Séra László et al. Térismeret és kognitív készségek. (1993) PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET) 0230-0508 13 1 43-65,
1978690
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[1978690]
Lippai E et al. A fenntartható infrastruktúra, mint a tudásmenedzsment eszköze és terméke. (2010) Megjelent: Szellemi tőke, mint versenyelőny avagy A tudásmenedzsment szerepe a versenyképességben pp. 1039-1060
Stefanik Krisztina. Mirror Self Recognition in Children with Autism. Empirical Findings and Theoretical Considerations. (1997),
2022771
Nem besorolt (Egyéb) | Tudományos[2022771]
Rhode M. Mirroring, imitation, identification: The sense of self in relation to the mother's internal world. (2005) JOURNAL OF CHILD PSYCHOTHERAPY 0075-417X 1469-9370 31 1 52-71
Győri M et al. Mentalizáció és nyelvi pragmatika autizmussal élő magasan funkcionáló személyeknél: reprezentációs vagy performancia deficit? Empirikus eredmények és előzetes értelmezések.. (2000),
2025196
Nem besorolt (Egyéb) | Tudományos[2025196]
Pléh Csaba. A modularitás és a pragmatika: néhány egyszerű és bonyolult kapcsolat. (2003) Megjelent: A természet és a lélek: a naturalista megközelítés a pszichológiában pp. 128-149
Győri Miklós et al. Naiv tudatelmélet és nyelvi pragmatika magasan funkcionáló autizmusban: reprezentációs zavar, performancia korlát, vagy kompenzáció?. (2002) Megjelent: Architektúra és patológia a megismerésben pp. 11-39,
1959160
Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[1959160]
Svindt Veronika. A pragmatikai képesség atipikus fejlődése. (2022) GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 2063-9945 10 1 113-132
Schnell Zsuzsanna et al. Fuzzy Boundaries and Fuzzy Minds: Interpretation Strategies and Discourse Processing in Schizophrenia. (2019) Megjelent: Fuzzy Boundaries in Discourse Studies pp. 181-211
Mezőlaki Regina et al. Felnőtt neurotipikus és autista személyek közötti társas interakciós konfliktushelyzetek kezelésének sajátosságai. (2019) ARGUMENTUM 1787-3606 15 738-754
Schnell Z et al. Neuropragmatics and irony processing in schizophrenia – Possible neural correlates of the meta-module of pragmatic meaning construction. (2016) JOURNAL OF PRAGMATICS 0378-2166 1879-1387 92 74-99
Alberti Gábor et al. Intensional profiles and different kinds of human minds: “Case studies” about Hungarian imperative-like sentence types. (2016) LINGUISTICS BEYOND AND WITHIN 2450-5188 2016 2 6-26
Balázs Patrícia et al. A konvencionális és az újszerű metaforák megértési folyamata a serdülő és fiatal felnőtt korosztály esetében = Understanding conventional and novel metaphors by teenagers and young adults. (2015) MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 0025-0279 1588-2799 70 2 327-347
Ivaskó Lívia. Lehetőségek a pragmatikai képesség tanulmányozására a pragmatika, a nyelvészet és a kognitív idegtudomány határán. (2013) MAGYAR NYELV 0025-0228 1588-1210 109 2 170-177
Komlósi László et al. Testing idiomaticity and metaphorical meaning structures in lexical semantics and inferential pragmatics: seeking evidence for a cognitive lexical theory. (2008) SPRACHTHEORIE UND GERMANISTISCHE LINGUISTIK 1218-5736 2365-8584 18 2 129-166
Kókai Nóra. Nyelvi fejlődés autizmusban. Egy longitudinális vizsgálat. (2007) NYELVTUDOMÁNY - ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS SECTIO LINGUISTICA 1786-7428 77 3-4 77-93
Schnell Zsuzsanna. Cornerstone in the Kindergarten: An Applied Psycholinguistic Approach to Cognitive Interpreting Strategies. (2007) Megjelent: UPRT 2007: Empirical Studies in English Applied Linguistics pp. 195-215
Győri M et al. A nyelv és a tudatteória elsajátítása: a kölcsönhatások jelentősége és természete.. (2004) Megjelent: Az emberi megismerés kibontakozása pp. 82-108,
2025059
Tóth Katalin. Autizmussal és értelmi sérüléssel élő felnőttek munkaegészségének fejlesztése és munkába állításuk feltételrendszere. (2003) ISBN:9638640553
