Abádi Nagy Zoltán. The Satirist as Projector: A New Approach to Jonathan Swift. (1972) HUNGARIAN STUDIES IN ENGLISH 1217-0283 6 5-46,
2352335
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2352335]
Gabriella Hartvig. Scattered references to Swift and his works in Hungary between 1950 and 1990. (2022) Megjelent: Across Borders and Time: Jonathan Swift pp. 138-150
Abádi Nagy Zoltán. A Talk with Walker Percy. (1973) SOUTHERN LITERARY JOURNAL 0038-4291 6 1 3-19,
2354095
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2354095]
Sharmila K.N. et al. The Malaise and Solutions: A Recurrent Theme in Walker Percy’s Novels. (2019) Megjelent: Novel Trends And Techniques In Literature And Language Research pp. 502-509
Carson Nathan P. Pilgrimage of the lost self: malaise, sacramental signs, and intersubjectivity in Walker Percy’s The Second Coming. (2016) Pacific Journal 0145-4315 11 43-69
SIMON R K. John Kennedy Toole and Walker Percy: fiction and repetition in A Confederacy of Dunces. (1994) TEXAS STUDIES IN LITERATURE AND LANGUAGE 0040-4691 1534-7303 36 1 99-116
Abádi Nagy Zoltán. Swift, a szatirikus és a tervezõ. (1973),
2325962
Monográfia (Könyv) | Tudományos[2325962]
Gabriella Hartvig. Scattered references to Swift and his works in Hungary between 1950 and 1990. (2022) Megjelent: Across Borders and Time: Jonathan Swift pp. 138-150
Szélpál Lívia Klára. History on Board: The 1996 Film Adaptation of Gulliver’s Travels. (2022) Megjelent: Across Borders and Time: Jonathan Swift pp. 122-137
Hartvig Gabriella. Kísérletek és viták a 18. századi regényirodalomban. (2021) Megjelent: Az angol irodalom története : Az 1640-es évektől az 1830-as évekig pp. 216-226
Raj Ankit et al. “Playing God, Are We?”: The Cosmogonic Concoction in Kurt Vonnegut’s Galápagos. (2022) CRITIQUE-STUDIES IN CONTEMPORARY FICTION 0011-1619 1939-9138 65 2 210-219
Easterbrook Neil. "Playing with a loop of string": Tropes, Folds, and Narrative Form in Kurt Vonnegut. (2010) HUNGARIAN JOURNAL OF ENGLISH AND AMERICAN STUDIES 1218-7364 2732-0421 16 1-2 73-85
Breining Helmbrecht. Bibliographie. (1984) Megjelent: Satire und Roman: Studien zur Theorie des Genrekonflikts und zur satirischen Erzählliteratur der USA von Brackenridge bis Vonnegut pp. 387-420
Abádi Nagy Zoltán. The Principle of Metaphoric Means in John Barth's Novels (Part Two). (1976) HUNGARIAN STUDIES IN ENGLISH 1217-0283 10 73-94,
2352346
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2352346]
Bollobás Enikő. Az amerikai irodalom története. (2005) ISBN:9633897718; 9789633897713
Abádi Nagy Zoltán. The Entropic Rhythm of Thomas Pynchon's Comedy in The Crying of Lot 49. (1977) HUNGARIAN STUDIES IN ENGLISH 1217-0283 11 117-131,
2352348
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2352348]
Karimifard Shayan. Unravelling The Threads of Enigma: Entropy, Maxwell's Demon, and Communication in 'The Crying of Lot 49. (2024) International Journal of Practical and Pedagogical Issues in English Education 2980-9533 2 1 61-97
Alloing Valentine. Le rythme entropique de l’histoire américaine : Libra de Don DeLillo et Bleeding Edge de Thomas Pynchon. (2024) Travaux en cours 2801-7137 2266-3401 15 9-34
Abádi Nagy Zoltán. Ironic Messianism in Recent American Fiction. (1978) STUDIES IN ENGLISH AND AMERICAN 0134-1790 4 63-83,
2352357
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2352357]
Wepler Ryan. "I can't tell if you're being serious or not": Vonnegut's Comic Realism in "Slaughterhouse-Five". (2011) HUNGARIAN JOURNAL OF ENGLISH AND AMERICAN STUDIES 1218-7364 2732-0421 17 1 97-126
Abádi Nagy Zoltán. The Ironic Treatment of Conformism in Recent American Fiction. (1978) ACTA LITTERARIA ACADEMIAE SCIENTIARUM HUNGARICAE 0567-7661 20 1-2 146-155,
