minutes: Working memory performance is an adaptive process. (2021)
    Egyéb/Tudományos[31902792] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31902792, Kapcsolat: 29891151
  8. Ming Hua et al. Family socio-economic status and children’s executive function: The moderating effects of parental subjective socio-economic status and children’s subjective social mobility. (2021) BRITISH JOURNAL OF PSYCHOLOGY 0007-1269 2044-8295 n/a n/a
    Folyóiratcikk/Tudományos[31902797] [Import]
    Független, Idéző: 31902797, Kapcsolat: 29891156
  9. De Lillo Martina et al. EXPRESS: Training executive functions using an adaptive procedure over 21-days (ten training sessions) and an active control group. (2021) QUARTERLY JOURNAL OF EXPERIMENTAL PSYCHOLOGY 1747-0218 1747-0226 p. 17470218211002509
    Folyóiratcikk/Tudományos[31910210] [Import]
    Független, Idéző: 31910210, Kapcsolat: 29900542
  10. Esposito Alena G. Executive functions in two-way dual-language education: A mechanism for academic performance. (2021) BILINGUAL RESEARCH JOURNAL 1523-5882 1523-5890 1-16
    Folyóiratcikk/Tudományos[31902784] [Import]
    Független, Idéző: 31902784, Kapcsolat: 29891145
  11. Esposito Alena G. Executive functions in two-way dual-language education: A mechanism for academic performance. (2021) BILINGUAL RESEARCH JOURNAL 1523-5882 1523-5890 1-16
    Folyóiratcikk/Tudományos[31910212] [Import]
    Független, Idéző: 31910212, Kapcsolat: 29900543
  12. Tungate Andrew S et al. Executive function in Down syndrome: A meta-analysis. (2021) RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES 0891-4222 1873-3379 108 p. 103802
    Folyóiratcikk/Tudományos[31910221] [Import]
    Független, Idéző: 31910221, Kapcsolat: 29900550
  13. de Vries Marieke et al. Cognitive Training in Children with Neurodevelopmental Conditions. (2021) Megjelent: Cognitive Training pp. 351-368
    Könyvrészlet/Tudományos[31902791] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31902791, Kapcsolat: 29891150
  14. Rachanioti Eleni et al. Cogni-Prelit: Empowering Executive Functions Embedded With Preliteracy Learning in Preschool Children at Risk for Reading Difficulties. (2021) Megjelent: Education and Technology Support for Children and Young Adults With ASD and Learning Disabilities pp. 189-207
    Könyvrészlet/Tudományos[31902779] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31902779, Kapcsolat: 29891148
  15. Fellman Daniel et al. The role of strategy use in working memory training outcomes. (2020) JOURNAL OF MEMORY AND LANGUAGE 0749-596X 1096-0821 110
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31084896] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31084896, Kapcsolat: 28689688
  16. Blakey Emma et al. The Role of Executive Functions in Socioeconomic Attainment Gaps: Results From a Randomized Controlled Trial. (2020) CHILD DEVELOPMENT 0009-3920 1467-8624
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31515749] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31515749, Kapcsolat: 29293840
  17. Hegarty David Lawrence. The Effect of Computerised Adaptive Cognitive Training on Executive Functioning, Fluid Intelligence, and Academic Achievement in Grade 3 and Grade 5 Students: A Randomised Clinical Trial. (2020)
    Disszertáció/Tudományos[31594630] [Import]
    Független, Idéző: 31594630, Kapcsolat: 29446640
  18. Forsberg Alicia et al. Strategy mediation in working memory training in younger and older adults. (2020) QUARTERLY JOURNAL OF EXPERIMENTAL PSYCHOLOGY 1747-0218 1747-0226 73 8 1206-1226
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31515751] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31515751, Kapcsolat: 29293841
  19. Hallowell David Allen. Spatial Reasoning in Elementary School Children’s Geometry Insight: A Neo-Piagetian Developmental Proposal. (2020)
    Disszertáció/Tudományos[31594547] [Import]
    Független, Idéző: 31594547, Kapcsolat: 29446622
  20. Robson Davina A. et al. Self-Regulation in Childhood as a Predictor of Future Outcomes: A Meta-Analytic Review. (2020) PSYCHOLOGICAL BULLETIN 0033-2909 1939-1455 146 4 324-354
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31515745] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31515745, Kapcsolat: 29293835
  21. Doebel Sabine. Rethinking Executive Function and its Development. (2020) PERSPECTIVES ON PSYCHOLOGICAL SCIENCE 1745-6916 15 4 942-956
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31515753] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31515753, Kapcsolat: 29293845
  22. Romero-Lopez Miriam et al. Promoting Social Competence in Preschool with an Executive Functions Program Conducted by Teachers. (2020) SUSTAINABILITY 2071-1050 12 11
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31515746] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31515746, Kapcsolat: 29293836
  23. OKUR ŞÜKRAN. PREDICTORS OF EXECUTIVE FUNCTION IN EARLY CHILDHOOD: URBAN AND RURAL POVERTY. (2020)
    Disszertáció/Tudományos[31594540] [Import]
    Független, Idéző: 31594540, Kapcsolat: 29446614
  24. Kitil Marsha Jennifer. PATHWAYS TO SCHOOL AND LIFE SUCCESS: RELATIONS OF EXECUTIVE FUNCTIONS TO ACADEMIC ACHIEVEMENT AND WELL-BEING IN ADOLESCENCE. (2020)
