Horváth József. Electronic penpal projects: A TESL-L experience. (1994) Megjelent: New Methodologies in Foreign Language Learning and Teaching: foreign language learning and teaching in Europe / Neue Methoden i... pp. 182-185, 1748996
Konferenciaközlemény (Könyvrészlet) | Tudományos[1748996]
  1. Milad Sadeghi. A Corpus Sociolinguistic Approach towards Stylization of 115th US Congress Gendered Political Discourse. (2021)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[32213154] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 32213154, Kapcsolat: 30394965
  2. Blasszauer János. Collaborative projects via the internet. (2001) TEACHING ENGLISH WITH TECHNOLOGY 1642-1027 1 6 4-12
    Folyóiratcikk[21651275] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21651275, Kapcsolat: 21651275
  3. Poór Zoltán. Könyvszemle. (1995) MODERN NYELVOKTATÁS 1219-638X 1 1
    Folyóiratcikk[21651278] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21651278, Kapcsolat: 21651278
Horváth József. The assessment of essay writing skills in the first-year proficiency test. (1996) Megjelent: Learning lessons pp. 88-106, 1824471
Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[1824471]
  1. Nikolov Marianne et al. Az idegen nyelvek tanulásának eredményessége. (2012) Megjelent: Mérlegen a magyar iskola pp. 241-288
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[2000407] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2000407, Kapcsolat: 28819066
  2. Szabó Gábor. Applying Item Response Theory in Language Test Item Bank Building. (2008) ISBN:9783631568514
    Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[1731980] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 1731980, Kapcsolat: 21855614
  3. Lehmann Magdolna. Vocabulary as a filter with first-year English majors.. (2006) Megjelent: Empirical Studies in English Applied Linguistics pp. 139-155
    Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[1655077] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 1655077, Kapcsolat: 21855615
  4. Szabó Gábor. Comparing the language performance of teachers and would-be teachers. (2003) Megjelent: Studies in English theoretical and applied linguistics pp. 182-199
    Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[1586565] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 1586565, Kapcsolat: 21855613
  5. Bajnóczi B et al. Exam and teacher training novelties. (1998) NYELVVIZSGA FÓRUM: NYELVVIZSGÁZTATÓK ÉS NYELVTANÁROK LAPJA 1585-1850 1 1 26-27
    Folyóiratcikk[21855616] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21855616, Kapcsolat: 21855616
Nikolov Marianne. novELTy sails again. (1996) NOVELTY - A JOURNAL OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING AND CULTURAL STUDIES IN HUNGARY 1218-537X 3 1 4-5, 1484606
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[1484606]
  1. Gaál J. An analysis of novELTy: Should practicing teachers read applied linguistic journals?. (2001) NOVELTY - J ENG LANG TEACH CULT STUD HUNG 8 3 27-46
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[21316809] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21316809, Kapcsolat: 21316810
Nikolov Marianne. NovELTy. (1996), 1484582
Folyóirat vagy sorozatszerkesztés (Egyéb) | Tudományos[1484582]
  1. Simon O. Új szelek szárnyán – NovELTy: NovELTy: A Journal of English Language Teaching and Cultural Studies in Hungary. (1997) MODERN NYELVOKTATÁS 1219-638X 3 3 81-83
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[21316808] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21316808, Kapcsolat: 21316808
Nikolov M. Learning lessons: innovations in teacher education and assessment. (1996) ISBN:9636415013, 1388524
Tanulmánykötet (Könyv) | Tudományos[1388524]
  1. Haavisto K et al. Exam and Teaching Novelties. (1998) NYELVVIZSGA FÓRUM: NYELVVIZSGÁZTATÓK ÉS NYELVTANÁROK LAPJA 1585-1850 1 1 26-27
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[21303118] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21303118, Kapcsolat: 21303118
Horváth J et al. Guidelines for writing theses in the English Department of JPU. (1997) ISBN:9636415609, 1388522
Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[1388522]
  1. Rouse Andrew C. The Problem with Culture: The uncomfortable bedfellow of the traditional English foreign language department. (2014) Megjelent: 11th Conference of the Hungarian Society for the Study of English (HUSSE11) pp. 7-18
    Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[2802965] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2802965, Kapcsolat: 24373017