2352353
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2352353]
Bollobás Enikő. Az amerikai irodalom története. (2005) ISBN:9633897718; 9789633897713
Abádi Nagy Zoltán. An Ironic Reversal: Progress as an Entropic Force in Recent American Fiction. (1980) HUNGARIAN STUDIES IN ENGLISH 1217-0283 13 85-92,
2352358
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2352358]
Easterbrook Neil. "Playing with a loop of string": Tropes, Folds, and Narrative Form in Kurt Vonnegut. (2010) HUNGARIAN JOURNAL OF ENGLISH AND AMERICAN STUDIES 1218-7364 2732-0421 16 1-2 73-85
Abádi Nagy Zoltán. Entropikus dialektikabomlás a mai amerikai társadalomszatírában. (1981) Megjelent: Acta Germanica et Acta Romanica (supplementum) pp. 109-118,
2385909
Abádi Nagy Zoltán. Innovative Use of Some Traditional Comic Techniques in the American Novel of the Sixties. (1981) JOHN O HARA JOURNAL 0190-7107 4 2 46-57,
2353418
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2353418]
Bollobás Enikő. Az amerikai irodalom története. (2005) ISBN:9633897718; 9789633897713
Zoltán Abádi-Nagy. Innovative Uses of Some Traditional Comic Techniqes in Recent American Fiction. (1981) Megjelent: Traditions in 20th Century American Literature pp. 9-11,
2385460
Easterbrook Neil. "Playing with a loop of string": Tropes, Folds, and Narrative Form in Kurt Vonnegut. (2010) HUNGARIAN JOURNAL OF ENGLISH AND AMERICAN STUDIES 1218-7364 2732-0421 16 1-2 73-85
Morse Donald E.. We are Marching to Utopia: Kurt Vonnegut's Player Piano. (2004) Megjelent: The Utopian Fantastic: Selected Essays from the Twentieth International Conference on the Fantastic in the Arts pp. 23-32
Abádi Nagy Zoltán. Válság és komikum: A hatvanas évek amerikai regénye. (1982) ISBN:9632716000,
2325971
Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[2325971]
Kádár Judit Ágnes. “Your version of a savage:” the Forerunners of Contemporary Going Indian Stories”. (2012) Megjelent: Tanulmányok Bollobás Enikő 60. születésnapjára pp. 67-82
Kádár Judit Ágnes. Abádi Nagy Zoltán: Világregény – Regényvilág: Amerikai íróinterjúk. (The Novel of the World—The World of the Novel: Conversations with Ame rican Writers.) Debrecen, Kossuth Egyetemi Kiadó, 1997. 251 pp.”. (2000) ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: EGER JOURNAL OF AMERICAN STUDIES 1219-1027 6 209-216
Vasas László. La tradición de lo grotesco en la literatura española y los esperpentos de Valle-Inclán. (1999) Megjelent: El 98 a la luz de la literatura y la filosofía pp. 232-236
Csató P. In the Wake of the Lost Grail: Thomas Pynchon’s The Crying of Lot 49 as Anti-Parsifal?. (1998) HUNGARIAN JOURNAL OF ENGLISH AND AMERICAN STUDIES 1218-7364 2732-0421 6 1-2 307-331
Kádár Judit Ágnes. The Figure of Everyclown in Jack Richardson’s Gallow’s Humour (1961). (1994) ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: EGER JOURNAL OF AMERICAN STUDIES 1219-1027 2 45-61
Easterbrook Neil. "Playing with a loop of string": Tropes, Folds, and Narrative Form in Kurt Vonnegut. (2010) HUNGARIAN JOURNAL OF ENGLISH AND AMERICAN STUDIES 1218-7364 2732-0421 16 1-2 73-85
Mason JS. Walker Percy’s The Gramercy Winner: A Memoir of the American Tuberculosis Experience. (2010) JOURNAL OF AMERICAN CULTURE 0191-1813 2162-5735 33 2 107-120
Zoltán Abádi-Nagy. Black Humor versus Satire in the American Novel of the Sixties. (1986) Megjelent: Cultural Change in the United States since World War II pp. 28-34,
2385474
Kádár Judit Ágnes. The Figure of Everyclown in Jack Richardson’s Gallow’s Humour (1961). (1994) ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: EGER JOURNAL OF AMERICAN STUDIES 1219-1027 2 45-61