Angi István. Az erdélyi magyar zenetudomány múltjáról, jövőjéről. (2002) Megjelent: Tizenkét év: Összefoglaló tanulmányok az erdélyi magyar tudományos kutatások 1990–2001 közötti eredményeiről. I. kötet pp. 103-117
Margitházi Beja. „Ne filmezzenek minket. Egyszerű emberek vagyunk…”: Megfigyelési és reprezentálási technikák Victor Kossakovkszkij: A Belov család c. dokumentumfilmjében. (1997) KORUNK (KOLOZSVÁR) 1222-8338 9008-9456 8 12 35-45,
1327343
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[1327343]
Szűcs Mónika. Már bekerítettek: Gorkij: Fényevők (Katona József Színház). (2014) ELLENFÉNY 1416-499X 4 2-5
Margitházi Beja. „Csordapásztorok midőn…”: Transzszilván transzcendencia és megtalált képpoétika Szőts István: Emberek a havason c. filmjében. (1998) METROPOLIS: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT 1416-8154 2 2 102-113,
1327341
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[1327341]
Németh Zsombor. Farkas Ferenc kolozsvári éveinek filmzenéi. (2020) Megjelent: Certamen VII. pp. 243-258
Tompa Zsófia. Tisztuló (torz)kép (VI.): (Meg)új(uló) olvasati lehetőségek Tompa László életművében. (2018) ERDÉLYI TOLL: IRODALMI ÉS MŰVELŐDÉSI FOLYÓIRAT 2066-8929 10 2 60-101
Deák-Sárosi László. Újító film a hagyomány védelmében: Szőts István: Emberek a havason (1941). (2016) MAGYARTANÍTÁS: MÓDSZERTANI FOLYÓIRAT 0464-4999 57 4 19-34
Megyaszai Kinga. Erdélyi tájak kameraecsettel. Történet és helyszín viszonya az 1990 óta készült erdélyi témájú magyar filmekben. (2003) Megjelent: Köztes képek. A filmelbeszélés színterei pp. 15-42
Margitházi Beja. Erdélyi filmtérkép: Kísérlet a '90-es évek erdélyi filmjének, filméletének és filmtudományának feltérképezésére. (2002) Megjelent: Tizenkét év: Összefoglaló tanulmányok az erdélyi magyar tudományos kutatások 1990–2001 közötti eredményeiről. I. kötet pp. 193-202,
1327311
Bárdi Nándor. Az erdélyi magyar humán tudományosság önszemléletérõl: Tizenkét év. Összefoglaló tanulmányok az erdélyi magyar tudományos kutatások 1990–2001 közötti eredményeirõl.. (2002) REGIO: KISEBBSÉG KULTÚRA POLITIKA TÁRSADALOM 0865-557X 2415-959X 2415-9603 13 3 163-185
Péntek János. A tudomány látlelete önmagáról. (2002) Megjelent: Tizenkét év: Összefoglaló tanulmányok az erdélyi magyar tudományos kutatások 1990–2001 közötti eredményeiről. III. kötet pp. 251-261
Margitházi Beja. A stílus szűrőjén át: Wong Kar-wai filmjeinek facialitásáról. (2005) METROPOLIS: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT 1416-8154 1417-3751 9 4 112-133,
1327342
Margitházi Beja. Kulesov örök! (?): Arc és közelkép szerepe egy „felejthetetlen” kísérlet effektusaiban. (2007) FILMKULTÚRA: FILMELMÉLETI ÉS FILMMŰVÉSZETI SZEMLE 0015-1580 7 20 1-1,
1327350
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[1327350]
Varga Balázs et al. Final Cut: A tankönyv. (2013) ISBN:9789632367361
Oktatási anyag (Könyv) | Oktatási[2520416] [Admin láttamozott]
Lakatos Róbert. Dokumentum- és játékfilmes rendezői módszerek: Kölcsönhatások a közép-kelet-európai filmművészetben az ezredfordulót követő első évtizedben. (2013)
Vitéz Ferenc. A vizuális kultúra és az esztétikai kommunikáció kérdéseihez. (2011) NÉZŐ PONT: IRODALOM KULTÚRA MŰVÉSZETEK 1788-8034 2677-1535 6 3 282-287
Margitházi Beja. Látványos érvek, lehengerlő képek: A vizuális retorika pozicionálása. (2010) Megjelent: A retorika és határtudományai pp. 53-68,
1327338
Margitházi Beja. "Last night I was in the Kingdom of Shadows..." The Role of Body and Senses in Various "First Contact" Narratives. (2012) APERTÚRA 1787-7245 8 1 30-39,
2580229
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2580229]
Craig Campbell. In the Kingdom of Shadows:: Tent Cinema and Collaborative Ethnographic Research in Siberia. (2024) Megjelent: A Fractured North – Journeys on Hold pp. 51-68
Blos-Jáni Melinda. Children Addressing the Camera. Performing Childhood in Transylvanian Home Movies from the 1930s. (2015) MARTOR 1224-6271 2734-8350 20 109-121