Horváth József. Port Folio: Writing tips for advanced students. (1998) NOVELTY - A JOURNAL OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING AND CULTURAL STUDIES IN HUNGARY 1218-537X 5 3 14-18, 1749008
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[1749008]
  1. Biava C. Using writing portfolios with first-year Hungarian university students. (2003) Megjelent: Studies in English theoretical and applied linguistics pp. 156-162
    Könyvrészlet[21650907] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21650907, Kapcsolat: 21650907
  2. Vermes Albert Péter. Idegen nyelvi íráspedagógia és fordítás. (2003) ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1215-5233 1588-0818 13 10 58-60
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2432541] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2432541, Kapcsolat: 21650910
  3. Szolár Bernadett. Az íráskészség fejlesztésének főbb gyakorlati kérdései. (2002) Megjelent: Nyelvpedagógia az ezredfordulón pp. 341-371
    Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[22344155] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 22344155, Kapcsolat: 21650908
Horváth József. Processing corpus data on the internet. (1998) NYELVVIZSGA FÓRUM: NYELVVIZSGÁZTATÓK ÉS NYELVTANÁROK LAPJA 1585-1850 1 2 3-6, 1748874
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[1748874]
  1. Szabó Gábor. Applying Item Response Theory in Language Test Item Bank Building. (2008) ISBN:9783631568514
    Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[1731980] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 1731980, Kapcsolat: 21650637
Horváth József. JPU Corpus Online. (1999), 1749105
Adatbázis (Egyéb) | Tudományos[1749105]
  1. Peter Obukadeta. Collocations in a Learner English Corpus: Analysis of Yoruba-speaking Nigerian English Learners' use of Collocations. (2019)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[32703755] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 32703755, Kapcsolat: 31142598
  2. Olga Fekete. Komplexität und Grammatikalität in der Lernersprache: Eine Längsschnittstudie zur Entwicklung von Deutschkenntnissen ungarischer Muttersprachler. (2016) ISBN:9783830933915
    Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[26345501] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 26345501, Kapcsolat: 26425016
  3. Centre for. Learner corpora around the world. (2015)
    Adatbázis (Egyéb) | Tudományos[25238199] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25238199, Kapcsolat: 25238199
  4. Thomas Cobb. Compleat lexical tutor. (2015)
    Adatbázis (Egyéb) | Tudományos[25238185] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25238185, Kapcsolat: 25238185
  5. Hatipoğlu Ciler. First Stage in the Construction of METU Turkish English Exam Corpus (METU TEEC). (2013) Boğaziçi University Journal of Education 1300-9567 30 1 1-20
    Folyóiratcikk[25061850] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25061850, Kapcsolat: 25061850
  6. Grigaliüniené Joné. Corpora in the classroom. (2013) ISBN:9786094591501
    Könyv[25061851] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25061851, Kapcsolat: 25061851
  7. Jarunee Anupan. Learner corpus: Pronoun use in written language of Thai university English majors. (2012)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[32703719] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 32703719, Kapcsolat: 31142552
  8. Stritar Mojca. Korpusi usvajanja tujega jezika. (2012) ISBN:9789616715102
    Könyv[25061859] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25061859, Kapcsolat: 25061859
  9. Jacobsen. Applying cognitive linguistics and task-supported language teaching to instruction of English conditional phrases. (2012)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[27410266] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27410266, Kapcsolat: 27410266
  10. IU Computational. LearnerCorpora. (2011)
    Adatbázis (Egyéb) | Tudományos[25238181] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25238181, Kapcsolat: 25238181
  11. Ishikawa S. A NEW HORIZON IN LEARNER CORPUS STUDIES: THE AIM OF THE ICNALE PROJECT. (2011) Megjelent: Corpora and language technologies in teaching, learning and research pp. 3-11
    Könyvrészlet[25185833] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25185833, Kapcsolat: 25185833
  12. Leacock Claudia Martin et al. Automated Grammatical Error Detection for Language Learners. (2010)
    Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[25185712] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25185712, Kapcsolat: 25185712
  13. Grigaliuniené J et al. The Lithuanian component of the International Corpus of Learner English (LICLE): A resource for English language learning, teaching and research at Lithuanian institutions of higher education. (2008) ZMOGUS IR ZODIS 1392-8600 1822-7805 10 3 62-70
    Folyóiratcikk[21650916] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21650916, Kapcsolat: 21650916
  14. Walter Maik et al. Die Entdeckung des fortgeschrittenen Lerners in der Varietätenlinguistik. (2008) Megjelent: Fortgeschrittene Lernervarietäten. Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung pp. 3-23
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[26954072] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26954072, Kapcsolat: 26954072
  15. Corpas Pastor. Lost in specialized translation: The corpus as an inexpensive and under-exploited aid for language service providers. (2007) Translating and the Computer 29 1-18
    Folyóiratcikk[22689609] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 22689609, Kapcsolat: 22689609
  16. Ene Simona Estela. The last stages of second-language acquisition: Linguistic evidence from academic writing by advanced non-native English speakers. (2006)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[21652941] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21652941, Kapcsolat: 21652941
  17. Kitsnik M. Keelekorpused ja vöökeeleöpe. (2006) EESTI RAKENDUSLINGVISTIKA UHINGU AASTARAAMAT 1736-2563 2228-0677 2 93-108
    Folyóiratcikk[21650917] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21650917, Kapcsolat: 21650917
  18. McEnery T et al. Corpus-based language studies: An advanced resource book. (2006)
    Könyv[21650835] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21650835, Kapcsolat: 21650919
  19. Wang L. Current developments in learner English corpus in and outside China. (2005) Computer-Assisted Foreign Language Education 5 19-24
    Folyóiratcikk[21650926] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21650926, Kapcsolat: 21650926
  20. Nesselhauf N. Learner corpora and their potential for language teaching. (2002) Megjelent: Teaching and language corpora pp. 125-152
    Könyvrészlet[21650922] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21650922, Kapcsolat: 21650922
  21. Ooi V. From Shakespeare to Hungarian EFL writing: Using WWW corpora to motivate student learning. (2002) Megjelent: Corpus studies in language education pp. 163-177
    Könyvrészlet[21650924] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21650924, Kapcsolat: 21650924
Horváth József. A JPU korpusz kialakítása és tartalma. (2000) MODERN NYELVOKTATÁS 1219-638X 2-3 42-49, 1602726
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[1602726]
  1. Doró Katalin. The written assessment of the vocabulary knowledge and use of English majors in Hungary. (2008)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[2007561] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 2007561, Kapcsolat: 23179627
  2. Szirmai Monika. Bevezetés a korpusznyelvészetbe: A korpusznyelvészet alkalmazása az anyanyelv és az idegen nyelv tanulásában és tanításában. (2005) ISBN:9637094423
    Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[21650649] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 21650649, Kapcsolat: 21650649
  3. Szirmai Monika. theory and practice of corpus linguistics. (2001)
    Könyv[21650648] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21650648, Kapcsolat: 21650648
  4. Sijmen Tol et al. Linguistic bibliography for the year 2000. (2000) ISBN:1402030088
    Bibliográfia, repertórium (Könyv) | Tudományos[25238132] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25238132, Kapcsolat: 25238132
Horváth József. Advanced writing in English as a foreign language: A corpus-based study of processes and products. (2001) ISBN:9636418500, 1749038
Monográfia (Könyv) | Tudományos[1749038]
  1. Naniek Jusnita et al. The Use of Genre Based Approach in Teaching Writing Explanation Text at 312 SMA Negeri 8 Ternate. (2022)
    Egyéb konferenciakötet | Tudományos[32670231] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32670231, Kapcsolat: 31097295
  2. Amalia Amalia et al. The Sources of Student’s Ideas in Writing Descriptive Text. (2022) Megjelent: The 9th ELITE International Conference 2021 pp. 47-54
    Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény) | Tudományos[32660772] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 32660772, Kapcsolat: 31083456