Stefanik Krisztina. Az iskoláskorra vonatkozó prognózis kérdése autizmusban – a korai képességmintázat és a naiv tudatelméleti vonatkozású viselkedések szerepe. (2005),
2022765
PhD (Disszertáció) | Tudományos[2022765]
Gál Zita et al. A helyzet- és személyspecifikus problémamegoldás kapcsolata a tudatelméleti működéssel 4-6 éves korban.. (2015) MAGYAR PEDAGÓGIA 0025-0260 115 4 297-318
Győri Miklós. A nyelv, a kommunikáció és a megismerés atipikus mintázatai és kapcsolatai autizmus spektrum zavarokban. (2014) Megjelent: Pszicholingvisztika 1-2 pp. 1345-1382
Lukács Ágnes et al. TROG-H: új sztenderdizált módszer a nyelvtani megértés fejlődésének vizsgálatára. (2013) GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA 0133-1108 41 1 1-22
Balázs Anna et al. Evidencia-alapú szakmai állásfoglalás az autizmus spektrum zavarral élő személyek ellátásáról. (2006) GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 0133-1108 34 4 276-280,
1978689
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[1978689]
Keszi Roland et al. Autista gyermekek a mai magyar közoktatásban. (2011) KAPOCS 1588-7227 10 3 30-46
Győri Miklós et al. Nem verbális eljárás a hamisvélekedés-tulajdonítás tesztelésére: eredmények tipikusan fejlődő és atipikus fejlődésű gyermekektől. (2007) Megjelent: A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei pp. 117-147,
2022803
Havasi Ágnes. Kommunikáció támogatása augmentatív és alternatív eszközökkel autizmus spektrum zavarokban.. (2013) Megjelent: Vzdelávanie, výskum a metodológia = Oktatás, kutatás és módszertan pp. 249-261
Tóth Alinka et al. Szerzett pragmatikai zavarok.. (2012) GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA 0133-1108 40 1 25-35
Stefanik K et al. Az autizmus spektrum zavarok diagnózisa a klinikumban és a kutatásban: az ADI-R és az ADOS eljárások magyar adaptációjának részeredményei. (2007) Megjelent: A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei pp. 171-190,
1978965
Lukács Szandra. A nemekről való tudás és nemi identitás fejlődése autizmussal élő óvodásoknál. (2016) GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 2063-9945 4 3 87-100
Kékes Szabó Marietta et al. Autizmus spektrum zavarral élő és tipikus fejlődésmenetű gyermekek tárgyi játékának összehasonlító vizsgálata. (2014) Megjelent: II. Interdiszciplináris Doktorandusz Konferencia 2013 = 2nd Interdisciplinary doctoral Conference 2013 pp. 215-228
Bolla Veronika et al. A fogyatékosság meghatározása, csoportosítása, a gondozás és szakellátás típusai, az életvezetés támogatása. (2013) Megjelent: Mentálhigiéné és segítő hivatás pp. 103-115
Győri Miklós et al. Report on initial cognitive psychology requirements on software design & content: Project Deliverable D2.2.1. (2008),
2027912
Kutatási jelentés (közzétett) (Egyéb) | Tudományos[2027912]
Peter Ohrstrom. Persuasive mobile technology developed for young people with autism diagnosis. (2012) Megjelent: Touching the Future Technology for Autism pp. 36-57
Morten Aagaard et al. Developing Persuasive Technology for ASD Challenged Teenagers. (2012) Megjelent: Persuasive Technology: Design for Health and Safety : 7th International Conference on Persuasive Technology, PERSUASIVE 2012 pp. 67-78
Scharfe H et al. Tracing concepts in designing for change. (2010) Megjelent: 14th World Multi-Conference on Systemics, Cybernetics and Informatics, WMSCI 2010 pp. 226-231
Ranfelt AM et al. Towards a handy interactive persuasive diary for teenagers with a diagnosis of Autism. (2009) Megjelent: 4th International Conference on Persuasive Technology, Persuasive'09
Győri Miklós et al. Report on test methodology and research protocols: Project Deliverable D2.1.1. (2008),
2027914
Kutatási jelentés (közzétett) (Egyéb) | Tudományos[2027914]
Anne Gerdes et al. The role of credibility in the design of mobile solutions to enhance the social skill‐set of teenagers diagnosed with autism. (2011) JOURNAL OF INFORMATION, COMMUNICATION AND ETHICS IN SOCIETY 1477-996X 1758-8871 9 4 253-264