Margitházi Beja. See more. Think big.: The IMAX brand before and after digital remastering. (2012) Megjelent: Film in the Post-Media Age pp. 143-158,
1477745
Boczkowska Kornelia. Spaceflight as the (Trans)National Spectacle: Transforming Technological Sublime and Panoramic Realism in Early IMAX Space Films. (2017) Megjelent: Multiculturalism, Multilingualism and the Self: Literature and Culture Studies pp. 123-137
Margitházi Beja. Hibrid karakterek: Új képfajták és kísérteties arcok a digitális kor filmjeiben. (2015) PANNONHALMI SZEMLE 1216-9188 23 2 96-105,
2934039
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2934039]
Szeverényi Dávid. VFX a Majmok Bolygójában. A poszthumanizmus és a digitális technológia kapcsolata a reboot trilógiában. (2021)
Tarnay László. A digitális mozgókép szomatoszenzorikus „fordulata”. (2017) METROPOLIS: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT 1416-8154 1417-3751 21 2 8-23
Margitházi Beja. A jelenlét minősége.: Minimalista arc- és játékstílus kortárs magyar játékfilmekben. (2017) SZÍNHÁZ (BUDAPEST) 0039-8136 5 5 19-22,
3273058
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[3273058]
Nagy Eszter. Civil a filmvásznon. Nem-hivatásos színészi jelenlétek vizsgálata a kortárs magyar filmen. (2023)
Porogi Dorka. “Színészet, mint önálló formanyelvű művészet”. A Monori–Székely B.-játékról és a Szentkirályi Műhely három előadásáról. (2021) THEATRON: SZÍNHÁZTUDOMÁNYI PERIODIKA 1418-9941 2732-1770 15 2 21-41
Margitházi Beja. A pikkely-pixeltől a kvantum-végtelenig: Látványosított textúrák és a késő kapitalizmus érzéki logikája a kortárs hollywoodi effekt-filmekben. (2017) METROPOLIS: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT 1416-8154 1417-3751 21 1 28-49,
3367176
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[3367176]
Imre Ábris. A hiány mint lehetőség. Nemes (Jeles) László filmművészete. (2021)
Margitházi Beja. Érzelemgép, fertőzés és tükörneuronok: Az érzelmek és affektusok problémája a filmelméletben. (2017) METROPOLIS: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT 1416-8154 1417-3751 21 3 6-15,
3427313
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[3427313]
Csákvári Lilla. La sensibilizzazione degli adolescenti alla letteratura italiana: basi teoriche. Introduzione alla biblioterapia nella scuola. (2024) Italica Belgradensia 0353-4766 2812-877X 2024 1 101-119
Lénárd-Bella Dorina. A mozidarabtól a neuropszichológiáig – a kognitív filmtudomány evolúciója: Bevezetés A filmélmény kognitív magyarázatai című összeállítás elé. (2021) METROPOLIS: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT 1416-8154 1417-3751 25 3 6-15
Dávid Réka Anna. Sorsváltozatok a jelenlétben.: Az újrakezdés lehetőségei Tóth Barnabás Akik maradtak és Török Ferenc 1945 című filmjében.. (2021) APERTÚRA 1787-7245 16 4 p. 2
Pócsik Andrea. Az archiviológus Forgács.: Az „elmélyült nézés” lehetősége. (2020) METROPOLIS: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT 1416-8154 1417-3751 26 1 26-34
Margitházi Beja. „Ez itt a táj, kapitulálj, beljebb...”: Férfi identitás és férfiképzelet az ezredforduló utáni epizodikus Budapest-filmek paratereiben. (2018) Megjelent: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben pp. 86-103,
3427347
Tóth Zoltán János. Reflexiók a férfi szerepekről és a szerelem gazdaságtanáról magyar romantikus komédia kapcsán. (2018) Megjelent: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben pp. 134-143
Benke Attila. Férfiszenvedés: A maszkulinitás reprezentációja Fehér György Szenvedély (1998) című filmjében. (2018) Megjelent: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben pp. 116-133
Kalmár György et al. Bevezetés: A nemiség és etnicitás tereinek kutatása a magyar filmben. (2018) Megjelent: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben pp. 7-23