  3. Gintang Mahadijun La. EXPLORING STUDENTS’ WRITING AT THE ENGLISH LANGUAGE EDUCATION STUDY PROGRAM. (2022) Edusia: Jurnal Ilmiah Pendidikan Asia 2807-1220 2798-9569 2 1 1-19
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32674613] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 32674613, Kapcsolat: 31103082
  4. Wagbara Ebere Sampson. ASSESSMENT OF PROFICIENCY IN RESEARCH WRITING AMONG POST GRADUATE STUDENTS OF FACULTY OF EDUCATION, RIVERS STATE UNIVERSITY, NIGERIA. (2022) EPRA International Journal of Research & Development (IJRD) 2455-7838 7 7 43-50
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32970289] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 32970289, Kapcsolat: 31503287
  5. Huszárné Prikler Mária. Motivation, Autonomy and Assessment in Translation Studies BA Classes. (2021)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[31814823] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31814823, Kapcsolat: 29910459
  6. Sumiati Sumiati et al. IMPROVING THE STUDENTS’ WRITING SKILL IN DESCRIPTIVE TEXT USING MIND MAPPING. (2021) Jurnal Ilmiah Edukasi & Sosial 2087-4804 12 1 73-80
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31959099] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31959099, Kapcsolat: 30000975
  7. Melisa Renosari. ANALYSIS OF DISCOURSE MARKERS USED IN WRITING AT FIFTH SEMESTER STUDENTS OF ENGLISH EDUCATION SECTION IN IAIN BUKITTINGGI. (2021) EJI (English Journal of Indragiri): Studies in Education, Literature and Linguistics 2549-2144 2598-5140 5 1 48-55
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31919559] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31919559, Kapcsolat: 29910455
  8. Milad Sadeghi. A Corpus Sociolinguistic Approach towards Stylization of 115th US Congress Gendered Political Discourse. (2021)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[32213154] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 32213154, Kapcsolat: 30394964
  9. M. Rebenko et al. Academic Literacy: The Analysis Of First-Year Ukrainian University Students’ Errors In Essay Writing. (2021) REVISTA ROMANEASCA PENTRU EDUCATIE MULTIDIMENSIONALA / ROMANIAN JOURNAL FOR MULTIDIMENSIONAL EDUCATION 2066-7329 2067-9270 13 1
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32074620] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 32074620, Kapcsolat: 30157169
  10. O. Nikolenko et al. Academic Literacy: The Analysis of First-Year Ukrainian University Students’ Errors in Essay Writing. (2021) REVISTA ROMANEASCA PENTRU EDUCATIE MULTIDIMENSIONALA / ROMANIAN JOURNAL FOR MULTIDIMENSIONAL EDUCATION 2066-7329 2067-9270 13 1 279-298
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[32130500] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 32130500, Kapcsolat: 30242204
  11. Umar Fauzan et al. Writing Error Analysis in Exposition Text of the EFL Junior High School Students. (2020) INDONESIAN JOURNAL OF EFL AND LINGUISTICS 2527-5070 2503-4197 5 2 517-533
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31941848] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31941848, Kapcsolat: 29939319
  12. Kholis Muzahrotus et al. THE DIFFERENCES OF WRITING DESCRIPTIVE TEXT ACHIEVEMENT AMONG VISUAL, AUDITORY AND KINESTHETIC STUDENTS OF SECOND GRADE AT MA AL-ITTIHAD PONCOKUSUMO. (2020) Jurnal Penelitian, Pendidikan, dan Pembelajaran 2337-6384 15 14
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31166917] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31166917, Kapcsolat: 28793353
  13. Larrea Vejar Maritza Lucia. Project based learning to develop writing skill in English as a Foreign Language. (2020) Ciencia Digital 2602-8085 2602-8085 4 4 6-17
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31965751] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31965751, Kapcsolat: 30008724
  14. Hanafi M. PEER FEEDBACK ON STUDENTS’ ABILITY TO WRITE ENGLISH ESSAYS. (2020) LinguA-LiterA 2620-410X 2774-3713 3 2 81-91
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31941893] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31941893, Kapcsolat: 29939386
  15. KISSOUM Nawel et al. Motivating First Year Students of English as a Foreign Language through Effective Learning Strategies to Improve their Writing Skills. (2020)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[31941881] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31941881, Kapcsolat: 29939376