Ranfelt AM et al. Towards a handy interactive persuasive diary for teenagers with a diagnosis of Autism. (2009) Megjelent: 4th International Conference on Persuasive Technology, Persuasive'09
Győri Miklós et al. Evaluation of Prototype 1 and Requirements for Prototype 2 - in the perspective of Cognitive Psychology: Project Deliverable D2.4.2.. (2010),
2027916
Kutatási jelentés (közzétett) (Egyéb) | Tudományos[2027916]
Peter Øhrstrøm. Helping Autism-Diagnosed Teenagers Navigate and Develop Socially Using E-Learning Based on Mobile Persuasion. (2011) INTERNATIONAL REVIEW OF RESEARCH IN OPEN AND DISTANCE LEARNING 1492-3831 12 4 54-71
Lázár AS et al. Reduced fronto-cortical brain connectivity during NREM sleep in Asperger syndrome: An EEG spectral and phase coherence study. (2010) CLINICAL NEUROPHYSIOLOGY 1388-2457 121 11 1844-1854,
1377950
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[1377950]
Ricci Anna et al. Evidence of a maturational disruption in non-rapid eye movement sleep slow wave activity in youth with attention-deficit/hyperactivity, learning and internalizing disorders. (2022) SLEEP MEDICINE 1389-9457 1878-5506 90 230-237
Massullo Chiara et al. Electroencephalography power spectra and electroencephalography functional connectivity in sleep. (2022) Megjelent: Methodological Approaches for Sleep and Vigilance Research pp. 111-134
Williams O.O.F. et al. Sex differences in neuronal systems function and behaviour: beyond a single diagnosis in autism spectrum disorders. (2021) TRANSLATIONAL PSYCHIATRY 2158-3188 2158-3188 11 1
Kosaka T. et al. Low threshold to Vestibular and Oral Sensory stimuli might affect quality of sleep among children with autism spectrum disorder. (2021) BRAIN & DEVELOPMENT 0387-7604 1872-7131 43 1 55-62
Kurz Eva-Maria et al. How do children with autism spectrum disorder form gist memory during sleep? A study of slow oscillation-spindle coupling. (2021) SLEEP 0161-8105 1550-9109 44 6
Chen X. et al. Characteristics of sleep architecture in autism spectrum disorders: A meta-analysis based on polysomnographic research. (2021) PSYCHIATRY RESEARCH 0165-1781 1872-7123 296
Gorgoni Maurizio et al. Sleep EEG oscillations in neurodevelopmental disorders without intellectual disabilities. (2020) SLEEP MEDICINE REVIEWS 1087-0792 49
Ayala-Guerrero F. et al. Effect of transcranial magneticstimulation on sleep and behavioraldisorders in Patients with Autism. (2020) Megjelent: Sleep, Cognition and Emotion: From Molecules to Social Ecology pp. 275-296
Ueda Riyo et al. Atypical gamma functional connectivity pattern during light sleep in children with attention deficit hyperactivity disorder. (2020) BRAIN & DEVELOPMENT 0387-7604 1872-7131 42 2 129-139
Deliens Gaétane et al. Sleep–behaviour relationship in children with autism spectrum disorder: methodological pitfalls and insights from cognition and sensory processing. (2019) DEVELOPMENTAL MEDICINE AND CHILD NEUROLOGY 0012-1622 1469-8749 doi
Kovács Istvánné Rónai Katalin Zsuzsanna. Szubjektív és objektív paraméterek vizsgálata vesetranszplantált betegek körében: Az inszomniás és a depressziós panaszok, valamint a vesefunkció összefüggése az alvásszerkezettel. (2018)
Rochette Annie-Claude et al. NREM sleep EEG activity and procedural memory: A comparison between young neurotypical and autistic adults without sleep complaints. (2018) AUTISM RESEARCH 1939-3792 11 4 613-623
Berrillo-Batista Sheila et al. Functional connectivity derived from an electroencephalogram during non-REM sleep in autism spectrum disorders. (2018) REVISTA DE NEUROLOGIA 0210-0010 1576-6578 67 2 41-49
Yu CK-C et al. A fundamental question about the application of high-Density electroencephalography and time-Series analysis in examining synchronous networks during sleep – does the use of different referencing and data preprocessing methods really matter?. (2018) SLEEP AND HYPNOSIS 1302-1192 20 1 67-84
Duan Fang et al. Detection of atypical network development patterns in children with autism spectrum disorder using magnetoencephalography. (2017) PLOS ONE 1932-6203 2017 12