    Disszertáció/PhD (Disszertáció)/Tudományos[31678897] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31678897, Kapcsolat: 29546853
  25. Scionti Nicoletta et al. Is Cognitive Training Effective for Improving Executive Functions in Preschoolers? A Systematic Review and Meta-Analysis. (2020) FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 1664-1078 10
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31515755] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31515755, Kapcsolat: 29293847
  26. Luis-Ruiz Sandra et al. Is cognitive training an effective tool for improving cognitive function and real-life behaviour in healthy children and adolescents? A systematic review. (2020) NEUROSCIENCE AND BIOBEHAVIORAL REVIEWS 0149-7634 1873-7528 116 268-282
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31678862] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31678862, Kapcsolat: 29546820
  27. Benites Cerqueira Bernardo et al. Inhibitory control stimulation in elementary school children through digital games: A systematic mapping study. (2020) APPLIED NEUROPSYCHOLOGY : CHILD 2162-2965 2162-2973
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31718733] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31718733, Kapcsolat: 29609335
  28. Pawar Shashank. Improving Game-Based Executive Functions Training with Adaptivity and Adptability. (2020)
    Disszertáció/Tudományos[31594577] [Import]
    Független, Idéző: 31594577, Kapcsolat: 29446650
  29. Xuan Bin. From Evaluation to Prediction: Behavioral Effects and Biological Markers of Cognitive Control Intervention. (2020) NEURAL PLASTICITY 2090-5904 1687-5443 2020
    Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31515744] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31515744, Kapcsolat: 29293834
  30. Pesce Caterina et al. Fostering Self‐Control Development With a Designed Intervention in Physical Education: A Two‐Year Class‐Randomized Trial. (2020) CHILD DEVELOPMENT 0009-3920 1467-8624 1
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31594589] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31594589, Kapcsolat: 29446659
  31. Benzing Valentin Johannes et al. Effects of Cognitive Training and Exergaming in Pediatric Cancer Survivors–A Randomized Clinical Trial. (2020) MEDICINE AND SCIENCE IN SPORTS AND EXERCISE 0195-9131 1530-0315
    Folyóiratcikk/Tudományos[31594556] [Import]
    Független, Idéző: 31594556, Kapcsolat: 29446629
  32. BENZING V. A. et al. Effects of Cognitive Training and Exergaming in Pediatric Cancer Survivors-A Randomized Clinical Trial. (2020) MEDICINE AND SCIENCE IN SPORTS AND EXERCISE 0195-9131 1530-0315 52 11 2293-2302
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31718732] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31718732, Kapcsolat: 29609334
  33. Schmidt Mirko et al. Combining Physical and Cognitive Training to Improve Kindergarten Children’s Executive Functions: A Cluster Randomized Controlled Trial. (2020) CONTEMPORARY EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 0361-476X 1090-2384 p. 101908
    Folyóiratcikk/Tudományos[31594557] [Import]
    Független, Idéző: 31594557, Kapcsolat: 29446635
  34. Green C Shawn et al. Cognitive Training: How Evidence, Controversies, and Challenges Inform Education Policy. (2020) POLICY INSIGHTS FROM THE BEHAVIORAL AND BRAIN SCIENCES 2372-7322 2372-7330 7 1 80-86
    Folyóiratcikk/Tudományos[31594579] [Import]
    Független, Idéző: 31594579, Kapcsolat: 29446651
  35. van Bers Bianca M. et al. Cognitive flexibility training has direct and near transfer effects, but no far transfer effects, preschoolers. (2020) JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY 0022-0965 193
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31515748] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31515748, Kapcsolat: 29293838
  36. Sala Giovanni et al. Cognitive and academic benefits of music training with children: A multilevel meta-analysis. (2020) MEMORY & COGNITION 0090-502X 1532-5946
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31429754] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31429754, Kapcsolat: 29293833
  37. Resch Christine et al. Cognitieve revalidatie voor kinderen en jongeren met niet-aangeboren hersenletsel: wat zijn de effectieve componenten?. (2020) Neuropraxis 1387-5817 24 3 66-73
    Folyóiratcikk/Tudományos[31594581] [Import]
    Független, Idéző: 31594581, Kapcsolat: 29446654
  38. Hajian Shiva. Transfer of Learning and Teaching: A Review of Transfer Theories and Effective Instructional Practices.. (2019)
    Egyéb/Tudományos[30823449] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 30823449, Kapcsolat: 28327938
  39. Bir Livia. The Impact of a Cognitive Intervention Program on Working Memory and Executive Functions in Children and Adolescents with ADHD. (2019)
    Disszertáció/Tudományos[31594573] [Import]
    Független, Idéző: 31594573, Kapcsolat: 29446647
  40. Kroll Jasmin et al. Systematic assessment of perinatal and socio-demographic factors associated with IQ from childhood to adult life following very preterm birth. (2019) INTELLIGENCE 0160-2896 77
    Folyóiratcikk/Szakcikk (Folyóiratcikk)/Tudományos[31093674] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 31093674, Kapcsolat: 28689690
2021-04-18 00:34