  16. Roslianti Laode et al. EXPLORING STUDENTS’ WRITING OF NEWS REPORT ATENGLISHLANGUAGE EDUCATION STUDY PROGRAMOF KHAIRUN UNIVERSITY. (2020) CAKRAWALA BAHASA Jurnal Ilmiah Prodi Pendidikan Bahasa Inggris 2089-6115 9 2 55-61
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31970073] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31970073, Kapcsolat: 30013876
  17. Ningsi Marko et al. DEVELOPING WRITING NARRATIVE TEXT OF GRADE X STUDENTS THROUGH FILM TRAILER. (2020) e-Journal of ELTS (English Language Teaching Society) 2334-1841 8 2
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31941884] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31941884, Kapcsolat: 29939381
  18. ÇEBİ Rüveyda H.. Almanca derslerinde süreç temelli yazmanin yazma becerisine etkileri. (2020) RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi 2148-7782 20 1 516-525
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31950172] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31950172, Kapcsolat: 29990412
  19. Kremzer Viola. A Lexical Analysis of Pre-service EFL Teaching Portfolios. (2020) Megjelent: UPRT 2019: Empirical Studies in English Applied Linguistics in Honour of József Horváth pp. 190-209
    Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[31408783] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31408783, Kapcsolat: 29923608
  20. Suci Noviarti et al. THE USE OF QUIDING QUESTIONS IN TEACHING WRITING PROCEDURE TEXT FOR SENIOR HIGH SCHOOLS. (2019) Journal of English Language Teaching 2302-3198 8 1 206-216
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31166996] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31166996, Kapcsolat: 28793445
  21. Herlin Apriliyani et al. IMPROVING STUDENTS' WRITING SKILL IN NARRATIVE TEXT BY USING DISPERSION IMAGINATION. (2019) Journal of English Language Teaching and Literature 2623-0062 2622-9056 2 2 163-169
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[30803354] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30803354, Kapcsolat: 28304583
  22. Fatma Suliman et al. Importance of Punctuation Marks for Writing and Reading Comprehension Skills. (2019) Faculty of Arts Journal 2664-1682 13 29-52
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31193737] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31193737, Kapcsolat: 28826958
  23. Yahya Sidiq et al. GROWING GARDENING METAPHORS: THE ACTIVITY IN TEACHING WRITING RECOUNT TEXT FOR FIRST GRADE OF SENIOR HIGH SCHOOL. (2019) Journal of English Language Teaching 2302-3198 8 1 167-176
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31166961] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31166961, Kapcsolat: 28793398
  24. Natrada Tiyaphorn et al. Business Writing Skills Development through Metacognition Training. (2019) PASAA PARITAT JOURNAL 2286-9972 34 1 88-112
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31186489] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31186489, Kapcsolat: 28817467
  25. Bela Putri et al. Analyzing Students’ Ability in Using the Language Features in Writing Descriptive text. (2019) Research in English and Education Journal 2528-746X 4 4 183-189
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31186258] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31186258, Kapcsolat: 28817178
  26. Melza Sufeni et al. Using “Fishbone Diagram” to Teach Writing Discussion Text to Senior High School Students. (2018) Journal of English Language Teaching 2302-3198 7 3 548-555
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31192645] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31192645, Kapcsolat: 28825630
  27. Khairunnisak et al. USING A GALLERY WALK TECHNIQUE IN TEACHING WRITING ANNOUNCEMENT TEXTS TO JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENTS. (2018) Journal of English Language Teaching 2302-3198 7 4 701-710
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31166975] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31166975, Kapcsolat: 28793413
  28. Moon S et al. Unlearning overgenerated be through data-driven learning in the secondary EFL classroom. (2018) RECALL 0958-3440 1474-0109 30 1 48-67
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[27402191] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 27402191, Kapcsolat: 27218528
  29. Paúl Fernando. THE WRITTEN PRODUCTION OF ECUADORIAN EFL HIGH SCHOOL STUDENTS: GRAMMATICAL TRANSFER ERRORS AND TEACHERS’ AND LEARNERS’ PERCEPTION OF FEEDBACK. (2018)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[30801576] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30801576, Kapcsolat: 28302455
  30. Nurrizqi Aulia et al. THE APPLICATION OF TEAM ASSISTED INDIVIDUALIZATION TECHNIQUE TO IMPROVE THE ELEVENTH GRADE STUDENTS’ ABILITY TO WRITE ANALYTICAL EXPOSITION TEXT AT SMA NEGERI 1 PALU. (2018) e-Journal of ELTS (English Language Teaching Society) 2334-1841 6 4 1-14
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31192653] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31192653, Kapcsolat: 28825651
  31. Sribagus Sribagus. Kompleknya Writing Dibandingkan Speaking. (2018) Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan 2502-7069 2620-8326 3 2 146-153
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31167036] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31167036, Kapcsolat: 28793494
  32. Akasha Ghaboosi. Iranian and Hungarian EFL Students’ Essays: A Corpus – Based Study. (2018)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[31187913] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31187913, Kapcsolat: 28819159
  33. Chelghoum A et al. Developing EFL learners’ academic writing through collaborative writing projects. (2018) RumeliDE Dil ve Edebiyat Arastirmalari Dergisi 2148-9599 13 103-114
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31251246] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 31251246, Kapcsolat: 28918346
  34. Vincze Mária. A magyar mint idegen nyelv pedagógiája, különös tekintettel az olvasás- és írástanításra. (2018)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[30306985] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 30306985, Kapcsolat: 28825665
  35. SABIHA CHOURA. WRITING STRATEGIES OF TUNISIAN MA HISTORY STUDENTS. (2017) International Journal of English and Literature 2249-6912 2249-8028 7 4 29-41
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31186513] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31186513, Kapcsolat: 28817498
  36. Filipan-Žignić Blaženka et al. The Influence of the Language of New Media on the Literacy of Young People in Their School Assignments and in Leisure. (2016) LINGUISTICS BEYOND AND WITHIN 2450-5188 2 77-96
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26948252] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26948252, Kapcsolat: 26948252
  37. Olga Fekete. Komplexität und Grammatikalität in der Lernersprache: Eine Längsschnittstudie zur Entwicklung von Deutschkenntnissen ungarischer Muttersprachler. (2016) ISBN:9783830933915
    Szakkönyv (Könyv) | Tudományos[26345501] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 26345501, Kapcsolat: 26424992
  38. Made Wahyu. An Authentic Assessment on Sentence Complexity Toward Indonesian EFL Student's Writing Production. (2016) Lingua Scientia 0854-9125 2599-2678 8 1 45-60
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[31186524] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 31186524, Kapcsolat: 28817513
  39. Shakouri Nima. Theories in Second Language Acquisition Need to be Corroborated. (2015) STUDIES IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING 2372-9740 2329-311X 3 1 73-82
    Folyóiratcikk[24582819] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 24582819, Kapcsolat: 24582819
  40. Katalin Doró et al. Researching vocabulary in L2 writing – methodological issues and pedagogical implications: Methodological issues and pedagogical implications. (2015) Megjelent: Lexical issues in L2 writing pp. 11-26
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[2934667] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2934667, Kapcsolat: 25059868
  41. Lehmann Magdolna. A LEXICAL ANALYSIS OF IN-SERVICE EFL TEACHING PORTFOLIOS. (2015) Megjelent: Lexical issues in L2 writing pp. 207-229
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[2934889] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2934889, Kapcsolat: 25059872
  42. Lehmann Magdolna. The lexical demands of readings in English studies. (2014) Megjelent: Studies in Honour of Marianne Nikolov pp. 343-355
    Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[2545576] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2545576, Kapcsolat: 23863739
  43. Paola Alexandra Cabrera. Spanish Interference in EFL Writing Skills: A Case of Ecuadorian Senior High Schools. (2014) ENGLISH LANGUAGE TEACHING 1916-4742 1916-4750 7 7 40-48
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[23879836] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23879836, Kapcsolat: 23879836
  44. Sankó Gyula. Scholarly texts flavoured with conversational features: A corpus-based study of Hungarian EFL learners’ academic writing. (2014) ARGUMENTUM 1787-3606 10 Különszám Dr. Pelyvás Péter 65. születésnapja alkalmából 560-575
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[2765194] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2765194, Kapcsolat: 24087219
  45. Shakeouri N. Down from the pedestal: A chronological view at the philosophy of SLA. (2014) STUDIES IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING 2372-9740 2329-311X 2 4 354-366
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[25093481] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25093481, Kapcsolat: 25093481
  46. Thékes István. Assessment of young learners' English as a foreign language vocabulary knowledge: Results of a diagnostic test with the Rasch model. (2014) Megjelent: Studies in Honour of Marianne Nikolov pp. 87-99
    Könyvrészlet[23863734] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 23863734, Kapcsolat: 23863734
  47. Hata Kazuki. A Consideration of Corpus Use in English Teaching and Learning in Japan Referencing a Learner Corpus and a Corpus of Native Speakers. (2014) KATE Journal 2185-8993 28 41-54
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[26948259] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 26948259, Kapcsolat: 26948259
  48. Lehmann Magdolna. The use of lexical bundles in EFL academic writing tasks.. (2013) Megjelent: UZRT 2012 pp. 131-141
    Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[2226752] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 2226752, Kapcsolat: 23179550
  49. Doró Katalin. Selling their research: The linguistic realization of rhetoric moves in English thesis abstracts written by Hungarian undergraduates. (2013) ROMANIAN JOURNAL OF ENGLISH STUDIES 1584-3734 2286-0428 9 2 181-191
    Folyóiratcikk[22947373] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 22947373, Kapcsolat: 22947373
  50. Doró Katalin. Role of lexical knowledge and its testing in an L2 academic context. (2013) ISBN:9873659440694
    Monográfia (Könyv) | Tudományos[2459638] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 2459638, Kapcsolat: 23462249
  51. Hatipoğlu Ciler. First Stage in the Construction of METU Turkish English Exam Corpus (METU TEEC). (2013) Boğaziçi University Journal of Education 1300-9567 30 1 1-20
    Folyóiratcikk[25061850] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 25061850, Kapcsolat: 31111802
  52. Lukácsi Zoltán. Cohesion and writing quality: Exploring the construct of written cohesion in Euro Examinations. (2013)
    PhD (Disszertáció) | Tudományos[2778252] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2778252, Kapcsolat: 23179558
  53. Nikolov Marianne et al. Az idegen nyelvek tanulásának eredményessége. (2012) Megjelent: Mérlegen a magyar iskola pp. 241-288
    Könyvfejezet (Könyvrészlet) | Tudományos[2000407] [Admin láttamozott]
    Független, Idéző: 2000407, Kapcsolat: 28819060
  54. Doró Katalin. Students’ perception about their preparedness for undergraduate studies of English. (2011) Megjelent: UPRT 2009: Empirical studies in English applied linguistics pp. 81-92
    Szaktanulmány (Könyvrészlet) | Tudományos[2016250] [Egyeztetett]
    Független, Idéző: 2016250, Kapcsolat: 21650956
  55. Doró K. Meeting the language barrier. (2010) Megjelent: CrosSections: Selected papers in linguistics from the 9th HUSSE conference pp. 289-297
    Könyvrészlet[21650793] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21650793, Kapcsolat: 21650793
  56. Foss P. Written learner corpora. (2009) KWANSEI GAKUIN UNIVERSITY HUMANITIES REVIEW 1342-8853 12 147-158
    Folyóiratcikk[21650800] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21650800, Kapcsolat: 21650800
  57. Magnuczné Godó Ágnes. Gondolatok a kontrasztív retorika változó perspektíváiról. (2009) ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK 1788-9979 4 1 167-182
    Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[1975949] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 1975949, Kapcsolat: 21650829
  58. Foss P. Constructing a blog corpus for Japanese learners of English. (2009) JALT CALL JOURNAL 1832-4215 5 1 65-76
    Folyóiratcikk[21650798] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21650798, Kapcsolat: 21650798
  59. Xiao Z. Well-known and influential corpora. (2008) Megjelent: Corpus linguistics: An international handbook pp. 383-457
    Könyvrészlet[21650884] [Nyilvános]
    Független, Idéző: 21650884, Kapcsolat: 21650884
2022-08-20 07:51